PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות - מעבר מים למיכל עודפים



פיני ד
15-12-21, 12:46
היי
ברשותי יונדאי טראקן, ויש לי בעיה שלפעמים עוברים לי מים מהרדיאטור למיכל עודפים לאחר נסיעה, ולמחרת בבוקר הם לא חוזרים חזרה לרדיאטור.
הרכב לפי השעון , לא מתחמם...וגם כאשר המים עברו נגעתי בהם הם לא רותחים, חמים מאוד אך לא רותחים , אפשר לשים את האצבע בפנים כמה שניות...

מה הסדר הנכון לדיאגנוסטיקה במצב הזה?

בדקתי :
1. פקק- החלפתי לפקק חדש מקורי עם ערך מתאים- לא עזר... הפסיק למספר ימים וחזרה התופעה
חשדתי שהמנוע מנפח.... אז :
2. פתחתי פקק והנעתי, סתמתי עם היד...לא מנפח....
3. עשיתי בדיקת גזים במים והנוזל לא החליף צבע, כלומר הראש תקין נכון?

חשדתי שאולי יש בועת אוויר תקועה... אז בפעם הבאה שזה קרה ,למחרת הנעתי , פתחתי פקק , העברתי את המים חזרה ידנית.... כמעט ולא יצאו בועות בכלל....הפעלתי חימום כדי לוודא שגם הקו הזה מלא בנוזל.... ירד מעט הוספתי.... אין בועות בכלל...הנוזל החל לעלות למעלה וסגרתי....

אך שוב לאחר כמה ימים עברו המים.

כיצד ניתן להבדיל בין רדיאטור סתום לתרמוסטט תקוע?

ehudzeelim
15-12-21, 14:14
לא בטוח שלגמרי הבנתי,
אבל לאחר שהמנוע מתקרר, והמים לא חוזרים ממיכל העיבוי לרדיאטור,
במידה ותרוקן את העודף במיכל עיבוי עד לגובה תקין בלי להחזיר אותם לרדיאטור,
האם לאחר נסיעה שוב יווצר עודף במיכל עיבוי?, או שהמפלס התקין יישמר?

אם המפלס נשמר והמנוע לא מתחמם אז לכאורה הכל תקין

פיני ד
15-12-21, 15:12
לא בטוח שלגמרי הבנתי,
אבל לאחר שהמנוע מתקרר, והמים לא חוזרים ממיכל העיבוי לרדיאטור,
במידה ותרוקן את העודף במיכל עיבוי עד לגובה תקין בלי להחזיר אותם לרדיאטור,
האם לאחר נסיעה שוב יווצר עודף במיכל עיבוי?, או שהמפלס התקין יישמר?

אם המפלס נשמר והמנוע לא מתחמם אז לכאורה הכל תקין

לא ניסיתי כי אני לא רוצה לנסוע עם רדיאטור ריק למחצה.....
בדיקת גובה הנוזל קירור צריכה להיות ברדיאטור עצמו בפקק... לראות שהוא מלא עד הסוף.... ואז בודקים בעודפים שהוא בין הLOW ל FULL.

פיני ד
15-12-21, 15:37
ביצעתי עוד בדיקה,יישרתי קו לכמויות מים.

אחרי נסיעה של כ 20 דק... עברו מעט מים לאיזור הפול..לא הוצף .(תקין נכון?)

נגעתי בצינור התחתון של הרדיאטור (יציאה לכיוון המנוע) והוא היה יחסית קר למגע
נגעתי בצינור העליון והוא היה חם למגע (כניסה מהבית תרמוסטט לכיוון הרדיאטור)

רציתי לבדוק את פיזור הטמפטרטורה על הרדיאטור, כדי לבדוק אם סתום... עממה... חבר שלקח את המד לייזר , לא החזיר כבר חודשיים..
אז השאלתי את המודד טמפרטורה של הבישול מהאישה,ונגעתי איתו ב FINS(שכחתי את השם בעברית) של הרדיאטור ב4 פינות...

הוא כמובן לא מדוייק, וזה לא האופן שצריך להשתמש בו... וגם לוקח לו זמן להתייצב...(עולה לאט) ככה שמפינה לפינה עברו כ2 דקות...
האם הטמפ האלו תקינות? לי נראה הגיוני שהאיזור שבו נכנסים המים מהמנוע יהיה חם יותר....
השאלה היא האם ההבדלים תקינים? מה הם הבדלים תקינים?

אחזור על הבדיקה עם מודד לייזר כשאקבל אותו חזרה.


136421

boaz avrahami
15-12-21, 16:58
יש לך בעיה בטרמוסטט כנראה.
אם בכניסה זה 68 אתה עובד קר מדי וצורך יותר מדי דלק על הדרך

ehudzeelim
15-12-21, 17:02
יש לך בעיה בטרמוסטט כנראה.
אם בכניסה זה 68 אתה עובד קר מדי וצורך יותר מדי דלק על הדרך

המדידה שהוא מבצע היא במגע עם צלעות הקירור. הנוזל עצמו כנראה חם יותר לכן הוא באזור הנכון כנראה.

boaz avrahami
15-12-21, 17:03
הפער גדול מדי לדעתי בשביל התרוץ הזה…
אני מהמר שהטרמוסטט תפוס פתוח

ehudzeelim
15-12-21, 17:05
בשביל תרוץ כן אבל בתור סיבה לא ;)
נחכה למדידה עם הלייזר

opl
15-12-21, 17:32
לא מכיר את הרכב ספציפי אבל כיוון שאולי יעזור. נתקלנו הרבה בתופעה של מים יוצאים אבל לא חוזרים לרדיאטור. בדרך כלל היה סדק קטנטן בפקק של מיכל העודפים או בצינורית, או שהבנד לא היה סגור מספיק טוב. המים היו נדחפים החוצה בצורה תקינה אבל היניקה הייתה נפגעת בגלל הסדק, ומשם היה נשאב אוויר.

פיני ד
15-12-21, 19:05
אז מה התשובה לשאלות?

מה הסדר בדיקה הנכון בתופעה של מעבר מים למיכל עיבוי וללא חזרתם לאחר לילה?
האם הההבדלים האלה בטמפרטורות על הרדיאטור תקינים?
האם העובדה שצינור תחתון קר למגע והעליון חם מאוד , מעד על תרמוסטט תקוע? בועז, לדעתי אם כבר אז התרמוסטט תקוע סגור ואז הוא מסרקל את המים בתוך המנוע בלי הרדיאטור כמעט בכלל...ובגלל זה נוצר הלחץ ועוברים המים, לא?
אם היה תקוע פתוח אז הצינור התחתון היה צריך להיות חם לא?

נדב ש.
15-12-21, 20:43
בני כמה התרמוסטט והרדיאטור?

Tribel
15-12-21, 20:55
צריך לבדוק למה לא נוצר וואקום.
הצינור אל מיכל העודפים תקין?
מהודק כמו שצריך למיכל ולפקק?
בדקת אם מחזיק וואקום?

ehudzeelim
15-12-21, 21:00
צריך לבדוק למה לא נוצר וואקום.
הצינור אל מיכל העודפים תקין?
מהודק כמו שצריך למיכל ולפקק?
בדקת אם מחזיק וואקום?

ובנוסף לכתוב לעיל, גם לבדוק את הצינור הקצר מהפקק לתוך המיכל עודפים, וחיבורו לפקק

boaz avrahami
15-12-21, 21:29
אם המערכת עוברת בדיקת לחץ ואין וואקום אז הפקק תקול.
ישנה אפשרות קלושה של סדק שמושפע רק מחום לדעתי זה לא המצב.


אם הצינור מהטרמוסטט לרדיאטור חם כפי שאתה מודד אז הטרמוסטט לא תקוע סגור.

אתה מדלג על משהו כנראה

ehudzeelim
15-12-21, 21:44
בריחת ואקום אפשרית בכל נקודה מהפקק רדיאטור ועד לנוזל במיכל עיבוי. את הפקק החלפת, לכן השלב הבא הוא מהפקק למיכל עיבוי.
בועז למה אפשרות קלושה?, ולמה מושפע רק מחום? התפשטות הנוזל בתהליך ההתחממות לא תגרום לדליפה כי תהליך זה דורש לחץ מינימלי, ונוזל יתקשה לעבור בסדק. הואקום נוצר בתהליך ההתקררות, ואז במקום למשוך את הנוזל אוויר שזורם טוב יותר דרך סדק ימלא את הצינור במקום נוזל ממיכל העיבוי ישווה לחצים עם הסביבה החיצונית וימנע את שאיבת הנוזל בחזרה לרדיאטור.

פיני ד
16-12-21, 07:16
בני כמה התרמוסטט והרדיאטור?

בני כשנתיים וחצי...
הבעלים הקודמים החליפו.

- - - Updated - - -


צריך לבדוק למה לא נוצר וואקום.
הצינור אל מיכל העודפים תקין?
מהודק כמו שצריך למיכל ולפקק?
בדקת אם מחזיק וואקום?

נראה שתקין, אין לי כרגע דרך לבדוק וואקום... אנסה להתארגן על ציוד.

- - - Updated - - -


אם המערכת עוברת בדיקת לחץ ואין וואקום אז הפקק תקול.
ישנה אפשרות קלושה של סדק שמושפע רק מחום לדעתי זה לא המצב.


אם הצינור מהטרמוסטט לרדיאטור חם כפי שאתה מודד אז הטרמוסטט לא תקוע סגור.

אתה מדלג על משהו כנראה


מדלג על מה?

הצינור העליון מהתרמוסטט לכניסה לרדיאטור חם
הצינור התחתון קר
החלוקה של הטמפ על הרדיאטור רשמתי למעלה...
עשיתי בדיקת גילו גזים במערכת קירור ואין.
החלפתי פקק

מוטי ג.
16-12-21, 07:28
אני לא מכיר את המיכל עיבוי של טראקן, אז סלחו לי אם השאלה הזויה, איפה נמצא הצינור שאיבה ממיכל העיבוי?
אם הוא חלק מהפקק (מבפנים) ויורד לתוך הנוזל האם הוא קיים ותקין? האם מגיע לתחתית המיכל או לפחות לגובה מינ' במיכל?

מצאתי בגוגל תמונה, זה כזה?
אם כן, האם הצינור הארוך שנראה בתמונה מעט רטוב קיים ככה בדיוק אצלך?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211216/410a2401c921cda6a82df719a51523dd.jpg

פיני ד
16-12-21, 07:52
אני לא מכיר את המיכל עיבוי של טראקן, אז סלחו לי אם השאלה הזויה, איפה נמצא הצינור שאיבה ממיכל העיבוי,מתחת לפקק המיכל עיבוי.... זה הצינור הארוך שנשאר טבול בנוזל...
אם הוא חלק מהפקק (מבפנים) ויורד לתוך הנוזל האם הוא קיים ותקין? האם מגיע לתחתית המיכל או לפחות לגובה מינ' במיכל? מגיע לתחתית

מצאתי בגוגל תמונה, זה כזה?אכן
אם כן, האם הצינור הארוך שנראה בתמונה מעט רטוב קיים ככה בדיוק אצלך? אכן

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211216/410a2401c921cda6a82df719a51523dd.jpg


עניתי באדום

Tribel
16-12-21, 08:02
יש לי ערכה לבדיקת וואקום.
מה אזורך?

ehudzeelim
16-12-21, 09:57
או שתחליף את שני הצינורות האלה, הכי פשוט136435

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

נדב ש.
16-12-21, 10:48
בני כשנתיים וחצי...
הבעלים הקודמים החליפו.

הייתי מחליף תרמוסטט בכל מקרה בתור התחלה, ועובר על כל הצנרת מים ליתר ביטחון, טיפטוף הכי קטן על איזור חם במנוע ישאיר את המערכת פתוחה ואתה לא תזהה אותה בקלות , אולי בעזרת ציוד מתאים.

פיני ד
16-12-21, 13:25
יש לי ערכה לבדיקת וואקום.
מה אזורך?


אני מראש העין.
מהיכן אתה?

Tribel
16-12-21, 16:05
נווה ימין

פיני ד
16-12-21, 16:14
נווה ימין

מעולה, שלחתי פרטית.

פיני ד
16-12-21, 16:26
הייתי מחליף תרמוסטט בכל מקרה בתור התחלה, ועובר על כל הצנרת מים ליתר ביטחון, טיפטוף הכי קטן על איזור חם במנוע ישאיר את המערכת פתוחה ואתה לא תזהה אותה בקלות , אולי בעזרת ציוד מתאים.

הוצאתי היום את התרמוסטט כדי לבדוק אם הוא הבעיה.
רשמים לאחר בדיקה ראשונית לאחר נסיעה, הצינור העליו פחות חם ועכשיו גם התחתון חם ...
פיזור הטמפרטורה על הרדיאטור שווה יותר.

נמרוד
16-12-21, 16:40
קראתי מהתחלה ולא הבנתי למה בכלל פתחת מכסה מנוע בפעם הראשונה.

פיני ד
16-12-21, 16:55
קראתי מהתחלה ולא הבנתי למה בכלל פתחת מכסה מנוע בפעם הראשונה.


היי נמרוד,
אני פותח מכסה מנוע לפחות פעמיים בשבוע לבדוק שמן ומים...להעיף מבט ולשמוע אם יש קירקושים כלשהם... ככה אני :cool:

לגבי הפוסט הספציפי הזה,רשמתי את הסיבה בשורה הראשונה ,
" יש לי בעיה שלפעמים עוברים לי מים מהרדיאטור למיכל עודפים לאחר נסיעה, ולמחרת בבוקר הם לא חוזרים חזרה לרדיאטור."

אנסה להסביר בצורה אחרת,
אם אני ממלא מים ברדיאטור עד הפקק, ובמיכל עודפים עד האמצע בין ה LOW לFULL , לאחר יום או יומיים אני רואה שמיכל העודפים מלא עד הסוף, כמעט עד הפקק שלו (במקרה אחד גם נשפכו החוצה מים מהצינורית) , אני ממתין עד הבוקר למחרת כאשר הרכב קר לחלוטין ובודק שוב, ברדיאטור יש חוסר מים והמיכל עודפים עדיין מלא עד הסוף, כלומר המים לא חוזרים חזרה לרדיאטור, במצב כזה... הרכב נוסע עם רדיאטור לא מלא , חוסר מים נכון? אני גם שומע רעש של מעבר מים כאשר לוחצים על הגז לפעמים (לא בעבוע של רתיחה, רק פכפוך של מעבר מים)


* הרכב לא התחמם
המים שעובר הם לא רותחים ומבעבעים, אפשר לגעת עם היד למספר שניות להבדיל מתה לדוגמא...

נמרוד
16-12-21, 17:11
נשמע לי שאתה פשוט ממלא יותר מדי מים.

פיני ד
16-12-21, 17:16
נשמע לי שאתה פשוט ממלא יותר מדי מים.

אולי, לא פוסל דבר... הלוואי וזו הבעיה...

אני ממלא ככה:
כאשר הרכב קר לאחר לילה...
פותח פקק רדיאטור
ממלא עד החלק העליון,
מניע
מוודא אם המפלס יורד....אם כן מוסיף
מפעיל חימום
מוודא אם יורד ומוסיף אם צריך....
ברגע שהמפלס שומר ואין בועות
סוגר פקק
פותח פקק מיכל עודפים וממלא לאמצע בין 2 הקווים full ו low.


טעות?

boaz avrahami
16-12-21, 17:54
נשמע לי שאתה פשוט ממלא יותר מדי מים.


רק שהרדיאטור מתרוקן בזמן הזה…
הנוזל עובר ממנו ולא חוזר.

פעם סיפרו לי שרדיאטור לא מלא מאוד מקצר את המרחק להתחממות מנוע.
רק אומר.

נמרוד
16-12-21, 18:01
אני ממלא ככה:
כאשר הרכב קר לאחר לילה...
פותח פקק רדיאטור
ממלא עד החלק העליון,
מניע
מוודא אם המפלס יורד....אם כן מוסיף
מפעיל חימום
מוודא אם יורד ומוסיף אם צריך....
ברגע שהמפלס שומר ואין בועות
סוגר פקק
פותח פקק מיכל עודפים וממלא לאמצע בין 2 הקווים full ו low.

והשלב הבא הוא שהרכב נוסע נסיעה ארוכה, מתחמם, נבנה לחץ, הפקק פורק את עודף המים מהרדיאטור למיכל העודפים. טבעי לגמרי.


מציע לך לעשות ככה - למלא את הרדיאטור עד הסוף כמו שמילא, בדרך הנכונה לרכב שלך, כולל ניקוז אויר אם צריך. אבל להשאיר את מיכל העודפים ריק לגמרי. עכשיו סע, נסיעה ארוכה, מאמצת. רק אחרי שבוודאות אימצת את המנוע לאורך זמן, תבדוק מה קורה. אמורים להיות עודפים במיכל, זה מצב שיווי המשקל הטבעי בין הרדיאטור למיכל עודפים. עכשיו אם בא לך תמלא עוד טיפה במיכל עודפים עד לקו.

איל מ
16-12-21, 18:57
נמרוד, אתה מתעלם מהעובדה שהוא מציין מחסור במים ברדיאטור עצמו. יותר מפעם אחת.
לדעתי זה לא חייב להיות סדק בין הרדיאטור למיכל עודפים, אלא גם סדק קטן במקום אחר שמוציא מים בקטנה כשהמונע חם ושואב אוויר בקירור.

נמרוד
16-12-21, 19:00
איך מזהים שחסר מים ברדיאטור? מבט דרך פתח המילוי מראה רק שיש או אין מים מעל השורה הראשונה.

boaz avrahami
16-12-21, 19:13
איך מזהים שחסר מים ברדיאטור? מבט דרך פתח המילוי מראה רק שיש או אין מים מעל השורה הראשונה.


קבל רעיון**

ממלאים ורואים כמה נכנס.

לדעתי נתת פה כמה עצות שעלולות לעלות לפות״ש ביוקר אם טעית

נמרוד
16-12-21, 19:15
רעיון מעולה **
(ומה התשובה פיני?)

shmulikbg
16-12-21, 20:12
הצינורית שיורדת לתחתית המיכל, גזורה באלכסון כמו בתמונה?
נסעת בבדיקה בלי טרמוסטט או הרכבת חדש?
לא מכיר איך זה בנוי אצלך, אבל אם המיכל עיבוי נמוך מהרדיאטור, וציינת ששמעת רעש של מים, אז יש לך ככל הנראה אויר לכוד במערכת.
אם זה כך, המים מהמיכל לא יחזרו לרדיאטור.

לפני שהתופעה החלה, היתה איזו התעסקות כלשהי עם המערכת קירור או חלקים ממנה?

פיני ד
17-12-21, 08:23
הצינורית שיורדת לתחתית המיכל, גזורה באלכסון כמו בתמונה?
נסעת בבדיקה בלי טרמוסטט או הרכבת חדש?
לא מכיר איך זה בנוי אצלך, אבל אם המיכל עיבוי נמוך מהרדיאטור, וציינת ששמעת רעש של מים, אז יש לך ככל הנראה אויר לכוד במערכת.
אם זה כך, המים מהמיכל לא יחזרו לרדיאטור.

לפני שהתופעה החלה, היתה איזו התעסקות כלשהי עם המערכת קירור או חלקים ממנה?

היי כרגע ללא תרמוסטט.
הלשונית באלכסון...
פקק המילוי ברדיאטטר הוא הנק הכי גבוהה

ד ו ר ו ן
17-12-21, 08:37
ברכב אחר, היה סדק בעובי שערה שנפתח רק כשהנוזל במיכל עיבוי הגיע לטמפ עבודה.
לקח לי חודשים לאתר שזו הבעיה.
בגלל שתא המנוע חם, גם לא ראיתי נוזל מטפטף וזה התאדה מהסדק כשהכל חם.

תנסה לבדוק את המיכל עודפים כשהוא ריק עם פנס מפתח המילוי (הסדק ייראה כמו קו בפלסטיק).

boaz avrahami
17-12-21, 08:55
נראה לי שהמיכל עודפים הזה בכלל לא מחזיק לחץ.
הפקק שולח אליו נוזל והתת לחץ ברדיאטור אמור למשוך ממנו חזרה נוזל כל זמן שיש תת לחץ ברדיאטור ובצינורית שהולכת מהרדיאטור על לנוזל בעודפים ובלבד שפתח הצןנורית טבול בנוזל

איל מ
17-12-21, 09:07
נראה לי שהמיכל עודפים הזה בכלל לא מחזיק לחץ.
הפקק שולח אליו נוזל והתת לחץ ברדיאטור אמור למשוך ממנו חזרה נוזל כל זמן שיש תת לחץ ברדיאטור ובצינורית שהולכת מהרדיאטור על לנוזל בעודפים ובלבד שפתח הצןנורית טבול בנוזל

++
אצלו זהו מיכל עודפים נטו. במיכל לחץ הפקק הוא פקק לחץ, ולרוב לא יהיה פקק נוסף ברדיאטור.
עדיין,
מתרחש כאן איבוד נוזלים באופן קבוע ורק נשאר לבדוק מהיכן. ערכת בדיקת לחץ תהיה התחלה טובה, אם כי אבדן של חצי ליטר מים פעם בחודש, בד"כ יהיה קשה מאוד לאבחון. ולכן צודק נמרוד ששואל כמה מים הולכים לאיבוד.

asafk
17-12-21, 09:51
אני משתדל לא לבדוק מפלס ברדיאטור עצמו אלא רק במיכל העודפים.
יש ברוב המכוניות סימון מינימום מקסימום על המיכל ובמוסך קו שמסומן ב B או משהו. זה קו שממלאים עד אליו כשהמנוע עובד ותרמוסטט פתוח כדי להוציא אויר. משתמשים בו רק להחלפת נוזל או מילוי ראשון.
הקו הזה הוא בגובה המפלס העליון של הנוזל ברדיאטור. אם הוא נמוך מהפקק רדיאטור זה אומר שכאשר הכל קר הרדיאטור לא מלא עד הפקק.
משזה נאמר נשמע שיש כאן בעיה - אבל קטנה ואפילו זניחה. אני הייתי עושה שני דברים.
הראשון - בדיקה בעזרת ערכת בדיקת לחצים. אם יש נזילה מהסוג הזה - הבדיקה תגלה אותה. כדאי לחזור עד הבדיקה במנוע קר וחם (לא לנתק אלא לחמם תוך כדי ולראות את הלחץ עולה) אבל לא חם מדי. לשים לב שבבדיקה אין פקק רדיאטור (כי חיברת במקומו את הערכה) אז המיכל עודפים לא משתתף.
השני - למלא לפי הספר ולהפסיק לבדוק ברדיאטור. לא להוסיף נוזל אם לא יורד מתחת לקו התחתון. לתת למערכת להתאזן בלי להפריע לה. ולשים לב אם לאורך זמן חסר נוזל קירור. אם לא חסר - כנראה אין בעיה אמיתית. אצלי למשל יש מיום שקניתי את הטנדר נזילה זעירה - אופיינית למנוע הזה - מבסיס משאבת המים. זה ברמה של להוסיף ליטר מים כל 3 שנים. אז עד החלפת הנוזל הקרובה אני חי עם זה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
17-12-21, 10:47
הרבה עצות ניתנו כאן לגבי איבוד מים,
רק שפותח השרשור לא מדבר על איבוד מים... רק על אי חזרתם מהעיבוי לרדיאטור.
הוא גם אומר שפתח הרדיאטור זאת הנקודה הגבוהה במערכת, לכן כשהרכב קר ברור שהמפלס יהיה מתחת לגבוה זה, בגובה המפלס במיכל העיבוי. הוא גם מילא מים דרך פקק הרדיאטור אז זה גם מסביר את עודף המים שיוצא מהרדיאטור למיכל עיבוי ולא חוזר.

בקיצור בדוק קטע צינור מפקק הרדיאטור ועד לצינור הטבול במיכל עיבוי וסע לשלום הכל תקין..

ehudzeelim
17-12-21, 11:06
הוצאתי היום את התרמוסטט כדי לבדוק אם הוא הבעיה.
רשמים לאחר בדיקה ראשונית לאחר נסיעה, הצינור העליו פחות חם ועכשיו גם התחתון חם ...
פיזור הטמפרטורה על הרדיאטור שווה יותר.

קח בחשבון שגם אם התרמוסטט הישן תקין תקבל תוצאה דומה, המנוע לא מספיק לחמם את נוזל הקירור לטמפ עבודה ללא שליטה של התרמוסטט, מהסיבה שוויסות הזרימה לא קיים כרגע בכלל. תחושה של פיזור הרבה יותר אחיד של הטמפרטורה על הרדיאטור לא אומר שזה המצב התקין, או שהייתה בעיה בתרמוסטט
מניסיון, בחורף ללא תרמוסטט אין הגעה לטמפרטורת עבודה גם במאמץ או נסיעה ארוכה

ד ו ר ו ן
17-12-21, 12:02
נראה לי שהמיכל עודפים הזה בכלל לא מחזיק לחץ.
הפקק שולח אליו נוזל והתת לחץ ברדיאטור אמור למשוך ממנו חזרה נוזל כל זמן שיש תת לחץ ברדיאטור ובצינורית שהולכת מהרדיאטור על לנוזל בעודפים ובלבד שפתח הצןנורית טבול בנוזל

המיכל עודפים שהתייחסתי לגביו לא היה תחת לחץ.
החימום עי נוזל המנוע גרם לסדק להיפתח.

boaz avrahami
17-12-21, 12:19
מיכל ללא לחוץ יכול רק לדלוף מים.
אין לו שום חלק במשחקי וואקום. כל זמן שהצונורית טבולה בנוזל גם כוס פתוחה תבצע אותה עבודה רק המים יקפצו ממנה החוצה בטלטלות הנסיעה.

נדב ש.
17-12-21, 13:45
קח בחשבון שגם אם התרמוסטט הישן תקין תקבל תוצאה דומה, המנוע לא מספיק לחמם את נוזל הקירור לטמפ עבודה ללא שליטה של התרמוסטט, מהסיבה שוויסות הזרימה לא קיים כרגע בכלל. תחושה של פיזור הרבה יותר אחיד של הטמפרטורה על הרדיאטור לא אומר שזה המצב התקין, או שהייתה בעיה בתרמוסטט
מניסיון, בחורף ללא תרמוסטט אין הגעה לטמפרטורת עבודה גם במאמץ או נסיעה ארוכה

טעות לדעתי.
אם וכאשר אין תרמוסטט והצינורות זהים בטמפ' אז
התרומסטט שלו כנראה תפוס חלקית ולכן כשהוא מורכב יש הפרשי טמפ' ולחץ מיותר ברדיאטור. את התרמוסטט אפשרי לבדוק גם בחוץ, בדיקה פשוטה...
לחלופין או בנוסף כמו שרשמתי לפני, נזילה קטנה שלא מזהים שמשאירה את המערכת פתוחה.

מניסיון עם מנועי דיזל כאלה ישנים בעבר אם נוזל עובר למיכל עיבוי ולא חוזר(כמות של משהו כמו ליטר בזמן קצר מאוד) יש לו בעיה, וחוסר תשומת לב יגרום בסוף למפלס נמוך מאוד ברדיאטור ונזקים.

זה לדעתי.

ehudzeelim
17-12-21, 14:11
לא כתבתי שהתרמוסטט תקין בהכרח.
רק מחדד שעצם העובדה שהפרש הטמפ בין כניסה ליציאה של הרדיאטור משתנה ונהיית יותר אחידה בגלל הוצאת התרמוסטט לא מעידה על תרמוסטט לא תקין. תרמוסטט במצב סביב חצי פתוח באופן קבוע זה מצב נורמלי בעונה הזאת.
מסכים שאם יש בעיה של אי חזרת מים לרדיאטור צריך לפתור אותה, ולדעתי כדאי להתחיל מצנרת בין פקק רדיאטור למיכל עיבוי מכיוון שהרכב לא מאבד מים. אבל קודם כדאי לוודא שלא מילא יותר מדי מים והבעיה לכאורה בכלל לא קיימת..

boaz avrahami
17-12-21, 14:22
אתה משוכנע שיש טרמוסטט תקין שלא נפתח במלואו כחלק מתהליך ההתחממות של המנוע?

טרמוסטט שנשאר חצי פתוח הוא תקול למיטב הבנתי

ehudzeelim
17-12-21, 14:49
בעבר הייתי נוסע באופן קבוע בלי תרמוסטט, ברכבים שונים, בנזין ודיזל.
בחורף, עם תרמוסטט השעון חום עומד על חצי בערך. ללא תרמוסטט השעון מגיע לרבע, ולא עובר את השליש.
לכן מניסיוני בחורף התרמוסטט עובד בכל מצב, ולא נמצא במצב פתוח לגמרי אף פעם.
בקיץ כמובן שזה לא המצב.

נדב ש.
17-12-21, 20:31
בעבר הייתי נוסע באופן קבוע בלי תרמוסטט, ברכבים שונים, בנזין ודיזל.
בחורף, עם תרמוסטט השעון חום עומד על חצי בערך. ללא תרמוסטט השעון מגיע לרבע, ולא עובר את השליש.
לכן מניסיוני בחורף התרמוסטט עובד בכל מצב, ולא נמצא במצב פתוח לגמרי אף פעם.
בקיץ כמובן שזה לא המצב.

טעות לדעתי.
המחוון של החום לא מראה לך את הטמפ' האמיתית של הנוזל בלי התרמוסטט.

גם בחורף התרמוסטט ניפתח פתיחה מלאה כשהמנוע יגיע לטמפ' עבודה, במנועי דיזל ישנים זה רק יקח לו קצת יותר זמן.
לטרמוסטט מכני יש נטייה להיתקע במיוחד בחורף אבל לא רק.

וד"א בלי קשר, ניתקלתי כבר כמה פעמים בתרמוסטטים חדשים מקוריים שנידפקו אחרי שבוע ואחרי חודש גם.
שלא לדבר על חליפיים...

ehudzeelim
17-12-21, 21:03
טעות לדעתי.
המחוון של החום לא מראה לך את הטמפ' האמיתית של הנוזל בלי התרמוסטט.

.

זה לא משנה. עצם ההבדל בשעון נותן לי להבין שהטמפרטורה לא מגיעה לאותה טמפרטורה בשני המצבים (עם או בלי תרמוסטט). הערך המדויק של הטמפרטורה לא רלוונטי

פיני ד
17-12-21, 21:14
++
אצלו זהו מיכל עודפים נטו. במיכל לחץ הפקק הוא פקק לחץ, ולרוב לא יהיה פקק נוסף ברדיאטור.
עדיין,
מתרחש כאן איבוד נוזלים באופן קבוע ורק נשאר לבדוק מהיכן. ערכת בדיקת לחץ תהיה התחלה טובה, אם כי אבדן של חצי ליטר מים פעם בחודש, בד"כ יהיה קשה מאוד לאבחון. ולכן צודק נמרוד ששואל כמה מים הולכים לאיבוד.


אכן , אתם צודקים,
המיכל בטראקן הוא מיכל עודפים נטו, אין בו לחץ... יש צינורית שיורדת לתחתית המיכל.... ההתרחבות של הנוזל ברדיאטור דוחפת נוזל החוצה למיכל , ואז כשהוא מתקרר הוא אמור להישאב חזרה מהמיכל...
הבעיה היא שהוא לא חוזר..... נשאר במיכל עודפים.

אין עיבוד מים , או שהוא מזערי שאני לא שם לב...
אני תמיד מחזיר את המים ישירות מהמיכל עודפים לרדיאטור, או בעזרת משפך או בעזרת מזרח.... שניהם חוזרים לאותו מפלס...ואז יום אחרי.... המיכל שוב מלא עד הסוף והרדיאטור בחוסר של אותה הכמות שהתווספה למיכל.



אחרי יומיים בלי תרמוסטט....
המים עדין יוצאים למיכל עודפים ולאחר לילה לא חוזרים חזרה לרדיאטור.... והוא נמצא בחוסר עד שאני ידנית מעביר אותם.
שמתי לב שהצינור שנכנס למיכל היה מעט חופשי על הקוץ פלסטיק של הפקק מיכל...אז החלפתי צינור, קוטר מעט דק יותר ככה שישב טוב על הקוץ ...ושמתי אזיקון לגיבוי...הייתי בטוח שזו הסיבה...אבל לא...עדיין עובר ולא חוזר :\

מתסכלל מאוד.

שמתי לב למשהוא חדש... לאחר שהוצאתי את התרמוסטט... לאחר לילה של התקררות כאשר אני פותח את הפקק... יש יציאה קטנה של לחץ....שומעים פסס ...לחץ חיובי...לא שלילי (וואקום).

כאשר התרמוסטט היה, זה לא היה קורה...

מה ההסבר?

נמרוד
17-12-21, 21:16
כמה מים אתה מעביר ידנית כל פעם?

boaz avrahami
17-12-21, 21:20
אם לא מאבד נוזל ואתה רק משחק איתם מכאן לשם אולי אין בעיה.
RTFM

פיני ד
17-12-21, 21:29
כמה מים אתה מעביר ידנית כל פעם?
כ4\3 ממיכל העודפים , בניחוש זה בערך חצי ליטר לדעתי...

- - - Updated - - -


אם לא מאבד נוזל ואתה רק משחק איתם מכאן לשם אולי אין בעיה.
RTFM

אני עם טראקן כבר 7 שנים...גובה המפלס במיכל עודפים תמיד היה נשמר בין ה LOW ל FULL.... לפעמים היום עוברים ומממלאים אותו אך בבוקר תמיד היו חוזרים .....

הבעיה במצב הזה.... שאם למחרת אסע רגיל...יש חוסר של כחצי ליטר ברדיאטור....
ניסיתי את זה לפני כמה ימים..... וכאשר עצרתי ברמזור שמעתי מים זורמים, יצאתי, וראיתי שהמים יוצאים מהמיכל עיבוי דרך הצינורית OVERFLOW שלו לכביש.
מצב כזה מסוכן ומן הסתם יגיע מהר מאוד.

shmulikbg
17-12-21, 21:33
מי שאמור לגרום לנוזל לחזור לרדיאטור, הוא תת הלחץ שנוצר כתוצאה מהתקררות והקטנת נפח הנוזל ברדיאטור. זאת אומרת שכנראה אין תת לחץ בהתקררות הנוזל ברדיאטור, מה שמצביע על יניקת אויר מאיפשהו. כמו שאמרו לך, בדיקת לחצים תמצא לך את האשם.

פיני ד
17-12-21, 21:41
מי שאמור לגרום לנוזל לחזור לרדיאטור, הוא תת הלחץ שנוצר כתוצאה מהתקררות והקטנת נפח הנוזל ברדיאטור. זאת אומרת שכנראה אין תת לחץ בהתקררות הנוזל ברדיאטור, מה שמצביע על יניקת אויר מאיפשהו. כמו שאמרו לך, בדיקת לחצים תמצא לך את האשם.

ביצעתי בדיקת לחצים... דחסנו עד שהגיע ל10.2 PSI, אחרי כ 7 דקות ירד ל10.1 ,
המוסכניק טען שזה אולי בגלל הפקק של הבדיקה... אולי בורח משם.. ( WTF?? , הבנתי את הראש ....אז ויתרתי על הבדיקה והמשכתי הלאה)
אני אנסה לתאם פגישה עם טרייבל מהפורום, הוא הציע לעזור עם בדיקת לחץ.

shmulikbg
17-12-21, 21:44
לא העליתם ללחץ מספיק.
אם הפקק שלך נפתח ב - 0.9 BAR, זה קרוב יותר ל - 13 PSI.

opl
17-12-21, 21:46
במוסך נורמאלי בדיקת לחץ שאני מכיר נמשכת לילה. דוחסים ללחץ רגיל ובאים בבוקר לראות האם יש סימנים למקור דליפה.

לי אישית (כל אחד זוכר מה כאב לו) זה מרגיש כמו משהו שבונה אצלך לחץ. אצלי במקרה עם תסמינים זהים זה היה סדק בראש.

ehudzeelim
17-12-21, 21:47
כ4\3 ממיכל העודפים , בניחוש זה בערך חצי ליטר לדעתי...

[COLOR="silver"]- - - Updated - - -[/COLO וכאשר עצרתי ברמזור שמעתי מים זורמים, יצאתי, וראיתי שהמים יוצאים מהמיכל עיבוי דרך הצינורית OVERFLOW שלו לכביש.
.

ברגע שזה קורה, הנוזל במיכל עיבוי מבעבע? גזים מגיעים עם הנוזל בצינור העודפים למיכל העבוי?

פיני ד
17-12-21, 21:55
ברגע שזה קורה, הנוזל במיכל עיבוי מבעבע? גזים מגיעים עם הנוזל בצינור העודפים למיכל העבוי?
בפעם האחרונה שזה קרה (נוזל נשפך לכביש ) יצאו גם בועות במיכל (ממש מעט) ....
הנוזל לא רתח ולא ביעבע.

במצב הרגיל בו המים רק עוברים למיכל עודפים ולא חוזרים, אין בועות...
יכול להיות שהבועות במקרה שבו נשפך הנוזל לכביש הן כי היה חוסר ברדיאטור והרכב התחמם מעט?


זה נראה כמו ראש מנוע.... אבל ביצעתי בדיקת גזים ....והנוזל לא מחליף צבע......

shmulikbg
17-12-21, 22:51
אגב, אחרי שהרכב עמד כל הלילה ואתה פותח את פקק הרדיאטור בבוקר, יש לחץ במערכת?

boaz avrahami
18-12-21, 00:22
כדאי שתחזור על בדיקת הגזים עם ערכה אחרת.
אני חושד שהבדיקה הקודמת לא היתה נכונה.

אם המערכת הייתה בלי לחץ אז יש לך דליפה כלשהי ממערכת הקירור.
אם יש לך לחץ במערכת אז קרוב לוודאי שהלחץ מגיע מהראש מנוע.
בשתי האפשרויות זה מסביר למה אין וואקום.

פיני ד
18-12-21, 08:13
אגב, אחרי שהרכב עמד כל הלילה ואתה פותח את פקק הרדיאטור בבוקר, יש לחץ במערכת?

אני חושב שכן, לא סגור על זה אבדוק שוב מחר.... היום בבוקר לדוגמא לא היה לחץ, מים עדין לא עברו חזרה לרדיאטור.

- - - Updated - - -


כדאי שתחזור על בדיקת הגזים עם ערכה אחרת.
אני חושד שהבדיקה הקודמת לא היתה נכונה.

אם המערכת הייתה בלי לחץ אז יש לך דליפה כלשהי ממערכת הקירור.
אם יש לך לחץ במערכת אז קרוב לוודאי שהלחץ מגיע מהראש מנוע.
בשתי האפשרויות זה מסביר למה אין וואקום.

האם יש למישהוא מאיזור פתח תקווה ראש העין ערכה כזו?

boaz avrahami
18-12-21, 08:59
אני לא מכיר את כולם מהאזור שלך אבל סטטיסטית אם תדפוק דלת דלת יש סיכוי שתמצא.
בראש העין יש פחות סיכוי - הם תימנים שם.

לחילופין אתה יכול גם לחפש בעל מקצוע שסו אומנותו או להזמין בעלי.

הבא בחשבון שאם יש תקלה אז היא לא בהכרח סטטית ועלולה להתפתח ולגרום לנזק גדול יותר.
שקול צעדיך בקפידה.

פיני ד
18-12-21, 09:20
הרבה עצות ניתנו כאן לגבי איבוד מים,
רק שפותח השרשור לא מדבר על איבוד מים... רק על אי חזרתם מהעיבוי לרדיאטור.
הוא גם אומר שפתח הרדיאטור זאת הנקודה הגבוהה במערכת, לכן כשהרכב קר ברור שהמפלס יהיה מתחת לגבוה זה, בגובה המפלס במיכל העיבוי. הוא גם מילא מים דרך פקק הרדיאטור אז זה גם מסביר את עודף המים שיוצא מהרדיאטור למיכל עיבוי ולא חוזר.

בקיצור בדוק קטע צינור מפקק הרדיאטור ועד לצינור הטבול במיכל עיבוי וסע לשלום הכל תקין..


שבת שלום,
פירקתי את הצינורית הקטנה שבתוך המיכל עיבוי, היא החליקה מהקוץ שלה די בקלות.... משמע אין שם אטימה ברמה גבוה, ומאחר ונקודה זו מעל מפלס הנוזל , זו נקודה קריטית....
החלפתי צינורית שנכנסה בכוח והוספתי אזיקון לגיבוי... נסעתי, ולמחרת שוב... עברו מים אך לא חזרו.
פירקתי היום את על הצנרת מהמיכל עיבוי כולל הפקק ועד לחיבור לבית תרמוסטט...סתמתי את הצינורית שבתוך המיכל.... טבלתי את כל הצינור במים והכנסתי לחץ מקומפרסור בצד השני של הצינור, אין בועות בכלל.... לצערי הרב.

הרכבתי חזרה וקיצרתי את הצינור בכסנטימטר (האיזור שמתחבר לבית תרמוסטט היה רחב משאר הצינור בגלל הקוץ...עכשיו נכנס בכוח...
ניסע שוב... נקווה לטוב :(:(:(:(:(:(:(

פיני ד
29-12-21, 08:51
עדכון:
אחרי שהכל נבדק ונמצא תקין, הראש פורק ונמצא מעבר גזים לנוזל קירור...
הרכב עבר ראש מנוע וכעת נראה שתקין, לא עוברים מים...ניסע כמה ימים וננמשיך לעקוב.

Tribel
29-12-21, 10:55
שמח שעלית על הבעיה

raanan
29-12-21, 17:18
עדכון:
אחרי שהכל נבדק ונמצא תקין, הראש פורק ונמצא מעבר גזים לנוזל קירור...
דבר והיפוכו ...


הרכב עבר ראש מנוע וכעת נראה שתקין, לא עוברים מים...ניסע כמה ימים וננמשיך לעקוב.
יותר מידיי שימוש בתקין בכל השרשור, מחזיקים אצבעות שבאמת תקין

boaz avrahami
29-12-21, 18:15
סיפור שמדגים עבודה לא מסודרת וגילוי התקלה רק במקרה וגם זה לא בטוח אם נמצאה התקלה עצמה או ניחוש של המכונאי.

במפגש יצא לי לשוחח עם מי שעד לא מזמן היה מנהל השירות של יונדאי ובמקרה סיפר לי שהוראות היצרן מחייבות החלפת ראש ולא ישור השטח.
יש הסבר טכני משכנע מחווה לכך.

ממליץ לך להיפטר מהאוטו לפני שזה יעלה לך עוד.

raanan
29-12-21, 18:43
במפגש יצא לי לשוחח עם מי שעד לא מזמן היה מנהל השירות של יונדאי ובמקרה סיפר לי שהוראות היצרן מחייבות החלפת ראש ולא ישור השטח.
יש הסבר טכני משכנע מחווה לכך.
תכלס,
המנועים המודרניים (אלומיניום קלי משקל ללא "בשר" בין המעברים),
חבל להתעסק לאחר התחממות ועדיף להתקין מנוע מפירוק/ייבוא.

רענן

ehudzeelim
29-12-21, 18:43
במפגש יצא לי לשוחח עם מי שעד לא מזמן היה מנהל השירות של יונדאי ובמקרה סיפר לי שהוראות היצרן מחייבות החלפת ראש ולא ישור השטח.
יש הסבר טכני משכנע מחווה לכך.

.

אתה יכול לפרט למה להחליף ולא לשפץ?

boaz avrahami
29-12-21, 18:46
מפני שהעיוות הוא לכל העובי של החומר וישור השטח הוא במצב הרפיה ורק לחלק התחתון.
כשמהדקים וכשמתחמם זה לא חוזר למצב הנכון

איל מ
29-12-21, 18:49
אתם קצת קופצים עליו.
המנוע לא התחמם.
יתכן וכל מה שקרה הוא פריצת אטם שנתפסה בזמן.
דרך אגב בועז.
גם אם לא ישר עלו על הבעיה, כן עשו את הבדיקות (גזים במים),פקק רדיאטור ודברים פשוטים זה לא בדיוק סיפור קלאסי להדגמה של עבודה לא נכונה. במיוחד כשאנחנו לא יודעים לפרטי פרטים מה נעשה ומה לא.

עריכה:
תודה על ההסבר על למה להחליף ולא ליישר.

פיני ד
30-12-21, 08:26
דבר והיפוכו ...


יותר מידיי שימוש בתקין בכל השרשור, מחזיקים אצבעות שבאמת תקין


הכוונה הייתה שכל שאר הבדיקות היו תקינות , לדוגמא :
1. אין נזילות בצנרת...
2. רדיאטור לא סתום
3. מיכל עודפים תקין והצינורית חזור לרדיאטור טבולה במים.
4.תרמוסטט תקין
5.מערכת קירור תקינה (פאןם קלאצ ומאווררים)

boaz avrahami
30-12-21, 08:53
אייל,

הבדיקות בוצעו לא נכון ובאופן לא סדור ועם תוצאות שאני עד עכשיו לא מבין איך הם הובילו לפתיחת ראש המנוע שוב. [emoji849]

הרי לכאורה לא היתה עדות גזים בנוזל הקירור.
לא היה לחץ ברדיאטור קר.

לדעתי המוסך שעשה את העבודה ידע שיש בעיה ורק נעסה לדחוף את זה מחוץ לאחריות ולא הצליח.

פיני ד
30-12-21, 09:50
אייל,

הבדיקות בוצעו לא נכון ובאופן לא סדור ועם תוצאות שאני עד עכשיו לא מבין איך הם הובילו לפתיחת ראש המנוע שוב. [emoji849]

הרי לכאורה לא היתה עדות גזים בנוזל הקירור.
לא היה לחץ ברדיאטור קר.

לדעתי המוסך שעשה את העבודה ידע שיש בעיה ורק נעסה לדחוף את זה מחוץ לאחריות ולא הצליח.

אני חולק עליך
למה לא נכון ולא סדור?
התחלתי מהקל לקשה.... (אני ביצעתי את הבדיקות ולבסוף ניגשת למוסך לממשך את האחריות עם הידע שזו הבעיה "


בדיקת אטימות...
בדיקת גזים במערכת קירור (היא לא גילתה כי כנראה הפריצה הייתה רק במאמץ ...
בדיקת תרמוסטט..
בדיקת רדיאטור...


ושים לב למה שכתבתי ב17.12 ,
"שמתי לב למשהוא חדש... לאחר שהוצאתי את התרמוסטט... לאחר לילה של התקררות כאשר אני פותח את הפקק... יש יציאה קטנה של לחץ....שומעים פסס ...לחץ חיובי...לא שלילי (וואקום)."


"לדעתי המוסך שעשה את העבודה ידע שיש בעיה ורק נעסה לדחוף את זה מחוץ לאחריות ולא הצליח" מסכים איתך.
הוא לא הצליח כי באתי עם הידע מהבדיקות שביצאנו...

tallevi
30-12-21, 16:53
...

נמרוד
30-12-21, 17:42
"לדעתי המוסך שעשה את העבודה ידע שיש בעיה ורק נעסה לדחוף את זה מחוץ לאחריות ולא הצליח" מסכים איתך.
הוא לא הצליח כי באתי עם הידע מהבדיקות שביצאנו...

איזה עבודה ואיזה אחריות? היתה עבודה שבוצעה לפני שהשרשור הזה נפתח?

-->