PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית התנעה לאחר שיפוץ מנוע עליון - Arctic Cat Wildcat 1000



omribe
10-12-21, 11:00
אז מה שהתחיל באופטימיות (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119144-%D7%9B%D7%91%D7%9C-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%99) הסתיים בשיפוץ מנוע עליון.
מפאת חוסר זמן זה לקח כשנה, והיום סוף סוף סיימתי וניסיתי להניע.

הקלטתי את אחד מניסיונות ההתנעה, הקשיבו כאן (https://1drv.ms/u/s!At8KCx-Y6MC-g9h7pNq0WBkq66SOMg?e=uBSTK3).
המנוע מתניע, לא מעלה סל"ד ונכבה.
זה חוזר על עצמו באופן עקבי.
לחיצה על המצערת לא משנה דבר, אולי רק מקשה על ההנעה.
לפני ההנעה לקחתי ג'ריקן ומילאתי כ-5 ליטר, הכלי עמד כשנה. אז אולי זה קשור לג'יפה במיכל ובעיות הזנת דלק?

אשמח לכיוונים.

boaz avrahami
10-12-21, 12:04
נשמע מאוד כמו בעיית אספקת דלק או כיוונים של מערכת הדלק.
קרבורטור או הזרקה?
יש משאבת שלק?
תבדוק שיש אספקה סדירה.
על פניו מההתנעה המנוע נשמע בסדר גמור

omribe
10-12-21, 13:54
הזרקה, יש משאבת דלק.
כשמסובבים סוויץ' שומעים את הזמזום שלה כצפוי.

איך בודקים שיש אספקה סדירה?

יש לי אפס ניסיון בנושא.
לפרק מיכל? לבדוק את פילטר הדלק?

boaz avrahami
10-12-21, 16:18
אני לא מספיק מתמצא במערכות הזרקה כאלו.
נעצרתי בשלב הקרבורטור…

תחזור לספר ותחפש טראבלשוטינג אבל לפני כן תבדוק את קצה הקו שמגיע מהמשאבה במיכל למשאבת ההזרקה ותראה שמגיע דלק.
זה נשמע שחסר למנוע דלק.

אגב, יש שינוי כשאתה נותן גז בהתנעה?

איל מ
10-12-21, 17:50
בד"כ כשמישהו עושה ראש, ואח"כ לא מניע לו, הדבר הראשון שאני בודק הוא שוב, בפעם ה1000 את הטיימינג.
ובלי קשר,
אמרת שהלך ראש מנוע, ולא פירטת בדיוק מה קרה, כי לפי התיאורים שם נשמע שהיו עוד דברים (מנוע שאולי נכבה, טיימינג שקפץ וכו...).
אז ראשית תפרט בדיוק מה היה.

boaz avrahami
10-12-21, 18:10
אייל, תקשיב להקלטה. המנוע מתניע לשבריר שניה בסרק ונשמע בסדר.
הכיוון הכללי שלך נכון אבל לדעתי חא במקרה הזה.

אני לא מכיר את המנוע הספציפי אבל לרוב בשביל לבדוק טיימינג צריך לפרק מכסה ראש ולבדוק תאימות בין הסימון על הגג״ש העליון של הקאמשפט לבין הסימון על גלגל התנופה. המון עבודה שלדעתי לאור מה ששמעתי מיותרת.

עומרי, נסה להכניס לבית המצערת איזה 5-10 סמק בנזין ותראה אם המנוע מניע בכ״ז, לפחות לכמה רגעים. זה עשוי לעזור בכיוון להמשך ולחסוך פירוקים מיותרים

איל מ
10-12-21, 18:16
באופנועים נסעתי עם קפיצה של שן ואפילו 2 בטיימינג. מהקלטה של 5 שניות (ועוד בפלאפון) אני לא מעיז לשפוט איכות של צל

omri
10-12-21, 18:39
כשאני נותן גז בהתנעה מרגיש שלמנוע קשה יותר להניע.
זה אומר משהו?

החלפתי במנוע צילינדר, בוכנה וראש.
זה כלל כמובן הרכבה וכיוון מחדש של שרשרת הטיימינג, הלכתי לפי הוראות היצרן, זה די פשוט אז מעריך שלא טעיתי. כמו כן, ביצעתי כיוון שסתומים.

אבדוק אם אצליח להניע עם דלק ישירות במצערת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
10-12-21, 23:18
אני חושד באחת משתי אפשרויות.

הראשונה כאמור אין דלק. מההתנעה ואז נכבה אני לא חושד מייד באספקה אלא בווסת לחץ.

השניה היא משיכת אויר. בדרך כלל הסימפטום הוא סרק לא יציב אבל גם שאי אפשר להתניע ובעיקר שפתיחת מצערת לא עוזרת אלא להפך יוצרת השתנקות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
11-12-21, 00:32
משיכת אוויר תתן סלד גבוה ובלתי נשלט.
ככה זה במנועים שאני מכיר לפחות

איציק - 4X6ZH
11-12-21, 08:29
אני לא יודע על איזה מנוע מדובר
לא שמעתי הקלטה

אבל !!

ברגע שיש התנעה אפילו קצרה זה אומר שיש דלק
ברגע שיש התנעה אפילו קצרה זה אומר שיש ניצוץ ( יש הצתה )
לפני שאתה ממשיך אתה חייב לנסות לזהות דלק או חשמל !!

בדרך כלל מערכות הצתה מקבלות אספקת מתח למצב סטרטר וכאשר אתה משחרר את לחצן הסטרטר ( מפתח )
משתנה החיבור החשמלי והמערכת מקבלת הספקת מתח ממעגל אחר ( זה נעשה בגלל מפל המתח על מערכת ההתנעה בזמן שהסטרטר
צורך הרבה זרם )

תנסה לנתק את הסטרטר מהפיקוד שלו על גוף הסטרטר
מיד אחרי שהמנוע מניעה אבל תמשיך להחזיק את המפתח במצב סטרטר

כמובן שיש עוד הרבה אפשריות

איציק

boaz avrahami
11-12-21, 08:41
עומרי,
אני שם לב שמדובר במנוע V.
שיפצת את שני ראשי המנוע או רק אחד?
יש מצב שרק צילינדר אחת מתניע והשני מכביד עליו…


איציק,

למעשה ישנן שלוש אפשריות בשלב הזה-

1. הרכבת תזמון שגויה.
2. חשמל.
3. דלק.

לטעמי ולאחר ששמעתי את הקלטת הנסיון התנעה ( יש לינק בהודעת הפתיחה) יש סבירות גבוהה שמדובר במערכת דלק.
מנוע מוזרק.

הכי קל לדעתי לשפוך מעט דלק לבית המצערת ולשלול או לחזק את סעיף הדלק ומשם להמשיך.

אלו נתוני המנוע היבשים

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211211/7c4830f951ba2fddb2756a38203b0084.png

איציק - 4X6ZH
11-12-21, 11:33
שמעתי

נשמע כמו הפסקת ריסוס דלק
חבר מנורת לד ( לא מנורת ביקורת ) תראה מתי נפסק הפקודה למרסס

איציק

boaz avrahami
11-12-21, 15:15
עומרי,

על בית המצערת יש שסתום חשמלי שאחראי על הסרק ואליו יש חיבור של צמה.
מחובר היטב?

חלק 5 להלן

כמו כן, חיישן מצב מצערת - חלק #9

האם כל חיבורי קו הדלק חוברו נכון והם יושבים במקום?
אין ריח וסמני בנזין באזור?

האם אין מעיכות של צינור הדלק?

נסה להתניע עם מכסה דלק פתוח למקרה שנוצר וואקום במיכל/ נשם סתום
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211211/a083d5314dc75cd382113e8ab0a9d7eb.png

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211211/1a91304c0c04ee70540bd3b0506fa5d4.png

omri
24-12-21, 10:59
הבהרה - שיפצתי רק צילינדר אחד. בשני לא נגעתי.

מה מצאתי היום -
1. נראה שיש דלק, פירקתי את המרססים, סובבתי סוויץ׳ להתנעה והם משפריצים דלק.
2. ניתקתי את הקויל של הצילינדר שבו לא נגעתי - המנוע לא מניע בכלל. ניתקתי את הקויל של הצילינדר ששיפצתי - המנוע כן מנסה להניע.
3. שמתי לב ששמן מנוע מטפטף מסעפת הפליטה של הצילינדר ששיפצתי. הוצאתי את הפלאג שלו וראיתי שיש עליו שמן.

אז בינתיים אני ממשיך לפרק בשביל גישה לצילינדר התקול.
לפני שאני מרים ראש שוב - מה יכול לגרום לשמן מנוע להכנס לצילינדר?
הצילינדר והבוכנה חדשים. ראש המנוע קומפלט (כולל שסתומים, גל זיזים וכו׳) מפירוק דרך eBay, אמור להיות תקין לפי הצהרת המוכר והעין שלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
24-12-21, 11:48
לפני שמתחילים בתרחישי אימה של סדקים, נתחיל מהמקרה הכי קל.
טבעות האטימה של הבוכנה מסודרות נכון? (פתחים בדירוג).
מובילי/אטמי שסתומים נבדקו?

- - - Updated - - -


ראש המנוע קומפלט (כולל שסתומים, גל זיזים וכו׳) מפירוק דרך eBay, אמור להיות תקין לפי הצהרת המוכר והעין שלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

כאן חשדתי.
בדיקת קומפרסיה נעשתה?

omri
24-12-21, 11:59
תודה, שני דברים שבכלל לא הייתי מודע אליהם.

מעניין, לא שמתי לב שכתוב בספר רכב של היצרן על דירוג טבעות בוכנה. כנראה שזה בסיסי מדי.

בזמן שאני מחפש בגוגל -
איך אמור להתבצע דירוג טבעות בוכמה?
ואיך בודקים מובילי ואטמי שסתומים?

לא ביצעתי בדיקת קומפרסיה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
24-12-21, 12:16
בדיקת לחץ ולחץ הפוך יתנו לך רמזים. כמו גם הרגשת חופש השסתומים ביד כשהם משוחררים, או פירוקם ובחינת המובילים והאטמים.
הרעיון בטבעות (בהנחה ושמת אותן לפי הסדר הנכון), הוא שהפתחים שלהן אף פעם לא יהיו אחד מול השני. לפעמים, על החריץ בבוכנה של אחת לפחות, יהיה שגם שמכתיב בדיוק איפה הפתח.
הבט בסוף הסרטון איך הוא מסובב את הטבעות:
https://m.youtube.com/watch?v=crA4t68PQeU

omri
24-12-21, 12:33
תודה, אתחיל לפרק ואבדוק.

טבעות הבוכנה הגיעו מורכבות, אבל לא הסתכלתי על החריצים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
24-12-21, 13:05
רגע עצור.
אתה סתם רץ לפרק בלי באמת להבין. זאת לא דרך לעבוד. יש לך יותר מדי משתנים כאן שעוד לא התחלת לברר. בתור התחלה, ראש במצב לא ידוע.
תשיג לך סט בדיקת לחץ או לחץ הפוך בתור התחלה. בטוח יש כאן למישהו.
בנוסף,
חכה לחוות דעת ממישהו קצת יותר מנוסה כאן. הנסיון שלי בתחום הזה הוא חובבני ומסתכם במספר חד ספרתי של מנועי אופנוע פשוטים יחסית.

boaz avrahami
25-12-21, 07:47
מה יעזור לו לבדוק לחים ככה כאשר הרכבת הרינגים לא נכונה?

עמרי, תעלה מהספר את הדף שבו שרטוט זרימת השמן במנוע שנבין בכלל איך המנוע הזה נראה ועובד.

עוד לא נתקלתי בספר רכב בלי תאור דירוג וכיוונים לרינגים . תבדוק את עצמך שוב

איל מ
25-12-21, 09:53
כי זה יכול להיות עוד דברים. אטמי שסתומים למשל, לא תמיד יובילו לבריחת קומפרסיה.
אבל,
לדעתי, יש כאן יותר מדי שאלות ומעט מדי ידע, והוא צריך להתחיל לעבוד עם מישהו.
אלא אם זה מראש פרויקט לימודי והוא מעדיף לפתוח ולסגור מנוע כל פעם בשביל לבדוק פיפס אחר.

omri
30-12-21, 18:56
הנה הספר שלפיו אני עובד, וספציפית העמוד על הרכבת הבוכנה: https://www.manualslib.com/manual/895252/Arctic-Cat-Wildcat-X.html?page=58#manual

לא ראיתי שם אזכור לגבי טבעות הבוכנה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

kremboo
30-12-21, 19:38
שלושה עמודים לפני זה...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

omri
30-12-21, 20:43
https://media1.giphy.com/media/XeLcgh8gT8o0F5SQ8i/giphy.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->