PDA

צפייה בגרסה מלאה : שדרוג סמוראי - סדר השלבים



david dodka
11-12-21, 13:57
אהלן לכולם,

יש לי סמו סליל, ועם הזמן הבנתי שזה רכב שארצה להשאיר אצלי לשנים הקרובות ולהשקיע בו.
כעת, למעט הגבהת שעטנז שנותנת מעט פחות מ2" (קפיצים קדמיים ממקור לא ידוע, בולמי kyb וקפיצים אחוריים של ג. ויטרה) הרכב יחסית סטוק.

אני מתכנן להתקין בתי בולמים קדמיים של ג'ימני, על מנת שאוכל לשים קיט נורמאלי של 2.5.
עד שאשיג בתי בולמים, אני רוצה לעלות במידת הצמיגים ל235 - הגבהת-wise זה יכנס.

בעתיד השאיפה היא להתקין יחסים 4:16, דריישאפט מחוזק ורק בשלב האחרון נעילה אחורית.

השאלה היא - האם עליה ל235 בוודאות לא דורשת התאמות בהקשרי ציריות ודריישאפט? האם יספיק בשלב זה שיפוץ יזום של הדריישאפטים?

ואם כבר ציריות - כידוע בסליל אין שוק אפטרמרקט לציריות וסרנים, והרכב כבר בן 25. יש שיפוץ/חיזוק מומלץ לציריות?
אני מודאג מהציריות כאשר יהיו גם 235 וגם יחסים. מכיר את הפתרון בדמות מעבר יקר לסרני ג'ימני, אבל מעדיף להמנע מזה כרגע

GodsFather
11-12-21, 16:25
חכה שאורי (סולי), יראה את השרשור. הוא עשה כבר הכל, אבל הכל על סמוראי סלילים. וכמו שצריך.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

yoni_0000
11-12-21, 16:48
רק אורי. תביא איתך מחברת וכמה שעות פנויות, בסוף יש מבחן.

omri_t
11-12-21, 17:39
אזהרה
איני יודע בן כמה אתה ומצבך המשפחתי.
קח בחשבון
סמוראי הוא רכב שרק יחידי סגולה יחזיקו לאורך שנים.
וכל שקל שתשים עליו לא יחזור במכירה .

מכאן תמשיך הלאה.

נסעתי על מסולסל
4.16
על 235
ולא שברתי כלום.

( ואז עברתי לסופה ... והרגשתי כאילו קניתי מזראטי)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

erezgur
11-12-21, 18:25
ואני נודניק לרגע:
סדר הפעולות - מה הסדר הנכון בין הפעולות שצריך לבצע.
שלבי העבודה - הפעולות השונות שיש לבצע לפי סדר (השלבים).
אבל לא "סדר השלבים", או שלבים או סדר הפעולות.

נשלח מהנייד

ronbs
11-12-21, 18:40
הרכב לא יעבור טסט עם 235
חוץ מזה שהצמיג לא מתאים למערכות של הרכב

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

GodsFather
11-12-21, 21:06
הרכב לא יעבור טסט עם 235
חוץ מזה שהצמיג לא מתאים למערכות של הרכב

Sent from my SM-A715F using Tapatalkעם החלק הראשון אני מסכים. כל עוד נשארים תמימים ולא מטפלים בנושא מראש.

עם החלק השני אני לא מסכים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ELAD.B
12-12-21, 08:11
היי
יש לי חבר על 235 נעילה מאחורה ומקדימה יחסי העברה 6.5 דרישפט לא מחוזק. הצריות דפקו לקח לשיפוץ (לפני שנה) במדביק נראה לי
אין שום בעיה .
אני נוסע על 205 יחסי 4.16 דרישפט מקורי נעילה אחורה.
צמיג 235 צריך לאשר ברישיונות

david dodka
12-12-21, 14:43
כן כן, אני יודע ש235 לא תקני הכל טוב :cool:

תודה על התשובות עד כה

שגיא S
12-12-21, 15:05
היי,
אמנם לא אורי סולימני, אבל תלמיד שלו :) והחזקתי סמוראי במצטבר כ-8 שנים בחיי, ו-6 שנים עם האחרון.

בגדול הנתיב שהייתי לוקח הוא כזה (לאוו דווקא בסדר הזה):

הגבהה 2" איכותית - כולל זרועות רדיוס, וחיזוקים לתושבות של הזרועות, מוטות פנהארד והיגוי מחוזקים

צמיגי 235- על צמיג יחסית צר, אופסט 0 או קרוב לזה.

יחסי העברה - לטיולים רגילים 4.16/4.9. אם מתכנן שטח טכני יותר אז הייתי הולך לכיוון של 6.4
*שים לב ששינוי יחסי העברה ידרוש החלפת טרנספר לכזה עם גלגלי שיניים במקום הטרנספר שרשרת המקורי.

המהדרין כן ישפרו את המהלך מתלה על ידי הפרדת הבולם מהקפיץ, בניית מגדלי בולמים, ואצלי גם היה VIRTUAL LIFT שנתן לי המון ערך (מצד שני היה מאוד יקר)

לגבי נעילה אחורית - ככל שתשקיע ותתקין נעילה נשלטת מאחור, תאריך את החיים של הציריות והביצה עצמן.

צמיגי 235.75.15 הם הגבול העליון של הסרנים המקוריים של המסולסל. וכנל אין נעילה קדמית זמינה על המדף (כן אפשר לקמבן לוקרייט פנימה)
לא הייתי משקיע בציריות עבור צמיג כזה, חיזוק של הסרן אפשרי אבל רק בגלל שזו עבודה יחסית זולה (אם עושים לבד)

סולי
12-12-21, 20:05
אהלן לכולם,

יש לי סמו סליל, ועם הזמן הבנתי שזה רכב שארצה להשאיר אצלי לשנים הקרובות ולהשקיע בו.
כעת, למעט הגבהת שעטנז שנותנת מעט פחות מ2" (קפיצים קדמיים ממקור לא ידוע, בולמי kyb וקפיצים אחוריים של ג. ויטרה) הרכב יחסית סטוק.

אני מתכנן להתקין בתי בולמים קדמיים של ג'ימני, על מנת שאוכל לשים קיט נורמאלי של 2.5.
עד שאשיג בתי בולמים, אני רוצה לעלות במידת הצמיגים ל235 - הגבהת-wise זה יכנס.

בעתיד השאיפה היא להתקין יחסים 4:16, דריישאפט מחוזק ורק בשלב האחרון נעילה אחורית.

השאלה היא - האם עליה ל235 בוודאות לא דורשת התאמות בהקשרי ציריות ודריישאפט? האם יספיק בשלב זה שיפוץ יזום של הדריישאפטים?

ואם כבר ציריות - כידוע בסליל אין שוק אפטרמרקט לציריות וסרנים, והרכב כבר בן 25. יש שיפוץ/חיזוק מומלץ לציריות?
אני מודאג מהציריות כאשר יהיו גם 235 וגם יחסים. מכיר את הפתרון בדמות מעבר יקר לסרני ג'ימני, אבל מעדיף להמנע מזה כרגע


מהסוף להתחלה...
סרני גימיני, יאפשר לך לחזק ציריות לנעול דיפרנציאלים.... אבל הכי חשוב כשמשהו ישבר תוכל למצוא חלקים חילוף , גם מפירוק גם חליפי גם מקורי וגם משודרג.

רוב בעלי הסליל שאני מכיר נסעו על 235 ללא בעיות מיוחדות.. לא חיזוקים ולא הגבהות מוגזמות.

בעיקר תאמץ סגנון נהיגה שקול וזהיר... ובנוסף תשמור על משקל נמוך ועל תעמיס אותו למוות.

לגבי הגבהה, בולמי kyb וקפיצי 2" חדשים מהמדף יתנו שיפור בגובה ובאיכות הנסיעה... מעבר לכך תכין סכומים כמו להגבהה של ניסן פטרול והמון זמן וכסף על ניסוי וטעיה.

צריך להבין שאין מוצר מדף ברמה גבוההזה רכב שיוצר רק 3 שנים ובשווקים ספציפים מאוד משהו שסוגר את שוק השיפורים באופן ניכר.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

david dodka
15-12-21, 14:40
תודה על התגובות.
אשמח לשלוח בפרטי שאלות ספציפיות אם יהיו

erezgur
15-12-21, 17:48
שאלות שהתשובות עליהן עשויות לעניין אחרים, היום או בעתיד - חשוב שיהיו פומביות בפורום ולא בהודעות פרטיות (אלא אם כן יש סוגיות שרצוי לא לדבר עליהם בפומבי) - זה מקור הכח של הפורום - ריכוז ושימור ידע. זה מה שמביא משתמשים חדשים לכאן לאחר שחיפוש בגוגל הפנה אותם אלינו...

נשלח מהנייד

סולי
15-12-21, 18:37
מעבר לכך,
חיפוש בפורום בנושא הגבהה לסמוראי 98 או לסמוראי סליל .. יניב המון תוצאות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->