שמעון.פ
10-01-22, 23:29
גרנד ויטרה דיזל.קצת היסטוריה.לאחר תקלות חשמל אין סופיות,
קפצתי על ההזדמנות לשנמך את הרכבוהחלפתי את משאבת ההזרקה למכנית.
התוצאה הייתה נפלאה ולא הרגשתי שינוי בסחיבה או בצריכת דלק.
אחרי שנה, הרכב התחיל לזייף יותר ויותר בהדרגה.
התברר שהקי שמחזיק את הפולי של רצועת הטיימינג, נשחק וגם הרחיב
את התעלה שלו שבקרנק, כך שהתזמון השתנה.
חשבתי על כיוון של חידוש ומילוי אבל אז פורסם בקבוצה בפייסבוק
גרנד ויטרה דיזל לחלקים שאלתי את המוכר מה מצב המנוע והוא ענה
שהרכב הפסיק לסחוב ונשבר לו לכן הוא מוכר בזול.
קניתי את המנוע במחיר מעולה מתוך כוונה לחלץ את הקרנק.
ואז התברר לי שגם למנוע ההוא שתלו משאבת הזרקה מכנית.
המנוע נראה יבש ללא נזילות.בבית, בדקתי את המנוע
מבחינת דליפת קומפרסיה ויצא תקין.
החלטתי להמר ולהחליף את המנוע איך שהוא.
למעשה, המנוע נשמע מעולה, לא מעשן בכלל
אבל הרכב לא סוחב.סיבות אפשריות טורבו או משאבת הזרקה.
(רעיונות נוספים, יתקבלו)
בדיקה עם שעון לחץ, מראה שהטורבו לא מפיק לחץ מתאים.
ה-EGR מבוטל וחסום פיזית.הויזגייט סגור כראוי.
אין בריחת לחץ מהאינטרקולר.לכאורה, הטורבו לא תקין.
אלא מה? המנוע לא מעשן בכללגם כשהוא לכאורה נחנק.
למיטב ידיעתי, טורבו שלא דוחס, פירושו, חוסר אוויר בתא השריפה
שגורם לעישון וכאן אוויר צלול.
כאן נכנסת משאבת ההזרקה למשוואה.
אולי היא מזריקה כמות מעטה לתא השריפה
ואין מספיק דחס בסעפת הפליטה שיפעיל את הטורבו כמו שצריך.
יש לי מהמנוע הקודם, גם משאבה וגם טורבו שעבדו היטב
את מי להחליף קודם, אם בכלל.
קפצתי על ההזדמנות לשנמך את הרכבוהחלפתי את משאבת ההזרקה למכנית.
התוצאה הייתה נפלאה ולא הרגשתי שינוי בסחיבה או בצריכת דלק.
אחרי שנה, הרכב התחיל לזייף יותר ויותר בהדרגה.
התברר שהקי שמחזיק את הפולי של רצועת הטיימינג, נשחק וגם הרחיב
את התעלה שלו שבקרנק, כך שהתזמון השתנה.
חשבתי על כיוון של חידוש ומילוי אבל אז פורסם בקבוצה בפייסבוק
גרנד ויטרה דיזל לחלקים שאלתי את המוכר מה מצב המנוע והוא ענה
שהרכב הפסיק לסחוב ונשבר לו לכן הוא מוכר בזול.
קניתי את המנוע במחיר מעולה מתוך כוונה לחלץ את הקרנק.
ואז התברר לי שגם למנוע ההוא שתלו משאבת הזרקה מכנית.
המנוע נראה יבש ללא נזילות.בבית, בדקתי את המנוע
מבחינת דליפת קומפרסיה ויצא תקין.
החלטתי להמר ולהחליף את המנוע איך שהוא.
למעשה, המנוע נשמע מעולה, לא מעשן בכלל
אבל הרכב לא סוחב.סיבות אפשריות טורבו או משאבת הזרקה.
(רעיונות נוספים, יתקבלו)
בדיקה עם שעון לחץ, מראה שהטורבו לא מפיק לחץ מתאים.
ה-EGR מבוטל וחסום פיזית.הויזגייט סגור כראוי.
אין בריחת לחץ מהאינטרקולר.לכאורה, הטורבו לא תקין.
אלא מה? המנוע לא מעשן בכללגם כשהוא לכאורה נחנק.
למיטב ידיעתי, טורבו שלא דוחס, פירושו, חוסר אוויר בתא השריפה
שגורם לעישון וכאן אוויר צלול.
כאן נכנסת משאבת ההזרקה למשוואה.
אולי היא מזריקה כמות מעטה לתא השריפה
ואין מספיק דחס בסעפת הפליטה שיפעיל את הטורבו כמו שצריך.
יש לי מהמנוע הקודם, גם משאבה וגם טורבו שעבדו היטב
את מי להחליף קודם, אם בכלל.