PDA

צפייה בגרסה מלאה : שטיפת גלגלים אחרי נסיעה בבוץ - האם נכון ? וכיצד ?



נדב42
07-02-22, 19:29
אז ככה: לפני מספר שבועות עזרתי לחילוץ רכב תקוע בבוץ של הירקון עם הויטארה (דור ראשון).
אחרי החילוץ שטפתי את הגלגלים מצידם החיצוני והפנימי עם צינור גינה (פייה עם זרם מרוכז, לא מכשיר שטיפה בלחץ גבוה).
לפני מספר ימים התחלתי לשמוע חריקות צמיגים קלות וכבר קבעתי תור למכון פרונטים, אלא שבדרך לשם התחילו רעשים חזקים בנסיעה ועצרתי בצד. בדיעבד, מיסב הגלגל הקדמי השמאלי נטחן לגמרי, השמאלי עוד לא קרס אבל בהחלט היה בדרך לשם. מסתבר שהם לא אוהבים לעבוד עם בוץ במקום גריז.

הייתי בירקון הבוצי עשרות פעמים עם הויטארה, גם במקומות יותר עמוקים, ואף פעם לא קרה לי דבר כזה. אף פעם גם לא שטפתי את הגלגלים, עד הפעם האחרונה.

איפה טעיתי ?
(ואם ממש בא לכם לכתוב שטעיתי כשנסעתי לחלץ, בשביל זה יש את השרשור של הרנו בנחל גרר. השרשור הזה נועד לדון באופן הנכון לטפל ברכב אחרי ביקור בבוץ עמוק וטובעני)

zivo
07-02-22, 19:36
ממש לא מבין מה אתה מרמז \ שואל.
האם אתה חושב שכל הארוע האחרון, של המייסב, נגרם בגלל השטיפה ( אחרי החילוץ בירקון)?
כלומר, השטיפה היא הבעיה?

נדב42
07-02-22, 19:38
תמונות קשות ...

אגב, אולי נכון להפריד בתשובות בין רכב עם מתלים נפרדים וציריות עם פעמונים אטומים כמו הויטארה, לבין רכבים שבקצות הסרן הקדמי יש צלבים חשופים ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220207/a9455b95101389a3eace39990e786f9d.jpg

מוטי ג.
07-02-22, 19:38
אני חושב שהיה לך בלאי שהיה צץ בכל מקרה,
בוץ נכנס למיסבים והורג את גריז כאשר מחזירי השמן /גריז נהיים חלשים (בצד האחורי פנימי) ו/או כאשר אין אטימה תקינה בצד החיצוני (פלאנג/לוקר) .
ואז נכנס קצת מים מלוכלכים והגריז לא מבצע את עבודתו, העסק מתחמם ונתפס.
לדעתי שטיפה בצינור גינה לא תכניס בוץ בכוח לתוך המכלולים ולכן במקרה שלך, לדעתי האישית זה עניין של בלאי מצטבר + נסיעה בבוץ /עיסת בוץ.

נדב42
07-02-22, 19:43
ממש לא מבין מה אתה מרמז \ שואל.
האם אתה חושב שכל הארוע האחרון, של המייסב, נגרם בגלל השטיפה ( אחרי החילוץ בירקון)?
כלומר, השטיפה היא הבעיה?

לא מרמז, תוהה.

הויטארה הזו וגם קודמותיה היו עשרות פעמים בירקון כשהיה בוצי, לרוב כדי לעזור לאחרים, אף פעם לא קרה לי דבר כזה.
כלומר, כמובן שהחלפתי כבר מיסבי גלגל, אבל זה תמיד בא אחרי שהם נהמו קלות כדי לרמוז שהגיע זמנם ובלי שום דרמה.

קשה לי לראות בזה צירוף מקרים. הרבה יותר הגיוני לי שבעצם השטיפה אני במו ידיי הכנסתי מים ובוץ לאזור שאמור להיות אטום יחסית.
אולי שטפתי לא נכון. לא יודע. אבל אני לא מוצא הסבר יותר טוב ...

מוטי ג.
07-02-22, 19:43
נדב, בכל סוגי הסרנים, תמיד בכל מכלול משומן / מגורז יש מחזיר שמן /גריז שתפקידו לשמור על הגריז בפנים ועל הלכלוך בחוץ.
לפעמים, יש גם מגן בוץ נוסף, שהוא שכבת מגן נוספת שמאריכה את חיי מחזיר השמן בכך שהיא מרחיקה את הלכלוך ממנו.

asafk
07-02-22, 19:44
במקום בו יש גריז ואין אוויר - לא ייכנסו מים. ולא בוץ.
ואם אין גריז, והאטימה פגומה - ייכנס בוץ.

אם הבוץ מתקשה על מחזירי שמן הוא עלול לקרוע אותם. לכן נכון וטוב לשטוף..

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
07-02-22, 19:45
הייתי בירקון הבוצי עשרות פעמים עם הויטארה, גם במקומות יותר עמוקים, ואף פעם לא קרה לי דבר כזה. אף פעם גם לא שטפתי את הגלגלים, עד הפעם האחרונה.





סתם השערה... המיסבים כמו גם התפוחי הגה התבלו מעשרות פעמים שבילית בבוץ של הירקון ולא שטפת?!

אם להיות יותר ענייני לשאלתך איפה טעיתי . תחזוקת שבר אני מזהה פה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
07-02-22, 19:45
לדעתי האישית זה עניין של בלאי מצטבר + נסיעה בבוץ /עיסת בוץ.

אני כבר המון שנים עם ויטארות, יודע לזהות בשמיעה מיסב גלגל עם בלאי טבעי ומחליף הרבה לפני הדרמה.

מוטי ג.
07-02-22, 19:47
הבלאי במחזיר השמן ולא במיסב, הבוץ עשה את שאר הנזק.

נדב42
07-02-22, 19:47
סתם השערה... המיסבים כמו גם התפוחי הגה התבלו מעשרות פעמים שבילית בבוץ של הירקון ולא שטפת?!


עשרות הפעמים האלו לא היו השנה...

סולי
07-02-22, 19:52
החילוץ הנוכחי זה סהכ מרפי שקפץ .... למזלך.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
07-02-22, 19:53
במקום בו יש גריז ואין אוויר - לא ייכנסו מים. ולא בוץ.
ואם אין גריז, והאטימה פגומה - ייכנס בוץ.

אם הבוץ מתקשה על מחזירי שמן הוא עלול לקרוע אותם. לכן נכון וטוב לשטוף..





137280

למחזירי השמן 26-27 בשרטוט אני לא רואה דרך להגיע לשטיפה, והם בוודאות הלכו.
מחר אשאל את המוסך על מצבם של מחזירי שמן 30-31.
בכל מקרה, גם אם צריך לשטוף, כנראה שלא עשיתי זאת נכון ...

סולי
07-02-22, 19:57
עצם זה שהאיזור נקי קל לבדוק נזילות/הזעות/חופשים...
שכבת בוץ מהעונה שעברה... מקשה על זיהוי של הדבר האלו וכמו שנאמר לפני מאיץ את הבלאי של חלקי גומי ... כמו גומיות צירייה,מחזירי שמן, גומיות תפוחי הגה..

עריכה, 26,27 יהרסו מאוד מהר עם מיסב גלגל שפיתח חופש קל.

בעצם מחזירי שמן מזיעים זה בדכ אינדיקציה לבדוק חופש במיסבי גלגל.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
07-02-22, 20:04
אם להיות יותר ענייני לשאלתך איפה טעיתי . תחזוקת שבר אני מזהה פה...


תחזוקת שבר של מה ?
מחליפים מיסבי גלגל כל תקופה/קילומטראז' ??

- - - Updated - - -


בעצם מחזירי שמן מזיעים זה בדכ אינדיקציה לבדוק חופש במיסבי גלגל.

לא זיהיתי הזעה, אבל גם אין שם שמן אלא גריז, אז זה הגיוני ..

סולי
07-02-22, 20:05
להיכנס עשרות פעמים לבוץ מבלי לשטוף היטב את הגחון זו תחזוקת שבר לדעתי האישית.

איך בכלל אפשר לבדוק מיסבי גלגל תקופתית ברכב מלא בוץ?

ולא מחליפים אותם כל זמן או נסועה... בודקים מפעם לפעם או בכל טיפול וטיפול ועפ המצב מטפלים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

zivo
07-02-22, 20:24
נדב,
לדעתי, זו סתם סטיסטיקה, ואתה סתם קושר את השטיפה.
יש לך מושג כמה עשה המייסב הזה?

נדב42
07-02-22, 20:28
לא פתחתי את השרשור כדי להתווכח.

המסקנה שאני מגיע אליה מכל מה שכתוב פה היא שצריך לשטוף, אבל לא כמו שאני שטפתי, אז בואו ננסה לעשות משהו קונסטרוקטיבי.

את הג'אנטים צריך לשטוף מהבוץ הגס כדי לשמור על האיזון של הגלגלים.
את שאר הברזלים מעניין בכלל אם יש עליהם בוץ ? הוא ממילא נושר אחרי כמה ימים...
איך נכון לשטוף את האזורים המועדים לפורענות ?

- - - Updated - - -


נדב,
לדעתי, זו סתם סטיסטיקה, ואתה סתם קושר את השטיפה.
יש לך מושג כמה עשה המייסב הזה?

עשה, אבל אני לא סתם קושר את זה - מצאתי בוץ איפה שהיה אמור להיות גריז.
לכן זה גם נהייה כזו דרמה ולא החלפת מיסב שגרתית שבכלל לא הייתי מזכיר מעל דפי האתר...

סולי
07-02-22, 20:29
הוא לא נופל מעצמו... זו טעות.
הוא מתקשה על גומיות.. גם אם הגושים הגדולים נשרו... אגב, גוש בוץ שנופל מרכב נוסע ופוגע ברכב אחר עלול להיות לא נעים בלשון המעטה.

לשטוף היטב עם גרניק... עד שיהיה נעים לעבוד מתחת לרכב ולעשות טיפול... בלי חול נופל לך לעיניים.
גם המוסכניק יודה לך על כך.

נ.ב זיו שאל שאלה חשובה... כמה קמ עברו מאז הפעם האחרונה שהוחלפו מיסבי גלגל?




Sent from my SM-G781B using Tapatalk

zivo
07-02-22, 20:47
לא פתחתי את השרשור כדי להתווכח.

המסקנה שאני מגיע אליה מכל מה שכתוב פה היא שצריך לשטוף, אבל לא כמו שאני שטפתי, אז בואו ננסה לעשות משהו קונסטרוקטיבי.

את הג'אנטים צריך לשטוף מהבוץ הגס כדי לשמור על האיזון של הגלגלים.
את שאר הברזלים מעניין בכלל אם יש עליהם בוץ ? הוא ממילא נושר אחרי כמה ימים...
איך נכון לשטוף את האזורים המועדים לפורענות ?

- - - Updated - - -



עשה, אבל אני לא סתם קושר את זה - מצאתי בוץ איפה שהיה אמור להיות גריז.
לכן זה גם נהייה כזו דרמה ולא החלפת מיסב שגרתית שבכלל לא הייתי מזכיר מעל דפי האתר...

נדב,
אתה מציין במפורש שעבדת עם צינור מים רגיל ולא עם גרניק.
לא מאמין שצינור מים רגיל יכול להרוס איטום של מייסב.
ברור, שמהרגע שהמחזיר שמן נפגע ( עם הגיל והקילומטראז') , הגריז יברח, ושאתה נכנס לבוץ, כמו שאסף כתב, יכנס שם בוץ.

לי אין ספק ששטיפה עם צינור מים יכולה לעשות רק טוב לרכב ( ולפני שאיזה חכמולוג פה קופץ עלי - לא עם צינור לתוך האלטרנטור, אנחנו מדברים על מתלים וגלגלים )

דרך אגב, העובדה שמצאת בוץ איפה שצריך
להיות גריז, רק מעידה כמה השטיפה לא הייתה אגרסיבית :-)

GodsFather
07-02-22, 20:54
אגב, בתוך הסרן - שמן ומים? כי אם כן, אז יש לך גיפה שדוחקת מבפנים החוצה...

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב42
07-02-22, 20:55
דרך אגב, העובדה שמצאת בוץ איפה שצריך
להיות גריז, רק מעידה כמה השטיפה לא הייתה אגרסיבית :-)

תסביר ?

ורק כדי לדייק ולהבהיר - זה היה תערובת של גריז ובוץ ...

סולי
07-02-22, 21:27
אגב, בתוך הסרן - שמן ומים? כי אם כן, אז יש לך גיפה שדוחקת מבפנים החוצה...

Sent from my HD1903 using Tapatalkמדובר פה על מתלה קדמי

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

GodsFather
07-02-22, 22:09
מדובר פה על מתלה קדמי

Sent from my SM-G781B using Tapatalkצודק, טעות שלי שמוכיחה שעבר הרבה מידי זמן מאז הייתי בעלים של רכב שטח

Sent from my HD1903 using Tapatalk

איל מ
07-02-22, 22:23
נדב שטף את האוטו בצורה הכי מקלה ונכונה שיש, והכניס לעצמו לראש שהוא דחף בוץ פנימה, במקום להבין, שכנראה מחזירי האבק היו גמורים. לא תשכנעו אותו אחרת.

מיכה100
07-02-22, 23:07
לא סטטיסטיקה של כלום כמובן, אבל אני שוטף את הגלגלים והמתלים אחרי כל טיול עם צינור, וכמעט מעולם לא נתקלתי בבלאי של מיסבים מחזשים וכדומה (20 ומשהו שנות ג'יפאות החל ב GV והמשך בדיסקברי לדורותיו).
השטיפה ממוקדת בחלקים נעים. את קשתות הגלגלים והמרכב אני משאיר לגשם או פעם אחת כמו שצריך בסוף החורף (ואז מסורתית מייד מתרחש ארוע בוץ כלשהו :cool:).

zivo
07-02-22, 23:18
תסביר ?

ורק כדי לדייק ולהבהיר - זה היה תערובת של גריז ובוץ ...
מכיר את הסימן הזה ":-)"?
עוד רגע אני מציע לך לקחת את הדוגמאות בוץ לבדיקת מעבדה ולנסות למצוא מאיזה אזור בארץ הבוץ הגיע.
יקירי,
אתה נוסע ברכב שהיצרן שלו לא התכוון שהוא יגיע לגיל הזה....אתה אפילו מתקשה להזכר \ לחשב כמה ק"מ \ שנים המייסב והמחזיר שמן יושבים שם.
אנחנו מכירים אותך, אתה תשקיע בחלקים יפנים מקוריים, ועוד 20 שנה, שתהיה בעיה תפתח על זה שרשור.

נדב42
07-02-22, 23:20
החלקים דווקא גרמניים, יותר בגלל הזמינות וקיצור זמן ההשבתה של הרכב. לפעמים עושים פשרות ...

אינשאללה שעוד 20 שנה יהיה איפה לכתוב ושזה עוד יעניין מישהו.

ד ו ר ו ן
08-02-22, 07:27
איך נכון לשטוף את האזורים המועדים לפורענות ?

זה מה שאני עושה.
כשהבוץ רטוב, עם צינור גינה בלחץ לא גבוה.

אם הבוץ יבש, להרטיב עם שפריצר ולחכות 10דק, כדי להספיג את המים ולרכך את הבוץ.

אחרי שהתרכך, לנקות עם זרם מים לא חזק.

wonderd
12-02-22, 08:52
זה מה שאני עושה.
כשהבוץ רטוב, עם צינור גינה בלחץ לא גבוה.

אם הבוץ יבש, להרטיב עם שפריצר ולחכות 10דק, כדי להספיג את המים ולרכך את הבוץ.

אחרי שהתרכך, לנקות עם זרם מים לא חזק.

הלוואי שזה היה עובד בבוץ של רמת הגולן.. רטוב/יבש...בלי גרניק זה לא יורד.

לצורך השירשור - אחרי כל טיול אני נותן לרכב להתקרר כמה שעות ואז שוטף את המתלים, הציריות, הגלגלים ובתי הגלגלים.
אני רואה את זה כך: אנחנו מטיילים בשטח, סלעים, מדרגות, קפיצות קלות ובאופן כללי מאמץ שמתכנן הרכב לא הכין את הרכיבים בשבילו, מדי פעם הולכים מיסבים ולא משנה מאיזה תוצרת הם, אני לא מצפה מהם להחזיק 20 שנה, גם לא 10 שנים וגם לא 5 שנים, אלא אם מדובר על מטייל מדרכות או שבילים לבנים, זה לא המקרה אצלי.

אין סיכוי ששטיפת הרכב עם צינור (וגם לא עם גרניק אלא אם אתה מכוון אותו ישירות למחזיר השמן/הגריז וממתין שהמים ייכנסו) תגרום לנזק הזה אלא אם המחזיר כבר בלוי והמיסבים כבר יודעים שהם בדרך לפח.

בהצלחה
אלעד.

ד ו ר ו ן
12-02-22, 09:47
הלוואי שזה היה עובד בבוץ של רמת הגולן.. רטוב/יבש...בלי גרניק זה לא יורד.

עובד בכל בוץ.
כולל על טרקטורים בבוץ כבד.
הרטבה וסבלנות בהספגה או שטיפה בלחץ גבוה ומים ובוץ בתוך מכלולים.

גם צינור גינה עם שפריצר ממוקד עדיף על גרניק.
ראיתי מקרים שגרניק ממש פגע בצבע של הרכב, אז תאר לעצמך מה זה עושה לאטמים.

בחירה חפשית באיזו שיטה מנקים..

ד ו ר ו ן
12-02-22, 09:52
מדי פעם הולכים מיסבים ולא משנה מאיזה תוצרת הם, אני לא מצפה מהם להחזיק 20 שנה, גם לא 10 שנים וגם לא 5 שנים,

מיסבים זה רכיב מתכלה, נכון.

אבל 5 שנים לכשל/צורך בהחלפה למיסב גלגל ברכב שלא טובע כל יום במים ובוץ זה מעט מידי, זה מעיד על משהו אחר לא תקין, התקנה או פגיעה באטימה.

גם בכלים החקלאיים שעבדו שקועים בבוץ כל יום לא ראינו בלאי כזה בצורה נפוצה.

אולי בגלל שאתה שוטף בלחץ גבוה ככ ופוגע באטמים זה דוחף פנימה ג׳יפה, ואז בפעם הבאה בבוץ הוא נכנס עוד יותר פנימה.

סולי
12-02-22, 14:15
לאו דווקא דורון..משקל גבוה, גלגלים גדולים בכמה מידות מעל המקור, סגנון נהיגה והתוואי בהחלט משפיעים על אורך חיי המיסבים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-02-22, 14:18
לאו דווקא דורון..משקל גבוה, גלגלים גדולים בכמה מידות מעל המקור, סגנון נהיגה והתוואי בהחלט משפיעים על אורך חיי המיסבים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

כל זה לא סותר את החסרונות של הגרניק.
וכל זה לא מקביל לרכבים שטובעים במים בבוץ כל יום, עמוסים ולא כושלים ככה.

אבל זה עדיין מותר. בחירה חפשית.

-->