צפייה בגרסה מלאה : מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
Yaron.nahum
08-02-22, 14:45
שלום,
ברשותי רנגלר טורבו סטנדרטי תחת , כארבעה חודשים (נקנה כחדש מסמלת ) , במהלכם כבר עבר 10K,
הרכב משמש אותי כדיילי ,(אחלה מנוע לנסיעות בכביש ) בנוסף לטיולים בשטח כל סוף שבוע
לרוב הגדול של המסלולים שנסעתי , הרכב עושה את העבודה , ואפילו בצורה מרשימה
עד עתה נדרשתי לעזרה עם כננת פעם אחת בלבד.
אבל בהחלט היו מספר פעמים שבהם הרכב התאמץ על מנת לעבור את המכשול
כעת נשאלת השאלה , האם למכור את הרכב להוסיף עוד כ 100K או קצת יותר על מנת לקנות רוביקון קצר או ברונקו בדלנס קצר
או לנסות לשדרג את הרכב הנוכחי למשל על ידי הוספת נעילות והגבהה שלו
אני מניח שהשדרוג ידרוש כמחצית הסכום , שקיים ברשותי
את החלק השני אוכל לקבל ממכירה של אופנוע אספנות שברשותי .
כך שאני מאמין שאוכל לגייס את הכסף.
השאלה היא האם המהלך שווה לדעתכם ?
בתודה מראש לעונים
ירון
תלוי מה אתה רוצה להשיג.
הגבהת 2 אינץ׳, צמיגי MT חוקיים 255/75R17 וקיט ניתוק מייצב יקחו אותך באלגנטיות לכל מקום שהוא לא קשה-אקסטרים.
זה יעלה כנראה הרבה פחות מהחלפה לרוביקון.
עניין של העדפה וכסף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
איפה התאמץ? איזה סוג מסלולים?
הנעילות היו חסרות או גובה?
אני עם JK ספורט שנה + (מוגבה כמובן) ולא חסרות לי הנעילות.
יכול להיות שהגבהה וניתוק מוט מייצב קידמי יתנו לך את מה שחסר לך.
גיא
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
דניאל אדיב
08-02-22, 16:14
בגלל שאתה עם קצר: צמיג 33 אינץ', הגבהה 2.5 אינץ' לינקים פריקים למוט מייצב ונעילה אחורית.
אתה מוכן לטייל עם הגדולים:D
כל קפיצה אחרת בשידרוגים כבר לא משתלמת ועדיף לעבור לרוביקון..
לדוגמה: לעלות לצמיג 35 אינץ' כבר יש עניין של החלפה של סרן לדנה 44
המחיר של התענוג הזה באזור 30 אלף לפני עבודה, ואז אתה צריך לשנות יחסי העברה בסרן האחורי שיתאים
לסרן החדש(עולה באזור 6000 עם עבודה) בקיצור אין לזה סוף..
הגבהה 2.5 תיקנית
מנתקים למוט מייצב קידמי
צמיגי שטח טובים
2 נעילות נשלטות
יחסי העברה להחליף ל 4.1
זה לפי סדר העדיפויות הרצוי, ככל שתוסיף מהאפשרויות ככה הרנגלר יקח אותך יותר רחוק
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Yaron.nahum
08-02-22, 17:02
העזרה עם הכננת היתה בעליה להר אודם מכיוון המחצבה , בשלג/בוץ
התמונה הגיעה ישר לפנתיאון :cool:
הוא גם התאמץ קצת למשל במעלה זירון ,
כאשר רוביקון שעלה אחרי נראה שעלה ללא מאמץ.
אני חושב שגם הגובה וגם הנעילות היו חסרות
או כמו שרבים אמרו , חסר לי רק עוד כמה ס"מ בודדים.
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Yaron.nahum
08-02-22, 17:10
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
כפי שאמרתי , אם יהיה שדרוג , התקציב יבוא על חשבון ההרלי שלי , שלמען האמת נזנח מאז שיש לי את הגיפ. ואם אני מוכר אותו , הכסף לא חוזר לתקציב המשפחתי , אלא חוזר לצעצועים שלי. (שקל משוחרר לא יוחזר )
ולא אני לא עושה טיולי עבירות , אבל שמח שהרכב עובר את הדרך ללא בעיות וללא שפשופים מיותרים מהתחתית.
ועם כל הכבוד ל TC , זה נראה ונשמע שעובד פחות טוב מנעילות שאני רואה ברכבים אחרים.
וכאן בדיוק באה השאלה שלי , האם שווה להשקיע ולשפר את הקיים או שחבל על הכסף ועדיף לעבור לדגם יותר משופר מראש.
בפורום המקביל , ברכבים משופרים , יש את עשרת הדיברות למשפר, והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
Yaron.nahum
08-02-22, 17:22
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
ההבדל העיקרי והמהותי בין להתקע בבוץ המושלג לבין להדרש לכננת הוא צמיגי mt. אם על זה אתה לא מוכן להתפשר, אין טעם להשקיע כל כך הרבה במעבר לרוביקון.
במכוניות שיפור 'כמו שצריך' בהספק, המתלים, הבלמים - ואז נכון. חבל על המאמץ.
כאן ה'נקודת עבודה' היא גודל צמיגים ומספר נעילות.
נכון שרוביקון הוא על 33 ועם שתי נעילות אבל יש בו עוד המון יותר והוא מכוון לשיפורים יותר מזה. ג'יפ רנגלר 'רגיל' יכול מראש בהשקעה קטנה להגיע ל33 ושתי נעילות גם בלי להפוך לרוביקון. זה ההבדל. והמחיר יהיה מחצית מהשידרוג לרוביקון.
מצד שני ... אם יש לך ... ואתה רוצה להשקיע- לך על זה. בתאוריה ברור לי שבשימוש שלך (דיילי+ טיולים בלי אקסטרים) עדיף ברונקו. אבל זה בתאוריה. או בייבוא אישי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הי ירון
לדעתי אתה בכלל לא שואל איזה רכב עם עבירות טובה יותר, אלה איזה רכב יותר מדליק.
והתשובה לזה היא לחלוטין הברונקו החדש !!
בהצלחה
יואב
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
אתה על 245/75R17, קצת יותר גדול מ 31.
לא חוקי לדעתי לעלות ל 33, אלא אם יש תקדימים של יביא אישי שאני לא מכיר.
כן חוקי לעלות ל 255/75R17, שזה למעשה 32.
זאת המידה שאיתה מגיע הרוביקון בייבוא הרגיל.
הרכב שלך, קצר ללא הגבהה, צמיגי כביש קטנים הוא בתצורת רכב סטודנטיות בארה״ב.
עם הגבהה 2״ וצמיגי 255 MT, בלחץ נכון בשטח ומייצב מנותק, אתה לא תכיר את הרכב שלך.
אם אתה לא מחפש עבירות לצורך עבירות, לדעתי תתחיל בזה.
למכור תמיד תוכל, תוך דקה וחצי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
לגבי 33״, היות ואתה עם JL, כנראה שאפשר לשדרג חוקית (ל 32״, שזו מידה יותר גדולה ממה שיש לך כעת, אפשר בוודאות).
לגבי צמיגי שטח, בפרופיל השימוש שלך, הייתי שוקל צמיגי at (50/50) שזו פשרה טובה לכביש ולשטח.
את הספורט רוכשים או לעבירות בינונית או לעבירות אקסטרים (ששם מעיפים הכל: סרנים, מוטות וכו׳ ולכן לא כדאי רוביקון).
בספורט, שדרוג של מידת וסוג הצמיגים יחד עם הגבהה חוקית (2״) באמצעות מתלים איכותיים ישדרגו את יכולות השטח בצורה משמעותית.
בשלב הבא אתה יכול לשקול נעילות, שחרור מוט מיצב וכו׳.
Sent from my iPhone using Tapatalk
את ההתלבטות שלך אני ביצעתי מייד קניתי שקניתי את הרכב .
הרכב מוגבה נעילות חשמליות קדימה אחורה
חיזוק סרן קידמי
את כמריר הוא או טיפוסים קיצוניים לא ניתן לבצע איתו
לזה דרוש שינויים הרבה יותר גדולים ויקרים
לטיולים בכול הארץ גם במסלולים הקשים הרכב עביר בצורה מדהימה
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך
כמעט רוביקון
Yaron.nahum
09-02-22, 09:38
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך כמעט רוביקון
לא באמת. נשאר עם סרני דנה 35 (לעומת 44 ברוביקון) וטרנספר 1:2.72 (לעומת 1:4 ברוביקון).
אלו הבדלים משמעותיים וסיבות מספיק טובות לרכוש רוביקון מלכתחילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
ויזואלית, אחרי הגבהה מיד תראה שהרכב ״צריך״ צמיגי 255 קרביים או חצי קרביים [emoji12]
Sent from my iPhone using Tapatalk
.... והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
לדעתי בהחלט כן, במקרה הזה זה תופס ובגדול.
אם אתה יכול להרשות לעצמך תזרימית להחליף רנגלר ספורט חדש ברוביקון, זה חד משמעית עדיף ונכון גם כלכלית לטווח הארוך כי הערך של הרוביקון ישמר יותר טוב מהספורט.
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לא הייתי משקיע כלום מעבר לצמיגים עצמם בשביל לעלות מ-32 ל-33.
התרומה לעבירות וניידות זניחה לגמרי עד לא קיימת.
צמיג שטח מלא יעשה הבדל גדול יותר בהרבה, ולא מצריך שינויים מכניים ברכב.
לא הייתי משקיע כלום מעבר לצמיגים עצמם בשביל לעלות מ-32 ל-33.
התרומה לעבירות וניידות זניחה לגמרי עד לא קיימת.
צמיג שטח מלא יעשה הבדל גדול יותר בהרבה, ולא מצריך שינויים מכניים ברכב.
הוא עם 31״ (245-75-17)
שדרוג ל 33״ (285-70-17) בין אם at או mt, יעשה פלאים בעבירות (״גלגל גדול מקטין מכשול״)
Sent from my iPhone using Tapatalk
הוא עם 31״ (245-75-17)
שדרוג ל 33״ (285-70-17) בין אם at או mt, יעשה פלאים בעבירות (״גלגל גדול מקטין מכשול״)
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
+1
ירון, נפתח לך חשבון עם העליה של המחצבה בהר אודם, והפורום כמרקחה....
היה קשה שם בגלל מספר בעיות:
1. מרווח גחון. התיישבת על הגחון בקוליסים העמוקים. כי רנגלר סטנדרטי הוא פשוט נמוך מדי. לא הרבה יותר גבוה מרוב הג'יפונים.
2. צמיגי AT/HT המקוריים הם די חלביים. נסתמים מהר. לחץ אויר גבוה מדי.
3. אין נעילות.
אז קודם כל - צמיגי שטח מלא. תעלה קצת במידה ל-255/75R17 שהיא מידה שיש בה מבחר צמיגי שטח מלא והם גם יהיו חוקיים. אין טעם לטרוח מעבר לזה כי זה כבר להיכנס לשינוי יחסי העברה ולסרן קדמי גבולי לצמיגי 33. ואז כל האוטו יוצא מאיזון, הופך למוזר ומעצבן בכביש וההוצאות מתחילות לעלות בטור הנדסי - השיפור בעבירות בגבולות המעטפת לא מצדיק את גודל ההוצאה. אם זה היה רכב לשטח בלבד אז ניחא, אבל מכיוון שהוא נוסע גם ביומיום, זה רק יקלקל אותו.
מה שבטוח - אל תתבייש להוציא אויר מהצמיגים והרבה - לחץ אויר נמוך משנה את הכל. ועם צמיגי שטח מלא כבר לא תחשוש להוציא אויר בלי חשבון.
הגבהה 2.5 ולא יותר - זה רכב קצר ואם תגביה אותו יותר מדי, תגלה שעוד יותר קשה לו לטפס. מרכז הכובד עולה ומושך אחורה בשיפועים תלולים. במקרים קיצוניים רכב קצר מוגבה מאוד עלול אפילו להזדקר וחווינו את זה עם רנגלר JL קצר מוגבה מאוד במעלה עשוש. הסרן הקדמי היה כל הזמן באויר, בכל ליטוף בגז. זה היה לא נעים ולא אפקטיבי, יכל להסתיים באסון והבחור גם התבאס רצח על רכב חדש ויקר.
נעילות. זה נשק יום הדין. שום בקרת משיכה לא משתווה ולא יכולה להתמודד מול נעילות אמיתיות. גם ובמיוחד בשלג ובוץ.
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
מניסיוני האישי, התרומה משמעותית.
לגבי שינוי יחסי העברה, בשינוי מידות הצמיגים הנ״ל, אין כל צורך והמערכת (עדין) באיזון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מניסיוני האישי, התרומה משמעותית.
הניסוי היה מקיף ויסודי מאד.
אחד הפערים בניסוי היה ההבדל בין שאלון התחושות של הנהגים ובין הביטוי המספרי בתוצאות.
ההבדל בין 255 ל 285 מבחינת גודל צמיג אמנם קטן, פחות מ 2 סמ, ואולי באמת שווה להתפשר במקרה הזה אם לא משנים יחסי העברה ורוצים נסיעה רגועה תרתי משמע בכביש..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
ההבדל בין 255 ל 285 מבחינת גודל צמיג אמנם קטן, פחות מ 2 סמ, ואולי באמת שווה להתפשר במקרה הזה אם לא משנים יחסי העברה ורוצים נסיעה רגועה תרתי משמע בכביש..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
נכון, אם אתה כבר על 255 (הבדל קטן, ראה תמונת השוואה בין 285 ל 255).
אבל אם אתה על 245 זה כבר יותר משמעותי (ראה תמונת השוואה בין 285 ל 245).
חוזר ומדגיש, ובניגוד לא מה שנכתב פה, לא צריך לשנות יחסי העברה במעבר מ 245 או 255 ל 285 והרכב לא יוצא מ״איזון״.
137302
137303
אגב
להתקין 33״ על דנה 35 לא דומה להתקנה של 37״ על דנה 44
137304
Sent from my iPhone using Tapatalk
שלום,
ברשותי רנגלר טורבו סטנדרטי תחת ,
אני חושב שכל עוד הרכב שלך סטנדרטי מהחברה, אינך נמצא בכלל בפוזיציה של לחשוב על משהו אחר. בניגוד לאינספור רכבים אחרים, ג'יפ הוא רכב שבוא נגדיר אותו כ"דף לבן" או כ"התחלת פרויקט". הרכב הוא לגו. וחלק מאוד גדול מהשדרוגים שביכולתך לבצע הם שדרוגים שחיים בגבולות הנוחים של החוק. בבניית ג'יפ השמים הם הגבול-וסביר להניח שאת רוב מסלולי ישראל היותר מאתגרים (אני כותב רוב לפני שיקפצו ויציינו שאת מעלה חרא בלבן אי אפשר) אתה תוכל לעשות בשמחה ובששון ברגע שתתקין הגבהה נורמאלית, סט צמיגים ראוי ונעילה אחת או כמובן שתיים, שזה מבורך.
Yaron.nahum
09-02-22, 17:20
+1
ירון, נפתח לך חשבון עם העליה של המחצבה בהר אודם, והפורום כמרקחה....
היה קשה שם בגלל מספר בעיות:
1. מרווח גחון. התיישבת על הגחון בקוליסים העמוקים. כי רנגלר סטנדרטי הוא פשוט נמוך מדי. לא הרבה יותר גבוה מרוב הג'יפונים.
2. צמיגי AT/HT המקוריים הם די חלביים. נסתמים מהר. לחץ אויר גבוה מדי.
3. אין נעילות.
אז קודם כל - צמיגי שטח מלא. תעלה קצת במידה ל-255/75R17 שהיא מידה שיש בה מבחר צמיגי שטח מלא והם גם יהיו חוקיים. אין טעם לטרוח מעבר לזה כי זה כבר להיכנס לשינוי יחסי העברה ולסרן קדמי גבולי לצמיגי 33. ואז כל האוטו יוצא מאיזון, הופך למוזר ומעצבן בכביש וההוצאות מתחילות לעלות בטור הנדסי - השיפור בעבירות בגבולות המעטפת לא מצדיק את גודל ההוצאה. אם זה היה רכב לשטח בלבד אז ניחא, אבל מכיוון שהוא נוסע גם ביומיום, זה רק יקלקל אותו.
מה שבטוח - אל תתבייש להוציא אויר מהצמיגים והרבה - לחץ אויר נמוך משנה את הכל. ועם צמיגי שטח מלא כבר לא תחשוש להוציא אויר בלי חשבון.
הגבהה 2.5 ולא יותר - זה רכב קצר ואם תגביה אותו יותר מדי, תגלה שעוד יותר קשה לו לטפס. מרכז הכובד עולה ומושך אחורה בשיפועים תלולים. במקרים קיצוניים רכב קצר מוגבה מאוד עלול אפילו להזדקר וחווינו את זה עם רנגלר JL קצר מוגבה מאוד במעלה עשוש. הסרן הקדמי היה כל הזמן באויר, בכל ליטוף בגז. זה היה לא נעים ולא אפקטיבי, יכל להסתיים באסון והבחור גם התבאס רצח על רכב חדש ויקר.
נעילות. זה נשק יום הדין. שום בקרת משיכה לא משתווה ולא יכולה להתמודד מול נעילות אמיתיות. גם ובמיוחד בשלג ובוץ.
בהחלט נפתח חשבון.
מצפיה בסירטונים , היו לי גם כמה בעיות נהיגה,
אבל העדר מרווח גחון , ויותר מדי אוויר בצמיגים הכריעו את הכף הפעם לטובת הר אודם.
והנקמה תוגש קרה , קרה כשלג (כנראה של השלג בשנה הבאה)
לגבי הגבהה ושינוי מידת צמיגים, כאחד שלמוד קרבות עם מכוני רישוי על רכבי אספנות ,
הפעם החלטתי להשאר בצד החוקי ,
לכן הגבהה תהיה לא יותר מ 2 אינטש. ומידת הצמיגים רק למשהו חוקי. בלי עזרה של צד שלישי.
וגם נעילה אחת או שתיים.
קח בחשבון שספציפית בבוץ, הגבהה לא תעזור לך הרבה.
קח בחשבון שספציפית בבוץ, הגבהה לא תעזור לך הרבה.
בוץ הוא נזלתו של השטן. זה חומר שהומצא אחרי שיצרני מיסבים התלוננו שאין להם פרנסה בחורף. אומרים שאפילו ברלי מפחד מבוץ. הסיבה היחידה שבוץ אינו מופיע בטבלת היסודות זה בגלל שהוא מגעיל מדי. בוץ הוא מה שהופך רכב אמין לסיטרואן משנות השמונים. בוץ בקרואטית זה "המון אורות דולק בדאשבורד", כוס אומו אני עוד מוציא חתיכות בוץ מחילוץ ירקון 2019. איכס. כוס אומו אני שונא בוץ.
ממה שרץ בקבוצות הרנגלרים כיום אפשר לאשר חוקית צמיגים 33 לרנגלר jl.
ואפילו אפשר לאשר 35" חוקית דרך בדיקה פרטנית( משהו שיריב קלר עושה).
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
אני שונא בוץ.
אדמה ומים - זה בוץ.
לא לכלוך.
ממה שרץ בקבוצות הרנגלרים כיום אפשר לאשר חוקית צמיגים 33 לרנגלר jl.
ואפילו אפשר לאשר 35" חוקית דרך בדיקה פרטנית( משהו שיריב קלר עושה).
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalkהבנתי שעניין ה 35" כרגע מושהה (בגלל בעלי רנגלר 2.0T שהתלוננו שאישרו רק ל 3.6)
ובכלל על ספורט בלי חיזוקי סרנים זה לא מומלץ.
בכל מקרה הגבהה, צמיגים וניתוק מוט מייצב בהחלט מספק לרוב מסלולי ארצנו.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
מצד אחד, רנגלר עם צמיגי 33 והגבהה של 2', ללא נעילות, ייסע בכל המקומות בארץ בזלזול מופגן, כולל הר אודם הידוע לשמצה
מצד שני, זה רכב יום יומי, אתה לא מחפש אקסטרים שדורש רוביקון על 37 ויש לך את הממון לשדרג...
אני במקומך לוקח ברונקו חדש מהחברה, עם נעילות, הגבהות, שיפורים וכו' ונהנה מכל העולמות
בקרת המשיכה שב-JL היא מהטובות בשוק ומפתיעה לטובה במהירות תגובתה.
JL ספורט קצר שילוב אידאלי של רכב יום יומי עם יכולות שטח מדהימות.
כמו שכבר כתבו - הגבהה חוקית וצמיגי שטח מלא במידה החוקית המקסימלית המותרת די בהם להפוך את הקצר ל"חיית עבירות" שתתמודד בכבוד עם מרבית המסלולים והמכשולים גם הקשים בארץ כולל השניים שצויינו בפתיחת השרשור אבל לא יספיקו לעבירות ממש אקסטרימית וקשה שזה לא מה שמחפש פותח השרשור.
סט צמיגי שטח ראויים+הגבהה חוקית יעלו לכל היותר 15,000 ש"ח ודיי בהם ובצרכים שתיאר פותח השרשור זה מה שהייתי עושה לפני שידרוג הרכב כולו לרוביקון,
אם נתעלם מההומור והברברת המיותרת של בועז קרפל וכפיר הנה ולוג שמדגים היטב את יתרונות הספורט הסטנדרטי הקצר ואת יכולותיו המפתיעות לטובה:
https://youtu.be/6npOS7lqFn0
השאלה בעיני אינה טכנית.
אם הכוונה היא לשדרג קצת וזהו אז צמיגי שטח טובים במידה הכי גדולה שחוקית וקיט ניתוק מייצבים יעלו אותך מדרגה יפה בהשקעה סבירה. בכוונה לא כתבתי הגבהה.
אם זו רק תחילתו של מרוץ חימוש, עדיף בעיני להשקיע מראש בתשתית טובה יותר - כלומר רוביקון.
ואם כל זה רק תירוץ לברונקו בדלנדס חדש - יש לך אישור מאיתנו [emoji846]
חוזר ומדגיש, ובניגוד לא מה שנכתב פה, לא צריך לשנות יחסי העברה במעבר מ 245 או 255 ל 285 והרכב לא יוצא מ״איזון״.
צמיג זה גם קוטר וגם רוחב.
מעבר לפגיעה/שינוי ביחס ההעברה הסופי של ההינע (כולל האצה ובלימה)בגלל הקוטר,
בהגדלת הרוחב מ-245 ל-285 אתה מעמיס גם על קצות הסרן, מיסבים וגם על ההיגוי.
זה לא שקוף לגמרי, בטח כשזה על סרן פחות מאידיאלי.
לא סתם לספורט יש דנה 35 ולרוביקון יש דנה44.
אני רואה המון רנגלרים עם צמיגים גדולים מהמקור וסרן קדמי מחייך.
צילום המסך שצרפת ממחיש את זה יפה.
זה לא בלתי ישים, אבל יש השלכות שכדאי להכיר ולקחת בחשבון.
במקרה הנוכחי, בנוסף להגבהה, הייתי מתמקד במידת ביניים החוקית לרכב, וצמיג שטח ראוי.
חוזר ומדגיש, ובניגוד לא מה שנכתב פה, לא צריך לשנות יחסי העברה במעבר מ 245 או 255 ל 285 והרכב לא יוצא מ״איזון״.
אגב
להתקין 33״ על דנה 35 לא דומה להתקנה של 37״ על דנה 44
137304
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא הבנתי.
לא צריך לשנות יחסי העברה? אתה בטוח?.....
ואח"כ להתלונן שהאוטו הפך לעצל ושתיין?...
משנים יחס העברה ועוד איך.
ואז גם עושים לגיר תכנות מחדש, כדי שמד המהירות והמרחק יספרו נכון....
לרנגלר ספורט שאנחנו מכירים יש סרן אחורי דנה 44 וקדמי 30.
באמריקה יש דגמי בסיס עם צמיג ממש קטן שמצוידים בדנה 35
לא הבנתי.
לא צריך לשנות יחסי העברה? אתה בטוח?.....
ואח"כ להתלונן שהאוטו הפך לעצל ושתיין?...
במעבר מ 32״ ל 33״ לא צריך. בטוח.
(כפי שכבר נרשם, ההבדל בקוטר הצמיג באמת קטן).
האוטו לא יהפוך לעצלן או שתיין.
ראו טבלה מצורפת:
137307
אתה ודורון מתבלבלים עם צמיגים גדולים באמת דוגמת ה 35״ וה 37״ (אופרה אחרת מבחינת היקף, רוחב ומשקל הצמיג) שם אכן מומלץ לשנות מכאניקה הכוללת בין השאר יחסי העברה וחיזוק סרנים וכל זה מסיבות טובות ומגוונות שחלקן הזכרתם.
משנים יחס העברה ועוד איך.
ואז גם עושים לגיר תכנות מחדש, כדי שמד המהירות והמרחק יספרו נכון....
היות ולא צריך לשנות יחס העברה (במידה המדוברת), מעדכנים במחשב רק את גודל הצמיג החדש ע״מ למנוע זיוף במהירות המוצגת (פעולה פשוטה מאוד שלוקחת שניות).
את עדכון יחסי העברה עושים (שוב בעדכון המחשב) ע״מ לתאם מחדש את העברת ההילוכים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
מ-31 ל-33 בהחלט משנים יחס העברה.
מ-31 ל-33 בהחלט משנים יחס העברה.
אבל רק אלו שמשנים יחסי העברה.
אצלי במקור היה צמיג 31 עליתי ל 33 שיניתי יחסים ל 1:4.11 ומצטער שלא עליתי ל 1:456
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
אצלי במקור היה צמיג 31 עליתי ל 33 שיניתי יחסים ל 1:4.11 ומצטער שלא עליתי ל 1:456
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
מה היה היחס המקורי (3.21? כי אז שווה לטרוח)?
לעלות מ 3.73 ל 4.1 לא שווה את הטרחה גם על 33״.
אגב, מניסיון, גם 35״ עם 3.73 מרגיש בסדר (האוטו לא עצלן ולא שיכור).
כמובן שעם 4.56 (חזרה לסטאפ המקורי) מרגיש הכי טוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק מניח את זה כאן:
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2022/02/10/ford-bronco-everglades.html
רק מניח את זה כאן:
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2022/02/10/ford-bronco-everglades.html
וואוו! שמו שנורקל וטמבון עם כננת ונתנו לזה שם מפוצץ.
סליחה,
והאריכו נשמים.
Yaron.nahum
10-02-22, 18:01
אני לא מכיר עוד יצרן שנותן לך כננת ושנורקל.
לדעתי ,יש כאן קצת יותר מזה , יש כאן אמירה ,
אתה יכול לצאת מאולם התצוגה ישירות לשטח. כל שטח.
אני לא מכיר עוד יצרן שנותן לך כננת ושנורקל.
.
בטח שיש.
מרצדס.
טויוטה.
רק לא במחוזותינו.
Yaron.nahum
10-02-22, 18:19
בטח שיש.
מרצדס.
טויוטה.
רק לא במחוזותינו.
תודה ,
מכל מלמדי השכלתי.
תוסיף לנדרובר לרשימה. גם עם גגון, ערכות השרדות מטופשות, ובחלק מהדגמים היה גם קיאק מטופש לא פחות.
Yaron.nahum
09-05-22, 14:19
בהמשך לשאילתא המקורית ,
פונה לחוכמת ההמונים שוב , בעקבות ההצעות הקודמות
הגבהה של פוקס (קיט של מופאר )
או הגבהה של אולדמן , ?
ונניח כרגע להפרשים במחיר.
מה לדעתכם עדיף ?
תודה מראש לעונים
אצלי קיט הגבהה עם פוקס (של מופאר).
סכ״ה מרוצה.
למיטב זכרוני, קיימים מספר סוגי קיטים עם איכויות שונות של קפיצים ובולמים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש עוד אופציה, קפיצים של טראפלקס עם בולמי פוקס..
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Yaron.nahum
07-11-22, 18:48
מעדכן ,
שאחרי לא מעט לבטים בסוף הוחלט על הגבהה של פוקס 2"
והחלפת צמיגים ל 33 (אפשרי לפי האוטודטה )
אז יצאנו לעלות את מעלה רמון , לראות אם הרכב מספיק גבוה ,
140983
נראה שלבנתיים זה מספיק,
עד לשיפור הבא.
תודה לכל מי שתרם לדיון
סחטיין ירון, נראה מרשים!
והתמונה גם היא תוצר אמנותי יפיפה
פוקס למיטב ידיעתי מייצרים בולמים.. ובולמים למיטב ידיעתי לא מגביהים את הרכב.
שווה לציין גם אלו קפיצים נבחרו לבסוף ואיך חוויית הנהיגה השתנה עקב כך.
לטובת הבאים בתור ...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עכשיו נשאר רק להתפלל לחורף ברוך שלגים, ונצא שוב לחפש צרות בהר אודם....
Yaron.nahum
07-11-22, 19:57
פוקס למיטב ידיעתי מייצרים בולמים.. ובולמים למיטב ידיעתי לא מגביהים את הרכב.
שווה לציין גם אלו קפיצים נבחרו לבסוף ואיך חוויית הנהיגה השתנה עקב כך.
לטובת הבאים בתור ...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הקיט הוא של מופאר , הכולל כמובן גם קפיצים , עם בולמים של פוקס.
כאמור גם הוחלפו צמיגים למידה גדולה יותר 33 של BF 50/50
כך שקשה לי להגיד מה "אשמת" הצמיגים ומה "אשמת" ההגבהה
אבל
אם נתחיל ממבט מבחוץ , הרכב נראה הרבה יותר גבוה ומגודל
בנהיגה
הרכב נעשה מעט יותר עצלן , צריכת הדלק עלתה מעט.
יש יותר רעש בנסיעה , גם מהצמיגים ואולי נדמה לי אבל גם רעש הרוח גדל מעט
מצד אחד עליה על מכשולים פשוט לא מורגשת , נראה בנתיים שהכל עובר הרבה יותר חלק
מקומות שבעבר כנראה הייתי שומע איזה שפשוף קטן מהמגנים כעת עוברים ללא רעש.
בשטח כנראה צריך להוריד יותר אוויר. הייתי רגיל להוריד ל 25 בצמיגים הקודמים , נראה לי שכאן אצטרך להוריד לאיזור ה 20
אבל בשביל זה צריך לעשות עוד כמה טיולים
השבת הקרובה נוסעים למעלה זירון , עשיתי אותו בצורה הקודמת , כעת אוכל אולי להשוות.
- - - Updated - - -
סחטיין ירון, נראה מרשים!
והתמונה גם היא תוצר אמנותי יפיפה
תודה , בהחלט נראה טוב ,
והתמונה זה תודות למכוון טוב שיודע להניח את הצמיגים במקום הנכון
- - - Updated - - -
עכשיו נשאר רק להתפלל לחורף ברוך שלגים, ונצא שוב לחפש צרות בהר אודם....
ממתינים בכליון עיניים
אתה מוריד מעט מדי אוויר
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה מוריד מעט מדי אוויר
Sent from my iPhone using Tapatalk
וזה באנדרסטייטמנט.
בגלל זה הוא גם לא עלה בהר אודם.
מעדכן ,
שאחרי לא מעט לבטים בסוף הוחלט על הגבהה של פוקס 2"
והחלפת צמיגים ל 33 (אפשרי לפי האוטודטה )
אז יצאנו לעלות את מעלה רמון , לראות אם הרכב מספיק גבוה ,
140983
נראה שלבנתיים זה מספיק,
עד לשיפור הבא.
תודה לכל מי שתרם לדיון
תמונה יפה , תהנה מהרכב.
סתם מעניין אותי , מה הצריכת דלק של ספורט קצר ? ואם הרגשת הבדל לפני ואחרי השיפורים.
תמונה יפה , תהנה מהרכב.
סתם מעניין אותי , מה הצריכת דלק של ספורט קצר ? ואם הרגשת הבדל לפני ואחרי השיפורים.
בתגובה מאוחרת מעט יותר ירון כתב:
הרכב נעשה מעט יותר עצלן , צריכת הדלק עלתה מעט.
יש יותר רעש בנסיעה , גם מהצמיגים ואולי נדמה לי אבל גם רעש הרוח גדל מעט
הרכב נעשה מעט יותר עצלן , צריכת הדלק עלתה מעט.
ככה זה כשמגדילים צמיג בלי לשנות יחס העברה.
לא זוכר מה היחס המקורי ב-JL ספורט, אבל בוודאות ארוך מדי לצמיג 33.
גם בלימת המנוע בירידות תהיה עכשיו פחות טובה.
יותר רעש מהצמיגים זה טבעי. בכל זאת AT אגרסיבי מול AT מתון/HT
גם רעש רוח - הרכב גבוה יותר, יותר מערבולות רוח מתחתיו. זה גם אחד הגורמים לעליה בצריכת הדלק.
אז הסעיף הבא לטיפול: יחסי העברה. ואח"כ נעילה.
תתחדש!
בתגובה מאוחרת מעט יותר ירון כתב:
כן זה עונה חלקית , מאד מעניין אותי מה הצריכה בפועל , מה מופיע לו במערכת השעונים ?
Yaron.nahum
08-11-22, 21:19
עניתי בפירוט בשרשור אחר , אבל אענה בקצרה גם כאן
לפני השינוי , הצריכה במחשב היתה לרוב על 8.5 משולב, כאשר היו ימים של נסיעות ארוכות מחוץ לעיר זה הגיע אפילו ל 9.5 בממוצע לאורך תקופה.
הצריכה כעת עלתה , ומראה עד 7.5
אולם הנסיון שלי עדיין קטן , פחות משלושה שבועות , כך שאני עוד לא יכול לתת חוות דעת מלאה.
לא עברתי מילה במילה על כל השרשור, אבל נראה לי שפספסתם את השדרוג הכי חשוב - מדבקות RUBICON על המכסה מנוע.
בלי זה, לא משנה מה תשדרג, הג'יפ אף פעם לא יהיה מספיק עביר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.