צפייה בגרסה מלאה : בקעת אבו טריפה - ממעלה נוח לשדה בוקר
אהלן, מאיזה כיוון יותר נכון / יפה / כיף לעשות את המסלול, מנוח לשדה בוקר או הפוך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעיני לא משנה הרבה. יותר חשובה הנוחות של נקודת ההתחלה והסיום.
לרדת את מעלה נוח יש יתרון מסויים של התצפית על הנוף אך מניסיון אם אתה מגיע לקראת חשיכה, פקח הרט"ג אורב למטה.
בעיני לא משנה הרבה. יותר חשובה הנוחות של נקודת ההתחלה והסיום.
לרדת את מעלה נוח יש יתרון מסויים של התצפית על הנוף אך מניסיון אם אתה מגיע לקראת חשיכה, פקח הרט"ג אורב למטה.
+1
אנחנו התעכבנו על המסלול (משפחות) ויצאנו מהשטח עם חושך ראשון, למרות שהתחלנו בבוקר ישר מחניון הרועה בו ישנו. בדרך ממעלה נוח לכביש ארב לנו פקח, ופינק אותנו באזהרה על תנאי.
׳•׳׳*׳™ ׳”׳§׳˜׳•׳ ׳׳•׳׳¨:
׳‘׳”׳™׳*׳×׳ ׳©׳×׳™ ׳׳₪׳©׳¨׳•׳™׳•׳× ׳”׳“׳•׳׳•׳× ׳‘׳›׳ (׳¨"׳ ׳™׳¨׳™׳“׳” ׳“׳¨׳•׳׳” ׳‘׳׳¢׳׳” ׳*׳•׳— ׳©׳•׳•׳” ׳׳”׳׳›׳” ׳׳˜׳™׳₪׳•׳¡ ׳”׳׳¢׳׳” ׳•׳¢׳¨׳™׳›׳× ׳׳×׳*׳—׳×׳ ׳׳×׳¦׳₪׳™׳× ׳׳™׳•׳—׳“׳× ׳׳—׳¨׳™ ׳”׳’׳¢׳×׳ ׳׳׳¢׳׳”) - ׳׳¢׳•׳׳ ׳”׳¢׳“׳£ ׳׳× ׳–׳• ׳©׳‘׳” ׳׳•׳‘ ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳‘׳” ׳”׳•׳ ׳׳“׳¨׳•׳ ׳׳¦׳₪׳•׳.
׳׳™׳™ ׳˜׳• ׳׳™׳
׳‘׳›׳‘׳•׳“
PW
לעלות את נח ולצאת בשדה בוקר.
אם לא אכלת בוקר לפני היציאה, אז ארוחת בוקר בראש מעלה נח זו אפשרות טובה.
אני מחלק את המסלול ל3 -
1- עד אחרי מעלה נח ( המדרגה שאחרי במעלה).
2- כל הקטע של אבו טריפה עד הירידה לנחל חווה
3- הצין עד שדה בוקר
לדעתי, הצין הכי פחות מענין והקטע השני (אבו טריפה) הכי "קשוח" ( זו נסיעה די ארוכה, וחלקה די מונוטונית לנוסעים, ולפעמים קצת מטלטלת)
ולכן לדעתי נכון להתחיל במכתש , ולהשאיר את הנסיעה המנהלית של הצין לסוף היום.
דרך אגב, אם אתה ישן קרוב לתחילת המסלול, ומתחיל בשעה סבירה (ל פני 9), הייתי שוקל להוסיף את עין אום-צאלח, זה מקום מיוחד.
אבל, אז צריך לקחת בחשבון שהסיום יהיה גבולי מבחינת האור (ועוד סיבה למה עדיף לסיים בצין).
תודה למגיבים.
אנחנו בכל מקרה נוותר על הציר הירוק לעין אום צלאח, למיטב ידיעתי המקום לא מזמין כרגע. נקווה שהחורף מצבו ישתפר.
ריאלי לסיים את המסלול תוך 6 שעות?
תודה למגיבים.
אנחנו בכל מקרה נוותר על הציר הירוק לעין אום צלאח, למיטב ידיעתי המקום לא מזמין כרגע. נקווה שהחורף מצבו ישתפר.
ריאלי לסיים את המסלול תוך 6 שעות?
לא מכיר את הסגנון טיול שלכם, ולא את הרגלי האוכל, אבל,
זה מסלול של בערך 60 ק"מ (תלוי איפה בדיוק מתחילים לספור), ולכן זה בהחלט אפשרי ב 6 שעות.
במפגש ג'יפולוג של הקיץ האחרון , יצאנו בשבת בבוקר מהחניון ברמת נפחה בסביבות 8 בבוקר , נסענו על הציר השחור מזרחה , ואח"כ דרומה על ציר הנפט, ואז עוד איזה 2 ק"מ על האדום עד למעלה נח, משם את המסלול שלך.
בסביבות 15:00 אכלנו גלידה בשדה בוקר.
זה כלל ארוחה ארוכה במעלה נח, ואח"כ נסיעה די רציפה עד שדה בוקר.
לא יודע מי ספר 60 ק"מ ומאיפה....
מתחנת הדלק בשדה בוקר כולל עין עקב ועין אום צלאח ועד היציאה מחניון בארות לכביש 40, היה הרבה יותר מ-80 ק"מ..... שיירה ארוכה שהתעכבה מאוד בגלל נהג אחד איטי, נכנסנו חזק לחושך. מאוד-מאוד לא נעים לרדת בראש שיירה של 13 כלים לפרסת טרף + לטפס מפרסת טרף לראש מעלה נוח + לרדת את מעלה נוח, בחושך מצרים.... למזלנו, נגמר בשלום וגם לא ארב לנו אף פקח. אל תבנה על זה.
בטיול נוסף בשני סוזוקים זריזים בלי להתבחבש בבעיות עבירות, בלי עין עקב ובלי עין אום צלאח, עם שתי עצירות לא ארוכות לקפה וללעוס משהו, ולא ירדנו את נוח אלא משכנו מראש המעלה מערבה על ציר מצוק המכתש עד מצפה רמון, הספידומטר ספר 76 ק"מ בדיוק ועשינו את זה ב-7 שעות בערך.
6 שעות?........... אפשרי, בלי סטיות מהציר הראשי לעין אום צלאח ועין עקב וכו' - אבל עדיף שתשכח מזה. אלא אם אתם ברכב בודד, אוכלים תו"כ תנועה ולא מתעכבים. ואז נשאלת השאלה - מה הכיף בזה? נוסעים לטיול, לא למרדף אחרי השמש.
boaz avrahami
06-01-22, 00:34
אחד המסלולים הלדעתי יותר סתמיים בדרום למעט הקטע של המכתש.
הפקח אוהב להמתין בסוף הירידה של נח בשעות בין הערביים ולדוג את כל מי שפיספס בזמנים
לא יודע מי ספר 60 ק"מ ומאיפה....
מתחנת הדלק בשדה בוקר כולל עין עקב ועין אום צלאח ועד היציאה מחניון בארות לכביש 40, היה הרבה יותר מ-80 ק"מ..... שיירה ארוכה שהתעכבה מאוד בגלל נהג אחד איטי, נכנסנו חזק לחושך. מאוד-מאוד לא נעים לרדת בראש שיירה של 13 כלים לפרסת טרף + לטפס מפרסת טרף לראש מעלה נוח + לרדת את מעלה נוח, בחושך מצרים.... למזלנו, נגמר בשלום וגם לא ארב לנו אף פקח. אל תבנה על זה.
בטיול נוסף בשני סוזוקים זריזים בלי להתבחבש בבעיות עבירות, בלי עין עקב ובלי עין אום צלאח, עם שתי עצירות לא ארוכות לקפה וללעוס משהו, ולא ירדנו את נוח אלא משכנו מראש המעלה מערבה על ציר מצוק המכתש עד מצפה רמון, הספידומטר ספר 76 ק"מ בדיוק ועשינו את זה ב-7 שעות בערך.
6 שעות?........... אפשרי, בלי סטיות מהציר הראשי לעין אום צלאח ועין עקב וכו' - אבל עדיף שתשכח מזה. אלא אם אתם ברכב בודד, אוכלים תו"כ תנועה ולא מתעכבים. ואז נשאלת השאלה - מה הכיף בזה? נוסעים לטיול, לא למרדף אחרי השמש.
מצטער, הגזמתי......
זה 59.8 ק"מ
https://off-road.io/track/6088032401227776
ולהיות רציני -
דרור,
שים לב שהדגשתי את הכיוון. זה אומר שבסוף היום יש 20 ק"מ על דרכים טובות ( בצין, מהמפעלים לשדה בוקר). אז גם אם לא טסים שם 80, ורק 40, אז פתאום הציר נהפך ל 40 ק"מ ב חמש וחצי שעות (וזה כבר קצב ממוצע של 7.3 קמ"ש לעומת הממוצע 10 קמ"ש של 60 קמ ה6 שעות).
לקבוצה שפויה (לא גדולה, ולא נהגים מתחילים) זה סיבוב סביר.
דרך אגב,
אני פחות אוהב את הקטע של נחל חווה מהפעלים לעבר הכניסה לזרחן ומתחת לגשר של הרכבת, אני מעדיף את הסמ"ש הכחול (נחל צינים) וסמ"ש שחור עד לצין. לדעתי זה ציר יותר מעניין (יותר טבע, ופחות מפעלים). ההבדל במרחק אפסי, אבל זה ציר יותר איטי.
מצטער, הגזמתי......
זה 59.8 ק"מ
רק למען ההגינות - דרור התייחס למסלול שממשיך דרך מעלה נח, חניון בארות ועד לכביש 40 - זו תוספת של קצת מעל ל-20 ק"מ למסלול שאתה דיברת עליו, כך שאין כאן סתירה במספרים לפחות.
המרחקים הם עניין סמנטי, אבל הכל לוקח זמן.
בגלל שאני מוביל קבוצה ואחראי עליה עד לסיום הטיול, כלומר כולם על הכביש במצב נסיעה תקין - אני מודד מסלולים מנקודת ההתחלה שהיא תמיד על כביש (בד"כ בתחנת דלק) ועד לנקודת סיום, שהיא מחוץ לשטח. תמיד על כביש.
במקרה הזה - אם אני מתחיל בתחנת הדלק של שדה בוקר, אני נכנס לשטח אחרי קילומטר וחצי בערך ואני בשטח עד שאני עולה שוב על כביש - כלומר על כביש 40 במכתש, או בכיכר במצפה רמון היכן שציר המצוק מסתיים (זו אופציה פחות מומלצת, למרות נופי המכתש המדהימים - זה פשוט שביל מזעזע. אין בו שום אתגרים, רק טילטולים. וצריך לנסוע בו בג'ימני כדי להבין כמה השביל הזה משובש ומטלטל).
"לסיים" בתחתית מעלה נוח או בבקעת צין אחרי נחל חווה או אפילו בחניון בארות - זה בסדר גמור, אבל עוד לא באמת סיימת. נשארו לך עוד כמה קילומטרים עד היציאה מהשטח.
לגבי המסלול הזה - כמו בכל מסלול, יש גם בו קטעים סתמיים/משעממים/לא מעניינים (כל אחד והעניין שלו). אבל יש בו גם קטעים רבים שהם מאוד מעניינים ואפילו מאתגרים - הן נופית והן מבחינת נהיגה (ברכב סטנדרטי). הייחוד שלו, זה שהוא באמת "אמצע שום-מקום". תחושת בידוד, ניתוק וריחוק ושקט שרק המדבר יודע לספק.
מבחינתי, אם אני לבד או בשניים-שלושה רכבים בלבד, גם בצומת של דרב-א-סולטן ליד השילוט המדברי המפורסם (שמישהי פעם הצטלמה עליו בעירום ועשתה המון רעש בג'יפטריפ, למי שזוכר) זה מקום להרים ציליה ולהעביר חצי שעה של סתלבט מדברי על בירה קרה.
הלו הלו,
המישהי הזאת היתה פעם חברה שלי.
This thread is worthless without pics
זיו,
להגדיר ״סיום״ למסלול בנקודה שרירותית שגם נמצאת בתוך שמורה זה גם להציב מכשלה בפני מי שלא מכיר את המסלול.
במסלול כזה צריך להשאיר זמן פציעות ליציאה מהשמורה לפני החושך.
והחישוב שלך בפוטנציאל להשאיר אותם בתוך השמורה ולקבל דו״ח.
לכן החישוב מרחק צריך להיות לכל הפחות מגבולות השמורה שמאפשר הגעה לכביש.
הלו הלו,
המישהי הזאת היתה פעם חברה שלי.
יש עוד כמה וכמה שיכולים להגיד את זה. חלקם גם כאן......:rolleyes:
היא עשתה הסטוריה על השלט הזה.
בלי קשר, אני אוהב את המסלול הזה.
מחקתי את החלק הראשון בתגובה. בוא נשמור על תרבות ולא נכתוב על אנשים מאחורי גבם. אבל אני אספר לך, שמי שהכניס אותה לתחום הג'יפאות לראשונה, היתה הלאדה ניבה שלי (בלי הגה כוח, וזה כשלעצמו יפה).
זיו,
להגדיר ״סיום״ למסלול בנקודה שרירותית שגם נמצאת בתוך שמורה זה גם להציב מכשלה בפני מי שלא מכיר את המסלול.
במסלול כזה צריך להשאיר זמן פציעות ליציאה מהשמורה לפני החושך.
והחישוב שלך בפוטנציאל להשאיר אותם בתוך השמורה ולקבל דו״ח.
לכן החישוב מרחק צריך להיות לכל הפחות מגבולות השמורה שמאפשר הגעה לכביש.
דורון, בחיית דורון....
תקרא טוב מה כתבתי.
1- כתבתי במפורש "תלוי איפה מתחילים ואיפה מסיימים" . זה נכתב בדיוק! בגלל הסיבה של אותם קטעי התחלה וסיום של טיולים ( ואם לילה קודם ישנים בחניון עין סהרונים?).
2- הדגשתי, ונימקתי, למה אני חושב שמומלץ להתחיל ברמון ולסיים בשדה בוקר. המסלול מתחיל במכתש, ומסתיים על אספלט, בתחנת דלק של שדה בוקר.
3 - עם כל אהבה שלי לדרור ולארז, אתם סתם מפלפלים. הצעתי איפה להתחיל, ואמרתי, ש 60 ק"מ משם , אתה על כביש.
4- בנוסף למרחק עצמו, תארתי גם את הפעם האחרונה שעשיתי את המסלול ואת הזמנים שלקח לנו.
5- הוספתי גם הערה על מנהגי האוכל והטיול של כל אחד (וכמובן שזה משפיע).
היתה פה שאלה מאוד פשוטה, עדיפות על כיוון, והאם 6 שעות מספיק.
מבחינתי זה מאוד פשוט, הכיוון העדיף זה לסיים בשדה בוקר, ו6 שעות זה אפשרי אבל לחוץ.
אני נותן מספיק קרדיט לשואל, ולקורא , אתה מתחיל במקום אחר, תחשב את הקטע הזה לבד
כמה וויכוח, כמה התפלספות .....ועל מה?
בהזדמנות, שאתה פוגש את דרור, ספר לא שאני כבר הובלתי קבוצות בשטח, שהוא עוד לא הבין למה להתרגש מבחורה ערומה.
דרך אגב דרור,
בניגוד לחוסר האחריות שלך, אנחנו שומרים על נסיעה קבוצתית מהתחנת דלק במחנה 80 , לא רק בשטח :-)
יאללה.... תשחררו, פייסבוק כבר פה.
1- כתבתי במפורש "תלוי איפה מתחילים ואיפה מסיימים" . זה נכתב בדיוק! בגלל הסיבה של אותם קטעי התחלה וסיום של טיולים ( ואם לילה קודם ישנים בחניון עין סהרונים?)..
ברור לי שבאת עם כוונה טובה.
ההערה התייחסה לחישוב מרחק שלך שאינו תואם למצב בשטח ומי שלא מכיר (ולכן שאל כאן ..) בקלות יטעה ויעשה חשבון שגוי של זמנים למסלול.
המסלול שנשאל ותואר היה מהמכתש לשדה בוקר, לא מתחיל מאמצע השטח.
מה שחשוב זה לא הקילומטראז אלא השורה התחתונה.
וזיו צודק בהקשר הזה. ב6 שעות זה לחוץ. כאמור אנחנו עם משפחות והפסקות מרחנו את זה על יום שלם. מכיוון שהיה חורף, נכנסנו לחשיכה.
יש מקומות בהם אפשר לעשות ציר של 60 ק"מ גם בשלוש שעות.
ברור לי שבאת עם כוונה טובה.
ההערה התייחסה לחישוב מרחק שלך שאינו תואם למצב בשטח ומי שלא מכיר (ולכן שאל כאן ..) בקלות יטעה ויעשה חשבון שגוי של זמנים למסלול.
המסלול שנשאל ותואר היה מהמכתש לשדה בוקר, לא מתחיל מאמצע השטח.
אתה בטוח שקראת מה כתבתי?
הסתכלת על המסלול ששמתי פה?
איפה הוא מתחיל ואיפה הוא מסתיים?
אתה בטוח שקראת מה כתבתי?
הסתכלת על המסלול ששמתי פה?
איפה הוא מתחיל ואיפה הוא מסתיים?
כן.
אתה יכול להמשיך להתווכח או לקבל משוב ממבט צד שאינו אתה איך מה שכתבת נראה.
...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220106/61bd9640ab3b5daf31dea2f8f99575d0.jpg
...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220106/61bd9640ab3b5daf31dea2f8f99575d0.jpg
אל תשליך עליי את הפנטזיות שלך לגבי זיו או את הבחירה בדמות המציגה.. שובב.
בסופו של דבר - יכול לעדכן כמה זמן לקח לך? האם היו אתגרי עבירות בדרך?
ובאותה נשימה - שוקל להכנס ליד מלון בראשית לאורך המצוק עד למפגש ציר הנפט ולמעלה נוח ואז לעלות צפונה דרך חווה עד לשדה בוקר.
פג'רו יחיד - תנועה יחסית מהירה אך לא מעוניין באתגרים אלא יותר בתחושת מדבר, נוף ושקט.
צפויה בעיה מיוחדת? אתגרים? סביר ב6 שעות?
תנקיו חברים
הציר לאורך המכתש עד מעלה נח אינו אתגרי כלל וקצת משעמם, למעט נקודת התצפית על המכתש...
ההמשך דרך ציר הנפט עד נחש צמא - גם לא קשה מדי (מעקף מעלה חווה, לא המעלה עצמו).
אבל אל תמשיך על ציר הנפט בירידה של זיק, חתוך מזרחה לכביש 40. תוכל גם להמשיך עד עבדת בשטח על שבילים קיימים.
נשלח מהנייד
בסופו של דבר - יכול לעדכן כמה זמן לקח לך? האם היו אתגרי עבירות בדרך?
ובאותה נשימה - שוקל להכנס ליד מלון בראשית לאורך המצוק עד למפגש ציר הנפט ולמעלה נוח ואז לעלות צפונה דרך חווה עד לשדה בוקר.
פג'רו יחיד - תנועה יחסית מהירה אך לא מעוניין באתגרים אלא יותר בתחושת מדבר, נוף ושקט.
צפויה בעיה מיוחדת? אתגרים? סביר ב6 שעות?
תנקיו חברים
שים לב שאתה יורד במעלה זיק. חוץ מזה יהיו עוד כמה מקומות שצריך לשלב LOW אבל בסך הכל לא בעייתי.
136992
הציר לאורך המכתש עד מעלה נח אינו אתגרי כלל וקצת משעמם, למעט נקודת התצפית על המכתש...
ההמשך דרך ציר הנפט עד נחש צמא - גם לא קשה מדי (מעקף מעלה חווה, לא המעלה עצמו).
אבל אל תמשיך על ציר הנפט בירידה של זיק, חתוך מזרחה לכביש 40. תוכל גם להמשיך עד עבדת בשטח על שבילים קיימים.
נשלח מהנייד
תודה רבה, האם התכוונת מערבה לכביש 40 על השחור?
אם הדרך הזו קצרה יותר (מאשר להמשיך צפונה לשדה בוקר) - האם ירידה למאגורות נחש צמא וטיפוס חזרה מאתגרים כיום? לא הייתי שם כמה שנים טובות
אופסס... צודק - מערבה. הרעיון להימנע מהירידה בזיק, אם לכך כוונתך בהמשך אל שדה בוקר.
השחור הוא אכן הציר הראשי, אבל הוא מהיר ולא מעניין במיוחד. אתה יכול על בסיס השבילים הקיימים להגיע עד עבדת.
אוכל בערב לעזור אם תצטרך מסלול.
נשלח מהנייד
תודה רבה, האם התכוונת מערבה לכביש 40 על השחור?
אם הדרך הזו קצרה יותר (מאשר להמשיך צפונה לשדה בוקר) - האם ירידה למאגורות נחש צמא וטיפוס חזרה מאתגרים כיום? לא הייתי שם כמה שנים טובות
רק שים לב שמערבה מנחש צמא לכיוון כביש 40 זה שטח אש.
הירידה והעליה מנחש צמא לא בעיתיות לרכב שטח.
בסופו של דבר - יכול לעדכן כמה זמן לקח לך? האם היו אתגרי עבירות בדרך?
סביבות 7 שעות בקצב טוב, כולל 2 פאנצ'רים והפסקת אוכל לא ארוכה.
אנחנו היינו ג'יפונים (פורסטר, דאסטר, גרנד ויטרה), אם עברנו אז לך עם פג'רו לא יהיה אתגר אמיתי.
137073
137074
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.