צפייה בגרסה מלאה : תחבורה מקומית (לא 4x4)
שלום לכולם,
מחפש פיתרון לתנועה משפחתית בתוך המושב. מדובר בזוג פלוס שני צאצאים קטנים. המטרה העקרונית, לא להניע רכב בעירה בשביל קפיצה של קילומטר. הייתי הולך על הליכה ועגלול אבל הרוחות והגשם בחורף והחום בקיץ בלי מדרכות וצל זה בעייתי. אלה הדרישות העיקריות:
1. חשמלי
2. מאפשר אכסון בחוץ (המקסימום שיקבל זה צל מצ׳וקמק כנראה
3. לא גניב בצורה קיצונית (אפשרי לקשור בשרשרת
4. תחזוקה מינימלית על סף לא קיימת אם אפשר
5. (אופציונלי אבל יתקבל בברכה) שיהיה כיפי לתפעול ולא ירגיש כמו קלנועית של קשישים
תקציב סביב כ- 10000 שח, אופציה לעלות מעט
אלה האופציות שאני מזהה, אשמח להמלצות נוספות:
1. רכב גולף - אלה נמצאים בכל מקום במושב, נראים הכי פרקטיים אבל מבאסים לי תחיים. כלים עצובים…
2. אופנים חשמליים עם שני כסאות - הפתרון התל אביבי. באופן אישי מאד אוהב אופנים, פחות מתחבר למתקפלים הסינים שיש בכל מקום בתל אביב. נראה לי שיחסית זול ויעיל. לא יודע לגבי התחזוקה, מעריך שהן לא יאהבו לעמוד בחוץ לאורך זמן.
3. טרקטורון חשמלי בסגנון חנן - הכלי הכי פחות עצוב בחבורה, נראה כיף ויעיל ויאפשר גם סיבובים נחמדים בשדות. השאלה העיקרית לגבי איך לוקחים תינוק וילדה על כלי כזה. האם עגלה מאולתרת באה בחשבון? איך המחירים והאמינות?
4. ריקשה סינית חשמלית - בעיה אסתטית מסויימת אבל יש לזה קטע ונראה פרקטי מאד. לא מכיר את הכלים האלה בכלל אבל נראים סוסי עבודה באופן יחסי ויוכלו לשמש גם למשימות נוספות.
5. קרגו בייק חשמלי (שני גלגלים או תלת עם שניים מקדימה) - הפתרון העירוני האירופאי, פרקטי ומגניב. לא הצלחתי למצוא מישהו שמייבא כלים כאלה. אולי מישהו מכיר? גם המחירים בגדר נעלם. יש מצב שעבור כלי איכותי אפילו אצליח לשכנע את בת הזוג לוותר על סיוע חשמלי.
אשמח לתובנות, תודה למשיבים
רני
הדבר הכי חשוב שלא בה לידי ביטוי בפוסט שלך זה עניין הבטיחות של הילדים.
אף כלי שהוזכר לא מספק רמת בטיחות מינמלית ל 2 ילדים
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
גם סעיף 3 שלך הוא בעייתי.
לפחות במרכז הארץ - כל הכלים החשמליים הם כלים זמניים, עד שיד הגנסים תעלה עליהם.
1. החורף יגמר עוד לפני השרשור הזה.
2. חוכמת ההמונים מצביעה בצורה מובהקת על הקלאבקאר כפתרון האופטימלי. עד כמה שאפשר לייחס חוכמה למושבניקים.
לימהה יש קלאבקאר יותר שמח,
יודע גם לרדת לשטח.
לא מכיר מחירים
במושב של הורי יש כמה פנסיונרים עם כלים כאלו (אלו שלא בחרו ברינג'ר או ג'ון דיר)
לגבי בטיחות, מדובר על מהירות של הליכה-ריצה קלה. לא רואה בכלי כזה סיכון גבוה יותר מללכת על אותו כביש עם עגלול. לגבי גניבות, מדובר בצפון הארץ, יש גניבות אבל הכלים האלה חונים לאנשים מחוץ לבית לא נעולים דרך קבע פה, אולי אחד קושר בשרשרת מתוך עשרות אז לא רואה בעייתיות (נכון להיום).
לגבי דבריו של נמרוד, כן החורף יגמר אבל זה חתיכת קאדר ללכת קילומטרים עם הצאצאים בכבישים, וגם לוקח זמן, וגם אנחנו מפונקים (אני מבחינתי מסיע את שניהם על האופני הרים שלי שקיבלתי בכיתה י׳).
קשה לי להיות חלק מהעדר באופן כללי, והקלאב קאר הזה על נגזרותיו האומללות יותר או פחות (יש גבוה, יש עם ג׳אנטים מגנזיום, יש 4 על 4) ספציפית מעורר אצלי חוסר נוחות, עד רמה שכבר שוקל להסתובב בריקשת סרג׳יו גז ג׳ינג׳י פז הזו…
הפתרון הוא ככל הנראה ריינג׳ר חשמלי עם 110 כוח סוס שעלה פה לפני כמה שבועות, אבל זה כבר באמת הברונקו ראפטור של התחבורה המקומית… חלום רחוק אבל מצד שני עונה על צורך מבצעי כשלא מתארגנים מספיק מהר והילדה חייבת להיות עוד שלוש דקות בגן.
חנן-ג'יפולוג
24-01-22, 22:52
נמכרים טרקטורונים חשמליים מהיצרן/יבואן בדיל אחד ביחד עם נגרר. יש כזה לkidow.
כלים חדשים נמכרים ב7000-25000 ש"ח , לבחירתך. לשימוש הבסיסי שציינת, הסעת ילדים וסיבוב קצר בשטח מסביב למושב כלי חדש ב8000 ש"ח יספיק.
אני לא רואה שום בעייה בטיחותית עם זה, במידה ואתה יודע לשלוט ביד ימין. אני יודע שאתה יודע.
האמינות של כלי חדש כזה היא בסדר, והאחזקה היא בערך אפס עגול. גם אם תהיה תקלה, תיקונה יהיה זול מאוד מאוד.
נ.ב.
חכמת ההמונים המושבית מציעה עוד כיוון נפוץ - מכונית מיני משומשת בגרוש וחצי. בשביל סידורים במושב לא באמת צריך מערכת קירור ולכן כל מכונית צרפתית מתאימה.
קלאב-קאר/איזי-גו ודומיהם. לא יודע מה כל כך עצוב בהם (אולי הביצועים האיטיים שלהם?.... אבל לתנועה במושב אתה צריך תאוצות?...). סה"כ כלי חמוד, נוח ומאוד יעיל - יש גם חשמליים. מסתובבים המונים כאלה כאן בחוץ ונוהגים בהם החל מגיל 5 ועד 90 ויותר.
מיול/ריינג'ר ישנים - לא חשמליים אמנם, אבל אפשר למצוא כאלה ישנים בזול, להשמיש אותם, להתקין בארגז שלהם כסא זוגי של דוקאטו או דומה (עם חגורות ומעין סוכה להצללה מעל לראש של הילדים) והנה אחלה קומיוטר פנים-מושבי למשפחה + סוג של יכולת שטח.....
מכונית קטנה ישנה - לא חשמלית כמובן, אבל עדיין בטיחותית אלפי מונים מכל מיני עגלות גולף מצחיקות שכאלה וגם יותר מכל מיול/ריינג'ר. ברור שצרפתית - זה הכי בזול והכי נוח וגם אם התקלקלה, לא קרה כלום - שתלך לכפרות, הבת-זונה. לא משקיעים שקל בתיקון. פשוט מביאים אחת אחרת.
שאלת השאלות - אם זה משמש רק בתוך המושב ומקסימום קצת בשבילי השדות - נושא רישוי וביטוח זה משהו שקריטי לך?
מצטרף לדיעה בעניין בטיחות הילדים.
מאידך, הזכרת טרקטורון חשמלי ... כך שהאופציה שלי עשויה להיות ראוייה.
גם אני גר במושב ומשתמש מזה שנים בטרקטורון תפעולי של ג'ון צבי ירוק
מנוע בנזין פשוט, קירור אוויר.
יכול להסיע בכייף ובבטיחות 2 אנשים.
לא ממצמץ בשטחים חקלאיים, גם בגלל נעילה שהוא מצוייד בה. מפתיע לטובה
ואם בבטיחות עסנין, מודה שמעת לעת הייתי מעמיס את הילדים
בארגז ונוסע לאיטי לשדות. הילדים היו בני 10 פלוס ונסיעה סופר דופר רגועה , כך שלא פחדתי
להשאיר אחד מהם בשדה מבלי דעת. למרות זאת, ברור שזו אינה צורת נסיעה מומלצת
בטח ובטח לא לילדים קטנים שאינך יכול לוודא שהם נשארים ישובים לכל אורך הנסיעה.
הטרקטורון נותן פתרון לשנע דברים קטנים בזכות ארגז מתהפך ויש לו וו גרירה.
137076137077
היתרון של כל הקאלבקרים למיניהם זה שהם לא ממש נחשבים רכב.
אם תיסע במושב בגטס חבוטה ללא חגורה, ותיפול על הפעם בשנתיים שהניידת נכנסת למושב. תקבל אכבר דו"ח.
כשגרתי במושב היה לי סובארו טנדר אספנות, היה לי אותו בלי קשר, אבל היה מאוד נוח להתגלגל איתו במושב.
אני חושב שהפתרון האולטימטיבי זה קלנועית אפיקים עתיקה, היא תכניס קצת אופי להסתובבות ולא תרגיש חלק העדר.
liontamer84
25-01-22, 09:39
למה לא ללכת על קלאבקאר ולעשות לה קצת "אילן שרמן"?
אם מבחינה תעבורתית + בטיחותית היא הפתרון המתבקש פה,
אין שום דבר שאי אפשר לתקן עם דיסק ורתכת, מי כמוך יודע...
היי יש בארץ כמה יבואני אופני תלת חשמליים אני מצרף קישור לחנויות
https://www.ebike1.co.il/product-category/electric-bicycle/electric-tricycle/
https://www.fridman.co.il/49691/tricycles-for-adults
https://www.no-risk.co.il/product/%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%9F-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%99%D7%99%D7%A7-48-%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%98-greenbike
https://www.greenbike.biz/product-category/%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%9F/
יש בחלק מהחנויות האלה כמה אופציות מעניינות
מוני אורבך
25-01-22, 11:19
לכל המיעצים לנסוע במכונית גרוטראלי ללא טסט וביטוח.
נניח בצד את הענין החוקי, כל אחד וכמה שמתאים לו לעבור על החוק.
יש כאן ענין בטיחותי מאוד מאוד מסוכן.
מושב נראה מקום שקט ושלו שאף אחד לא מסתובב בו.
וזו בדיוק הבעיה !
כלבים חתולים ילדים וגם לא מעט מבוגרים הולכים או רצים בלי הבחנה.
הרי זה מושב שקט ושליו...
אם חס ושלום תהיה לך תאונה איתם (ואני ממש לא רוצה לחשוב על תאונה עם ילד)
אתה תהיה בצרות צרורות, גם מבחינה כספית וגם מבחינה מצפונית.
רכב, גם קטן יכול לעשות הרבה מאוד נזק !
זה כולל גם כל מני רכבים שכאילו לא צריכים ביטוח (כאילו צעצועים)
ואז אם קוראת תאונה, כל החרה נופל עליך )-:
אבל לפחות רכב "צעצוע" כזה הוא לא בניגוד לחוק.
מכונית ללא טסט וביטוח, אתה מסתכן בלאבד את ביתך (תרתי משמע)
אף אחד לא יעץ ליסוע במכונית בלי ביטוח.
שימו לב שבשנים האחרונות היו הרבה שינוים במעמד החוקי של כל הקלאב קארים למיניהם. חלק נחשבים רכב תפעולי ויש לזה משמעויות.
אני גם חשבתי על כזה, אבל גם הנושא החוקי, וגם המחיר (הייתי בטוח שב3000 אני מוצא אחד תקין) הפתיעו אותי.
המועמד הרציני הבא, בהחלט היה קלנועית. אלו עם ה4 גלגלים. בנתיים הכל בהולד.
אני מכיר מישהו עם בעיה דומה.
צריך רכב להוצ' רכב וגם לנסיעות קצרות בישוב.
מקפיד לקנות כל פעם מכונית ב1500 שח.
התנאים היחידים - נוסעת ועם טסט.
ההוצאות היחידות טסט, ביטוח, פה ושם נורות ומגבים, דלק כמובן ולהשלים שמן כשחסר. לעולם לא להחליף שמן. לא לטפל.
לטסט הוא נוסע עם מברג. כהוא נכשל, הוא ננטש מחוץ למכון והמספרים מפורקים לטובת משרד הרישוי.. השבתה, זיכוי על הרישיון והביטוח וקונה אוטו חדש.... סליחה.. אחר. זה קרה כבר פעמיים ועוד לדעתי 3-4 מכוניות הושבתו סתם עם תקלה שחייבה הוצאת כסף במוסך.
אני לא יכול להמליץ או לא - אבל זה בטוח סיפור מגניב לפינת הקפה בעבודה.
מצד שני - אני מספר על המקרה הזה כי יש מי שהציעו לך רכב זול. ואני מבין בין השורות שיש לכם מכונית אמיתית אז אין בזה טעם.... אבל אם אין מכונית אמיתית זה יכול לעבוד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עלו פה כמה נושאים, כולם מעניינים.
לגבי רכב אמיתי חד פעמי- לא אשקר, הלכתי ליד שתיים לחפש לי אסופת מכוניות מוזרה: חיפושית, פלואנס חשמל, רנו טווינגו (ג₪ן¸ - אל תשפטו אותי), סיטרואן דה שבו… לא מצאתי משהו סביר. הבעיה היא כזו, ברור לי שאם אמצא אחת כזו הדרך לאכפתיות יתר למצבה המכאני יעביר אותי על דעתי הרגישה גם ככה ויהפוך לנטל על חיי. מאד מתחבר לדבריו של מוני וכבר היו פה אירועים כאלה שגרמו לי להבין שטסט וביטוח (חובה) זה חובה, בטח לרכב שיסיע ילדים ובטח לאחד שינהג המון ביום יום ולא רק על ידי. זה אומר המון כאב ראש וריצות, לא מעט כסף וגם ערימת ברזלים שחונה בחוץ. יש פה מלכוד, אני לא רוצה כלי עצוב, ואם הוא לא עצוב אני לא ארצה להזניח אותו. זה מוביל אותי (שוב) לרכב חשמלי בסיסי כמה שניתן. סוללה, מנוע, בקר וכל השאר מכניקה פשוטה. אפילו מבחינת שדה ראייה במתאר גני השעשועים יש יתרון גדול, סכנת הדריסה ברוורס עם רכב בגודל מלא גדולה פי כמה על אותו תסריט עם אופנים או רכב תפעולי אחר.
איל כתב שחלו שינויים במעמד של רכב תפעולי, מישהו יכול להסביר במה מדובר? אופנים זה אופנים, הטרקטורון של חנן הוא טרקטורון פאוור ווילס של ילדים מבחינה חוקית אבל מה לגבי הקלאב קארים והריקשות?
אני גם לא בקיא ואשמח לדעת.
אתה מסבך ומסתבך שלא לצורך. מבזבז זמן ואנרגיה ומייגע את המוח על דברים חסרי תוחלת.
למצוא גרוטאה, להשמיש אותה כדי שאיכשהו תעבור טסט, לשלם טסט וביטוח - במקרה הטוב הניירת/בירוקרטיה תעלה לך לפחות פי 2 מהסכום בו תרכוש את האוטו, ועדיין יהיו לו תקלות כל הזמן כי הוא גרוטאה בהגדרתו. מילא אם בא לך על גרוטראלי, ואז אפשר להצדיק את ההשקעה בכסף ובזמן - אבל כאן כל זה בשביל להתגלגל על כבישי המושב לצרכניה או לגן הילדים?....
הקלאב-קאר/איזי-גו מתנהלים בקצב סביר מאוד לכבישים פנימיים של מושב, אבל גם מספיק איטיים כדי שלא יכניסו אותך לשום סוג של צרות.
הם גם פתוחים מכל הכיוונים והראות ההיקפית מוחלטת.
והעיקר, הם לא דורשים רישוי וביטוח כך שגם האחזקה תהיה זולה עד אפסית (בתנאי שהמצברים תקינים, כי החלפתם יקרה).
GodsFather
26-01-22, 09:07
כבר גררתם אותו עם המלצות בדיון לרכב עם רשיון אז למה לא עד הסוף?
תמצא גרוטאת סמוראי/ויטרה פתוחים ישנים וחלודים, העיקר רשיון חוקי ותטפל בהם. כך גם יהיה לך רכב לשעשוע, הוא גם פתוח אז אין בעיות ברוורסים ליד משחקיות וגם תוכל לקחת את כולם לאן שתרצה.
הייתי אומר גם ניבה אבל אין כאלה כבר, והן סגורות.
גיגלתי רכב תפעולי והגעתי לכאן אחרי כל אתרי המכירות
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91_%D7%AA%D7%A4%D7%A2%D7 %95%D7%9C%D7%99
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לפני איזה חודשיים פורסם בפורום קלאב קאר ארוך במיוחד, לדעתי הוא די מגניב אבל אין לי שום הצדקה לקנות אותו.
תנסה לחפש.
ניסיתי להעלות כאן תקציר שהכנתי (אמנם ב 2018) לאחד מלקוחותי, כולל ציטוטים מתקנות התעבורה (אבל לא הצלחתי... קובץ WORD).
בקצרה - לרכב תפעולי לא צריך רישוי רכב וביטוח, אסור לצאת מתחום הישוב וחייבים שילוט "אזור רכב תפעולי" בכניסה (אין באף מושב למיטב ידיעתי...)
תקציר שהכנתי (אמנם ב 2018) לאחד מלקוחותי, כולל ציטוטים מתקנות התעבורה
מצורף קובץ הוורד המדובר
ניסיתי להעלות כאן תקציר שהכנתי (אמנם ב 2018) לאחד מלקוחותי, כולל ציטוטים מתקנות התעבורה (אבל לא הצלחתי... קובץ WORD).
בקצרה - לרכב תפעולי לא צריך רישוי רכב וביטוח, אסור לצאת מתחום הישוב וחייבים שילוט "אזור רכב תפעולי" בכניסה (אין באף מושב למיטב ידיעתי...)
וככל שזכור לי, ה"שלט" זה צריך להיות מגובה בביטוח ל-אזור התפעולי הזה.
בקיצור לא משהו שבאמת שווה משהו.
בעדלאידע-ות למיניהן,לאור ירידת כמות החקלאים ועלייית כמות הטרקטורים שהלא מבוטחים, אנחנו מנסים לעשות מידי פעם ביטוח לאזור העדלאידע. לא יכול לתת עלויות.
ניסיתי להעלות כאן תקציר שהכנתי (אמנם ב 2018) לאחד מלקוחותי, כולל ציטוטים מתקנות התעבורה (אבל לא הצלחתי... קובץ WORD).
בקצרה - לרכב תפעולי לא צריך רישוי רכב וביטוח, אסור לצאת מתחום הישוב וחייבים שילוט "אזור רכב תפעולי" בכניסה (אין באף מושב למיטב ידיעתי...)
קיים בכניסה לכמה קיבוצים.
הפתרון שאני הגעתי אליו אם וכאשר יבוא לכדי ביצוע, הוא קלנועית זוגית, עם ארגז קטן. אלו עם הארבע גלגלים (יש עם גלגלים קטנים, ויש עם מעט יותר גדולים. הגדולים). המחיר נמוך בהרבה, והמהירות הסופית מספיק נמוכה, כדי שגם אם הילד לקח אותה לג'וי רייד בלי רשות, הנזק יהיה קטן יותר.
השאלה, אם בעליות אצלנו,היא תצליח לנסוע בקצב מהיר יותר מהליכה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.