PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיצים על הפרק - מה מתקינים?



אייל
27-01-22, 18:39
בסופה שלי הקפיצים התעייפו. לקחתי לעירגול וגיליתי, כמו כל מי שעירגל סט עתיק ועייף, שזה מעולה לחצי שנה שלאחריה שוב העסק צונח.
התקבל אישור עקרוני מזו שמחליטה להחלפת סט ויש כמה אופציות על השולחן. חשוב לציין שאין הבדל תהומי בעלויות בין סט לסט. אם פעם, בסופה הקודמת לפני יותר מעשור, היה פרוקומפ בזול ורוביקון ביקר מאוד, היום טווח המחירים מתחיל סביב 8 ומסתיים סביב 12 שזה אומנם הפרש גדול אבל אם כבר משקיעים, אז פעם אחת.
ברור לי לגמרי שאין דבר כזה סט bolt on לסופה וכל דבר מצריך סוג של תוספות עלים מאחור והמצאות ישראליות וכל סט, לא משנה כמה יקר, הוא סוג של קומבינה.

אז לא הולכים הלאה?
1. פרוקומפ מינוביץ'. ממה שאני זוכר זה סט בינוני שקושי הקפיצים מזכיר היילקס של פעם.
2. סט BDS אצל ארנון שזה אומר שמתי את הג'יפ, הלכתי, חזרתי ואני יודע שאני יוצא בנסיעה ויש לי שקט. אין לי מושג מה איכותם של הקפיצים האלו, כמה הם נוחים (יש דבר כזה בעלים?) והאם זה שווה.
3. רוביקון ביבוא אישי או אצל אחד המתקינים. ממה שאני מבין זה הטופ של הקפיצים, הכי פחות גרוע שיש לסופתי הכחולה.

מה באמת מעניין אותי?
1. נוחות אם יש דבר כזה בקפיצי עלים, אז אני רוצה שיהיה סביר בנסיעה.
2. לא מעניין אותי גובה, לא מתכוון להכניס צמיגים גדולים יותר. אני רוצה את הג'יפ שלי סולידי ככל האפשר, כזה שיקרוץ כמה שפחות לשוטרים ובוחנים.
3. לא מעניין אותי באמת מהלכי מתלה ארוכים, אני נעול קדימה ואחורה, אין כזאת משמעות לעניין.

עכשיו לשאלות:
1. האם יש באמת הבדלים מהותיים באיכות חיים בין קפיץ לקפיץ? כזה שיורגש בנסיעת כביש של כמה שעות דרומה?
2. מה יחזיק יותר זמן מעמד?
3. אם רוביקון, אצל מי?

נראה לי שזהו...

תודה רבה.

tooshey
27-01-22, 19:07
כתבת מגילה על הקפצים ואף מילה על הבולמים.
זה הולך יחד ...
הבולמים הם אלה שיקבעו את הנוחות והשיכוך, ושם גם הכסף הגדול.

בברכה, טושי

ד ו ר ו ן
27-01-22, 19:58
כתבת מגילה על הקפצים ואף מילה על הבולמים.
זה הולך יחד ...
הבולמים הם אלה שיקבעו את הנוחות והשיכוך, ושם גם הכסף הגדול.

בברכה, טושי

++
אחרי הרבה שעות במשחקים בסטים של קפיצי עלים בהיילקס, יש הבדל באיכות העלים, בלי ספק.
הזוקר, הוא זוקר.
+ מה שטושי אמר על הבולמים.
הבדלים משמעותיים במיוחד כשיורדים מהאספלט.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נמרוד
27-01-22, 20:03
הוא השיג אישור עקרוני לקפיצים היקרים, את האישור לבולמים הוא ישיג בהמשך בשיטת הסלמי לניהול פרויקטים מול גופים ממשלתיים.

ד ו ר ו ן
27-01-22, 20:11
למה סלמי?

״סט קפיצים״ זה כולל בולמים, מי אמר אחרת?

אייל
27-01-22, 20:14
זה לרוב כולל בולמים אבל לא מהשורה הראשונה, גם לא מהשלישית...

ishc
27-01-22, 20:38
כתבת שאצל ארנון זה שגר ושכח ונראה לי שאתה מחפש שגר ושכח אז... שגר ושכח

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

שגיא S
27-01-22, 20:39
מוסיף עוד אופציה לשולחן...
אני ייבאתי בזמנו רביעיית קפיצי אולדמן של YJ.
4 קפיצים בארץ כולל הכל עלו פחות מ-4 אלף ש"ח.

שווה לשקול.
עוד שני חברים שלי הביאו מאז את אותם קפיצים (אחד על סיקס ואחד על סמוראי).

זה מה שאני הייתי בוחר.

GodsFather
27-01-22, 21:16
שחבר שלך ברלי יבדוק עם חמילבסקי, האחרון שעוד נשאר בארץ הזו שיכול לעשות משהו לסופה.

זה במידה ובחרת לא לקנות קיט מהמדף או מה ששגיא הציע.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

zivo
27-01-22, 23:41
בין 8 ל 12 זה 50% ....זה לא מעט.
ב 4000, אתה מכניס 4 בולמים, טובים.
מה החשש שלך מה BDS? נוחות או שישקעו מהר יותר מהאחרים?
עד כמה שאני זוכר, הסופה של ארנון עצמו, יושבת על סט כזה, תבקש ממנו לעשות סיבוב.
אני לא מכיר תלונות על שקיעה של הסט הזה.

My two cents

דרור ברלי
30-01-22, 13:54
החבר שלנו אייל התייעץ קודם כל עם החבר שלו ברלי.
קיבל תשובות ברורות שהוא לא אהב לשמוע כי הן מאתגרות את חשבון העו"ש.
עכשיו הוא מנסה אתכם, כדי לצאת מזה יותר בזול.

בניגוד למה שהחבר שלנו אייל כתב כאן, שרכב נעול כפול לא צריך מהלך מתלה (....) החבר שלו ברלי דווקא מייחס הרבה מאוד חשיבות למהלך מתלה גם ברכב נעול כפול. כי ארבעה גלגלים שמחוברים לדיפ'ים נעולים ואוחזים טוב בקרקע, מייצרים יכולת משיכה יותר טובה משני גלגלים... גם אם הם בעצמם מחוברים לדיפ'ים נעולים. מה לעשות, זה ככה. זו דרכו של עולם.
כשחנן כתב פעם שעם שתי נעילות בעצם לא צריך מתלים ובמקום בולמי זעזועים אפשר לחבר את הסרנים לשילדה בבזנ"טים, הוא הגזים בכוונה כדי להדגיש עד כמה נעילות הן נשק שובר שוויון. אני חושב שכולנו התקדמנו קצת מאז, גם אלה מבינינו שנשארו עם רכב השטח הקלאסי של פעם עם ארבעה קפיצי עלים (אני עם הסופה, וחנן עם ההיילקס ואייל שחזר לסופה במזל טוב). באמת שהתקדמנו קצת מאז....

ולכן החבר שלו ברלי, ממליץ לו על הסט של הביוקר. כלומר רוביקון אקספרס. שזה לא רק קפיץ העלים הכי נוח והכי גמיש והכי עמיד By far, הוא הופך את הסופה לרכב נוח וגמיש יותר מהרבה רכבים יותר חדישים ומאוד נחשבים שמגיעים על קפיצי סליל במקור.

אבל כמו תמיד, הסט הזה גם הכי יקר. הקפיצים של RE הם הטובים ביותר, לא רואים ממטר את BDS ושאר מותגי קפיצי העלים, שלא לדבר על ייצור מקומי מפוקפק שמבוסס על ניחושים - אבל הבולמים של RE שמגיעים עם הסט הזה שוים לתחת (RE מייצרים קפיצי עלים. לא את הבולמים ולא שום דבר אחר שמצורף לקיט שלהם. בולמי RE הם מזן "בולם המדבקה" וגם הברגים המתגרזים שלהם לא שוים כלום), ולכן צריך לרכוש מ-RE רק ארבעה קפיצים + תוספת של עלה Add a-Leaf ולהוסיף אותו לאחוריים (כי הם מיועדים לרנגלר YJ קליל, והסופה יותר כבדה) ולרכוש בולמים איכותיים בנפרד.


אבל החבר שלנו אייל, הוא מושבניק כמו פעם. מסתכל מהחור של הגרוש ומחפש איזה ברזל חלוד בזול. לא צריך מהלך מתלה, לא צריך בולמים, לא צריך את זה ולא צריך את ההוא ובעצם האוטו משמש רק לטיולים ורוב הזמן עומד - אז בשביל מה להשקיע.

מה שזול עולה אחר כך ביוקר. כלומר "בזוקר"

יונימוג אדום
30-01-22, 19:23
החבר שלנו אייל התייעץ קודם כל עם החבר שלו ברלי.
קיבל תשובות ברורות שהוא לא אהב לשמוע כי הן מאתגרות את חשבון העו"ש.
עכשיו הוא מנסה אתכם, כדי לצאת מזה יותר בזול.

בניגוד למה שהחבר שלנו אייל כתב כאן, שרכב נעול כפול לא צריך מהלך מתלה (....) החבר שלו ברלי דווקא מייחס הרבה מאוד חשיבות למהלך מתלה גם ברכב נעול כפול. כי ארבעה גלגלים שמחוברים לדיפ'ים נעולים ואוחזים טוב בקרקע, מייצרים יכולת משיכה יותר טובה משני גלגלים... גם אם הם בעצמם מחוברים לדיפ'ים נעולים. מה לעשות, זה ככה. זו דרכו של עולם.
כשחנן כתב פעם שעם שתי נעילות בעצם לא צריך מתלים ובמקום בולמי זעזועים אפשר לחבר את הסרנים לשילדה בבזנ"טים, הוא הגזים בכוונה כדי להדגיש עד כמה נעילות הן נשק שובר שוויון. אני חושב שכולנו התקדמנו קצת מאז, גם אלה מבינינו שנשארו עם רכב השטח הקלאסי של פעם עם ארבעה קפיצי עלים (אני עם הסופה, וחנן עם ההיילקס ואייל שחזר לסופה במזל טוב). באמת שהתקדמנו קצת מאז....

ולכן החבר שלו ברלי, ממליץ לו על הסט של הביוקר. כלומר רוביקון אקספרס. שזה לא רק קפיץ העלים הכי נוח והכי גמיש והכי עמיד By far, הוא הופך את הסופה לרכב נוח וגמיש יותר מהרבה רכבים יותר חדישים ומאוד נחשבים שמגיעים על קפיצי סליל במקור.

אבל כמו תמיד, הסט הזה גם הכי יקר. הקפיצים של RE הם הטובים ביותר, לא רואים ממטר את BDS ושאר מותגי קפיצי העלים, שלא לדבר על ייצור מקומי מפוקפק שמבוסס על ניחושים - אבל הבולמים של RE שמגיעים עם הסט הזה שוים לתחת (RE מייצרים קפיצי עלים. לא את הבולמים ולא שום דבר אחר שמצורף לקיט שלהם. בולמי RE הם מזן "בולם המדבקה" וגם הברגים המתגרזים שלהם לא שוים כלום), ולכן צריך לרכוש מ-RE רק ארבעה קפיצים + תוספת של עלה Add a-Leaf ולהוסיף אותו לאחוריים (כי הם מיועדים לרנגלר YJ קליל, והסופה יותר כבדה) ולרכוש בולמים איכותיים בנפרד.


אבל החבר שלנו אייל, הוא מושבניק כמו פעם. מסתכל מהחור של הגרוש ומחפש איזה ברזל חלוד בזול. לא צריך מהלך מתלה, לא צריך בולמים, לא צריך את זה ולא צריך את ההוא ובעצם האוטו משמש רק לטיולים ורוב הזמן עומד - אז בשביל מה להשקיע.

מה שזול עולה אחר כך ביוקר. כלומר "בזוקר"

מחזק את דבריו של דרור .
אני עם סיקס על קפיצי רוביקון - אין בכלל מה להשוות בהתנהגות הרכב לעומת כל סט אחר .
מכיר מספר חברים ( עם כלים זהים ) אשר היללו ורכשו קיט של - BDS , עברו מספר שנים ובשקט בשקט מתחת לשמלה צצו להם רביעיית קפיצי רוביקון לתפארת .
גם הקפיצים שמייצר חמילבסקי ( באמת בעל מקצוע מוערך ) לא מתקרבים לרכות ומהלכי מתלה של סט רוביקון .
לפני שנתיים לערך הבאנו מספר סטים של רוביקון ( רק הקפיצים ) , את הבולמים כל אחד רכש לפי רצונו ותקציבו .
הקפיצים הללו אמנם יקרים במקצת לעומת האחרים אבל - ההבדל עצום .

אילן

-->