צפייה בגרסה מלאה : היילקס ? טראקן ? דיסקו 1/2 דאצ'יה , ואולי רקסטון
מודה.. זה הולך להיות שרשור קצת מבולבל ... בסוף תבינו למה ...
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? סביבות K 50 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
יהיו עלויות נוספות ליישור קו - נלקח בחשבון.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בגדול , אני ואשתי.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול מידי ? מידי יום כ 70 ק"מ בדרך בינעירונית (אשדוד ראשון ) . בגלל שאני גר במושב יתכן שאחרי שאחזור מהעבודה אסע לשדות כמה פעמים בשבוע כדי לנקות את הראש , ואז זה עוד כ 15 ק"מ ליום . בשבתות מעת לעת טיולים ברדיוס של כ 150 ק"מ כלומר עוד כ 600 ק"מ חודשיים בנוסף לנסועה היומית מעריך שנסועה חודשית תהיה בסביבות 2300 ק"מ + .
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה הרכב יומיומי ואם יושבת ליום - יומיים וכו' יכול להסתדר . יש גם אופנוע ואת הרכב של אשתי .
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? בגדול .. במוסכים. שנים לא נגעתי בכלי עבודה וברכבים . אני הנדסאי מכונות ובעבר כן התעסקתי עם הרכבים שלי אבל עם השנים זנחתי את ההתעסקות. אין לי שמץ מושג בדיזלים אבל הכל הפיך.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר במושב ליד אשדוד , אין לי בעייה עם מוסכים בת"א , גדרה אשקלון וכו' כל עוד יש לידם תחב"צ שיכול להגיע איתה הביתה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בד"כ רגוע, לא רואה את עצמי בזמן הקרוב במחמל ורדית או זיק, מצד שני לא רוצה להיות מוגבל .
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? היה לי CJ8 ארוך מס' שנים , טיילתי לא מעט. אם אצטרף לקבוצה , ההעדפה היא טיולים רגועים בלי טיולי צ.ג ( ציריות גזורות).
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול. לא זוכר את שם המקום, זה היה בדרום , אבל זוכר שהיה מעלה די קשוח עם דרדרות וסלעים שהביא אותי להחלטה שאני מחפש טיולים רגועים מה גם שאשתי נלחצה ...
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? דיזל, בלבד.
אמינות יחסית , יכולת שטח , נוחות יחסית בנסיעה יומיומית וחשוב מכל פשטות - לא רוצה רכב מורכב , מצד שני חושש מתקנות זיהום האוויר בדיזלים קשישים שמה לשנה משרד התחבו-רע מקשה.
א. גיר אוטומטי/ידני לא משנה. אוהב מאוד ידני, לא פוסל אוטומט. .
ב. מנוע דיזל/בנזין אך ורק דיזל.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) רצוי טנדר - היילקס אבל לא לא נעול על שום תצורה.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש שנים 2004 - 2010
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לא נעול בכלל על שום רכב - להיפך מבולבל . החלום שלי זה היילקס למרות שטושי אמר לי בכמה הזדמנויות לרדת מזה (כשהיינו שכנים ) ... למה היילקס ? כי מי שגר במושב יבין שכשמפנים גזם או רוצים להוביל משהו טנדר זה הדבר האידאלי. אין צורך לרתום עגלה. והיילקס יודע לעשות הרבה. מצד שני הוא גניב .. מאוד.
נתחיל דווקא מהסוף... יש לי נגרר חדש של סטמה 750 ק"ג בלי בלמים. והרכב שאקנה חייב להיות מסוגל לגרור אותו. מעת לעת (מניח שפעמיים בשנה ) אגרור אופנוע במשקל של כמעט 400 ק"ג מאשדוד לכרמיאל וחזרה לטיפול תקופתי. כנ"ל לגבי טרקטורון חקלאי במשקל די דומה גרירה קצרה של כ 20 ק"מ. שאר הגרירות לא מהותיות מבחינת משקל.
על איזה רכבים חשבתי ?
היילקס :
מהסיבות שפרטתי - שנת דגם 2006 או 97 ומטה.
מה שמציק לי זה שני טסטים בשנה ב 97 ומטה.
יכול לעמוד בזה אבל אלרגי עד בחילה למכוני רישוי ומשרד התחבורה. זה כלי שלא מחייב אותי לרתום נגרר אם אני צריך לזרוק גזם או להוביל משהו במושב בלי לטנף את פנים הרכב. וזה יתרון ענק.
טראקן:
נחמד רגוע , נוח . אבל רצוי לאחר טיפול במזרקים ומשאבת סולר. הם נוחים לנסיעות בינעירוניות , סבירים בשטח ויכולים לגרור עגלה.
רקסטון :
מוטי טויוטה פקח לי את העיניים עם שרשור הרקסטון שלו ב READERS RIDES , לא חשבתי בכיוון. אבל כשראיתי את הסרטונים שהעלה חשבתי וואלה, למה לא ? יש לי אפשרות לרכוש 270RX שנת 2009 עם K 265 ק"מ . אין לי כוונה לשפר אותו בזמן הקרוב למעט אולי הגבהה וצמיגים מתאימים. רכב גדול מרווח כמו אני אוהב. על פניו ממה שקראתי מנועים וגירים תוצרת מרצדס מגלים אמינות לא רעה. https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121747-%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F-2005-%D7%9B%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%9B%D7%9D
דאצ'יה :
גם כאן יש לי אפשרות לרכוש שנת 2006 עם כ : K 200 ק"מ לאחר החלפת מנוע לחדש. אבל יש לי בעייה עם הדאצ'יה... היא לא מסוגלת לגרור עגלה של 750 ק"ג בלי בלמים ואני לא מעוניין כרגע למכור את העגלה. מצד שני זה רכב השטח המתקדם ביותר שאוכל לרכוש בתקציב הנתון.
דיסקו 1-2 . תקציב לדיפנדר אין לי כרגע, הדיסקו 1 - 2 הכי קרוב אליו. יודע שהם נוחים למדי, יודעים להכנס לשטח קל וקשה ולצאת ממנו בכבוד. עלות חלפים סבירה, ויש מוסכים ברדיוס קרוב יחסית , העניין הוא למצוא רכב סביר.
לא יודע להחליט, יודע שהשרשור מקשה על מתן עיצה. מה שמרתיע אותי בדיזלים הוא שגעת זיהום האוויר שנעשית נוקשה יותר ויותר מעת לעת. עצם זה שיש רכבים שלא יכולים להכניס לערים מסויימות, וכנראה היריעה תורחב בעתיד.
מחפש נסיעה רגועה, המהירות לא מעניינת אותי, בסופו של יום אגיע לכל נקודה. כן מחפש אמינות סבירה לשנתון. וכמובן רכב פשוט ככל שניתן . לא רוצה יותר מידי מערכות אלקטרוניות ותחכומים בסביבתי.
לא בא לי להשבית רכב פעם אחר פעם.
תודה לתשובות ומצטער על הבאלגן .
למה דווקא היילקס?
אם שטח קל ובינוני, גם דימקס, נווארה, וטריטון במשחק, ובמחיר זול/שנתון גבוה יותר..
ולפי הרמזים, אני מבין שאתה מטפל אצל יורם מכרמיאל?
אם כן, תמסור לו דש חם מאיל מחוקוק.
למה דווקא היילקס?
אם שטח קל ובינוני, גם דימקס, נווארה, וטריטון במשחק, ובמחיר זול/שנתון גבוה יותר..
ולפי הרמזים, אני מבין שאתה מטפל אצל יורם מכרמיאל?
אם כן, תמסור לו דש חם מאיל מחוקוק.
תודה. נתת לי עוד כיוון בעניין הטנדרים למרות שיש לי משיכה בלתי מוסברת לטויוטה :cool:.
האופנוע (גולדווינג ) מטופל אצל אריק בכרמיאל.
yochaytzur
25-12-21, 21:24
אם דאציה זה אופציה מבחינת יכולת עבירות, אאוטבק זה אופציה נוספת.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
אם דאציה זה אופציה מבחינת יכולת עבירות, אאוטבק זה אופציה נוספת.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
לא באמת …
כלומר, כן. אבל מדיסקו והיילקס סרנים חיים. לאקטיון. לדאסטר ולסובארו.
הבן אדם מפוזר מספיק.
סובארו ודאסטר לא בעלי יכולת זהה.
ושניהם לא בעלי יכולת זהה לשאר מה שהוא ציין
והגבול העליון הוא ההילקס.
המרחק מהסובארו להיילקס. זה המרחק מעכשיו לאתמול.
כמו שכבר שאלו, אם טנדר למה רק היילקס? אני יכול להבין מי שמחפש עד מודל 97 אבל אח''כ?
למה הרתיעה מבנזין?
יש עוד אופציות בתקציב הזה שאולי לא לקחת בחשבון ואולי כן:
גראנד ויטרה
ג'יפ ליברטי
ניסן פאתפיינדר
בטח יש עוד כמה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא באמת …
הבן אדם מפוזר מספיק.
סובארו ודאסטר לא בעלי יכולת זהה.
ו. אכן כך. הגעתי מפוזר יצאתי מפוזר עוד יותר.
כמו שכבר שאלו, אם טנדר למה רק היילקס? אני יכול להבין מי שמחפש עד מודל 97 אבל אח''כ?
למה הרתיעה מבנזין?
יש עוד אופציות בתקציב הזה שאולי לא לקחת בחשבון ואולי כן:
גראנד ויטרה
ג'יפ ליברטי
ניסן פאתפיינדר
בטח יש עוד כמה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תודה לתשובות.
היילקס - כי הוא "עושה לי את זה" . שנת 2006 החלפת הדגם. מת ל 94-97 אבל חושב על טסט ומתחלחל.
רתיעה מבנזין: יש לי טוסון שנת 2008 מנוע 2700 , הוא חובב תחנות דלק. רכב אמין בצורה בלתי רגילה, אבל שתיין.
הויטרה נשמעת נחמדה, אבל מנוע בנזין 2400 יכול להוביל אותי ללא מעט תחנות דלק כמו הטוסון. לא שולל אבל לא מתלהב.
ליברטי ... לא ממש מתחבר למראה. פאתפיינדר - לא מכיר לא שולל .
דיסקו 1 מתחילים להתיישן, דיסקו 2 מחייב למתוח תקציב וגם הם נכנסים להגדרת רכב מיושן +. למרות זאת לא שולל על הסף.
לכן, מתחיל להתכוונן לכיוון רקסטון וטראקן השאלה מי הוא הרע במיעוטו.
היילקס 93-94, אוטוטו אספנות ואז יהיה טסט חד שנתי. אם אתה מוכן לכל השאר יאללה, זה הכי רכב שטח בין הטנדרים.
הבנזין ישתה דלק והדיזל ישתה כסף על עלות חלפים ומורכבות טיפולים, בסוף ההפרש זניח.
היילקס 93-94, אוטוטו אספנות ואז יהיה טסט חד שנתי. אם אתה מוכן לכל השאר יאללה, זה הכי רכב שטח בין הטנדרים.
הבנזין ישתה דלק והדיזל ישתה כסף על עלות חלפים ומורכבות טיפולים, בסוף ההפרש זניח.
זה מה שרציתי לשמוע :)
אופציה שנשקלת די ברצינות. רק שהקטע של זיהום האוויר מרתיע.
נראה.. יש לי עוד זמן לחשוב...
תודה לעזרה.
ליסוע 2000 ק"מ בחודש עם היילקס ישן, טראקן, דיסקו.... ?
מה שנקרא בהצלחה.
מעבר לאי נוחות ( למה מגיע לך העונש הזה), הנבלות האלו בגיל הזה ידרשו ממך התעסקות בלתי פוסקת.
מה שציינת לגבי אופי השימוש, בד"כ צריך לעשות הפרדה מאוד ברורה בטיולים עם ילדים/אישה, לטיולי משחקי עבירות ובולבול גדול עם גברים.
תמיד נחמד לקבל רכב שתוכל גם וגם, כלומר לטייל ברגוע עם הילדים, ולשחק קצת עם החברים, אבל לא חייבים.
בכל מקרה בתקציב הזה תצטרך להתפשר - לקנות רכב "רך" יותר במצב סביר, או להשאר עם הנבלות עם התעסקות מתמדת, ועלויות כמובן. שום דבר לא בחינם.
אני לגמרי מסכים ש-2000 קילומטרים לחודש עם דיסקו 1 -2 או טנדר ישן, זו משאבת תיקונים בלתי פוסקת.
אם זה הקילומטראז' אז צריך לקנות רכב הכי מודרני (= קוריאניים) , או ללכת לכלי הרבה פחות קשוח, אבל מודרני יחסית - פורסטר למשל. גם לא דאסטר עם כל הגרירות, זה אולי כבד מדי בשבילו?
ליסוע 2000 ק"מ בחודש עם היילקס ישן, טראקן, דיסקו.... ?
מודה שלעיתים אני עוף קצת חריג בנוף ... למרות שהיה לי רכב נורמלי, נסעתי כמה שנים לעבודה (אשדוד ראשון ) עם ... חיפושית 1200 אספנות בלי מזגן. היא עשתה את זה כמו גדולה ואני נהנתי מכל רגע. לא מתרגש מרכבים ישנים . להיפך... נהנה ומחייך כל פעם מחדש.
מה שנקרא בהצלחה.
מעבר לאי נוחות ( למה מגיע לך העונש הזה), הנבלות האלו בגיל הזה ידרשו ממך התעסקות בלתי פוסקת.
נכון.. התחזוקה בעייתית קצת בעיקר בקילומטרז' שלי... זה עוד שיקול...
מה שציינת לגבי אופי השימוש, בד"כ צריך לעשות הפרדה מאוד ברורה בטיולים עם ילדים/אישה, לטיולי משחקי עבירות ובולבול גדול עם גברים.
תמיד נחמד לקבל רכב שתוכל גם וגם, כלומר לטייל ברגוע עם הילדים, ולשחק קצת עם החברים, אבל לא חייבים.
רוב הטיולים שלי ושל אשתי רגועים...מאוד.
לא רוצה לשחק במשחקי עבירות לא מדבר אלי בכלל. אוהב נסיעות שטח רגועות בהן אתה נעצר, מתבונן בנוף מסניף את הטבע וממשיך לאיטך.
בכל מקרה בתקציב הזה תצטרך להתפשר - לקנות רכב "רך" יותר במצב סביר, או להשאר עם הנבלות עם התעסקות מתמדת, ועלויות כמובן. שום דבר לא בחינם.
רכב רך זה הדאצ'יה 2016 או כמו שאמרו לי בפרטי אאוטבק \פורסטר . בגדול יכול להתאים לאופי הטיולים שלי. אבל היא יוצרת לי בעייה עם הנגרר. אלאמלא בעיית הגרירה זה היה רכב אידאלי.
תודה גם לרמי על ההתיחסות... לוקח את כל הדברים בחשבון .
לא עשיתי את החישובים, אבל גולדווינג לא עולה על עגלה קלה יותר? או לחילופין עגלה עם בלמים?
1. אל תשווה תחזוקה של רכב פרטי ישן לנבלת דיזל 4X4 ישנה, עם מערכות רבות.
2. אם השימוש הוא זוגי ובלי ילדים, אתה צריך להכניס כאופציה לרדאר גם SUV קצר
הם זולים יותר במחירון מהארוכים, הם יעלו לך קצת יותר לאחזקה מה"רכים", ותהיה אחזקה בנסועה הזאת , בתמורה תוכל לטייל איפה שתרצה בלי חשש (הילוך כוח וכו') הם גם בנויים אחרת, מאסיביים יותר, ולדעתי הרבה יותר כיפים ושונים מה"רכים" שמרגישים די רכב פרטי.
נגיד פאג'רו קינג קצרה שנת 2003-2005. תצטרך סבלנות למצוא משהו שמור אבל הם קיימים.
3. אופציה נוספת זולה יותר לאחזקה מכל הבחינות, עם פשרה בגזרת הנוחות והמקום (אין ברירה, בתקציב שלך יהיו פשרות), ואני די מופתע שלא הציעו עד עכשיו - סוזוקי ג'ימיני.
חוץ מהקלסטרופוביה, מדובר בעז הרים.
לא עשיתי את החישובים, אבל גולדווינג לא עולה על עגלה קלה יותר? או לחילופין עגלה עם בלמים?
זו עגלה חדשה מאלומיניום שעלתה לא מעט.
גולדווינג שוקל די קרוב ל 400 ק"ג. אז נכון שאני יכול לרכב עליו לכרמיאל להשאיר את האופנוע לטיפול לחזור ברכבת הביתה אם הטיפול לא מסתיים באותו יום ... זה בערך 3 שעות לכיוון (החלפות רכבת ) מאחר ועשיתי את זה כבר כמה פעמים כשהשארתי את האופנוע, הבנתי שהכי נכון מבחינת חסכון בזמן זה לעלות אותו על נגרר להשאיר אותו ולחזור הביתה או לטייל בצפון . השרשור מוביל אותי לתובנה שאולי כל מה שעד כה חשבתי מחייב חישוב מסלול מחדש. בגלל נגרר אני מתחיל להסתבך, להכנס להוצאות וכו' , אולי יותר ממה שצריך.
1. אל תשווה תחזוקה של רכב פרטי ישן לנבלת דיזל 4X4 ישנה, עם מערכות רבות.
2. אם השימוש הוא זוגי ובלי ילדים, אתה צריך להכניס כאופציה לרדאר גם SUV קצר
הם זולים יותר במחירון מהארוכים, הם יעלו לך קצת יותר לאחזקה מה"רכים", ותהיה אחזקה בנסועה הזאת , בתמורה תוכל לטייל איפה שתרצה בלי חשש (הילוך כוח וכו') הם גם בנויים אחרת, מאסיביים יותר, ולדעתי הרבה יותר כיפים ושונים מה"רכים" שמרגישים די רכב פרטי.
נגיד פאג'רו קינג קצרה שנת 2003-2005. תצטרך סבלנות למצוא משהו שמור אבל הם קיימים.
3. אופציה נוספת זולה יותר לאחזקה מכל הבחינות, עם פשרה בגזרת הנוחות והמקום (אין ברירה, בתקציב שלך יהיו פשרות), ואני די מופתע שלא הציעו עד עכשיו - סוזוקי ג'ימיני.
חוץ מהקלסטרופוביה, מדובר בעז הרים.
האמת ? אלמלא הקטע של הנגרר , הייתי קונה סמוראי אספנות (או קרוב לאספנות) פתוח קצר \ עדיפות לארוך שמתאים לי בדיוק לצרכים. וליום יום איזה רכב קטן להתנייד איתו לעבודה וחזרה. ככה נהנים משני העולמות בלי חשש מתקנות זיהום אוויר וכו' כמו בדיזלים.. מה גם שהאגרות והביטוחים זולים מהותית .
הנגרר "משבש" לי הכל , כי להפתעתי המאוד רבה הרכב של אשתי שברולט אקווינוקס 2400 סמ"ק במשקל כולל של 2250 ק"ג מורשה לגרור רק 680/450 בלי בלמים\עם בלמים בהתאמה וזה בעצם עושה לי את החיים "קשים".
הטוסון 2008 מורשה לגרור 750 ק"ג ... לא מבין למה זה כן יכול וזה לא יכול.
מה שאעשה כרגע זה איזה פסק זמן מחשבתי, חישוב מסלול מחדש ...
פקחתם לי את העיניים בעניין דיזלים ישנים ועלות אחזקה - תודה.
הזהרתי מראש שהשרשור הזה "קצת בעייתי" :cool:
GodsFather
26-12-21, 22:24
ולהעמיס את הגולד על הטנדר? עם ארגז פתוח/מוארך?
לא יודע אם טוארג נכנס לשיקול, יש להם כושר גרירה כמו שאתה מבקש ויש דגמים עם יכולות מצוינות לפי נסיון פה באתר.(לא שלי אישית).
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יכול להעיד שעד לפני חודשיים, רכב היום יום דלי שעשה כ2500 קמ בחודש היה טראנו בנזין 2002 וטופל ברוב הזמן במוסכים. גבה ממני המון כסף והחזקה, הגעתי למסקנה שאסור להחזיק רכב ישן כיום יומי...מכרתי ותכננתי לקנות פרייביט כמה שיותר חדיש....נפלה הזדמנות לגרנד צ'ירוקי wk 2008 עם מנוע 4.7 והילוך כח, כולל קצת שדרוגים לשטח (מיגון חלקי והגבהה) כולל גז, אז נכון המחיר קצת יותר מהתקציב שלך וכולל עוד יישור. אבל מצאתי רכב שלא היה בשטח, אפילו לא שבילים, עם הילוך כח אמיתי וכח בלתי נגמר ביחס לטראנו, בנוסף מערכת גז שיכולה גם לחסוך לי כמה שקלים בהחזקה. ממליץ לך לבדוק (לא יודע מה היתר הגרירה שלו, אבל הוא חזק מאד 303 כ"ס). בהצלחה
Sent from my SM-G986B using Tapatalk
לפעמים לבעיה מסובכת , יש פתרון פשוט ...
בשביל הפעם ב... למוסך , אולי כדאי לשנע עם גרר.
אני בטוח שזה זול יותר ותוכל להסתפק בג'יפון חדיש.
רענן
או למצוא מוסך ראוי לגולדוינג במרכז.
אין בנמצא?
Asaf-a
אסף.א
דאסטר לוקח 750 קילו עם בלמים.
לעגלת אלומיניום שלך יש בלמים ?
ולהעמיס את הגולד על הטנדר? עם ארגז פתוח/מוארך?
גולדווינג הוא אופנוע ענק. לא מאמין שעולה על שום ארגז של רכב רשיון ב', מה גם שלי אישית לא היה האומץ לטפס איתו על ארגז של טנדר .
לא יודע אם טוארג נכנס לשיקול, יש להם כושר גרירה כמו שאתה מבקש ויש דגמים עם יכולות מצוינות לפי נסיון פה באתר.(לא שלי אישית).
לא נכנס. נדמה לי שהם יקרים בהרבה ממה שהקצבתי. מה גם שהרכב נראה לי די מתוחכם ומורכב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יכול להעיד שעד לפני חודשיים, רכב היום יום דלי שעשה כ2500 קמ בחודש היה טראנו בנזין 2002 וטופל ברוב הזמן במוסכים. גבה ממני המון כסף והחזקה, הגעתי למסקנה שאסור להחזיק רכב ישן כיום יומי...מכרתי ותכננתי לקנות פרייביט כמה שיותר חדיש....נפלה הזדמנות לגרנד צ'ירוקי wk 2008 עם מנוע 4.7 והילוך כח, כולל קצת שדרוגים לשטח (מיגון חלקי והגבהה) כולל גז, אז נכון המחיר קצת יותר מהתקציב שלך וכולל עוד יישור. אבל מצאתי רכב שלא היה בשטח, אפילו לא שבילים, עם הילוך כח אמיתי וכח בלתי נגמר ביחס לטראנו, בנוסף מערכת גז שיכולה גם לחסוך לי כמה שקלים בהחזקה. ממליץ לך לבדוק (לא יודע מה היתר הגרירה שלו, אבל הוא חזק מאד 303 כ"ס). בהצלחה
מה שסימנתי בכחול זו התובנה הכי חשובה מכל העיצות שקיבלתי מכולכם ותודה. אין לי כוונה להכניס ראש בריא (הכל יחסי ) למיטה חולה. צ'ירוקי יפה, לא הייתי מתנגד כלל ... אבל אוהב לשתות.
Sent from my SM-G986B using Tapatalk
לפעמים לבעיה מסובכת , יש פתרון פשוט ...
בשביל הפעם ב... למוסך , אולי כדאי לשנע עם גרר.
אני בטוח שזה זול יותר ותוכל להסתפק בג'יפון חדיש.
גרירת הגולדווינג למוסך זה מקרה קצה, ממש קצה . בכ"ז כשאתה גר במושב אתה משנע מעת לעת משקלים קלים מאוד מכאן לשם דוגמת גזם וכו' וסתם עזרה לשכנים . נכון, אני לא גורר על בסיס יומי רחוק ביותר מזה, אבל אם אדרש לגרירה לא אוכל לגרור חוקית אלא רק בתחומי המושב.
זו היתה המטרה הראשונית של הנגרר, גזם מעת לעת, ופעם בשנה טרקטורון חקלאי למושב די קרוב. הגולדווינג לא היה ברשותי לפני שנתיים. ולא עלה עד כה על הנגרר בהיעדר רמפה מתאימה (שזו הוצאה נוספת).
רענן
או למצוא מוסך ראוי לגולדוינג במרכז.
אין בנמצא?
יש, אבל הבחור מתמחה באופנועים האלו, מכיר כל בעייה ופתרונה. המחירים שלו לעומת המתחרים סבירים בהחלט גם במחיר הטירדה הרבה שנוצרת לי מנסיעה ארוכה. מאחר והחזקתי שלל אופנועים לאורך שנים הבנתי שלבעיות מסוימות רצוי בעל מקצוע שיתמחה באותם כלים ויאתר תקלה מיידית. אכלתי די לוקשים מכל מיני מוסכים שמצאו פתרונות קסם לזמן קצר ביותר, ולאחר מכן הנזק הוכפל. אז... אם אני צריך להגיע לטיפול תקופתי פעמיים בשנה לכרמיאל, אעשה זאת.
Asaf-a
אסף.א
דאסטר לוקח 750 קילו עם בלמים.
לעגלת אלומיניום שלך יש בלמים ?
לא.. אין לה בלמים.
אני שב חוזר ומדגיש.. השרשור הזה נתן לי את התובנה הכי חשובה בכך שרכב דיזל \ בנזין 4*4 ישן לא יוכל לעמוד בכבוד בנסועה השנתית שלי אלא אם אשקיע בתיקונים תחזוקה ומוסכים סכומי כסף לא מבוטלים. וזה ממש לא מתאים לי.
לעשות את כל זה בגלל נגרר ? ממש לא. לא שווה את המחיר מה גם שאני לא גורר על בסיס יומי \ שבועי.
לכן, חלומות לחוד, ומציאות לחוד.
אני מניח שאתן לגולדווינג להגיע על גלגליו למוסך בכרמיאל.
לא מתכוון להשתולל תקציבית כדי לגרור משהו פעם ב ... באמצעות רכב ישן שיכניס אותי להוצאות שאינני רוצה להגיע אליהן.
כפי שרשמתי לפני כן, מחשב את כל המסלול מחדש. מה שחשבתי עד כה בכלל לא רלוונטי.
בלי הגרירה הדצ'יה דיזל 1500 בהחלט עשויה לענות על כל הצרכים שלי. מנוע ויכולות שטח סבירות בהחלט לצרכים שלי. עובר שוב על שרשור הדצ'יה הענק ומקסימום אעלה שם שאלות נקודתיות.
תודה רבה על התובנות ועל כך שפקחתם לי את העיניים ומנעתם ממני להשאב לבור תקציבי ענק.
הגרנד צ'ירוקי אכן שתיין, ובשביל זה רובם מוסבים לגז, חפש אחד ולא תצטער על כך. אבל יישור קו לא זול וחלקים בארץ מאד יקרים (יש לא מעט בארהב שאפשר להביא בזול)
Sent from my SM-G986B using Tapatalk
חברים אנחנו מזדקנים, אז 2008 נראה לנו חדש.
ובכן לא. רכב בן יותר מעשר (במיוחד רכב שטח) הוא ישן.
פותש הגיע למסקנה הנכונה. לא להכניס את עצמו לפינות לא טובות רק כי יש עגלה מסוימת בבית.
אבל....
אני הייתי מוכר את העגלה וקונה אחת עם בלמים.
הגרנד צ'ירוקי אכן שתיין, ובשביל זה רובם מוסבים לגז, חפש אחד ולא תצטער על כך. אבל יישור קו לא זול וחלקים בארץ מאד יקרים (יש לא מעט בארהב שאפשר להביא בזול)
אני מניח שהוא קצת גדול עלי מבחינת עלויות כוללות. ממה שאתה כותב אני מבין שלא אוכל להשבית רכב עד הגעת חלפים מארה"ב במקרה שהמחיר כאן ירקיע שחקים.
Sent from my SM-G986B using Tapatalk
חברים אנחנו מזדקנים, אז 2008 נראה לנו חדש.
ובכן לא. רכב בן יותר מעשר (במיוחד רכב שטח) הוא ישן.
פותש הגיע למסקנה הנכונה. לא להכניס את עצמו לפינות לא טובות רק כי יש עגלה מסוימת בבית.
אבל....
אני הייתי מוכר את העגלה וקונה אחת עם בלמים.
אני מעדיף לא לעשות שום צעד פזיז למכירת הנגרר. זו אופציה שעלתה בראשי בעקבות השרשור. עדיין זה לא פותר לי את בעיית ה 750 ק"ג, אולי אם ארד במשקל הנגרר אוכל להתמודד עם הבעייה כך יהיו יותר רכבים שיוכלו לגרור .. מצד שני ... רכבתי מאות אלפי ק"מ על אופנועים.
עוד כמה רכיבות לכרמיאל לא יעשו את השינוי ... רק הזמן והטרטור של לחזור ברכבת מייאש.
תם ונשלם החיפוש.
דיסקו 2 שנת 2004
236000 ק"מ נקנה מאלברטו חבר הפורום.
הדיסקו הגיע היום לביתו החדש.
התרשמות ראשונית : נהיגה במשאית קטנה.
יכנס תוך שבוע ליישור קו ראשוני של שמנים ופילטרים.
הבלמים , בלשון המעטה לא מדהימים. מעניין אם זה ככה גם בשאר.
תודה לכל העזרה שקיבלתי מכולכם.
137071137072
137070
ככה זה הבלמים ..
חכה שתהיה בעליה שנכשלה ואתה עומד על הבלמים והאוטו לאיטו יורד רוורס....
תתחדש !
ככה זה הבלמים ..
חכה שתהיה בעליה שנכשלה ואתה עומד על הבלמים והאוטו לאיטו יורד רוורס....
יוצא מהאוטו , מחפש אבן ושם מתחת לגלגל :-)
תתחדש !
תודה רבה .
תתחדש.
למצוא אחד עם טמבון קדמי מקורי ושלם זה באמת נדיר.
מותר לשאול בכמה נקנה?
אם זה חטטני אני מתנצל.
[QUOTE=yogibear;976672]
הבלמים , בלשון המעטה לא מדהימים. מעניין אם זה ככה גם בשאר.
OTE]
תבדוק שאין קליפר תפוס (הם אמורים לצוף).
JohnnyEnglish
24-01-22, 19:21
תתחדש !
גם אני בזמנו התעניינתי ברכב וכמעט רכשתי אותו.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
תודה למגיבים. רשמים יעלו בשבועות הקרובים .
בעניין הבלמים, צריך לחיצה חזקה מאוד כדי שהרכב יבלום.
זה מזכיר לי את החיפושית שלי, בלמים בלי בוסטר בלימה.
או רכב שמגבר הבלם שלו עייף עד מאוד. זו תופעה שלא חוויתי מזמן.
בעניין הקאליפרים הכל יכול להיות, אבל אין רעשים מכיוון הגלגלים\דיסקים, הרכב נע
בירידה מתונה בלי שום בעייה.
בלם החנייה ... נו .. איך לומר זאת ... שכח את תפקידו - חייב מתיחה הגונה.
בהשוואה לפרייבט של אשתי, כן, צריך לחיצה יותר הגונה, בכל זאת זה suv כבד.
אבל בהשוואה לרכבים בגודל דומה, אני לא חושב שהבלימה נחותה. בטח שלא מגיעים למצב שכשנעצרים במעלה (גם קשה) הרכב בורח אחורה (אלא אם הגלגלים מחליקים כמובן).
סה"כ יש מקדימה דיסקים מאווררים די גיבורים, וקליפרים עם מספיק בוכנות, וגם מאחור דיסקים. בדוק שמערכת הואקום אצלך תקינה. צינורית יוצאת מהאלטרנטור- שהוא גם משאבת הואקום, לכיוון הבוסטר, לעתים היא ישנה, ולעתים נקודת החיבור לבוסטר. הבוסטר עצמו די אמין, אבל ברכב ישן, כמו ברכב ישן הכל יכול להיות. בנוסף, שווה להעיף מבט על מצב הרפידות. יש סוגי רפידות שבשילוב עם סוגי דיסק מסוימים, פשוט מתפקדות פחות טוב.
נ.ב.
אצלי הרכב עם גלגלים במידה חוקית. גלגל גדול יותר מן הסתם יתן בלימה נחותה. ועדיין בדיסקו 2 זאת לא אמורה להיות בעיה. מי שכתב התייחס או לרכב משופר, או דיסקו 1 (אני גם לא זוכר בעיה ספציפית), או לרכב תקול.
לגבי בלם יד- אמת.
הרבה פעמים כיוון לא נכון (גם מלמעלה מהידית, וגם מהרגולאז' על התוף שעל הדרייבשאפט) מוביל לזה שצריך לפתוח ולשפץ כי גם מתיחה כבר לא עוזרת. אבל, כשהוא תקין, הוא תופס את הרכב טוב מאוד (גילוי נאות,גם שלי לא תופס טוב, אבל יש לי נסיון עם הרבה שכן). עם ההסתייגות, שברגע שגלגל אחד בלי אחיזה טובה (או באוויר) יוביל לכך שהרכב נוסע (נפלאות הבלם על הדרייבשאפט בunlock), אז בזהירות בהחלפות גלגל
מסכים עם אייל, היה לי כזה 8 שנים והברקס סבבה לגמרי. בפעם האחת שלא, זה היה קליפר שהפסיק לצוף ולכן לחץ על הדיסק רק מצד אחד.
לזכרוני לא היה רעש אבל זה היה מזמן. ממליץ בחום לעשות עבודה יסודית על כל המערכת, אולי אצל איש מקצוע, ולא להשלים עם ביצועי בלימה לא טובים (אם משהו לא תקין הוא ימשיך להדרדר) .
ברקס היד אכן דורש כוונון תקופתי באופן מציק.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בהשוואה לפרייבט של אשתי, כן, צריך לחיצה יותר הגונה, בכל זאת זה suv כבד. לא .. זה לא זה ... יש הבדל בין לחיצה הגונה לבין בלימה מהוססת המחייבת לחיצה חזקה מאוד מאוד ולא פרופורציולית על הבלמים.
נ.ב.
אצלי הרכב עם גלגלים במידה חוקית. גלגל גדול יותר מן הסתם יתן בלימה נחותה. ועדיין בדיסקו 2 זאת לא אמורה להיות בעיה. מי שכתב התייחס או לרכב משופר, או דיסקו 1 (אני גם לא זוכר בעיה ספציפית), או לרכב תקול.
צמיגים סטנדרטיים 235 ...
תודה להתייחסות ולעזרה.
שבוע הבא ייכנס לבדיקה מקיפה במוסך.
אשמח אם תשתף תקלות ופתרונות בתת פורום הייעודי. בשביל זה אנחנו כאן.
אני מבין שאתה על 235/70/16?
וגם,
באיזה מוסך אתה מטפל? תוודא שהוא שם חלפים באיכות טובה, ולא את הכי זולים שיש (ויש). במיוחד בכל מה שקשור לגומיות ואטמים.
עם ההסתייגות, שברגע שגלגל אחד בלי אחיזה טובה (או באוויר) יוביל לכך שהרכב נוסע (נפלאות הבלם על הדרייבשאפט בunlock), אז בזהירות בהחלפות גלגל
לנעול דיפ מרכזי אם קיים "יכיל" את בלם החנייה על גל ההינע הקדמי.
או נעילה דיפ אחורי אם קיימת.
אשמח אם תשתף תקלות ופתרונות בתת פורום הייעודי. בשביל זה אנחנו כאן.
אני מבין שאתה על 235/70/16? אכן כן.
וגם,
באיזה מוסך אתה מטפל? תוודא שהוא שם חלפים באיכות טובה, ולא את הכי זולים שיש (ויש). במיוחד בכל מה שקשור לגומיות ואטמים.
אתחיל במוסך הקרוב לביתי שבוע הבא - יהודה - גלקסי באזור התעשייה באר טוביה .
צודק - אישית לא מחפש את הזול ביותר כי אח"כ המחיר כואב עד מאוד.
מוסכים מעבר לגלקסי : רמי - כפר מנחם לא רחוק ממני, וגם אלי שחר - רחובות.
כולם ברדיוס הגיוני מאזור אשדוד.
אכן, אשתמש בפורום הייעודי של לנדרובר העלתי רק את נושא הבלמים כי זה הציק לי.
מעבר לזה, לא מעלה שום תובנה נוספת כאן בשרשור זה, אלא רק בפורום המתאים.
לא הייתי אצל יהודה במוסך שלו, אבל אני מכיר אותו ואת העבודה שלו עוד מהתקופה שהוא עבד אצל שגיא אידלסון, לפני שנים. זה מקום מצוין להתחיל בו. אם זה מה שקרוב אליך, הרווחת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.