PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולם נוזל



sasson
05-02-22, 19:34
היי, הותקנו ביום חמישי בליברטי זוג בולמים אחוריים של קוני.
יש לציין שהוזמנו בולמים 63 ס"מ פתיחה (5 ס"מ יותר ממה שהיו הקודמים -קיט של לוולס)
כבר לאחר כמה שעות מההתקנה ראיתי טפטופי שמן על אחד הבולמים...הרכב לא היה בשטח מאז ההתקנה-רק כמה בדיקות על סלע לבדיקת המהלך...יכול להיות שבולם חדש מהקרטון נוזל ככה?

איל מ
05-02-22, 19:47
בוודאי שאפשרי שינזל. מה שמעניין הוא לא שמהלך הפתיחה גדל ב5 ס"מ, אלא מהו האורך המינימלי שלו כשהוא סגור. ואני מנחש שהוא גם ארוך יותר. מכאן שהנסיון טיפוס על סלע יכל לגרום לו לסגור מתלה ולדפוק את הבולם.
כששמים בולם ארוך יותר, נהוג לטפל במתלה ובבאמפ סטופ כדי שלא ינזק בסגירה. לחילופין (לא המקרה שלך) להתקין גובל כשהבולם לא יודע לשמש כגובל בעצמו.

sasson
06-02-22, 13:19
בוודאי שאפשרי שינזל. מה שמעניין הוא לא שמהלך הפתיחה גדל ב5 ס"מ, אלא מהו האורך המינימלי שלו כשהוא סגור. ואני מנחש שהוא גם ארוך יותר. מכאן שהנסיון טיפוס על סלע יכל לגרום לו לסגור מתלה ולדפוק את הבולם.
כששמים בולם ארוך יותר, נהוג לטפל במתלה ובבאמפ סטופ כדי שלא ינזק בסגירה. לחילופין (לא המקרה שלך) להתקין גובל כשהבולם לא יודע לשמש כגובל בעצמו.

אתה צודק,כמובן שבדקתי שהבמפסטופ (יותר ארוך מהמקורי) נוגע בבודי לפני שהבולם נסגר עד הסוף אבל קשה להסתמך על מדידות עם מטר.

ד ו ר ו ן
06-02-22, 17:13
אתה צודק,כמובן שבדקתי שהבמפסטופ (יותר ארוך מהמקורי) נוגע בבודי לפני שהבולם נסגר עד הסוף אבל קשה להסתמך על מדידות עם מטר.

הבאמפסטופ נדחס בסגירה.
כשהוא נוגע בהצלבה, צריך להוסיף עוד כ-2סמ ספייר לפחות כדי לחשב סגירה באמת.

אם זה לא המצב, ייתכן וסגרת על הבולם.
זה בולם עם כיסוי למוט או גלוי?
אם תסתכל על המוט אחרי נסיעת שטי, אם הוא נקי לגמרי לכל ארכו, בסבירות גבוהה הוא נסגר לגמרי.

sasson
06-02-22, 18:03
הבאמפסטופ נדחס בסגירה.
כשהוא נוגע בהצלבה, צריך להוסיף עוד כ-2סמ ספייר לפחות כדי לחשב סגירה באמת.

אם זה לא המצב, ייתכן וסגרת על הבולם.
זה בולם עם כיסוי למוט או גלוי?
אם תסתכל על המוט אחרי נסיעת שטי, אם הוא נקי לגמרי לכל ארכו, בסבירות גבוהה הוא נסגר לגמרי.

המוט לא גלוי יש פלסטיק שחור,אבדוק את הנושא...כנראה שצריך לעשות מתמטיקה ולהנמיך במפסטופ

ehudzeelim
06-02-22, 18:20
אם הבנתי נכון,
מדבריך בהודעה הראשונה משתמע שהתכוונת לשפר את המהלך על מנת לשפר את יכולת ההצלבה.
במקרה כזה ברגע שאתה מגביל את הסגירה (הארכת הבאמפסטופ) בלי שינויים נוספים, לא עשית הרבה.
אלא אם התכוונה המקורית היתה להגביה את הרכב בלי לפגוע (וגם בלי לשפר) ביכולת ההצלבה ואז הכל טוב :rolleyes:

sasson
07-02-22, 08:45
אם הבנתי נכון,
מדבריך בהודעה הראשונה משתמע שהתכוונת לשפר את המהלך על מנת לשפר את יכולת ההצלבה.
במקרה כזה ברגע שאתה מגביל את הסגירה (הארכת הבאמפסטופ) בלי שינויים נוספים, לא עשית הרבה.
אלא אם התכוונה המקורית היתה להגביה את הרכב בלי לפגוע (וגם בלי לשפר) ביכולת ההצלבה ואז הכל טוב :rolleyes:

בהחלט חשבתי על זה-פגעת בסגירה=פגעת בפתיחה בצד השני.
מצד שני יש כבר לא מעט חברה שהתקינו כאלו בולמים ללא כל שינוי בבמפ סטופ ולא קרה כלום לבולמים..נושא מתעתע!

איל מ
07-02-22, 09:58
יכול גם להיות שבאמת קיבלת בולם דפקטיבי. אם הייתי מי שמכר לך, הייתי בא קצת לקראתך במסגרת "לפנים משורת הדין" ובמסגרת שירות, אבל אם הבולם הורכב על רכב שלא מתאים, הוא לא חייב לך כלום.

ehudzeelim
07-02-22, 10:52
כשקניתי בולמים מקוני, בתחילה קיבלתי בולמים קדמיים קצרים מדי (הגבילו את פתיחת המתלה).
שמתי לב בהרכבה, פירקתי החזרתי וקיבלתי בולמים מתאימים.
כדאי לבדוק את זה, לפעמים גם המומחים טועים

-->