PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה במערכת ה ABS



cruisingil
16-12-21, 18:41
חברים שלום
היילקס 2003 (4X4), נדלקה לי נורת ה ABS לפני כחודש והשבוע היה לי זמן להתעסק עם זה. באבחון ראשוני גיליתי שהפיוז (80 אמפר) שרוף (מוקף בכתום בתמונה).
על מכסה הפיוזים רשום שזהו פיוז של ה ABS ושל סלילי ההצתה יחד, וזה מוזר כי שכשאני מניע את הרכב אני רואה את הנורה של הסלילים בדשבורד נדלקת לכמה שניות ונכבת ואני מניע בנגיעה ללא שום בעיה (לא משנה אם קר או חם בחוץ).

אחרי חצי יום שרוף שבו הבנתי איך מגיעים לברגים שמחזיקים אותו, החלפתי לאחד חדש.
בניסיון הנעה ראשון ושני - האוטו לא מניע ויתרה מזו, כל האוטו כבה כשאני משלב לסטרטר כאילו יש קצר רציני.
בניסיון השלישי הפיוז החדש גם נשרף והאוטו הניע רגיל.................!

דבר שני מוזר - שמתי לב שאין לי ממסר לסטרטר (מוקף באדום בתמונה). הגיוני?

רעיונות מה לבדוק? איך לגשת לזה?
תודה!
136447

cruisingil
16-12-21, 21:34
מעדכן שבדקתי עכשיו עם מולטימטר את הסלילים ונראה שהמסילה שלהם נוגעת בגוף המנוע אז כנראה זה הגורם
מה שמוזר הוא שהרכב מניע בלי בעיה... זה אומר שאני כבר חודש~ מניע את הרכב בלי הסלילים?.... :eek:

בלי קשר - יש למישהו מושג למה הריליי של הסטרטר אצלי לא קיים?
בדקתי אגב, התושבת שהוא אמור להיות בה היא סתם פלסטיק... אין שם שום מגעים ואין צמה שמתחברת לשם
חשבתי שאולי מישהו בעבר עשה שם מעקף אבל הצמה שהולכת לריליי שלידו (של הסלילים) נראת מקורית לחלוטין
מישהו עם היילקס 05-02 יכול לאשר שאכן אין שם ריליי?
ואם הוא לא שם, איפה הוא?! הרי אמור להיות ריליי לסטרטר...

asafk
17-12-21, 09:32
קודם כל - טוב שמצאת קצר כי זה ממצא ברור שמסביר את הפיוז השרוף.
אז תתחיל בלהחזיר הכל למקום כמו שהיה ועבד כל השנים - אחרי שטיפלת בקצר כמובן.
אתה עם מנוע D4D שלא באמת חייב סלילים אלא בתנאי קור קיצוניים. זה ההבדל בין הזרקה ישירה להזרקה דרך תא ערבול.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->