PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה - חילוץ מחלץ בורג שנשבר בבורג שאותו נועד לחלץ



מוני אורבך
12-02-22, 09:05
בעיה מאוד מאוד מעצבנת..

מעשה שהיה כך היה.
לפני מספר שנים ניסיתי לחלץ בורג מהשילדה (בורג של הששת אם זה חשוב)
קדחתי בבורג, הברגתי פנימה מחלץ ברגים, חימום הכל לפי הספר ו.. בום נשבר המחלץ והוא תקוע בבורג.
עכשיו סיפור, איך מוצאים אותו?! אי אפשר לקדוח לתוכו (פלדה קשה מאוד)
בזמנו מיהרתי, וגם כך תושבת ההגה החזיקה חזק מאוד את הששת, ובנוסף יש עוד בורג.
אז פשוט עזבתי את העסק כך, מיהרתי לגמור את שיפוץ הגיפ.
לא מרגישים שום דבר הששת יושבת חזק ולא זזה.
אבל זה כל הזמן רודף אותי...
לאחרונה בגלל שבירת הששת בצד השני נזכרתי בבעיה המעצבנת הזו.
אז איך לעזזל מחלצים את המחלץ (ועל הדרך גם את הבורג).
וכל זה בלי לפגוע בהברגה (שהיא חלק מהשילדה)
יש שני שיטות שאני מצאתי:

1. שיטת הריתוך עם אום. מאוד מלוכלכת ולא תמיד עובדת. עם מחלץ תקוע יעבוד??

2. שיטה שראיתי באינטרנט, קידוח במחלץ ע"יי מקדח כוס יהלום. ואז הוצאה לו עם הבורג.
משהו עשה אז זאת פעם הלכה למעשה ?

עוד רעיונות?

boaz avrahami
12-02-22, 10:24
אני לא בטוח שזה כל כל אפשרי אבל אם כן הייתי מרתך עם טיג בשביל שהחום והאפקט יהיה מרוכז.

אם יש מספיק בשר מסביב אולי הייתי מנסה עם כרסום מאוד דק ודרמל במהירות עצומה ומנקה את שאריות הבורג כמו שקודחים בשן.

יש לי כזה משנת 2014 בשיפוץ שעשיתי לטרקטורון. בורג 4 ממ.
לוריה שהוא בר סמכא אמר לוותר לבורג ולהשאיר את הגדם בפנים.

מוני אורבך
12-02-22, 13:43
צריך לרתך כלפי מעלה, הבורג תקוע בתחתית.
לא אידיאלי סטיב וגם לא במיג
לגבי הדרמל זה לא עובד. נשים אותו אבל מעט מאודרבע שעה לא הזיז לו ליותר מדי.

לגבי לוותר לו. עשיתי זאת חמש שנים...
יש לי בעית ערכים, בורג תקוע לא עוזבים.

boaz avrahami
12-02-22, 13:51
מה הקוטר של הבורג ומה קוטר החולץ השבור
תוכל לצרף תמונה?

מעבר למתכת הקשה של החולץ חשוב שתזכור גם שהוא נשבר מפני שהוא תקוע חזק מאוד ותוספת 5 שנים לא היטיבו את המצב אלא רק החמירו.

לגבי ריתוך טיג, אני לא מומחה אבל ניתן לרתך ללא חוט מילוי ואני לא בטוח שאוריינטציית הריתוך משנה לתוצאה אבל דבר עם עידו.

למרות התסכול מאוד יכול להיות שמדובר בהשקעת משאבים לא ראלית.

יש כאן סרטון של משוגע שמסמלץ ומדגים סיטואציה דומה

https://youtu.be/7JCfEMrCjhc

yoni_0000
12-02-22, 14:37
לחתוך את הבורג, לפרק את הששת, לרתך ששת מחוזק.. להתראות בעולם הבא.

מוני אורבך
12-02-22, 15:50
הששת כבר הוחלף.
הקוטר 12 מילימטר.
ניתן לרתך עם טיג ללא מילוי אבל זה רק יתיך את החולץ ואולי גם ירתך אותו למקום.
ראיתי את הסרטון הזה137341 משם הרעיון להשתמש במקדח כוס יהלום.

חנן-ג'יפולוג
12-02-22, 15:55
יתכן שהסידור היותר פרקטי הוא לוותר מראש על הנסיון.

לחתוך את הפרופיל מסביב עם דיסק ולשתול בריתוך פיסת פח חליפית עם קדח ואום חדשים.

boaz avrahami
12-02-22, 15:56
12 ממ זה ענק.
לא ניתן לחרוץ ולשכנע אותו עם אימפקט דפיקה?

כזה למשל

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220212/5d9de79d7152281c0e1833e3f0b8ed2d.jpg

אגב, אני לא בטוח שחימום לא יעזור לפתיחה אבל בלי תמונה קשה לנחש ואני גם לא יודע בעוונותי מה זה ששת….

מוני אורבך
12-02-22, 17:21
ששת הוא חתיכת המתכת שבאמצעותה הנדנדה מתחברת לשלדה.
קרוי כך כי נראה כמו שש.
ניתן לחרוץ אבל עלול לעשות נזק היקפי.
לחתוך ולרתך תמיד אפשר אבל בתור מוצא אחרון.

ברור שאפשר להשאיר כמו שהיה, אני רוצה לעשות זאת כמו שצריך
טוב, קניתי מקדח כוס יהלום, יגיע עוד שבועים ואז נראה מי יותר עקשן...

איציק - 4X6ZH
12-02-22, 18:32
כרסום וידיה
יש גם מקדח וידיה ( לא כזה שמשתמשים לקדוח בטון )
בתקווה שיש לך יד מספיק יציבה

איציק

מוני אורבך
12-02-22, 19:21
כבר ניסיתי את זה.
הוא אכן מכרסם אותו אבל מאוד מאוד לאט.
ברבע שעה הצלחתי להוריד שני מילימטר (בהערכה כמובן)
נקווה שמקדח יהלום יעשה עבודה יותר טובה

-->