PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לBK שילוב של חברות שונות



ירון ירון
28-12-21, 08:17
דעתכם על שילוב של קפיצי לאבלס עם בולמי אולדמן?
למה? הדעות על קפיצי לאבלס מעולים ביחס למקרי שקיעות של אולדמן, והדעות על בולמי אולדמן תמיד היו טובים.
אשמח לחכמת ההמונים.
תודה

guyo
28-12-21, 08:33
דעתכם על שילוב של קפיצי לאבלס עם בולמי אולדמן?
למה? הדעות על קפיצי לאבלס מעולים ביחס למקרי שקיעות של אולדמן, והדעות על בולמי אולדמן תמיד היו טובים.
אשמח לחכמת ההמונים.
תודהאני מכיר שהשילוב ה''קלאסי'' הוא קפיצי לאבלס עם בולמי קוני, יש לא מעט בקבוצת פאג'רו בפייסבוק שהרכיבו את השילוב הזה.
בנוגע לשקיעה של קפיצי אולדמן- חושב שזה תלוי משקל שאתה סוחב, ניתן להתאים קפיץ לכל קטגוריית משקל....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Zivcar
28-12-21, 09:30
דעתכם על שילוב של קפיצי לאבלס עם בולמי אולדמן?
למה? הדעות על קפיצי לאבלס מעולים ביחס למקרי שקיעות של אולדמן, והדעות על בולמי אולדמן תמיד היו טובים.
אשמח לחכמת ההמונים.
תודה

מה אתה מחפש? קיצוץ עלויות או פשוט הגבהה מוצלחת?

אבי ביטר
28-12-21, 11:23
לאולדמן יש כמה מקטים של קפיצים ל BK
אם תיקח את הקשיחים יותר, אין מצב שישקעו לך בשנים הקרובות.

זה הכל משחק והתאמה בין דרישות.

ירון ירון
28-12-21, 16:56
מחפש את השילוב המושלם.
ברור שכל קפיץ בדרגה גבוה יותר כנראה לא ישקע אבל יבוא על חשבון נוחות.
לצורך העניין גם לאבלס וקוני הם 2 חברות שונות שחוברו לקיט אחד.

Zivcar
28-12-21, 17:11
מחפש את השילוב המושלם.
ברור שכל קפיץ בדרגה גבוה יותר כנראה לא ישקע אבל יבוא על חשבון נוחות.
לצורך העניין גם לאבלס וקוני הם 2 חברות שונות שחוברו לקיט אחד.

אני יכול להמליץ רק על מה שאצלי
דובינסונס ims, המונוטיוב.
גובה יפה ולא קשה מידי מקפיצי מדיום.
האחוריים מיועדים ל125 קג מעל משקל מקורי. מספיק אם אין לך בניה מאוד רצינית בבגאז.
הקדמיים מתכוננים, כרגע על כיוון ברירת המחדל יצא אפילו מעט גבוהה לטעמי, אבל אני אוריד מעט.
נסיעה נעימה מאוד-זה מונוטיוב ולא טוויטיוב כמו בסטים הפשוטים.
המחיר לא עד כדי כך גבוהה מאולדמן, ובטח זול מפוקס ובולמי עילית אחרים.

לרפרנס כרגע לא מועמס (כמה חודשים ואלפי קמ בודדים) הגובה מטבור לראש הקשת הוא 560 ממ.
מועמס לכמה ימים 2 מבוגרים+2 ילדים הזנב שוקע 5 ממ בסך הכל. אני אוריד אותם גם מקדימה כדי שהרכב ישב ישר.
החוויה נהדרת, עד איזור 33psi הרכב חולף מעל במפים כמו מרצדס או אפילו חלילה סיטרואן .ב36psi מתחיל לחבוט כבר אבל זה לדעתי בכל סט. ובכל מקרה זה לחץ לגרירה (או לחסכון בדלק).

חרשתי על הפורומים האוסטרליים וזה נחשב הסט המיטבי בדובינסון (הטווינטיוב פשוט ו מיכל חיצוני מוסיף בעיות אמינות)

zivo
28-12-21, 17:38
אני יכול להמליץ רק על מה שאצלי
דובינסונס ims, המונוטיוב.
גובה יפה ולא קשה מידי מקפיצי מדיום.
האחוריים מיועדים ל125 קג מעל משקל מקורי. מספיק אם אין לך בניה מאוד רצינית בבגאז.
הקדמיים מתכוננים, כרגע על כיוון ברירת המחדל יצא אפילו מעט גבוהה לטעמי, אבל אני אוריד מעט.
נסיעה נעימה מאוד-זה מונוטיוב ולא טוויטיוב כמו בסטים הפשוטים.
המחיר לא עד כדי כך גבוהה מאולדמן, ובטח זול מפוקס ובולמי עילית אחרים.

לרפרנס כרגע לא מועמס (כמה חודשים ואלפי קמ בודדים) הגובה מטבור לראש הקשת הוא 560 ממ.
מועמס לכמה ימים 2 מבוגרים+2 ילדים הזנב שוקע 5 ממ בסך הכל. אני אוריד אותם גם מקדימה כדי שהרכב ישב ישר.
החוויה נהדרת, עד איזור 33psi הרכב חולף מעל במפים כמו מרצדס או אפילו חלילה סיטרואן .ב36psi מתחיל לחבוט כבר אבל זה לדעתי בכל סט. ובכל מקרה זה לחץ לגרירה (או לחסכון בדלק).

חרשתי על הפורומים האוסטרליים וזה נחשב הסט המיטבי בדובינסון (הטווינטיוב פשוט ו מיכל חיצוני מוסיף בעיות אמינות)

וואללה, לא הבנתי כלום :-(

Zivcar
28-12-21, 19:02
וואללה, לא הבנתי כלום :-(

תשאל.
המלצתי על דובינסון ims.
הקפיצים לא קשים מאוד אבל מגביהים יפה לאורך זמן.
החלק הקדמי הוא קוילאובר, כלומר תחתית הקפיץ יושבת על פלטה שמוברחת לבולם. ככה שאפשר להרים את תחתית הקפיץ ובכל לשלוט בגובה.
התחושות נהדרות, אבל הכל עדיין תלוי בלחץ צמיגים. אם נוסעים בלחץ מעל המומלץ (אבל במגבלת ההמלצות לרכב גורר/עמוס) זה מפסיק להיות נוח בשלב כלשהו, אבל לדעתי זה נכון לכל ההגבהות.

נותן גובה יפה (2 אינץ אמיתי, אבל לא 2.5 או 3 או קומבינה אחרת).

החסרון שזה קצת יקר.
אבל בהתחשב בעובדה שהבולמים בטכנולוגיה אחרת מאולדמן איירונמן מונרו וכל הרגילים המחיר סביר.
יותר זול מסט מקביל בטכנולוגיה דומה (בילשטיין, פוקס).

בעיני פשרה מצוינת בין מוצר מעל רמת הבסיס ומחיר הגיוני.

zivo
28-12-21, 21:19
יכול להיות שזה הפתרון הטוב בעולם, אבל אני חושש שאתה מייחס לו יכולות לא מדוייקות.
נכון שניתן לכוון את הגובה של הקפיץ הקידמי ע"י הברגה של האומים עליהם יושבים הקפיצים, אבל (עד כמה שאני יודע) זה לא מיועד לשינוי כל פעם שמעמיסים או פורקים את הרכב.

ובכלל, ההמלצה של היצרן היא לעשות את הכיוון לא תחת משקל ולהקפיד על נקיון ההברגה.
אם תנסה לעשות את זה כתהליך שגרתי על הרכב, תגלה שזה נעשה קשה מפעם לפעם ( ליכלוך על ההברגה) ואם תתעקש, להמשיך, ההברגה תהרס.

Zivcar
28-12-21, 21:52
יכול להיות שזה הפתרון הטוב בעולם, אבל אני חושש שאתה מייחס לו יכולות לא מדוייקות.
נכון שניתן לכוון את הגובה של הקפיץ הקידמי ע"י הברגה של האומים עליהם יושבים הקפיצים, אבל (עד כמה שאני יודע) זה לא מיועד לשינוי כל פעם שמעמיסים או פורקים את הרכב.

ובכלל, ההמלצה של היצרן היא לעשות את הכיוון לא תחת משקל ולהקפיד על נקיון ההברגה.
אם תנסה לעשות את זה כתהליך שגרתי על הרכב, תגלה שזה נעשה קשה מפעם לפעם ( ליכלוך על ההברגה) ואם תתעקש, להמשיך, ההברגה תהרס.

חלילה לא הובנתי נכון.
ההעמסה לטיול בבגאז משפיעה (לפחות כך אצלי, מדוד) רק על האין סרן האחורי.
מהכיוונון שעשו בהגבהה יצא גובה אחיד (על הממ טבור לקשת) בכל 4 הפינות.
באופן חד פעמי אני אלך למתקין כדי שיוריד את האף ב5-7 ממ, כדי שכשהרכב עמוס הוא ישב ישר (ולא עם אף למעלה).
זה אומר שרכב לא עמוס יהיה גבוה מאחור בקצת פחות מס״מ בשגרה שזה אחלה (ככה מגיע גם במקור מבחינת הפרש-אך בגובה שונה, היה לי סמ הפרש לפני שהגבהתי)
היתרון הגדול שאם באורך החיים של ההגבהה עושים שינוי במשקל קבוע מקדימה (כננת, מצבר נוסף) אפשר לעשות תיקון בלי החלפת קפיצים (המדיום הוא עד 50 קג או 75 קג נוספים לדעתי, לא זוכר).מעבר לזה כבר לא יתפקד תקין, אבל זה חתיכת יתרון. זה והיכולת להתיישר ל קפיצים האחוריים באופן מושלם-בלי אף נמוך או אף גבוהה כמו שאכן קורה בחלק מההגבהות.

אין כוונה להתעסק בזה לבד בתדירות גבוהה, מה גם שבמדריך ההתקנה מצוין כי צריך לוודא כיוון פרונט לאחר כל שינוי. שזה משהו שאני בהחלט מתכנן.

ירון ירון
29-12-21, 08:28
אני יכול להמליץ רק על מה שאצלי
דובינסונס ims, המונוטיוב.
גובה יפה ולא קשה מידי מקפיצי מדיום.
האחוריים מיועדים ל125 קג מעל משקל מקורי. מספיק אם אין לך בניה מאוד רצינית בבגאז.
הקדמיים מתכוננים, כרגע על כיוון ברירת המחדל יצא אפילו מעט גבוהה לטעמי, אבל אני אוריד מעט.
נסיעה נעימה מאוד-זה מונוטיוב ולא טוויטיוב כמו בסטים הפשוטים.
המחיר לא עד כדי כך גבוהה מאולדמן, ובטח זול מפוקס ובולמי עילית אחרים.

לרפרנס כרגע לא מועמס (כמה חודשים ואלפי קמ בודדים) הגובה מטבור לראש הקשת הוא 560 ממ.
מועמס לכמה ימים 2 מבוגרים+2 ילדים הזנב שוקע 5 ממ בסך הכל. אני אוריד אותם גם מקדימה כדי שהרכב ישב ישר.
החוויה נהדרת, עד איזור 33psi הרכב חולף מעל במפים כמו מרצדס או אפילו חלילה סיטרואן .ב36psi מתחיל לחבוט כבר אבל זה לדעתי בכל סט. ובכל מקרה זה לחץ לגרירה (או לחסכון בדלק).

חרשתי על הפורומים האוסטרליים וזה נחשב הסט המיטבי בדובינסון (הטווינטיוב פשוט ו מיכל חיצוני מוסיף בעיות אמינות)



אתה רכב ארוך או קצר?

ד ו ר ו ן
29-12-21, 09:04
ברור שכל קפיץ בדרגה גבוה יותר כנראה לא ישקע אבל יבוא על חשבון נוחות.
.
מה שהתכוונו להגיד זה שאנשים התקינו קפיץ לא מתאים לסידור הרכב הספציפי, ולכן שקע.

עומס גבוה+שטח זה מתכון להרס קפיץ.
הרבה מאד אנשים, כנראה הרוב.. לא יודעים כמה משקל באמת הם מעמיסים על הרכב.

השיטה הנכונה היא להעמיס את הרכב למשקל הצפוי בטיול+משקל האנשים, ואז לבחור קפיץ מתאים, ולא להכנע למי שמנסה לדחוף מה שיש לו על המדף, כי זה ישקע מהר.

ה״שילוב המושלם״ הוא מקרה פרטי שלך, ויכול להיות נורא למישהו אחר.
הכי יעיל יהיה לנסוע ברכב שיש לו סט ולהתרשם.

Zivcar
29-12-21, 09:25
אתה רכב ארוך או קצר?

דיזל 14׳ ארוך…..

וכן גם דיזל ובנזין משנה (משקל מנוע),
כעיקרון לכל יצרן יש מקט אחר לקפיץ קדמי דיזל ובנזין. שלא ידחפו לך שטויות.

zivo
29-12-21, 09:45
חלילה לא הובנתי נכון.
ההעמסה לטיול בבגאז משפיעה (לפחות כך אצלי, מדוד) רק על האין סרן האחורי.
מהכיוונון שעשו בהגבהה יצא גובה אחיד (על הממ טבור לקשת) בכל 4 הפינות.
באופן חד פעמי אני אלך למתקין כדי שיוריד את האף ב5-7 ממ, כדי שכשהרכב עמוס הוא ישב ישר (ולא עם אף למעלה).
זה אומר שרכב לא עמוס יהיה גבוה מאחור בקצת פחות מס״מ בשגרה שזה אחלה (ככה מגיע גם במקור מבחינת הפרש-אך בגובה שונה, היה לי סמ הפרש לפני שהגבהתי)
היתרון הגדול שאם באורך החיים של ההגבהה עושים שינוי במשקל קבוע מקדימה (כננת, מצבר נוסף) אפשר לעשות תיקון בלי החלפת קפיצים (המדיום הוא עד 50 קג או 75 קג נוספים לדעתי, לא זוכר).מעבר לזה כבר לא יתפקד תקין, אבל זה חתיכת יתרון. זה והיכולת להתיישר ל קפיצים האחוריים באופן מושלם-בלי אף נמוך או אף גבוהה כמו שאכן קורה בחלק מההגבהות.

אין כוונה להתעסק בזה לבד בתדירות גבוהה, מה גם שבמדריך ההתקנה מצוין כי צריך לוודא כיוון פרונט לאחר כל שינוי. שזה משהו שאני בהחלט מתכנן.

מצויין, עכשיו גם אנחנו מיושרים :-)
אין ספק שיכולת כיוונון כזה היא יכולת טובה וחשובה, אבל צריך תמיד לזכור את מה שכתבת בהודעה #13, למשקלים שונים, צריך קפיצים שונים.
לחיצה\ קיצור של קפיץ, יגביה את הרכב, אבל זה לא תחליף לקפיץ חזק יותר (R גדול יותר).
בגלל מצבר ( פחות מ 20 ק"ג ויושב בערך בקו הגלגלים) לא הייתי מחליף (כנראה) קפיצים, אבל כננת (+ הבסיס שלה \ החלפת טאמבון + יושב הרבה לפני קו הגלגלים) , לדעתי כבר מחייבת החלפת קפיצים מלפנים.

דרך אגב, וללא שום קשר לקפיצים, אני מאוד מסכים עם האמירה הראשונית שלך על היתרון של מונוטיוב ע"פ דואל.

Zivcar
29-12-21, 11:27
מצויין, עכשיו גם אנחנו מיושרים :-)
אין ספק שיכולת כיוונון כזה היא יכולת טובה וחשובה, אבל צריך תמיד לזכור את מה שכתבת בהודעה #13, למשקלים שונים, צריך קפיצים שונים.
לחיצה\ קיצור של קפיץ, יגביה את הרכב, אבל זה לא תחליף לקפיץ חזק יותר (R גדול יותר).
בגלל מצבר ( פחות מ 20 ק"ג ויושב בערך בקו הגלגלים) לא הייתי מחליף (כנראה) קפיצים, אבל כננת (+ הבסיס שלה \ החלפת טאמבון + יושב הרבה לפני קו הגלגלים) , לדעתי כבר מחייבת החלפת קפיצים מלפנים.

דרך אגב, וללא שום קשר לקפיצים, אני מאוד מסכים עם האמירה הראשונית שלך על היתרון של מונוטיוב ע"פ דואל.

בגלל פגוש וכננת כנראה שהייתי מחליף קפיץ. בשביל כננת בפגוש מקורי כנראה שלא . הכל תלוי במה שמים. בכל מקרה אצלי זה MD ככה שזה כן אמור לתת מענה למשקלים מעבר. SD כבר הרגיש רך מידי למרות שאני לגמרי שם מבחינת יצרן (אפס משקל נוסף קדימה).

-->