PDA

צפייה בגרסה מלאה : לחץ אויר בנסיעת בוץ



yoav
17-12-21, 11:22
האם דין בוץ כדין סלעים?
כלומר האם להוריד אויר מהצמיגים לשיפור אחיזה או שבבוץ דווקא עדיף לחץ גבוה להקטנת שטח המגע?

ד ו ר ו ן
17-12-21, 11:37
בוץ שונה מסלעים.
בסלע מורידים אויר כדי להגדיל שטח מגע כדי לעטוף את הסלע לייצר יותר אחיזה.
בבוץ וחול, העניין הוא תווך לא מלוכד שמתפזר תחת משקל הרכב ושקיעה.
ולכן מורידים אויר כדי לא לשקוע.

יש אסכולה שדוגלת בצמיג קשיח כדי לחפור לחלק היציב מתחת לבוץ.
זה עובד רק אם הבוץ רדוד מאד ומתחתיו יש משהו יציב באמת, אחרת נוצר קיר לפני הצמיג שעוצר את הרכב.

איל מ
17-12-21, 11:39
תלוי איזה בוץ, בבוץ עמוק אתה רוצה לייצר ציפהכדי למנוע שקיעה עמוקה - לכן מורידים אוויר
בבוץ חלקלק לא עמוק (לס) אתה רוצה לייצר חדירה כדי להגיע לשכבה יציבה יותר.
בצמיגים סטנדרטיים של היום (רוחב 10"-12") אני לא יודע להעיד כמה האפקט הזה משמעותי, בצמיגי 7.50/16 הצרים שהיו לי פעם, זה עבד כמו קסם.

boaz avrahami
17-12-21, 12:06
אם הצמיג שלך לא מהסוג שמתאים לבוץ אז תוריד אוויר בכל מקרה.

בבוץ עמוק עדיף צמיגי בוץ ועדיף צרים.

בבוץ כדאי גם לשמור על גובה גחון גבוהה ככול שניתן מפני שהרכב מתיישב בקלות

אבל הכול נכון אם אתה מוכן לבוץ ולא נכנס עם צמיגי כביש

ד ו ר ו ן
17-12-21, 17:38
בבוץ עמוק עדיף צמיגי בוץ ועדיף צרים.

חוץ מכלי ביצות רדנקים בלואיזיאנה, איפה יש כלים שעובדים בבוץ עם צמיגים צרים?

לא טרקטורים וצמ״ה, ולא רכבי עבודה.

בבוץ אתה צריך להשאר למעלה ועם יכולת פינוי המרווחים בין הקוביות בסוליה לייצר תנועה קדימה.
צמיג צר בעיקר יגרום לך לשקוע.

המקום היחידי שיש יתרון לצמיג צר זה בוץ רדוד שיש מתחתיו מצע קשה, ואז צמיג בוץ נורמלי בכל מקרה יאפשר לך תנועה.
אחרת אתה נוסע מול קיר בוץ כי הרכב מנסה לפלס קוליס לעצמו.

yoav
17-12-21, 21:27
בוץ שונה מסלעים.
בסלע מורידים אויר כדי להגדיל שטח מגע כדי לעטוף את הסלע לייצר יותר אחיזה.
בבוץ וחול, העניין הוא תווך לא מלוכד שמתפזר תחת משקל הרכב ושקיעה.
ולכן מורידים אויר כדי לא לשקוע.

יש אסכולה שדוגלת בצמיג קשיח כדי לחפור לחלק היציב מתחת לבוץ.
זה עובד רק אם הבוץ רדוד מאד ומתחתיו יש משהו יציב באמת, אחרת נוצר קיר לפני הצמיג שעוצר את הרכב.

אז בקיצור-לחץ אויר נמוך בשני המקרים😎

-->