התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מג'מני ללנד קרוזר קצר



משתדרג
15-01-22, 12:27
הי
נוסע על גימני מהדגם החדש. מוגבה. מבסוט כמעט מכל רגע, בעיקר מההרגשה שהאוטו נוסע ויעבור בקלות כל מכשול שאציב בפניו (מסלולים סטנדרטיים בעבירות בינוניות עד קשה, לא מדבר מסלולים עם אתגרי עבירות מטורפים ומעלות למתקדמים וגורסי סלעים). מבסוט אפילו מהגודל שמאפשר תימרונים קלים בין מכשולים בשטח ומאפשר לדלג בקלילות על מכשולים שמאתגרים רכבים גדולים יותר וכמובן האמינות, אבל... קצת נמאס מהקופצניות (גם אחרי ההגבהה) ,הספרטניות ,הנוחות הכללית והצפיפות בתא נוסעים. אם נתעלם מהעלויות. יש איזה חסרון במעבר ללנד קרוזר קצר (בן מקסימום שנתיים) ? משהו ישתנה בהרגשת הבטחון שיש לי עם הגימני? יש צורך להגביהה/לנעול עמ להגיע לאותה רמת הביצועים או שרכב סטנרטי יעפיל על הגימני המשופר קלות שלי בכל תוואי? מישהו עשה את המעבר הזה ויכול לחלוק רשמים?
תודה

erezgur
15-01-22, 12:44
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבוולמם)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?

נשלח מהנייד

משתדרג
15-01-22, 12:58
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבולמים)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?

נשלח מהנייד
Efs. האולדמן הרגיש רך מדי לגימני . ההוצאות יגדלו, ברור מנסה להתעלם כרגע מהאספקט הזה

asafk
15-01-22, 12:59
לנדקרוזר קצר אחרי שיפורים מינימליים - צמיגי שטח, הגבהה של 50 מ''מ ומיגון גחון - לא ייפול מהג'ימני כמעט בשום מקום. אתה בהחלט תהנה מנסיעה נוחה יותר.
אבל הרכב גדול וכבד וזה דורש נהיגה מעט שונה.

תתכונן לעליה בהוצאות - מה לעשות.... כל חלק וחלק יותר גדול, כבד, יקר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
15-01-22, 13:49
לפני שאתה רץ להחליף, התעלמת משאלה חשובה ומשמעותית - מה לחץ האוויר בצמיגים של הרכב בשטח ?

אצלי בויטארה לחץ האוויר שהיה רשום במדבקה המקורית הוא 23psi. לא יודע כמה היה בסמוראי בזמנו. הג׳ימני הנוכחי מצוייד במידת צמיגים מקוריים כמו שהיו במקור בויטארה דור ראשון, שוקל כנראה עדיין מעט פחות, ועדיין יוצא עם תווית לחץ אוויר של מעל 30psi.

שורה תחתונה: תוריד אוויר בשטח ל- 15-20psi ותראה בעצמך אם אתה עדיין מעוניין להחליף את הרכב ...

משתדרג
15-01-22, 18:26
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבוולמם)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?

נשלח מהנייד


לפני שאתה רץ להחליף, התעלמת משאלה חשובה ומשמעותית - מה לחץ האוויר בצמיגים של הרכב בשטח ?

אצלי בויטארה לחץ האוויר שהיה רשום במדבקה המקורית הוא 23psi. לא יודע כמה היה בסמוראי בזמנו. הג׳ימני הנוכחי מצוייד במידת צמיגים מקוריים כמו שהיו במקור בויטארה דור ראשון, שוקל כנראה עדיין מעט פחות, ועדיין יוצא עם תווית לחץ אוויר של מעל 30psi.

שורה תחתונה: תוריד אוויר בשטח ל- 15-20psi ותראה בעצמך אם אתה עדיין מעוניין להחליף את הרכב ...
ברור שהורדת לחץ עושה עבודה טובה. אבל עדיין. האוטו ספרטני וקופצני גם בכביש.. כמו שאמרתי אוהב את הגימני זה אחלה רכב אבל רחוק מלהיות נח ושאלת השדרוג עולה..

דרור ברלי
16-01-22, 01:39
אם אני זוכר טוב, לחץ אויר התקני בג'ימני לפי הוראות היצרן הוא 26PSI.

הג'ימני קצרצר וקליל ולכן גם קופצני ומיטלטל לכל הכיוונים ופשוט שובר לנהגו את הגב.
תנוחת הנהיגה ה"אסיאתית" ממש כפויה ובעייתית לנהגים גבוהים.
נסיעות כביש ארוכות בג'ימני הן עונש רציני.
המעבר ללנדקרוזר, גם קצר, יעשה לגב שלך רק טוב.

העבירות של ל"ק בשטח לא פחותה מהג'ימני ואולי אפילו טובה יותר, אבל זה רכב גדול וכבד ומגושם ואין לו לא את הקלילות והזריזות של הג'ימני ובטח לא את יחס החיוכים לשקל שמספק הג'ימני.

משתדרג
16-01-22, 05:27
אם אני זוכר טוב, לחץ אויר התקני בג'ימני לפי הוראות היצרן הוא 26PSI.

הג'ימני קצרצר וקליל ולכן גם קופצני ומיטלטל לכל הכיוונים ופשוט שובר לנהגו את הגב.
תנוחת הנהיגה ה"אסיאתית" ממש כפויה ובעייתית לנהגים גבוהים.
נסיעות כביש ארוכות בג'ימני הן עונש רציני.
המעבר ללנדקרוזר, גם קצר, יעשה לגב שלך רק טוב.

העבירות של ל"ק בשטח לא פחותה מהג'ימני ואולי אפילו טובה יותר, אבל זה רכב גדול וכבד ומגושם ואין לו לא את הקלילות והזריזות של הג'ימני ובטח לא את יחס החיוכים לשקל שמספק הג'ימני.
אכן 26.והרבה פעמים נוסע על קצת פחות, גם בכביש. (כן.. הגב)
תודה דרור, נגעת כרגיל בנקודה.נראה לי שזה בדיוק מה שאני מפחד לאבד. את הקלילות , הזריזות והחיוכים (בעיקר לעצמי) שהגימני נותן.

מוני אורבך
16-01-22, 09:46
לי היה לנד קרוזר קצר (2002 אומנם)
ועכשיו יש לי גימיני חדש.

מבחינת העבירות בשטח טכני, אם אתה יודע איך לנהוג בגימיני העבירות שלו יותר טובה מלנד קרוזר.
אבל אתה ממש צריך לדעת איך לנהוג בו, ולהרגיש את הרכב.
נהג טוב יעבור יותר מכשולים בגימיני לעומת לנד קרוזר.
אם התה לא מכיר את הגימיני, או לא מנוסה הם פחות או יותר שווים.

בבוץ וחולות הגימיני יותר טוב בכל מקרה (קל).

מבחינת נוחות נסיעה בעיר הגימיני לוקח ובגדול, הוא משתחל לכל מקום חונה בכל מקום תענוג.
בבין עירוני הלנד קרוזר מנצח ובגדול. מאוד נוח ויציב אבל..
אם הוא דיזל הרעש ממש חזק וזה מעיף לאורך זמן.

נוחות בשטח, אין ספק הלנד קרוזר מנצח משמעותית יותר נוח.
הגימיני החדש הוא שנות אור מהישנים (שלא לדבר על סמוראי) ועדין הוא לא מתקרב ללנד קרוזר.

אבי ביטר
16-01-22, 14:13
בחולות הג'ימיני יותר טוב מהל.ק ?

מוזר.
למרות המשקל, הל.ק הרבה יותר חזק, לא מבין את האבחנה הזאת.

מוני אורבך
16-01-22, 15:19
הגימיני הרבה יותר קל, מה שמאפשר לו לצוף בחול, כנ"ל לגבי בוץ

אבי ביטר
16-01-22, 16:06
אבל משקל הוא רק חלק אחד במשוואה לא?

גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.

הג'ימיני החדש בעל 102 סוסים שיודעים להפיק 13.3 קג"מ, כל זאת במשקל נוצה של 1100 ק"ג.

הל.ק המיושן לטובה בעל 204 סוסים שמפיקים 51 קג"מ במשקל של 1955 ק"ג.

בחשבון שלי יחס כח/משקל הל.ק חזק יותר.

טיילתי פעם עם ג'ימיני אחד בחבורה, אומנם הדגם הישן, היו לו המון יתרונות בשטח, אבל דיונות היו החסרון שלו.

בעליות שדרשו הרבה מאוד גז, הוא התקשה מאוד. אבל יכול להיות גם שמדבור בנהג או ברכב ספיציפי...

איל מ
16-01-22, 16:29
גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.



ראית פעם נמלה שוקעת בחול?

בכל מקרה,אתה צודק, זה לא רק משקל. זה משקל, וגודל צמיג, וכוח. וגם אז שיווי המשקל של המשולש הזה משתנה לפי התוואי (בעליית דיונה, לכוח יש הרבה יותר משמעות).

סולי
18-01-22, 00:55
אבל משקל הוא רק חלק אחד במשוואה לא?

גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.

הג'ימיני החדש בעל 102 סוסים שיודעים להפיק 13.3 קג"מ, כל זאת במשקל נוצה של 1100 ק"ג.

הל.ק המיושן לטובה בעל 204 סוסים שמפיקים 51 קג"מ במשקל של 1955 ק"ג.

בחשבון שלי יחס כח/משקל הל.ק חזק יותר.

טיילתי פעם עם ג'ימיני אחד בחבורה, אומנם הדגם הישן, היו לו המון יתרונות בשטח, אבל דיונות היו החסרון שלו.

בעליות שדרשו הרבה מאוד גז, הוא התקשה מאוד. אבל יכול להיות גם שמדבור בנהג או ברכב ספיציפי...

זה בהחלט גם יכול להיות לחץ אוויר לא נכון.. גבוה מדי.
אני בסמוראי מאז ומעולם .. ירדתי לחד ספרתי בדיונות ולא ממש הרגשתי נחיתות מאף רכב...נהפוכו.. מלבד אולי סופה וגם לא בכל הסיטואציות (; קריצה לדרור.

ואז גם צריך לזכור שגיר אוטומת גם עושה עוול למנוע במקומות האלו. או נהג כמו שאמרת.

אני נוסע כבר שנים על טנדרים יפנים (מאז שקיבלתי רישיון ולאבא היה l200 בפאלו 87כס ועד הטריטון של ימינו עם כמעט עוד 100כס נוספים)... ובמקביל ב12שנה האחרונים מחזיק בסמוראי שאני לא מסוגל להיפרד ממנו, המשקל לדעתי הוא הפקטור המכריע ביותר.. בסהכ.. כמובן שמתאר קצה כזה או אחר כמו טיפוס לראש דיונה אז המנוע יהיה קריטי הרבה יותר.. אבל באופן כללי משקל זה רע... וכוח.. ובכן חרוב המוחץ של אגדות השטח לא היה הרבה ממנו וזה לא הפריע להם.

אם מדברים על עבירות כאחיזה...אז תיאורתית רכב קל יסתפק בפחות ממנה מרכב עם נתונים זהים מלבד משקל גבוה יותר.. ברור לי כמובן שיש עוד משתנים רבים.

עוד יתרון ברכב קל בתחום העבירות, קל יותר לחילוץ....או אף לעבור מעבר קשה בדחיפה בריאה מבחוץ.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

דרור ברלי
18-01-22, 08:52
יש כמה דברים שכדאי לשנן ולזכור:


1. משקל זה רע. כמה שפחות ממנו - ככה טוב יותר.
2. כוח זה רק טוב. וכמה שיותר ממנו - ככה טוב יותר. כל עוד המכלולים יודעים לטפל בכוח הזה, אין דבר כזה "מנוע חזק מדי" - יש רק נהגים גרועים שלא יודעים להשתלט עליו.
3. אין דבר כזה "אגדות שטח". סיפורי סבתא. יצא לי להכיר/לפגוש כמה מאלה שטבעו את המונח הזה. אני ממש מצטער שאני לא מתפעל מרמת הבנתם בשטח.

מזה אפשר להבין שאם יכולנו לדחוף מנוע באמת חזק לג'ימני - הוא היה קורע בדיונות כל רכב אחר. אבל בישראל אנחנו לא יכולים. לא באופן חוקי הכוונה.

עד אז, עובדות:
1. הג'ימני קל, הלנדקרוזר כבד.
2. הג'ימני חלש, הלנדקרוזר חזק.
3. לג'ימני אין מומנט. ללנדקרוזר יש המון מומנט. אם אני לא טועה, בערך פי 3 - אם לא יותר.
4. יחס הספק למשקל? לדעתי די דומה אבל יחס המומנט למשקל הוא בבירור לטובת הלנדקרוזר ובכל השוואת תאוצה או טיפוס דיונה, הלנדקרוזר בורח מהג'ימני.
5. בג'ימני באמת צריך לרדת ללחץ חד ספרתי כדי שייסע באמת טוב בדיונה. אבל צריך להיזהר לא לפרוק צמיגים.
6. בלנדקרוזר בכלל אין צורך בזה, אבל ברור שאפשר (אם לא אכפת לכם לחסל את צמיגי החתך 65 שלו) - ואז הוא יטוס חזק ומהר יותר מג'ימני על לחץ חד ספרתי.
7. הג'ימני גבולי מבחינת כוח והגיר האוטומטי פשוט רוצח את הביצועים שלו ומאוד מקשה עליו בחולות.


מכאן ואילך, תעשו מה שנראה לכם.

מוני אורבך
18-01-22, 09:12
אני רק רוצה להוסיף שהגימיני שלי הוא ידני.
מבחינת כוח לא הרגשתי שחסר. לא זכור לי מצב בו הוא לא יכל לתת עוד בעלינ.
מצד שני לא עליתי את הדיונה הגדולה איתו..
יתכן שבאוטומט המצב פחות טוב.

nirs
18-01-22, 10:43
בחול, המנוע מדבר ורצוי שיהיה בנזין עם כמה שיותר סוסים (מה שאין בגימיני, סוסים הכוונה).
גם מניסיוני, הלנדקרוזר בחול עדיף וטוב מהגימיני.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zivcar
18-01-22, 13:57
בעיני יותר מידי הבדלים בין הרכבים מכדי שאפשר יהיה לחשב מי מנצח בנקודות.
ובכל זאת בתור מי שעבר מג׳ימני משופר קלות (מוגבהה ממוגן ונעול אחורה) לפג׳רו ארוך אני מרגיש צורך להגיב.

מלבד מצבים מסוימים מאוד (דיונות תלולות או חול סופר רך, מדרגות שדורשות בסיס גלגלים ארוך) הג׳ימני בעיני מנצח כל רכב אחר מבחינת עבירות.
נכון, צריך ללמוד אותו (אבל אחרי 7 שנים לומדים לנצל יתרונות).
המשקל הקטן, המידות הכלליות (בעיקר רוחב), והזוויות גישה/נטישה המוטרפות שלו פשוט עושים בית ספר לרוב הכלים, בטח כלים שהם סטוק או משופרים קלות.
וזה מסיבה אחת פשוטה, עם רכב כל כך קטן יש כל כל הרבה יותר קווים לבחור מול כל מכשול, שאם יודעים לממש איתו פוטנציאל קשה מאוד להתקרב למגבלות ב-99% מהמסלולים.
העבירות שלו גם טובה יותר מעוד סיבה, הוא זול, והתיקונים שלו זולים. עבירות ״מורלית״ אם תרצו. לא מפחדים על ג׳ימני בטח מ-2008-2010 כמו על לנדקרוזר או פגרו מאותם שנים. מחיר הטעות פשוט לא אותו דבר.
ויש עוד סיבה שמישהו כבר ציין. משקל משקל ומשקל. לצאת 2 ג׳ימני, 4 חבר׳ה לטיול שלג, להתקע כל היום בלי לדפוק חשבון בלי לפרוס כננת או להוציא כבל , כי כל תקיעה של הפצפון הזה, 3 חבר׳ה בוגרים בדחיפות קלות מחזירים את הרכב לתנועה. זה משהו לא יקרה בבהמה ששוקלת פי כמה וכשהיא תתקע לך תוציא. כנל בהתיישבות על אבן בשטח וכו.

כל אלה פיזית ופסיכולוגית גרמו לג׳ימני להיות הרכב הכי עביר שהיה לי.

ומצד שני, עברתי לפג׳רו ארוך כי חתונה ואז ילדים ואז רוצים לצאת לטייל או ליסוע לצימר והג׳ימני לא טוב לכלום.
אז נכון, הוא מרגיש הרבה פחות עביר מג׳ימני(וכנראה גם מלנד קרוזר) גם אחרי הגבהה ולמרות נעילה אחורית מקורית ובקרת החלקה יעילה וצמיגים גדולים. אם פיזית ואם פסיכולוגית זה פשוט לא זה.
אבל פתאום מבינים שאפשר לעשות את אותם טיולים בדיוק, גם אם איפושהו צריך לצאת לכוון או להניח כמה אבנים במקום שהגימני עבר בקלות בצד.
ומצד שני נוח לי, וכיף לי. המושב רחב, המזגן נותן עבודה, הברך לא נשענת על מתגי החלון. הכסא הולך אחורה כמה שרוצים.
והנסיעה בדרך הארוכה לשטח לא מעייפת. והשבילים הארוכים במדבר בין מכשול למכשול לא מעייפים (ועוד שנוסעים בהם במהירות כפולה מהגימני).
וכיף, באמת כיף…בלי קשר למי הכי עביר בסיטואציה א׳ או ב׳.

ופה אני מגיע לנקודה שלי. אם אתה שייך לצד קיצוני כלשהו (עושה רק מעלות קשים או נוסע 30 אק״מ בשנה בכביש) אז הבחירה ברורה.
אבל אם אתה כמו רובנו, בסוף זה עניין של תחושה ורגש.
רוצה להרגיש שאתה עובר בכל מקום? להיות אנדרדוג ולהראות לגדולים? להשאר צעיר (ברוח לפחות)? תשאר עם ג׳ימני!
בא לך להתפנק? להנות מהחיים? חשוב לך שיהיה לך נוח? יכול להרשות לעצמך? עבור לג׳יפ גדול, אם זה לנדקרוזר , פגרו, צ׳ירוקי, כל אחד והכת שלו.

בהצלחה! ותהנה בשטח.

דרור ברלי
18-01-22, 16:30
שכחת לציין שהג'ימני קצרצר.
לבסיס גלגלים קצרצר יש יתרונות רק במעבר סוללות או תמרון בשטח טכני סופר-צפוף. בכל סיטואציה אחרת זה בעייתי עד מסוכן. לא סתם ג'ימנים מתהפכים בקלות.

Zivcar
18-01-22, 18:55
שכחת לציין שהג'ימני קצרצר.
לבסיס גלגלים קצרצר יש יתרונות רק במעבר סוללות או תמרון בשטח טכני סופר-צפוף. בכל סיטואציה אחרת זה בעייתי עד מסוכן. לא סתם ג'ימנים מתהפכים בקלות.

בלי ספק. וזה לא רק בשטח. כמה חבר׳ה התהפכו בכבישים בעיקולים בכביש, רץ בוואטסאפ לא פעם. בטח המוגבהים בהגזמה.

היום בשפ״צים וירידות מחורצות בכבדות עם פג׳רו ארוך יש לי ביטחון קיצוני, כמובן ביחס לגימני היה פשוט מפחיד.
אבל עדיין התחושה שעם מספיק רצון וכישרון אפשר לעבור הכל לא חוזרת. גם אם זה אומר שבשפצ 2 חברים נתלו על הדלת בג׳ימני. הוא כזה קליל שזה מספיק.

ואני לא נוסטלגי, בסך הכל עברתי לפני כשנה. אני מצדיק את המעבר לרכב מפנק ובוגר יותר וזה חלק נדרכו של כל ג׳יפאי.

דרור ברלי
18-01-22, 19:43
זה לא אומר שג'ימני לא טוב או שלנדקרוזר יותר טוב.
"טוב" ו"מתאים" זה עניין של צרכים, רצונות וכמובן יכולות.

לכל רכב יש את היתרונות והחסרונות שלו ולכל אחד יש את הצרכים והתנאים שלו ובסופו של דבר לכל סיר יימצא המכסה שלו. גם אם הסיר שבור והמכסה עקום - בהרבה מקרים דווקא הרכב הסו-קולד "פחות טוב" הוא יותר מאתגר ולכן גם יותר מהנה, כי בשורה התחתונה - הרוב, אם לא הכל, תלוי רק בנהג.

asafk
18-01-22, 19:50
שורה תחתונה. בא לך להתחדש.
זה בסדר ולא צריך לקבל מאיתנו חיזוקים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

משתדרג
18-01-22, 21:40
בעיני יותר מידי הבדלים בין הרכבים מכדי שאפשר יהיה לחשב מי מנצח בנקודות.
ובכל זאת בתור מי שעבר מג׳ימני משופר קלות (מוגבהה ממוגן ונעול אחורה) לפג׳רו ארוך אני מרגיש צורך להגיב.

מלבד מצבים מסוימים מאוד (דיונות תלולות או חול סופר רך, מדרגות שדורשות בסיס גלגלים ארוך) הג׳ימני בעיני מנצח כל רכב אחר מבחינת עבירות.
נכון, צריך ללמוד אותו (אבל אחרי 7 שנים לומדים לנצל יתרונות).
המשקל הקטן, המידות הכלליות (בעיקר רוחב), והזוויות גישה/נטישה המוטרפות שלו פשוט עושים בית ספר לרוב הכלים, בטח כלים שהם סטוק או משופרים קלות.
וזה מסיבה אחת פשוטה, עם רכב כל כך קטן יש כל כל הרבה יותר קווים לבחור מול כל מכשול, שאם יודעים לממש איתו פוטנציאל קשה מאוד להתקרב למגבלות ב-99% מהמסלולים.
העבירות שלו גם טובה יותר מעוד סיבה, הוא זול, והתיקונים שלו זולים. עבירות ״מורלית״ אם תרצו. לא מפחדים על ג׳ימני בטח מ-2008-2010 כמו על לנדקרוזר או פגרו מאותם שנים. מחיר הטעות פשוט לא אותו דבר.
ויש עוד סיבה שמישהו כבר ציין. משקל משקל ומשקל. לצאת 2 ג׳ימני, 4 חבר׳ה לטיול שלג, להתקע כל היום בלי לדפוק חשבון בלי לפרוס כננת או להוציא כבל , כי כל תקיעה של הפצפון הזה, 3 חבר׳ה בוגרים בדחיפות קלות מחזירים את הרכב לתנועה. זה משהו לא יקרה בבהמה ששוקלת פי כמה וכשהיא תתקע לך תוציא. כנל בהתיישבות על אבן בשטח וכו.

כל אלה פיזית ופסיכולוגית גרמו לג׳ימני להיות הרכב הכי עביר שהיה לי.

ומצד שני, עברתי לפג׳רו ארוך כי חתונה ואז ילדים ואז רוצים לצאת לטייל או ליסוע לצימר והג׳ימני לא טוב לכלום.
אז נכון, הוא מרגיש הרבה פחות עביר מג׳ימני(וכנראה גם מלנד קרוזר) גם אחרי הגבהה ולמרות נעילה אחורית מקורית ובקרת החלקה יעילה וצמיגים גדולים. אם פיזית ואם פסיכולוגית זה פשוט לא זה.
אבל פתאום מבינים שאפשר לעשות את אותם טיולים בדיוק, גם אם איפושהו צריך לצאת לכוון או להניח כמה אבנים במקום שהגימני עבר בקלות בצד.
ומצד שני נוח לי, וכיף לי. המושב רחב, המזגן נותן עבודה, הברך לא נשענת על מתגי החלון. הכסא הולך אחורה כמה שרוצים.
והנסיעה בדרך הארוכה לשטח לא מעייפת. והשבילים הארוכים במדבר בין מכשול למכשול לא מעייפים (ועוד שנוסעים בהם במהירות כפולה מהגימני).
וכיף, באמת כיף…בלי קשר למי הכי עביר בסיטואציה א׳ או ב׳.

ופה אני מגיע לנקודה שלי. אם אתה שייך לצד קיצוני כלשהו (עושה רק מעלות קשים או נוסע 30 אק״מ בשנה בכביש) אז הבחירה ברורה.
אבל אם אתה כמו רובנו, בסוף זה עניין של תחושה ורגש.
רוצה להרגיש שאתה עובר בכל מקום? להיות אנדרדוג ולהראות לגדולים? להשאר צעיר (ברוח לפחות)? תשאר עם ג׳ימני!
בא לך להתפנק? להנות מהחיים? חשוב לך שיהיה לך נוח? יכול להרשות לעצמך? עבור לג׳יפ גדול, אם זה לנדקרוזר , פגרו, צ׳ירוקי, כל אחד והכת שלו.

בהצלחה! ותהנה בשטח.

תודה רבה. סיכום ממצא. מבין לחלוטין. ההחלטה קשה בין עולמות שונים לגמרי.

idosit
30-01-22, 18:47
האנומליה של הג'ימני : כולם מרוצים ממנו. אף אחד לא חוזר אליו.

עשיתי את המעבר המדובר מגימני לקרוזר קצר.
עיקרי הדברים כבר נאמרו.

הגימני :
זול יותר בכל פן שתבחן. תחושת הדרור שיש בשטח היא אבסולוטית.

הקרוזר:
חבילה שלמה יותר של "שטח / כביש / נוחות" .
אם אתה ערוך מנטלית למשאבים הנדרשים, גם אתה תצטרף לחוג האנומליה.

בהצלחה

איל מ
30-01-22, 19:16
האנומליה של הג'ימני : כולם מרוצים ממנו. אף אחד לא חוזר אליו.


זאת לא אנומליה כלל. כשנפתחת האפשרות לחזור אליו, בד"כ מגבלות המשפחה או הגוף לא מאפשרים זאת.
ועדיין....
אני מכיר הרבה חברה מבוגרים, בוגרי סמוראי, שילדיהם פרחו מהקן, ולאשה כבר מזמן אין כוח אליהם, שקנו ג'ימני מהדגמים החדשים, למרות שיכלו לקנות לנדקרוזר לא ישן מדי. והם תמיד עם חלון פתוח, ותמיד מחייכים.
(אולי החלון פתוח כי אין מקום ליד,ואולי החיוך הוא בעצם עווית כי נתפס הגב, אבל מרחוק הם נראים מאושרים).

Zivcar
30-01-22, 19:24
זאת לא אנומליה כלל. כשנפתחת האפשרות לחזור אליו, בד"כ מגבלות המשפחה או הגוף לא מאפשרים זאת.
ועדיין....
אני מכיר הרבה חברה מבוגרים, בוגרי סמוראי, שילדיהם פרחו מהקן, ולאשה כבר מזמן אין כוח אליהם, שקנו ג'ימני מהדגמים החדשים, למרות שיכלו לקנות לנדקרוזר לא ישן מדי. והם תמיד עם חלון פתוח, ותמיד מחייכים.
(אולי החלון פתוח כי אין מקום ליד,ואולי החיוך הוא בעצם עווית כי נתפס הגב, אבל מרחוק הם נראים מאושרים).

הודעה משובחת, בעיקר החלק שבסוגריים.
אבל כן, גם אני מכיר המון בסביבות הגילאים שהילדים כבר פרחו מהקן בגימני החדש, תופעה שבדגם הישן פחות ראיתי.
האמת שמעולם לא נהגתי בחדש, אבל תהיתי ביני לבין עצמי כמה איכות החיים באמת השתפרה שם.

מוני אורבך
31-01-22, 08:43
היה לי גימיני ישן ועכשיו חדש.
איכות החיים השתפרה מאוד.
המנוע (לפחות בידני) הרבה יותר סוחב והרכב מרגיש קליל.
הרכב הרבה יותר פרקטי ללא כול מני מוזרויות.
הרבה יותר נוח בכביש וגם בשטח.
ה"נעילות" האלקטרוניות עושות עבודה מצוינת.
אם אתה לא מחפש עבירות קשה סטיל נחל קינה וכו, אין צורך בנעילות אמתיות.
בקיצור קפיצת מדרגה.

דרור ברלי
31-01-22, 13:21
זה רכב קלאסי לצעירים עם גב קשוח. רכב השטח הראשון האולטימטיבי, כזה שאוהבים ומשדרגים ומעריצים - אבל לא מתאים למשפחה ומאוד לא נוח - אז מתישהו מתקדמים ממנו למשהו גדול ונוח יותר. זה ההסבר לאנומליה.

מצד שני, חצי מהמטיילים שלי בג'ימנים חדשים הם זוגות לא צעירים. אנשים שהילדים שלהם כבר פרחו מהבית, חלקם על סף פנסיה או זה עתה נכנסים אליה. יש להם זמן, בניגוד לצעיר/סטודנט הממוצע יש להם קצת כסף ויכולים לרכוש ג'ימני חדש ב-150,000 שקל - ועכשיו מגשימים את חלום הג'יפ והטיולים והם מטיילים - והרבה. חלקם בעלי יכולת כלכלית לרכוש רנגלר או לנדקרוזר, אבל בחרו בג'ימני כי זה מה שנכון להם מהבחינה הפרקטית גם כרכב עירוני זריז, חסכוני, אמין, כיפי, יפה (לא פחות חשוב! העיצוב שלו מקסים!) וזה אמנם המון כסף אבל חצי ממחיר של רכב שטח גדול יותר.

האמת? אני מקנא בהם.
מקנא על שבגילם הם מסוגלים, פיזית, להינות מהג'ימני.
כי עבורי, היום, הוא רכב מהנה ביותר בשטח - אבל מתיש. הרבה יותר מתיש מג'יפ קלאסי פתוח נטול מזגן, עם כל רפרטואר הרעש, החום/קור וכו'.
הוא מפרק את הגב והנסיעה הארוכה על הכביש לדרום וחזרה היא כבר סוג של עונש.

שגיא S
31-01-22, 13:37
כי עבורי, היום, הוא רכב מהנה ביותר בשטח - אבל מתיש. הרבה יותר מתיש מג'יפ קלאסי פתוח נטול מזגן, עם כל רפרטואר הרעש, החום/קור וכו'.
הוא מפרק את הגב והנסיעה הארוכה על הכביש לדרום וחזרה היא כבר סוג של עונש.


אתה מדבר על רכב סטנדרטי? או שגם עם מערכות מתלים משודרגות (חוקי) הם עדיין כאלו?

סולי
31-01-22, 13:51
אני סובל מכאבי גב באופן כרוני... דלקות שרירים שבאות והולכות.. ולעיתים נשארות לתקופות ארוכות.

עובד ביוםיום על גבי היילקס... הכאבי גב שם בכל סוף יום עבודה.
על הסמוראי המזדקן העברתי עכשיו 4 ימי נהיגה... שטח וכביש. 0 כאבי גב...
מאז שהתקנתי את המחממי מושבים... קרה איזשהו קסם. לא יודע ממש להסביר אבל הם פתוחים תמיד עם חום נמוך... וזה רק עשה טוב לשרירים ולכאבי הגב.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מוני אורבך
31-01-22, 15:01
דרור אתה מדבר מפוזיציה של אדם בגובה מטר תשעים.
אני בכלל לא מבין איך אתה נכנס לגימיני שלא לדבר על לנסוע איתו לדרום.

אני אדם הרבה יותר צנוע (בממדים) 1.7 מטר.
לי הגימיני מתאים בול כמו כפפה ליד.
לא גדול מדי לא קטן מדי. הכול בהשג יד, אפילו המושבים נוחים לי.
כנראה שאני במבנה גוף דומה ליפני.
חלק גוף עליון ארוך יחסית לרגלים קצרות.

דווקא ברנגלר הרגשתי לא מתאים. החלק הגוף העליון היה גבוה מדי (המשענת לא התאימה)
אבל הרגלים קצרות מדי (הכיסא היה גבוה מדי).

רמי גלבוע
31-01-22, 15:14
מחוץ לדיון הספציפי אני מודיע כאן חגיגית, שברגע שמוציאים לשוק ג'ימני 5 דלתות אני מוכר את הדיסקו ואת היונדאי של אשתי, ומתאשפז בג'ימני עד יומי האחרון. ההודים אמורים להוציא 5 דלתות תחת המותג מארוטי, אולי יום אחד יתעשתו גם היפניים. ג'ימני 5-דלתות יהיה להיט עולמי היסטרי, והסוזוקאים יודעים לעשות כאלה כלים, כבר עשו. למה לא עכשיו?

נמרוד
31-01-22, 15:35
137207

דרור ברלי
31-01-22, 17:04
אני מודיע כאן חגיגית, שברגע שמוציאים לשוק ג'ימני 5 דלתות אני מוכר את הדיסקו ואת היונדאי של אשתי, ומתאשפז בג'ימני עד יומי האחרון.

אתה מתחייב? לרדת מהכרכרה?
כי אנחנו נזכיר לך את זה.

איל מ
31-01-22, 17:10
מישהו כאן עוד ימרר בבכי, בקופסא ההודית שאיבדה את כל היתרונות שלה עקב הגדלת משקל וגודל (פשטות ואמינות כבר כנראה לא יהיו), רק כי התחייב בג'יפולוג.

נמרוד
31-01-22, 17:10
ברלי, יה ברלי... אתה זה שנשוי קתולית לערמת פחים. אל תשליך על אחרים את הצרות שלך.

רמי נשוי לבת אנוש :rolleyes:

דרור ברלי
31-01-22, 17:24
דרור אתה מדבר מפוזיציה של אדם בגובה מטר תשעים.
אני בכלל לא מבין איך אתה נכנס לגימיני שלא לדבר על לנסוע איתו לדרום.

אני אדם הרבה יותר צנוע (בממדים) 1.7 מטר.
לי הגימיני מתאים בול כמו כפפה ליד.
לא גדול מדי לא קטן מדי. הכול בהשג יד, אפילו המושבים נוחים לי.
כנראה שאני במבנה גוף דומה ליפני.
חלק גוף עליון ארוך יחסית לרגלים קצרות.

דווקא ברנגלר הרגשתי לא מתאים. החלק הגוף העליון היה גבוה מדי (המשענת לא התאימה)
אבל הרגלים קצרות מדי (הכיסא היה גבוה מדי).



המושבים של הג'ימני פשוט איומים. הגרועים ביותר שתמצאו ברכב חדש כלשהו. הם צרים וקצרים וקשים ולא תומכים. וכמובן, איך לא, אוטו יפני - גם גבוהים מדי ביחס לגלגל ההגה הנמוך מדי בעל טווח הכוונון המגוחך, וסובלים מכל הרעות החולות האחרות של הנדסת אנוש אסיאתית שעוינת לאנשים גבוהים, ונפוצה בכלי רכב ממזרח אסיה. הדבר החיובי היחיד שמצאתי בהם הוא החימום לתחת. מאוד שימושי במדינה שקפואה כל השנה כמו שלנו.......

מבחינתי השיפור הדחוף הראשון שנדרש לאוטו המתוק הזה, הוא לא הגבהות ולא צמיגי שטח ולא נעילות - אלא להחליף את המושבים מיד לזוג מושבים גרמניים איכותיים מאספיר. הרבה יותר נמוכים, נוחים, תומכים ומפנקים. בתקווה שיצליחו להידחק לתוך חלל הפנים המצומצם.... אבל זה יוסיף אלפים רבים לחשבון הכולל.

אני 1.90 וזה גבוה מהממוצע ובאמת ברנגלר או כל ג'יפ אמריקאי/אמריקאי-ישראלי או בריטי, אני מרגיש הכי טבעי בעולם. ברכבים יפניים זה הופך להיות קשה ומאולץ, ובהתאם לזה העייפות והכאבים בגב ובשכמות ובברכיים שתמיד נתקלות במשהו בולט.

1.70 ורגליים קצרות באמת מתאים יותר לסטנדרט יפני - ומכאן שכל אחד יתייחס לנתוניו האישיים ובהתאם לזה ישקול אם הג'ימני מתאים לו.

- - - Updated - - -


ברלי, יה ברלי... אתה זה שנשוי קתולית לערמת פחים. אל תשליך על אחרים את הצרות שלך.

רמי נשוי לבת אנוש :rolleyes:



להזכיר: דיסקו דור ראשון. לנדרובר.
הדבר הטוב היחיד בלנדרובר זה הנוחות. מושבים טובים, מתלים טובים, תנוחת נהיגה טובה. רכב נוח בכל קנה מידה גם מול כלים חדשים.
והוא התחייב לוותר על זה.... בשביל ג'ימני!

ורמי כבר לא ילד.
הוא עוד יצטער. כמה שהוא יצטער.

ד ו ר ו ן
31-01-22, 18:36
מישהו כאן עוד ימרר בבכי, בקופסא ההודית שאיבדה את כל היתרונות שלה עקב הגדלת משקל וגודל (פשטות ואמינות כבר כנראה לא יהיו), רק כי התחייב בג'יפולוג.

גרסה 5 דלתות זה טוב להודים שצריכים להוביל עוד 10הודים ברכב.
מתיחת השלדה של הגימני, בלי הגדלת רוחב משמעותית, תוציא את הרכב המקסים הזה מפרופורציות.
זוית הבטן תהפוך אותו ללא רלוונטי לשטח, והיחס רוחב/ארוך יהפך למשהו מוזר ולא פרופורציונלי, כמו רכב לוויות צר וארוך.

דרור ברלי
31-01-22, 18:50
כבר היום הוא די נמוך.
רק בסיס הגלגלים הקצרצר נותן לו את זוית הבטן הסבירה יחסית שלו.
דגם ארוך יצטרך הגבהה בדחיפות, אחרת יתיישב על כל תלולית קטנה.

raanan
31-01-22, 19:27
הנסיעה הארוכה על הכביש לדרום וחזרה היא כבר סוג של עונש.
האם "העונש" קשור בזה שהרכב צר וקצר לכן דורש ריכוז במהירות שיוט לשמירת הנתיב ?
כלומר, לא רק עניין המתלים ותנוחת הנהיגה.

דרור ברלי
31-01-22, 22:59
האם "העונש" קשור בזה שהרכב צר וקצר לכן דורש ריכוז במהירות שיוט לשמירת הנתיב ?
כלומר, לא רק עניין המתלים ותנוחת הנהיגה.


לא. ממש לא. הוא אמנם רגיש לרוחות צד ולקפלי אספלט אבל זה ממש משני.

זה קודם כל תנוחת הנהיגה הבלתי אפשרית (לגבוהים). תנוחת נהיגה זה הדבר הכי חשוב ברכב מבחינת נוחות. לא כל אוטו מתאים לכל נהג.
אחר כך המושב האיום ונורא. לא ראוי לבני אדם גדולים. אפילו מושבים מקוריים של סופה שהם איומים לכשעצמם, טובים יותר ממנו.
גם ההיגוי לא מדויק ולא תמיד ממורכז וזה כן דורש תשומת לב וריכוז.
אני מתעייף ממנו מהר וכל חצי שעה של נהיגה רצופה אני כבר מוכרח עצירה כדי למתוח ולשחרר את הגוף.

וכמובן על כל באמפר וגם בשטח, מקבלים בשידור ישיר את הבעיטות מהסרן האחורי ישר לגב התחתון.
אבל זו צרה של רוב הג'יפים הקצרים. כאן רק ה-CJ5 היה קשוח ומכאיב יותר מהג'ימני.

בשטח המתלים שלו עובדים טוב והוא מגניב ומהנה מאוד לנהיגה - ועדיין מעייף מאוד.

בשורה תחתונה - לא. לא לגובה שלי, ובטח כבר לא לגיל שלי.

מוני אורבך
01-02-22, 08:36
ומהפוזיציה של משהו בגובה 1.7 ובמשקל 65 קילו...
המושבים מצוינים לי, ממש תומכים ומוצקים.
נכון יש בשוק כסאות יותר טובים (והרבה יותר יקרים) אבל לי הם בהחלט מספקים.
היתי מעדיף כיסא יותר נמוך במספר סנטימטרים, אבל לא deal barker
אשר ליציבות כיוונית בכביש מהיר, מבחינתי בסדר גמור.
לא פחות טוב מרנגלר ובטח יותר טוב מסופה.
לא נוסעתי הרבה נסיעות ארוכות אבל ממה שנסעתי אין תלונות.
נסעתי מספר שעות ברציפות ללא צורך בהפסקה.
הגימיני (הידני לפחות) אינו מומלץ למהירות גבוה מ 110 ברציפות.
ב 110 הוא כבר עובר את ה 3000 סלד וזה כבר מתחיל להיות מעצבן מבחינת רעש.
דווקא צריכת הדלק סבירה במהירויות כאלו, כך שהכול ענין של כמה רגישים לרעש.
הרכב יחסית די שקט עד 110 וזה די מעצבן (אותי) לשמוע אותו מילל מעל 3000 סלד.

דרור ברלי
01-02-22, 10:16
כבר ב-95 קמ"ש הוא על 3,000....... אמנם עדיין לא רועש, אבל ב-110 הוא על 3,500-3,700 וזה כבר כן רועש.
הוא גם משייט 120 על 4,000 בלי בעיה, אבל הרעש... וכבר אי אפשר להימנע ממחשבות שזה לא עושה לו שום דבר טוב.

היציבות הכיוונית על כביש? היתה מתה לדגדג סופה (אני עם פנהרד מחובר). בסיס הגלגלים הקצרצר לא יכול לשקר.

אבל היכן שהוא ממש מפתיע זה באחיזת כביש. בהתחלה נכנסים לפניה בחשש ובציפיות נמוכות כי זה ג'יפ וכי הוא קצרצר וגבוה, ומופתעים בכל פעם מחדש. אני כבר התרגלתי ונכנס איתו לעיקולים של כביש 65 בין אום אל-פחם לצומת מגידו במהירות תלת ספרתית בלי לחשוש.

במקרה שלי, החלפת מושב נהג היא קריטית ממש. אולי זה גם יתקן את תנוחת הנהיגה הבלתי אפשרית.

erezgur
01-02-22, 11:43
עדיין בתחום התיאורטי, אבל אני בהחלט חושב שג'ימני כזה יכול להיות רכב השטח הבא שלי.
מכיוון שאני במימדים של דרור - סוגיית הכיסא / נוחות הנסיעה לאורך זמן היא נקודה חשובה.
עוקב בעניין אחר הדברים המאמרים כאן, כנראה אצטרך לעשות נסיעת מבחן משמעותית לפני קבלת החלטה.

נשלח מהנייד

רמי גלבוע
01-02-22, 11:49
דרור,
התחייבותי יצוקה בבטון שנשפך סביב רשת פלדה המורכבת מדרייבשאפטים בריטיים מפותלים ומוטות רדיוס מעוקמים.
אם יבוא ג'ימני 5-דלתות, יילך הדיסקו.

ואתה יודע מה? רוצה סקופ עולמי? תקופת הדיסקו אצלי עשויה להיות אפילו קצרה יותר, בי נשבעתי.
מחשבות בגידה מנקרות במוחי, כל אימת שאני מתאשפז במוסך של אלי שחר לכמה שעות.
זה קורה פעמיים בשנה, ואף יותר

האימפריה קורסת, אין ספק

דרור ברלי
01-02-22, 17:58
דיסקו עושה צרות? מה אתה אומר?.... באמת?............... אף פעם לא חשדתי שזה אמיתי.

אני רק לא מאמין שאתה מבקר אצל אלי שחר רק פעמיים בשנה.
פעמיים בחודש יותר מתקבל על הדעת... אלא אם האוטו באמת לא נוסע מטר (ככה הוא נראה. חדש), והולך לאלי רק לפני טסט....

למי שירצה דיסקו דור 1 דיזל שבאמת הכי יפה ושמור שראיתם ומקורי לחלוטין - תירשמו אצל רמי כבר עכשיו. אם הייתי רוצה לנדרובר, זה האוטו.


הנה עשיתי לך קידום מכירות. שלא תגיד שחברים לא דואגים זה לזה.


אבל מכיוון שאני באמת אוהב אותך ודואג לך.... ג'ימני יגמור לך את הגב. אין בו מקום אפילו לצידנית רכה של שישיית בירות. שלא לדבר על מנגל, ואיך תכין בערב את הקבבצ'ה הדרוש לבריאותך וחיוניותך המפורסמים?.....

Aifer
01-02-22, 20:01
אתה מתחייב? לרדת מהכרכרה?
כי אנחנו נזכיר לך את זה.אני ישמש כעד.
יתכן שההתחלה מחדש שלי עשתה לרמי חשק? :-)

Sent from my IN2013 using Tapatalk

נדב42
02-02-22, 01:19
אין בו מקום אפילו לצידנית רכה של שישיית בירות. שלא לדבר על מנגל, ואיך תכין בערב את הקבבצ'ה הדרוש לבריאותך וחיוניותך המפורסמים?.....

בג׳ימני 5 דלתות יהיה ...
אם יהיה כמו בויטארה ארוכה דור ראשון, דיינו.

מוני אורבך
02-02-22, 08:52
הגימיני החדש מתוכנן הרבה יותר טוב מהישן, תא המטען האחורי הרבה יותר גדול ומתוכנן מצוין למטען.
זה כמובן אם מקפלים את המושבים האחוריים (-:
כי עם מושבים נשאר תא מטען למחצלת ושישית בירות, ואולי גם ערכת קפה.

למעשה עשיתי בדיקה והשוואה מול רנגלר JK קצר.
אם מקפלים את המושבים האחורים ברנגלר ובגימיני ומשווים את תא המטען שנוצר.
מתברר שתא המטען ברנגלר ארוך ורחב רק ב 10 סנטימטר לעומת הגימיני.
אולם תא המטען בגימיני הרבה יותר פרקטי. כי ברנגלר המושבים מתקפלים קדימה וגוזלים 20 סמטימטר יקרים.
ומבחינת רוחב יש שני כנפים בצדדים שמאוד מגבילות את ההעמסה הנוחה.
בקיצורו של דבר באופן מאוד מפתיע אפשר לדחוף משמעותית יותר מטען בגימיני קצר לעומד רנגלר.
הגימיני הוא בגודל מושלם לזוג מטיילים.
ואם רק הנהג ברכב, יש אפילו יתירות מקום. מקרר מזרונים ציוד לינה הכול נכנס בפנים, אין צורך בגגון.

סולי
02-02-22, 09:00
הצורך בגגון לדעתי נובע בעיקר מהצורך לפינוי אשפה וסחיבת עצים להסקה.

את אלו פחות סימפתי לאחסן בקבינה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

רמי גלבוע
02-02-22, 10:49
דרור יקירי,
תודה רבה לך על הקידום, תקבל גם היום את עמלתנו המקובלת...

אבל!!!

1. אל תשלוף עדיין את החצוצרות, בינתיים, הרגש מנצח אצלי את השכל, וקשה לי מאוד לחשוב על פרידה מהדיסקו; אני עם TDI מאז 1998 (שלושה כלים שהוחלפו בזה אחר זה) + ה-110 שהיה לי חמש שנים במקביל. קשה הפרידה מהאימפריה הבריטית.

2. האמת היא שנמאס לי מ"אוטו ישן" באשר הוא. לא פג'רו, לא קרוזר, לא דיסקו. נמאס לי לתחזק מונומנט היסטורי

3. אני חושב שג'ימני 5-דלתות יכול להיות נוח יחסית, גם הקצר כבר כמעט-נסבל אצלי.

יש בהודו המון דיבורים על הג'ימני 5-דלתות + צילומי ריגול (שלא תמיד זה צילום, לעתים איור פוטושופ). ב Autocat India מדברים על שלדה מוארכת ב-30 ס"מ (מה שמביא אותה למספר הזהב של בסיס גלגלים 2.55 סנטימטרים = כמעט מספר הקסם של 100 אינץ' = בדיוק ה WB של דיסקו 1 ו-2), משקל 1200 ק"ג, אותו מנוע. יכול להיות מדליק, אבל צריך להגיע אלינו מסוזוקי יפן, זו הבעיה. יש האומרים שה-5 דלתות יוצג עם מתיחת פנים קרובה, ל-3 דלתות

A test mule of a lengthened Jimny (https://www.autocarindia.com/car-news/long-wheelbase-suzuki-jimny-spotted-testing-420238)
(pictured) was caught testing in Europe recently. While that looked more like an extended version of the 3-door Jimny, we are told that it was actually a chassis test mule of the upcoming 5-door version. According to this
website (https://creative311.com/?p=86924)
, the Jimny 5-door will be based on the
Jimny Sierra (https://www.autocarindia.com/car-news/auto-expo-2020-suzuki-jimny-at-maruti-stand-415874)
variant that was showcased in India at the Auto Expo 2020. The Jimny 5-door will measure 3,850mm in length, 1,645mm in width and 1,730mm in height. It will have a wheelbase of 2,550mm, a 300mm increase over the 3-door Jimny that has a wheelbase of 2,250mm and is 3,550mm long overall length. The Jimny 5-door will have a 210mm ground clearance and will weigh 1,190kg, 100kg more than the three door version.

דרור ברלי
02-02-22, 11:07
לדעתי מרכב 5 דלתות בכל מקרה לא ייוצר ביפן.
ביפן יש את מגבלת תקנות ה-Kei-Car

הם ייצרו בהודו או בכל מפעל אחר של סוזוקי במקומות אחרים עם שוק לרכב כזה, רק לא ביפן, והלוואי שאני טועה..

מה שבטוח זה שחלק גדול מהקסם של הג'ימני הקצר יילך לאיבוד בדגם כזה.

דרור ברלי
02-02-22, 11:15
הגימיני החדש מתוכנן הרבה יותר טוב מהישן, תא המטען האחורי הרבה יותר גדול ומתוכנן מצוין למטען.
זה כמובן אם מקפלים את המושבים האחוריים (-:
כי עם מושבים נשאר תא מטען למחצלת ושישית בירות, ואולי גם ערכת קפה.

למעשה עשיתי בדיקה והשוואה מול רנגלר JK קצר.
אם מקפלים את המושבים האחורים ברנגלר ובגימיני ומשווים את תא המטען שנוצר.
מתברר שתא המטען ברנגלר ארוך ורחב רק ב 10 סנטימטר לעומת הגימיני.
אולם תא המטען בגימיני הרבה יותר פרקטי. כי ברנגלר המושבים מתקפלים קדימה וגוזלים 20 סמטימטר יקרים.
ומבחינת רוחב יש שני כנפים בצדדים שמאוד מגבילות את ההעמסה הנוחה.
בקיצורו של דבר באופן מאוד מפתיע אפשר לדחוף משמעותית יותר מטען בגימיני קצר לעומד רנגלר.
הגימיני הוא בגודל מושלם לזוג מטיילים.
ואם רק הנהג ברכב, יש אפילו יתירות מקום. מקרר מזרונים ציוד לינה הכול נכנס בפנים, אין צורך בגגון.




גם בג'ימני קיפול המושב גוזל הרבה נפח שימושי ומי שיוצא לטיול בזוג מוטב שיפרק את המושב לחלוטין. זה נכון לכל ג'יפ קצר באשר הוא.
בלי לקפל את המושב, אי אפשר לשים כלום מאחורי המשענת. אולי עיתון מקופל ולא יותר. "תא המטען" המצחיק בג'ימני הקודם היה גדול יותר חד משמעית.

גם בג'ימני בתי הגלגל בולטים פנימה וגוזלים נפח. אבל הפלסטיקה מעוצבת מאוד נכון והמרכב קופסתי וריבועי לחלוטין גם מבפנים מה שמאפשר הנחת חפצים וניצול מיטבי של כל ס"מ של נפח. ברנגלר, בגלל גג הפיבר הפריק, יש כלוב התהפכות מקורי מלא שגוזל נפח פנימי ומגביל מאוד בהעמסת ציוד במימדי הרוחב והגובה ובגלל הגג הפריק, על רנגלר גם קשה יותר להתקין גגון. אז מה עדיף?.....

יש לי מטייל שמגיע לטיולים לבד בג'ימני (יש לו גם רוביקון מפלצת על 35 עם כל שדרוג אפשרי אבל הוא מאוד אוהב גם את הג'ימני... מדובר בחתיאר טחון בכסף שחי ומטייל לבד) והוא פירק ממנו את כל המושבים זולת מושב הנהג! הוסיף ווי קשירה שמעוגנים לריצפה בהברגות המקוריות של מסילת המושב הימני, ועכשיו באמת יש לו המון מקום להמון ציוד שמאורגן למופת.... אבל סידור כזה באמת יוצא דופן.

את עניין נוחות הנסיעה הלקויה של בסיס הגלגלים הקצרצר זה לא פותר.

אבל החלפת מושב הנהג תשנה הרבה. הרבה מאוד. מושב גרמני-אורטופדי איכותי של רקארו או שלמן זה עניין יקר, אבל זו השקעה חד פעמית בעצמכם לטווח ארוך - כי מושב כזה עובר איתכם מרכב לרכב ומשנה דברים מקצה לקצה.

והנה קיבלתם קידום מכירות בשניה וחצי לאספיר ולצחי עוז שכני וידידי.

רמי גלבוע
02-02-22, 11:25
דרור יקירי,
תודה רבה לך על הקידום, תקבל גם עכשיו את עמלתנו המקובלת...

אבל!!!

1. אל תשלוף עדיין את החצוצרות, בינתיים, הרגש מנצח אצלי את השכל, וקשה לי מאוד לחשוב על פרידה מהדיסקו; אני עם TDI מאז 1998 (שלושה כלים שהוחלפו בזה אחר זה) + ה-110 שהיה לי חמש שנים במקביל. קשה הפרידה מהאימפריה הבריטית.

2. האמת היא שנמאס לי מ"אוטו ישן" באשר הוא. לא פג'רו, לא קרוזר, לא דיסקו. נמאס לי לתחזק מונומנט היסטורי

3. אני חושב שג'ימני 5-דלתות יכול להיות נוח יחסית, גם הקצר כבר כמעט-נסבל אצלי.

יש בהודו המון דיבורים על הג'ימני 5-דלתות + צילומי ריגול (שלא תמיד זה צילום, לעתים איור פוטושופ). ב Autocat India מדברים על שלדה מוארכת ב-30 ס"מ (מה שמביא אותה למספר הזהב של בסיס גלגלים 2.55 סנטימטרים = מספר הקסם של 100 אינץ' = בדיוק ה WB של דיסקו 1 ו-2), משקל 1200 ק"ג, אותו מנוע. יכול להיות מדליק, אבל צריך להגיע אלינו מסוזוקי יפן, זו הבעיה. יש האומרים שה-5 דלתות יוצג עם מתיחת פנים קרובה, ל-3 דלתות

A test mule of a lengthened Jimny (https://www.autocarindia.com/car-news/long-wheelbase-suzuki-jimny-spotted-testing-420238)
(pictured) was caught testing in Europe recently. While that looked more like an extended version of the 3-door Jimny, we are told that it was actually a chassis test mule of the upcoming 5-door version. According to this website (https://creative311.com/?p=86924)
, the Jimny 5-door will be based on the Jimny Sierra (https://www.autocarindia.com/car-news/auto-expo-2020-suzuki-jimny-at-maruti-stand-415874)
variant that was showcased in India at the Auto Expo 2020. The Jimny 5-door will measure 3,850mm in length, 1,645mm in width and 1,730mm in height. It will have a wheelbase of 2,550mm, a 300mm increase over the 3-door Jimny that has a wheelbase of 2,250mm and is 3,550mm long overall length. The Jimny 5-door will have a 210mm ground clearance and will weigh 1,190kg, 100kg more than the three door version.

משתדרג
06-02-22, 22:10
[QUOTE=דרור ברלי;977651]

מבחינתי השיפור הדחוף הראשון שנדרש לאוטו המתוק הזה, הוא לא הגבהות ולא צמיגי שטח ולא נעילות - אלא להחליף את המושבים מיד לזוג מושבים גרמניים איכותיים מאספיר. הרבה יותר נמוכים, נוחים, תומכים ומפנקים. בתקווה שיצליחו להידחק לתוך חלל הפנים המצומצם.... אבל זה יוסיף אלפים רבים לחשבון הכולל.

- - - Updated - - -

וראית כזה גימני? עם כסא איכותי? שבאמת משפר את חווית הנהיגה?

דרור ברלי
07-02-22, 06:59
אני לא ראיתי בג'ימני אבל כן ראיתי החלפות מושבים כאלה בהרבה מכוניות אחרות.

יכולתי להכריז שג'ימנאים חדשים מעדיפים להשקיע את האלפים בשדרוגים/איבזור מרשים ולא בגב שלהם.
אבל כנראה שזה לא מפריע לכל אחד כמו שזה מפריע לי. ובטח יש כאלה שגם אם קצת מפריע להם, הם עדיין מסתדרים עם מה שיש - יענו "מזיינים ובוכים. מזיינים ובוכים".....
הנזקים אגב, מצטברים והולכים. תשאלו כל אורטופד או כירופרקט.
הגוף לא שוכח ומתישהו הוא יתחיל להזכיר לכם את השטויות שעשיתם כשהייתם צעירים יותר.

מבחינתי זה השדרוג מס' 1 שנדרש. אבל זה כאמור, אינדיבידואלי לגמרי. לא כל אחד מוכרח את זה כמוני.

asafk
07-02-22, 07:08
לפותח השרשור...
"קצת נמאס מהקופצניות (גם אחרי ההגבהה) ,הספרטניות ,הנוחות הכללית והצפיפות בתא נוסעים....."

מושב יפתור רק בעיה אחת. לא כדאי לעשות מזה חזות הכל.
כל מי שיש לו ג'יפון מבסוט ממנו. בודדים שעברו מג'יפון לרכב שטח בגודל מלא מצטערים על זה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

adiavisar
07-02-22, 08:57
׳œ׳“׳¢׳×׳™ ׳ž׳¨׳›׳‘ 5 ׳“׳œ׳×׳•׳× ׳‘׳›׳œ ׳ž׳§׳¨׳” ׳œ׳ ׳™׳™׳•׳¦׳¨ ׳‘׳™׳₪׳Ÿ.
׳‘׳™׳₪׳Ÿ ׳™׳© ׳׳× ׳ž׳’׳‘׳œ׳× ׳×׳§׳*׳•׳× ׳”-Kei-Car

׳”׳ ׳™׳™׳¦׳¨׳• ׳‘׳”׳•׳“׳• ׳׳• ׳‘׳›׳œ ׳ž׳₪׳¢׳œ ׳׳—׳¨ ׳©׳œ ׳¡׳•׳–׳•׳§׳™ ׳‘׳ž׳§׳•׳ž׳•׳× ׳׳—׳¨׳™׳ ׳¢׳ ׳©׳•׳§ ׳œ׳¨׳›׳‘ ׳›׳–׳”, ׳¨׳§ ׳œ׳ ׳‘׳™׳₪׳Ÿ, ׳•׳”׳œ׳•׳•׳׳™ ׳©׳׳*׳™ ׳˜׳•׳¢׳”..

׳ž׳” ׳©׳‘׳˜׳•׳— ׳–׳” ׳©׳—׳œ׳§ ׳’׳“׳•׳œ ׳ž׳”׳§׳¡׳ ׳©׳œ ׳”׳’'׳™׳ž׳*׳™ ׳”׳§׳¦׳¨ ׳™׳™׳œ׳š ׳œ׳׳™׳‘׳•׳“ ׳‘׳“׳’׳ ׳›׳–׳”.

׳׳™׳Ÿ ׳§׳©׳¨ ׳œ׳×׳§׳*׳•׳× ׳”-Kei-car - ׳”׳’'׳™׳ž׳*׳™ ׳”׳—׳“׳©, ׳”׳™׳©׳Ÿ (׳•׳’׳ ׳”׳¡׳ž׳•׳¨׳׳™, ׳œ׳¦׳•׳¨׳š ׳”׳¢׳*׳™׳™׳Ÿ) ׳œ׳ ׳¢׳•׳ž׳“׳™׳ ׳‘׳”׳. ׳œ׳ ׳‘׳׳•׳¨׳š, ׳œ׳ ׳‘׳¨׳•׳—׳‘ ׳•׳‘׳˜׳— ׳œ׳ ׳‘׳”׳¡׳₪׳§ (׳©׳׳׳œ׳˜ ׳¢׳•׳ž׳“ ׳›׳œ ׳*׳₪׳— ׳ž׳*׳•׳¢ ׳ž׳§׳¡׳™׳ž׳œ׳™ ׳©׳œ 600cc ׳•׳‘׳¢׳¨׳š 50׳›"׳¡). ׳׳•׳œ׳™ ׳—׳œ׳§ ׳ž׳”׳§׳¡׳ ׳™׳™׳œ׳š ׳׳‘׳œ ׳™׳”׳™׳• ׳œ׳• ׳”׳ž׳•׳Ÿ ׳§׳•׳*׳™׳ - ׳•׳׳*׳™ ׳‘׳™׳*׳™׳”׳, ׳’׳ ׳׳ ׳™׳™׳¦׳¨׳• ׳׳•׳×׳• ׳‘׳”׳•׳“׳•, ׳׳™׳*׳“׳•׳*׳–׳™׳” ׳׳• ׳‘׳*׳’׳œ׳“׳©.

מוני אורבך
07-02-22, 09:09
חשוב לי להדגיש כאן. גימיני, גם החדש. הוא רכב נישתי לחלוטין.
הוא מתאים מאוד למשהו לא גדול במיוחד (נניח עד 1.75) או כבד במיוחד (נניח עד 80 קילו)
מתאים מאוד למשהו שרוצה לעשות טיולי סולו או עם שותף בלי כמויות אדירות של ציוד, רק מה שצריך (כולל מקרר).

ביום יום הוא מדהים בתפקיד רכב ערוני אבל רק למשהו ללא ילדים או שלא משתמש ברכב להסיע ילדים (רכב שני או שלישי)
מאוד מאוד נוח בעיר לסידורים, חונה בכל מקום.

גם בשטח כבר מהמקור יש לו עבירות מצוינת, ועם שיפורים השמים הם הגבול.
הוא לא רכב שופוני, אבל כולם אוהבים ומעריכים אותו.
מבחינת נוחות בשטח, הוא לא לנדקרוזר, בסיס הגלגלים עושה את שלו.
מצד שני לא הוא בהחלט סביר. למשהו יותר גדול וכבד, הרבה פחות.

אכן נישתי, אבל אם אתה מתאים לנישה הוא מתאים בול!
וכתוצאה בעלי גימיני הם לרוב צעירים זוגות ללא ילדים, או חטיירים כמוני שכבר היה להם הכול, והם נוסעים סולו רוב הזמן.
לא צריכים להוכיח שום דבר לאף אחד.
והם לא גדולים במיוחד..

ד ו ר ו ן
07-02-22, 10:51
כל המלל הזה בזכות הגימני מיועד למי ששואל על המשמעויות במעבר לג׳ימני..

פות״ש עם גימני, הוא כבר שם..

הוא שואל על מעבר לרכב אחר..

סולי
18-02-22, 21:08
מחוץ לדיון הספציפי אני מודיע כאן חגיגית, שברגע שמוציאים לשוק ג'ימני 5 דלתות אני מוכר את הדיסקו ואת היונדאי של אשתי, ומתאשפז בג'ימני עד יומי האחרון. ההודים אמורים להוציא 5 דלתות תחת המותג מארוטי, אולי יום אחד יתעשתו גם היפניים. ג'ימני 5-דלתות יהיה להיט עולמי היסטרי, והסוזוקאים יודעים לעשות כאלה כלים, כבר עשו. למה לא עכשיו?הבסיס גלגלים הוגדל... לא הוסיפו דלתות.. אבל פתחו את הגג והשמשה מתקפלת.

לא בטוח אם זה המקום או בשרשור ה"יצירות"... בכל מקרה הפוטנציאל שם.

(:137388137389137390137391137392

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
18-02-22, 21:28
זה מספיק גבוה אפילו בשביל דרור - שים שם איזה מושב שתרצה :D

סולי
18-02-22, 22:05
נראה לי שדרור היה לוקח את כל הלהקה.. as is.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ishc
18-02-22, 22:46
[emoji2961][emoji2961][emoji2961]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
19-02-22, 11:50
מי אמר סופש"ית.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

המשוטט
19-02-22, 12:57
מי אמר סופש"ית.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאם יש משהו שמתחרה בחוסר היציבות של סופה 1 ממוגנת שהוסיפו לה מיגון גג.....

לרדת את ציר 5 בלילה של סערה...עד היום אין לי מושג איך לא גמרנו בוואדי.


Sent from my SM-A530F using Tapatalk

-->