PDA

צפייה בגרסה מלאה : הנדסת חשמל 101



SixPac
31-12-21, 15:36
התחדשתי ב WK 2006, מנוע 4.7, QD2 (אין לי מושג איך הוא עובד) ועוד רשימה ארוכה של תוספות.
השאלה שלי נובעת לממיר 12 ל 220 שכתוב עליו 5,000W מה שנישמע לי הזוי לחלוטין.
לפי חשבון שלי, ובהנחה שהנצולת האנרגטית שלו 100% (כנראה שלא, אבל נניח) אז בצד של ה 12V צריך זרם של 5000/12=417A.
לא נראה לי סביר למשוך זרם כזה מהמצבר, אפילו אם המנוע עובד.
דבר שני, כדי להגן על הממיר, הותקן פיוז של 20A, כלומר, מקסימום אוכל לקבל 20X12=240W... נכון?
אני יכול להחליף את הפיוז לגדול יותר, אבל איזה זרם מכסימלי ניתן למשוך עם רכב מונע בלי לגרום נזק למצבר או רכיבים אחרים?
אגב, הכבלים אל הממיר עבים כמו הכבלים של המצבר.

erezgur
31-12-21, 15:56
הדבר האחרון שאתה רוצה זה להגדיל את הפיוז.... הוא אמור להיות החוליה החלשה ולהישרף כאשר הזרם חזק מדי.

לגבי החשבון שעשית, אני מניח שהבעיה היא התעלמות מפעולות ההמרה עצמה . ההספק הנקוב מתייחס לצד אחרי ההמרה ל-220 ואתה מחשב את המספרים בצד ה-12v.
אני מניח שמומחי החשמל יתנו מייד הסבר טוב יותר.

נשלח מהנייד

assafy
31-12-21, 16:35
הוא צודק, הספק זה הספק. מה שמשתנה זה הזרם לפי הנוסחה של זרם כפול מתח.
נתון של 5000 וואט זה באמת נשמע מופרך. לשם השוואה הספק של דוד חשמל ביתי זה חצי מזה.

shmil
31-12-21, 17:25
נכון, אכן הנתון מופרך.
בהנחה שמדובר בממיר אידיאלי, שאיו בו הפסדים ואין בו התפתחות חום, הספק המוצא שווה להספק הכניסה.

לכן, זרם של 410 אמפר הוא לא סביר.

לא, לא תוכל לקבל 5000 וואט.
ממש לא.

kd2
01-01-22, 17:50
הפיוז של ה20 הוא הגיוני אם הוא ביציאה של הממיר.
לגבי השאר מצטרף לקודמיי.

SixPac
01-01-22, 21:41
הפיוז של ה20 הוא הגיוני אם הוא ביציאה של הממיר.
לגבי השאר מצטרף לקודמיי.

הפיוז על ה 12V מגן על הממיר ומה שאחריו. לא על 220V.

-->