צפייה בגרסה מלאה : ספר על גי'פאים ותרבות הג'יפאות עבור גיפאים וגם כאלו שלא
היי,
חבר טוב שהוא ג'יפאי (בעל ג'ימני נעול) ושבמקרה גם בעל דוקטורט באנתרופולוגיה, פרסם לאחרונה ספר על תרבות הג'יפאות.
בספר הוא גם חוקר לעומק ומנתץ או מבהיר כמה מהאגדות והסיפורים הנפוצים בקרב הג'יפאים - לדוגמה חג הנרות במרסבה ובור עוזיהו במדבר יהודה.
מוזמנים לרכוש את הספר דרך הלינק הזה (https://www.booknet.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%90%D7%A1%D7%A3-%D7%97%D7%96%D7%A0%D7%99) או לחילופין לחפש את הספר "קניון עזאזל" מאת אסף חזני.
פוסט של המחבר בפייסבוק. (https://www.facebook.com/asaf.hazani)
- - - Updated - - -
למי שאין פייסבוק זהו דבר המחבר:
״כתיבתו של ספר יכולה לנבוע מרגשות שונים עד מאוד.. על כן ראוי שעם כל ספר חדש הסופר ייתן לעצמו דין וחשבון מהו הצורך האישי, מהם הרגשות שגרמו לו לבחור בנושא שלו.
הבנתי שהדרך הטובה והמועילה ביותר להסביר לעצמי משהו שאיני מצליח להבין היא לתאר אותו גם לאחרים״ (סטפן צוויג, מגלן)
אז זה קרה גם לי… אומנם סופר אינני, אבל בכל אופן עם טקסט השתעשעתי. זהו סופו של שלב במסע אישי שלי שהתחיל אי שם בדוקטורט על תנועה במרחב בשדה אחד נמשך להתבוננות על תנועה במרחב בשדה אחר (לחלוטין?).
שמח להודיע על פרסומו של ״קניון עזאזל״ שעוד רגע כבר יהיה זמין לרכישה.
הספר מתאר את ההתנהלות של הג׳יפאים והמטיילים ואת מי שמכונים בספר ׳סוכני המרחב׳ בצפון מדבר יהודה בין המרסבא לבור עוזיה. זאת תוך התמקדות ביצירת המסורת של המטיילים סביב המקומות הללו - הטקסט מתאר כמעט שלב אחר שלב, כיצד בור מיים שנחפר בתחילת שנות האלפיים זכה לכינוי המקראי בור עוזיה והפך לעוד אבן דרך במאבק על המקום.
הפרקים המובילים לתיאור התגלות הבור מרוצפים בסימנים כלליים באותה תרבות ג׳יפאית, של אותם נוהגים ברכבי שטח.
למי מיועד הספר?
לחובבי רכבי שטח שיזכו למבט פנימי וחיצוני עליהם (עלינו?)
למתעניינים בסכסוך - מימין ומשמאל - הספר חושף פרקטיקות של יצירת מקום באופן אוטנטי (לכאורה)
ולישראלים ׳רגילים׳ חובבי התבוננות חברתית על עצמנו, ישראלים, יהודים.
אני שמח להודות לכל מי שנתן מזמנו בשיחות בלתי נגמרות, ליוסף מהוצאת עברית, להלל שדחף כשהיה צריך, לזוהר שהקשיב והקשיב, ועוד הקשיב ועוד הקשיב ובסוף הביע את דעתו, לחבורת המטיילים שסבלה את שגיונותי, לכל מי שנעלמתי לו פתאום ״באופן דחוף״ (ממש דחוף..) ולנירה שהניחה בידי מצלמה וזו שינתה את אופן ההתבוננות שלי.
לא נותר לקוות אלא שתרכשו את הספר ותמצאו אותו רלוונטי ומעורר מחשבה ולפחות מעניין. השילוב של עידן הקורונה וצמצום היציאות למרחב, הפך את ההתבוננות הזו ביציאה למרחב לרלוונטית מתמיד.
קריאה מועילה ומהנה.
למי שאין פייסבוק:
״כתיבתו של ספר יכולה לנבוע מרגשות שונים עד מאוד.. על כן ראוי שעם כל ספר חדש הסופר ייתן לעצמו דין וחשבון מהו הצורך האישי, מהם הרגשות שגרמו לו לבחור בנושא שלו.
הבנתי שהדרך הטובה והמועילה ביותר להסביר לעצמי משהו שאיני מצליח להבין היא לתאר אותו גם לאחרים״ (סטפן צוויג, מגלן)
אז זה קרה גם לי… אומנם סופר אינני, אבל בכל אופן עם טקסט השתעשעתי. זהו סופו של שלב במסע אישי שלי שהתחיל אי שם בדוקטורט על תנועה במרחב בשדה אחד נמשך להתבוננות על תנועה במרחב בשדה אחר (לחלוטין?).
שמח להודיע על פרסומו של ״קניון עזאזל״ שעוד רגע כבר יהיה זמין לרכישה.
הספר מתאר את ההתנהלות של הג׳יפאים והמטיילים ואת מי שמכונים בספר ׳סוכני המרחב׳ בצפון מדבר יהודה בין המרסבא לבור עוזיה. זאת תוך התמקדות ביצירת המסורת של המטיילים סביב המקומות הללו - הטקסט מתאר כמעט שלב אחר שלב, כיצד בור מיים שנחפר בתחילת שנות האלפיים זכה לכינוי המקראי בור עוזיה והפך לעוד אבן דרך במאבק על המקום.
הפרקים המובילים לתיאור התגלות הבור מרוצפים בסימנים כלליים באותה תרבות ג׳יפאית, של אותם נוהגים ברכבי שטח.
למי מיועד הספר?
לחובבי רכבי שטח שיזכו למבט פנימי וחיצוני עליהם (עלינו?)
למתעניינים בסכסוך - מימין ומשמאל - הספר חושף פרקטיקות של יצירת מקום באופן אוטנטי (לכאורה)
ולישראלים ׳רגילים׳ חובבי התבוננות חברתית על עצמנו, ישראלים, יהודים.
אני שמח להודות לכל מי שנתן מזמנו בשיחות בלתי נגמרות, ליוסף מהוצאת עברית, להלל שדחף כשהיה צריך, לזוהר שהקשיב והקשיב, ועוד הקשיב ועוד הקשיב ובסוף הביע את דעתו, לחבורת המטיילים שסבלה את שגיונותי, לכל מי שנעלמתי לו פתאום ״באופן דחוף״ (ממש דחוף..) ולנירה שהניחה בידי מצלמה וזו שינתה את אופן ההתבוננות שלי.
לא נותר לקוות אלא שתרכשו את הספר ותמצאו אותו רלוונטי ומעורר מחשבה ולפחות מעניין. השילוב של עידן הקורונה וצמצום היציאות למרחב, הפך את ההתבוננות הזו ביציאה למרחב לרלוונטית מתמיד.
קריאה מועילה ומהנה.
נשמע מעניין, אבל קשה לי שלא לתהות למה הוא מסתכל רק פנימה עלינו. הרי בספר המדבר אין סיפור בלי הצד השני.
הגיע.
ע"פ הכריכה האחורית ותוכן העניינים, נראה מעניין.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220106/a22f37b5edc0e8eba229f91da2cdbd48.jpg
היי,
חבר טוב שהוא ג'יפאי (בעל ג'ימני נעול) ...
ד"ש לחבר הטוב עם הביוגרפיה החלקית. :D
רק היום לראשונה נכנסתי לשרשור, ואז הבנתי שהוא גם הוציא ספר.
אמסור. הוא אמור להכיר את השם שמיל או שם אחר?
ראיון ברשת א' של המחבר על הספר.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159660092077270&id=721622269
היום בידיעות אחרונות כתבה של רענן שקד על אסף חזני והספר (ליוויתי את הטיול לכתבה).
זה נחמד כאמצעי לפרסום ספר, אבל יש שם כמה וכמה אי דיוקים. לא אתייחס לתיאור ליל הנרות במרסבא, שמעיד בעיקר על פערי ידע של הכותב, אבל לגבי הבור המכונה 'בור עוזיה':
1. אין מי שמבין שחשב שהבור מימי עוזיה המלך. כל מי שאינו תייר סופ"ש יודע שהשם ניתן בגלל הפסוק בספר דברי הימים ולא בגלל מחשבה שבאמת עוזיה חפר את הבור. וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל הַמִּקְצוֹעַ, וַיְחַזְּקֵם. וַיִּבֶן מִגְדָּלִים בַּמִּדְבָּר, וַיַּחְצֹב בֹּרוֹת רַבִּים, כִּי מִקְנֶה רַּב הָיָה לוֹ, וּבַשְּׁפֵלָה וּבַמִּישׁוֹר אִכָּרִים וְכֹרְמִים בֶּהָרִים וּבַכַּרְמֶל, כִּי אֹהֵב אֲדָמָה הָיָה.
2. מה שהיה בתחילת שנות האלפיים, לא היה חציבת הבור, אלא פינוי העפר שמילא וסתם אותו.
3. אני לא מכיר שום בור מים שנחצב ע"י הערבים בצורה הזו. אני כן מכיר בור מים נבטי בנגב, שחצוב בצורה דומה, שלא לומר זהה:
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=87e8cb4833&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r2924025641017837668&th=17ed4c8912e71919&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ_p_gCz2dQU4PIEsJnWgSm3tcuP1 8kB2atfG37k-Yor7X0Oc23j2KvO23x26Y4nhmmsZLch2jaDmfJii Rag4Ox9IMEJXOWQU58PVBkTowJ-vDSq5RZfhjXK26k&disp=emb&realattid=ii_kzcueuc31
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=87e8cb4833&attid=0.2&permmsgid=msg-a:r2924025641017837668&th=17ed4c8912e71919&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-UIEpNttDxEr6Q2cS0Fe_JBNtegH10WLHKWM4trvW Ls50Pmvo5ImXNavO5Ph-oA_D7dLe3cEyV9wc00MinngVMPy_vDka9kI4vu9S 4m4F08X0B9teD79wBRJM&disp=emb&realattid=ii_kzcuge162
אני חושב שאת התובנות האלו כדאי להפנות לכותב הספר
זה נחמד כאמצעי לפרסום ספר, אבל יש שם כמה וכמה אי דיוקים. לא אתייחס לתיאור ליל הנרות במרסבא, שמעיד בעיקר על פערי ידע של הכותב, אבל לגבי הבור המכונה 'בור עוזיה':
1. אין מי שמבין שחשב שהבור מימי עוזיה המלך. כל מי שאינו תייר סופ"ש יודע שהשם ניתן בגלל הפסוק בספר דברי הימים ולא בגלל מחשבה שבאמת עוזיה חפר את הבור. וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל הַמִּקְצוֹעַ, וַיְחַזְּקֵם. וַיִּבֶן מִגְדָּלִים בַּמִּדְבָּר, וַיַּחְצֹב בֹּרוֹת רַבִּים, כִּי מִקְנֶה רַּב הָיָה לוֹ, וּבַשְּׁפֵלָה וּבַמִּישׁוֹר אִכָּרִים וְכֹרְמִים בֶּהָרִים וּבַכַּרְמֶל, כִּי אֹהֵב אֲדָמָה הָיָה.
2. מה שהיה בתחילת שנות האלפיים, לא היה חציבת הבור, אלא פינוי העפר שמילא וסתם אותו.
3. אני לא מכיר שום בור מים שנחצב ע"י הערבים בצורה הזו. אני כן מכיר בור מים נבטי בנגב, שחצוב בצורה דומה, שלא לומר זהה:
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=87e8cb4833&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r2924025641017837668&th=17ed4c8912e71919&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ_p_gCz2dQU4PIEsJnWgSm3tcuP1 8kB2atfG37k-Yor7X0Oc23j2KvO23x26Y4nhmmsZLch2jaDmfJii Rag4Ox9IMEJXOWQU58PVBkTowJ-vDSq5RZfhjXK26k&disp=emb&realattid=ii_kzcueuc31
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=87e8cb4833&attid=0.2&permmsgid=msg-a:r2924025641017837668&th=17ed4c8912e71919&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-UIEpNttDxEr6Q2cS0Fe_JBNtegH10WLHKWM4trvW Ls50Pmvo5ImXNavO5Ph-oA_D7dLe3cEyV9wc00MinngVMPy_vDka9kI4vu9S 4m4F08X0B9teD79wBRJM&disp=emb&realattid=ii_kzcuge1621. הפסוק יפה מאוד אך מה הקשר לבור? זה שמעניקים את השם הזה לבור עושה כבר את ההקשר לאדם שלא מכיר את הסיפור.
2. יש לך אסמכתה לאימרה הזו? כותב הספר חקר את הנושא, ראיין את האנשים הרלוונטיים ויש סרטונים שמראים את עבודת החפירה (ראיתי אותם).
3. מה שאתה מכיר או לא מכיר לא רלוונטי אלא אם תגיד שאתה איש מיקצוע שעשה מחקר אקדמי בנושא.
אגב אני עצמי כן ראיתי לא מעט בורות מים עם עמודי תמך שנחפרו במדבר על ידי ערבים.
1. הפסוק יפה מאוד אך מה הקשר לבור? זה שמעניקים את השם הזה לבור עושה כבר את ההקשר לאדם שלא מכיר את הסיפור.
2. יש לך אסמכתה לאימרה הזו? כותב הספר חקר את הנושא, ראיין את האנשים הרלוונטיים ויש סרטונים שמראים את עבודת החפירה (ראיתי אותם).
3. מה שאתה מכיר או לא מכיר לא רלוונטי אלא אם תגיד שאתה איש מיקצוע שעשה מחקר אקדמי בנושא.
אגב אני עצמי כן ראיתי לא מעט בורות מים עם עמודי תמך שנחפרו במדבר על ידי ערבים.
1. תבוא בטענות למי שנתן את השם.
2. בודאי שיש - הערבים במקום אומרים את זה. רק מי שלא יודע להבחין בין פינוי סחף לחציבה בלע גיר, יכול טעות
3. כשתגבה את האמירות שלך בצילום ולא רק במלל, אתייחס ברצינות. עד אז, כלשונך, האמירה שלך לא רלוונטית.
אגב אני עצמי כן ראיתי לא מעט בורות מים עם עמודי תמך שנחפרו במדבר על ידי ערבים.
איפה?
בשיא הרצינות.
מתחילת הכיבוש המוסלמי תחזקו בורות ומאגורות נבטיים-ביזנטיים, וגם זה בקושי.
בעידון המודרני, זה נטו שימוש ב״קיים״, שיפוץ ושדרוג בורות עתיקים. או בורות פעמון פשוטים.
שלא לומר זהה:
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=87e8cb4833&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r2924025641017837668&th=17ed4c8912e71919&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ_p_gCz2dQU4PIEsJnWgSm3tcuP1 8kB2atfG37k-Yor7X0Oc23j2KvO23x26Y4nhmmsZLch2jaDmfJii Rag4Ox9IMEJXOWQU58PVBkTowJ-vDSq5RZfhjXK26k&disp=emb&realattid=ii_kzcueuc31
ניסית לצרף תמונות על ידי קישור לתמונה בתוך הג'ימייל שלך - רק אתה יכול לראות אותן.
אתה צריך לשמור את התמונות מקומית במחשב ולצרף אותן כאו להודעה אם תרצה שנראה.
במדעי החברה ובאנתרופולוגיה בפרט, המונח מחקר אקדמי יכול להשתתף בקרקס סיני ובמיוחד כשהמחקר הוא איכותני ומשתמש בשאלות אפיסטמולוגיות ואונטולוגיות כפי שמתואר על הכריכה האחורית שפורסמה כאן.
קרל פופר הגדיר את זה פעם כפסאודו-מדע
מהמעט שראיתי, קצת מזכיר את הגישה של הפרא האציל מול הקולוניאליסט
הינה מה שמצאתי בשלוף.
137278
137279
אבל מה בדיוק הנקודה שצריך להוכיח כאן? שהערבים הפרימיטיבים מסוגלים לבנות בור עם עמודים?
מי שנסע קצת דרומית לבור העמודים, ראה בנייה חדשה ומסיבית פלסטינית (שאפשר בהחלט לכנות כהשתלטות על קרקע) עם ווילות מרשימות.
כנראה שאת הבתים שלכם גם ערבים בנו, אז בהחלט יש להם את היכולת לחפור איזה בור עם עמודים אם יש רצון, זמן וכח עבודה (וכנראה גם מימון ודחיפה של הרשות).
וזו תגובת המחבר:
ראיתי את התכתובת ביחס לכתבה והבור ואשמח להבהיר כמה דברים:
1. הספר נכתב על מנת לחשוף את התהליך של יצירת אטרקציה במדבר - במקרה שלנו זה בור עוזיה וחג הנירות במרסבא.
2. לצורך כך ראיינתי את הנוגעים בקבר, בהקשר של מרסבא ר״ת הנזירים עצמם ואת מורי הדרך מהלאומים השונים.
3. כיום, בדיעבד, נוח להגיד ולהסכים שמדובר בבור מהתקופה הביזנטית. נניח.. והרי לא באמת הגיע. ישנו לבדוק את זה ברצינות, כל אחד מעריך לפי הידע האישי שלו של מה שראה בסביבה. אדגיש, הספר מתאר את התקופה של עיצוב הזיכרון, בפרסומי מדריכי הטיולים, בדפי פרשת שבוע ותוכנית הניווט ואולי הכי חשוב, בכתבה בטלוויזיה.
4. העובדה המצערת היא שעד שהתקבע והוסכם שזה בור ביזנטי - מי תקופת ביניים כזו, אנשי המקום (היהודים) אמרו שהוא הרודיני, רומאי, תנ״כי, חשמונאי, you name it.
5. בסרטים המתעדים את החפירה שאין לי אף כוונה לחשוף ללא רשות הבעלים, רואים את העבןדה והיא הרבה יותר מסתם פינוי חול, היא חציבה עם קונגו, היא בניית מדרגות וכניסה ועוד.
6. מתי שהוא אולי אייצר מזה סרט.
7. לכל המתחמקים ומסבירים שברור שזה לא עוזיה יש לי חדשות, זה ברור אולי למי שמבין, זה לא ברור למטייל הפשוט שמזהה שם עם תקופה.
8. בואו ולא נהייה תמימים, הרי יש למישהו אינטרס שזה יזוהה עם התקופה, זה הופך לשלנו..
9. אני חוזר על הנקודה הראשונה, מה שעניין אותי בספר זה להראות את אותו תהליך של יצירת אטרקציות באותו מרחב שקראתי לו קניון עזאזל על שם הר המונטר שבאזור.
10. והאטרקציות הן שילוב של פאן עם ניחוח לאומי ותודו שעוזיה מושך יותר מבור ביזנטי, לפחות לחלק מהאוכלוסייה .
11. ואולי שתי נקודות הכי חשובות. האחת, תזכרו שזה בור שנפרץ!! והשנייה, אף לא אחד ״מחושפי״ הבור טרח לדבר עם הבעלים שלו. לפחות לא בשנה הראשונה.
תקנו את הספר ותמצאו את כל הפרטים ואת כל ההקשר
בכבוד רב
אסף חזני
במדעי החברה ובאנתרופולוגיה בפרט, המונח מחקר אקדמי יכול להשתתף בקרקס סיני ובמיוחד כשהמחקר הוא איכותני ומשתמש בשאלות אפיסטמולוגיות ואונטולוגיות כפי שמתואר על הכריכה האחורית שפורסמה כאן.
קרל פופר הגדיר את זה פעם כפסאודו-מדע
מהמעט שראיתי, קצת מזכיר את הגישה של הפרא האציל מול הקולוניאליסט
האם נראה לך רציני לכתוב תגובה כזו על סמך הכתוב בעטיפה אחורית של ספר?
ולא ארחיב בעיניין כדי לשמור כאן על איזה כבוד מינימאלי.
תגובת המחבר עצמו לכתבה ממחישה שהמחקר של "יצירת אטרקציה במדבר" באה מהנחת מוצא של קולוניאליזם תרבותי, גם אם הוא מכנה (בלעג) את היהודים כ"מקומיים"
זו לחלוטין אינטרפרטציה שלך. קראתי שוב את התגובה ואני לא רואה את זה. המחבר עצמו הוא חלק מהקהילה.
אגב הספר, למרות שנכתב על ידי דוקטור לאנתרופולוגיה אינו מחקר אקדמי אלא ספר עיון לקהל הרחב. והספר אינו ספר רק על הבור, הבור הוא פרק בספר.
האם נראה לך רציני לכתוב תגובה כזו על סמך הכתוב בעטיפה אחורית של ספר?
לא פחות רציני מאשר לטעון שמדובר בבור פלסטיני (גם בהיבט המקוריות וגם בהיבט הבעלות על השטח), או לטעון ש"תחביב הג'יפאות מצדו משלב צרכנות וראווה עם לאומיות"
"במהלך השבוע הכנת הג'יפ והמסלול - לעיתים בעלויות כספיות גבוהות - ובסוף השבוע הפגנת נוכחות ויכולות ביצוע"
ובכן,
יש לא מעט כאלו. גם כאן.
כל אחד מעריך לפי הידע האישי שלו של מה שראה בסביבה.
זה ההבדל בין לופטגשאפט וציזבטים לבין מדע.
עכשיו הרבה יותר ברור.
הספר הוא אסופת הגיגים וחוויות ופחות מסמך בעל אמירה עובדתית.
אין בזה רע, גם אצל מאיר שלו ברור לכולם שזה לא אמיתי שמישהו הולך עם פר על הכתפיים.
לא פחות רציני מאשר לטעון שמדובר בבור פלסטיני (גם בהיבט המקוריות וגם בהיבט הבעלות על השטח), או לטעון ש"תחביב הג'יפאות מצדו משלב צרכנות וראווה עם לאומיות"
"במהלך השבוע הכנת הג'יפ והמסלול - לעיתים בעלויות כספיות גבוהות - ובסוף השבוע הפגנת נוכחות ויכולות ביצוע"אם תקרא את הספר אז תראה מהיכן זה בא ואיזו רצינות הושקעה לבירור הטענה הזו.
ולגבי המשפטים שצטטתה האם הם לא נכונים לפחות בחלק מהמיקרים וחלק מהאיזורים?
האם מעולם לא ראית שיירות ג'יפים נושאות דגלי ענק (ואני אינני מחווה דעה על העיניין, רק מציין עובדה)?
ולגבי זה שמוציאים ממון רב ושיש אלמנט גדול של צרכנות סביב התחביב הזה, מספיק רק לקרוא בג'יפולוג.
והמחבר בא מהקהילה ומציין שהוא ג'יפאי בעצמו (וכמובן שגם אני עצמי).
אם תקרא את הספר אז תראה מהיכן זה בא ואיזו רצינות הושקעה לבירור הטענה הזו.
ולגבי המשפטים שצטטתה האם הם לא נכונים לפחות בחלק מהמיקרים וחלק מהאיזורים?
האם מעולם לא ראית שיירות ג'יפים נושאות דגלי ענק (ואני אינני מחווה דעה על העיניין, רק מציין עובדה)?
ולגבי זה שמוציאים ממון רב ושיש אלמנט גדול של צרכנות סביב התחביב הזה, מספיק רק לקרוא בג'יפולוג.
והמחבר בא מהקהילה ומציין שהוא ג'יפאי בעצמו (וכמובן שגם אני עצמי).
ובכן,
יש לא מעט כאלו. גם כאן.
ובכן, בין "יש לא מעט כאלו" לבין "תחביב הג'יפאות" בכללותו יש מרחק מסויים
אם אני הגעתי למסקנה שהמון ג'יפאים הם חסרי נימוס וחולי צבא (כולל כמה פה באתר) אחרי נסיון שטח של כמה שנים, אז אם אקבע שגסות רוח וחוסר שחרור מנטלי מהצבא הם מאפיין בולט ומרכזי של תחביב הג'יפאות ואז אשליך מזה לתרבות הנהיגה בכבישים ולתופעת התאונות וההרוגים בכבישים, אפשר לכתוב על זה פרק בספר, נכון?
ולגבי הרצינות שהושקעה בכתיבה, אני לא מזלזל וברור לי שהמחבר השקיע המון, נשאלתי לגבי רצינות הטענה ולכך התייחסתי
ניסית לצרף תמונות על ידי קישור לתמונה בתוך הג'ימייל שלך - רק אתה יכול לראות אותן.
אתה צריך לשמור את התמונות מקומית במחשב ולצרף אותן כאו להודעה אם תרצה שנראה.
תודה. לא הצלחתי להעלות קבצים, אז הנה הקישורים לתמונות (המדובר בבור ציפורים שברמת ציפורים בנגב):
http://cafe.themarker.com/image/2448805/
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Israel_Hiking_Map_%D7%91%D7%95%D7%A 8%D7%95%D7%AA_%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%95%D 7%A8%D7%99%D7%9D_1.jpeg
הינה מה שמצאתי בשלוף.
137278
137279
אבל מה בדיוק הנקודה שצריך להוכיח כאן? שהערבים הפרימיטיבים מסוגלים לבנות בור עם עמודים?
מי שנסע קצת דרומית לבור העמודים, ראה בנייה חדשה ומסיבית פלסטינית (שאפשר בהחלט לכנות כהשתלטות על קרקע) עם ווילות מרשימות.
כנראה שאת הבתים שלכם גם ערבים בנו, אז בהחלט יש להם את היכולת לחפור איזה בור עם עמודים אם יש רצון, זמן וכח עבודה (וכנראה גם מימון ודחיפה של הרשות).
אז עכשיו יצא מרצע התסביך השמאלני מן השק....כל בור נבטי או ביזנטי יהפוך אצלך עכשיו לבור פלסטיני? זה שכותבים שהערבים לא חופרים בורות כאלו אומר שהם פרימיטיבים ולא יכולים לחפור? למה? אם נכתוב שבאירופה בנו בתים עם גגות רעפים משופעים, זה אומר שלא מסוגלים לבנות אחרת? הגזענות כולה בראש שלך. אתה ומחבר הספר כנראה לא עברתם עדיין את גיל ההתבגרות ומרגישים צורך למרוד גם כשאין במה. ביר א - שרקי הוא בור פלסטיני? באמת? הם נותנים שמות לבורות מים שהם חפרו, או לאתרים עתיקים? יאללה, תתבגר. אני לא בייביסיטר ולכן לא אמשיך לבזבז זמן על סיפורי הסבתא שלך. ואתם עוד מדברים על מיתוסים חסרי בסיס....פחחחחח.
אז עכשיו יצא מרצע התסביך השמאלני מן השק....כל בור נבטי או ביזנטי יהפוך אצלך עכשיו לבור פלסטיני? זה שכותבים שהערבים לא חופרים בורות כאלו אומר שהם פרימיטיבים ולא יכולים לחפור? למה? אם נכתוב שבאירופה בנו בתים עם גגות רעפים משופעים, זה אומר שלא מסוגלים לבנות אחרת? הגזענות כולה בראש שלך. אתה ומחבר הספר כנראה לא עברתם עדיין את גיל ההתבגרות ומרגישים צורך למרוד גם כשאין במה. ביר א - שרקי הוא בור פלסטיני? באמת? הם נותנים שמות לבורות מים שהם חפרו, או לאתרים עתיקים? יאללה, תתבגר. אני לא בייביסיטר ולכן לא אמשיך לבזבז זמן על סיפורי הסבתא שלך. ואתם עוד מדברים על מיתוסים חסרי בסיס....פחחחחח.Vey zmir
מה נשך אותך?
זה ג'קיל, או הייד?
Vey zmir
מה נשך אותך?
זה ג'קיל, או הייד?
עקץ אותי עקרב שלא יכול להתאפק ובכל דיון דוחף אג'נדה לא רלוונטית.
לרגע נהניתי מהדיון הכאילו אקדמי (חייב לומר - מרענן). ניכר שהדבר ממש בוער בכם וזה גם תענוג כי גם הדברים החריפים מעניינים.
מציע שתנשמו עמוק לפני שזה גולש לפסים פחות נעימים.
אני אגב בדעה של כמה מהכותבים כאן - קל מאוד לראות מישהו מפנה סחף מתוך בור עתיק ולטעות לחשוב שהוא חופר את הבור. גם אם בסוף הוא חוצב מדרגות ובונה שקתות חדשות. אבל חבל לעצב לפי מראית עין תמונת מציאות.
ולבור הפוליטי אני לא נכנס ומציע גם לכם לא להיכנס - כי תגובות יימחקו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לרגע נהניתי מהדיון הכאילו אקדמי (חייב לומר - מרענן). ניכר שהדבר ממש בוער בכם וזה גם תענוג כי גם הדברים החריפים מעניינים.
מציע שתנשמו עמוק לפני שזה גולש לפסים פחות נעימים.
אני אגב בדעה של כמה מהכותבים כאן - קל מאוד לראות מישהו מפנה סחף מתוך בור עתיק ולטעות לחשוב שהוא חופר את הבור. גם אם בסוף הוא חוצב מדרגות ובונה שקתות חדשות. אבל חבל לעצב לפי מראית עין תמונת מציאות.
ולבור הפוליטי אני לא נכנס ומציע גם לכם לא להיכנס - כי תגובות יימחקו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkמבחינתי תגובה 28 חצתה את סף הדיון הענייני והלגיטימי. אני מפסיק להאכיל את הטרול.
5.בסרטים המתעדים את החפירה שאין לי אף כוונה לחשוף ללא רשות הבעלים, רואים את העבןדה והיא הרבה יותר מסתם פינוי חול, היא חציבה עם קונגו, היא בניית מדרגות וכניסה ועוד.
הסדימנט ששוקע במהלך אלפי השנים שהבור לא מתוחזק מתקשה ברמה קרובה לסלע.
למי שאינו מהתחום זה בקלות יידמה לחציבה.
זה חומר שקשה מאד עד לא מעשי לפינוי יעיל ללא אמצעי מכני.
התיאור של פינוי כמות גדולה כזו רק מחזק לי שזה ניקוי של משקעים ותיקים מאד, ולא חציבה.
מתאר הבור עוד יותר מחזק.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ראיתי אותך בערוץ 11.
הקבוצה שלך היוותה יצוג מכובד של אוהבי השטח.
נשלח מהנייד
ראיתי אותך בערוץ 11.
הקבוצה שלך היוותה יצוג מכובד של אוהבי השטח.
נשלח מהניידמקווה שלא מבלבל עם קבוצת הטיגריסים. אני עם הקפה...
והחולצה האדומה....
נשלח מהנייד
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.