צפייה בגרסה מלאה : מסנן אויר מקורי/תחליפי לרכב טיולים.
הגיע הזמן להחליף מסנן אויר בהילקס.
נכון להיום הרכב משמש לטיולים בלבד ועושה כ-5000 קמ בשנה.
עד היום השתמשתי רק במסננים מקוריים.
בחנויות החלפים שבדכ הייתי קונה בעבר אין מסנן מקורי. גם בחברה בב"ש אין. צריך להזמין מהמחסן המרכזי והמחיר 330₪ (בטח גם לפני מע''מ).
פתאום התחלתי לחשוב שאולי זה בסדר להשתמש במסנן חליפי.
מה אומרים?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ehudzeelim
16-02-22, 11:55
באופן כללי (לא לגבי היילקס ספציפית) לדעתי מייחסים חשיבות רבה מדי למסנן אוויר מקורי.
בכל הרכבים שלי בעשרות שנים ומאות אלפי ק"מ (ואף יותר מזה) לא השתמשתי מעולם במסנן מקורי.
המוסו שלי עם מעל 400k קמ, לא יודע מה זה מסנן מקורי.
לאחרונה עברתי לפילטר רב פעמי k&n מהסיבה שבקילומטראז הגבוה שאני עושה זה יוצא משתלם כלכלית ( אני עושה כ-40k בשנה).
מעולם לא שמעתי על נזק למנוע כתוצאה משימוש במסנן תחליפי.
לדעתי במחיר המצטבר של פי 5-10 בערך (ההפרש בין מקורי לתחליפי) כשעושים חישוב לאורך זמן על כלל הפילטרים, מגלים שבעצם כלכלית יותר משתלם להשתמש בתחליפי. כי ההפרש בעלות הפילטרים תגיע לעלות החלפת המנוע..
כמובן הכל בהנחה שתדירות ההחלפה של הפילטרים היא גבוהה, זאת נקודה חשובה.
לעניות דעתי מה שהכי חשוב וקריטי לשמירה על המנוע, ובסדר הזה:
1) תדירות החלפת שמן מנוע+פילטרים
2) איכות השמנים
3) מערכת קירור ואיכות נוזל הקירור.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
אני אומר בדיוק הפוך מאהוד.
ולגבי רב פעמיים של k&n, מנסיון באופנועים,הם לא יודעים להתמודד עם סינון של תנאי שטח, ומכניסים הרבה יותר אבק מפילטר רגיל.
רק מקורי וש-כו-ת-ב גם על האריזה וגם עליו-TOYOTA ומספר קטלוגי
ehudzeelim
16-02-22, 12:14
אני אומר בדיוק הפוך מאהוד.
ולגבי רב פעמיים של k&n, מנסיון באופנועים,הם לא יודעים להתמודד עם סינון של תנאי שטח, ומכניסים הרבה יותר אבק מפילטר רגיל.
סבבה, אני חושב שאם אתה אומר הפוך אז צריך שזה יהיה מבוסס על ניסיון כלשהו, נתונים. אשמח להחכים.
לגבי הרב פעמי דווקא ויזואלית נראה לי שלאחר 10k הוא די סתום מאבק בדומה לפילטר רגיל, אבל כאמור אני חדש בתחום אז לא חווה דעה. נדבר עוד חצי מיליון קמ :)
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
יש איזה ברנש שעשה ניסוי באמריקה.
השווה מסננים מקוריים לכל מיני תחליפים כולל רב פעמיים.
התוצאות חד משמעיות לטובת המקורי או תחליפים מחברות מאוד ספציפיות וגם שם הביצועים של המקורי עדיין טובים יותר.
אני אוכל לחפש בערב כשאהיה ליד המחשב.
אני.... רק מקורי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
16-02-22, 12:32
יש איזה ברנש שעשה ניסוי באמריקה.
השווה מסננים מקוריים לכל מיני תחליפים כולל רב פעמיים.
התוצאות חד משמעיות לטובת המקורי או תחליפים מחברות מאוד ספציפיות וגם שם הביצועים של המקורי עדיין טובים יותר.
אני אוכל לחפש בערב כשאהיה ליד המחשב.
אני.... רק מקורי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאין ספק שפילטר מקורי הוא הכי טוב.
הנקודה שאני מנסה להדגיש: מה ההשפעה לגבי תוחלת חיי המנוע? האם ההפרש ברמת הסינון משמעותי? האם זה בטל בשישים ביחס לגורמי נזק אחרים? לדעתי כן. תחליף בזמן והכשל לא יגיע משם. גם לא במובן של בלאי משמעותי. התחליפי מסנן מספיק טוב.
והנקודה השניה היא כלכלית: 4 פילטרים מקוריים בשנה, שמן אוויר וסולר מצטברים ב-3 עד 5 שנים לעלות מנוע במוסו. תחשבו על זה.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
כמה עולה במגהזיפ ?
(יש לי הזמנה פתוחה שם שעוד לא נשלחה, אולי עוד תספיק לתפוס טרמפ)
אין ספק שפילטר מקורי הוא הכי טוב.
הנקודה שאני מנסה להדגיש: מה ההשפעה לגבי תוחלת חיי המנוע? האם ההפרש ברמת הסינון משמעותי? האם זה בטל בשישים ביחס לגורמי נזק אחרים? לדעתי כן. תחליף בזמן והכשל לא יגיע משם. גם לא במובן של בלאי משמעותי. התחליפי מסנן מספיק טוב.
מה שאסף כתב+ העלתי לכאן בעבר טבלאות השוואת ספיקת אויר וכנגזרת כמה לכלוך עובר בפילטרים שונים.
הכי גרוע היה K&N בתחילה במעבר אבק כי המרווחים גדולים, ואחכ הפך להיות הכי סתום ומגביל כי השמן יצר עיסה שחסמה את המעברים.
פילטרים זולים במבחנים האלו מציגים תוצאות גרועות של סינון מחד, ובגלל שטח סינון קטן גם נסתמים מהר יותר מפילטר איכותי עם שטח פנים גדול (חוסכים עליך גם באיכות הסינון וגם בשטח הסינון),
אבק/סילט שעובר את המסנן זה הסיליקות הכי קטנות, והכי קשות.
יחד עם השמן, אתה מייצר משחת שחיקה במנוע שמגיע לכל מקום עם השמן.
והנקודה השניה היא כלכלית: 4 פילטרים מקוריים בשנה, שמן אוויר וסולר מצטברים ב-3 עד 5 שנים לעלות מנוע במוסו. תחשבו על זה.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
הפילטר המקורי של טויוטה מיועד לאינטרוול החלפה בסביבה מאובקת כל 40Kקמ.. כלומר, בסביבה נקיה תחליף בגלל התיישנות לפני שהוא נסתם אז גם השיקול הכלכלי לא רלוונטי במקרה הזה.
לא חייב מקורי טויוטה (מיוצר עבורם עי Denso אם אני זוכר נכון) להיילקס אבל בהצלחה למצוא תחליפי איכותי לא מזוייף בארץ.
דויד,
רוצה לחסוך באמת?
פילטר מקורי+מד ספיקה על צנרת היניקה אחרי הפילטר שתציג לך מה מצב הפילטר.
ככה תוכל להחליף לפי מצב הפילטר ולאו דווקא לפי קמ קשיח.
WIX Filters - 24800 Heavy Duty Air Filter Service Gauge, Pack of 1 https://www.amazon.com/dp/B000CSGT7S/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_8B30E11KDKJ78QR J4FSV
ehudzeelim
16-02-22, 13:56
מה שאסף כתב+ העלתי לכאן בעבר טבלאות השוואת ספיקת אויר וכנגזרת כמה לכלוך עובר בפילטרים שונים.
הכי גרוע היה K&N בתחילה במעבר אבק כי המרווחים גדולים, ואחכ הפך להיות הכי סתום ומגביל כי השמן יצר עיסה שחסמה את המעברים.
פילטרים זולים במבחנים האלו מציגים תוצאות גרועות של סינון מחד, ובגלל שטח סינון קטן גם נסתמים מהר יותר מפילטר איכותי עם שטח פנים גדול (חוסכים עליך גם באיכות הסינון וגם בשטח הסינון),
אבק/סילט שעובר את המסנן זה הסיליקות הכי קטנות, והכי קשות.
יחד עם השמן, אתה מייצר משחת שחיקה במנוע שמגיע לכל מקום עם השמן.
הפילטר המקורי של טויוטה מיועד לאינטרוול החלפה בסביבה מאובקת כל 40Kקמ.. כלומר, בסביבה נקיה תחליף בגלל התיישנות לפני שהוא נסתם אז גם השיקול הכלכלי לא רלוונטי במקרה הזה.
לא חייב מקורי טויוטה (מיוצר עבורם עי Denso אם אני זוכר נכון) להיילקס אבל בהצלחה למצוא תחליפי איכותי לא מזוייף בארץ.
דויד,
רוצה לחסוך באמת?
פילטר מקורי+מד ספיקה על צנרת היניקה אחרי הפילטר שתציג לך מה מצב הפילטר.
ככה תוכל להחליף לפי מצב הפילטר ולאו דווקא לפי קמ קשיח.
WIX Filters - 24800 Heavy Duty Air Filter Service Gauge, Pack of 1 https://www.amazon.com/dp/B000CSGT7S/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_8B30E11KDKJ78QR J4FSV
לא דיברתי על איכות הסינון. התמקדתי בנזק. המבחנים שאתה מדבר עליהם מדברים על רמת הסינון. להגיד שאתה מייצר משחת שחיקה במנוע, זאת כבר מסקנה שלך אבל אשמח אם תגבה את זה בנתונים מדודים של השוואה בשחיקה בתנאים זהים עם פילטר אוויר שונה. אני לא מכיר נתונים כאלה אבל בהחלט מעניין אם זה נבדק.
וכמה דיוקים:
אבק וסילט זה אותו דבר (בעברית-טין או אבק/סילט באנגלית) והכוונה לחלקיקים בטווח גדלים מסוים, אין קשר לחומר ממנו הם עשויים. הם יכולים להיות סיליקטים ויכולים להיות גם דברים אחרים. באבק במובן היומיומי ולא המדעי, אכן יש כמויות גדולות של סילט אבל,
הסיליקטים הקטנים ביותר דווקא נמצאים בפרקצייה שנקראת חרסיות, והם יכולים להיות קטנים בסדרי גודל מסילט (או אבק).
בשורה תחתונה, אני עדיין מחפש את המנוע שהוכח ששימוש בפילטרים לא מקוריים גרם לשחיקה שלו באופן שהשפיע על תוחלת חיי המנוע בהשוואה לשימוש בפילטר מקורי.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
העניין כאן הוא איכות הסינון,לא ״מקורי מול תחליפי״.
אם מצאת פטנט לפילטר חליפי איכותי שמתקרב לרמת המקור, בעשירית מחיר, שיחקת אותה. שתף אותנו.
הנזק הוא נגזרת של איכות הסינון.
אם אתה חושב אחרת, סע בלי פילטר, הכי זול.
בארץ, סיליקות מהוות מרכיב דומיננטי באבק בגודל סילט שמקורו ב-לס בדרום וממקור בזלתי בצפון.
זה מגיע לשמן כי זה מה שהשמן עושה.. שוטף את דפנות הצילינדר בעבודת המנוע.
ואז קיבלת משחת שחיקה שרצה במנוע.
יש ברשת מספיק סרטונים שמראים את הנזק למנוע, מוזמן לחפש.
העלתי לכאן בעבר טבלאות השוואה בכמויות האבק שעובר פילטרים מסוגים שונים.
אולי מצאת פטנט לעבודת מנוע בעירה פנימית עם אויר לא מסונן, לך על זה! נשמע לי מוצר מנצח.
ehudzeelim
16-02-22, 15:59
העניין כאן הוא איכות הסינון,לא ״מקורי מול תחליפי״.
אם מצאת פטנט לפילטר חליפי איכותי שמתקרב לרמת המקור, בעשירית מחיר, שיחקת אותה. שתף אותנו.
הנזק הוא נגזרת של איכות הסינון.
אם אתה חושב אחרת, סע בלי פילטר, הכי זול.
בארץ, סיליקות מהוות מרכיב דומיננטי באבק בגודל סילט שמקורו ב-לס בדרום וממקור בזלתי בצפון.
זה מגיע לשמן כי זה מה שהשמן עושה.. שוטף את דפנות הצילינדר בעבודת המנוע.
ואז קיבלת משחת שחיקה שרצה במנוע.
יש ברשת מספיק סרטונים שמראים את הנזק למנוע, מוזמן לחפש.
העלתי לכאן בעבר טבלאות השוואה בכמויות האבק שעובר פילטרים מסוגים שונים.
אולי מצאת פטנט לעבודת מנוע בעירה פנימית עם אויר לא מסונן, לך על זה! נשמע לי מוצר מנצח.
לא מצאתי פטנט לעבודה עם אוויר לא מסונן. זה כמובן גם לא מה שכתבתי. אבל כן בהחלט מצאתי שפילטר תחליפי שעולה פחות מרבע (לפעמים הרבה פחות) עושה את העבודה מספיק טוב לדעתי. ולכן שיתפתי!
כמובן שזכותך להטיל ספק ולחשוב אחרת. ניסיוני מוכיח שלאחר יותר מ-400k קמ (ולא ברכב אחד), אין נזק מיוחד, המנועים עובדים כרגיל, לא אוכלים שמן ולא מראים סימני שחיקה. ומכיוון שזה הניסיון שלי, רק על זה אני יכול לחתום.
תכלס חובת ההוכחה היא על מי שטוען ההיפך, ובינתיים לא הוכח לי שאני טועה.. עדיין ממתין בסבלנות ואשמח ללמוד מבעלי ניסיון אחר.
טבלאות על רמת סינון אינן הוכחה.
מדידה של בלאי לאחר תקופת שימוש בשני טיפולים שונים (שני סוגי פילטרים למשל) היא כבר כן הוכחה.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
לא מצאתי פטנט לעבודה עם אוויר לא מסונן. זה כמובן גם לא מה שכתבתי. אבל כן בהחלט מצאתי שפילטר תחליפי שעולה פחות מרבע (לפעמים הרבה פחות) עושה את העבודה מספיק טוב לדעתי. ולכן שיתפתי!
בדקת איכות סינון שלה חליפיים הזולים?
הסתכלת על מבחנים השוואתיים אמפיריים או שהכל תחושת בטן?
בוא תוכיח,נראה לי שכולנו נשמח לגלות פטנט זול שחוסך כסף בלי להתפשר על איכות.
כשיצרן רציני כמו טויוטה מצהיר על איכות סינון לטווח 40kקמ גם אין הצדקה כלכלית ללכת על החלפות זולות נחותות בסינון.
ehudzeelim
16-02-22, 16:14
׳‘׳“׳§׳× ׳׳™׳›׳•׳× ׳¡׳™׳*׳•׳ ׳©׳׳” ׳—׳׳™׳₪׳™׳™׳ ׳”׳–׳•׳׳™׳?
׳”׳¡׳×׳›׳׳× ׳¢׳ ׳׳‘׳—׳*׳™׳ ׳”׳©׳•׳•׳׳×׳™׳™׳ ׳׳׳₪׳™׳¨׳™׳™׳ ׳׳• ׳©׳”׳›׳ ׳×׳—׳•׳©׳× ׳‘׳˜׳?
׳‘׳•׳ ׳×׳•׳›׳™׳—,׳*׳¨׳׳” ׳׳™ ׳©׳›׳•׳׳*׳• ׳*׳©׳׳— ׳׳’׳׳•׳× ׳₪׳˜׳*׳˜ ׳–׳•׳ ׳©׳—׳•׳¡׳ ׳›׳¡׳£ ׳‘׳׳™ ׳׳”׳×׳₪׳©׳¨ ׳¢׳ ׳׳™׳›׳•׳×.
׳›׳©׳™׳¦׳¨׳ ׳¨׳¦׳™׳*׳™ ׳›׳׳• ׳˜׳•׳™׳•׳˜׳” ׳׳¦׳”׳™׳¨ ׳¢׳ ׳׳™׳›׳•׳× ׳¡׳™׳*׳•׳ ׳׳˜׳•׳•׳— 40k׳§׳ ׳’׳ ׳׳™׳ ׳”׳¦׳“׳§׳” ׳›׳׳›׳׳™׳× ׳׳׳›׳× ׳¢׳ ׳”׳—׳׳₪׳•׳× ׳–׳•׳׳•׳× ׳*׳—׳•׳×׳•׳× ׳‘׳¡׳™׳*׳•׳.
׳׳ ׳׳×׳” ׳§׳•׳¨׳ ׳׳*׳™׳¡׳™׳•׳ ׳©׳ ׳©׳*׳™׳ ׳¨׳‘׳•׳× ׳•׳”׳¨׳‘׳” ׳§׳™׳׳•׳׳˜׳¨׳™׳, ׳•׳™׳“׳™׳¢׳× ׳”׳׳¦׳‘ ׳©׳ ׳”׳׳*׳•׳¢ ׳×׳—׳•׳©׳× ׳‘׳˜׳, ׳׳– ׳›׳.
׳˜׳•׳™׳•׳˜׳” ׳™׳¦׳¨׳ ׳¨׳¦׳™׳*׳™ ׳׳‘׳ ׳׳ ׳‘׳¨׳•׳¨ ׳׳™ ׳׳™׳ ׳–׳” ׳§׳©׳•׳¨.
׳’׳ ׳₪׳•׳׳§׳¡׳•׳•׳׳’׳ ׳•׳׳׳•׳“׳™ ׳™׳¦׳¨׳*׳™׳•׳× ׳¨׳¦׳™׳*׳™׳•׳× ׳©׳”׳¦׳”׳™׳¨׳• ׳›׳ ׳׳™׳*׳™ ׳”׳¦׳”׳¨׳•׳×.. ׳“׳™׳–׳׳’׳™׳™׳˜ ׳׳›׳™׳¨?
׳׳*׳™ ׳¡׳•׳׳ ׳¢׳ ׳”׳*׳™׳¡׳™׳•׳ ׳©׳׳™, ׳•׳©׳ ׳׳*׳©׳™׳ ׳׳׳ ׳׳™׳*׳˜׳¨׳¡׳™׳ ׳׳©׳׳©׳×׳₪׳™׳ ׳׳”׳™׳“׳¢ ׳©׳׳”׳.
׳™׳¦׳¨׳*׳™׳•׳× ׳”׳¨׳›׳‘? ׳*׳• ׳‘׳׳׳×..
ehudzeelim
16-02-22, 16:28
׳�׳� ׳�׳×׳” ׳§׳•׳¨׳� ׳�׳*׳[emoji769]׳¡׳[emoji769]׳•׳� ׳[emoji2398]׳� ׳[emoji2398]׳*׳[emoji769]׳� ׳¨׳‘׳•׳× ׳•׳”׳¨׳‘׳” ׳§׳[emoji769]׳�׳•׳�׳˜׳¨׳[emoji769]׳�, ׳•׳[emoji769]׳“׳[emoji769]׳¢׳× ׳”׳�׳¦׳‘ ׳[emoji2398]׳� ׳”׳�׳*׳•׳¢ ׳×׳—׳•׳[emoji2398]׳× ׳‘׳˜׳�, ׳�׳– ׳›׳�.
׳˜׳•׳[emoji769]׳•׳˜׳” ׳[emoji769]׳¦׳¨׳� ׳¨׳¦׳[emoji769]׳*׳[emoji769] ׳�׳‘׳� ׳�׳� ׳‘׳¨׳•׳¨ ׳�׳[emoji769] ׳�׳[emoji769]׳� ׳–׳” ׳§׳[emoji2398]׳•׳¨.
׳’׳� ׳₪׳•׳�׳§׳¡׳•׳•׳�׳’׳� ׳•׳�׳�׳•׳“׳[emoji769] ׳[emoji769]׳¦׳¨׳*׳[emoji769]׳•׳× ׳¨׳¦׳[emoji769]׳*׳[emoji769]׳•׳× ׳[emoji2398]׳”׳¦׳”׳[emoji769]׳¨׳• ׳›׳� ׳�׳[emoji769]׳*׳[emoji769] ׳”׳¦׳”׳¨׳•׳×.. ׳“׳[emoji769]׳–׳�׳’׳[emoji769]׳[emoji769]׳˜ ׳�׳›׳[emoji769]׳¨?
׳�׳*׳[emoji769] ׳¡׳•׳�׳� ׳¢׳� ׳”׳*׳[emoji769]׳¡׳[emoji769]׳•׳� ׳[emoji2398]׳�׳[emoji769], ׳•׳[emoji2398]׳� ׳�׳*׳[emoji2398]׳[emoji769]׳� ׳�׳�׳� ׳�׳[emoji769]׳*׳˜׳¨׳¡׳[emoji769]׳� ׳�׳[emoji2398]׳�׳[emoji2398]׳×׳₪׳[emoji769]׳� ׳�׳”׳[emoji769]׳“׳¢ ׳[emoji2398]׳�׳”׳�.
׳[emoji769]׳¦׳¨׳*׳[emoji769]׳•׳× ׳”׳¨׳›׳‘? ׳*׳• ׳‘׳�׳�׳×..ובעברית;
שיתפתי את ניסיוני המוכח. תקרא לזה תחושת בטן, זה לא ישנה.
ולגבי טויוטה, כן, יצרן רכב רציני. מה הקשר? גם פולקסוואגן ואאודי יצרניות רציניות. זה לא הפריע להן להצהיר הצהרות (דיזלגייט מכיר?)
אני מעדיף להקשיב לבעלי ניסיון נטולי אינטרסים ( עד כמה שאפשר) ואובייקטיבים.
חברות הרכב? נו באמת..
הדוגמה הטובה ביותר עד כמה חברות הרכב דואגות לשלום המכוניות שלהן הוא זמזם התראה על חום מנוע שמותקן אצלן בכל רכב..
:)
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
אני וגם דורון ראינו ניסויים תקניים שמראים שאיכות הסינון של מסננים מקוריים - משמעותית טובה יותר משל תחליפים שהם לא מיצרני סינון יעודיים כמו דונלדסון למשל.
ניסוי כזה מתבצע על ידי שואב אבק הספיקה ידועה. בצד השני של הפילטר אויר מאובק לפי גודל וצפיפות תקנית של אבק באוויר. שוקלים את הפילטר לפני ואחרי הניסוי. שוקלים גם את האבק בשואב. בגדול אנחנו רוצים שבפילטר יהיה הרבה אבק ובשואב מעט.
נשאלה שאלת המשך - אז מה?
כלומר - מה זה באמת משנה רמת סינון? זה באמת פוגע במנוע? למה סתם להוציא כסף? מה כבר יקרה?
אז אני אספר על... מישהו. גלש כאן פעם בפורום. היה קונה רכב, לא גרוטאה - רכב יקר יחסית. עושה טיפול ויותר לא מטפל. לא מחליף שמנים לא פילטרים עזוב אותי. אחרי עשרות אלפי קילומטרים כשמשהו מתחיל להרעיש / לא לסחוב - עושה טיפול גדול מחליף את כל השמנים והפילטרים ומוכר את האוטו 'אחרי טיפול גדול'. כלכלית זה היה לו מוצלח. אני בחיים לא הייתי קונה ממנו רכב משומש.
אז כן. אפשר להתעלם מהוראות היצרן ולצאת מזה בלי נזק... כלומר שהנזק יהיה למי שיקנה ממך את הרכב. לך לא יהיה נזק מסינון לא מספיק. אפילו אפשר להרוויח מזה כלכלית כי מנוע עם פילטר שלא מסנן ולא חוסם גם צורך פחות דלק.
אבל תת-סינון גורם נזקים ממשיים. ראיתי מבפנים מנועים שנראים כאילו מישהו שייף אותם. את הצילינדרים ואת המיסבים. והכל מאבק וחול. זה רע ואין דרך חזרה למנוע שהשם אבק במקום אוויר
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
16-02-22, 20:50
׳׳*׳™ ׳׳ ׳‘׳§׳˜׳¢ ׳©׳ ׳׳*׳¦׳, ׳•׳׳׳›׳•׳¨..
׳”׳׳•׳¡׳• ׳©׳׳™ ׳׳¦׳׳™ 8 ׳©׳*׳™׳. 300 ׳׳׳£ ׳§"׳ ׳׳¦׳׳™. 400K ׳¡׳”"׳›.
׳™׳© ׳׳*׳• ׳‘׳׳©׳₪׳—׳” ׳¢׳•׳“ ׳׳•׳¡׳•, 11 ׳©׳*׳” ׳׳¦׳׳*׳•. ׳¢׳ 400K.
׳•׳’׳ ׳¢׳•׳“ ׳׳—׳“, ׳¨׳§ 9 ׳©׳*׳™׳ ׳׳¦׳׳*׳• ׳‘׳׳©׳₪׳—׳”, ׳¢׳ 450K..
׳•׳¢׳•׳“ ׳׳—׳“ "׳¦׳¢׳™׳¨".. ׳¨׳§ ׳¢׳ 220K.. (׳”׳•׳ ׳›׳׳•׳‘׳ ׳©׳ ׳׳©׳×׳™)
׳¡׳”"׳› 1.4 ׳׳׳™׳•׳ ׳§"׳ ׳׳¦׳˜׳‘׳¨. ׳׳×׳•׳›׳ 700K ׳׳¦׳׳*׳•. ׳׳× ׳›׳•׳׳ ׳׳*׳™ ׳§׳*׳™׳×׳™. ׳›׳•׳׳ ׳‘׳*׳™ 20 ׳©׳*׳” ׳₪׳׳•׳¡ ׳׳™׳*׳•׳¡. ׳›׳•׳׳ ׳¢׳ ׳₪׳™׳׳˜׳¨׳™׳ ׳×׳—׳׳™׳₪׳™׳™׳ ׳׳׳– ׳©׳”׳ ׳׳¦׳׳*׳•. ׳›׳•׳׳ ׳¢׳ ׳׳*׳•׳¢ ׳׳§׳•׳¨׳™. ׳›׳•׳׳ ׳‘׳׳¦׳‘ ׳˜׳•׳‘.. ׳*׳•׳¡׳¢׳™׳ ׳™׳•׳׳™׳•׳ ׳•׳׳˜׳•׳₪׳׳™׳. ׳—׳׳§׳ ׳*׳•׳¡׳¢׳™׳ ׳”׳¨׳‘׳” ׳‘׳©׳˜׳—. ׳‘׳¢׳™׳§׳¨ ׳‘׳¢׳¨׳‘׳”, ׳’׳ ׳‘׳׳¡׳’׳¨׳× ׳¢׳‘׳•׳“׳”. ׳›׳‘׳¨ ׳”׳¨׳‘׳” ׳©׳*׳™׳. ׳•׳׳*׳™ ׳׳ ׳׳•׳›׳¨.. ׳¨׳§ ׳§׳•׳*׳” ;) ׳׳– ׳—׳©׳•׳‘ ׳׳™ ׳׳©׳׳•׳¨ ׳¢׳׳™׳”׳ ׳׳¢׳•׳“ ׳©׳*׳™׳ ׳¨׳‘׳•׳×.
׳”׳™׳• ׳׳™ ׳¢׳•׳“ ׳”׳¨׳‘׳” ׳¨׳›׳‘׳™׳, ׳›׳•׳׳ ׳©׳¨׳“׳• ׳”׳™׳˜׳‘ ׳¢׳ ׳₪׳™׳׳˜׳¨׳™׳ ׳×׳—׳׳™׳₪׳™׳™׳.
׳₪׳™׳¨׳§׳×׳™ ׳›׳׳” ׳׳*׳•׳¢׳™׳ ׳‘׳—׳™׳™׳ ׳©׳׳™, ׳¢׳©׳™׳×׳™ ׳׳•׳‘׳¨׳•׳ ׳׳• ׳©׳*׳™׳™׳, ׳•׳׳*׳™ ׳™׳•׳“׳¢ ׳‘׳“׳™׳•׳§ ׳׳™׳ ׳*׳¨׳׳” ׳*׳–׳§ ׳©׳ ׳*׳¡׳™׳¢׳” ׳‘׳׳™ ׳₪׳™׳׳˜׳¨ ׳׳•׳•׳™׳¨. ׳’׳ ׳׳× ׳”"׳*׳™׳¡׳•׳™" ׳”׳–׳” ׳¢׳©׳™׳×׳™ ׳‘׳¦׳¢׳™׳¨׳•׳×׳™..
׳‘׳¨׳•׳¨ ׳©׳¨׳׳× ׳¡׳™׳*׳•׳ ׳׳©׳*׳”. ׳׳×׳ ׳—׳•׳©׳‘׳™׳ ׳©׳₪׳™׳׳˜׳¨ ׳×׳—׳׳™׳₪׳™ ׳׳ ׳¢׳•׳©׳” ׳׳× ׳”׳¢׳‘׳•׳“׳” ׳‘׳¨׳׳” ׳׳¡׳₪׳§׳×. ׳׳*׳™ ׳—׳•׳©׳‘ ׳©׳›׳. (׳₪׳™׳׳˜׳¨ ׳׳§׳•׳¨׳™ ׳™׳¢׳©׳” ׳¢׳‘׳•׳“׳” ׳™׳•׳×׳¨ ׳˜׳•׳‘׳”, ׳’׳ ׳–׳” ׳*׳›׳•׳).
׳“׳•׳¨׳•׳ ׳§׳•׳¨׳ ׳׳–׳” ׳×׳—׳•׳©׳× ׳‘׳˜׳. ׳׳*׳™ ׳§׳•׳¨׳ ׳׳–׳” ׳*׳™׳¡׳™׳•׳, ׳•׳₪׳™׳¨׳˜׳×׳™ ׳׳¢׳™׳..
׳–׳” ׳׳ ׳*׳™׳¡׳•׳™ ׳׳“׳¢׳™. ׳¨׳§ ׳*׳™׳¡׳™׳•׳ ׳׳™׳©׳™. ׳׳‘׳ ׳*׳™׳¡׳™׳•׳ ׳¢׳ 4 ׳¨׳›׳‘׳™׳ ׳•׳”׳¨׳‘׳” ׳§׳™׳׳•׳׳˜׳¨׳׳–'.
׳”׳׳¡׳§׳*׳” ׳©׳׳™ ׳”׳™׳ ׳©׳׳ ׳©׳•׳•׳” ׳׳”׳©׳§׳™׳¢ ׳‘׳₪׳™׳׳˜׳¨׳™׳ ׳׳§׳•׳¨׳™׳™׳. ׳—׳™׳©׳•׳‘ ׳›׳׳›׳׳™ ׳*׳˜׳•, ׳׳•׳›׳™׳— ׳׳× ׳–׳” ׳‘׳׳™ ׳©׳•׳ ׳¡׳₪׳§. ׳›׳*׳¨׳׳” ׳©׳׳ ׳*׳¡׳›׳™׳.. ׳•׳–׳” ׳’׳ ׳‘׳¡׳“׳¨.
׳׳“׳¢׳×׳™ ׳׳” ׳©׳‘׳¨׳•׳‘ ׳”׳׳§׳¨׳™׳ ׳׳§׳¦׳¨ ׳׳× ׳—׳™׳™ ׳”׳׳*׳•׳¢׳™׳ ׳׳׳” ׳’׳•׳¨׳׳™׳ ׳׳—׳¨׳™׳ ׳•׳₪׳™׳¨׳˜׳×׳™ ׳‘׳”׳•׳“׳¢׳” ׳”׳¨׳׳©׳•׳*׳” ׳׳¢׳™׳.
ehudzeelim
16-02-22, 21:03
ואם מישהו מהמנהלים יודע איך לתרגם את זה..
זה יהיה נחמד [emoji23]
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
16-02-22, 21:12
אחרי נסיון של עשרות שנים בכל מיני מסננים
מקוריים / תחליפים / מזויפים עם לוגו מקורי/ חלולים שאין בתוך המסנן כלום
הבעיה / תקלה שהיתה מאד קשה לזיהוי . זה מסנן אויר " שהוא יותר מידי טוב "
פשוט חונק את המנוע !!
אבל הוא חונק רק מעל כמות אויר מסויימת ( באמצע עליה )
בקיצור תפסיקו לעשות ניסיונות וחסכון בגרוש
מסנן שמן מנוע
מסנן אויר
מסנן דלק
רק מקורי וכדאי לבדוק שהוא באמת מקורי ( ואללה לא יודע איך לבדוק ) יש בשוק הרבה זיופים
איציק
ehudzeelim
16-02-22, 23:32
אז אני אספר על... מישהו. גלש כאן פעם בפורום. היה קונה רכב, לא גרוטאה - רכב יקר יחסית. עושה טיפול ויותר לא מטפל. לא מחליף שמנים לא פילטרים עזוב אותי. אחרי עשרות אלפי קילומטרים כשמשהו מתחיל להרעיש / לא לסחוב - עושה טיפול גדול מחליף את כל השמנים והפילטרים ומוכר את האוטו 'אחרי טיפול גדול'. כלכלית זה היה לו מוצלח. אני בחיים לא הייתי קונה ממנו רכב משומש.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הסיפור הזה מחזק בדיוק את מה שאמרתי בתגובות הראשונות, תדירות ההחלפה היא החשובה.
ולעצם העניין,
הרכבים שלנו אצלנו שנים רבות: ארבעה מוסו, כולם בין 8-12 שנה אצלי, 3 מהם עם 400-450k קמ. אחד "חדש" עם 220k (של אשתי כמובן).
כולם מטופלים היטב ובמצב טוב נוסעים יומיום.
כולם עם מנועים מקוריים ללא אכילת שמן וכיוב'. עוברים טסט בלי קומבינות, ללא בעיית זיהום אוויר. כולם בני 20 שנה פלוס מינוס.
סה"כ עשו 1.4 מיליון ק"מ, מתוכם 700k ק"מ אצלי. כולם עם פילטרים תחליפיים. לא מכירים פילטר מקורי. חלקם נוסעים הרבה בשטח. אחד מהם כל שבוע יורד מהמרכז לערבה כולל עבודה בשטח. כלומר רואים הרבה אבק ועושים הרבה קילומטראז'.
אני מתכוון להחזיק אותם עוד שנים רבות. מעולם לא מכרתי מוסו :). מעולם גם לא נתקעתי עם מוסו בדרך.
אני מטפל בהם לרוב לבד, משקיע בשמנים איכותיים, ובתדירות החלפה, ויודע מה זה נזק של נסיעה בלי פילטר אוויר. בין עוונותי בצעירותי בדקתי גם את זה..
היו לי מספיק רכבים בחיים,
עשיתי אוברול או שניים ועוד הרבה עבודות מכונאות וכל השנים טיפלתי בכל הרכבים שלי בעצמי בהנאה וכתחביב. לא מתיימר להיות מכונאי מקצועי, אני רחוק מזה, אבל גם לא מנחש ולא מהמר
לגבי מה שאיציק כתב, אני מסכים ומעריך את הניסיון שלך, קטונתי. אבל את הניסיון שלי בפילטרים כבר עשיתי, ולכן מבחינתי זה מוכח, ברכבים שלי.
אם הייתי היום לפני הניסיון הזה, יכול להיות שהייתי מקשיב לך ולא נוגע בתחליפי. אבל אני כבר אחרי זה. והניסיון היה מוצלח.. ומאד כלכלי.
לגבי מי שמחזיק רכב אחד, שנוסע 5000 ק"מ בשנה, זה באמת לא משמעותי, מקורי או תחליפי. לא מבחינת הכסף וגם לא מבחינת הבלאי.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
יש תחליפיים טובים ויש זבל. איזה אתה שם ?
ehudzeelim
17-02-22, 00:17
יש תחליפיים טובים ויש זבל. איזה אתה שם ?בפילטרי שמן בדרך כלל mann או mahle, אבל יצא לי לשים גם אחרים לא מוכרים.
בפילטרי סולר-הכי זול. גם ככה הכל מזויף.
בפילטר אויר כנ"ל. לאחרונה עברתי רק במוסו אחד ל-k&n, אז הוא נכנס לניסוי :)
במוסו הספציפי הזה אני גם משתמש בשמן מינרלי 15-40,
בכל השאר בשמן חצי סינטטי 10-40. אבל כולם איכותיים (וולווליין או ליקווי-מולי). עוד ניסוי..
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
בפילטרי שמן בדרך כלל mann או mahle, אבל יצא לי לשים גם אחרים לא מוכרים.
בפילטרי סולר-הכי זול. גם ככה הכל מזויף.
בפילטר אויר כנ"ל. לאחרונה עברתי רק במוסו אחד ל-k&n, אז הוא נכנס לניסוי :)
במוסו הספציפי הזה אני גם משתמש בשמן מינרלי 15-40,
בכל השאר בשמן חצי סינטטי 10-40. אבל כולם איכותיים (וולווליין או ליקווי-מולי). עוד ניסוי..
Sent from my SM-J510H using Tapatalkפילטרים מזמינים מחול, מאמאזון, מקבלים מהר וסחורה לא מזוייפת, לא תמיד מה שמקורי זה הכי הטוב, זה לפעמים רק טוב בגדר הסביר לרכב, יצרני הפילטרים המקוריים יכולים להיות mann לרכבים הגרמניים או farm לאמריקאים, וניתן לחסוך אם יודעים מה להזמין, המהדרין יידעו להתאים לסוג השמן שהם ממלאים את הפילטר הנכון, לא הרבה מודעים לעניין שישנם פילטרים מיוחדים לשמן סינטטי מלא, וכאלה שמותאמים לחצי סינטטי,
לגבי פילטר אויר, אישית אני אוהב את הרב פעמי של k&n, לטיולי מדבר מאובקים מחליף לפילטר נייר רגיל, כל עוד שיצרן הפילטר ידוע כמו ac delco, farm, wix ואחרים לא אמורה להיות בעיה שזה לא מקורי.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
הסיפור הזה מחזק בדיוק את מה שאמרתי בתגובות הראשונות, תדירות ההחלפה היא החשובה.
בפוך גוטה.. הפוך.
+מה שאיציק הרחיב.
ehudzeelim
17-02-22, 06:52
בפוך גוטה.. הפוך.
+מה שאיציק הרחיב.נכון, הסיפור הזה הוא בדיוק הפוך ממה שאני עושה ;)
גם אני לא הייתי קונה ממנו רכב.
לא מחליפים בזמן=נזק
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
ehudzeelim
17-02-22, 07:14
פילטרים מזמינים מחול, מאמאזון, מקבלים מהר וסחורה לא מזוייפת, לא תמיד מה שמקורי זה הכי הטוב, זה לפעמים רק טוב בגדר הסביר לרכב, יצרני הפילטרים המקוריים יכולים להיות mann לרכבים הגרמניים או farm לאמריקאים, וניתן לחסוך אם יודעים מה להזמין, המהדרין יידעו להתאים לסוג השמן שהם ממלאים את הפילטר הנכון, לא הרבה מודעים לעניין שישנם פילטרים מיוחדים לשמן סינטטי מלא, וכאלה שמותאמים לחצי סינטטי,
לגבי פילטר אויר, אישית אני אוהב את הרב פעמי של k&n, לטיולי מדבר מאובקים מחליף לפילטר נייר רגיל, כל עוד שיצרן הפילטר ידוע כמו ac delco, farm, wix ואחרים לא אמורה להיות בעיה שזה לא מקורי.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
אני מסכים עם רוב הדברים, ומזמין מחו"ל כמובן החל מפילטרים דרך מיסבים טורבואים ועד קיט שיפוץ לגיר (שיהיה..)
לגבי סוגים שונים של פילטרים לשמן סינטטי וחצי סינטטי, לא מכיר את העניין הזה. ומה קורה עם המינרלי? אולי ההתאמה הזאת רלוונטית לרכבים יתר מתוחכמים ממה שאני מכיר.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
הסיפור הזה מחזק בדיוק את מה שאמרתי בתגובות הראשונות, תדירות ההחלפה היא החשובה.
ולעצם העניין,
הרכבים שלנו אצלנו שנים רבות: ארבעה מוסו, כולם בין 8-12 שנה אצלי, 3 מהם עם 400-450k קמ. אחד "חדש" עם 220k (של אשתי כמובן).
כולם מטופלים היטב ובמצב טוב נוסעים יומיום.
כולם עם מנועים מקוריים ללא אכילת שמן וכיוב'. עוברים טסט בלי קומבינות, ללא בעיית זיהום אוויר. כולם בני 20 שנה פלוס מינוס.
סה"כ עשו 1.4 מיליון ק"מ, מתוכם 700k ק"מ אצלי. כולם עם פילטרים תחליפיים. לא מכירים פילטר מקורי. חלקם נוסעים הרבה בשטח. אחד מהם כל שבוע יורד מהמרכז לערבה כולל עבודה בשטח. כלומר רואים הרבה אבק ועושים הרבה קילומטראז'.
אני מתכוון להחזיק אותם עוד שנים רבות. מעולם לא מכרתי מוסו :). מעולם גם לא נתקעתי עם מוסו בדרך.
אני מטפל בהם לרוב לבד, משקיע בשמנים איכותיים, ובתדירות החלפה, ויודע מה זה נזק של נסיעה בלי פילטר אוויר. בין עוונותי בצעירותי בדקתי גם את זה..
היו לי מספיק רכבים בחיים,
עשיתי אוברול או שניים ועוד הרבה עבודות מכונאות וכל השנים טיפלתי בכל הרכבים שלי בעצמי בהנאה וכתחביב. לא מתיימר להיות מכונאי מקצועי, אני רחוק מזה, אבל גם לא מנחש ולא מהמר
לגבי מה שאיציק כתב, אני מסכים ומעריך את הניסיון שלך, קטונתי. אבל את הניסיון שלי בפילטרים כבר עשיתי, ולכן מבחינתי זה מוכח, ברכבים שלי.
אם הייתי היום לפני הניסיון הזה, יכול להיות שהייתי מקשיב לך ולא נוגע בתחליפי. אבל אני כבר אחרי זה. והניסיון היה מוצלח.. ומאד כלכלי.
לגבי מי שמחזיק רכב אחד, שנוסע 5000 ק"מ בשנה, זה באמת לא משמעותי, מקורי או תחליפי. לא מבחינת הכסף וגם לא מבחינת הבלאי.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
לגבי מי שמחזיק רכב אחד, שנוסע 5000 ק"מ בשנה, זה באמת לא משמעותי, מקורי או תחליפי. לא מבחינת הכסף וגם לא מבחינת הבלאי.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
תכלס...
אזמין מקורי.
תודה לעונים.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.