PDA

צפייה בגרסה מלאה : מבקש לקבל מידע רחב יותר על מספר דגמים



EliC25
25-12-21, 16:31
שלום, אני לפני רכישה של ג'יפ בתקציב של 30-40K, (בהמשך לפוסט הקודם - הסורנטו כבר לא רלוונטית).
הצורך הוא למספר טיולים בשנה, אנחנו זוג עם תכנון להתרחב, לא מחפש לטפס על סלעים ולעבור שטח קשה.
חשובה לי אפשרות התחזוקה העצמאית על הרכב, כך שישנה חשיבות לרכב שיהיה פשוט מאוד למצוא עבורו חלקים בארץ ובחו"ל (דגש על חו"ל). כך יוצא שאני מאוד מעריך ומעדיף דגמים מקוריאה, מדובר בדרישה מאוד משמעותית עבורי (מאחר ואני אוהב להחליף כל פיפס קטן תקול).
הבנתי שישנם ג'יפים שיותר קשה למצוא עבורם חלקים, ואם כבר מוצאים הם יקרים... ולהיפך.
בכל אופן אשמח לדעת אם ישנם אתרים מוכרים ששולחים לארץ חלקים לרכבים שאני כותב עליהם, מלבד הקוריאנים (שעבור הקוריאנים קיים sparekorea).

ניסאן טראנו - רציתי לשאול מה ידוע לכם על מנוע ה3 ליטר? מצאתי רכב אחד במצב לא רע, שדורש עוד קצת יישור קו אבל הוא די משופר. הדעותב רשת חלוקות, מצד אחד בפטרול מזהירים מהמנוע הזה, אך הדעה שבטראנו הוא אינו עושה בעיות. מישהו יכול להרחיב, אחרי כמעט 20 שנה שהמנוע הזה בחוץ אני מאמין שיש יותר מידע קיים היום.
שאלה נוספת על הטראנו - הרכב שראיתי היה ללא הגבהה, הבעלים אמר שהוא לא מגביה אותו כי זה יכול ליצור נזק למערכת ההגה. האם הדבר נכון?

יונדאי טראקאן - ראיתי דגם שמצא חן בעיניי, המחיר בהתאם. בהשוואה לטראנו הרכב נראה יחסית נמוך, האם אני מפספס משהו? הוא אחרי הגבהה של 2.5 אינץ (לדעתי הבעלים מתבלבל וזה 2 אינץ). מנבירה ברשת אני רואה הרבה המלצות על הדגם, אומנם אין לו נעילה אבל יש לו יכולות שטח טובות. מבחינת תקלות ישנו בלאי מוקדם של מותחן הטיימינג (כפי שיש בקיה דיזל שלי גם כן), אך הרכב הספציפי הזה כבר אחרי הטיימינג. האם ישנן עוד בעיות ידועות לדגם?

טרופר - רוב האנשים שדיברתי איתם אמרו לי שעבר זמנו של הטרופר, ושאם כבר לקחת אחד אז רק את מנוע ה3.1. מחיפוש בלוח, בדומה לפראדו ופג'רו מדובר ברכבים שחוטים שעברו 400-500 אלף קמ לרוב. נסעתי בכמה ובהחלט הגיל מורגש על הרכב (במיוחד בהשוואה לניסאן או ליונדאי). עוד דבר שמרתיע אותי הוא שאני לא מכיר שום מקום שרוכשים ממנו חלפים לאיסוזו באינטרנט.

ספורטאז' דור ראשון - עוד אנדרדוג קוריאני, מעט קטן יותר מהחברים האחרים, ומגיע רק בדגם בנזין. יש לי ניסיון מעבודה על אחת כזו קבריולט, הרכב די נוח לתחזוקה עצמאית ואהבתי את זה. יכולות השטח לא ברורות לי כמו גם הידע הקיים ברשת מאחר וזה רכב שלא נמכר במספרים גבוהים בארץ או בחו"ל. אשמח לעוד מידע על יכולות השטח שלו.

תודה רבה.

נמרוד
28-12-21, 09:24
ניסאן טראנו - רציתי לשאול מה ידוע לכם על מנוע ה3 ליטר? מצאתי רכב אחד במצב לא רע, שדורש עוד קצת יישור קו אבל הוא די משופר. הדעותב רשת חלוקות, מצד אחד בפטרול מזהירים מהמנוע הזה, אך הדעה שבטראנו הוא אינו עושה בעיות. מישהו יכול להרחיב, אחרי כמעט 20 שנה שהמנוע הזה בחוץ אני מאמין שיש יותר מידע קיים היום.
שאלה נוספת על הטראנו - הרכב שראיתי היה ללא הגבהה, הבעלים אמר שהוא לא מגביה אותו כי זה יכול ליצור נזק למערכת ההגה. האם הדבר נכון?

יונדאי טראקאן - ראיתי דגם שמצא חן בעיניי, המחיר בהתאם. בהשוואה לטראנו הרכב נראה יחסית נמוך, האם אני מפספס משהו? הוא אחרי הגבהה של 2.5 אינץ (לדעתי הבעלים מתבלבל וזה 2 אינץ). מנבירה ברשת אני רואה הרבה המלצות על הדגם, אומנם אין לו נעילה אבל יש לו יכולות שטח טובות. מבחינת תקלות ישנו בלאי מוקדם של מותחן הטיימינג (כפי שיש בקיה דיזל שלי גם כן), אך הרכב הספציפי הזה כבר אחרי הטיימינג. האם ישנן עוד בעיות ידועות לדגם?

טרופר - רוב האנשים שדיברתי איתם אמרו לי שעבר זמנו של הטרופר, ושאם כבר לקחת אחד אז רק את מנוע ה3.1. מחיפוש בלוח, בדומה לפראדו ופג'רו מדובר ברכבים שחוטים שעברו 400-500 אלף קמ לרוב. נסעתי בכמה ובהחלט הגיל מורגש על הרכב (במיוחד בהשוואה לניסאן או ליונדאי). עוד דבר שמרתיע אותי הוא שאני לא מכיר שום מקום שרוכשים ממנו חלפים לאיסוזו באינטרנט.

ספורטאז' דור ראשון - עוד אנדרדוג קוריאני, מעט קטן יותר מהחברים האחרים, ומגיע רק בדגם בנזין. יש לי ניסיון מעבודה על אחת כזו קבריולט, הרכב די נוח לתחזוקה עצמאית ואהבתי את זה. יכולות השטח לא ברורות לי כמו גם הידע הקיים ברשת מאחר וזה רכב שלא נמכר במספרים גבוהים בארץ או בחו"ל. אשמח לעוד מידע על יכולות השטח שלו.


אני אנסה לדרג במידה מסוימת מהמבט שלי, שהוא ממעוף הציפור על הפורום הזה כבר 20 שנה. אציין, שלא החזקתי אף אחד מהם, נאמנותי נתונה למותגים אחרים. ובתקציב שלך, כל רכב יהיה עם מאות אלפי קילומטרים והיסטורית תחזוקה ושימוש יחודית, אז כל מקרה לגופו.

ספורטאז' דור ראשון - שונה מהאחרים שציינת כי הוא קטן יותר ומצויד במנוע בנזין. הוא היה זול יותר ונמכר בקטגוריה אחרת - התחרות שלו היתה גראנד ויטארה. היום הוא די נדיר, ואם אתה שוקל אותו אז גם גראנד ויטארה צריכה לבוא בחשבון.

יונדאי טראקאן + ניסאן טראנו - שניהם היו נפוצים כל אחד בזמנו, שניהם רכבים בינוניים, אפורים, שנתנו תמורה טובה לכסף לעומת הכלים ששלטו בשוק - לנדקרוזר, פאג'רו וטרופר.

טרופר - הרכב הגדול, האיכותי, והמוצלח ביותר מהאופציות שציינת, ובהפרש משמעותי. סבל מבעייה אמיתית במנועים ובעקבותיה מבעיית תדמית עוד יותר חמורה שלתקופה מסויימת ריסקה את המחירים. לא מעט ג'יפאים ניצלו את המחירים הזולים ונדמה לי שהיום יש יותר טרופרים כרכבי טיולים מאשר שלושת המועמדים האחרים שלך. אם צריך לבחור מתוך ארבעתם, הייתי מתמקד בטרופר.

אייל
03-01-22, 19:13
הטרופר הוא הכי הרבה אוטו בהכי מעט כסף יחסית. הוא גם בנוי לטיולים ונעים בכביש.
ואם בטרופר עסקינן, הייתי מתחיל מלראות את זה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121088-%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2002-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94

רכב מוכן לטיולים ומיושר קו.

ehudzeelim
03-01-22, 21:18
באתר של Lokka, קיימת נעילה קדמית זמינה לטרקאן

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

haggaigi
03-01-22, 23:31
יכול רק לשתף מהניסיון שלי, הטראנו רכב טוב, חזק, בנוי לשטח טכני, הפרונט הבעייתי יכול בטיפול נכון להיות מושלם (ניתן לדגם אותו ב4000 ש"ח), רכב פשוט וטיפש עם שלדת סולם, סרן אחורי חיי והילוך כח חזק. ניתן גם בקלות לנעול היום כפול במחיר סביר לחלוטין (10,000 ש"ח לשתי נעילות נשלטות). טראקן נמוך ומצריך הגבהה משמעותית. נסה גם לחפש פאתפיינדר בסכום שלך.
קח בחשבון שכל רכב שלא תקנה, אתה תלוי במידת האהבה והכסף שהושקעו בו, כלי הרכב ישנים ורבים מהם ראו המון שטח, תיקון שלהם יעלה סכום רב וידרשו הרב השקעה.

-->