צפייה בגרסה מלאה : מיסב גלגל ? נאבה ? משהו אחר ??
הפציינט: ויטארה דור ראשון
זה התחיל עם רעש שדומה לפחית שמסמנת בלאי ברפידות, אבל התגבר מהר מאוד ונהייה רעש טחינה מתכתי מפחיד מלווה בערפול של ההיגוי ותחושה מוזרה בבלימה. כמובן שעצרתי מיד בצד.
בגלל עיכובים של שגריר הרכב נגרר אלי הביתה וביום ראשון ייגרר מכאן למוסך (באופן חריג, ללא תשלום נוסף מצידי).
אז הרכב אצלי ובמבט מהיר אי אפשר לפספס שהגלגל הקדמי השמאלי עומד ממש באלכסון. גם הימני, אבל פחות.
רעיונות ?
משהו שאני יכול לבדוק בעצמי בבית ואז אולי להזמין כבר היום חלקים מקוריים מיפן אם יש ?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/5b9337b724b7e8365e82eeb14cf020ec.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/489135429d947cae226344de1019bcfe.jpg
תרים אותו על ג'ק שהגלגל יהיה באויר ותנסה לנענע את הגלגל כמו שעושים בטסט - יד אחת למעלה, יד שניה למטה.
כמו שזה נראה, לא תוכל להתעלם מהחופש.
ואסור שיהיה חופש.
כנראה התפרק המיסב. האם הוא בנפרד או חלק מנאבה-קומפלט, כמו בצ'רוקי/סופה - אין לי מושג.
כך נראה השרטוט של הנאבה:
137234
עד כמה שאני זוכר, המיסב בנפרד.
השאלה אם הנאבה לא "נחרשה".
הבדיקה של דרור מצויינת לאימות.
מוזר, היית צריך להרגיש בהגה טרם האירוע.
עוד דבר, תבדוק (כשהגלגל באוויר) שאין חופש לבולם והברגים לנאבה לא משוחררים.
(הוא למעשה קובע את זוית הקאמבר)
רענן
נראה שפריט 24 זה המיסב גלגל.
תוריד גלגל, תשחרר את ברגי הקליפר ותשים אותו בצד (לא לפרק צינור) תוריד דיסק(לפעמים נדרש עוד פירוק של מסגרת הרפידות) תנדנד את הנבה ותראה מה חופשי ומה לא.
מוזר, היית צריך להרגיש בהגה טרם האירוע.
הרגשתי, אבל שייכתי את זה לרוחות החזקות שהיו באותו זמן ...
בויטרה יש תופעה של השתחררות טבעת ההידוק (20 או 22 בדיאגרמה) .
אם אתה מתאר גריסה אז כנראה המיסב "נטחן" .
ליתר בטחון תוודא שלא נכנס אבן / בוץ שהתייבש בין הקליפר לדיסק.
כמו שכבר דרור אמר,
תרים , תנדנד ותראה אם יש חופש לגלגל מהנבה או חופש בין הנאבה לבולם.
הבעייה היא קודם כל להרים אותי אחרי ארוחת צהריים כבדה... מישהו פנוי באזור צאלים עם ג׳ק 20 טון ?
מכירים את השיר "נדנדה" של ביאליק ? אז כזה ...
(ולמי שלא מכיר, בדיוק דיברו עליך בשרשור הציטוטים לפנתיאון)
החלק המרכזי חופשי לגמרי, שחררתי בורג אחד של הקאליפר, אבל השני נפתח קצת ונתקע. פינקתי אותו ב- wd40 ואני נותן לו לחשוב קצת על מעשיו ...
מקווה שהעדכון הבא לא יהיה על בורג קאליפר גזור ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/c739d2c5138bd28ef2f510900cd34ab3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/4b830894afd2c07625a27943841b65ec.jpg
תוריד את השלדה על בוק ותשחרר לחץ מהמתלה, זה ישחרר לך את הלחץ מהבולם.
תבדוק שוב מה חופשי
הורדתי, אמנם לא על בוק אבל לא פחות יציב ...
אני מזהה חופש רק בחלק המרכזי, וגם השפינדל ממש לא מסתובב חופשי, כלומר המיסב בוודאות גמר את הקריירה. השאלה היא מה מצב הנאבה ולכן אמשיך לפרק כדי לדעת איזה חלקים להזמין ...
הקאליפר פורק ועכשין אחד מברגי האלן שמחזיק את הלוקר נשלח לחשוב על מעשיו עד שהספריי יעשה את שלו ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/eb738a337f91e16518e27ad31d21ad98.jpg
לבורג הסורר של הקאליפר היה בדיעבד תירוץ מצויין לסירוב: כנראה שהחופש במיסב היה כזה גדול שהדיסק גילח קלות את קצה הבורג. שה גם מסביר את ההתנהגות המוזרה בבלימה.
חוצמזה נשרה טבעת גומי שכנראה נאכלה ממחזיר השמן ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/182ceda4a9c5d22ac04528cf4e958267.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/a16214226394dabf3123d2548a6c3503.jpg
אתה תחת סככה ?
פשוט לעומת מה שיש באזור שלי (גשם וברד) ,
נראה כאילו אתה במדינה אחרת
לא. עד לא מזמן היתה שמש [emoji846]
כנראה שזה לא התחיל עכשיו ואתה סוחב את זה זמן מה...
התחלת להגביר את הרדיו בזמן האחרון?
מוזר שזה לא גרם לאיבוד דוושת בלם בכל לחיצה ראשונה על הבלמים...
קרא שוב את הודעת הפתיחה, כתבתי, "תחושה מוזרה בבלימה".
בפעם הראשונה שזה הופיע, עצרתי בצד ולא המשכתי לנסוע.
ehudzeelim
04-02-22, 18:02
במבט שני מה שכתבתי לא נכון במקרה של במתלה הנ"ל, אפשר למחוק את ההודעה
אוקיי, הלוקר בחוץ, ואחרי שניקיתי קצת את הגריז והג׳יפה אני לא מוצא שם שום דבר חריג למעט "סליל" מתכתי שמתאים בקוטר שלו לברגים שמחברים את הלוקר למקום. זה לא נראה לי עדיין סיבה מספיקה להחליף את הנאבה ...
מתחיל להיות לי קר, אז המשך מחר... אחשוב בינתיים אם בא לי להמשיך לפרק או להרכיב בחזרה ולהשאיר את המשך העבודה למוסך ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/22d85ffc368072d3d7bc55aaaaff60be.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/d955cf0afa0b061ad6f439edb0dfaa53.jpg
הסליל כנראה תבריג שששתלו שם,סוג של אינסרט.
מפה אתה כבר קרוב מאוד להוציא נבה, רק פתח את האבטחה המרכזית ואז האום הגדולה
הסליל שייך ללוקר
נשאר לפתוח את הטבעת נעילה ולראות מה קורה שם
תלוי בקוטר שלו, אם בקוטר ציריה או יותר אז כנראה חלק מהלוקר, אם בקוטר קטן כ8 מ"מ, כנראה של תבריג.
קשה להבין מהתמונה
כתבתי בפירוש, ה"סליל" תואם בקוטר אל הברגים שמחברים את הלוקר לנאבה. זה נראה יותר כמו "גראד" מאשר כמו פריט ייעודי, ובכל מקרה לא מופיע שום דבר כזה בשרטוט של החלקים (ראו למעלה)
הסליל כנראה תבריג שששתלו שם,סוג של אינסרט.
הסליל שייך ללוקר
פרטו, נמקו, והסבירו...
מפה אתה כבר קרוב מאוד להוציא נבה, רק פתח את האבטחה המרכזית ואז האום הגדולה
נשאר לפתוח את הטבעת נעילה ולראות מה קורה שם
קר. מחר.
בלוקר ידני יש קפיץ גדול בערך בקוטר הלוקר כ30 ממ, שתפקידו לבצע את השחרור. אבל שלך נראה אוטומטי
מכיר, אבל אצלי הלוקר אוטומטי, ראה בתמונה למעלה ...
ehudzeelim
04-02-22, 18:44
אני חושב שרואים מה קורה שם,
גם בלי לפרק..
137237
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
מה אתה רואה שאני פספסתי ?
ehudzeelim
04-02-22, 18:57
מה שסימנתי בחץ נראה לי כמו נזק של מיסב שנטחן בנאבה
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
זה אולי סתם הבדלי החזרת אור של הגריז
ואחרי שניקיתי קצת יותר טוב ?
אגב, אין ספק שהמיסב סיים את חייו, השאלה היא רק אם הוא לקח איתו עוד חברים לדרך מעבר למחזיר השמן ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/b4496528463c15ff26ce6f85bed9a701.jpg
ehudzeelim
04-02-22, 20:37
ואחרי שניקיתי קצת יותר טוב ?
אגב, אין ספק שהמיסב סיים את חייו, השאלה היא רק אם הוא לקח איתו עוד חברים לדרך מעבר למחזיר השמן ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220204/b4496528463c15ff26ce6f85bed9a701.jpg
נראה אחרת :confused:
טוב כנראה שאבחון בתמונה לא רעיון טוב במקרה הזה..
לפי איך שזה נראה, 3 ברגי פיליפס והאום הגדולה עם החורים מתברגת החוצה, הנאבה תצא ונישאר רק הנאקל, צריכים להיות מייסבים קוניים משני הצדדים+מיסב מחטים(אגב, נראה שהגריז יבש ולא טרי) רק אחרי הפירוק תראה אם יש עוד נזקים.
כדאי לפרק גם את צד ימין לפי המצב בצד שמאל זה לא נראה טוב.
לפי גוגל זה מיסב אחד (מורכב משני קוניים)
בויטרה יש תופעה של השתחררות טבעת ההידוק (20 או 22 בדיאגרמה) .
כל עוד הטבעת אבטחה במקום ... איך הטבעת הידוק תשתחרר?
בגלל שמדובר במיסב "מחסנית" בודד אין לו הידוק חוזר... אם מתחיל חופש אז לפח ולשים חדש.
מאוד חשוב בהרכבה לפעול עפ הוראות היצרן למען יאריכו ימיו.
נדב.. לפתוח עם דורן... מילא...סגירה והידוק רק בידית מומנט ובוקסה יעודית (יש לי אם תצטרך) .
אם המיסב ייפול חופשי מהנאבה.. יש לך את הספייר שלך אצלי.
גם אם לא תבחן היטב את מצב הנאבה...
המיסב נכנס בפרס למיטב זכרוני... נדמה לי...עברו 3 שנים מאז עשיתי את העבודה המלוכלכת הזו.
אגב אם אני זוכר נכון יש 4 ברגי נעילה לטבעת הידוק.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בוקר טוב, וקודם כל המון תודה לעוזרים :)
את ההרכבה יעשה מוסך - אני לא מספיק מיומן ולא מספיק פנוי להתמקצע בזה, ומדובר באחד המקומות הכי רגישים ברכב מבחינת בטיחות.
התחלתי את הפירוק כדי לנסות לחשוב ולהתארגן על רכש החלקים, אבל אני תוהה אם נכון להמשיך לפרק עוד, מאחר ומחר בבוקר אמור להגיע לכאן גרר לקחת את האוטו למוסך (די קרוב לביתי), ואם המיסב יתפרק לי בידיים ולא אוכל להרכיב בחזרה כדי לאפשר גרירה של הרכב, אז אני בבעייה.
מה דעתכם ?
- - - Updated - - -
(אגב, נראה שהגריז יבש ולא טרי)
אכן. מרגיש קצת כמו בוץ יבש.
כנראה תוצאה של החילוץ בירקון, כי חוץ מזה לא הייתי עם הויטארה בבוץ וגם לא במים עמוקים - לא הז'אנר החביב עלי ...
אין דרך חזרה אחרי הוצאת מיסב, ואין גלגל לעלות לגרר.
תרכיב חזרה ותן למוסך להמשיך.
אני עם מוטי.
לא יודע מי המוסך אבל אנא וודא איתו שיש לו את הכלי המתאים להידוק המיסב.
בנוסף חזרתי לתמונות ונראה שיש לך שם רק 2 ברגים לנעילה של האום הידוק..
בסמוראי סליל יש 4 למיטב זכרוני...
אחרי ניקיון וחליצה אתה תוכל לזהות בקלות את ההברגות על האום הידוק... אם באמת חסרים תעדכן ואמצא לך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
137247
כל עוד הטבעת אבטחה במקום ... איך הטבעת הידוק תשתחרר?
בגלל שמדובר במיסב "מחסנית" בודד אין לו הידוק חוזר... אם מתחיל חופש אז לפח ולשים חדש.
מאוד חשוב בהרכבה לפעול עפ הוראות היצרן למען יאריכו ימיו.
נדב.. לפתוח עם דורן... מילא...סגירה והידוק רק בידית מומנט ובוקסה יעודית (יש לי אם תצטרך) .
אם המיסב ייפול חופשי מהנאבה.. יש לך את הספייר שלך אצלי.
גם אם לא תבחן היטב את מצב הנאבה...
המיסב נכנס בפרס למיטב זכרוני... נדמה לי...עברו 3 שנים מאז עשיתי את העבודה המלוכלכת הזו.
אגב אם אני זוכר נכון יש 4 ברגי נעילה לטבעת הידוק.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הוא שאל על פירוק, לא על הרכבה, אז לא ניכנסתי לזה, ברור שיש סדר עבודה וכללי הידוק מומנטים לפי הספר של הרכב, מודה שלא מכיר ספציפית את הדגם.
נדב42- לדעתי תרכיב חזרה הכל, אם העבודה תתבצע במוסך אז אין טעם להמשיך בפירוק גם ככה, במקרה הקל זה יגמר במיסבים וכו', במקרה הגרוע נאבה קומפלט, מניסיוני, ושוב-לא ניסיון במותג הזה, רק ניסיון כללי.
ולא לשכוח גם את הצד השני(לפעמים המוסכים נוטים לא לגעת כל עוד אין משהו קריטי, אני הייתי מתעקש בכל זאת לפתוח בשביל השקט לשנים הבאות).
בהצלחה.
+ 1 לטיפול בשני הצדדים עכשיו.
לא כתבתי, אבל ברור שגם הצד השני יטופל.
יש גם מוטות הגה מקוריים חדשים שמחכים להרכבה [emoji846]
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.