צפייה בגרסה מלאה : מסילה למטבח נשלף
אני מתכנן לבנות מטבח נשלף מעץ לפרדו 90 שלי ( ארוך ).
המטבח נשלף החוצה ע"י מסילה עם נעילה. העניין הוא שאני רוצה שהמסילה תיפתח יותר מעומק המגירה ( 90 ס"מ) כך שכשבחוץ, לא אצטרך לבשל חלקית בתוך הבגאז. אני מצרף סקיצה שעשיתי ומנסה להבין איך אני מצליח להאריך את הפתיחה. תובנות?137271
- - - Updated - - -
שרטוט :
137272
תיכננתי משהו מאוד דומה עם חבר אתר יקר... אם יסכים אחשוף אך השרטוטים.
ההבדל העיקרי שאצלי העומק המתוכנן 75סמ בלבד.
אני הזמנתי מאיביי מסילות HD שנשלפות החוצה את כל אורכן... באנגלית הן נקראות full extension.
טיפ קטן... למשקלים האלו ולעבודה במצב פתוח הייתי מתעקש על מסילות עם נעילה במצב פתוח וסגור.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני הולך להשתמש במסילה אחת עם נעילה כמובן. הבעיה שלי נובעת מהעובדה שהכירה יושבת בצד שמאל ואני לא רוצה לבשל חצי בתוך הרכב.. פתרון של 2 מסילות מנטרל לי את המגירות. האם יש מסילה שנפתחת 115-120 אחוז?
137273 ככה ברור יותר : אני צריך פתרון למסילה שנפתחת 120 ס"מ על בסיס 90 ס"מ במצב סגור.
מסילה אחריי מסילה, כאשר המסילה הראשונה מחזיקה בעצם מגש סטייל מגירה למקרר. המסילה הפנימית תצטרך להיות hd, או לחלופין להכין תמיכה לרצפה במצב פתוח.
המסילה הראשונה לא חייבת להיפתח לכל האורך, ודאבל מסילה יעלה בנפח לא מבוטל.. אבל הנה לך נקודה למחשבה.
Sent from my M2007J20CG using Tapatalk
פשרה נוספת היא להפוך ולקדם את מיקום הכירה.
ראה לדוגמא את התכנון שעשה לי יוני סיקס.
מוסיף קישור למסילות ... אם תחקור מעט בקטלוג של היצרן בטוח שתמצא את מבוקשך... זול זה לא יהיה... בטח לא בתקופתנו.
https://www.ebay.com/itm/HEAVY-DUTY-227kg-Locking-Drawer-Slides-Runners-Lengths-408mm-to-1524mm-/111325259062?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=705-154756-20017-0137274137275137276137277
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מסילה דו-שלבית..עריכה כבר לא היתה אפשרית,
התייחסות למסילה דו שלבית.. קח בחשבון שהיא תהייה חלשה משמעותית.
לעבודה עם כירה.. מחבת שקשוקה גדולה... קרש חיתוך ומשטח עבודה.. צריך מסילות חזקות במיוחד ועדיף להוסיף תמיכה חיצונית. בתכנון המצורף תוכנן מוט שיורד לרצפה עליו נתמך המשטח עבודה הנשלף והמדף תבלינים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
קודם כל תודה על השרטוט.
אני מעדיף למקם את הכירה מצד שמאל כדי לקבל מדף עבודה נפתח על ציר בצד ימין.
שנית, הלינק שנתת לי מראה מסילות שמוגדרות "FULL EXTANTION" כלומר : 900ממ נפתח 900 ממ. אני צריך 900 ממ שנפתח ל 1200 ממ מה שנקרה OVER EXTANDED אבל אני לא מוצא כזאת.
מה זה צד שמאל?
כאשר אתה עם הפנים אל הרכב בחלק האחורי?
בחזית הרכב?
מהצד השמאלי שלו?
עריכה - קראתי שוב ואני מניח שאני מבין. הצד הקרוב לרכב.
נשלח מהנייד
קודם כל תודה על השרטוט.
אני מעדיף למקם את הכירה מצד שמאל כדי לקבל מדף עבודה נפתח על ציר בצד ימין.
שנית, הלינק שנתת לי מראה מסילות שמוגדרות "FULL EXTANTION" כלומר : 900ממ נפתח 900 ממ. אני צריך 900 ממ שנפתח ל 1200 ממ מה שנקרה OVER EXTANDED אבל אני לא מוצא כזאת.למה האחד סותר את השני ?
מהלינק תוכל להגיע לאתר היצרן יש להם פתרונות מגוונים...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עריכה כבר לא היתה אפשרית,
התייחסות למסילה דו שלבית.. קח בחשבון שהיא תהייה חלשה משמעותית.
לעבודה עם כירה.. מחבת שקשוקה גדולה... קרש חיתוך ומשטח עבודה.. צריך מסילות חזקות במיוחד ועדיף להוסיף תמיכה חיצונית. בתכנון המצורף תוכנן מוט שיורד לרצפה עליו נתמך המשטח עבודה הנשלף והמדף תבלינים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אצלי יש מסילה דו שלבית של 80קג לצד.
לא זול, אבל מחזיק זו השנה השמינית.
נרכשה בארץ ב-״מחם קשיחים״ בראשלצ.
יש להם עוד דגמים.
רגליים לרצפה זה שיפור חשוב לתמיכה, והייתי מחבר 2 ולא רגל בודדת כי המשטח במפתח כזה יתפתל סביב עצמו.
חבל להעיף סיר/מחבת רותחים.
לדעתי האישית והלא מקצועית.. מסילות מטבח באשר הן לא מתאימות ליישום.
80קג לא נתון מרשים... בטח כשהחסרת את נתון האורך.
נתון נוסף חסר הוא כמה ההתארכות?
פות"ש מדבר על פתיחה של 150%.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מחיפוש ברשת אני לא מוצא יותר מדי אופציות. ל"ביטר" יש מסילה 80 ק"ג נפתחת 115% אבל 710 מ"מ ולא 900..
למחם קפיצים יש את המסילה הזאת (https://www.chambrelan.com/e1904/) אברר אם במלאי ובטח עולה כמו בית.
בהינתן מצב זה יכול להיות שכן אשנה את השרטוט ואמקם את הכירה בצד ימין.
דורון: תסביר מסילה דו שלבית בבקשה.
לדעתי האישית והלא מקצועית.. מסילות מטבח באשר הן לא מתאימות ליישום.
80קג לא נתון מרשים... בטח כשהחסרת את נתון האורך.
נתון נוסף חסר הוא כמה ההתארכות?
פות"ש מדבר על פתיחה של 150%.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מי דיבר על מסילות למטבח?
זה מסילות ממוסבות תעשיתיות למפעלים, לא למטבח.
מסתבר שזה קצת יותר מ-80קג, הנתון הוא 200פאונד.
פתיחה של כ-80-90סמ לכל צד.
המקרר 75 סמ אורך, והמגירה גדולה ממנו.
ציינתי שיש להם מוצרים נוספים, תשקיע בקריאה..
מי דיבר על מסילות למטבח?
זה מסילות ממוסבות תעשיתיות למפעלים, לא למטבח.
מסתבר שזה קצת יותר מ-80קג, הנתון הוא 200פאונד.
פתיחה של כ-80-90סמ לכל צד.
המקרר 75 סמ אורך, והמגירה גדולה ממנו.
ציינתי שיש להם מוצרים נוספים, תשקיע בקריאה..
סליחה,
חיברתי אחד ועוד אחד לא נכון... תסלח לי
הנתון 80קג והמידות שאתה מדבר מוכרות לי מרוב הסדנאות המייצרות מגירות לגיפים ... רובם אם לא כולם עד לא מזמן השתמשו במסילות מטבחים מאותה חברה שהזכרת.
לא אתה הסברת בעבר שעל 80קג ברכב נוסע יש מכפלות והעומס בפועל גדול בהרבה?
בכל מקרה אין מה להתווכח ... אתה אומר שזה עובד אצלך כבר שנים.
כשאני תכננתי מגירת מטבח עמוסה כל טוב ... תכננתי על בסיס המסילות שהעלתי קודם לכן. 71סמ, 225קג עומס מירבי, נעול סגור ונעילה במצב פתוח.
לצערי לא התממש.
לפותש השרשור ממליץ מאוד לעבור מסקיצה . ולהתחיל להכניס מידות לשרטוט. אני גיליתי כל מיני בעיות באריזה תוך כדי התכנון ככל שהוא התכנס למידות הרכיבים שתוכננו לשבת בפנים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סליחה,
חיברתי אחד ועוד אחד לא נכון... תסלח לי
הנתון 80קג והמידות שאתה מדבר מוכרות לי מרוב הסדנאות המייצרות מגירות לגיפים ... רובם אם לא כולם עד לא מזמן השתמשו במסילות מטבחים מאותה חברה שהזכרת.
יש להם מגוון מוצרים, בגלל זה הפנתי לשם לבחון מה האפשרויות.
לא אתה הסברת בעבר שעל 80קג ברכב נוסע יש מכפלות והעומס בפועל גדול בהרבה?
נכון, עד כדי פי-5 בקצה שלדה בדרך משובשת בנסיעה מהירה.
אבל אתה לא נוסע כשהמטבח פתוח.
ואם המגירה והמקרר/מגירות מקובעים,אז העומס פחות משנה למסילה.
הוא מאד משנה לרכב.
לא יודע..
ראיתי מסילות כאלו מפורקות כשכל הכדורים שלהם מפוזרים ברכב במקום במסילה.
שוב אלו היו מסילות 80קג של מטבחים ללא נעילה מובנית במצב סגור.. אלא פין נעילה שהותקן חיצונית.. לפין הזה היה מעט חופש שאיפשר תנועה קטנטנה למסילו בזמן נסיעה וככל הנראה זה מה שגמר אותן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אתה נתפס למילה ״מטבח״ ולמשקל הספציפי, ואני מציע לך שוב להכנס לאתר שלהם ולראות שיש להם עוד דברים חוץ מ״מטבח״.
המסילות שבארגז הטנדר שלי בשנתן השמינית של שימוש שטח. נעילת התנועה עם אבזם חיצוני קפיצי שהוספתי.
אבל שוב, זה מה שיש אצלי, יש אפשרויות נוספות.
ממליץ לך לקפוץ לחרלפ , אני רכשתי מהם מסילות 70 נפתח ל 90 עבור המטבח של השוורצ'א. הם ממש שרותיים.
https://www.harap-slides.co.il/
אבדוק את העניין.
לאחר בירור במחם קשיחים הבנתי שאין לנו, הגיפאים, מה להתעסק איתם. מסילה עולה אלפי שקלים ומיועדת לשימושים תעשייתיים . מה גם שאין במלאי ומאיך להזמין בלה בלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מחירים כאלו ספציפית למפתח המיוחד שאתה מחפש?
כן. מעבר לעובדה שזה מסילות HD מאוד גדולות.
שוחחתי גם עם חרפ בחור נחמד, יש להם מסילות טלסקופיות אבל גם מסילת Kombi שזה כבר מעניין כי זאת מסילה בעלת 4 שלבי הגדלה מה שיכול לתת לי את הפתרון למפתח שאני צריך ( 900 ל 1200) וגם יש לה נעילה..
המינוס ( יש שיגידו מינוס גדול ) הוא כושר העמסה נמוך יחסית של 70 ק״ג אבל אז ניתן להוסיף רגל תמיכה מתכוננת.
https://www.harap-slides.co.il/kombi-1750
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבר התמודד עם אתגר דומה ע״י מגירה עם 2 שלבים, אחת בתוך השנייה.
מסילות רגילות דו שלביות.
בקצה יש רגל תמיכה.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/107411-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%92%D7%A8%D7%A8-%D7%A9%D7%98%D7%97/page8
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220208/e5d8f9677f95a0b9d9f9cce47d3eb38b.jpg
לאחר מחשבה רבה ומדידות אינספור יש למה לצפות.
המטבח הנשלף הינו חלק ממערכת מגירות לאחסון כללי בפרדו 90.
המערכת מורכבת מ :
בסיס : בירץ 16 מ"מ שמעוגן למרכב הרכב על בסיס נקודות העיגון הקיימות ומחוזק ע"י ברגים שקועים. מתחתיו ( בין המרכב לעץ ) חומר נוגד רעדים. הבסיס יאוזן פלס. מעליו יודבק גומי אנטי סליפ. לאחר העיגון יוצא מהרכב ועליו נרכיב את שאר המערכת.
חלל פתוח בגובה 80 מ"מ לאחסון שולחן , כלים ואולי גם היי ליפט.
צד שמאל : מגש מקרר מעץ על גבי מסילה HD עם נעילה. המגש מתוכנן עם נקודות לקיבוע המקרר ( אוזניים לרצועות) ומתחתיו מקום למדף נשלף מעץ.
במרכז המערכת כוורת 3 תאים לאחסון כסאות קמפינג לשליפה מהירה וכן מגירה עמוקה קטנה ללא מסילה לאחסון .
צד ימין : מגירה תחתונה הולכת להיות למעשה המטבח הנשלף כאשר הוחלט על 2 מערכות מסילה ננעלות הראשונה יוצאת 600 מ"מ ומהווה מעין שרוול עליו יקובע קרש חיתוך/בוצר גדול בגודל 600 על 300 . מתוך השרוול יוצאת מגירה נוספת ע"י מסילה 860 מ"מ ועליה מורכבת כירת CAMP CHEF, ומגירת סכום/צלחות/תבלינים שיוצאת שמאלה.
מגירה נוספת, עליונה ובתוכה מקום אחסון לציוד חילוץ, סירים ומחבתות וכלי עבודה.
כל המערכת מורכבת מעץ בירץ 16 מ"מ. איפה שניתן מצפה בלבד שחור/אפור. בנוסף יעוגנו תוספות עליונות ותחתונות בדיני הקופסה שיכסו פלסטיקים ויגדילו שטחי אחסון.
אילוצים: רציתי לייצר מערכת שלא עולה על גובה 660מ"מ ( גובה מושבים אחוריים ) בפועל יצא 725 מ"מ. אין מאיפה לחתוך..
רוחב הקופסא חיצוני 980 מ"מ . הדבר אילץ אותי לתכנן הכל על המילימטר ( למעשה כל כך רציתי כוורת לכסאות עד ובגלל זה נאלצתי לבנות את המגירות עם הנעילות בצורת T כדי שרוחב המסילה ( 20 מ"מ X 2 ) " יבלע" מתחת למשטח אותו הוא מושך ( מקרר ומטבח ) .
אנסה לעדכן בתהליך . מקווה שיצא פגז!
GodsFather
10-02-22, 13:58
מעניין יהיה לראות רישום עלויות ושעות עבודה. אם אתה עושה הכל לבד או מוציא חלק מהעבודה החוצה וכמובן תמונות
בהצלחה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מציע לך בחום לחסוך במשקל איפה שרק ניתן.
אומנם נכון שזה לא סמוראי... אבל בכל זאת זה המון המון משקל שנגרע ממשקל העמסה של הרכב... ובתכלס זה "רק מדפים".. כלומר המון תוספת משקל נטו, ללא הציוד.
מקרר מגירה לדוגמה אצלי חסך לי זוג מסילות ומתקן נשלף קשוח וכבד למקרר קונבנציונלי. ובבירץ שהשתמשתי עשיתי שחרורים בלי סוף.. והשתמשתי במס עוביים עפ הצורך, לדוגמא משטח העמסה העליון עשוי בירץ 8ממ. את הפלנג'ה הכבדה והמסורתית הצבתי כקיר מרכזי נושא עומס.. ועוד כל מיני כאלו.
גם אצל חבר בג.ויטרה ארוכה ופלטפורמת שינה מובנית הצלחנו לחסוך המון משקל בצורה הזו... ובעצם עוד אחד עם סמוראי ארוך ופלטפורמת שינה.. כולנו עבדנו עם בירץ... זה לא חומר קל אבל נוח יחסית לעיבוד לשחרורים במקומות שבהם אין באמת צורך בחומר.
מצרף תמונות להעברת הרעיון.
בכל מקרה בהצלחה!
נשמח אם תשתף בתהליך היצירה...1373151373161373171373181373191 37320137321137322137323137324137325
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עניין תוספת המשקל נלקחה בתחשיב. בגרעון יש 2 כסאות אחוריים שפורקו משקל כל כסא 20 ק״ג.
בסך הכל הולך להשתמש ב 3 לוחות במרץ 16 מ״מ משקל כל לוח 30 ק״ג כלומר ללא ציוד מתווסף 60 ק״ג מה שלא אמור להפריע.
גם בפרדו הקודם שלי היה לי מערכת וזה לא השפיע ואפילו לא היה לי קפיצי HD
Sent from my iPhone using Tapatalk
60קג עוד לפני הציוד, קבוע ברכב, ובקצה הרכב זה הרבה.
זו מטוטלת בקצה, שיותר מכפילה את עצמה בשטח.
אני עם אורי, תוריד כמה שיותר.
אצלי כשזה היה כ-40קג בניתי מחדש מאלומיניום כל מה שאפשר היה לחסוך עוד יותר, וההבדל בשטח מורגש.
GodsFather
10-02-22, 17:42
60 לפני הפחתה של 40 של המושבים שיצאו.
אז זה רק 20.
מעל הסרן אם אני מבין נכון, לא בקצה הרכב ואחרי הסרן.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
60 לפני הפחתה של 40 של המושבים שיצאו.
אז זה רק 20.
מעל הסרן אם אני מבין נכון, לא בקצה הרכב ואחרי הסרן.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לא קראת נכון.
זה 90 ק"ג לפני הפחתה.
60 לפני הפחתה של 40 של המושבים שיצאו.
אז זה רק 20.
מעל הסרן אם אני מבין נכון, לא בקצה הרכב ואחרי הסרן.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הדיגום עצמו כבד, מאד.
החשבון שלך לא נכון.
אם אפשר להוריד, מורידים.
לא מתנחמים בזה שקיזזת חלק עם הכיסאות..
וזה לא מעל לסרן, זה בתא מטען.
בוא נצא מנקודת הנחה שמכפלתן העומס בטלטלת הרכב משפיעות בעיקר על הרכיבים ״ הצפים״ קרי, המסילות. נכון שגם על המתלים אבל זה פחות קריטי.
לכן אני בוחר להשתמש במסילות HD בעומס 250 ק״ג הזוג . זוג אחד למקרר, שני ושלישי למטבח ורביעי למגירת אחסון רגילה.
העיגון של כל התצורה מורכב ישירות למרכב הרכב וזה משמעותי. בסט הקודם שלי שגם היה מעץ הקיבוע היה חלש ושונה ולאחר זמן לא גדול כל העסק קרקש וקפץ .
Sent from my iPhone using Tapatalk
יונימוג אדום
10-02-22, 20:24
לאחר מחשבה רבה ומדידות אינספור יש למה לצפות.
המטבח הנשלף הינו חלק ממערכת מגירות לאחסון כללי בפרדו 90.
המערכת מורכבת מ :
בסיס : בירץ 16 מ"מ שמעוגן למרכב הרכב על בסיס נקודות העיגון הקיימות ומחוזק ע"י ברגים שקועים. מתחתיו ( בין המרכב לעץ ) חומר נוגד רעדים. הבסיס יאוזן פלס. מעליו יודבק גומי אנטי סליפ. לאחר העיגון יוצא מהרכב ועליו נרכיב את שאר המערכת.
חלל פתוח בגובה 80 מ"מ לאחסון שולחן , כלים ואולי גם היי ליפט.
צד שמאל : מגש מקרר מעץ על גבי מסילה HD עם נעילה. המגש מתוכנן עם נקודות לקיבוע המקרר ( אוזניים לרצועות) ומתחתיו מקום למדף נשלף מעץ.
במרכז המערכת כוורת 3 תאים לאחסון כסאות קמפינג לשליפה מהירה וכן מגירה עמוקה קטנה ללא מסילה לאחסון .
צד ימין : מגירה תחתונה הולכת להיות למעשה המטבח הנשלף כאשר הוחלט על 2 מערכות מסילה ננעלות הראשונה יוצאת 600 מ"מ ומהווה מעין שרוול עליו יקובע קרש חיתוך/בוצר גדול בגודל 600 על 300 . מתוך השרוול יוצאת מגירה נוספת ע"י מסילה 860 מ"מ ועליה מורכבת כירת CAMP CHEF, ומגירת סכום/צלחות/תבלינים שיוצאת שמאלה.
מגירה נוספת, עליונה ובתוכה מקום אחסון לציוד חילוץ, סירים ומחבתות וכלי עבודה.
כל המערכת מורכבת מעץ בירץ 16 מ"מ. איפה שניתן מצפה בלבד שחור/אפור. בנוסף יעוגנו תוספות עליונות ותחתונות בדיני הקופסה שיכסו פלסטיקים ויגדילו שטחי אחסון.
אילוצים: רציתי לייצר מערכת שלא עולה על גובה 660מ"מ ( גובה מושבים אחוריים ) בפועל יצא 725 מ"מ. אין מאיפה לחתוך..
רוחב הקופסא חיצוני 980 מ"מ . הדבר אילץ אותי לתכנן הכל על המילימטר ( למעשה כל כך רציתי כוורת לכסאות עד ובגלל זה נאלצתי לבנות את המגירות עם הנעילות בצורת T כדי שרוחב המסילה ( 20 מ"מ X 2 ) " יבלע" מתחת למשטח אותו הוא מושך ( מקרר ומטבח ) .
אנסה לעדכן בתהליך . מקווה שיצא פגז!
תייצר הכל מאלומיניום 3 מ"מ - תחסוך המון משקל ומקום !!!
תקבל חוזק מבני גבוה ביותר .
נכון - העלות יותר גבוהה אולם החיסכון האדיר במשקל ומקום איחסון נוסף לעניות דעתי שווים את ההפרש .
מה עוד שעבודה עם אלומיניום את הרוב מזמינים ממפעל אשר מכופף כבר ומלחים .
בתכנון נכון התוצאה הרבה יותר יפה .
אילן
בוא נצא מנקודת הנחה שמכפלתן העומס בטלטלת הרכב משפיעות בעיקר על הרכיבים ״ הצפים״ קרי, המסילות. נכון שגם על המתלים אבל זה פחות קריטי.
לא מדויק.
המכפלה (יותר בכיוןן של פי-4 בנסיעת שטח, גם לא אגרסיבית במיוחד) משפיעה על התנהגות הרכב בנסיעה.
המכפלה הזו תביא אותך לסגירת מתלה הרבה יותר מהר ממה שחשבת.
לא צריך חמרים אקזוטיים, אורי נתן דוגמא יפה איך חוסכים הרבה משקל.
תייצר הכל מאלומיניום 3 מ"מ - תחסוך המון משקל ומקום !!!
תקבל חוזק מבני גבוה ביותר .
נכון - העלות יותר גבוהה אולם החיסכון האדיר במשקל ומקום איחסון נוסף לעניות דעתי שווים את ההפרש .
מה עוד שעבודה עם אלומיניום את הרוב מזמינים ממפעל אשר מכופף כבר ומלחים .
בתכנון נכון התוצאה הרבה יותר יפה .
אילן
++++
כלל הדיגום אצלי בארגז מאלומיניום, קורות אנכיות ומסגרת בכלל ממסגרת חלונות פשוטים.
ילד בן 11 מסוגל להרים את הקונסטרוקציה כשהיא ללא ציוד בפנים.
אתם מתייחסים רק למשקל העץ... ל6 זוגות של מסילות HD יש תוספת משקל בעצמן.
והפסד נוסף של נפח אחסון.
ולגבי אלומיניום..
דורון מדבר על שימוש בפרופילים בעלי חוזק מבני.. בעוד אילן מדבר על פלטות מכופפות.
חייב לומר שלאלומיניום חסרונות ... כמו עיבוד באמצעים ביתיים ומחיר כמו שנאמר.
ובשימוש בפחים בעובי 3ממ הוא לא כזה קל כמו שחושבים ולא כזה קשיח כמו שנהוג לחשוב.
מצאתי שהשימוש בעץ בעוביים משתנים וחיתוכים מעט יצירתיים אפשרו לי גם לנצל טוב יותר את הנפח ... כמו לדוגמא הדפנות מקיפות את הבתי גלגל ולא פלטות שנעצרות בהן..
משקלול העוביים והנפח אחסון שגונבות המסילות הגעתי בעץ לאותו ניצול אם הייתי הולך על אלומיניום חתוך בלייזר ומכופף ושימוש במסילות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ולגבי אלומיניום..
דורון מדבר על שימוש בפרופילים בעלי חוזק מבני.. בעוד אילן מדבר על פלטות מכופפות.
חייב לומר שלאלומיניום חסרונות ... כמו עיבוד באמצעים ביתיים ומחיר כמו שנאמר.
ובשימוש בפחים בעובי 3ממ הוא לא כזה קל כמו שחושבים ולא כזה קשיח כמו שנהוג לחשוב.
פלטות מכופפות נכון מייצרות חוזק מבני.
אבל זה דורש נסיון ותכנון יותר מורכב מפלטות עץ.
קורות אלומיניום לבניית מסגרת תמצא בחינם/שקלים בודדים אצל מתקין החלונות האזורי שמחדש בתים של אנשים, ומפנה את הישן.
״עיבוד באמצעים ביתיים״ זה שם מפוצץ למשורית, מברגה ואקדח ניטים ידני.
המטרה היא לחסוך במשקל, לא חומר הבנייה.
ואם נוח יותר לעבוד עם עץ, אז אפשר לחסוך במשקל גם בעץ, כמו שהראית.
GodsFather
26-08-22, 18:15
מקפיץ, עברה חצי שנה, איך התקדם?
אני בימים אלה מנסה למצוא את האיזון הנכון למדף נשלף באורך של 70-75 ס''מ בפתיחה מלאה.
https://a.co/d/b9BzkKB
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.