asafk
02-02-22, 00:43
ובכן. עלתה שאלה כאן בפורום לפני כמה זמן האם אפשר להסב מנוע מסילה משותפת להזרקה מכנית - כולנו ענינו שלא כי זה דורש הסבות כבדות...
ובכן...
ברנש שמסתובב בעולם מספר על היילקס ויגו עם מנוע כמו אצלי אבל גרסת יורו 3 (בלי אינטרקולר ובלי egr ) שהוא נוסע בו אי שם באסיה - שהוסב על ידי מכונאי מקומי כנראה להזרקה מכנית.
אחרי שאמרתי לא יכול להיות - נכנסתי לפרטים.
משאבת בוש כמו בחצי מנועי הדיזל - עד כאן ברור. את המסילה כמובן העיפו והיא לא קיימת. מהמשאבה יוצאים ארבעה צינורות למזרקים. יש על המכסה שסתומים את הקונקטורים של המזרקים אבל לא מחובר אליהם כלום.
אין לו מושג איזה מזרקים יש שם.
אין על המנוע צמת חשמל. רק מד חום מנוע חיישן לחץ שמן ומדומם.
לא מדובר במישהו שאני ממש בקשר איתו אז לא נכנסתי לעומק.
התחלתי להסתקרן ודבר ראשון אחרי שהסתכלתי ברשת וראיתי שבאמת יש סרטונים מכל מיני חורים של הסבות כאלה - בדקתי מה היחס דחיסה. כי במנועי מסילה משותפת היחס דחיסה בד"כ נמוך וזה גבולי להזרקה בלחץ נמוך. מתברר שדווקא המנוע הזה הוא 18.5 שזה גבוה בשביל מסילה משותפת אבל כבר בתחום של הזרקת לחץ נמוך. כלומר על פניו זה יכול לקרות.
אני שואל את עצמי אם לוקחים מזרק מקורי, ואת התא העליון (זה שבו יש את הסולר בלחץ שהסולנואיד משחרר כדי שהקפיץ של המחט ירים אותה) מנקזים קבוע - יכול להיות שהלחץ המינימלי לפתיחה של המחט יהיה במקרה מתאים למשאבה מכנית? כי זה ממש המינימום של לחץ המסילה.
אולי קומבינציה של שפיציק של מזרק טיפש מולבש על גוף של מזרק מקורי?
בקיצור... מעניין. לא שכאן בישראל יש סיבה להסבה כזו - אבל הנה דיון ששווה לפתח רק כי אני יודע שאין לכם שום דבר מעניין אחר לעשות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ובכן...
ברנש שמסתובב בעולם מספר על היילקס ויגו עם מנוע כמו אצלי אבל גרסת יורו 3 (בלי אינטרקולר ובלי egr ) שהוא נוסע בו אי שם באסיה - שהוסב על ידי מכונאי מקומי כנראה להזרקה מכנית.
אחרי שאמרתי לא יכול להיות - נכנסתי לפרטים.
משאבת בוש כמו בחצי מנועי הדיזל - עד כאן ברור. את המסילה כמובן העיפו והיא לא קיימת. מהמשאבה יוצאים ארבעה צינורות למזרקים. יש על המכסה שסתומים את הקונקטורים של המזרקים אבל לא מחובר אליהם כלום.
אין לו מושג איזה מזרקים יש שם.
אין על המנוע צמת חשמל. רק מד חום מנוע חיישן לחץ שמן ומדומם.
לא מדובר במישהו שאני ממש בקשר איתו אז לא נכנסתי לעומק.
התחלתי להסתקרן ודבר ראשון אחרי שהסתכלתי ברשת וראיתי שבאמת יש סרטונים מכל מיני חורים של הסבות כאלה - בדקתי מה היחס דחיסה. כי במנועי מסילה משותפת היחס דחיסה בד"כ נמוך וזה גבולי להזרקה בלחץ נמוך. מתברר שדווקא המנוע הזה הוא 18.5 שזה גבוה בשביל מסילה משותפת אבל כבר בתחום של הזרקת לחץ נמוך. כלומר על פניו זה יכול לקרות.
אני שואל את עצמי אם לוקחים מזרק מקורי, ואת התא העליון (זה שבו יש את הסולר בלחץ שהסולנואיד משחרר כדי שהקפיץ של המחט ירים אותה) מנקזים קבוע - יכול להיות שהלחץ המינימלי לפתיחה של המחט יהיה במקרה מתאים למשאבה מכנית? כי זה ממש המינימום של לחץ המסילה.
אולי קומבינציה של שפיציק של מזרק טיפש מולבש על גוף של מזרק מקורי?
בקיצור... מעניין. לא שכאן בישראל יש סיבה להסבה כזו - אבל הנה דיון ששווה לפתח רק כי אני יודע שאין לכם שום דבר מעניין אחר לעשות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk