צפייה בגרסה מלאה : למכור / לשנמך / לאחד ? - עצות וחוכמת ההמונים יתקבלו בברכה !
שלום לכולם,
אומנם אני לא ג'יפאי מתחיל, ואולי זה לא הפורום הנכון להתייעץ,
אבל אשמח לקבל תגובות שיחכימו אותי.
רקע,
אני מתחזק 4 רכבים כדלקמן :
איסוזו טרופר בנזין 2003 - שלי לשטח בלבד (שכמעט לא מטייל לצערי)
סובארו B4 2007 - שלי לסופ"ש
סוזוקי קרוסאובר 2015 - של הבת
מאזדה 2 2008 - של הגב'
אגב, ביום יום אני מתנהל עם רכב ליסיניג
(בשלב זה בחרתי שלא להשתמש בסופ"ש כדי לקבל גילום מלא).
אפשר לומר שהקרוסאובר לא רלוונטי לדיון (ישמש את הילדה גם ללימודים).
שאר הרכבים (טרפר, B4 , מאזדה 2) ביחד לא עוברים את הנסועה של 10K קמ' בשנה.
כמובן שלא כלכלי להחזיק את כל הרכבים (למרות שאני קשור סנטימנטלית לטרופר וה B4 )
והתחלתי במחשבות "ובלבלה" על לשנמך את יכולת השטח, מכירה ואיחוד.
אילוצים:
א. אני רוצה יכולת שטח סבירה לטיולי שבילים ואתגרים קלים
ב. גיר אוטומט פלנטרי בלבד
ג. מנוע בנזין (רצוי בלי טורבו ותחכום)
ד. הגב' לא אוהבת רכבים גדולים (לא מוכנה לנהוג על הטרופר או ה B4 )
אגב,
הגב' לא כל כך תומכת במכירת הטרופר,
לדעתה אני אכנס לדכאון אם אמכור את הבייבי שלי.
בפרט שאם אתחרט כנראה שלא אוכל למצוא משהוא דומה (שמור ומשודרג).
האפשרויות שחשבתי עליהן :
א. למכור את כל הרכבים ולקנות גראנד ויטרה קצרה 2012-2014 או סובארו פורסטר 2010-2012
ב. להישאר עם הטרופר, למכור המאזדה והסובארו, לרכוש פרייבט קטן וחדיש (לסופ"ש מחוץ ליישוב , יום יום לגב')
ג. להישאר עם הטרופר, למכור הסובארו, להישאר עם המזדה (לנסיעות ביישוב), לשלם שווי שימוש ולהשתמש בליסיניג לנסיעות ארוכות מחוץ ליישוב.
החיסרון של ב' , ג' - שבקרוב לטרופר לא תהיה חניה מקורה ואולי אעבור ליישוב עירוני.
כל דעה ,המלצה , הערה , תימוכין , יתקבלו בברכה !
רענן
למכור את הסובארו כמובן
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
הכוכב הכחול
20-01-22, 19:27
מה הסיכוי שתמצא רכב שווה ערך לטרופר?
לדעתי להשאיר את הטרופר
לכל שאר הרכבים יש ויהיה תחליף.
לטרופר אין.
*לא ממש מתחבר לטרופרים,
אבל רכב ישן טוב ואמין שאתה מכיר
יהיה שווה הרבה יותר מחתול בשק חדש
Yaron.nahum
20-01-22, 19:30
שתי שאלות
1. מה מיוחד ב B4 שאתה רוצה לשמור אותו ?
2. מה העלות של השווי שימוש בנטו ?
אתה יודע לתת סדר גודל של הוצאה שנתית על הטרופר?
יש לי תחושה עזה שיהיה קל למכור אותו אבל כמו שציינת - לא תוכל אחר כך להתחרט ולקנות משהו דומה במחיר כזה, כך שצריך להבין מה החיסכון השנתי שתקבל מצעד שכזה.
אם יש נכונות לנסוע ברכב קטן יחסית וגם רוצים לשמר את יכולות טיולי השטח - אולי שווה לבדוק את הגימני 2019 ואילך. יש סיכוי שיתקבל בברכה כרכב עירוני יומיומי אצל האשה וייתן מענה מצויין לטיולי שטח בהרכבים מצומצמים. אולי זו פשרה מעניינת (תאפשר למכור את המזדה, הסובארו והטרופר גם יחד ותשאיר לך רכב ליסינג ליומיום, בהנחה שאחד משני הרכבים האחרים מספיק לנסיעה משפחתית בסופ"ש).
אני מניח שבדקת מבחינה כלכלית - אולי שווה גם לבדוק את נושא הפיכת הליסינג לרכב משפחתי מלא, גם בסופ"ש.
אתה יודע לתת סדר גודל של הוצאה שנתית על הטרופר?
יש לי תחושה עזה שיהיה קל למכור אותו אבל כמו שציינת - לא תוכל אחר כך להתחרט ולקנות משהו דומה במחיר כזה, כך שצריך להבין מה החיסכון השנתי שתקבל מצעד שכזה.
אם יש נכונות לנסוע ברכב קטן יחסית וגם רוצים לשמר את יכולות טיולי השטח - אולי שווה לבדוק את הגימני 2019 ואילך. יש סיכוי שיתקבל בברכה כרכב עירוני יומיומי אצל האשה וייתן מענה מצויין לטיולי שטח בהרכבים מצומצמים. אולי זו פשרה מעניינת (תאפשר למכור את המזדה, הסובארו והטרופר גם יחד ותשאיר לך רכב ליסינג ליומיום, בהנחה שאחד משני הרכבים האחרים מספיק לנסיעה משפחתית בסופ"ש).
אני מניח שבדקת מבחינה כלכלית - אולי שווה גם לבדוק את נושא הפיכת הליסינג לרכב משפחתי מלא, גם בסופ"ש.
גימיני 2019 במקום השלישייה וכרכב לאישה + הרכב ליסינג לשוטף זה רעיון מצויין
Asaf-a
אסף.א
שתי שאלות
1. מה מיוחד ב B4 שאתה רוצה לשמור אותו ?
2. מה העלות של השווי שימוש בנטו ?
1. מי שמכיר אותי, יודע איך הרכבים שלי מתוחזקים וקמ'
2. סיפור לא זול ... (גמלאי + משכורת נוספת)
אתה יודע לתת סדר גודל של הוצאה שנתית על הטרופר?
ביטוח , טסט , טיפול וטפו טפו (חוץ מפעם אחת משאבת דלק, נאדה תקלות)
כ 6000 ש"ח בשנה חוץ מדלק.
אם יש נכונות לנסוע ברכב קטן יחסית וגם רוצים לשמר את יכולות טיולי השטח - אולי שווה לבדוק את הגימני 2019 ואילך. יש סיכוי שיתקבל בברכה כרכב עירוני יומיומי אצל האשה וייתן מענה מצויין לטיולי שטח בהרכבים מצומצמים. אולי זו פשרה מעניינת (תאפשר למכור את המזדה, הסובארו והטרופר גם יחד ותשאיר לך רכב ליסינג ליומיום, בהנחה שאחד משני הרכבים האחרים מספיק לנסיעה משפחתית בסופ"ש).
רעיון מעולה, לא חשבתי על הג'ימני למרות שלדעתי הקופצניות (במיוחד אם מוגבה ומשדורג) לא יתקבלו בברכה מצד הגב'
אני מניח שבדקת מבחינה כלכלית - אולי שווה גם לבדוק את נושא הפיכת הליסינג לרכב משפחתי מלא, גם בסופ"ש.
שווי שימוש מלא אני יודע (לא זול בכלל) ,
במידה וזאת תהיה החלופה שנחליט עליה (אני והגב') אז מאמין שמשא ומתן מול המעסיק יאפשר גילום חלקי הוגן לכולם.
תשובה ממקום לא כלכלי בעליל:
אם אתה קשור ל- B4, תן אותה לבת ותמכור את הקרוסאובר.
לגבי ג׳ימני במקום הטרופר - סעו על אחד כזה, גם אתה וגם הגברת, ותראו אם מתאים לכם, במיוחד אם יש לך בעיות בגב.
אם אתה קשור ל- B4, תן אותה לבת ותמכור את הקרוסאובר.
לא רלוונטי (אור כבר קשורה לרכב שלה, דווקא הילה רוצה את ה B4 אבל יש לה עוד 3 שנים לרישיון)
לגבי ג׳ימני במקום הטרופר - סעו על אחד כזה, גם אתה וגם הגברת, ותראו אם מתאים לכם, במיוחד אם יש לך בעיות בגב.
אני אסתדר !
הגב' היא האגוז הקשה ...
לדעתי, הגב' תתאהב בג'ימיני - מבלי להכיר את הגברת שלך, לגברת שלי ולרוב הגברות עד כמה שאפשר להכליל חשובה קודם כל הנראות ואי אפשר שלא להתאהב בג'ימיני החדש על צורתו הכה ייחודית. הנאה מנהיגה, ביצועים שיכוך וכו' הכל מקל עדיפות משנית אצל רוב הגברות לדעתי.
קח את הגב' לראות ג'ימיני ולנסוע עליו ואז תוכלו להגיע להחלטה מושכלת יותר.
כמה שווה החבילה? אמיתי. מחיר מכירה סביר. כמה כסף מונח על השולחן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לדעתי, הגב' תתאהב בג'ימיני - מבלי להכיר את הגברת שלך, לגברת שלי ולרוב הגברות עד כמה שאפשר להכליל חשובה קודם כל הנראות ואי אפשר שלא להתאהב בג'ימיני החדש על צורתו הכה ייחודית. הנאה מנהיגה, ביצועים שיכוך וכו' הכל מקל עדיפות משנית אצל רוב הגברות לדעתי.
קח את הגב' לראות ג'ימיני ולנסוע עליו ואז תוכלו להגיע להחלטה מושכלת יותר.
ג'ימני חדש מהניילונים לא בר השוואה למאזדה 2 ישנה בפרמטרים המודגשים.
ג'יפים/ג'יפונים/קרוסאוברים לא עושים לה את זה.
- - - Updated - - -
כמה שווה החבילה? אמיתי. מחיר מכירה סביר. כמה כסף מונח על השולחן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא יודע !
אני בד"כ מעדיף לשים הכסף בעדיפות נמוכה יותר בהחלטות על רכבים.
כן... אבל כסף הוא כן שיקול. אם לא - כנראה כל בעלי ובעלות העניין היו מרוצים מרנגלר חדש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ובהמשך לזה - אני וויתרתי על הליסינג לטובת אחזקת רכב.
שלא כמו רכב צמוד עם השווי שימוש שמתבטא אצלך במדרגות המס הגבוהה ביותר, אחזקת רכב היא לנטו.
לי זה מאפשר להחזיק רכב שטח שיכול לשמש גם דיילי, שההוצאות הקבועות עליו די גבוהות.. ובקילומטרז גבוה יחסית זה אמנם יעלה לך קצת יותר אבל להחזיק עוד 2 מכוניות גם עולה לך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
geva dover
21-01-22, 11:01
אני באותה סירה כמוך,
מחזיק ב3 רכבים:
1. פגו 208 של הגברת שנוסע שלא מגרד את ה5000 קמ ( רק בתוך העיר לעבודה וחזרה)
2. CJ8 קצר שיוצא אחת לחודש בערך לטיול
3. פיקנטו ליסינג שלא יודע מה השווי שימוש שלה כי היא חדשה אצלי
מתלבט אם לאחד רשויות בין הפיקנטו לCJ או בין הפגו לCJ ( אין לגברת בעיה לנסוע על רכב שטח גדול ומשופר ביום יום)
****עריכה****
אנחנו זוג בלי ילדים אבל עם 2 כלבים גדולים ככה שיגמני וכאלה לא בא בחשבון
אין בעיה לנסוע על רכב ישן וקרבי ( גם לי ולה)
לפני כמה שנים הייתי (בערך) במקום שלך,
אין רכב מהעבודה
בחנייה עמדה סופת טיולים, אלפא 159 של הגברת וג'ולייטה בת שנה שלי.
מסיבה כלכלית החלטנו לאחד רשויות, לקבל 80% מהסופה ו80% מה159.
קניתי WK2 מוגבהת וממוגנת, אשתי לקחה את הג'ולייטה ומכרתי את ה159 והסופה.
בשעתו זו נראתה החלטה נכונה,
הWK2 נכנסה לכל מקום בו עברה הסופה ובנסיעות יומיום סיפקה את הסחורה.
כיום אני ממש, אבל ממש מתגעגע לסופי,
בבית עומדים 4 רכבים (אשתי שדרגה לג'וליה, אני עם WK2, הילדה עם איביזה והילד עם 307 2003 שבקרוב תושבת/תהפוך לגרוטראלי/תהפוך לבאגי...)
רוצה לומר - תחשוב כמה שנים קדימה,
היכן אתה צפוי להיות בעוד 2-6 שנים ותחליט בהתאם...
רענן, נראה לי שהגיע הזמן לחזור לתוכנית ישנה (אבל מעודכנת)
במילים אחרות, פג'רו קצר בנזין (העידכון זה מ-Q ל-BK)
1. על הכביש הוא הכי קרוב לרכב פרטי שאפשר.
2. קצר (כמו שהגברת רוצה).
3. תיבת העברה (לדעתי) הטובה ביותר שיש, עם אפשרות להנעה כפולה בכביש, ונעילה אחורית אמיתית לשטח.
4. מיגון, הגבהה (ובגלל שאני מכיר אותך אז אולי גם נעילה קדמית).
חסרונות - קשה למצוא אחד נורמלי.
בתור זה "שהעביר" אותך מ-Q קצר לטרופר בנזין, אני מרגיש אחריות לסגור את המעגל...
ליאור
כיום אני ממש, אבל ממש מתגעגע לסופי
זו לדעתי נקודת המפתח - למי מהרכבים תתגעגע כשלא יהיו, ולא יהיה פשוט למצוא כזה אח"כ ...
תחשוב טוב למי אתה מוכר את הטרופר(שישמור עליו כמוך לפחות), וירצה למכור לך אותו בחזרה כשתתגעגע... מניסיון...
*מתגעגע לדיסקו 2 😂
שורה תחתונה, אם החלטת שזה הבייבי, אל תימכור.
אם השלמת בראש עם המכירה ואתה שלם איתה... שחרר...
אז מה סיכמנו? כמה כסף יש על השולחן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תחשוב טוב למי אתה מוכר את הטרופר(שישמור עליו כמוך לפחות), וירצה למכור לך אותו בחזרה כשתתגעגע... מניסיון...
*מתגעגע לדיסקו 2 😂
היה לי בעבר קטע כזה,
מכרתי אלפא ייחודית ומיוחדת (לצורך סיוע ברכישת הדירה הראשונה) ,
לאחר חצי שנה הסתדרו העיניינים הכספיים וניסיתי לרכוש אותה בחזרה,
"האוטו ברח בירידות סדום, אבל אבא קנה גולף VR6 במקום" ...
ילד פינוקי מהרצליה
שורה תחתונה, אם החלטת שזה הבייבי, אל תימכור.
אכן זאת ההחלטה בעניין הטרופר
- - - Updated - - -
אז מה סיכמנו? כמה כסף יש על השולחן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פעם נוספת, החלטות שלי בנושא רכבים "קצת" שונה מאחרים.
אולי ליאור (danob) יסביר את הבדלי הגישה שאנו כל הזמן במחלוקת בנושא.
האפשרויות שחשבתי עליהן :
א. למכור את כל הרכבים ולקנות גראנד ויטרה קצרה 2012-2014 או סובארו פורסטר 2010-2012
ב. להישאר עם הטרופר, למכור המאזדה והסובארו, לרכוש פרייבט קטן וחדיש (לסופ"ש מחוץ ליישוב , יום יום לגב')
ג. להישאר עם הטרופר, למכור הסובארו, להישאר עם המזדה (לנסיעות ביישוב), לשלם שווי שימוש ולהשתמש בליסיניג לנסיעות ארוכות מחוץ ליישוב.
אפשרות א' ירדה מהפרק !
גם קשה לי לשחרר, בנוסף אני יודע שגם אם ארכוש גראנד ויטרה קצרה סטוק
שתאורטית תענה לצרכים של הגב' ותשמש אותה,
מהר מאד "מחלת השדרגת" תתפוס אותי ואז צמיגי שטח מלא, הגבהה, נעילות...
ומעבר להוצאה הכספית, דינו יהיה כמו הטרופר והיא כבר לא תשתמש ברכב.
גם היתירות נפגעת.
אפשרות ג'
מוותר, לא מעוניין להיות מוגבל ללסיניג או לחוזה עבודה.
שורה סופית,
הטרופר נשאר !
בינתיים נשאר באותו מצב ובהמשך הסובארו והמזדה יוחלפו ברכב קטן חדיש
(מאזדה 2 כמו שהגב' אוהבת, אולי יונדאי קונה AWD כמו שאני אוהב)
תודה לכולם על העצות שסייעו לי להגיע להחלטה
רענן
שחר גרינברג
24-01-22, 16:57
אני באותה סירה כמוך,
מחזיק ב3 רכבים:
1. פגו 208 של הגברת שנוסע שלא מגרד את ה5000 קמ ( רק בתוך העיר לעבודה וחזרה)
2. CJ8 קצר שיוצא אחת לחודש בערך לטיול
3. פיקנטו ליסינג שלא יודע מה השווי שימוש שלה כי היא חדשה אצלי
מתלבט אם לאחד רשויות בין הפיקנטו לCJ או בין הפגו לCJ ( אין לגברת בעיה לנסוע על רכב שטח גדול ומשופר ביום יום)
****עריכה****
אנחנו זוג בלי ילדים אבל עם 2 כלבים גדולים ככה שיגמני וכאלה לא בא בחשבון
אין בעיה לנסוע על רכב ישן וקרבי ( גם לי ולה)
שחררת מהר מההיילקס
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני לא מקבל את זה שכסף לא משחק תפקיד בהחלטה.
אם זה היה המצב לא היית נוסע ברכב של העבודה ומתקמצן על שווי שימוש.
מבין לחלוטין שאתה לא תוותר על הנאה מהרכב בשביל לחסוך קצת.
אבל אם זה המצב.... וכסף לא משחק תפקיד...מצבך טוב ואני לא מבין למה אתה מתלבט. תשאיר את הטרופר בשביל הכיף. ותקנה מכונית סלון ספורטיבית וסע איתה לעבודה ובסופ"ש, ושהבנות ייסעו במה שבא להן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני לא מקבל את זה שכסף לא משחק תפקיד בהחלטה.
אם זה היה המצב לא היית נוסע ברכב של העבודה ומתקמצן על שווי שימוש.
מבין לחלוטין שאתה לא תוותר על הנאה מהרכב בשביל לחסוך קצת.
אבל אם זה המצב.... וכסף לא משחק תפקיד...מצבך טוב ואני לא מבין למה אתה מתלבט. תשאיר את הטרופר בשביל הכיף. ותקנה מכונית סלון ספורטיבית וסע איתה לעבודה ובסופ"ש, ושהבנות ייסעו במה שבא להן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הגעת למסקנה שממש לא קרובה לשיטת החשיבה שלי.
אנסה לתמצת,
אני בוחר לפי דרישות/צרכים ופנטזיה ריאלית.
לאחר שאני מחליט מה אני רוצה ברמת דגם וטווח שנים,
עכשיו נשאר לוודא שיש יכולת לממש.
במידה ואין, צובר "בדן חסכן" עד שיש באפשרותי לרכוש.
ואחרי שעברנו את משוכת התקציב, עכשיו החלק הקשה,
למצוא את הרכב השמור והמתוחזק בפרמטרים שלי !
זה לא קל, לפעמים לוקח אפילו יותר משנה עד שאני מוצא את מה שאני רוצה.
רענן
נ.ב - לגבי ספורטיבית, עדיין רץ לי בראש מיאטה NC
הגב' תשמח לנהוג ברכב כזה , רק הבעיה שהיא שמה ווטו על גיר ידני.
אתה מבין שכזאתה יודע מה התקציב אבל מבקש מאיתנו עצה - בלי שאנחנו יודעים את התקציב - אני יכול מצד אחד להמליץ לך על רוביקון חדש + M3 ? ומצד שני להציע לך לקחת סופה לסופ"שים ומרצדס אספנות לסופ"שים האחרים וזה בנוסף לשמור את הסובארו ליומיום?
אין לי מגרש משחקים לשחק עליו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שורה תחתונה
תהיה טעות גדולה חמכור את הטרופר.
מכאן- תמשיך לעשות איזה פאזל שמסתדר לך.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אתה מבין שכזאתה יודע מה התקציב אבל מבקש מאיתנו עצה - בלי שאנחנו יודעים את התקציב - אני יכול מצד אחד להמליץ לך על רוביקון חדש + M3 ? ומצד שני להציע לך לקחת סופה לסופ"שים ומרצדס אספנות לסופ"שים האחרים וזה בנוסף לשמור את הסובארו ליומיום?
אין לי מגרש משחקים לשחק עליו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף,
קראת את ההודעה המקורית שלי ?
אם כן, לא שמת לב שלא ביקשתי להתייעץ לאיזה רכב להחליף ?
אגב,
רוביקון אני ממש לא צריך.
M3 זה רכב נפלא. אבל הייתי מעדיף M240 עם X-DRIVE
- - - Updated - - -
שורה תחתונה
תהיה טעות גדולה חמכור את הטרופר.
מכאן- תמשיך לעשות איזה פאזל שמסתדר לך.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני מניח שהתכוונת לא למכור את הטרופר.
אכן זאת ההחלטה ובעצם סיכמתי בתגובה 24 לעיל.
קראתי והבנתי.
אבל קשה לבחור באופציה הנכונה אם אני לא יודע למשל כמה המעסיק שלך נותן אחזקת רכב. או מה מרחק הנסיעה לעבודה וחזרה. או כמה שוות המכוניות שאתה יכול למכור.
כי כמו שהתחלתי לכתוב בתגובות הראשונה אם התנאים נכונים אתה בהחלט יכול לחשוב על אופציה ג' משודרגת עם רכב שלך פרטי כרכב שרות עם כל המשמעויות (הוצ' אחזקת רכב לנטו במקום שווי שימוש עם אחוזי מס גבוהים מאוד) ולא ליסינג.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קראתי והבנתי.
אבל קשה לבחור באופציה הנכונה אם אני לא יודע למשל כמה המעסיק שלך נותן אחזקת רכב.
אין אפשרות לאחזקת רכב
או מה מרחק הנסיעה לעבודה וחזרה.
העבודה שלי בעקרון בכל הארץ ואין יכולת להגדיר קמ' יומי או חודשי.
מניסיון יוצא בחודש בטווח של 3500 קמ' ועד 8500 קמ'
או כמה שוות המכוניות שאתה יכול למכור.
לא התעמקתי בזה
כי כמו שהתחלתי לכתוב בתגובות הראשונה אם התנאים נכונים אתה בהחלט יכול לחשוב על אופציה ג' משודרגת עם רכב שלך פרטי כרכב שרות עם כל המשמעויות (הוצ' אחזקת רכב לנטו במקום שווי שימוש עם אחוזי מס גבוהים מאוד) ולא ליסינג.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שוב, אין אפשרות לאחזקת רכב.
כרגע בהסכם, הרכב מגולם מלא ומשמש לעבודה.
הנסועה הפרטית שלי וזוגתי ביחד (טרופר + מאזדה + סובארו)
לא מגיעה ל 10 אלף בשנה.
היתרון בהסכם שלי, שיש גמישות מלאה ואין לי כל התחייבות ומחויבות.
בכל מקרה, ההחלטה "נפלה" ונמצאת בתגובה 24 לעיל.
רענן
הפור נפל , הטרופר מוצע למכירה (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/123742-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%9F-2003-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-%D7%93%D7%92%D7%9D-LS-%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%9E%D7%90%D7%93?p=984592#post984592)
הכיוון למכור גם את הסובארו B4 ,
לרכוש רכב שטח קצר (הכולל טרנספר עם LOW ) ללא הגבהה וצמיגי שטח מלא.
רענן
geva dover
27-03-22, 19:35
שחררת מהר מההיילקס
Sent from my iPhone using Tapatalk
לקח לי רק 5 שנים
הפור נפל , הטרופר מוצע למכירה (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/123742-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%9F-2003-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-%D7%93%D7%92%D7%9D-LS-%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%9E%D7%90%D7%93?p=984592#post984592)
הכיוון למכור גם את הסובארו B4 ,
לרכוש רכב שטח קצר (הכולל טרנספר עם LOW ) ללא הגבהה וצמיגי שטח מלא.
רענן
אז אתמול נפרדתי מהבייבי שלי (מעל 11 שנה) לטובת משפחה איכותית עם ילדים קטנים
שבטוח ייהנו ממנו יותר מהתקופה האחרונה שהיה אצלי (טיול אחד שניים בשנה במכסימום).
שיקול עיקרי נוסף להחלטה,
המעבר לדירה עם חניה פתוחה, רכב מדוגם שלא זז שבועות, אזור וואדי ערה,
כנראה שלא היה שורד הרבה זמן...
מה הלאה, בינתיים כלום !
נשאר עם הליסיניג לימי חול , סובארו B4 לסופ"ש (בכל זאת AWD ) ומאזדה 2 של הגב'.
בעתיד הלא רחוק אבחן את עצמי עד כמה חסר לי "השטח".
במידה וחסר,
אז הכיוון יהיה פאג'רו BK בנזין קצר סטוק (מכסימום צמיגים 50/50)
שישמש כרכב יום יומי לגב' (כמובן שנשחרר גם את הסובארו והמאזדה).
במידה ולא,
אז כנראה ארכוש איזה קרוסאובר במקום הסובארו והמאזדה. או,
שאחזור לתחום רכבי הספורט (שנטשתי כדיי להגיע עד הלום) "שמדגדג" לי עם BRZ שקורץ לי ...
רענן
בשביל הפעם-פעמיים בשנה שידגדג לך, אתה מוזמן להצטרף [emoji846]
סתם מתוך סקרנות. ורק אם לא מפריע לך לשתף. בכמה נמכר? ֵ
סתם מתוך סקרנות. ורק אם לא מפריע לך לשתף. בכמה נמכר? ֵ
כבר מעלה גם את טפסי ה 106 שלי ...
מעגל החברים הקרובים יודע את המספר המדויק.
ואם אתה כל כך סקרן, אז מאד קרוב למחיר שפרסמתי.
אז אתמול נפרדתי מהבייבי שלי (מעל 11 שנה) לטובת משפחה איכותית עם ילדים קטנים
שבטוח ייהנו ממנו יותר מהתקופה האחרונה שהיה אצלי (טיול אחד שניים בשנה במכסימום).
שיקול עיקרי נוסף להחלטה,
המעבר לדירה עם חניה פתוחה, רכב מדוגם שלא זז שבועות, אזור וואדי ערה,
כנראה שלא היה שורד הרבה זמן...
מה הלאה, בינתיים כלום !
נשאר עם הליסיניג לימי חול , סובארו B4 לסופ"ש (בכל זאת AWD ) ומאזדה 2 של הגב'.
בעתיד הלא רחוק אבחן את עצמי עד כמה חסר לי "השטח".
במידה וחסר,
אז הכיוון יהיה פאג'רו BK בנזין קצר סטוק (מכסימום צמיגים 50/50)
שישמש כרכב יום יומי לגב' (כמובן שנשחרר גם את הסובארו והמאזדה).
במידה ולא,
אז כנראה ארכוש איזה קרוסאובר במקום הסובארו והמאזדה. או,
שאחזור לתחום רכבי הספורט (שנטשתי כדיי להגיע עד הלום) "שמדגדג" לי עם BRZ שקורץ לי ...
רענן
העתיד הלא רחוק הגיע מהר ממה שחשבתי ...
מזג האוויר ודיבורים על שלג הביא את "הדודא" לג'יפ/גיפון.
חוזרים להתלבטויות מה לרכוש, אשמח להמלצה שתפתיע אותי.
דרישות סף :
א. אוטומט גיר פלנטרי (רובוטי, כולל כפול מצמדים, לא בא בחשבון !)
ב. מימדים קטנים (כמה שיותר קרוב למאזדה 2) , 3 דלתות מספיק.
ג. רכב יום יומי לאשה עם צריכת דלק סבירה ואחזקה לא של "מפלצת מוצצת"
ד. AWD או יכולת לחיבור הנעה נוספת לנסיעה על הכביש (כמו סופר סלקט של מציבושי)
ה. בטיחותי (כרוית אוויר, ABS , ESP )
ו. יכולת שטח למסלולים עד בינוניים
ז. לא "עגלה" על הכביש עם אפשרות לנהג ממהר (האצה ושינויי נתיבים)
ומאפשר הגעה לאילת בקצב "סביר" ובנינוחות בלי לפרק את הגב
תקציב - 120 אלף ש"ח
תודה מראש לממליצים
רענן
תקנה ג'ימני וגמרנו. חבל על שאר המילים
אסף.
רענן, לפי איך שאני מכיר אותך סעיף ג' לא מסתדר עם ז'.
ובכלל אתה אוהב לוגמי בנזין ולא סולר...
פג'רו בנזין קצר, רנגלר קצר.
ואם אתה שואל אותי, והיו לי רכבים קצרים בעבר, כמעט תמיד עדיף רכב ארוך על קצר מכל הסיבות שאתה מכיר.
והמלצה אחרונה, תן לדודא לעבור וחכה עוד קצת.
גרנד ויטארה קצר מתאים במימדים וביכולת (מה זה שטח בינוני?)
קיים עד 2014-15
מנוע 2.4 חזק, איכות נסיעה מספקת ביום יום
בעודף תוכל לרכוש הרבה דלק, כי לא מצטיין.
Asaf-a
אסף.א
תקנה ג'ימני וגמרנו. חבל על שאר המילים
אסף.
לאישה, יהיה מצוין !
לשטח, גם כן.
רק החוליות של זקנות מידיי לשייקר...
בנוסף, לא עונה על דרישות ד, ז
- - - Updated - - -
גרנד ויטארה קצר מתאים במימדים וביכולת (מה זה שטח בינוני?)
קיים עד 2014-15
מנוע 2.4 חזק, איכות נסיעה מספקת ביום יום
בעודף תוכל לרכוש הרבה דלק, כי לא מצטיין.
Asaf-a
אסף.א
תודה ! אופציה מעניינת
ד. אני לא יודע למה נחוץ אבל אמרת - אמרת.
ז. החדש זה לא מה שהיה. לא חיית רמזורים אבל כבר לא עגלה.
ולגבי החוליות..... והגב..... זו הפשרה. למרות שסט מתלים טוב עושה פלאים - עדיין רכב קצר זה רכב קצר...
אסף.
רענן, לפי איך שאני מכיר אותך סעיף ג' לא מסתדר עם ז'.
ובכלל אתה אוהב לוגמי בנזין ולא סולר...
פג'רו בנזין קצר, רנגלר קצר.
נכון תמיד מעדיף בנזין על חולר (בעיקר בגלל חוסר ידע במערכות הדיזל).
האם BK קצר דיזל יכול לענות לדרישה ז' ?
(כל יתר הדרישות נראה שאין בעיה)
והמלצה אחרונה, תן לדודא לעבור וחכה עוד קצת.
המלצה שתמיד טובה.
גם ככה מרגע שאני "אנעל" על מה אני רוצה,
ייקח כנראה זמן לא מעט עד שאמצא את "האחד" שיענה לפרמטרים האחזקתיים שאני מצפה שעבר.
טרופר בנזין מתוחזק טוב [emoji1751]
לגבי הג׳ימני - סע בדגם החדש (מרובע), הוא עשוי להפתיע אותך, ולגבי חוליות הגב - תוריד אוויר !
נכון תמיד מעדיף בנזין על חולר (בעיקר בגלל חוסר ידע במערכות הדיזל).
האם BK קצר דיזל יכול לענות לדרישה ז' ?
(כל יתר הדרישות נראה שאין בעיה)
המלצה שתמיד טובה.
גם ככה מרגע שאני "אנעל" על מה אני רוצה,
ייקח כנראה זמן לא מעט עד שאמצא את "האחד" שיענה לפרמטרים האחזקתיים שאני מצפה שעבר.
עגלה הוא לא, במצב סטוק הוא יחסית נוח, הגבהה מן הסתם תיצטרך בכל מקרה ואז הנתונים משתנים, קצר+מוגבה=פחות נוח לגב שלך, לדעתי.
בגלל שהזכירו את חוליות הגב, והצורך בנסיעות ארוכות פה ושם הצעתי דאסטר ולא גימני
דאסטר 4x4 יש רק עם גיר ידני...
רענן, ראה הודעה פרטית
אסף-א
Asaf-a
עדכון :
טרופר - נמכר
מאזדה 2 - נמכר
סובארו B4 - נמכר
סוזוקי קרוסאובר - נשאר אצל הילדה
קיה סטוניק - ליסינג עבודה בלבד, נשאר.
נרכש BYD ATTO3 , הצעצוע החביב על האישה (בעצם גם אני לומד להכיר ביתרונותיו).
מתחיל לחשוב על רכב שטח עבורי (לשטח בינוני מכסימום) בנזין קצר אוטומט + טרנספר,
שיאפשר בין היתר יתירות ל BYD ואולי כרכב נסיעות קצרות לילדה (השניה ) שתוציא רישיון.
מניח שלחזור "לגמדים" (ג'ימני / ויטרה) זאת הבחירה המתבקשת.
רעיונות נוספים יתקבלו בברכה
רענן
סופה, סיקס, צ'רוקי ישן.
בקיצור אמריקאי אספנות עתיר סוסים
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
סופה, סיקס, צ'רוקי ישן.
בקיצור אמריקאי אספנות עתיר סוסים
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ארצה משהו פחות קיצוני וגדול פיזית (מנוע שיהיה גם V6 )
- - - Updated - - -
תקציב?
סביב 50K
לא אכפת לי ישן וזללן דלק.
טוסון V6 בנזין כמעט עונה לדרישות למעט חוסר הטרנספר.
מעניין איך הוא VS פורסטר עד 2012
מפורסם בלוחות עכשיו ניסאן פאת'פיינדר מנוע בנזין, דגם אמריקאי. קצת גדול, אבל אולי בכ"ז יתאים?146240
גרנד ויטרה 2010 - 2015
כיוון מעניין רק עניין המנועים "מקרר" אותי ...
- - - Updated - - -
מפורסם בלוחות עכשיו ניסאן פאת'פיינדר מנוע בנזין, דגם אמריקאי. קצת גדול, אבל אולי בכ"ז יתאים?
מאד גדול! לא רלוונטי
בסוף אחזור לנקודת ההתחלה, פאג'רו BK קצר בנזין
ראיתי חונה בת"א ויטארה 94-95 ארוכה לבנה אוטומטית, להשאיר עליה פתק ?
ראיתי חונה בת"א ויטארה 94-95 ארוכה לבנה אוטומטית, להשאיר עליה פתק ?גם בכפס יש אחת
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ראיתי חונה בת"א ויטארה 94-95 ארוכה לבנה אוטומטית, להשאיר עליה פתק ?
אוותר, רוצה משהו עם מנוע יותר חזק.
- - - Updated - - -
ג'יפ ליברטי?
שווה לי לבחון (יש את ליאור שהחזיק אחד כזה, נראה מה אומר)
בסוף אחזור לנקודת ההתחלה, פאג'רו BK קצר בנזין
ובעצם למה לא
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כי כרכב טיולים נטו זה אוטו מלא פשרות.
לא מובן לי למה לעשות אותם אם זה לא דיילי דרייב
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
כי כרכב טיולים נטו זה אוטו מלא פשרות.
לא מובן לי למה לעשות אותם אם זה לא דיילי דרייב
Sent from my CPH2465 using Tapatalkבמחשבה שניה, אני גם לא חושב שיהיה אחד במחיר הזה
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
סופה טובה ומסודרת עונה על כל הדרישות שלך. רכב לטיולים בלבד? למה להתפשר על 'אקווריום' עם מתלי כביש ופינוקים?
אסף.
geva dover
07-03-24, 08:44
בתקציב הזה נכנסת לו רק קצרה.
אני מאוד בעד סופה אבל זה לא מתאים לכל אחד, בנוסף לרוב הארוכות שמורות יותר מהקצרה( כמובן יש יוצא מהכלל)
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
סופה טובה ומסודרת עונה על כל הדרישות שלך. רכב לטיולים בלבד? למה להתפשר על 'אקווריום' עם מתלי כביש ופינוקים?
אסף.בגלל כאבי הגב...
עברה קצת יותר משנה מאז מכרתי את הטרופר, אחרי מעל 8 שנים אצלי...כמעט לא טייל ולא היה שווה את האחזקה.
אחד שנה פתאום חזר החיידק והתחלתי לחפש מחליף, בחצי עין כדי שהראש לא ישים לב למה שהלב עושה.
לא מצאתי מחליף ראוי מבחינתי, בדקתי ולא התחברתי לשום רכב כמו לטרופר.
בסוף לא הייתה ברירה הגדלתי את התקציב משמעותית ורכשתי רוביקון 2012 3.6 (ארוך במקרה שלי כי באופן אישי לא סובל רכבים קצרים).
לא נורא בכלל בכביש כמו שחשבתי לפני שרכשתי, די מהר התגברתי על הפחד מקלסטרופוביה לעומת הטרופר ובשטח.. אין מה לדבר על הבטחון שהוא משרה.
הראש קלט את הענין אחרי שהלב ביצע את הרכישה והוא כועס קצת - עכשיו צריך לבנות ולהתאים את הרכב לצרכים שלי וזה לוקח כסף וזמן..
אבל מה אכפת לי.. בינתיים אני בצד של הלב :cool:
כתבת לשנמך יכולות שטח אבל הג'ימני לא משנמך יחסית לטרופר :D
גם לדעתי הגברת תתאהב בג'ימני. חפש ירוק בהיר (גולשים מה שנקרא).
היא לא צריכה לדעת שהגבהת ומיגנת אותו. בשבילה זה ג'ימני חמוד בצבע יפה... ;)
רק יונימוג לא הוצע ...
אתמצת דרישות/רצונות/פנטזיות...
הגב' עקרונית לא צד בעניין (מרוצה עד הגג מה BYD ATTO3)
אני רוצה רכב שטח לא קיצוני (לא מתכנן "לכבוש" שום מעלה)
א. קצר (ישמש גם גיבוי ל BYD )
ב. התנהגות כביש טובה (יחסית).
ג. אוטומט פלנטרי.
ד. בנזין (לא משנה צריכת הדלק)
ה. תצורת SUV סגור ממוזג.
ו. עדיפות ליכולת AWD לכביש
ז. תקציב 50K עם אופציה למתיחה מעלה בעוד 20K
אני חושב שפורסטר 2011/2 או טוסון V6 2008-2010 מספקים. אבל,
מעדיף עוד קצת יכולת שטח.
שזה אומר ג'ימני, פחות מתחבר "לשייקר" עם מנוע חלשלוש.
בינתיים חושב שפאג'רו BK קצר בנזין בדיוק עונה לדרישות.
נשאר להצטייד בסבלנות ולחכות לאחד...
רענן
אז אתה קונה יונימוג?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ההבדל בין סופה ליונימוג הוא גדול יותר מההבדל בין פג'רו לסופה.
אתה לא מחפש סופה. הבנתי. לא מנסה לשכנע.
אגב זה מעניין שפג'רו קצר הוא באותו אורך אם כי רחב יותר וכבד יותר מסופה קצרה (ורק טיפה קצר יותר מסופה ארוכה), בסיס גלגלים כמעט זהה, ובכל זאת נתפס כ'קטן' יותר.
אסף.
BK (לעומת סופה) שקט ונוח בכביש, לא עושה כאבי גב, לא מרעיש, אפשר לדבר בדיבורית ולשמוע מוזיקה באיכות טובה. הוא גם אוטומט כש 99% מהסופות ידניות.העניין שהוא קצר רק מוסיף לעבירות שלו, צמיגים, הגבהה 2 חוקית, מיגון ואתה מסודר הרבה מעבר למה שתכננת.בכביש הוא כמו פרייבט.
אז אתה קונה יונימוג?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
הייתה פעם פנטזיה כזאת
- - - Updated - - -
BK (לעומת סופה) שקט ונוח בכביש, לא עושה כאבי גב, לא מרעיש, אפשר לדבר בדיבורית ולשמוע מוזיקה באיכות טובה. הוא גם אוטומט כש 99% מהסופות ידניות.העניין שהוא קצר רק מוסיף לעבירות שלו, צמיגים, הגבהה 2 חוקית, מיגון ואתה מסודר הרבה מעבר למה שתכננת.בכביש הוא כמו פרייבט.
100+
אגב, בדקתי ביד 2 עוד מועמד ,
לנדקרוזר קצר בנזין.
אם הם נמכרים פחות או יותר לפי מה שמפורסם,
וואלה זה יותר טוב מביטקוין...
בקיצור, אין לי מה לפזול לכיוון הלנדקרוזר.
אגב זה מעניין שפג'רו קצר הוא באותו אורך אם כי רחב יותר וכבד יותר מסופה קצרה (ורק טיפה קצר יותר מסופה ארוכה), בסיס גלגלים כמעט זהה, ובכל זאת נתפס כ'קטן' יותר.
אסף.
פאג׳רו קצר הוא ארוך יותר מויטארה ארוכה ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.