צפייה בגרסה מלאה : עזרה בבחירת רכב קטן או מחליף לטרופר?
liontamer84
08-02-22, 10:06
היי לכולם -
הבעיה -> נסיעות ארוכות שהתווספו לנסועה השבועית שלי + מצב לא מזהיר של הטרופר שלי.
המצבה הנוכחית של הרכבים בבית -> רכב א' -> סורנטו 2017 בנזין - שותה 8ק"מ/ליטר, של האישה. 7 מקומות. ק"מ יומי - 8 בלחץ. חייב שיישאר 7 מקומות.
רכב ב' -> טרופר 2004, שותה 8ק"מ/ליטר,אצלי 7 שנים, מדוגם היטב לצרכים שלי בשטח (3 ילדים + כלב + הרבה ציוד כמו שאני אוהב) ->כרגע במצב שמצריך השקעה - יותר מדי חריקות מהמתלים (בולמים בני 7 פלוס מינוס + משולשים) - להערכתי עניין של 10K לטובת יישור קו.
תוהה לאן לקחת את פתרון הבעיה -> מצד אחד, הטרופר שלי כבר מדוגם לפי הצרכים שלי, הוא לא מאבד יותר ערך (נקנה לפני שבע שנים ב35 ויימכר לא רחוק מזה כרגע). מצד שני, הוא מצריך השקעה דיי רצינית כדי ליישר לו את הקו, יש לו גם נקודת חלודה שצריך לטפל בה בגג, ועדיין זה אוטו שנת 2004, על כל המשתמע מכך, מה שגורם לי לתהות אם שווה לי להמשיך להשקיע בו.
מצד שני, כל כלי אחר שאקנה, זה להוסיף עוד כמה עשרות אלפי שקלים, לפני דיגומים והתאמה לשטח כמו שאני אוהב.
לאחרונה התחלתי לעבוד ביוקנעם פעם בשבוע (בערך 150 ק"מ נסיעה) ואני לוקח לגברת את הסורנטו לטובת הנוחות של הסיפור הזה, ובקרוב גם הגב' תצטרך לנסוע פעם בשבוע משהו כמו 200 ק"מ.
הפתרונות שחשבתי עליהם ->
- הוספה של רכב קטן וחסכוני לטובת הנסיעות הארוכות (חשבתי על קקטוס דיזל ידנית) -> ראיתי כזו בסביבות ה30K. יישור קו של הטרופר ושלום על ישראל.
- החלפה של הטרופר באיזה דאסטר + נגרר לטובת קמפינגים והובלות למינהן שמתאפשרות כרגע בזכות הגגון של הטרופר. זה מבאס אותי כי אני יודע שהמקום לא יספיק לי - לא מבחינת ציוד ולא מבחינת 3 כסאות בטיחות. ובנוסף רמת העבירות לא תהיה אותו דבר (על אף שכרגע זה בכלל לא משחק תפקיד אצלי).
- בעולם שכולו טוב - החלפה של הטרופר באיזה היילקס / האנטר / פולבק. לא סגור כמה הם יהיו יותר חסכוניים ובטח לא סגור כמה יעלה אחד כזה במצב סביר ובשנתון סביר (מעל 2012)
סליחה על האורך והחפירה, ממש אשמח לעצות.
רועי
מכיון שהדאסטר כבר הוזכר ..
יש לאחרונה כמות מטורפת של פתרונות בתחום הדיגום. החל מלהעביר את הגלגל ספייר החוצה לפגוש. ודרך מגירות מיכלי מים ומטבחים שמותאמים.
יש גם בקהילה מסגר אומן בעל דאסטר שמוכן להקשיב לשגעונות הכי מוזרים ..
כמובן שמבחינת מרחק נסיעה זאת לא בעיה. צריכת דלק תשתפר והנוחות יותר טובה מהטרופר.
בשטח פחות כמובן.
מצד שני. ב 35000 לא תמצא אפילו לא נבלת דאסטר שחוטה בלי מנוע.
עם מצב התנועה היום (ועוד יהיה יותר גרוע) - רכבת או אופנוע//קטנוע מנהלים.
ושכל השאר יישאר כמו שהוא.
קשה בלי אקסל מפורט אבל הייתי מחשב את האופציה הבאה:
למכור הטרופר והסורנטו: 180-200 אש״ח?
לקנות מיצובישי bk הכי חדש שנכנס בתקציב
לקנות או בליסינג פרטי ג׳ילי חשמלי (התקנת עמדת טעינה רלוונטית?) לכל היומיומיות שלא דורשת רכב גדול.
Asaf-a
אסף.א
liontamer84
08-02-22, 11:23
קשה בלי אקסל מפורט אבל הייתי מחשב את האופציה הבאה:
למכור הטרופר והסורנטו: 180-200 אש״ח?
לקנות מיצובישי bk הכי חדש שנכנס בתקציב
לקנות או בליסינג פרטי ג׳ילי חשמלי (התקנת עמדת טעינה רלוונטית?) לכל היומיומיות שלא דורשת רכב גדול.
Asaf-a
אסף.א
מכירה של שני הכלים תתן ביום טוב 130K.
לצאת מזה לשני רכבים -> לא יניב תוצאה טוב מדי במדד המחירים הנוכחי.
אני אשקיע ואכתוב לך פה ואולי אח"כ נדבר בטלפון.
לנסוע עם הטרופר את הק"מ שאתה מתאר זה לא לעניין, אם תחליט להשאיר אותו תצטרך להשקיע את מה שצריך כל עוד אתה רוצה לנסוע עליו.
קניה של רכב פשוט וזול זו אופציה לא רעה, אני עשיתי זאת לפני כמה שנים שעברתי לעבוד ביקנעם (נסיעה דומה למה שאתה מתאר על בסיס יומי) ולאורך זמן היא הוכיחה את עצמה מאוד כלכלית.
אם החלטת למכור את הטרופר ולקנות רכב שטח שישמש אותך גם לנסיעות הנ"ל אין לך מנוס מלקנות רכב חדש ככל האפשר ולהתחיל את מלאכת הדיגום מהתחלה.
רועי,
יש קווים דומים להתלבטות שלי לפני מס' שבועות.
אני חושב שלמצוא מחליף חדיש לטרופר עם הדיגום שיש לך עכשיו ויכולות שטח זהות לפחות,
נדרש מינימום 120 אלף ש"ח עבור לנדקרוזר.
כלומר,
כנראה שכדאי להישאר עם הטרופר (ולתקן את מה שנדרש לתקן).
עבור 8 קמ' יומי , בחנתם את האופציה שהגב' תוותר על הסורנטו ותנהג בטרופר ?
או שהטרופר כבר ללא מושבים 6, 7
לנסועה היום יומית הארוכה, פרייבט דיזל חדיש ככל שתוכל לרכוש.
במידה וויתרתם על הסורנטו, אז נסיעה אחת ארוכה בשבוע תבצע אתה עם הטרופר (והגב' עם הפרייבט).
בהצלחה
רענן
2 הגרוש שלי:
לא רק ה"חסכוני" חשוב.
אוטוטו קיץ,
נסיעה של 80-100 ק"מ אחה"צ בקיץ ברכב לא מספיק נוח - אתה מגיע הביתה עייף ורצוץ ואפילו לא יודע למה...
כשהתחלתי לעבוד כעצמאי, רציתי מינימום הוצאות וקניתי את הרכב שנחשב הכי נוח וטוב בין הבימבות - ספארק.
היתה מאוד חסכונית, אבל רק כשעברתי לג'ולייטה הבנתי כמה האוטו היה מעייף...
אם הסורנטו נוחה, למה לא להתקין גז וכך לחסוך בהוצאות?
אם לא, רכב בינוני או קטן, הכי נוח ומפנק - יעשה את העבודה.
לדוגמה,
לבן שלי יש 307 2003.
לפעמים עקב טיפול לרכב שלי או של אשתי (שמקבלת ביום כזה את שלי) אני נוסע איתו.
הרכב אמנם יחסית בסיסי, נוסע על (+/-) 1:10 כנראה אבל מאוד אמין ומאוד מאוד נוח.
נסיעה של שעה עד שעה ורבע עוברות יופי. הרבה יותר מהספארק (היתה 2012).
הי רועי,
אני מסכים שלמצוא מחליף לטרופר עם יכולות דומות - המשמעות הינה תקציב גדול (פי כמה משווי הטרופר).
אם אתה מוותר על רמת העבירות בשטח שהטרופר נותן - אז כנראה באמת נפתחות אופתיות נוספות כפי שאתה ואחרים ציינתם כאן, אבל צריך לזכור טוב שזה כנראה מהלך בלתי הפיך, כי הרי לא תוכל למצוא בקלות טרופר כמו שיש לך היום (על הבעיות שצצות אצלו מדי פעם) בעתיד.
אם מסתכלים על חצי הכוס המלאה - מכיון שזהו רכב בעל שווי לא גבוה, מכירתו לצורך שדרוג כנראה אינה הכרחית ותוכל, לדעתי, להשאירו כרכב לטיולים, גרירה ומשימות מזדמנות במקביל להצטיידות ברכב לנסיעות יומיומיות.
אם הנסועה השנתית תעלה משמעותית (כאשר אולי תצטרך לנסוע ליוקנעם כמה פעמים בשבוע) - רכב חשמלי זה אופציה מעניינת מאד (למרות שתקציבית מדובר בקניית רכב חדש). האם בדקת אפשרות לרכב ליסינג ממקום העבודה? אולי אפילו רק לצרכי עבודה, כלומר ללא נסיעות בסופ"ש והורדת עלויות הליסינג, כמו שלמיטב זכרוני סיפר רענן בשרשור התלבטות דומה.
יש גם לא מעט פרייבטים-מיני חסכוניים בדלק, במיוחד אם אתה אוהב להחליף לבד את ההילוכים עם דוושה שלישית על הרצפה :).
פרייבט מיני לנסיעות ארוכות- ביג נו נו.
המנוע צורח, הרוח מכה ומרעישה, וכל הנסיעה הופכת למתישה.
אני צריך תמונה של רועי בתוך מיני חסכונית.....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
liontamer84
08-02-22, 17:59
אני צריך תמונה של רועי בתוך מיני חסכונית.....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בעבודה הקודמת הייתה לי פיקנטו ודיי נהניתי ממנה. רחמנא ליצלן.
רחמנא לפיקנטו.....
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פרייבט מיני לנסיעות ארוכות- ביג נו נו.
המנוע צורח, הרוח מכה ומרעישה, וכל הנסיעה הופכת למתישה.אז אפשר סופר מיני.
3 שנים עם אחת כזו ידנית על כביש 6 כפס יקנעם 4 פעמים בשבוע.
נוסע רגוע עם הקרוז קונטרול, צריכת דלק של 1:16-17.
אף פעם לא הרגשתי לא בנוח בגלל הגודל.
עלתה בזמנו 20 אלף שח, היום שווה אולי רבע מזה. יותר מארבע שנים ומאה אלף קילומטרים ועדיין נוסעת מעולה ומשמשת אותנו.
בזמנו שמתי את בעלויות שלה ל-5 שנים מול שווי שימוש של פיקנטו מהעבודה והיא ניצחה בגדול.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
נקודת חלודה בגג ורעשי מתלים? שאלה יהיו הצרות שלך, זה לא יעלה 10k והגזמת לדעתי.
בדרך כלל מדובר בבוקסות משולשים(אין לטרופר משולשים חדשים לקניה כבר מזמן), תשקיע בסופר פרו, אני מעריך שיעלה סביבות ה 1000 שח אולי אפילו כולל עבוד, אבל מזמן לא בדקתי.
באשר לחלודה תן לאיש מקצוע לבדוק ולתת הצעת מחיר, גם כאן אם צריך לצבוע את כל הגג זה לא יעלה סכום מטורף של 4 אפסים.
בכל מקרה גם אני ממליץ על איזה מיני או פרייבט דיזל חסכוני יותר(ולא רק בדלק, יש עוד בלאי של המסביב כשאתה דופק ק"מ בכביש עם רכב שטח מגודל), לא תמצא מה שאתה מחפש בסכום שאתה רוצה לרכב טיולים כרגע, "השוק" השתגע לחלוטין.
liontamer84
09-02-22, 09:16
הדיעות כאן מאד דומות למה שחשבתי שהוא הפתרון הנכון עבורי,
יישור קו של הטרופר, והוספה של רכב שלישי לטובת הנסיעות הארוכות שהן סולו.
אני צריך לברר עם הגב' כמה היא מסוגלת על ידני
וצריך לחשוב על כיוון של רכב חסכוני.
חשבתי על מגאן/פלואנס/ סיטרואן קקטוס.
אני תוהה כמה הרכבים האלה יהיו כלבת.
אשמח להמלצות.
אני צריך לברר עם הגב' כמה היא מסוגלת על ידני
וצריך לחשוב על כיוון של רכב חסכוני.
תוודא מה מצב הפקקים בד"כ במתאר הנסיעות שלך.
לפעמים כביש 6 זה עונש כשיש קלאץ'
חשבתי על מגאן/פלואנס/ סיטרואן קקטוס.
אני תוהה כמה הרכבים האלה יהיו כלבת.
אשמח להמלצות.
אם אין לך דרישןת נוחות / ספורטיביות מיוחדות,
ממליץ לך עבור האמינות לחפש בגזרת קוריאה.
בהצלחה
רענן
אני בגזרת קוריאה ואין תלונות. אבל ממליץ להתרחק מהגיר הרובוטי שלהם. לפחות מהדגמים הראשונים. לא יודע מה המצב עם דגמי 20-21.
liontamer84
09-02-22, 09:52
אני בגזרת קוריאה ואין תלונות. אבל ממליץ להתרחק מהגיר הרובוטי שלהם. לפחות מהדגמים הראשונים. לא יודע מה המצב עם דגמי 20-21.
מה הצריכת דלק שלך?
עם הפיקנטו שהייתה לי קיבלתי בערך 1-12/13 וזה לא מספיק חסכוני בעיניי.
מה הצריכת דלק שלך?
עם הפיקנטו שהייתה לי קיבלתי בערך 1-12/13 וזה לא מספיק חסכוני בעיניי.
פיקנטו אוטומטית 2011 עשתה אצלנו 14:1 ליטר/ק"מ
יונדאי i10 ידנית 2016 עשתה 15:1
סוזוקי סוויפט ידנית 2019 עושה 17:1
אותה נהגת, אותו מתאר נסיעה.
חנן-ג'יפולוג
09-02-22, 10:18
הפיקנטו 2019 אוט' שלנו עושה כ1:16. 1250 סמ"ק
הi10 הידני 2016 כ 1:17. 1000 סמ"ק.
נסיעות בינעירוניות בלבד.
באופן משונה, הפיקנטו רועש בכביש 6 הרבה הרבה יותר מהi10. הi10 מאוד נינוח ב130-140 קמ"ש בכביש 6. הכול יחסי לקטגוריה, כן? האיוניק5 עוד יותר נינוח. :)
כשאני צריך לבחור אלו מהרכבים המזהמים אני לוקח לנסיעה בית גוברין- הרצליה, אני מעדיף את הi10.
לבת שלי יש פיקנטו, יש רעשים מהגלגלים בכביש בגלל בידוד חלש, פיקנטו רכב לצעירים מבוקש מאוד ושומר על מחיכ שוק הזוי..
יונדאי i10 יש לאימי, אכן שקטה יותר עם הרגשה מרווחת בפנים, לא מדברת לטעם הצעירים אי לכך פחות מבוקשת כיד שניה וניתן להשיג במחירים זולים יותר, יש לשים לב שבפיקנטו משנת 2017 בדגמי ex, gt הוסיפו מערכות בטיחות של בלימה אוטונומית מה שאין ביונדאי.
אבל.. במחיר שלהם הייתי בלי לחשוב פעמיים לוקח בשתי ידיים סיטרואן c3 דור חדש 2017 ומעלה, ליגה אחרת של נסיעה, נוחות, בטיחות וכח מנוע.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.