PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי נקודות חילוץ, משיכה מפגוש סופה



Snir
09-02-22, 10:22
מעביר את השאלה מהשרשור נוסטלגיה (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115892) לכאן:
(מנהלים אם זה לא המקום אנא העבירו)

התמונה בה רצועת הרסן מולבשת על הפגוש האחורי משני צדדיו תפסה אותי בדיוק בעיתוי בו אני מחפש לבנות פתרון לנקודות חילוץ אחוריות לסופה.

פתרון לגיטימי? חסרונות? בעיות?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/c64586a40ca423dd219c91bb7223c6d1.jpg

מוטי ג.
09-02-22, 10:28
אני מציע לך לבדוק טוב טוב מה מצב הקורה הזו אצלך,בכל זאת עברו כמה שנים.

איל מ
09-02-22, 10:37
בגדול יש פגושים שמתוכננים כדי לעבוד בצורה הזאת. לי יש נסיון עם פגושים כאלו אבל קדמיים.
הדגשים הם חיבור מספק לקורות השלדה, ושהרצועה תהיה מסוגלת להשתחל ממש עד לנקודות האלו. בנוסף, החלק הפנימי של הטמבון צריך להיות מעט מעוגל כדי לא לקרוע את הרצועה, וכמובן שמספיק חזק.

כשזה בנוי טוב זה מסוגל לעמוד בעומסים אדירים.
היתרונות ברורים. אין התעסקות בחיבורים ושאקלים.
החסרון- כשהמשיכה בזווית.

Snir
10-02-22, 00:30
להבנתי הפגוש שלי הוא המקורי איתו יצאה הסופה לאוויר העולם לפני 29 שנים. מצב הקורה והחיבורים במצב טוב למרות גילם המופלג.
בקיצור, אאמץ את הפתרון עד שאגיע להתקנת נקודות עגינה. זה בטח עדיף על חיבור לוו גרירה...
נשמע שיהיה נכון לאבטח את השאקל שמחבר את הרצועת רסן לרצועת גרירה ברצועה קצרה נוספת לוו גרירה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/730e49f28a53a192335221dc21dbebbe.jpg

מוטי ג.
10-02-22, 02:03
למיטב זכרוני, זה פרופיל U פונה קדימה, כלומר טבעות הרצועה שחוברות את הקורה פוגשות את שפתי ה U ולא "שטח".
אולי כדאי לרתך שם איזה שטוח ליצירת פרופיל מלא לפחות בנקודות המגע מול החגורה
סקיצה:
צהוב =פרופיל U מקורי
ירקרק החגורה
אדום נקודת מגע פרופיל U עם החגורה
כחול=הצעה להוסיף שטוח ליצירת פרופיל סגור כך שהחגורה תראה יותר שטח מגע ופחות "סכין" .

מקווה שברור
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220210/6f75552f95c9ced8b9a26f16a8207799.jpg

נמרוד
10-02-22, 11:35
פתרון לגיטימי? חסרונות? בעיות?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/c64586a40ca423dd219c91bb7223c6d1.jpg

- מה, בטח, מה שעשינו ב48', הכי טוב!
- ומה עשיתם ב48'?
- 30 שנה? לך תזכור!

זה בברור תמונה של אלתור, לא הייתי מסיק ממנה מסקנות עומק. אין שום בעייה לקנות או לייצר לבד נקודות גרירה טובות וחזקות לסופה. היה ממש לא מזמן שרשור זהה לגבי נקודות גרירה לסופה -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122961

איל מ
10-02-22, 13:42
...
נשמע שיהיה נכון לאבטח את השאקל שמחבר את הרצועת רסן לרצועת גרירה ברצועה קצרה נוספת לוו גרירה.


אני אשאל אותך שאלה אחרת.
למה יש שם שאקל? משחילים את רצועת הרסן בלולאת רצועת הגרירה, וחוסכים עוד משהו שיכול לעוף לראש של מישהו.
לגבי אבטוח, לא רעיון רע כשלעצמו, ויש מתודות מקובלות לכך (במיוחד בעבודה במערכות שיודעות לאגור אנרגיה) אבל...
אם אתה צריך אבטוח זה אומר שאתה לא סומך על הקיים, וזה אומר דרשני.

Snir
11-02-22, 01:28
מוטי - האמת שיש שם איזה פלאח ש"סוגר את הפרופיל".
איל - ברור שבמשיכה של רצועה לרצועה אכן לא צריך שאקל. לגבי ה"דרשני" - התכוונתי לסיטואציה שהמשיכה היא מעט בזווית ויש חשש שהרצועה תברח.
בכל מקרה הכוונה היא להתקין נקודות חילוץ נורמליות, האלתור הנוכחי רק מוריד אותן קצת בסדר העדיפויות..
תודה לכולם

-->