התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר



anery
07-02-22, 21:49
האם נכון, בעת נסיעה בשפ"צ משמעותי, להעלות את לחץ האויר בצמיגים שבצד הנמוך?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

GodsFather
07-02-22, 22:06
מיותר לחלוטין

Sent from my HD1903 using Tapatalk

anery
07-02-22, 22:40
מיותר לחלוטין

Sent from my HD1903 using Tapatalkזה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

anery
07-02-22, 23:07
זה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalkראיתי שיואב קווה כותב ש "אפשר" להוריד לחץ אוויר בצד הגבוה...

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מיכה100
07-02-22, 23:14
נשמע הזוי.
כלומר עקרונית זה יאזן טיפה את הרכב אבל רבאק מי נכנס במודע לשפ"צ גבולי כל כך שהתרגיל הזה יכול לעשות את ההבדל?
ואפילו אם קרה המקרה, הייתי מעדיף להשאיר את הצמיגים בלחץ נכון ומאוזן כדי לאפשר לרכב ולי "לטפל" בשפ"צ בצורה דינמית מיטבית.

anery
07-02-22, 23:21
האמת שנראה לי שהתחושה הרבה יותר מלחיצה מאשר זוית ההתהפכות האמיתית.
יצא לי השבוע לנסוע פעמיים בשפצ, בשביל רגיל לגמרי, זה היה מלחיץ אבל בדיעבד נראה לי שהייתי רחוק מאוד מזווית בעייתית.
אבל פעם אחת בהר חמרן כמעט פרחה נשמתי מהשפצ, למרות שגם שם נסעתי לאט ורציף ב low והרכב לא נע ולא זע.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מיכה100
08-02-22, 00:18
מציע לך בחום לקחת הדרכה שתעזור לך להבין את יכולות/מגבלות הרכב שלך, ולא פחות חשוב את כללי הנהיגה הנכונה בשפ"צ כולל אימון רטוב.

מתן
08-02-22, 08:03
זה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalkבנושא הזווית שפ"צ המקסימלית-
אתה מסתובב עם מד זווית ופלס ועוצר למדוד כל נקודה ואבן בשטח שאתה עובר? כנראה שלא.. ולכן זה פחות חשוב הנתון המדויק היבש שנמדד בתנאי מעבדה . אלא כמו שכתבו מעליי, הדרכת נהיגה תעזור לך הרבה יותר להבין את זוויות הרכב

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

איל מ
08-02-22, 08:45
נשמע הזוי.
כלומר עקרונית זה יאזן טיפה את הרכב אבל רבאק מי נכנס במודע לשפ"צ גבולי כל כך שהתרגיל הזה יכול לעשות את ההבדל?
.

בד"כ כשנכנסים לשפע"צ חריף זה לא בכוונה. ברוב המקרים החלקה מהשביל או קבלת זווית בעליה שהסתבכה.
זה לא הזוי, וכשמקפיאים מצב עד הגעת עזרה זה עוד כלי שאפשר להשתמש בו (אלא אם בא לך להתלות על הצד של הרכב כמה שעות).
תרגלתי את זה פעם, אבל "בכאילו" בשפע"צ חריף, אך לא כזה שהרכב באמת עוד שניה מתהפך, ורק בשביל הדגמה.
הבעיה העיקרית, היא אחר כך בחילוץ, שיש לך צד אחד מנופח וצד אחד מרוקן.

ושכחתי להוסיף, ברוב הsuv עם הצמיגי חתך גבולי, זה לא באמת יעשה הבדל. אבל על רכב גבוה עם צמיגי 32-35 דווקא כן.

anery
08-02-22, 09:12
מציע לך בחום לקחת הדרכה שתעזור לך להבין את יכולות/מגבלות הרכב שלך, ולא פחות חשוב את כללי הנהיגה הנכונה בשפ"צ כולל אימון רטוב.קודם כל כבר אין לי רכב. נגנב.
שנית לא כל מי ששואל שאלה או מספר סיפור הוא איזה אהבל שהרגע ירד לשטח ו"מומלץ לו בחום לקחת הדרכה".
אני למעלה מ 20 שנה בשטח.
לא ספצ, לא מומחה, אבל בהחלט מנוסה.
ועברתי הדרכה עם הרכב שלי ז"ל.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

יובל48
08-02-22, 09:26
שפ"צ
רגל וכתף שמאל צמודים לדלת,שרירי בטן מקווצים, פה יבש
ותפילה קטנה.

anery
08-02-22, 09:29
שפ"צ
רגל וכתף שמאל צמודים לדלת,שרירי בטן מקווצים, פה יבש
ותפילה קטנה.בולללל!

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מיכה100
08-02-22, 12:52
קודם כל כבר אין לי רכב. נגנב.
שנית לא כל מי ששואל שאלה או מספר סיפור הוא איזה אהבל שהרגע ירד לשטח ו"מומלץ לו בחום לקחת הדרכה".
אני למעלה מ 20 שנה בשטח.
לא ספצ, לא מומחה, אבל בהחלט מנוסה.
ועברתי הדרכה עם הרכב שלי ז"ל.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא היתה לי שמץ של כוונה לזלזל או לפגוע, מתנצל שכך זה הובן.
פשוט כתבת על תחושות שהיו לך וציינת הורדת אויר כפיתרון אפשרי.
התשובה שלי ניסתה להגיד שהדרכה עם הרכב הספציפי תיתן לך כנראה יותר שקט מהורדת אויר.
מאחר ואתה כבר מנוסה ומתודרך אז ההמלצה פחות תקפה עבורך - תתעלם.
אגב אנשים חדשים בתחום ששואלים כאן שאלות הם בהגדרה לא 'אהבלים', עובדה שיש להם שכל לשאול.
"השאלה הטיפשית היחידה היא השאלה שלא נשאלה".

anery
08-02-22, 13:00
לא היתה לי שמץ של כוונה לזלזל או לפגוע, מתנצל שכך זה הובן.
פשוט כתבת על תחושות שהיו לך וציינת הורדת אויר כפיתרון אפשרי.
התשובה שלי ניסתה להגיד שהדרכה עם הרכב הספציפי תיתן לך כנראה יותר שקט מהורדת אויר.
מאחר ואתה כבר מנוסה ומתודרך אז ההמלצה פחות תקפה עבורך - תתעלם.
אגב אנשים חדשים בתחום ששואלים כאן שאלות הם בהגדרה לא 'אהבלים', עובדה שיש להם שכל לשאול.
"השאלה הטיפשית היחידה היא השאלה שלא נשאלה".מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נמרוד
08-02-22, 13:10
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.



כן, יש דרך, והערכה היא אכן בעין, מחוץ לרכב: מכוון חיצוני.

ולגבי הורדת אוויר, אפשר להתכתב על זה כמה שרוצים, אבל תכלע'ס, זה לא מעשי.

Zivcar
08-02-22, 13:20
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

יש בעיה עם זה
בכל אופן כשהשפצ לא נקודתי.
בעברעם גימני כל זווית היתה פחד אלוהים, לא פחות.
היום עם פגרו ארוך על גאנטים מעט רכבים הרבה פחות רגיש תחושתית. הרכב בהגדרה לא מטלטל לצדדים כמו הגימני.
אם מסתכלים על סיטואציות מפחידות אז עובדתית כן יש עוד 10 ואף 15 מעלות למגבלה התאורטית.
אבל הפחד זה טוב ולמה?
כי שבילים במציאות הם לא מעבדה, מספיק שגלגל עולה על אבן, או מפרפר ומייצר בור נקודתי כדי להוסיף כמה מעלות טובות באופן פתאומי.
לאחסר סרטונים כאלה.
ולכן בעיני תחושות הפחד שלי די מכוילות.

anery
08-02-22, 13:28
השפצ בחמרן למשל, כשעולים מצפון לדרום ומקיפים את הפסגה משמאל לפני האמבטיה.
מפחיד מאוד, אבל להבנתי לא באמת מסוכן.
אולי אני טועה...

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ד ו ר ו ן
08-02-22, 13:30
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

30מעלות שפצ סטאטי/נסיעה על משטח אחיד/חול/אדמה?…
כל אחד מתי אתגר שונה לשפצ,וסיכונים מתגברים אפשריים.

אגב,זה שפצ די חריף.
אני בספק רב מאד מי בכלל יתקרב לשפצ כזה בכוונה תחילה ולא כתקלה.

Zivcar
08-02-22, 13:45
למחוק…

rami100
08-02-22, 13:55
יש כמה הסברים ביו טיוב

https://www.youtube.com/results?search_query=%D7%A9%D7%99%D7%A4% D7%95%D7%A2+%D7%A6%D7%93

איל מ
08-02-22, 14:05
אין מה לדבר על מעלות, כי כמו שאמרו, אין דרך אמיתית למדוד את זה.
בנוסף, מספיק שלקחת צידנית מלאה בבירות, ושמת בצד ימין או שמאל, או מיכל מים על הגג, או לחילופין אם אתה עם מיכל דלק מלא או ריק בחלק מהרכבים ובאיזה צד השפע"צ (היה לי דיפנדר קצר, שעם מיכל מלא היה נוטה שמאלה, ועם מיכל ריק ימינה), עם החלקה צידית, בלי החלקה צדית ועוד ועוד ועוד ועוד....
הדרך היא לנסות בתנאים סטריליים, ובהדרכה, עם האוטו כדי לקבל תחושת ישבן, ואז לא להתקרב לשם. אפילו לא קצת.

anery
08-02-22, 15:06
30מעלות שפצ סטאטי/נסיעה על משטח אחיד/חול/אדמה?…
כל אחד מתי אתגר שונה לשפצ,וסיכונים מתגברים אפשריים.

אגב,זה שפצ די חריף.
אני בספק רב מאד מי בכלל יתקרב לשפצ כזה בכוונה תחילה ולא כתקלה.כפי שכתבתי "סתם זורק", כדוגמה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

anery
08-02-22, 15:18
כפי שכתבתי "סתם זורק", כדוגמה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalkלמרות שלהערכתי 30 מעלות בשפץ ישר בשביל כבוש, מאוד מלחיץ אבל לא באמת מהווה בעיה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

erezgur
08-02-22, 15:40
במישור התאורטי - אפשר לחזור לפיזיקה הבסיסית.
שיפוע צד -> מרכז הכובד זז. בשלב מסויים (לצורך הדיון התיאורטי - בזווית מסויימת) מרכז הכובד נמצא במקום כזה שהרכב יתהפך.

באופן מעשי, כפי שכבר כתבו כאן - הרבה גורמים נוספים משפיעים על התהליך - משקל הרכב (כה הוא עמוס, היכן ממוקם המשקל העודף (ציוד כבד על גגון?), האם מדובר בצמיגים רגילים או רחבים, רוחב הרכב (במיוחד בין הגלגלים (האם יש אופסט?), מצב הקרקע (החיכוך בין הצמיגים לקרקע), האם מדובר במשטח ישר לכל אורך הדרך או בשביל עם סלעים ואבנים כל שבמהלך הנסיעה הזווית משתנה כל הזמן ועוד משתנים רבים.

לכן פרקטית - הורדת אוויר לצרכי נסיעה בשיפוע צד לא תתרום הרבה (זניחה יחסית לגורמים האחרים), עדיך להוריד משקל גבוה (גלגל על הגג? צידנית מעל מגירות....) ולכן גם לא כדאי להסתמך על מד מעלות בצורה עיוורת.

אם זו נקודה שאתה חושש ממנה, אז כדאי אולי להשתמש באחת האפליקציות בטלפון המודדות את הזווית כל פעם שאתה עובר קטע עם שיפוע צד ולקבל לאט לאט תחושה מהן הזוויות שאין כל בעיה לרכב לעבור בהן. מעבר לזה לא הייתי מסתמך על מדידת זווית בלבד.

ד ו ר ו ן
08-02-22, 15:41
למרות שלהערכתי 30 מעלות בשפץ ישר בשביל כבוש, מאוד מלחיץ אבל לא באמת מהווה בעיה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נסה חצי מזה ותחזור לספר איך הרגשת.

YoavR
08-02-22, 17:00
הנה, כך זה נראה. אם אני זוכר נכון, זה טיפה יותר מ30 מעלות
137289
גלגל קדמי כבר באויר.

זה ניסוי מאוד מבוקר ומאוד סטטי.
הרכב מאוד עמוס.

anery
09-02-22, 01:18
נסה חצי מזה ותחזור לספר איך הרגשת.אני חושב שאתה טועה.
ב 15 מעלות ההרגשה תהיה אולי מלחיצה (כפי שכתבתי), אבל אין באמת סיכוי להתהפכות, בטח לא בעמידה. תראה את התמונה למטה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-02-22, 01:22
אני חושב שאתה טועה.
ב 15 מעלות ההרגשה תהיה אולי מלחיצה (כפי שכתבתי), אבל אין באמת סיכוי להתהפכות, בטח לא בעמידה. תראה את התמונה למטה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אני ניסיתי, ואתה?

בינתיים רק מילים.
עזוב ״חושב״, לך תנסה, רק חצי, לא 30, ותחזור תספר מה התחושה.

anery
09-02-22, 01:31
אני חוזר לדוגמה שנתתי, מי שמכיר - בחמרן, בהנחה שנוסעים לאט מורידים משקל וכו', יש באמת סכנת התהפכות בשפצ?

השאלה שלי באה אחרי נסיעה בקטע הכי בנאלי שיש:
ממעבר דרגה למצוקי דרגות. מי שהיה לאחרונה אולי יזכור.
יש קטע שהשביל נסחף מאוד, אפשר לנסוע בצד ימין על הקצה, או בצד שמאל בקטע עם שפצ.
אח''כ יש שלולית גדולה, שניתן לעקוף משמאל, יש דרך עפר משופצת שניכר שנוסעים בה הרבה.
התחושה היתה לא נוחה, אבל נראה לי שלא באמת היתה סכנה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

anery
09-02-22, 01:35
אני ניסיתי, ואתה?

בינתיים רק מילים.
עזוב ״חושב״, לך תנסה, רק חצי, לא 30, ותחזור תספר מה התחושה.לא נראה לי שיש מקום לעלבונות.
מנסים לקיים דיון, ללמוד.
התמונה מהניסוי שהובאה מראה לכאורה ש 15 מעלות זה לא נורא.
בסרטונים שמישהו הביא כאן יש קטע בהדרכת נהיגה שהמדריך מראה שב 25 התחושה לא נוחה אך אי אפשר באמת להפוך את הרכב.
התחושה היא מלחיצה, ללא ספק.
השאלה אם למעשה יש סכנת התהפכות מוחשית.
הייתי בשפצים, לא יודע להגיד מה היתה הזוית. יודע שזה הרגיש לא נוח בכלל.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-02-22, 07:03
לא נראה לי שיש מקום לעלבונות.
מנסים לקיים דיון, ללמוד.
התמונה מהניסוי שהובאה מראה לכאורה ש 15 מעלות זה לא נורא.
בסרטונים שמישהו הביא כאן יש קטע בהדרכת נהיגה שהמדריך מראה שב 25 התחושה לא נוחה אך אי אפשר באמת להפוך את הרכב.
התחושה היא מלחיצה, ללא ספק.
השאלה אם למעשה יש סכנת התהפכות מוחשית.
הייתי בשפצים, לא יודע להגיד מה היתה הזוית. יודע שזה הרגיש לא נוח בכלל.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אין עניין של עלבון.
אתה מתעקש לנהל דיון תיאורטי ומתעלם מהמשתנים שכולם מציינים בפניך.
ואז עובר ל״מחשבות״ ומנסה לבסס מהן אמירות.
זה לא עובד ככה..

החמרן היום הוא לא מה שהיה בשנה שעברה, אחרי סופת גשם או קבוצה גדולה שלא יודעת לנהוג..

אין דבר כזה ״אי אפשר להפוך את הרכב״, יש ״לא התאמצו מספיק/טפשים מספיק״ ויוטיוב מלא סרטונים להדגים את זה.

אוגש סיכם את זה יפה מאד לדעתי בסרטון אליו התייחסת.

assafy
09-02-22, 07:28
השיטה שלי לתת לג'ימני לנסוע מלפני. אם הוא לא התהפך אז אצלי זה יהיה בסדר...

erezgur
09-02-22, 10:53
תראה את התמונה למטה.

איזו תמונה?
אם ניסית לצרף תמונה אז היא לא עלתה...

אני חוזר לדוגמה שנתתי, מי שמכיר - בחמרן, בהנחה שנוסעים לאט מורידים משקל וכו', יש באמת סכנת התהפכות בשפצ?

אז אני אחזיר אותך שוב לפיזיקה - בוודאי שיש כלי רכב שיכול להתהפך ובוודאי שיש כלי רכב שלא יתהפך באותו מקום ובאותם תנאי שטח ומזג אוויר.
אם הרכב הוא מאד גבוה וצר, יש סיכוי שמרכז הכובד יזוז אל מעבר לגבול ואז הוא יתהפך. אם הרכב רחב ונמוך - מרכז הכובד יישאר בגבולות הבטוחים והוא לא יתהפך.

דמיין קו ישר (וקטור) המחבר את מרכז הכובד של הרכב למרכז כדור הארץ (לצורך העניין - אנך). אם הקו הדמיוני הזה נמצא בין שני הגלגלים (ימין-שמאל), אזי כנראה שהרכב בטוח (בתנאי מעבדה) מפני התהפכות. אבל אם אותו ישר מגיע לגלגל ובוודאי שאם הוא עובר אותו - הכוחות הפיזיקליים יביאו את הרכב להתהפכות.

ניסיתי לחפש איור מתאים שהיה פעם בפורום, ומצאתי בינתיים מספר שרשורים קשורים שאולי כדאי לעבור עליהם:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102820

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/38012

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/12794

ehudzeelim
09-02-22, 12:04
השיטה שלי: נוסע עד שאני נוגע בקו האדום הנטוי :)137297

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

איל מ
09-02-22, 12:05
אני הייתי מוותר על הקישור השלישי (שארז קישר).
מקרה קלאסי שבו הפיסיקאי לא יודע להתאים את החוק הנכון למציאות הנדרשת, ומקרה עוד יותר קלאסי של "קראתי באינטרנט שאפשר לעשות.... והתעוררתי בבית חולים. ממש לא מבין מה השתבש..."

לגבי השיטה של אהוד עם הקווים, שיטה גרועה. גם אין מקום לקחת אותם כל טיול, וגם הם כבדים מאוד. זה כשלעצמו מעלה את מרכז הכובד. חוץ מזה, למי יש כוח כל פעם לצאת מהאוטו ולפרוס אותם.

amirmoshe
09-02-22, 12:18
השיטה שלי לתת לג'ימני לנסוע מלפני. אם הוא לא התהפך אז אצלי זה יהיה בסדר...עכשיו רק נשאר לשכנע חבר לעבור לג'ימני.. [emoji2]



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

JustDoB
09-02-22, 19:26
למרות שהכל תיאורטי, הייתי רוצה לדעת מה זווית המקסימום של הרכב שלי לפני התהפכות בעמידה, זה יכול ללמד אותי משהו גם אם כללי (קצת כמו שכן למדתי משהו כשמדדתי מהלך מתלה בהצלבה עם מלגזה במוסך).
את כל שאר הפרמטרים נשאיר לשטח.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

anery
09-02-22, 19:40
למרות שהכל תיאורטי, הייתי רוצה לדעת מה זווית המקסימום של הרכב שלי לפני התהפכות בעמידה, זה יכול ללמד אותי משהו גם אם כללי (קצת כמו שכן למדתי משהו כשמדדתי מהלך מתלה בהצלבה עם מלגזה במוסך).
את כל שאר הפרמטרים נשאיר לשטח.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

בלנדקרוזר ארוך 42 מעלות לפי נתוני יצרן

anery
09-02-22, 19:46
[QUOTE=erezgur;978935]איזו תמונה?

אם ניסית לצרף תמונה אז היא לא עלתה...[QUOTE=erezgur;978935]


התכוונתי לתמונת הניסוי (של טנדר סדרה 70 בצבא?) שיואב העלה

JustDoB
09-02-22, 20:37
יאפ, הנהג ינטוש הרבה לפני הרכב (כל עוד הוא יכול וזה תלוי בו)...

Sent from my SM-G980F using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/0e3054cf834e97976b2393b415400122.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/7a95ae3def1e770794cded5f3a71e406.jpg

asafk
09-02-22, 21:16
יש לי מד זוית של סירות בטנדר.
ל15 ואפילו 20 מעלות אני מגיע בפניות בכביש.....
בשטח 25 מתחיל להרגיש לא נעים, את ה 30 אני לא מרגיש שאני רוצה לעבור - כי אבן קטנה ברגע מטה את הרכב ל 35 וזה בערך הגבול.
ואני בלי גגון.... אבל עם קצת הגבהה. וצמיגי חתך גבוה.
ומה שכתוב בקטלוג זה בלי הגבהה או גגון ומטען בגובה ריצפה. לא החיים האמיתיים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-02-22, 22:50
בלנדקרוזר ארוך 42 מעלות לפי נתוני יצרן

רכב מקורי, בלי נוסעים ובלי כלב על הדאשבורד על משטח סטאטי, רתום ברצועת אבטחה, ומוטה באיטיות.

ובקיצור,
לא רלוונטי למשתמש הממוצע.

anery
10-02-22, 05:32
רכב מקורי, בלי נוסעים ובלי כלב על הדאשבורד על משטח סטאטי, רתום ברצועת אבטחה, ומוטה באיטיות.

ובקיצור,
לא רלוונטי למשתמש הממוצע.לא לחינם אתה הודעה מס' 42...[emoji6]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אומי5
10-02-22, 12:27
ואם נחזור רגע לשאלה המקורית.
ברגע הקריטי בכלל אין מספיק משקל על הגלגלים שבצד הגבוה כדי למעוך אותם, לכן זה אולי ישפר את התחושה בשפץ מפחיד אבל לא ימנע התהפכות בשפץ גבולי.

ehudzeelim
10-02-22, 12:49
ואם נחזור רגע לשאלה המקורית.
ברגע הקריטי בכלל אין מספיק משקל על הגלגלים שבצד הגבוה כדי למעוך אותם, לכן זה אולי ישפר את התחושה בשפץ מפחיד אבל לא ימנע התהפכות בשפץ גבולי.

אבל הרגע הקריטי יגיע בשלב טיפה יותר מאוחר (כלומר בזוית יותר גדולה) ולכן כן תמנע התהפכות, דווקא בשיפוע גבולי.
נקודה נוספת שפחות הוזכרה היא ה"קפיציות" או האלסטיות של הגלגל, ככל שיהיה פחות אוויר ככה הדחיפות שהגלגל (בצד הגבוה) יקבל מהתוואי יהיו פחות חזקות ופחות בעלות פוטנציאל להפוך את הרכב.
כלומר האנרגיה תתבזבז במעיכת הצמיג (יצירת חום) ולא תהפוך לאנרגיה קינטית..
למרות זאת, לא ממליץ לאף אחד להגיע לשיפוע כזה שהוא צריך לסמוך על הורדת אוויר..

איל מ
10-02-22, 13:35
ואם נחזור רגע לשאלה המקורית.
ברגע הקריטי בכלל אין מספיק משקל על הגלגלים שבצד הגבוה כדי למעוך אותם, לכן זה אולי ישפר את התחושה בשפץ מפחיד אבל לא ימנע התהפכות בשפץ גבולי.

אנחנו לא מדברים על הורדה ל15psi. אנחנו מדברים על הורדה לגמרי. 1psi (בהנחה והרכב לא אמור לזוז עד שמגיע חילוץ/עיגון).

אומי5
10-02-22, 13:37
אם הרכב לא אמור לזוז, ואתה במצב שזה מה שיעזור, הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה להיות בצד הנמוך ולמלא אוויר.

hadtomer
12-02-22, 14:46
אני למעלה מ 20 שנה בשטח

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אז מה אתה שואל שאלות כאלה.

אבל צחוק בצד, כל מה שכתבו כאן נכון. לצד הצדדים הפשוט לא פרקטיים, רואה שפץ, מודד את השפץ, מנפח בהתאם, וכיוצא בזאת-יש עוד בעיה. כנס לרכב, רד ל 15PSI, הכל נפלא בשטח. עכשיו תחזור ל 30-35, הכל דרעק בשטח. טלפון לכירופרקט. עכשיו תחשוב שאתה נוסע בשפץ ארוך מאוד וצד אחד של הרכב שלך משכך בניחותא. והצד שעליו רוב המשקל בועט ומקפץ. בוא ניקח לדוגמה את הירידה בסכין הדרומית בסכיני דימונה, יש שם נקודה שאם אתה עם רכב גבוה,צריך ממש להיזהר והגלגלים בצד הנמוך מתמודדים עם אבנים. זו לא תחושה נעימה כל כך, שלא לדבר על ניתוק האחיזה. תכלס, מה יתן עוד אוויר בצד ה"כבד", עוד סנטימטר גובה? לא שווה את כל הטררם.

-->