PDA

צפייה בגרסה מלאה : חקר הכשל לפני אוברול למנוע 4D56



פלג_
09-01-22, 11:42
שלום רב
רכשתי צעצוע נוסף אחרי שסיימתי את הסמוראי, הפעם פאג'רו פתוח שנת 2000, יד שניה עם 150 אלף ק"מ.
אצל אותו אדם משנת 2002, אני רכשתי מימנו את הרכב בידיעה כי המנוע גמור, בדקתי באותו זמן מנוע מיבוא אך החלטתי שבא לי אוברול אם המצב מאפשר.

הבאתי את הרכב על גרר, בהתנעה ראשונה נשמע רעש חריקה של מתכת לאחר כמה שניות.
הורדתי את המנוע והממצאים הם:
שחיקה של הקראנק בטלטל מספר אחד כולל מייסבי החלקה שסתם את פתח השימון.
שינוי צבע המעיד על חימום של אותו טלטל וקראנק.
פני שטח לא חלקים בקאנשפט.
שאריות מייסב סיכות באגן שמן, לדעתי יכולים להגיע או מהטורבו או משאבת ואקום (לשניהם ניקוז ישיר לאגן שמן).

מעבר לכל זה החלקים נבדקו באחד המקומות היותר מוערכים בארץ לשיפוץ מנועים ונמצאו תקינים.

מה יש לבצע/לבדוק:
חרטיה לקראנק עד 0.10-0.25 או קראנק סיני חדש, שני אופציות שאני לא אוהב ולכן מצאתי קראנק סטנדרט מקורי תקין.
מייסבי החלקה STD לקראנק
סט רינגים.
שיפוץ ראש
הונינג לצילינדרים
וכמובן משאבת מים, טורבו, משאבת ואקום, סט אטמים, טיימינג וכו'

עכשיו מה שמסקרן אותי זה לדעת מה גרם לכל זה כדי שזה לא יחזור על עצמו לאחר האוברול.
בעל הרכב טוען כי הוא נסע ללא שמן אחרי הטיפול, טעות של המוסך (לזכותו עד היום כל מה שהוא אמר אמת )
אחרי שפרקתי שמעתי טענות כי אם היה נוסע ללא שמן היו רואים זאת על כל הקראנק.
אחד אמר שאולי זה בכלל אינג'קטור משתין של בוכנה מספר 1 גרם לכשל.

אשמח לשמוע את דעתכם

ishc
09-01-22, 14:46
איזה שרשור כיפי. אין לי מה לתרום אבל אעקוב בהנאה [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוני אורבך
09-01-22, 15:39
לי זה מאוד הגיוני.
לא מדובר על מצב בו נסע ללא שמן, אלא נסע עם מעט שמן.
מה שאומרשבמצבים מסוימים לחץ השמן ירד.
המיסב הכי רחוק מתחילת המסלול כנראה הכי יסבול (אך גם השאר יחטפו)

לגבי מזרק מטפטף ,לא נראה לי קשור.

כדאי לנקות טוב טוב ולבדוק היטב אם אין שאריות מתכת במעברי השמן בבלוק המנוע.
כמו כן כדאי מאוד לפתוח ולבדוק את הטורבו. הוא מאוד רגיש לחתיכות מתכת בשמן.

איל מ
09-01-22, 18:25
לא מדובר על מצב בו נסע ללא שמן, אלא נסע עם מעט שמן.
.

למה אתה אומר את זה?
לפי התיאור, מקרה קלאסי של רכב שיוצא מטיפול אחרי שרוקנו שמן ושכחו למלא. במקרה הטוב, שמו שמן בפילטר (וגם, לא בכל רכב).

נדב ש.
09-01-22, 19:06
אני אכלתי מרורים מהמנוע הזה עוד כשנחשב יחסית חדש(האוטו היה בן 7)...
יש להם בעיות ידועות במערכת השימון והנוזל קירור, אולי בדגם הזה פחות כי הוא קצר פתוח וכנראה ידני...

בלי קשר, אחרי תיקון כזה כדאי לקחת את המזרקים לבדיקה בכל מקרה, לדעתי.

בהצלחה!

פלג_
09-01-22, 20:00
למה אתה אומר את זה?
לפי התיאור, מקרה קלאסי של רכב שיוצא מטיפול אחרי שרוקנו שמן ושכחו למלא. במקרה הטוב, שמו שמן בפילטר (וגם, לא בכל רכב).

זה פחות או יותר מה שהבנתי מבעל הרכב, לאחר טיפול גדול שכלל קלאצ' (שהורדתי מנוע על הרפידה של הקלצ' עדיין יש את הכיתוב VALEO).
המוסך לא סגר כמו שצריך את הפילטר שמן.
בנוסף היה מלא שמן סביב האזור הזה של הפילטר.

אני עדיין בהנחה שזאת הסיבה אז אם זאת לא רוצה לגלות אחרי נסיע קצרה שזה לא זה או לא רק זה.

אגב נדב, בעניין המזרקים.
אני רוצה להזמין סט חדש ומקורי, זה לא באמת יקר אך האם זה מספיק ואין צורך לאחר מכן לשלוח לבדיקה?
אני לא חושב כי זה לא מזרקים כמו בלנד קרוזר שמקבלים כל מיני ערכים, זה בסה"כ מחט.
מה שכן, נראה שסגרו חזק מידי את צינורות העודפים (צינור עם מסילה שעוברת בין כל האינג'קטורים, השייבות היו לחוצות יותר מידי וסגרו את החור שהיה קיים בהם.
יכול להיות שעודפים לא יצאו וכל הסולר נזרק לצילינדר.
אגב זאת משאבה מכאנית, כל אינג'קטור מקבל בנפרד מהמשאבה.

הרכב הוא גיר ידני.
ידוע על בעיות התחממות בעיקר עם רדיאטור חליפי ובעיקר בדגם של המגה מגנום שם הוא מפיק יותר כ"ס בגלל טורבו גדול יותר ומשאבת הזרקה אלקטרונית, המנוע אותו דגם בדיוק.

asafk
09-01-22, 21:25
זה נראה ממש כמו כשל כתוצאה מבניית שימון. לא יודע מה סיבת השורש אבל הסיפור בהחלט יכול להיות קשור. יכול גם להיות שהתפרק ה'משהו' שמצאת וגרם לבעיה בשימון.

מזרק משתין בדרך כלל ייגרום לנזק 'מלמעלה' (בבוכנה) ולא 'מלמטה' (בקראנק).
אתה כן חייב לנקות היטב את כל מערכת השימון כי שאריות מה'משהו' שהתפרק עוד מחכות שם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
09-01-22, 21:26
אכן מערכת הזרקה מכאנית, אבל אין לך אפשרות מדוייקת לדעת כמה סולר המזרק נותן...

אולי בעזרת משהו כזה, גם לא הכי מדוייק:

136837

פלג_
10-01-22, 00:12
היי

שאריות המייסב נמצאו באגן השמן, משם יש פילטר די גס לכיוון המשאבה, יכולת להיות שהוא כן שאב חלקיקים אם כי הרשת הייתה נקיה.
בכל מקרה תודה, אעבר כמו שצריך על כל מעברי השמן במנוע.

מעבר לזה הבוכנות במצב מצויין,אבל אולי כדאי לשלוח את המשאבת הזרקה והאינגקטורים יחד לבדיקה.

יש חומר שאיתו ניתן לנקות את הפיח בבוכנות\ את הבלוק לפני התקנה?
אני וחושש מחומרים חזקים שיפגעו באלומניום ובסליב עצמו.

פלג_
13-02-22, 22:45
טוב

הסתיים האוברול, נשאר עכשיו רק למצוא זמן כדי להתקין אותו חזרה.
הוחלפו:
קראנק מקורי במידות סטנדרט.
מייסבי החלקה.
טלטל אחד.
אינג'קטורים
משאבת שמן
שיפוץ ראש
משאבת מים
קיט טיימינג
טורבו
אלטרנטור.
סט אטמים/מחזירי שמן
הכל כמובן לפי הספר והמומנטים המתאימים.

היה נחמד לפעם ראשונה.
נשאר רק לקוות לטוב

מוטי טויוטה
13-02-22, 22:52
נכס לפורום. שאפו!

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

איל מ
14-02-22, 08:10
יפה שמצאת מכונאים שעוד מוכנים לעשות אוברול, ולא ישר רצים להחליף מנוע.
סתם בשביל רכישות עתידיות (יש לי כישרון לרכוש רכבים ולגלות שצריך להחליף בהם גיר או מנוע), כמה עלה התענוג?

פלג_
14-02-22, 08:22
היי.
זה לא שמצאתי מכונאי, עשיתי לבד את האוברול.
זה היה חלק מהעניין, מאוד נהנה מהתהליך.
אם נכנס לעלויות זה יצא 4500-5000 שקל כל החלקים המפורטים פה.
שזה הרבה מעבר למה שמקבלים ממנוע יבוא שעולה 6000-8500.
שברוב המקרים צריך לבצעה התאמות ולהעביר מהמנוע שלך את האנטרנטור, אגן שמן ולפעמים גם טורבו ומשאבת הזרקה.

עשיתי סיבוב לפני לחפש מנועים, לא היה מקום אחד שנכנסתי והרגשתי שאני קונה ממקום בלב שקט ואם תהיה בעיה עם מנוע היה למי לחזור.
בטח לא שאני רוצה להתקין אותו.

-->