התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: רוני אהרנוביץ איננו



דרור ברלי
07-12-21, 01:42
ניתן לצפות בעמוד זה

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3994

KOOKE
07-12-21, 07:57
יהי זכרו ברוך.

גם אני נמנה על אותם הפסיכים שאישיותו וטעמו המוטורי עוצב על פי משנתו של רוני ז"ל.

עד היום חקוק בי גיליון טורבו מספר 1 והמבחן ההשוואתי בין אלפא סוד לסובארו - שהפך עולמות ויוצרות בתחום המוטורי בארץ הקודש.

שני הרכבים הראשונים שלנו היו בהשראת משנתו - אינוצ'נטי דה תומסו הראשון והשנייה הייתה אלפא סוד מנוע 1.5 ל' שלוש דלתות.

ידוע ממה נפטר?

אבי ביטר
07-12-21, 08:47
וואו, דרור כל הכבוד!
תיארת יפה את האיש ואת פועלו.
לא דומה לאף אחד...

מודה שלא הכרתי את הכתיבה בשנים המוקדמות, אני לא מהדור הזה.
רק 10-15 שנה אחרונות באתר נטקאר, נדהמתי מההחלטיות, מהתיאורים, מהמקצועיות בלי לחשוש משום יבואן.
לוקח קצת זמן להבין את הכתיבה, את חוסר הסובלנות, אבל הכל בפרצוף!
ואם לא טוב לך עם זה, אתה יכול ללכת לה.....!

אהבתי, ממש אהבתי, ונהניתי מכל רגע.
הוא ממש יחסר לי בנוף הישראלי.

גם הנהנתנות היתה ראויה לכבוד אמיתי מבחינתי.

מי עוד יכתוב לנו על אויסטרים, בחורות, ומכוניות ? ועוד בשפה גבוהה כזאת של פעם.

יהיה זכרו ברוך!

שלמי
07-12-21, 10:36
יפה דרור, כבוד
שווה לקרוא את הכתבה של רוני אהרנוביץ משנת 1978 על תחילת תרבות הג'יפים בישראל, בקישור הזה
(http://www.netcar.co.il/ed.php)מסתבר שבאותה שנה מכרו במכשירי תנועה 125 ג'יפים חדשים בחודש, לעומת 66 של פולקסווגן ו 72 של וולוו, ולא עניין אותם לתת לו ג'יפ לנסיעת מבחן...
כמה פנינים:
"העיר מלאה בג'יפים, השמש עושה להם מה שעושה הגשם לפטריות. הג'יפ הפך לחלק מהנוף התל אביבי"
"לג'יפ לא נכנסים - על הג'יפ מטפסים"
"לקנות ג'יפ מוכן זה לא לעניין: ג'יפ שמשפצים לבד מקבל משהו מהאישיות של מי שמשקיע בו את נשמתו"
זצוק"ל

nirs
07-12-21, 10:38
בדומה לקודמי, גם אני פתחתי את טעמי המוטורי על בסיס הכתבות של רוני ב״טורבו״ ו ״אוטו״.
זוכר לפחות פעם אחת שאני מנפנף בעיתון טורבו ומצטט את רוני במטרה לגרום לאבא שלי לקנות לנצ׳יה (או לפחות אודי) ולא אופל (לא הצלחתי….)

קראתי עכשיו את הכתבה שצרף שלומי….
הציטה של למבורגיני היתה מבחינתי התגשמות כל החלומות…

Sent from my iPhone using Tapatalk

grand
07-12-21, 10:48
אין ספק, גם אצלי רוני עיצב את הפרופיל המוטורי, זוכר איך מחכה וקורא כל גליון בשקיקה, אני את אבי כן הצלחתי לשכנע להתחדש בלנציה דלתא חדשה...

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

gradar
07-12-21, 11:03
דור שאינו, לפחות יושב על כוסית עם טל"ש (טל שביט) למעלה ומנתח נתוני הספק של מרכבות האלים.

דרור ברלי
07-12-21, 11:42
למרות כתבת ה"ג'יפים" הבוסרית ההיא מ-78', רוני אהרנוביץ לא היה ג'יפאי ולא התעסק כל כך בשטח.

אני עוד זוכר את כתבת הצבע הענקית ב"טורבו" ב-84' כשהגיעו לארץ הסמוראים הראשונים, ואיך חבורת המערכת יצאה למסע שטח בסמוראים שכורים. אחר כך גם השוו את הסמו השכור לאיזה CJ7 וה"מומחים" של המגזין שהיו באמת מבינים גדולים בנהיגה ספורטיבית (או לפחות זו התדמית וההילה שנבנו להם וסביבם) אבל על שטח, אפעס.... הם כנראה לא ידעו הרבה אז, כי הם התבאסו/התעצלו לרוקן אויר מהצמיגים הגדולים של הג'יפ, מה שפגם בביצועיו בשטח והוביל למסקנות מגוחכות משהו, שהיום היו רק מצחיקות אותנו. אבל אז התייחסנו לזה ברצינות תהומית....

חוויית השטח האישית שלו, הטרחנית-משהו, שנחרטה בזכרונו ותמיד אהב להעלות בכל פעם מחדש כשהגיב על פוסט כלשהו שקשור לג'יפים ושטח, היתה של.... סובארו ג'אסטי 4X4 (....) שממנה החזיק כ"רכב שטח" כי פעם נערך לה מבחן של מגזין "אוטו" בחולות ה"בור" זצ"ל בתל ברוך... מה שרמז שעד כמה שהיה שופע ידע ומקצועיות בכל הקשור לנהיגת כביש ספורטיבית, כך לא בדיוק היה מחובר למה שקורה כשהכביש נגמר.
אבל הסגנון הקולח, העוקצני והמענג לקריאה שלו חיפה על הכל.

גיא
07-12-21, 11:49
אבא שלי דווקא קנה את האלפא סוד ;)

יהיה זכרו מבורך

nir.samo
07-12-21, 12:30
היום אף אחד לא זוכר גם בקרב הבעלים של מיאטות, אבל כשהגיעה המאזדה MX5 הראשונה לנמל אילת אי שם בשנת 1996 הוא היתה כתבה של רוני והוא אפילו חיכה לה בנמל עם תזמורת הטיילת של אילת.
התקווה היתה שיגיעו עוד אבל היבואן חשב אחרת.
אולי הכתבה הזאת גרמה לי לקנות אותה ולא מתחרט.

136333

מומלץ לקרוא:
http://www.netcar.co.il/focus.php?ix=35

דרור ברלי
07-12-21, 13:07
הוא הרבה להיכנס ביבואנים על שאינם מביאים דגמים ספורטיביים.

סדרת הכתבות "המכוניות שאתה מפסיד" במגזין טורבו ב-1982 הצליחה להקסים ולעצבן בו זמנית. הקוראים ממש זעמו על שהיבואנים בישראל מביאים רק את דגמי הבסיס הזולים ומונעים מאיתנו את המכוניות היותר מגניבות של היצרן שהם מייצגים.
היתה אז הרבה מאוד תמימות. אף אחד לא חשב אז שלאף יבואן לא באמת אכפת להביא כל מה שאהרנוביץ ירצה, העיקר שיצליח למכור אותו ולהרוויח עליו. כי נו, זה עסק, לא תרומות מקרן קיימת. אף אחד אז גם לא ידע, ייתכן שגם אהרנוביץ עצמו, שלפעמים לא יבואן הרכב הוא שמחליט איזה דגמים יוכל לייבא ולמכור, אלא היצרן בכבודו ובעצמו משיקוליו הוא.

היום אם אתה מוכרח דגם מיוחד ויש לך את הכסף, אתה יכול להזמין דרך יבוא מקביל/זעיר, זה לא יותר זול כלל ועיקר, אבל מאפשר להינות ממכוניות מיוחדות ששום יבואן רשמי לעולם לא יביא כי הוא עובד "קשיח" מול היצרן שמכתיב לו מה הוא יכול להזמין ומה לא - ולא "גמיש" מול דילרים, מהם אפשר להזמין מה שרוצים. וזה משהו שלא היה אז, בימי "טורבו".

דרור ברלי
07-12-21, 13:50
דבר נוסף....

אינני אדם דתי או מאמין.
אבל רבים מאמינים ש"הכל זה מלמעלה".

כל מי שעקב אחר כתיבתו בשנה האחרונה, לא יכל שלא לשים לב שכאשר נדרש להתייחס ל"מוצרי החשמל", השיב שמבחינתו הם "אינם מכוניות". כשנשאל לגבי תחרות "מכונית השנה" באירופה, תחרות על תואר נחשב מאוד, שמוענק על ידי פורום מכובד של 52 עיתונאי רכב מובילים באירופה - שהשנה, כל המועמדות בה למעט אחת היו חשמליות. הוא השיב שבמצב כזה, מבחינתו זהו תואר מת.

יהיו שיאמרו שמישהו למעלה החליט שמוטב לחסוך מרוני אהרנוביץ את הסבל והזעם הכרוכים בעלייתן הכפויה של ה"מכוניות" החשמליות הארורות שמביאות את סופה של המכונית כפי שאהב והקדיש לה את כל חייו, סוף שהלך והתרחש אל מול עיניו הכלות ומין הסתם כנראה לא הוסיף לבריאותו.

אבי ביטר
07-12-21, 14:51
תגובותו של "מושיקו הנהג" מאתר נטקאר :

אבל כבד ושתיקה מעיקה

אמש נודע לי על פטירתו בטרם עת של בכיר עיתונאי הרכב בישראל, הראשון לציון, רוני אהרנוביץ ז״ל.ֿ
הידיעה אודות לכתו מאיתנו נפלה עלינו כמו סכין באבחה אחת. רוני היה פעיל באתר ובפייסבוק עד ליום ראשון - היו תגובות מושחזות בפורום, הופיעה התמונה היומית ובפתאומיות זה נעצר.

את ״קריירת״ הכתיבה שלי התחלתי ב ynet והצטרפתי לרוני כשגיליתי לגמרי באקראי את אתר נטקאר,זאת לאחר שכבר חשבתי שרוני נעלם מהמדיה.
מצאתי כאן אכסניה אוהדת - רוני דאג להעיר לי הערות עריכה, לסלק את הטקבקיסטים המפגעים ולשמור כל העת על שיח מקצועי נטו ללא משוא פנים.
אני סייעתי לרוני להקים את מדור ״איך״ באתר ולהשלים את הידע העצום שלו בעולם הרכב בהבטים הטכניים.

לרוני היו שותפים רבים בקימום תחום עיתונאות הרכב בישראל, אך לא רבים המשיכו בדרכו הטהרנית,רובם נכנעו לכוחות השוק ולצורכי הפרנסה.
לא הכל ראינו עין בעין, היו לי ויכוחים עימו - בפורום וגם במיילים אישיים - אבל המשכתי לתמוך בגישתו המקצועית-טהרנית בסקירת ענף הרכב בכלל ואת דגמי הרכב בפרט.

ציפיתי שעולם המדיה יקום הבוקר ויעלה על נס את פועלו של האיש שהקים במו ידיו את ענף עיתונאות הרכב בישראל ותרם יותר מכולם לתרבות מוטורית בישראל.
אבל כלום - שתיקה מעיקה!
אני לא מבין איך יתכן שדורות של כתבי רכב שגדל והתחנכו על ברכיו, שותקים היום.

אבל לזכותו של רוני יאמר כי השכיל לטפח את הדור הבא מתוך ביתו - דור, הבן של רוני, זכה למורה הטוב ביותר וכתבותיו באתר מוכיחות שהבן הולך בדרכי האב.

קראתי את ההספד של דרור ברלי באתר ג׳יפולוג. יכולתי לכתוב את אותו ההספד, למעשה כל מי שגדל על ברכיו הספרותיות של רוני יכול היה לכתוב את אותו ההספד - כולנו הושפענו וחווינו את רוני בדרך דומה.

תנחומי לדור, למשפחה ולחברים הדואבים.ֿ
מי יתן ותמצא הדרך לציין לדורות הבאים את פועלו הכביר של רוני לתרבות המוטורית הישראלית.

גיא
07-12-21, 15:27
נו .. אז הוא עצמו גולש פה ..

לגבי השתיקה המעיקה ... הם מנסים לקבוע סדר יום ולהחליט עבורנו מה חדשות ומה לא .. זאת הסיבה אגב שאני צורך את החדשות שלי בצורה עצמית ועצמאית ולא דרך אתרי ה"חדשות" הישראליים .. שלעיתים מדווחים משהו "חדש" שפורסם בעולם כבר לפני שבועיים שלושה ...

ובגלל שהוא היה טהרן ולא "חבר" ... אז הם מנסים להעלים אותו.

asafk
07-12-21, 16:12
אללה ירחמו.

באמת אבדה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
07-12-21, 16:22
חלק (קטן) מהמדיות הישראליות בתחום הרכב דווקא בסדר גמור. גם אם הכיוון של חלקן צרכני במובהק ולא "טהרני" כמו שרוני היה.

גם אני כנראה סוג של "טהרן". אבל מבחינתי זה בסדר גמור להיות "צרכני" - לכתוב רק על קרוסאוברים ולהקטין ככל האפשר, בכוונה תחילה, את ההתייחסות לחוויית הנהיגה שבאמת הולכת ונעלמת מעולם הרכב המודרני. כי רוב מוחלט של הציבור ושל בעלי רכב באמת צריך ורוצה רק מידע צרכני נטו ולא מעניינים אותו נהיגה ספורטיבית או נהיגה בכלל - וגם זה בסדר. ממש לא חובה להיות חובב רכב/נהיגה/שטח/מכונאות/מה שתרצו, גם אם אישית אני חושב שזה ממש חבל כי הם לא מבינים מה הם מפסידים וכנראה שכבר לעולם לא יבינו כי עולם הרכב משנה את פניו ולעולם לא יחזור להיות מה שהיה. זו כמובן רק דעתי והיא לא נחשבת יותר מדעתם.

אני לא יודע עד כמה הטהרנות של רוני עדיין הפריעה לאלה שעכשיו מתעלמים ממותו הפתאומי, אם בכלל. ייתכן שעובדת היותו ותיק ומקצועי ומוכשר יותר, בתחום שתמיד סבל מעודף מובהק בטסטוסטרון ומטונות של אגו בגובה העננים - ואולי זו אישיותו הלא מתפשרת ונטייתו לומר לכל אדם באשר הוא, ישר לפרצוף, את מה שהוא חושב בלי גרם של צנזורה מנומסת. הוא מעולם לא היה פוליטיקלי-קורקטי כלל ועיקר, רבים ראו בו "איש קשה" ואני יודע שהיו גם כאלה שנפגעו/נעלבו/נכוו ממנו באמת - ולא שוכחים לו את זה.

אבל מקובל ש"לאחר מות קדושים אמור", ושום דבר לא ייקח ממנו את מה ששלו, בזכות.
זו זכות הראשונים וזו עובדת היותו האב המייסד, האורים והתומים ועמוד התווך של עיתונות הרכב הישראלית במשך שנים רבות.

הוא בהחלט ראוי שכל הקולגות מהברנז'ה יאזכרו את לכתו מהעולם ולו במשפט תנחומים קצר למשפחתו ומוקיריו הרבים. באופן מאוד אישי, אני חושב שזה הזמן והמקום עבורם לנהוג באצילות נפש, לשים בצד את משקעי העבר והריבים הישנים וקודם כל - להיות בני אדם. ואלה שכל זה עדיין לא חודר את שריון הכבוד העצמי הפגוע שלהם ולא נוגע להם קצת, ממש רק קצת, במצפון ובלב - קטונתי מלבקר אותו או אותם.

ד ו ר ו ן
07-12-21, 19:44
אני עוד זוכר את כתבת הצבע הענקית ב"טורבו" ב-84' כשהגיעו לארץ הסמוראים הראשונים, ואיך חבורת המערכת יצאה למסע שטח בסמוראים שכורים..
התמונה של הסמוראי הארוך באויר..

אחח..

אוהב נגב
07-12-21, 22:25
אבא שלי דווקא קנה את האלפא סוד ;)

יהיה זכרו מבורך
אז אני כנראה בגיל של אביך. את האלפא סוד המדהימה קניתי ב82 או 83, ולמיטב זכרוני לקח לרוני זמן לאמץ את הרכב מכיוון שמפעל ההרכבה היה בדרום איטליה ולא בטורינו.

oferg22
07-12-21, 22:52
גם אני גדלתי על ברכי התורה שהרביצו בנו אהרונוביץ וחברו לכתיבה אברהם פורת (נהרג בטרם עת בתאונת מסוק)
גם אני קראתי בשקיקה (כמעט) כל מילה שלהם. וגם אצלי הם אשמים בחלק מהרכישות של המכוניות במשפחתי (אבא שלי לא סולח לי עד היום על הBX), ואין תקופה בחיי בה לא החזקתי לפחות צרפתית אחת, לעיתים יותר מאחת בזמן נתון.
קצת עצוב שלא אוזכר בלכתו - אני בטוח שכולם זוכרים את העשייה שלו, למרות שאולי לא ששים להגיד את זה.
יהי זכרו ברוך

דרור ברלי
07-12-21, 23:31
רק עכשיו הם מתעוררים לאט לאט וכותבים. אולי מוטב מאוחר מאף פעם....
בכל מקרה, למעוניינים לחלוק לו כבוד אחרון - לווייתו של רוני אהרנוביץ תיערך ביום חמישי בקרית שאול ב-11:00 לפני הצהריים. אני מניח שבדרכו האחרונה יזכה לנוכחות מכובדת ומכבדת.

elibaba
08-12-21, 00:15
חבל על דאבדין ולא משתכחין.
היה עיתונאי רכב בחסד עליון, שתיתי את מילותיו בצמא - גם לא היה הרבה חומר אחר בעברית...
בשנים האחרונות דווקא היה די בן אדם לא נעים, במדיה האינטרנטית במיוחד, אבל נו - הכל מכשירי חשמל גם ככה בקרוב.

nirs
08-12-21, 11:52
היום אף אחד לא זוכר גם בקרב הבעלים של מיאטות, אבל כשהגיעה המאזדה MX5 הראשונה לנמל אילת אי שם בשנת 1996 הוא היתה כתבה של רוני והוא אפילו חיכה לה בנמל עם תזמורת הטיילת של אילת.
התקווה היתה שיגיעו עוד אבל היבואן חשב אחרת.
אולי הכתבה הזאת גרמה לי לקנות אותה ולא מתחרט.

136333

מומלץ לקרוא:
http://www.netcar.co.il/focus.php?ix=35

בגלל הכתבות של רוני, עד היום אני מפנטז על המיאטה, מתי שהו אני ישים את היד על אחת כזו….


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
08-12-21, 12:56
יהי זכרו ברוך.
הכרתי את השמות ופה ושם גם קראתי איזה גליון אבל באופן טבעי גדלתי על מוטו וקצת אוטו בהמשך.

לא משוכנע אבל נדמה לי שאני זוכר אותו מהמרוצים המצחיקים שנערכו פעם בסוסיאדה בעפולה.

יונימוג אדום
08-12-21, 19:17
הייתי חבר המועדון המוטורי הישראלי ( או בכינוי שלשת ה-ההה ) שרוני היה ממייסדיו .
זוכר אותו היטב מפגישות המועדון החודשיות וכן ממרוצי אשקלון ובאר שבע .
חיכיתי כל חודש לכתבות המעניינות שלו .
יהי זכרו ברוך .

אילן

המשוטט
08-12-21, 19:24
בגלל הכתבות של רוני, עד היום אני מפנטז על המיאטה, מתי שהו אני ישים את היד על אחת כזו….


Sent from my iPhone using Tapatalkניסיתי פעם להכנס לאחת.....לא נרשמה הצלחה

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

דרור ברלי
09-12-21, 09:04
לא משוכנע אבל נדמה לי שאני זוכר אותו מהמרוצים המצחיקים שנערכו פעם בסוסיאדה בעפולה.

נכון.
במכוניות טלבו סמבה שכורות של באדג'ט
וזה במדינה שאסרה על ספורט מוטורי...
איזה יצירתיות נדרשה וכמה סיכונים נלקחו....
מלמד משהו על הלהט שהיה בו.

boaz avrahami
09-12-21, 09:07
אז עוד לא היה בעיה חוקית. הבעיה נולדה בתחילת שנות התשעים.
בתקופה הראשונה שבה זה היה מותר התחרינו עם ביטוח חובה שכלל סעיפים שנמחקו בנתיים מהתעודות
35- תחרות
36- תחרות מהירות.

הכול לפי החוק [emoji23]

sgill
09-12-21, 11:12
אבדה גדולה... מאגר עצום של ידע ויכולת כתיבה.
גם אני קניתי אלפא סוד בשנות השמונים בהשראת רוני.
רק אני הוצאתי את הבורג המגביל מאחורי דוושת הגז? :-)

גיא
09-12-21, 13:55
אבדה גדולה... מאגר עצום של ידע ויכולת כתיבה.
גם אני קניתי אלפא סוד בשנות השמונים בהשראת רוני.
רק אני הוצאתי את הבורג המגביל מאחורי דוושת הגז? :-)

לא רק אתה. אבל מצד שני לא לכולם היו רגליים ארוכות מספיק ( או ידיים קצרות מספיק ) להגיע לסוף המהלך ..

גם של הקלצ׳

דרור ברלי
12-12-21, 12:42
דווקא האלפאסוד סבלה מנוחת נהיגה "איטלקית" קלאסית, שנוחה לבעלי רגליים קצרות וידיים ארוכות....

גיא
12-12-21, 15:46
אני זוכר שהייתי חייב לשכב למטה כדי להגיע לסוף הקלצ׳

shachar
12-12-21, 16:45
אני זוכר שהייתי חייב לשכב למטה כדי להגיע לסוף הקלצ׳באיזה גיל התחלת לנהוג....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גיא
12-12-21, 16:51
באיזה גיל התחלת לנהוג....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

17 ודקה ..

כמובן. לפי החוק.

shachar
12-12-21, 16:52
17 ודקה ..ולגדול..... :-)

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

רמי גלבוע
17-12-21, 00:39
הי חברים;
נתקלתי רק עכשיו בשרשור על אהרונוביץ. כמי שכתב בעיתונים אותם ערך רוני החל מטורבו מס' 1 ועד הקמת 'הגה', אני מסכים לחלוטין שרוני הקים וגיבש את עיתונות הרכב במקצוענות ואינטגריטי שאין כמותם - הוא היה מקצוען אמיתי בכתיבה, מבחנים (לא רכבי ונהיגת שטח, מסכים לגמרי...), צילום, עימוד, כל חוליות ההפקה והיצירה. למדתי ממנו המון, ושמרתי איתו על קשר , ככל שיכולתי.

לרוני היה מנגנון השמדה עצמית שהרחיק אותו משורות הבראנג'ה אותה הוא הקים, חבל מאוד. אבל אי אפשר, ואסור לקחת ממנו את מה שהוא כן עשה, הקים את עיתונות הרכב בישראל. כולנו למדנו ממנו, וכך נזכור אותו. אללה ירחמו!

oshoshan
19-03-22, 15:33
עצוב ונורא לשמוע.
ונורא מכך, לדעת על זה רק היום, המון חודשים אחרי.

בהחלט היה ממיסדי דור אוהבי הרכבים, שאני נמנה בין חבריו. עצוב שלא זכה לתהילה לה הוא ראוי.

יהי זכרו ברוך

-->