AvnerN
16-02-22, 00:55
אני לא מכונאי רכב ולכן אני מעלה תהיה / שאלה, לא קובע עובדה;
קיבלתי עצה להימנע מנסיעה עם פחות מ-x (רבע, שליש, חצי, תלוי במייעץ) מיכל דלק, כי הלכלוך עלול לסתום את האינג׳קטורים (מנוע דיזל, כמובן).
אני לא מצליח לחשוב על הרבה מנגנוני שאיבת דלק שאינם מבוססים על שאיבה מתחתית המיכל, למעט מערכת שאיבה צפה - פתרון שלא נשמע לי סביר לפחות ברכבים בני 15-20 שנה (אלו שלכאורה רגישים יותר לסתימת אינג׳קטורים).
בהנחה שמערכת השאיבה אכן יונקת מתחתית המיכל, מה זה משנה אם הוא מלא או בשמינית? אם מדובר בבעיית משקעים, זיהום האינג׳קטורים אינו תלוי בכמות הדלק במיכל אלא בכמות המשקעים הגדלה עם זמן השימוש ברכב. האם מדובר בעניין של ריכוז חלקיקים בעיתיים שעולה עם ירידת כמות הדלק, ומעלה את כמות החלקיקים ליחידת זמן שעוברים באינג׳קטור? האם מדובר במערכת שאיבה צפה?
בקיצור, אשמח להסבר על מערכת שאיבה סטנדרטית (מהצד של מיכל הדלק, כמובן, לא כל מערכת הדלק) שיבהיר לי האם מדובר בצ׳יזבאט או בטכניקה נכונה להימנע מבעיות.
קיבלתי עצה להימנע מנסיעה עם פחות מ-x (רבע, שליש, חצי, תלוי במייעץ) מיכל דלק, כי הלכלוך עלול לסתום את האינג׳קטורים (מנוע דיזל, כמובן).
אני לא מצליח לחשוב על הרבה מנגנוני שאיבת דלק שאינם מבוססים על שאיבה מתחתית המיכל, למעט מערכת שאיבה צפה - פתרון שלא נשמע לי סביר לפחות ברכבים בני 15-20 שנה (אלו שלכאורה רגישים יותר לסתימת אינג׳קטורים).
בהנחה שמערכת השאיבה אכן יונקת מתחתית המיכל, מה זה משנה אם הוא מלא או בשמינית? אם מדובר בבעיית משקעים, זיהום האינג׳קטורים אינו תלוי בכמות הדלק במיכל אלא בכמות המשקעים הגדלה עם זמן השימוש ברכב. האם מדובר בעניין של ריכוז חלקיקים בעיתיים שעולה עם ירידת כמות הדלק, ומעלה את כמות החלקיקים ליחידת זמן שעוברים באינג׳קטור? האם מדובר במערכת שאיבה צפה?
בקיצור, אשמח להסבר על מערכת שאיבה סטנדרטית (מהצד של מיכל הדלק, כמובן, לא כל מערכת הדלק) שיבהיר לי האם מדובר בצ׳יזבאט או בטכניקה נכונה להימנע מבעיות.