צפייה בגרסה מלאה : בא לי ג'יפ. אין מתחרים לקינג?
היי חברים, אשמח לדעת המנוסים.
אנחנו(זוג) מחפשים ג'יפ קצר עם יכולות כביש ושטח טובות. במשפחה היה בעבר הרחוק פג'רו ארוך ואני זוכר ממנו רק חוויות טובות מבחינת עבירות בכל טיול שאינו טכני במיוחד, יחד עם כוחות מרשימים בדיונות ובכביש.
היתרון הבולט שזכור לי הוא הנעילות, והשילוב של ציר אחורי עם משולשים מקדימה, ביחד עם מנוע חזק.
הסתכלתי וראיתי שבתקציב שלי ניתן כנראה למצוא אחד קצר משנתון 2003~.
מה שלא מצאתי הוא אלטרטיבה מעניינת, או רוגע בנוגע לאמינות טכנולוגיה חדשנית בת 20 שנה.
הפרטים הטכניים:
1. תקציב
30-50 כולל יישור-קו ותיקונים\שיפורים.
2. גודל / קיבולת הרכב -
מיועד לזוג, רצוי 2 דלתות בלבד. האורחים יסתדרו במידת הצורך..:D
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
שימוש יום-יומי בתוך העיר וטיולים בלבד, כנראה עד 15KKM בשנה.
ניתן לשרוד כמה ימים במקרה תקלה.
יש יכולות, רצון, כלים ביתיים אבל נסיון אפסי מכונאות רכב, התחזוקה הרצינית תדרוש מוסך לפחות בהתחלה.
זמין לכל היותר במרחק שעה למרכז לצורך מוסכים "מומחים".
4. אופי השימוש והטיולים:
הכל. שיוט מהיר בשבילים, טיולי ארץ רגועים, קמפינג, ואתגרי עבירות ככל האפשר(האחרון טריקי, כי יכול להיות הבדל מהותי בין בחירות שונות)
יש נסיון של מס' עשרות טיולים באזור הדרום, עם חולות בוצים וסלעים. המאתגר שביניהם היה ירידה בסמוך לים המלח, שם בלט הצורך בסרן קדמי או בהגבהות לפג'רו "סטוק" הארוך שהיה לנו.
כרגע לא מכיר חבר'ה שמטיילים. מניח שזה יגיע.
5. העדפות ותנאי סף -
א. גיר - אם אוטומט, חייב טיפ-טרוניק (אשמח לשמוע חילוקי דעות).
ג. תצורה - קצר.
ד. גיל - זה לא תרגיל.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
כפי שנאמר בפתיחה, משיטוט ביד-2 על ג'יפים בתקציב 30-40K, אני מאוד "נעול" על הקינג.
*אני חובב גז, מוכר אופנוע כביש. אחת החוויות הטובות עם הפג'רו הייתה יכולות הגיהוץ שלו עד טיסה בשבילים פתוחים.
בשנה האחרונה זינקו מחיר רכבי השטח, גם המשומשים והזקנים
התקציב שלך, שכולל כבר יישור קו ותיקונים מאד יגביל אותך.
התשובה המאד נפוצה כאן לתקציב לא גבוה, זוג היא ג'ימני אבל זה לא מסתדר כנראה עם התקווה לרכב מהיר ומהנה בנסיעת כביש...
נשלח מהנייד
נראה שעשית שיעורי בית ואתה יודע מה אתה מחפש. זה לא שאין מתחרים, אבל קינג קצר זה בחירה טובה. נשאר לך עכשיו לחפש בסבלנות ולבדוק בזהירות את המועמדים.
קינג קצר מהשנתונים האלה יהיה בור ללא תחתית של הוצאות.
אני לא יודע למה אבל קינג באופן סםציפי מזדקן לא יפה ביחס לכלים אחרים מאותם השנת נים.
כן הייתי מציע לך להסתכל גם על טרופר קצר. נשארו עוד כמה.... גם בכביש וגם בשבילים יש לו מה להציע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קח בחשבון שרכב קצר לא מגהץ שבילים כמו ארוך.
לגבי הירידה שדיברת עליה, מניח שזה מעלה יאיר.
מכיוון שננעלת על קצר, אתה בכיוון. הייתי מוסיף להצעה של אסף גם לנדקרוזר קצר, אבל אני מניח שהמחיר שלהם יהיה בשמיים.
נראה שעשית שיעורי בית ואתה יודע מה אתה מחפש. זה לא שאין מתחרים, אבל קינג קצר זה בחירה טובה. נשאר לך עכשיו לחפש בסבלנות ולבדוק בזהירות את המועמדים.
+1 ולדעתי - אתה יודע מה אתה רוצה. לא הייתי מחפש לו אלטרנטיבות :)
קינג קצר מהשנתונים האלה יהיה בור ללא תחתית של הוצאות.
אני לא יודע למה אבל קינג באופן סםציפי מזדקן לא יפה ביחס לכלים אחרים מאותם השנת נים.
.....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, אני לבטח הכי פחות פזמני'ק כאן (בענייני שטח),
נוסע על פאג'רו קצר בדיוק כמו שפת"ש מחפש (2001).
ראיתי כבר פאג'רואים כאלה בכל המצבים. כאלה ששותים את הארנק וכאלה שמחזיקים יפה מאוד.
כמו שנמרוד כתב - זה לצוד את הנכון
לא בטוח שאפשר להגדיר שכל הפאג'רואים הם משאבת מזומנים יותר מהייתר
לא כולם. אבל הסטטיסטיקה לרעתם. אני חושב שזה גם קשור למי שהחזיקו בהם בידיים הראשונות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Suv דיזל בגיל 15-20 יהיה יקר לאחזקה ולא משנה איזה סמל תתקע לו בחזית.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Suv דיזל בגיל 15-20 יהיה יקר לאחזקה ולא משנה איזה סמל תתקע לו בחזית.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
פליז פליז פליז ....
אי אפשר לקחת רכב שטח בן 15-20 שנה ולהצמיד לו את שלושת האותיות SUV
זה רצח, זה עלבון
15-20 שנה אלה רכבים מברזל, מסיביים, אמיתיים. פגוש שמתקפל ולא חוזר מעצמו. חלונות חורקים (אם בכלל יש....)
SUV .... נו טוב... אני אחסוך את דעתי על מפגן הפלסטיקה הזה, רק בזהירות כשעולים על המדרכה מול הסופר :) :) :)
SUV...???
זה מונח שהמציאו בשנות השמונים לדעתי עוד עם הואגוניר שעוד היה עם קרבורטור ושני סרנים חיים אז לא נראה לי שזה משהו שמעליב את הפאג'רו קינג שלך.
בסוף זה לא משנה איזו קומבנציית אותיות תצמיד לקינג שלך או לכל רכב אחר מאותה קטגוריה אותו שנתון, ברוב המקרים הוא יהיה עם עודף חשמל, עודף ק"מ, מנוע טורבו דיזל מורכב ועייף וכו'
זה לא שאי אפשר עם כאלו ועד לא מזמן אפילו החזקתי כזה שלקח אותנו לטיולים לאורכה ולרוחבה של כל המדינה אבל מי שקונה כזה שיבוא לזה נקי ומודע ויהיה מוכן לשלם את העלויות.
אני יכול להעיד על ממוצע של 5 שנים עם פאג'רו q ארוך שנוסע 10 אלף קמ על עלות שנתית כוללת (דלק, תחזוקה, ביטוח והכל) של 25 אש"ח בשנה!!!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
פליז פליז פליז ....
אי אפשר לקחת רכב שטח בן 15-20 שנה ולהצמיד לו את שלושת האותיות SUV
זה רצח, זה עלבון
15-20 שנה אלה רכבים מברזל, מסיביים, אמיתיים. פגוש שמתקפל ולא חוזר מעצמו. חלונות חורקים (אם בכלל יש....)
SUV .... נו טוב... אני אחסוך את דעתי על מפגן הפלסטיקה הזה, רק בזהירות כשעולים על המדרכה מול הסופר :) :) :)אתה כנראה צעיר אבל SUV זה בדיוק רכבי הכביש שטח מהדור ההוא עם Low ויכולות שטח מכובדות. מה שעכשיו אתה רואה בפרסומות זה ג'יפונים במקרה הטוב ו crossover במקרה הרע.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אני יכול להעיד על ממוצע של 5 שנים עם פאג'רו q ארוך שנוסע 10 אלף קמ על עלות שנתית כוללת (דלק, תחזוקה, ביטוח והכל) של 25 אש"ח בשנה!!!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
דלק זה לא אחזקה.
מתוך 25אשח, כמה אחזקה כדי שזה יניע וייסע, וכמה דלק?
פליז פליז פליז ....
אי אפשר לקחת רכב שטח בן 15-20 שנה ולהצמיד לו את שלושת האותיות SUV
זה רצח, זה עלבון
15-20 שנה אלה רכבים מברזל, מסיביים, אמיתיים. פגוש שמתקפל ולא חוזר מעצמו. חלונות חורקים (אם בכלל יש....)
SUV .... נו טוב... אני אחסוך את דעתי על מפגן הפלסטיקה הזה, רק בזהירות כשעולים על המדרכה מול הסופר :) :) :)
סובארו ואייל ברקוביץ' גנבו את שלושת האותיות האלו, SUV. אל תזרום אותם.
טוב נו, כנראה מאוחר מדי... :rolleyes:
המונח Sport Utility Vehicle השתרש בשנות ה90' לתיאור פורד אקספלורר המקורי, שהיה מתחרה לג'יפ צ'רוקי. זה אכן היה כינוי גנאי במידה מסוימת, להבדיל אותם מג'יפים "אמיתיים", ספרטניים, כלומר CJ/רנגלר.
נמרוד,
ה-SUV התחילו עוד בשלב הסבארבן הראשון.
זה ששילב רכב משא עם הובלת משפחה.
דלק זה לא אחזקה.
מתוך 25אשח, כמה אחזקה כדי שזה יניע וייסע, וכמה דלק?זה בערך חצי חצי
וזה סתם ויכוח על סמנטיקה אבל מבחינתי דלק זו לגמרי חלק מעלות האחזקה כי אני נוסע ברכב והוא צורך דלק ולכן חלק מהעלות של להחזיק אותו ולנסוע בו כוללת את הדלק.
אז בערך 12.5 אש"ח לדלק ובערך 12.5 אש"ח לאחזקה שנתית (צמיגים, טסט, ביטוח, מוסך, שיפורים) וכל זה לרכב שנסע בחמש שנים ממוצא של 10 אלף קמ לשנה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
להתדיין על הגדרה המדוייקת של SUV זה להתעסק בטפל.
היום, בעידן הקרוסאוברים, מה שפעם נקרא "SUV" כמו פאג'רו וטראנו וטרופר, הם רשמית המסוקסים שבחבורה. מה שנקרא "רכב שטח אמיתי"...... אז איך יקראו לדיפנדר/סופה/CJ/סמוראי?.............
תחילת שנות ה-2000 הביאו איתן הרבה רגולציה ואת דרישות הקהל לכלי רכב דו-שימושי אמיתי, כזה שיהיה נוח, מפנק, מהיר, בטוח וקל לנהיגה ביומיום, אבל גם יידע לצאת לטיולים אמיתיים בשטח בסופ"ש, מה שהתבטא מצד אחד בהילוך כוח ויכולת שטח מכובדת, ומצד שני בהרבה מערכות שנדרשות-על-פי-חוק סביב המכניקה - החל ממערכות בטיחות וכלה במערכות להקטנת זיהום אויר שלאורך זמן הן חטוטרת שמכבידה על המנוע, סובלת מתקלות ומייצרת תקלות במנוע ומקצרת את חייו. וכמובן הרבה איבזור פינוקים - תיבות הילוכים אוטומטיות, מיזוג/בקרת אקלים, לכל הפחות חלונות+מראות ממונעים, מערכות עזר ובטיחות פאסיבית למיניהן, גגות שמש וכו'. זה אומר הרבה חלקי פלסטיק והרבה מאוד קילומטרים (כן, קילומטרים) של חיווט וזו עובדה מוגמרת שהדברים האלה לא מיועדים ולא מסוגלים לשרוד כל כך הרבה שנים ללא תקלות. גם אלקטרוניקה וחיווט מייד-אין-ג'פאן. חלק מהמכלולים אינם ברי תיקון ודורשים החלפה קומפלט כמכלול - וזה כבר יכול להגיע לסכומים שחלק מבעלי המכוניות הללו לא מעוניינים או יכולים לשלם וזה יקר. חלקים אחרים כבר קשה להשיג, אלא אם אתם מוכנים להתפשר על ייצור סיני באיכות מפוקפקת, כפי שיודע כל בעל פאג'רו Q שצריך להחליף ראש מנוע למשל....
רכב כזה, בן 20, נסע במקרה הטוב 300-400 אלפי ק"מ. איך התייחסו אליו ואיך תיחזקו אותו? במיוחד בשנותיו הראשונות?... לעולם לא תדעו. ברזלים (וגם פלסטיקים), כידוע לכל ג'יפאי, הם כמו נשים - הם לא שוכחים כלום. הם מתחשבנים איתנו על טראומות מלפני שנים שגרמו בעלים קודמים.
איך שלא תסתכלו על זה, רכב כזה, בן 18-20, גם אם מתוחזק ונראה טוב (וכל SUV יפני שבעליו דאג לתחזק אותו ולטפל בו, ייראה בסך הכל מאוד סביר עד די טוב מהבחינה הויזואלית) הוא מאוד בלוי ברמה כזו או אחרת. הסיכוי שברכב כזה "הכל עובד פיקס" כמו בתקופה שהיה חדש ורענן, זהה לדעתי לסיכוי לזכות בלוטו.
כעקרון, אפשר לתקן הכל, אבל זה יעלה המון כסף ופתאום עלויות הדלק יהיו הדאגה הכי קטנה.
להתדיין על הגדרה המדוייקת של SUV זה להתעסק בטפל.
היום, בעידן הקרוסאוברים, מה שפעם נקרא "SUV" כמו פאג'רו וטראנו וטרופר, הם רשמית המסוקסים שבחבורה. מה שנקרא "רכב שטח אמיתי"...... אז איך יקראו לדיפנדר/סופה/CJ/סמוראי?.............
תחילת שנות ה-2000 הביאו איתן הרבה רגולציה ואת דרישות הקהל לכלי רכב דו-שימושי אמיתי, כזה שיהיה נוח, מפנק, מהיר, בטוח וקל לנהיגה ביומיום, אבל גם יידע לצאת לטיולים אמיתיים בשטח בסופ"ש, מה שהתבטא מצד אחד בהילוך כוח ויכולת שטח מכובדת, ומצד שני בהרבה מערכות שנדרשות-על-פי-חוק סביב המכניקה - החל ממערכות בטיחות וכלה במערכות להקטנת זיהום אויר שלאורך זמן הן חטוטרת שמכבידה על המנוע, סובלת מתקלות ומייצרת תקלות במנוע ומקצרת את חייו. וכמובן הרבה איבזור פינוקים - תיבות הילוכים אוטומטיות, מיזוג/בקרת אקלים, לכל הפחות חלונות+מראות ממונעים, מערכות עזר ובטיחות פאסיבית למיניהן, גגות שמש וכו'. זה אומר הרבה חלקי פלסטיק והרבה מאוד קילומטרים (כן, קילומטרים) של חיווט וזו עובדה מוגמרת שהדברים האלה לא מיועדים ולא מסוגלים לשרוד כל כך הרבה שנים ללא תקלות. גם אלקטרוניקה וחיווט מייד-אין-ג'פאן. חלק מהמכלולים אינם ברי תיקון ודורשים החלפה קומפלט כמכלול - וזה כבר יכול להגיע לסכומים שחלק מבעלי המכוניות הללו לא מעוניינים או יכולים לשלם וזה יקר. חלקים אחרים כבר קשה להשיג, אלא אם אתם מוכנים להתפשר על ייצור סיני באיכות מפוקפקת, כפי שיודע כל בעל פאג'רו Q שצריך להחליף ראש מנוע למשל....
רכב כזה, בן 20, נסע במקרה הטוב 300-400 אלפי ק"מ. איך התייחסו אליו ואיך תיחזקו אותו? במיוחד בשנותיו הראשונות?... לעולם לא תדעו. ברזלים (וגם פלסטיקים), כידוע לכל ג'יפאי, הם כמו נשים - הם לא שוכחים כלום. הם מתחשבנים איתנו על טראומות מלפני שנים שגרמו בעלים קודמים.
איך שלא תסתכלו על זה, רכב כזה, בן 18-20, גם אם מתוחזק ונראה טוב (וכל SUV יפני שבעליו דאג לתחזק אותו ולטפל בו, ייראה בסך הכל מאוד סביר עד די טוב מהבחינה הויזואלית) הוא מאוד בלוי ברמה כזו או אחרת. הסיכוי שברכב כזה "הכל עובד פיקס" כמו בתקופה שהיה חדש ורענן, זהה לדעתי לסיכוי לזכות בלוטו.
כעקרון, אפשר לתקן הכל, אבל זה יעלה המון כסף ופתאום עלויות הדלק יהיו הדאגה הכי קטנה.
ועדיין, העלויות האלו לא יהיו גבוהות יותר (בד"כ) מאובדן הערך של רכבים "מקבילים" חדשים.
למשל, לאנדקרוזר חדש, או היילקס מהניילון, אם ניקח את אובדן הערך לאחר 3-5 שנים הוא לא יהיה נמוך יותר מההוצאות שתיארת על אחזקת רכב ישן.
הנעלם הנוסף הוא ההתעסקות והזמן. לא לכל אחד זה מתאים, מצד שני יש כאלה שאוהבים את זה. את ההתעסקות....
זה בערך חצי חצי
וזה סתם ויכוח על סמנטיקה אבל מבחינתי דלק זו לגמרי חלק מעלות האחזקה כי אני נוסע ברכב והוא צורך דלק ולכן חלק מהעלות של להחזיק אותו ולנסוע בו כוללת את הדלק.
אז בערך 12.5 אש"ח לדלק ובערך 12.5 אש"ח לאחזקה שנתית (צמיגים, טסט, ביטוח, מוסך, שיפורים) וכל זה לרכב שנסע בחמש שנים ממוצא של 10 אלף קמ לשנה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
זה לא סמנטיקה.
2 חברים שלי הוציאו כפול על אחזקה ביחס לדלק, אמיתי לגמרי.
בחלוקה לקמ, זה מאד יקר.
מה שאתה מתאר זה די כלל האצבע שנכון לחתך הרכבים האלו כשהם במצב סביר+, ולא נבלה או דגם עם מאפיינים צפויים.
ועדיין, העלויות האלו לא יהיו גבוהות יותר (בד"כ) מאובדן הערך של רכבים "מקבילים" חדשים.
למשל, לאנדקרוזר חדש, או היילקס מהניילון, אם ניקח את אובדן הערך לאחר 3-5 שנים הוא לא יהיה נמוך יותר מההוצאות שתיארת על אחזקת רכב ישן.
הנעלם הנוסף הוא ההתעסקות והזמן. לא לכל אחד זה מתאים, מצד שני יש כאלה שאוהבים את זה. את ההתעסקות....
נכון.
ועדיין לרכב חדש/חדיש יש חלפים, לא תיתקע ולא יתחרבנו לך טיולים בגלל תקלה פתאומית. הבעיה היא רק עלות הרכישה הראשונית.
העניין פה הוא המיתוס שרכב ישן עשוי רק מ"ברזל" ולכן לא מתקלקל.
זה לא רלוונטי כי גם ברזל מתעייף ונשבר וברכבים המדוברים הרבה פלסטיק, חשמל וכל השאר.
ברזל נשבר יופי.
רק מה שאין, לא מתקלקל.
לפותח השרשור
אם אני לא טועה, מ 2005 הקינג קיבל תוספת כ"ס.
הקינג שהיה לי לפני 6 שנים בערך (ארוך, מודל 2002) היה הרכב הכי יקר שהיה לי לתחזוקה (ואני מחזיק דיסקברי והיה לי צירוקי/גראנד :) )
אם אני זוכר נכון במשמרת שלך הלך הגיר....
משום מה מכלולים מאוד יקרים נטו להתאבד יותר בקינג (משאבת הזרקה, גיר) מאשר ב Q, או ב BK (בינתיים)
בכל מקרה, אני זוכר גם את האתר שהקמת לקינג ותחזוקתו (pajero guru), חבל שלא המשכת ל BK...(-:
החזקתי קינג 2005 כשלוש שנים (2014-2017)
רכב כזה בן 15-20 שגם נוסע ומטייל יעלה לפחות 10 בשנה אחזקה בלבד, לפני דלק.
(אלא אם אתה מתקן הכל בעצמך ומזמין רק חלים ברשת)
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
ehudzeelim
13-12-21, 17:26
ועדיין, העלויות האלו לא יהיו גבוהות יותר (בד"כ) מאובדן הערך של רכבים "מקבילים" חדשים.
למשל, לאנדקרוזר חדש, או היילקס מהניילון, אם ניקח את אובדן הערך לאחר 3-5 שנים הוא לא יהיה נמוך יותר מההוצאות שתיארת על אחזקת רכב ישן.
הנעלם הנוסף הוא ההתעסקות והזמן. לא לכל אחד זה מתאים, מצד שני יש כאלה שאוהבים את זה. את ההתעסקות....
1+
בהיבט כלכלי, הכי משתלם להחזיק רכב ישן תקופה ארוכה.
החכמה למצוא רכב שמור ומטופל, ליישר קו פעם אחת, אחכ שומרים על תחזוקה נורמלית כמו בכל רכב אחר ואין ירידת ערך.
בדרך כלל העלויות של חלקים ותיקונים נמוכות מרכב חדש, אפשר לתחזק ולתקן עצמאית כי הכל בנוי פשוט יותר, ובעידן האינטרנט גם להשיג חלקים די פשוט.
אבל לא מתאים לכל אחד כי בחיים לא הכל זה כסף.
ברזל נשבר יופי.
רק מה שאין, לא מתקלקל.
פספסתם אותי כאן... (נהיה ממש חבילה עוברת)
זה לא שברזל לא נשבר. מי כמוך יודע שטמבוני פלסטיק כמו שנהוגים היום בכל הרכבים - רק נוגעים באיזו אבן או זוית נטישה לא טובה ומייד נתלשים.
ברזל עוד איכשהו נשאר במקום. קצת יותר ישר - קצת עקום אבל כל האוטו חוזר הביתה מחובר :)
פספסתם אותי כאן... (נהיה ממש חבילה עוברת)
זה לא שברזל לא נשבר. מי כמוך יודע שטמבוני פלסטיק כמו שנהוגים היום בכל הרכבים - רק נוגעים באיזו אבן או זוית נטישה לא טובה ומייד נתלשים.
ברזל עוד איכשהו נשאר במקום. קצת יותר ישר - קצת עקום אבל כל האוטו חוזר הביתה מחובר :)
ברזלים ישנים מתעייפים. תאמין לי שאני יודע.
כמובן שקל לתקן/לרתך/ליישר וכו' והכל ממשיך כרגיל, אבל גם זה לא מתאים לכל אחד ויש הבדלים גדולים גם בין כלים ישנים.
מעבר לזה, אני כידוע בעד פשטות ספרטנית. כי מה שאין, לא מתקלקל. אבל ברכב ישן גם המעט שיש, בוודאות יעשה צרות אחרי 20-30 שנה.... מעבר לזה, הפשטות הספרטנית/מינימליסטית הזו שאני רואה בה רק יתרונות, בפירוש לא מתאימה לכל אחד. ובטח לא לאשתו.
אם אני זוכר נכון במשמרת שלך הלך הגיר....
משום מה מכלולים מאוד יקרים נטו להתאבד יותר בקינג (משאבת הזרקה, גיר) מאשר ב Q, או ב BK (בינתיים)
בכל מקרה, אני זוכר גם את האתר שהקמת לקינג ותחזוקתו (pajero guru), חבל שלא המשכת ל BK...(-:
תודה :)
אכן, גיר (פעמיים, כי בפעם הראשונה לא באמת טיפלו בבעיה שהייתה חשמלית בכלל)
ומסרק הגה ומערכת קירור ועוד כל מיני דברים קטנים ומעצבנים.
בקיצור, די הוציא לי את המיץ (והארנק, היה קשה יותר לטפל בו לבד)
אבל בהחלט, pajero.guru יצא טוב :)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.