PDA

צפייה בגרסה מלאה : שחרור לחץ



cruisingil
05-01-22, 10:41
המנוע שלי מנפח - היילקס 2003, 4X4 ויש זליגות שמן מכל מיני מקומות
אחרי חפירה (גם פה בפורום) חושב להתקין catch can עם נשם - פחות בשביל השמן, יותר בשביל שחלק מהלחץ ייצא מהנשם
דעתכם? שווה את ה 100 שקל בעלי? (ראיתי את הדגמים שעלו פה)

ehudzeelim
05-01-22, 14:56
נשם שמפנה את הלחץ והגזים מהמנוע לסעפת יניקה אמור להיות בכל מקרה, אז לא הבנתי במה ה-catch can יעזור לך.
תפקיד ה-catch can הוא לא לשחרר לחץ, אלא בעת שחרור הלחץ להפריד את השמן לפני חזרתו לסעפת יניקה. במקרה הטוב הוא לא מפריע לשחרור הלחץ.
אם נוצר לחץ גבוה וחריג במנוע בתור התחלה הייתי בודק אם הנשם סתום.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk

cruisingil
05-01-22, 15:13
הנאשם (pcv) הקיים נועד לפנות לחץ במנוע לא מנפח (הנחה שלי). במנוע מנפח יש לחץ עודף וחשבתי על catch can שיש לו גם נשם (שמפנה את הלחץ לאטמוספרה ולא חזרה לסעפת יניקה)
השאלה אם זה עושה שכל ואשכרה יעזור במשהו

ehudzeelim
05-01-22, 16:19
מנוע מנפח + נשם לא מנפח = נשם סתום..?
לכן לא הבנתי על מה מבוססת ההנחה שלך.


Sent from my SM-J510H using Tapatalk

cruisingil
05-01-22, 16:27
מנוע מנפח + נשם לא מנפח = נשם סתום..?
לכן לא הבנתי על מה מבוססת ההנחה שלך.


Sent from my SM-J510H using Tapatalk

לא ממש מבין את המשוואה שלך...
הנשם הקיים זה סתם צינור ממכסה השסתומים לסעפת היניקה. ולא, הוא לא סתום... הוא מוציא (כמו מדיד השמן ומכסה השמן) לחץ חיובי משמעותי + עשן.
בגלל זה חושב להוסיף נשם (לנשם) שישחרר חלק מהלחץ לאטמוספירה
הנה קישור למה שאני חושב להוסיף - https://a.aliexpress.com/_vmChux

ehudzeelim
05-01-22, 16:47
הנאשם (pcv) הקיים נועד לפנות לחץ במנוע לא מנפח (הנחה שלי).

מהמשפט הזה היה ניתן להבין שהנשם לא מנפח. כדאי להוסיף סימני פיסוק, כדי להיות ברורים..
בכל מקרה, לאחר שהבנתי את כוונתך, הנשם מיועד לפנות לחץ במנוע לא מנפח, אבל גם במנוע מנפח.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk

ehudzeelim
05-01-22, 16:51
לא ממש מבין את המשוואה שלך...
הנשם הקיים זה סתם צינור ממכסה השסתומים לסעפת היניקה. ולא, הוא לא סתום... הוא מוציא (כמו מדיד השמן ומכסה השמן) לחץ חיובי משמעותי + עשן.
בגלל זה חושב להוסיף נשם (לנשם) שישחרר חלק מהלחץ לאטמוספירה
הנה קישור למה שאני חושב להוסיף - https://a.aliexpress.com/_vmChux

ה-catch can בקישור ששלחת לא נועד לשחרור לחץ לאטמוספרה אלא להחזרתו לסעפת יניקה כמו כל catch can. לכן לא ייתן לך שום פתרון מעבר לנשם הקיים שמתחבר גם הוא לסעפת יניקה.

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

cruisingil
05-01-22, 17:07
ה-catch can בקישור ששלחת לא נועד לשחרור לחץ לאטמוספרה אלא להחזרתו לסעפת יניקה כמו כל catch can. לכן לא ייתן לך שום פתרון מעבר לנשם הקיים שמתחבר גם הוא לסעפת יניקה.

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

דווקא יש מנגנון שחרור לחץ:
136749
בכל מקרה, אני מדבר על הרעיון עצמו, פחות איזה מוצר - רעיון טוב להפחתת לחץ? מישהו עשה את זה למטרה הזו בעבר והתרשם לטובה?

נכון שיש כאלו שיש להם ממש נשם מלמעלה אבל הפתחים לצינור PCV צרים מאוד ולא מתאימים להיילקס. זה שצירפתי פה דווקא כן

ehudzeelim
05-01-22, 18:03
דווקא יש מנגנון שחרור לחץ:
136749


מנגנון שחרור הלחץ מיועד למקרה שנבנה לחץ גבוה ולא תקין. הוא לא אמור להיות פעיל במצב עבודה תקין של ה-catch can.
ולגבי הרעיון, ניסיתי להסביר למה הוא לא רלוונטי אבל כנראה שללא הצלחה..
אם לסכם את מה שניסיתי לומר, לא תהיה לפעולה שאתה מתאר שום משמעות מבחינת הלחץ שנבנה במנוע

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

cruisingil
05-01-22, 19:12
מנגנון שחרור הלחץ מיועד למקרה שנבנה לחץ גבוה ולא תקין. הוא לא אמור להיות פעיל במצב עבודה תקין של ה-catch can.
ולגבי הרעיון, ניסיתי להסביר למה הוא לא רלוונטי אבל כנראה שללא הצלחה..
אם לסכם את מה שניסיתי לומר, לא תהיה לפעולה שאתה מתאר שום משמעות מבחינת הלחץ שנבנה במנוע

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

אז כנראה שאני קשה הבנה - אתה אומר שמנגנון שחרור הלחץ נבנה למקרים שיש לחץ גבוה ולא תקין - שזה זה המקרה אצלי... מנוע מנפח. לא?

ואם עדיין זה לא פיתרון - יש הצעה יותר טובה לשחרור הלחץ?

ofer_b
05-01-22, 19:23
לי יש טרופר דיזל וגם אצלי המנוע "מנפח" וזורק הרבה שמן מהנשם. לא יודע לגבי הלחץ, גבוה או לא אבל מה שהפריע לי זה המון שמן שהיה נזרק ליניקה ומטנף את הכל .
התקנת לוכד שמן בלבד לא ממש עזרה כי הלוכד היה מתמלא מהר.
מה שעשיתי אצלי זה מודיפיקציה קלה של המכסה שסתומים כך שיזרוק פחות שמן משמעותית.
לי זה ממש עזר, אולי גם אצלך בטויוטה אפשר לעשות משהו דומה


https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=971375


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ehudzeelim
05-01-22, 20:19
אז כנראה שאני קשה הבנה - אתה אומר שמנגנון שחרור הלחץ נבנה למקרים שיש לחץ גבוה ולא תקין - שזה זה המקרה אצלי... מנוע מנפח. לא?

ואם עדיין זה לא פיתרון - יש הצעה יותר טובה לשחרור הלחץ?

חלילה, זה אני שכנראה לא מסביר באופן ברור. אנסה שוב:
מנגנון פריקת לחץ נועד למצב שהלחץ ב-catch can עולה בגלל סתימה במורד לכיוון סעפת היניקה. במצב כזה מה שקורה זה שהלחץ לכיוון הנשם שיוצא מהמנוע רק עולה, כלומר תוצאה הפוכה ממה שאתה מנסה להשיג. כשהלחץ כבר מספיק גבוה הוא נפרק, במקום שימשיך לגדול במנוע. אבל כשזה קורה זה כבר מצב שהלחץ גבוה מהמצב הרגיל אצלך.
לא יהיה שחרור לחץ טוב יותר מהקיים במצב המקורי כי במצב הזה שום דבר לא מפריע ללחץ להיפרק לסעפת היניקה שנמצאת למעשה בתת לחץ (כי צינור הנשם מתחבר בין פילטר האוויר לטורבו) ולכן אפילו "עוזרת" לפנות את הלחץ מהנשם.

הכיוון שאתה צריך לבדוק הוא אם הלחץ שנבנה במנוע הוא בגבולות הסביר והתקין, ואם לא מדוע נבנה לחץ לא תקין, ואז לטפל בבעיה שגורמת לסימפטום ולא בסימפטום עצמו שהוא הלחץ החריג.

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

cruisingil
06-01-22, 10:55
חלילה, זה אני שכנראה לא מסביר באופן ברור. אנסה שוב:
מנגנון פריקת לחץ נועד למצב שהלחץ ב-catch can עולה בגלל סתימה במורד לכיוון סעפת היניקה. במצב כזה מה שקורה זה שהלחץ לכיוון הנשם שיוצא מהמנוע רק עולה, כלומר תוצאה הפוכה ממה שאתה מנסה להשיג. כשהלחץ כבר מספיק גבוה הוא נפרק, במקום שימשיך לגדול במנוע. אבל כשזה קורה זה כבר מצב שהלחץ גבוה מהמצב הרגיל אצלך.
לא יהיה שחרור לחץ טוב יותר מהקיים במצב המקורי כי במצב הזה שום דבר לא מפריע ללחץ להיפרק לסעפת היניקה שנמצאת למעשה בתת לחץ (כי צינור הנשם מתחבר בין פילטר האוויר לטורבו) ולכן אפילו "עוזרת" לפנות את הלחץ מהנשם.

הכיוון שאתה צריך לבדוק הוא אם הלחץ שנבנה במנוע הוא בגבולות הסביר והתקין, ואם לא מדוע נבנה לחץ לא תקין, ואז לטפל בבעיה שגורמת לסימפטום ולא בסימפטום עצמו שהוא הלחץ החריג.

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

עכשיו הבנתי אותך loud and clear 👍🏼👍🏼

איזה סימפטום יכול להיות למנוע מנפח חוץ מרינגים/חופשים בבוכנות?
המנוע עבר אוברול עם הבעלים הקודמים לפני שנה +/- אצל יוסי מועלם באשקלון וכפי שנראה עשו עבודה 👎🏼👎🏼👎🏼

גדול עליי לעשות אוברול נוסף כרגע וסה"כ המנוע מרגיש טוב, יש לו כח
אני רק רוצה למנוע/להפחית את עניין הנזילות שקשורות (גם) לעניין הלחץ הנוסף שה blowby גורם לו.
יש רעיונות?

ד ו ר ו ן
06-01-22, 10:58
איזה נזילות מדובר?

cruisingil
06-01-22, 20:02
איזה נזילות מדובר?

נזילות שמן:
יש בוודאות נזילה מהאטם מכסה השסתומים (אני מתכוון לטפל בזה בהקדם).
יש בוודאות נזילה מהצינור שמן לטורבו. ככל הנראה יש שם סדק קטן כי זה לא נראה שזה מהאטם מתכת. אם אצליח לגלות אותו בוודאות אז אנסה לרתך עם.mig

וחוץ מזה המנוע בגדול הוא כתם שמן אחד גדול - לדעתי יש עוד מוקדים

אגב בשקעים של האינגקטורים על מכסה השסתומים יש גם שלוליות ממש קטנות של שמן
יש גומיות בין המכסה לאינגקטור? (כי בחנות חלפים איפה שקניתי את האם אמרו לי שאין)

ד ו ר ו ן
06-01-22, 21:53
לפי התיאור שלך יש מצב שכל הטינופת בכלל מגיעה מאטם מכסה שסתומים בלוי,ומשם מתפזר מטה והלאה.
השלוליות בתושבות האינגקטורים זה קלאסי שמן שנשפך מלמעלה, במילוי שמן חדש, או נזילה מהמכסה.
בהתחשב שפתחו את המנוע, זה יכול להיות גם אטם לא מקורי שאיבד מצורתו ולא אוטם.

הייתי מנקה את המנוע ומסתכל מאיפה באמת נוזל.

-->