צפייה בגרסה מלאה : פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אהלן חברים, לאחרונה חזרתי להתחבט ברעיון לעלות שוב על פראדו. ( האחרון נמכר לפני יותר משנתיים כי גמר לי את הכיס )
כדי לא לחזור על טעויות העבר חשבתי שהכי נכון יהיה למצוא רכב "סטנדרטי" במחיר נכון ולשדרג אותו.
מנגד, לאחר שאני בוחן את עלות השדרוגים אני מגיע למחיר של אותו רכב - כבר משופר.
בתחושה הכללית נראה לי כי רכב סטנדרטי "סטוק" לא קרעו בשטח וכי רמת האמינות שלו תהיה גבוהה מזה שכבר עבר שדרוגים .
מה דעתכם?
הייתם קונים סטוק או משופר?
מבחינה הגיונית, משתלם לקנות רכב משופר רק אם הנוסחה הבאה תקפה:
רכב סטוק + עלות שיפורים + עלות זמן והשקעה > עלות רכב משופר.
מנגד, יותר "סביר" למצוא רכב סטנדרטי מטופל ושמור יותר ובעל פחות צלקות מאשר רכב משופר.
וגם כשאתה משפר בעצמך - אתה יודע בדיוק מי שם, מה ומתי.
בכל מקרה, הייתי הולך להתחיל לראות רכבים. ורואה איפה אני מוצא את הרכב במצב הטוב ביותר במסגרת התקציב שלך.
אם הוא משופר - מה טוב.
ehudzeelim
02-01-22, 17:03
מבחינה הגיונית, משתלם לקנות רכב משופר רק אם הנוסחה הבאה תקפה:
רכב סטוק + עלות שיפורים + עלות זמן והשקעה > עלות רכב משופר.
מנגד, יותר "סביר" למצוא רכב סטנדרטי מטופל ושמור יותר ובעל פחות צלקות מאשר רכב משופר.
וגם כשאתה משפר בעצמך - אתה יודע בדיוק מי שם, מה ומתי.+1
ובנוסף כשאתה משפר אז כל השיפורים חדשים ללא בלאי משימוש קודם.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
מצד שני,
הרבה רכבים שלא היו ה"בייבי"של הבעלים, טופלו בתחזוקת שבר ונחסכו עליהם הרבה שקלים (המון רכבים של קבלנים).
רכב משופר הרבה פעמים טופל באהבה.
מכיוון שאין הרבה מציאות בחוץ (יש המון כלים טובים המחיר בד"כ מוגזם), לא הייתי מגביל את עצמי מראש לאחת מהאופציות.
אם תמצא אחד סטוק מאיזה פדנט, או סתם מישהו שטיפל רק במרכזי, לך על זה.
אם תמצא אחד משופר שנראה טוב, לך עליו.
מבחינת מחיר, בסוף יהיה יקר יותר לשפר בעצמך. אבל,ישלזה את היתרונות שכבר ציינו.
שאלה לא פשוטה, אבל התשובה מאוד פשוטה.
הכל תלוי במצב הרכב ובמחיר.
אסביר, עד היום כל הרכבים שקניתי (למעט אחדלפני 15 שנה) היו סטוק.
את כולם שיפרתי בשבוע הראשון כמעט בכל שיפור אפשרי (לא מעט כסף).
הרכבים כולם היו זהב טהור, ומי שלא היה כזה (האחרון לדוגמא האכיל אותי מרורים בתחילת הקשר שלנו, למרות שהיה סטוק, עם קילומטראז נמוך ושייך לאישה שרק הקפיצה איתו את הילדים) הפכתי אותו לכזה!
טיפלתי באהבה כמעט בכל בורג וחוט, נסעתי לא מעט בשטח, אבל שמרתי עליהם ותיחזקתי אותם בתחזוקה מונעת.
כל מי שרכש ממני עד היום רכב ( 7 - 8, אולי יותר..) היה מאושר וגם כשדיברנו חודשיים אחרי וחצי שנה אחרי הם היו מאושרים.
הרכבים היו מתוחזקים ברמה גבוהה וללא תקלות.
קוריוז קטן, היה לי דיסקברי בנזין דור ראשון, שנה וחצי אחרי שנמכר מתקשר אלי הרוכש, "תגיד, אולי אתה יודע איפה אני יכול למצוא מודול הצתה לרכב?"
כמובן שאמרתי לו שבארגז החלפים שהוא קיבל עם הרכב יש מפלג עם מודולו....
שאלתי אותי איך הרכב, אמר לי - אני נוסע לא מעט כבר שנה וחצי, תקלה ראשונה.
מה שמחזיר אותנו לבדוק מצב הרכב ללא קשר לתוספות.
דבר נוסף, תוספות כמו בולמים וצמיגים, יש להם מתישהו פג תוקף, הם מתיישנים, אז אם הגבהתי את הרכב בקיט הכי יקר בשוק, אבל זה היה לפני ארבע שנים, אתה בא לקנות ממני, מבחינתך אתה צריך להתייחס לזה כאל הגבהה שיכול להיות שבקרוב תצטרך להחליף...
סליחה על החפירה.
אתה מדבר על רכב בן עשרים שנה, ככל הנראה עם 400 אלף ק"מ על השעון.
הרבה יותר חשוב לטעמי למצוא אקסמפלר שמור ומטופל באהבה (תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר), היסטוריית טיפולים וכו'.
זה יחסוך לך, אולי, הרבה תסכול ומרירות. אם צריך לשפר - משפרים עם הזמן.
התשובה "זה תלוי" תמיד תהיה נכונה בכל מקרה...לא רק ברכישת רכב.
אני צריך לקחת גם בחשבון שמחירים עלו. ערכת מתלים בולמים שעלתה 6000 ש"ח עד לא מזמן עולה היום 7500 ש"ח..
אני מסכים לחלוטין שכל רכב צריך לבדוק לעומק. בסופו של דבר כל רכב שלא יהיה אם הוא בן 20 ונסע בכבישי ארצנו ( אומר כבישים כי רוב הזמן אנחנו על כביש...) ובילה במוסכי ארצנו שסליחה אם אני מכליל אבל אין באמת מוסכים טובים והמעט שיש יודעים זאת ועושקים בהתאם.
בסופו של יום אני מנסה להחליט אם ניתן למצוא היום פרדו "סטוק" שמור במחיר שווה נפש.
מה המחיר הנכון? תגידו לי אתם... פרדו ארוך 2002
אתה מציג מצב בו אתה רוצה רכב שיתן לך קצת שקט,
ואז אתה מחפש לנדקרוזר 2002?
שכח מזה.
הייתי עונה לך בשתי אותיות, אבל זה נוגד את חוקי הפורום [emoji6]
אני מכיר פראדו 2002 סטוק לחלוטין, שום תוספת, הכל מקורי, שמור ויפה, פנים+סלון במצב חדש, עוד מעט 400K ק"מ, של חבר טוב שמחזיק בו שנים רבות.
אבל עם כל הכבוד לאמינות המפורסמת של טויוטה, זה רכב שכבר האכיל את בעליו צרות בצרורות בסכומים שיכלו לרכוש רכב נוסף....
אם הוא היה למכירה הייתי אומר לך לקפוץ עליו ללא היסוס, כי הוא כבר עבר כמה וכמה השקעות גדולות (גיר, טורבו, מזרקים, צמיגים חדשים ועוד ועוד ועוד)
אבל הוא לא למכירה - בעליו ממש אוהב אותו וגם לא יכול להוסיף כרגע את ההפרש ללנדקרוזר 120/150 חדש יותר (הרכב היחיד שהוא חושב ורוצה שיחליף את הפראדו הזה). מצד שני שום דבר לא מבטיח שמחרתיים המנוע לא יודיע "עד כאן" וירים ידיים. או דיפרנציאל כלשהו, או... או... כי זה אוטו בן 20 שעוד מעט חוגג 400K עם כל מה שמשתמע מזה.
שקט נפשי מרכב בן 20? עם ק"מ כזה?.... אפילו מטופל ושמור?... אפילו טויוטה?.... שכח מזה.
הייתי עונה לך בשתי אותיות, אבל זה נוגד את חוקי הפורום [emoji6]אני מריץ בראש כבר חצי שעה צירופים של שתי אותיות ועוד שינגדו את חוקי הפורום ולא מצליח לנחש...
נסה לענות להודעה בשתי אותיות בלבד ...
תוסיף 3 רווחים
או 3 נקודות
נשלח מהנייד
נדב היקר..
גם לא מצליח להבין למה התכוון המשורר ( ממתי הפכת לאחד כזה? )
בכל מקרה, כשאתה רכשת אי שם את הצרוקי שלי ( עבר יד לפני שהגיע אלייך ) רכשת רכב ישן ( 96 ) משופר במצב מכני מדהים ( גיר מנוע ) . אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית. עדיין מתלבט אם עדיף סטוק או משופר.
ואשמח שתסביר את עצמך
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
02-01-22, 21:34
אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
נדב היקר..
גם לא מצליח להבין למה התכוון המשורר ( ממתי הפכת לאחד כזה? )
בכל מקרה, כשאתה רכשת אי שם את הצרוקי שלי ( עבר יד לפני שהגיע אלייך ) רכשת רכב ישן ( 96 ) משופר במצב מכני מדהים ( גיר מנוע ) . אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית. עדיין מתלבט אם עדיף סטוק או משופר.
ואשמח שתסביר את עצמך
ואני טוען שעדיף XJ ...
חחח עכשיו מבין…
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני אחזיר בשאלה ...
כמה משופר אתה רוצה אותו?
וכמה זמן אתה מעריך שתחזיק אותו?
למה אני שואל?
לשפר יכול לעלות יותר מעלות הכלי.... ואז מתחילים לעשות קיצורי דרך... אם עשו קיצורים..אתה תאכל את השיט הנלווה לכך.
ואם אתה מתכוון לשפר .. ולשפר המון.. אתה עלול לעבור את עלות הרכישה..כאמור.
כל רכב יש לבחון היטב... ורכב משופר יש לבחון היטב×4.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אולי סליחה על השאלה המפגרת, אבל מה כבר אפשר לשפר בפראדו חבוט ומרוט חוץ מהגבהה ומיגון?
ואני לא מתכוון לתוספות של איבזור שזה כל אחד לטעמו.
אז סרנים לא, מתלים לא, מנוע לא, גיר לא. נשארת עם כל החרא ששרד 20 שנה.
אז תקנה רכב "משופר", כל השאר כבר עבר 400k , אם הוחלפו דיפ' וכו'כנראה הוחלפו בכאלה מפירוק מקומי שגם עברו ק"מ דומה... אז מה הקטע?
מי שיש לו כלי טוב לא מוכר, כלי טוב- כשהולך דיפ' הוא שם חדש בניילון, כהולך הגיר ל"טיול" הוא עושה שיפוץ מקיף ויקר, כנ"ל טרנספר וכו' וכו'.
ד"א- מכיר רק אחד כזה, 2002, המון שנים אצל אותו בעלים, כשהלך לו דיפ' קידמי הוא שם קומפלט חדש אצל היבואן (שמתי פה תמונות פעם איפשהו)בעלות של 13 אלף! כנ"ל האחורי, וכנ"ל הגיר עוד 12 אלף, אז הוא לא מוכר.
זאת שאלה טובה מה נקרא שיפור ומה לא. לדעתי כל רכב בן 20 סטוק או לא סטוק חייב לעבור ישור קו החלפת מסננים , שמנים, חיזוקים וגירוזים.
לאחר מכן טיפול במה שמקרקש פלסטיקים , חלונות, חשמל רופף. רק אחר כך שיפורים מהותיים יותר מיגונים הגבהות ניהול מצברים גגון ומני ברזלים, מטבח, מיכל מים וכו השמיים הגבול.
כשבונים רכב אוברלנד בן 20 שלא עבר כל שינוי זה באמת בור ללא תחתית.
רכב שכבר שודרג צריך להעלות שאלות מתי שודרג ועל ידי מי. ובאיזה צורה השתמשו בו מה שמחזיר שוב לשאלת הבסיס מה עדיף סטוק או משודרג.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מאחר ואתה מכיר את הפראדו אין הרבה מה לחדש לך.
ההמלצה שלי היא על רכב משופר. מה הכוונה במשופר?
אז ככה:
1. בולמים.
2. נעילה קדמית.
3. מדרגות צד.
תוספות נחמדות:
1. גגון.
2. מכשיר קשר.
3. אבזור אחורי - מגירות, מיכל מים.
4. כננת.
אם תרצה לבדוק רכב שמצא חן בעינך יש מי שמכיר לפני ולפנים את הרכבים האלה.
לחבר שמעלי, כן, שאלה מפגרת.
אז אם נחזור להודעה הראשונה שלך, אתה לא רוצה לחזור על טעויות, משמע אתה בכיוון של רכב סטנדרטי ואתה תבנה אותו לפי הצרכים שלך.
כמובן שזה יעלה בהתאם, אבל לדבריך אם מחיר הקניה יהיה לטעמך אז אתה בכל מקרה תגיע בסוף למחיר כמו קניה של רכב כזה שכבר מאובזר, רק שמן הסתם רכב מאובזר כבר זה לא יהיה בדיוק לפי טעמך.
אז שורה תחתונה, אם ננעלת בחזרה על פראדו, חפש אחד עם היסטוריה, כזה שהבעלים מחזיק תקופה ארוכה, ואולי הכי טוב למצוא אחד כזה שלא מפורסם למכירה ולא התכוון בכלל למכור...
לא הייתי מתפתה למחיר נמוך, כאמור רכב כזה כבר ריקן לך את הכיס בעבר אז אתה מודע לזה ולא הולך בעיניים סגורות, בטח שאת המחלות אתה כבר מכיר אז אין צורך להזכיר.
שני הגרוש שלי...
בשנתונים הללו הייתי הולך על משופר. ולמה?
כי היום לשפר את הרכב (לא ציינת בדיוק מה תרצה אבל אני מניח שאני לא טועה)
זה סיפור של 20K לפחות.
ממילא תעביר את הרכב שדרוג קוסמטי כלשהו (ריפודים, דשבורד, הגה, פנדרים וכד')
יישור קו מכני כנראה תצטרך ברמה זו או אחרת, צמיגי שטח בוודאי ברכב סטוק.
בעיני עדיף רכב משופר שהתוספות כבר "יושבות עליו" מאשר להתחיל לשפר רכב בן 20 - מה שעשוי להתגלגל לבניה מחדש..
רכב משופר בצורה טובה - בד"כ גם מטופל באהבה וללא חיסכון.
אם אתה מוצא משופר, ואוהב מה שאתה רואה - לדעתי זו הדרך.
גילוי נאות: בעל פרדו 99 משופר כבר 15 שנה לפחות (לא למכירה...) ובעבר שיפרתי בין השאר שני פוראנרים שרכשתי ללא שיפורים.
בהצלחה..
עפר
חזרה להתחלה... קונים רכב טוב. ממוכר טוב.
משופר? תחסוך כסף? יותר או פחות ממה שתוציא על הזנחה?
אני קניתי רכב משופר לא כי הוא היה משופר אלא כי הוא תוחזק ברמה מסויימת. על הדרך חסכתי משהו בזה שהוא היה משופר אבל חסכתי הרבה יותר בזה שידעתי שאני משקיע באחזקה כמה שצריך בלי לחפש איפה עיגלו פינות (ובלי שחיפשתי בכל זאת מצאתי אבל בקטנה).
אז במקרה הסתדר לי גם וגם. אבל זה פוקס. אם הייתי צריך להעדיף זה היה מצב טוב ולא שיפורים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התחלת מזה שאתה לא רוצה לחזור על טעויות העבר.
לקנות אוטו בן עשרים עם כמה מאות אלפי קמ בריאים זה סיכון גבוה לעלויות גבוהות גם אם רק בעלויות תחזוקה בלי תקלות מפתיעות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
דיון משעשע משהו ...
כמו לנחות על כוכב קופים ולדון מה עדיף בלונדינית או ברונטית ...
בהצלחה למצוא פראדו (למכירה כמובן) שמור עם או בלי שיפורים.
רענן
דיון משעשע משהו ...
כמו לנחות על כוכב קופים ולדון מה עדיף בלונדינית או ברונטית ...
בהצלחה למצוא פראדו (למכירה כמובן) שמור עם או בלי שיפורים.
רענן
ברור שברונטית.
זה העולם שאליו אנו הולכים, מסתכלים קדימה ואין 4X4 במחיר סביר עם יכולות שטח במימדים של פראדו, דיסקו, טרופר וכל השאר, עצוב. אז נשארים עם הגרוטאות שיש עוד שנה ועוד טסט ועוד כמה הוצאות על תחזוקה.
אני בדעה שאם אתה מרחיב את קשת הדגמים שיכולים להתאים לצרכיך, מחפש אולי דיסקו 1 או טרופר, בנזין או דיזל מראשית שנות ה 90, 93-94, משקיע בו את כל מה שיעשה לך טוב ומחזיק אותו לתמיד, עוד שנה-שנתיים אספנות, פחות כאב ראש ופחות הוצאות רישוי וביטוח ובטווח הארוך, אולי גם שמירת ערך גבוהה כרכב אספנות.
ehudzeelim
04-01-22, 09:47
זה העולם שאליו אנו הולכים, מסתכלים קדימה ואין 4X4 במחיר סביר עם יכולות שטח במימדים של פראדו, דיסקו, טרופר וכל השאר, עצוב. אז נשארים עם הגרוטאות שיש עוד שנה ועוד טסט ועוד כמה הוצאות על תחזוקה.
אני בדעה שאם אתה מרחיב את קשת הדגמים שיכולים להתאים לצרכיך, מחפש אולי דיסקו 1 או טרופר, בנזין או דיזל מראשית שנות ה 90, 93-94, משקיע בו את כל מה שיעשה לך טוב ומחזיק אותו לתמיד, עוד שנה-שנתיים אספנות, פחות כאב ראש ופחות הוצאות רישוי וביטוח ובטווח הארוך, אולי גם שמירת ערך גבוהה כרכב אספנות.רק כדאי לזכור שבאספנות יש מגבלות, כמו למשל איסור נסיעה בין 7:00-9:00 בימים ראשון-חמישי
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
זה העולם שאליו אנו הולכים, מסתכלים קדימה ואין 4X4 במחיר סביר עם יכולות שטח במימדים של פראדו, דיסקו, טרופר וכל השאר, עצוב. אז נשארים עם הגרוטאות שיש עוד שנה ועוד טסט ועוד כמה הוצאות על תחזוקה.
אני בדעה שאם אתה מרחיב את קשת הדגמים שיכולים להתאים לצרכיך, מחפש אולי דיסקו 1 או טרופר, בנזין או דיזל מראשית שנות ה 90, 93-94, משקיע בו את כל מה שיעשה לך טוב ומחזיק אותו לתמיד, עוד שנה-שנתיים אספנות, פחות כאב ראש ופחות הוצאות רישוי וביטוח ובטווח הארוך, אולי גם שמירת ערך גבוהה כרכב אספנות.אני גם חושב ככה, הטנדר הנוכחי כנראה יהיה הרכב שטח היומיומי האחרון שלי. אח''כ לא תהיה ברירה חוץ מלוותר על התחביב, לרדת ביכולות לקרוס אובר או לקנות רכב ישן.
אצלי אני מקווה שהרכב הבא כבר יהיה איזו קלאסיקות אספנות רק לטיולים אבל... זה צריך להיות רכב פשוט ופרימיטיבי ואז כל הדיזלים משנות התשעים ותחילת האלפיים לא באים בחשבון.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני חושב שהעתיד יהיה sbs (אולי חשמלי)
מה הלאה ?
התלבטות בין צבע לבן לכחול בפאג'רו Q , מה עדיף?
איזה רמת אבזור כדאי לי לחפש בסמוראי ? מנוע 1000 או 1300 ?
מה עדיף ?
מחפש שקט אחרי החרא שאכלתי עם פאג'רו Q לבן ישן.
להלן חישוב ופירוט עלויות להפיכת רכב "סטוק" לרכב מאובזר ומשופצר לטיולים :
נ.ב : כמובן שעל הרשימה הנ"ל ניתן להוסיף עוד מליון פיצ'רים . הנ"ל מתייחס לפראדו 2002 .
רכישת רכב " סטוק " שמור ומתוחזק עם ק"מ נמוך ומכלולים ראשיים ( מנוע,גיר,שלדה ) במצב טוב מאוד : 50K-55K .
יישור קו הכולל חיזוקים, החלפת שמנים, גירוזים, מסננים ו שאר ירקות : 4K-6K .
מצלמות ושמע : התקנת מצלמת רוורס, מסך אנדרואיד, מערכת שמע, תושבות לנייד וטאבלט : 5K-6K .
סט צמיגים חדש 50/50 או מלא + ג'אנט ברזל X 5 ( כולל ספייר ) 6K-7K.
מיגון תחתון מלא+ מדרגות צד מחוזקות : 5K.
הגבהה : סט בולמים קפיצים 50 מ"מ כולל רישום ברשיון : 7K-8K.
נכון לנקודה זאת לפני פרוייקטים נוספים סה"כ עלות הרכב+ תוספות : 75K-80K
לאחר מכן, תוספות אופציונליות להפיכת הרכב ל "אוברלנד" :
מיכל מים 100L + משאבה : 3K-5K
מגש קפשוקה משודרג ( כולל כיור וברז מחובר למיכל המים) : 1.5K-2.5K
גגון ברזל צבע בתנור : 2K-3K
מערכת מגירות+ מגש למקרר+מקרר 5K-8K
שנורקל : 2K-3K
טמבון+כננת 8K-15K
מערכת מצברים כפולים ( מצבר פריקה עמוקה+ניהול מצברים ) 3K-4K
תאורה : לד קדמי, פנסים צדיים, אחורי לעבודה 1K-2K
סה"כ תוספות אופציונליות : 25K-42K
יוצא אם כך שפרוייקט קנייה והסבה לרכב טיולים עולה בין 100-120 אלף. עכשיו מה אומרים?
אין לך מבחר של פרדו 2002 שממתינים לרכישה שלך.
משופרים או לא, overland או oversea, ההתלבטות היא תאורטית בלבד וקצת הזויה.
אם אתה נעול, פשוט תנסה למצוא אחד במצב הכי טוב שתמצא. זה לכשעצמו כמעט משימה בלתי אפשרית.
בכל זאת 20 שנה.
136830בשעה טובה נפל הפור, ברח הכסף ונרכש הפראדו : 2002, "סטוק" 270K מנוע בריא, פנים וחוץ חדש ובסך הכל רכב שמור מאוד לשנתון ולרכבים אחרים שקיימים בשוק.
התלבטתי רבות אם לקנות משופר או סטוק ומה שהנחה אותי בסוף ( בנוסף לעצות שלכם כמובן..) זה שאני לא מוכן לחזור על הטעות שעשיתי בפעם הקודמת בה רכשתי רכב משופר מאוד אבל חתול בשק שעלה לי במרורים.
נעשתה בדיקה מקיפה ויסודית ( תומר, בית שאן ) . משא ומתן סופי והופ..התחדשתי.
בשלב ראשון אני מבצע יישור קו הכולל טיפול גדול ( שמנים, מסננים, גירוזים, חיזוקים, בלמים וגומיות )99
בנוסף, מחליף חלקים שטרם הלכו לעולמם אבל בדרך..( בלאי סביר? חחח ) : רדיאטור ( הנוכחי יבש ) , תושבות מנוע וגיר, בוקסותמוט רדיוס עליון ותחתון וכן ציריה אחת.
עוד בשלב ראשון התקנת מיגון ( רסטה ), מדרגות צד מחוזקות ( רסטה ) וסט 50 מ"מ ( כנראה OLDMAN, HD אחורה MD קדימה )
בשלב שני ( אני קורא לזה - כל מה שלא הכרחי אבל בסוף יקרה..)
סט צמיגים חדש ( למרות שגרגע יש COOPER AT במצב טוב נראה לי שאחליף לסט אחר ( COOPER STT PRO במידה טיפה יותר גדולה מהמותר 265X75X16 או דומה ) וממש בא לי ג'אנט שחור מדברי
גגון ROCKS של חיימוביץ ( 3000 ש"ח לא מעט..)
וככל שיתאפשר בעתיד אשדרג עוד ועוד עד לקבלת רכב מסעות כלבבי.
geva dover
09-01-22, 18:34
תתחדש!!
ממליץ גם להחליף בולגוינטים למקורים אם אתה לא יודע מתי החליפו אותם לאחרונה
תתחדש!!
ממליץ גם להחליף בולגוינטים למקורים אם אתה לא יודע מתי החליפו אותם לאחרונה
+1.
תתחדש.
דורטור מוטו
09-01-22, 19:57
זה המספר של הרכב או שערכת אותו לפני שהעלת לפה?
למה? מה מיוחד במספר הזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
דורטור מוטו
09-01-22, 20:04
ייבוא אישי/ מדינה לשעבר
היה רכב שגרירות בעברו. צודק
Sent from my iPhone using Tapatalk
חחח היתה לי הרגשה שתתפוס אותי
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.