התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה באיתור בעייה - טרופר דיזל לא מניע לפעמים



ofer_b
05-02-22, 13:25
הפציינט דיזל 2004, מנוע יורו 2
התחילה תופעה לפני כמה שבועות שמידי פעם הוא לא רוצה להניע. רק לאחר כמה ניסיונות הוא מניע.
יש סטרטר בריא (הסטרטר עצמו חדש יחסית), מצברים חדשים עם קטבים נקיים ומהודקים, שמן 5-40 קסטרול לפי הספר, פילטרים מקוריים, גומיות באגן שמן גם יחסית חדשות.
שסתומי שמן בקולר שמן נקיים ותקינים (פרקתי ובדקתי בגלל שלפעמים הנורת שמן נשארת דולקת לאחר הנעה לזמן ארוך יחסית).
יוניט שמן (שממוקם על הקולר שמן) חדש יחסית ומקורי.
דיזל כנראה יש - משאבת פריימר קשה לפמפום.
שמן יש מספיק (שתי שליש מהמדיד שמן).
חיישן מסילה הוחלף אצל הבעלים הקודמים לפני כשנה וחצי, לדעתי (לפי המחיר ששילם אז) כנראה חיישן מקורי.

התופעה מופיעה בדרך כלל כשהרכב חם, ז״א נסעתי נסיעה קצרה או ארוכה, מדומם, בא להניע לאחר כרבע שעה והוא לא מניע.
מצ״ב קישור לסרטון (https://photos.app.goo.gl/2QPJ5uDsi9ZL2AfA9) עם חיבור לטק 2 - ניתן לשמוע את המנוע מנסה להניע וגם רואים שהלחץ שמן בחיישן מסילה תקין - https://photos.app.goo.gl/2QPJ5uDsi9ZL2AfA9
מצ״ב תמונת מסך של טק2 בזמן סטרטר - לחץ של מעל 4 mpa.
137252
אין בדרך כלל בעיית הנעה בבקרים, גם כשקר, כאמור הבעייה מופיעה (לפעמים) לאחר נסיעה.
לאחר ההנעה הרכב נוסע ומתנהג כרגיל, נוסע יפה ללא רעידות או תופעות אחרות.


אם יש בעיית דיזל אני מניח שגם בנסיעה יורגש משהו לא תקין, לא?
אולי חיווט או חיישן כלשהוא שמזייף כשחם לו? אז למה הוא משפיע רק על הנעה ואין תופעות אחרות?
יש כיוונים לבדיקה?

נדב ש.
05-02-22, 14:21
אם יש ברשותך טק 2 , כשהוא לא מניע תתחבר ותבדוק כמה rpm יש בזמן סטרטר, אם הוא לא מזהה את הערך הרצוי הוא לא יניע, התקלה המתוארת מסתדרת עם זה שזה קורה במנוע חם אחרי נסיעה.
יכול להיות שחיישן גל ארכובה/ גל זיזים מזייף/פים.

ofer_b
10-02-22, 13:56
יש עדכון
אכן זו בעייה ב RPM מנוע. הבעייה משתחזרת (לפעמים) גם במנוע חם וגם במנוע קר (הנעה ראשונה בבוקר).
ה rpm עולה למספר נמוך כלשהוא ונעצר שם. פעם זה 119, פעם 123 אבל המספר נשאר קבוע לאורך הסטרטר.
מצ״ב קישור לסרטון של טק2 - https://photos.app.goo.gl/FGWaZixrbmQ6htgS6
מה גם, המספר rpm נשאר על המסך למשך כמה שניות טובות (ניתן לראות בסרטון) גם לאחר הפסקת הסטרטר.
מה הכיוון - חיישנים או אולי בעייה במחשב?

137314

zivo
10-02-22, 15:01
אם יש ברשותך טק 2 , כשהוא לא מניע תתחבר ותבדוק כמה rpm יש בזמן סטרטר, אם הוא לא מזהה את הערך הרצוי הוא לא יניע, התקלה המתוארת מסתדרת עם זה שזה קורה במנוע חם אחרי נסיעה.
יכול להיות שחיישן גל ארכובה/ גל זיזים מזייף/פים.

א ל ו ף

חיים יוד
10-02-22, 18:35
סליחה עופר אתה לא בכיוון כלל.
יש נתון RPM זה שהתקשורת איטית זה לא אומר שאין קריאות סל"ד אל תשכך זה מידע מעובד ולא חי.
תבחר בנתונים לראות את הנתונים הבאים:

סלד מנוע
לחץ מסילה
פיקוד ווסט לחץ באחוזים
ומצב מזרקים
ותנסה להניע-
אם המזרקים לא נהיים פעילים בהנעה ויש לחץ של לפחות 400 בר ורואים סיבובי מנוע יש לך בעייה עם חיישן קאמ אך אם המזרקים נהיים פעילים - נתון ב ANAIBEL יש לך בעייה בסולר שלא מגיע למזרקים .
בדוק ודווח שנוכל לעזור אבל תהיה בטוח שהתקלה לא מחיישן קרנק.

בהצלחה

חיים יוד.

נדב ש.
10-02-22, 19:31
יש עדכון
אכן זו בעייה ב RPM מנוע. הבעייה משתחזרת (לפעמים) גם במנוע חם וגם במנוע קר (הנעה ראשונה בבוקר).
ה rpm עולה למספר נמוך כלשהוא ונעצר שם. פעם זה 119, פעם 123 אבל המספר נשאר קבוע לאורך הסטרטר.
מצ״ב קישור לסרטון של טק2 - https://photos.app.goo.gl/FGWaZixrbmQ6htgS6
מה גם, המספר rpm נשאר על המסך למשך כמה שניות טובות (ניתן לראות בסרטון) גם לאחר הפסקת הסטרטר.
מה הכיוון - חיישנים או אולי בעייה במחשב?

137314

נראה שיש לך בעית קריאה באחד החיישנים, או גל זיזים או גל ארכובה, קשה לדעת כי לא תידלק נורת צ'ק אינג'ין ואין קוד תקלה, מה גם שהשניים מחוברים ביניהם בנתונים.
החיישן גל זיזים די נגיש, נמצא על מכסה הטיימינג סגור עם בורג 10 ממ, החיישן גל ארכובה קבור מתחת לפילטר שמן הגדול, הם נראים אותו דבר אבל לא זהים. הייתי בודק גם את הקונקטורים קודם כל וכניסת החיווט שלהם.

חיים יוד- הנתונים לפי טק 2 הם ב live, רשום לך גם data display, ככה שלדעתי אין דיליי, רואים גם שה rpcv ניפתח לכמעט 50% שזה נראה תקין, ואם ואם הוא יסתכל על נתון של חיישן המסילה הוא יראה שהוא מגיע ל ללחץ הרצוי גם כן, בזמן סטרטר ה rpm צריך לרוץ למעלה לערך הרצוי עד להתנעה.

asafpeleg
10-02-22, 19:34
מאיפה ה tech2 הזה? גם אני רוצה

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

חיים יוד
10-02-22, 19:59
שלום נדב
ה LIVE זה מעובד (proses data) ולא "חי" אתה רוצה חי אמיתי זה רק סקופ לכן אמרתי שיש קריאות מחיישן גל ארכובה גם אם הנתון משתנה לאט בסורק עכב איתיות בתקשורת ועיבוד הנתונים בסורק.
נכון שרואים שהווסט מפוקד והמחשב מגדיל דיוטי סייקל כי הרכב לא מניע אבל מדוע?
אמרתי שייבדוק האם המזרקים מאופשרים מהמחשב בהתנעה ואם לא וקיים לחץ ,זה חיישן קאמ ,ואם כן לא מגיע סולר זה הכול רק צריך לבודד את הבעייה כי אין נתון לחיישן קאמ או סינכרון עם קרנק ואין חיישן לחץ סולר צריך להסיק מהנתונים מה חסר זה הכול.

חיים יוד

ofer_b
10-02-22, 20:22
לחץ חיישן מסילה יש, ניתן לראות בסרטון בהודעה הראשונה, לחץ של 4.3 mpa לערך,שזה מעל הלחץ הרצוי שהוא 4.
אחוז הפתיחה RPCV הוא סביבות 50%
המזרקים לא מאופשרים, ז"א disabled.
אפרק את החיישן קאמשאפט כי יותר קל להגיע אליו, הנקה אותו ואת המגעים.
יש דרך לבדוק אם הוא תקין? כנ"ל חיישן קראנק

דרך אגב המוסכניק שלי (אחד הגורויים של טרופר) טוען שלדעתו, בגלל שהערך סיבובי מנוע לא עולה ונתקע על מספר כלשהו, מצביע דווקא על בעייה במחשב...

ועוד שאלה, חוץ מהנעה אין לחיישנים הנ''ל עוד תפקיד? הרכב לא צריך לזייף מדי פעם? כי הוא נוסע מצויין...

נדב ש.
10-02-22, 21:18
ניתקלתי כבר כמה פעמים בחיישן קראנק וקאמשאפט שנמצאו תקולים בגלל אותה תופעה כמו אצלך.
בדרך כלל לא יהיו זיופים.
מחשב דפוק? לא ניתקלתי, ואם כן(כשיש בעיה אחרת בשרשרת כמו אימובילייזר מקורי) אז מדובר בהחלפה של "סט התנעה" שזה מחשב מנוע-מחשב אימובלייזר ועוד שצריך להחליף ביחד כסט. נדיר.

חיים יוד, זה די ברור שאם המזרקים מאופשרים אז כל שרשרת ההתנעה(סל"ד, אמובילייזר, לחץ שמן וכו') תקינה וצריך לחפש את הבעיה במקום אחר, או חשמלית או מכאנית כמו זרימת סולר לדוגמה.

עופר, המלצתי תתחיל מהקל, חיישנים הנ"ל.

ofer_b
21-02-22, 14:35
טוב..
אז פרקתי וניקיתי את החיישן קמשאפט וחיישן קראנק. שניהם נראו האמת בסדר, לא מלוכלכים או תקולים (לפחות לא חיצונית).
ניקיתי טוב גם את הקונקטורים עם ספריי מגעים והחזרתי הכל.
כמו כן בדקתי שמגיע מתח לחיישן עם סוויטץ דלוק.
יומיים הרכב הניע ללא בעיות, ואז חזרה התופעה.
שמתי לב, לאחר ניסיון הנעה אחד שלא צלח, אם אני מזיז טיפה את הקונקטור של הקמשאפט - הרכב מניע.
אז פרקתי את הקונקטור וטיפה כופפתי את שלושת הפינים שלו כך שיהיה מגע טוב יותר.
ואללה - כבר שבוע שאין בעייות בכלל. הרכב מניע תמיד במכה ראשונה!

אז נדב.ש והאחרים - תודה רבה!
נראה שהבעייה נפתרה

נדב ש.
21-02-22, 21:34
בכייף.
אכן רוב הבעיות מהסוג הזה הם במגעים, מקורן בהתרופפות המגע בין הרגליים לבין הכניסות שלהם.

-->