PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים אחרי חופש?



alto
10-02-22, 12:07
היינו בחו"ל 8 ימים, הפגירו נעול ב BF 50/50 נח לו בנתיים בחניון בנתב"ג
כשחזרנו ירד גשם, כשיצאתי מהחניון ונסעתי שם בכיכרות שם, הצמיגים איבדו אחיזה מהר מאוד, במהירות נמוכה ובצורה מפחידה שלא קרה לי אף פעם.
מאז נסעתי עוד כמה פעמים בכביש רטוב, ולא איבדתי אחיזה ככה.
אז שתי אופציות:
- הייתי מסטול, נסיעה של 4 שעות באוטובוס, 4 שעות של תורים בשדה (חרא שדה בגרנובל) ו4 שעות טיסה ופשוט נסעתי מהר מידי.
- הצמיגים חשבו שהם עדיין בחופש?

ארנון

raanan
10-02-22, 12:11
לא קורה כלום לצמיגים במשך שבועיים חופשה ...
אלא אם כן מישהו מרח לך אותם בגריז או מרגרינה.

יותר סביר שהאזור שמנוני וגשם ראשון הציף אותו.
או שבחופשה נהגת על רכבים אוחזים יותר ועכשיו חזרת למציאות .

רענן

סולי
10-02-22, 12:16
בדקת לחץ אוויר?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
10-02-22, 12:18
הם היו גם קרים מאד אחרי ימים שלמים של עמידה בינואר, ולא הספיקו להתחמם עד היציאה מהחנייה. זה הכל.

alto
10-02-22, 12:20
הם היו גם קרים מאד אחרי ימים שלמים של עמידה בינואר, ולא הספיקו להתחמם עד היציאה מהחנייה. זה הכל. - לא גשם ראשון, ירד גשם כל השבוע לפני.
- בדקתי אח''כ לחץ אויר, היה תקין.
- בחו''ל לא נהגתי, אבל עשיתי סקי, וזה בהחלט מאופיין בסיבובים מהירים על משטח חלק(ושפ''צ)
- תודה לנמרוד שהציל אותי מלפקפק בשפיותי (לא שזה כזה מופרח)

ארנון

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

opl
10-02-22, 12:27
בדרך כלל כשהייתי חוזר מחול לפאגרו בנסיעה הראשונה תמיד עלו לי חשדות שמשהו קרה כי ממש חסר כוח. אחרי כמה דקות הייתי נזכר שזה מה שיש וזה מה שהיה.

raanan
10-02-22, 13:20
הם היו גם קרים מאד אחרי ימים שלמים של עמידה בינואר, ולא הספיקו להתחמם עד היציאה מהחנייה. זה הכל.
צמיגים קרים באותה מידה לאחר לילה או לאחר חודש.

כנראה לא שמתי לב שמדובר ב CBR1000RR או ZX10R הדורשים חימום הצמיגים לפני שיוף פניות

סולי
10-02-22, 15:22
לא אופנוע ספורט ולא משחיז פניות עם הסמוראי...
אבל עם חיישנים בגלגלים ורואה קשר ישיר בלחת האוויר בין טמפ האוויר בצמיג בתחילת נסיעה ולאחר חצי שעה. עלייה לעיתים של 3psi ...אצלי בסמוראי זה מורגש גם בכביש וגם בשטח.

יוצא מהחנייה בבוקר ב29psi ו17מעלות... ושעה אחכ על הכביש אני כבר ב32-3psi עם 30 מעלות.

ביציאה מהחניון לילה בבוקר עומד על 8-9 ובמהלך היום רואה 12-13psi.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

raanan
10-02-22, 15:33
לא אופנוע ספורט ולא משחיז פניות עם הסמוראי...
אבל עם חיישנים בגלגלים ורואה קשר ישיר בלחת האוויר בין טמפ האוויר בצמיג בתחילת נסיעה ולאחר חצי שעה. עלייה לעיתים של 3psi ...אצלי בסמוראי זה מורגש גם בכביש וגם בשטח.

יוצא מהחנייה בבוקר ב29psi ו17מעלות... ושעה אחכ על הכביש אני כבר ב32-3psi עם 30 מעלות.

ביציאה מהחניון לילה בבוקר עומד על 8-9 ובמהלך היום רואה 12-13psi.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

או קיי , אז יש לך חיישני לחץ מהדוד עלי בגלגלים. השאלה,
האם אתה מרגיש שינוי באחיזה / התנהגות הכביש בתלות בטמפ' של הצמיגים ?

רענן

GodsFather
10-02-22, 15:56
לא צריך חיישנים. ידוע שיש פער בין צמיג קר לחם של 2-3 psi.

חוץ מזה, במקרה של אורי אני סומך על הבדיקה שלו ובחירת המוצרים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

סולי
10-02-22, 16:01
כן יש הבדל.
לא גדול אבל מורגש בהחלט.. בעיקר בסיבוב הדוק ומהיר כשהצמיגים קרים אבל גם הנוחות מעט נפגעת ככל שהטמפ עולה.
לי עובד לוודא לחץ אוויר בצמיג חם.

מדובר ברכבים שונים מאוד, במשקל אבל לא רק..
ואני מגדיר את עצמי כנהג רגיש לרכב יחסית ..

נ.ב לא מבין את ההקשר לציון מקור החיישנים. הם מאיביי אגב...(:

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

raanan
10-02-22, 16:04
לא צריך חיישנים. ידוע שיש פער בין צמיג קר לחם של 2-3 psi.

חוץ מזה, במקרה של אורי אני סומך על הבדיקה שלו ובחירת המוצרים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

שינוי לחץ כתלות בטמפ' למדנו את זה ב...
כמו כן, סומך , לא סומך , לא זאת השאלה !
שים לב לשאלה שלי תגובה אחת ממעל

Yaron.nahum
10-02-22, 16:06
מודה שהנסיון שלי עם צמיגי שטח הוא עדיין קטן

אבל ברכב עם צמיגי כביש איכותיים זה בהחלט מורגש ,
נסיעה של כעשרים דקות ואתה יכול להחזיק את הסיבוב בצורה הרבה יותר טובה מאשר בתחילת הנסיעה.

גם בגיפון וגם ברכב עם נטיות ספורטיביות

raanan
10-02-22, 16:08
כן יש הבדל.
לא גדול אבל מורגש בהחלט.. בעיקר בסיבוב הדוק ומהיר כשהצמיגים קרים אבל גם הנוחות מעט נפגעת ככל שהטמפ עולה.
לי עובד לוודא לחץ אוויר בצמיג חם.
אשריך על הרגישות . אני משייף פניות ועדיין חוץ משרב קשה לא מרגיש פסיעה (החלקה) מקו.


נ.ב לא מבין את ההקשר לציון מקור החיישנים. הם מאיביי אגב...(:

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

עדיין מאותו מלוכסן ...

סולי
10-02-22, 16:09
לא צריך חיישנים. ידוע שיש פער בין צמיג קר לחם של 2-3 psi.

חוץ מזה, במקרה של אורי אני סומך על הבדיקה שלו ובחירת המוצרים.

Sent from my HD1903 using Tapatalkסמוך עלי... אל תסמוך על אף אחד.

מה שידוע ידוע...
אנחנו בחורף ... ורכב שעמד בשטח פתוח יכול להגיע גם ל6-7מעלות בקלות ונמוך מזה..

מה שהצגתי מראה על נסיעות קצרות באופן יחסי ועל טמפ התחלתית לא נמוכה מדי .. וככל שהטמפ עולה ההפרשים גדלים, אף יותר ממה שהצגתי.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

סולי
10-02-22, 16:14
אשריך על הרגישות . אני משייף פניות ועדיין חוץ משרב קשה לא מרגיש פסיעה (החלקה) מקו.



עדיין מאותו מלוכסן ...אתה משייף עם נייר 0... אני עם נייר 80 .. (;

סתם לא יודע איזו תגובה אתה רוצה?
אני בהיגוי הפוך ברגיל?! כאילו. מה?

הרכבים שונים לחלוטין... ההתנהגות ממש שונה... רכב עם 2 סרנים, 4 קפיצי סליל... בסיס גלגלים של פחית בירה עומדת, מוט מייצב קשיח מאוד, רכב גבוה ידני עם צמיגי שטח מלא ונעילה אחורית אוטמטית.
אתה לא מצפה שההשפעות אצל שנינו של 3 psi יהיו דומות נכון?

ושוב לא מבין את הקשר למלוכסן שמייצר את החיישנים הללו.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
10-02-22, 17:17
אני עם רענן.
אין ספק שהלחץ אוויר עולה, זה לא שווה דיון אפילו, ומוסעם על כולם.
אבל הבדל של 3 psi הוא לא מה שעושה את ההבדל, בטח שלא עם צמיגי שטח על כביש חלק.
ואם כבר דיברנו על אופנוע אז מה שחשוב לאחיזה בהשחזות הוא ממש ההתחממות של הגומי ולא הלחץ. וגם רמזו כאן שבקיץ מגיעים לטמפרטורות גבוהותמאוד שגם פוגעות באחיזה (כאן כבר יש גם השפעה ללחץ שעולה לערכים קיצוניים, אבל גם לגומי רותח).

- - - Updated - - -


בדרך כלל כשהייתי חוזר מחול לפאגרו בנסיעה הראשונה תמיד עלו לי חשדות שמשהו קרה כי ממש חסר כוח. אחרי כמה דקות הייתי נזכר שזה מה שיש וזה מה שהיה.

זה הכיוון לדעתי.

סולי
10-02-22, 17:22
זה בסדר... לא הכל זה וויכוח ...

אולי אם היו לalto חיישנים של איזה מלוכסן לא היה על מה להתווכח (;

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
10-02-22, 17:47
אני מרגיש בבקרים קרים אחרי עמידה ממושכת - שהצמיגים קשים. לפעמים ברמה שמרגישים 'צמיגים מרובעים' בערך עד סוף הרחוב.
אז כן. גומי מתקשה בקור. יותר מההשפעה של לחץ האויר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הדסופה
11-02-22, 07:30
לגמרי
במכונית שרירים לחץ אוויר גבוה , בעיקר בגלל החתך הנמוך
בבוקר 34 , אחרי הרבה פחות מחצי שעה 37
וכמובן האחיזה הרבה יותר טובה אחרי 15 דקות על הכביש
לעומת זה ביציאה מהחנייה כל גזגוז קטן והישבן משחק ימינה שמאלה


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
11-02-22, 11:44
אני מרגיש בבקרים קרים אחרי עמידה ממושכת - שהצמיגים קשים. לפעמים ברמה שמרגישים 'צמיגים מרובעים' בערך עד סוף הרחוב.
אז כן. גומי מתקשה בקור. יותר מההשפעה של לחץ האויר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לתופעה הזאת בד"כ הסיבות :
א. גיל ושחיקת הצמיגים
ככל שמדובר בחברה איכותית וצמיג "רך" (שפחות מכוון לאורך חיים וקמ' מכסמילי)
התופעה כמעט לא קיימת.
ב. חשיפה לפגעי מז"א (שמש, טמפ' קיצוניות) , סימן זיהוי התייבשות וסימני סדקים.

בכל מקרה,
כנראה הדבר מצביע שצריך להתכונן לפתוח את קופת החסכון.

- - - Updated - - -



במכונית שרירים לחץ אוויר גבוה , בעיקר בגלל החתך הנמוך
בבוקר 34 , אחרי הרבה פחות מחצי שעה 37
וכמובן האחיזה הרבה יותר טובה אחרי 15 דקות על הכביש
לעומת זה ביציאה מהחנייה כל גזגוז קטן והישבן משחק ימינה שמאלה


Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מניח שמדובר במכונית שרירים אספנות ששם קשה למצוא
צמיגים לחתך שלהם שיהיו בסטנדרט של צמיגים למכונויות כוחניות של היום.

רענן

הדסופה
11-02-22, 14:58
לא, מדובר על סמי סליק חדש על רכב מודרני
חתך קדמי ואחורי שונה, 20 קדימה 35 אחורה
ירידת אוויר בחתך כזה מסוכנת לגאנט ( יקר …) ולכן מעדיף לא לרדת איתו נמוך
בקיצור החימום יותר משמעותי מהלחץ, אם כי ברור שאחיזתה תשתפר עם לחץ יותר נמוך , בעיקר מאחורה
באופן מפתיע ( בעיני לפחות ) , למרות שהרכב די קשה , הוא מרגיש הרבה יותר טוב בלחץ הזה


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
11-02-22, 16:13
נכנסתי כי חשבתי שמדובר במשהו שקשור בקילוגרמים עודפים אחרי חופשה. החליק קצת האוטו, היה שמן, היה קר, לא ביג דיל, המשך בשגרת יומך.

asafk
11-02-22, 19:25
לתופעה הזאת בד"כ הסיבות :
א. גיל ושחיקת הצמיגים
ככל שמדובר בחברה איכותית וצמיג "רך" (שפחות מכוון לאורך חיים וקמ' מכסמילי)
התופעה כמעט לא קיימת.
ב. חשיפה לפגעי מז"א (שמש, טמפ' קיצוניות) , סימן זיהוי התייבשות וסימני סדקים.

.

- - - Updated - - -


.

רענן

לא מדוייק.
אצלי זה קורה בטויו שנחשבים צמיגים איכותיים שאורך חיים גדול לא תוציא מהם. זה קורה ממש מאז היו חדשים.
הנסיון שלי מראה שזה קורה כמעט עם כל צמיג בחתך גבוה שמנופח ללחץ בינוני ולא גבוה מדי.
אבל כן. אחרי שנתיים אני בכיוון של צמיגים חדשים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
11-02-22, 19:46
לא מדוייק.
אצלי זה קורה בטויו שנחשבים צמיגים איכותיים שאורך חיים גדול לא תוציא מהם. זה קורה ממש מאז היו חדשים.
הנסיון שלי מראה שזה קורה כמעט עם כל צמיג בחתך גבוה שמנופח ללחץ בינוני ולא גבוה מדי.
אבל כן. אחרי שנתיים אני בכיוון של צמיגים חדשים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני גם עם הטויו MT מידה 31" ולא מכיר התופעה למרות שאני עם לחץ 35 PSI
ובטוח שעל ההר אצלי יותר קר.
אבל הרכב בחניה מקורה והצמיגים לא "מתגלגלים" הרבה החוצה ...

נ.ב- כמה קמ' נסעת עליהם ?
רענן

-->