PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב שטח שני - ג'יפ "יותר רציני"



הנהג מבגדאד
10-02-22, 20:03
שלום לכולם,

אני חדש פה, ואשמח לעזרתכם. קראתי כבר את חלק מהפוסטים הקודמים על המלצות קניה, ואנסה למקד את השאלה שלי:
יש לי בשנים האחרונות פולקסוואגן טיגואן (4X4), ואני מאוד מרוצה ממנו. קניתי אותו כאוטו משפחתי (לשני ילדים קטנים מאחורה) שאפשר גם לטייל איתו קצת בשטח, אבל אני מרגיש שמיציתי אותו ורוצה היום משהו יותר רציני. אני מטייל איתו בכל הזדמנות אפשרית, בעיקר בהרי ירושלים. אז היום אני רוצה ג'יפ יותר "אמיתי" ורציני, שאפשר לרדת איתו לשטח לטיולים יותר ארוכים ומאתגרים.

בהתאם להנחיות שאייל פרסם פה, אנסה למקד את מה שאני מחפש:


1. תקציב א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 40,000 ש"ח. הכוונה היא למכור את הטיגואן שלי (אוטו נהדר במצב מצוין) ולקנות במקומו משהו אחר. אולי אוכל להוסיף על זה קצת, אך לא יותר מכך.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר הרכישה בלבד, אך אני לא מתכוון להשקיע אלפי שקלים בשדרוגים והתאמות.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? שני מבוגרים ושני ילדים.

האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כן, אבל זה כנראה יהיה רק לזוג.



3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? לא יודע להעריך כרגע, אך אני מטייל עם הרכב כמעט כל סופ"ש, וגם משתמש בו כמובן במהלך השבוע (כולל הרבה נסיעות בינעירוניות).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב יום יומי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר בירושלים, אז נראה לי שיש מוסכים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? גם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'. אני רוצה לטייל עם הג'יפ בהרי ירושלים (כולל דרך דיפנבייקר) וברמת הגולן, בשטח קשה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לחבר שטיילתי איתו כמה פעמים יש סוזוקי ויטארה. הוא מאוד מרוצה ממנו ונראה שיש לו עבירות נהדרת, אבל הוא קטן לי מדי.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). יער הקדושים וחוות הגתות, הר הרוח לכיוון נטף.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? מעבר ליכולת שטח מוכחת, שיתאים לשני כיסאות ילדים במושב האחורי. בגאז' גדול שיכול להכיל אוהל, שקי שינה, תיקי טיולים ומים יהיה יתרון משמעותי.

א. גיר אוטומטי/ידני - מעדיף ידני, אבל יכול לחיות גם עם אוטומט.
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא משנה לי.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) -

קצר


ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש. בתקציב שיש לי, ראיתי שהדגמים הם בעיקר מתחילת שנות האלפיים.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? מתלבט בין איסוזו רודיאו, איסוזו טרופר קצר, לנד קרוזר פראדו קצר ומיצובישי פאג'רו קצר - בקיצור, 4X4 שרירי, גבוה וחזק יותר מהטיגואן שיש לי כיום.
אני יודע שהוא פופולרי, אבל אני לא רוצה סוזוקי (ויטארה או גרנד ויטארה).

asafk
10-02-22, 20:32
יש בעיה.
רכב שטח. שיהיה יומיומי. וב40000 ?
אין דבר כזה.
אתה תצטרך להתפשר כי רכב ב40 יהיה מאתגר מבחינת הזמינות שלו. זה רכב ישן.
על מה תתפשר? על העבירות? פורסטר או דאסטר? עדיין בסכום הזה אתה עם מצאי של מכוניות שחוקות וטחונות.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
10-02-22, 21:05
שתי תהיות:

נסיעות יומיומיות עם ילדים ואתה מכוון לרכב קצר ? 3 דלתות זה מאוד לא נוח לשימוש כזה.

יש הבדל קיצוני בין ויטארה מודל 1991 למודל 2021, עם דרגות ביניים באמצע (בהתייחסות לרכב של החבר) - באיזה רכב מדובר ?


ומחשבה אחרת:
דני, נציגינו במצפה רמון, פרסם כאן לא מזמן סוזוקי XL7 מוסבת לגז ב- 20k. זקוקה לפנס אחורי ומעט פחחות, אבל מהיכרות עם הבחור היא כנראה מטופחת ושמורה. נדמה לי שאפילו יש לה נעילה אחורית.

לפני שאתה קופץ "לא רוצה סוזוקי", עצור וחשוב שנייה: מנוע בנזין פשוט וחזק, הסבה לגז מורידה את עלויות התדלוק לאזור נוח, בגאז׳מכובד אם כי חלקו תפוס על ידי מיכל הגז, ובסה"כ רכב אמין ועם יכולות שטח לא רעות.

עריכה: אם אתה משתמש בחניונים תת-קרקעיים, האופציה הספציפית הזו לא רלוונטית בגלל ההסבה לגז ...

erezgur
10-02-22, 21:42
3. נסועה שנתית ותחזוקה: - לא יודע להעריך כרגע, אך אני מטייל עם הרכב כמעט כל סופ"ש, וגם משתמש בו כמובן במהלך השבוע(כולל הרבה נסיעות בינעירוניות).

מה הנסועה השנתית שלך כיום? 5000 קמ לשנה? 10000?, 25000?



יש סוזוקי ויטארה.

מאיזדור (או לפחות מאיזו שנה)? (בהמשך לתגובה של נדב42).



יער הקדושים וחוות הגתות, הר הרוח לכיוון נטף

מטרת השאלה היא לנסות לקבל מושג לגבי רמת העבירות הנדרשת. המקומות שציינת רלוונטים לרכבי ליסינג, זה כמובן לא מגדיר רמת קושי נדרשת מהרכב. אבל זה בסדר, עוד אין לך ניסיון עם טיולים ברכב שטח.

כפי שציין אסף, התקציב שלך קצת מאתגר את ההיצע, במיוחד כאשר אתה מכוון לרכב יומיומי ל-4 אנשים.
תביא בחשבון שעל רכב SUV מזדקן (בן 20 שנה, 300-400 אלף קמ) אתה עלול לשלם למוסכים בשנתיים-שלוש הראשונות את עלות הקניה שלו.

הנהג מבגדאד
10-02-22, 22:26
נכון, מדובר ברכב ישן. כרגע אני חושב בעיקר על איסוזו רודיאו 2004. מה אתם אומרים עליו? יש לו יכולת שטח, לטיולים לא קשים מדי?



יש בעיה.
רכב שטח. שיהיה יומיומי. וב40000 ?
אין דבר כזה.
אתה תצטרך להתפשר כי רכב ב40 יהיה מאתגר מבחינת הזמינות שלו. זה רכב ישן.
על מה תתפשר? על העבירות? פורסטר או דאסטר? עדיין בסכום הזה אתה עם מצאי של מכוניות שחוקות וטחונות.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

- - - Updated - - -

תודה על התשובה. אז כנראה ש-3 דלתות באמת פחות מתאים עם ילדים.

טוב לדעת. אני לא יודע מה השנתון שלו, אבל נראה לי ש-8-10 שנים אחורה.

ותודה על הטיפ על הסוזוקי של דני. מכיוון שאני נוסע גם בעיר ומחנה מדי פעם גם בחניונים תת-קרקעיים, נראה לי שגז זה יהיהבעייתי.


שתי תהיות:

נסיעות יומיומיות עם ילדים ואתה מכוון לרכב קצר ? 3 דלתות זה מאוד לא נוח לשימוש כזה.

יש הבדל קיצוני בין ויטארה מודל 1991 למודל 2021, עם דרגות ביניים באמצע (בהתייחסות לרכב של החבר) - באיזה רכב מדובר ?


ומחשבה אחרת:
דני, נציגינו במצפה רמון, פרסם כאן לא מזמן סוזוקי XL7 מוסבת לגז ב- 20k. זקוקה לפנס אחורי ומעט פחחות, אבל מהיכרות עם הבחור היא כנראה מטופחת ושמורה. נדמה לי שאפילו יש לה נעילה אחורית.

לפני שאתה קופץ "לא רוצה סוזוקי", עצור וחשוב שנייה: מנוע בנזין פשוט וחזק, הסבה לגז מורידה את עלויות התדלוק לאזור נוח, בגאז׳מכובד אם כי חלקו תפוס על ידי מיכל הגז, ובסה"כ רכב אמין ועם יכולות שטח לא רעות.

עריכה: אם אתה משתמש בחניונים תת-קרקעיים, האופציה הספציפית הזו לא רלוונטית בגלל ההסבה לגז ...

הנהג מבגדאד
10-02-22, 22:51
אני רואה שאם אני עולה במחיר ל-50000 יש הרבה דגמים של פורסטר, בני 10 בערך. איך הפורסטר מבחינת יכולת שטח? נחשב לרכב מומלץ (גם אם לא ג'יפ אמיתי ורציני כמו פאג'רו או לנד קרוזר)?


יש בעיה.
רכב שטח. שיהיה יומיומי. וב40000 ?
אין דבר כזה.
אתה תצטרך להתפשר כי רכב ב40 יהיה מאתגר מבחינת הזמינות שלו. זה רכב ישן.
על מה תתפשר? על העבירות? פורסטר או דאסטר? עדיין בסכום הזה אתה עם מצאי של מכוניות שחוקות וטחונות.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
10-02-22, 23:33
הדור ההוא של פורסטר ייתן לך לא מעט. עדיין מדובר על מכוניות ישנות ושחוקות אבל יש מציאות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
11-02-22, 08:52
קשה לדעת מהו יכולות השטח שאליהן אתה מכוון, כי עדיין אין לך מספיק ניסיון לתת תשובות טובות לכל השאלות בשאלון שמטרתן להבין נקודה זו.
אבל בין השורות של המידע שנתת, התחושה שלי שאתה מכוון לטיולים קלים יחסית, יותר מהרכב הנוכחי אבל ללא טיולים עם מכשולים מאתגרים יותר מדי.
סובארו (xv, פורסטר, אאוטבק) יתן מענה טוב לטיולים כאלו (יש אחד מפורסם כעת בלוח אצלנו), דאסטר דיזל ידני אפילו קצת טוב יותר.
אם תרצה לעלות באמת יכולות השטח, אז תרצה כבר רכב עם הילוך כח. ויטרה דור קודם יהיה כנראה החדש ביותר שתוכל להכניס בתקציב.
לאחר מכן אתה כנראה יורד בשנתון...
סורנטו למשל.
רודיאו מהדגם האחרון (נדמה לי 2003-4) בהחלט מספק אותך מבחינת יכולות השטח, אבל אתה כבר במגרש של הרכבים הישנים וצריך ללמוד על הבעיות של כל אחד מהמועמדים (טרופר, פאג'רו, וכו') לפחות על ידי חיפוש בפורום וקריאת השרשורים נרלוונטיים ולהפנים ולהתכונן לעלויות תחזוקה גבוהות לפחות בשנתיים הראשונות שאתה מחזיק אותם בטיפול מוסכים.


נשלח מהנייד

Asaf-a
11-02-22, 09:40
יש בלוח גיפולוג אוטבק שיכולה להתאים בתקציב אם היכולות שלה תואמת את הציפיות.


Asaf-a
אסף.א

גיא
11-02-22, 21:02
ב 50000-55000 אתה יכול לקנות דאסטר ידנית 4 על4 שתתן מענה לצריכך כפי שהגדרת.

זה יהיה אוטו מודל 2015-2017 מהדגם הישן.

אוטו מוצלח למדיי.

baSS4
11-02-22, 23:51
לדעתי האישית, אל (!) תקנה רכב שטח בן 20 כרכב יחיד. מניסיון. יכול לפרט למה אם לא מובן מהודעות של אחרים למעלה.
אם הייתי במקומך הייתי מנמיך ציפיות, וקונה סובארו\דאצ'יה\סוזוקי או משהו בסגנון שייתן לך להנות ולא יוציא לך את המיץ מהחיים.
לא יודע להמליץ על דגם ספציפי מנסיוני. בהצלחה

ishc
12-02-22, 00:21
לדעתי האישית, אל (!) תקנה רכב שטח בן 20 כרכב יחיד. מניסיון. יכול לפרט למה אם לא מובן מהודעות של אחרים למעלה.
אם הייתי במקומך הייתי מנמיך ציפיות, וקונה סובארו\דאצ'יה\סוזוקי או משהו בסגנון שייתן לך להנות ולא יוציא לך את המיץ מהחיים.
לא יודע להמליץ על דגם ספציפי מנסיוני. בהצלחה+++1

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

erezgur
12-02-22, 06:59
ראו את כותרת השרשור - פטת"ש מחפש רכב שטח כרכב * שני *

נשלח מהנייד

baSS4
12-02-22, 10:47
כותרת השרשור מטעה. הבחור מציין שזה יהיה רכב השטח השני שלו, כלומר החלפת הקיים.
(ראה תשובה 1- סעיף א).

erezgur
12-02-22, 11:28
אתה כנראה צודק. לא הבנתי נכון.

נשלח מהנייד

נמרוד
13-02-22, 12:01
שלום לכולם,

אני חדש פה, ואשמח לעזרתכם. קראתי כבר את חלק מהפוסטים הקודמים על המלצות קניה, ואנסה למקד את השאלה שלי:
יש לי בשנים האחרונות פולקסוואגן טיגואן (4X4), ואני מאוד מרוצה ממנו. קניתי אותו כאוטו משפחתי (לשני ילדים קטנים מאחורה) שאפשר גם לטייל איתו קצת בשטח, אבל אני מרגיש שמיציתי אותו ורוצה היום משהו יותר רציני. אני מטייל איתו בכל הזדמנות אפשרית, בעיקר בהרי ירושלים. אז היום אני רוצה ג'יפ יותר "אמיתי" ורציני, שאפשר לרדת איתו לשטח לטיולים יותר ארוכים ומאתגרים.

בהתאם להנחיות שאייל פרסם פה, אנסה למקד את מה שאני מחפש:


1. תקציב א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 40,000 ש"ח. הכוונה היא למכור את הטיגואן שלי (אוטו נהדר במצב מצוין) ולקנות במקומו משהו אחר. אולי אוכל להוסיף על זה קצת, אך לא יותר מכך.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר הרכישה בלבד, אך אני לא מתכוון להשקיע אלפי שקלים בשדרוגים והתאמות.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? שני מבוגרים ושני ילדים.

האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כן, אבל זה כנראה יהיה רק לזוג.



3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? לא יודע להעריך כרגע, אך אני מטייל עם הרכב כמעט כל סופ"ש, וגם משתמש בו כמובן במהלך השבוע (כולל הרבה נסיעות בינעירוניות).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב יום יומי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר בירושלים, אז נראה לי שיש מוסכים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? גם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'. אני רוצה לטייל עם הג'יפ בהרי ירושלים (כולל דרך דיפנבייקר) וברמת הגולן, בשטח קשה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לחבר שטיילתי איתו כמה פעמים יש סוזוקי ויטארה. הוא מאוד מרוצה ממנו ונראה שיש לו עבירות נהדרת, אבל הוא קטן לי מדי.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). יער הקדושים וחוות הגתות, הר הרוח לכיוון נטף.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? מעבר ליכולת שטח מוכחת, שיתאים לשני כיסאות ילדים במושב האחורי. בגאז' גדול שיכול להכיל אוהל, שקי שינה, תיקי טיולים ומים יהיה יתרון משמעותי.

א. גיר אוטומטי/ידני - מעדיף ידני, אבל יכול לחיות גם עם אוטומט.
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא משנה לי.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) -

קצר


ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש. בתקציב שיש לי, ראיתי שהדגמים הם בעיקר מתחילת שנות האלפיים.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? מתלבט בין איסוזו רודיאו, איסוזו טרופר קצר, לנד קרוזר פראדו קצר ומיצובישי פאג'רו קצר - בקיצור, 4X4 שרירי, גבוה וחזק יותר מהטיגואן שיש לי כיום.
אני יודע שהוא פופולרי, אבל אני לא רוצה סוזוקי (ויטארה או גרנד ויטארה).





לעניות דעתי, אתה צודק ברכבים שאתה מסתכל עליהם.

יש לך קרוסאובר, טיילת איתו, מיצית אותו, הבנת שצריך להתקדם הלאה - לכן סובארו או כל דבר אחר בלי הילוך כוח זה סתם "תפקיד רוחב" כמו שאומרים בשוק העבודה, אבל זה לא התקדמות.

נכון ש40,000 שקל זה לא הרבה בשוק של היום, אבל אני מאמין שאפשר לקנות בזה רכב שטח מיושן שיקפיץ את רמת הטיולים שלך לעומת הטיגואן או כל כל קרוסאובר אחר, ועדיין יהיה רכב שני משפחתי סביר.

כל המועמדים שציינת באים בחשבון, תתחיל בעבודת חיוג בטלפון ועבודת רגליים, לך לראות ולהרגיש בנסיעה כל רודאו/פאג'רו/טרופר/פראדו שמפורסם בלוח יד2 בסביבה שלך. תוסיף לרשימה גם טראנו, טראקן, סורנטו... מה שלא מכוער מדי בעיניך. כשתתחיל להרגיש את מצב השוק באמת אני מאמין שתחזור לפה עם תובנות ועם שאלות מחודדות יותר.

-->