צפייה בגרסה מלאה : עזרה בבחירת רכב שטח ראשון
שלום לכולם
בתור אחד שמאוד אוהב לטייל תמיד היה לי חלום שמתישהו יהיה לי רכב שיאפשר לי להגיע יותר רחוק מהרגיל ועכשיו סוף סוף יש לי תקציב שיאפשר. אשמח מאוד לעזרה מכיוון שאני בגדול עם אפס הבנה ואפס נסיון בנושא (למעט כמה דברים שקראתי פה ושם ואין לי מושג אם הם נכונים). עד לשבוע האחרון הייתי נעול על דאסטר דיזל אבל ראיתי עוד אופציה שבלבלה אותי לגמרי. אני אפרט קודם את התשובות לשאלון ואח"כ אכתוב עוד כמה דברים להבהרה
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
אין לי תקציב גדול מדי פנוי ולכן חשבתי על הדאסטר מבחינת עלות ותועלת, אז מדובר על סדר הגודל הזה מבחינת התקציב (הכוונה לדאסטר דיזל חדשה בגרסה המשודרגת שהבנתי שתעלה בסביבות 140,000)
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
מדובר במחיר רכישה בלבד, יהיה מימון נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן כל זמן שזה יהיה באמת כל כמה שנים
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
המינימום יהיה אדם אחד (אני כמובן) והמקסימום שלושה (בת זוג ו/או חברים שיצטרפו ברוטציה). בתור חובבי לינת שטח נרצה לעשות לפעמים טיולים כאלה.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
כאן אנחנו מגיעים לנקודה הבעייתית – אני גר בצפון (אזור אחיהוד) ועובד באזור תל אביב. אני אמור לעבור לעבוד במודל היברידי כלשהו אבל עשיתי חישובי דלק לפי החישוב הכי מחמיר ובעייתי של נסיעה הלוך וחזור 5 ימים בשבוע ליתר בטחון. בכל מקרה אני מאמין שהרכב יעשה לפחות 10000 לשנה לא כולל טיולים. לגבי ק"מ לצרכי טיול, אין לי הערכה ואסע כמה שאצטרך
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
רכב יום יומי אבל אוכל להסתדר למשך מס' ימים בלעדיו.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים בלבד, אין לי את הידע הדרוש למעט תיקונים קלים ובסיסיים.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
עכו במרחק 10 דקות נסיעה וחיפה והקריות עד 30 דקות אז מאמין שלא תהיה בעיה בקטע הזה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
מכיוון שאין לי ניסיון בכלל בנהיגת שטח אני לא מתכנן כרגע לאתגר את עצמי יותר מדי. אני רוצה רכב שיאפשר לי בתור חובב טיולים רגליים להיכנס יותר לעומק השטח ולקרב אותי יותר למקומות שעד היום לא יצא לי לטייל בהם. אם זה כולל משהו קצת יותר קשוח משביל עפר רגיל אז אין בעיה אבל לא יותר מדי קשה
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
אין לי קבוצה ספציפית שאני מכיר
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
הייתי רוצה לטייל באזור צפון הגולן כשיש שלג וגם במסלולים באזור מדבר יהודה, הנגב והרי אילת (למעט המרסבא לא עולה לי בראש עוד מסלול ספציפי אבל אני פתוח לכל אופציה באזורים שציינתי)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
מסתדר עם שניהם
ב. מנוע דיזל/בנזין
כמו שציינתי המחשבה היתה דאסטר דיזל בגלל הנסיעות והחסכון הכספי בתדלוק אבל עלתה אופציה נוספת שאפרט בשאלה 6
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
טנדר כנראה לא רלוונטי, קצר אם הבנתי נכון יגביל מבחינת כמות מצטרפים אבל אין לי באמת מושג
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
חדש
6.האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
מלבד הדאסטר גיליתי השבוע שהגיעה לארץ גרסה היברידית של ג'יפ קומפאס שהיא בגרסה הכי יקרה גם בעלת הנעה כפולה ולכן ההתלבטות. העלות של הקומפאס היא כמעט כפולה אבל צריכת הדלק תהיה חצי ולכן לטווח ארוך (בטח כשמחירי הדלק עולים) אני מניח שההפרש די יתקזז בהתחשב במרחק שהרכב צפוי לעבור. מה שכן, אם הבנתי נכון לפי הנתונים היבשים הדאסטר יהיה טוב יותר בשטח. מעבר לשני אלה, אין לי וטו על שום רכב אחר כי אני לא מכיר ואני לגמרי פתוח להצעה אחרת
לסיכום שתי נקודות נוספות- אין לי נסיון עם רכבי דיזל, קראתי שהתחזוקה יקרה יותר מבנזין אז השאלה שלי עד כמה זה נכון ועד כמה זה צריך להיות שיקול מבחינתי.
לגבי תדלוקים עם דיזל, הצצתי בתחנות דלק בשבועות האחרונים וראיתי שוני די גדול מבחינת טווח המחיר של ליטר סולר (טווח של בין 6-9 ₪ לליטר). אני מניח שהזולים יותר כנראה מהולים אז השאלה מה נחשב מחיר "נורמלי" לצורכי תדלוק ולצרכי חישוב עלויות דלק צפויות.
זהו בינתיים, אענה בשמחה על שאלות נוספות אם יהיו
הנחת העבודה שלך שצריכת הדלק בקומפאס היברידית תהיה חצי מדסטר דיזל שגוייה, ההבדל בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר קטן למדי.
הכיוון שלך לדסטר לצרכים שתיארת הוא נכון מאוד, ולא הייתי שולל את דגם הבנזין שמגיע עם מנוע מודרני, הקילומטרז השנתי הצפוי שציינת אינו גדול במיוחד.
נקודה אליה לא התייחסת, אם צפויים לך פקקים רבים מהצפון בבוקר למרכז ובחזרה, רכב ידני יכול להיות עונש, דסטר 4*4 מגיע רק כידני.
Asaf-a
אסף.א
קודם כל... דיזל. אל תחשוש. הדיזל הזול הוא פשוט יותר.... זול. מי שמתדלק הרבה לרוב גם מצטרף.לעסקת כרטיס תדלוק קבוצתי (יש למשל קבוצה כזו שארגן גולש בג'יפולוג ורבים באתר חברים בה) ונהנה מהמחיר הזול גם לא בתחנה המועדפת.
לגבי דאסטר. ככל הנראה זו בחירה מדוייקת עבורך. יכולת שטח בסיסית - טובה יותר מכל ג'יפון אחר - יחד עם עלויות שוטפות של רכב פרטי וצריכת דלק נהדרת (לא כמו של מכונית היברידית כמובן). עם שיפורי שטח בסיסיים - הגבהה צמיגים ואפילו נעילה - אתה כבר תהנה מביצועי שטח מפתיעים ממש (מפתיעים אותנו. כל פעם מחדש. אתה לא יודע למה לצפות אז אתה לא תהיה מופתע)
מצד שני- בסוף כשחיידק השטח יתגבר אתה תגלה שזה עדיין 'רק קרוסאובר'. ולא.באמת רכב שטח. אני לא אומר שזו סיבה לא לקנות דאסטר אלא מזהיר לא להתאהב ולהיות במודעות כשהרגע הזה שבו זה פשוט לא מספיק - יגיע. אם הוא יגיע. ויש כאלו שמבחינתם לא צריך יותר כלום ולא נורא אם צריך לוותר על מסלול זה או אחר פעם ב..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הנחת העבודה שלך שצריכת הדלק בקומפאס היברידית תהיה חצי מדסטר דיזל שגוייה, ההבדל בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר קטן למדי.
בגלל שהמהירות היא לרוב קבועה?
Asaf-a
אסף.א
מבחינת פקקים אני גמיש בשעות ההגעה והיציאה אז יכול לצאת לפני/אחרי השעות שעמוסות בדכ. כמובן שאני לא יכול לשלול פקק בכביש 6 בגלל תאונה כמו שקורה מדי פעם. הידני באמת מבאס בקטע הזה אבל זה גם מה שיש לי כרגע ואני כבר רגיל .
האמת שלא חשבתי על הדגם של הבנזין בכלל כי עם בנזין כרגע ומבלה יותר מדי בתחנות דלק, מטעמי חסכון ישר הלכתי לכיוון של הדיזל
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
כאן אנחנו מגיעים לנקודה הבעייתית – אני גר בצפון (אזור אחיהוד) ועובד באזור תל אביב. אני אמור לעבור לעבוד במודל היברידי כלשהו אבל עשיתי חישובי דלק לפי החישוב הכי מחמיר ובעייתי של נסיעה הלוך וחזור 5 ימים בשבוע ליתר בטחון. בכל מקרה אני מאמין שהרכב יעשה לפחות 10000 לשנה לא כולל טיולים. לגבי ק"מ לצרכי טיול, אין לי הערכה ואסע כמה שאצטרך
ברוך הבא !
נראה לי שיש לך טעות רצינית בחישוב הנסועה.
מאחיהוד לת"א , 5 ימים בשבוע , אתה מעל 30 אלף קמ' בשנה ובלי לחשב את סופ"ש וטיולים.
בכל מקרה,
כנראה אתה בחור צעיר, אם כן,
סוזוקי ג'ימני "תפור" עליך לטיול כזוג (שלישיה כבר יהיה צפוף יותר) .
ג'ימני יקח אותך הכי "עמוק" בשטח ביחס לחלופות שהצעת.
חיסרון נוסף שלו, קצת פחות מהנה לנסיעות מנהלתיות ארוכות יום יומיות.
עוד אפשרות אוטומטית (מעט פחות טובה בשטח מדאסטר),
סובארו XV שתהיה בכביש נוחה ונינוחה יותר מהג'ימני ומניח שגם מהדאסטר.
בהצלחה בבחירה
רענן
לנסוע 5 פעמים בשבוע עם גימני מאחיהוד לתל אביב?
גם יגמור אותו, וגם יעלה יותר מדאסטר.
מבחינת פקקים אני גמיש בשעות ההגעה והיציאה אז יכול לצאת לפני/אחרי השעות שעמוסות בדכ. כמובן שאני לא יכול לשלול פקק בכביש 6 בגלל תאונה כמו שקורה מדי פעם. הידני באמת מבאס בקטע הזה אבל זה גם מה שיש לי כרגע ואני כבר רגיל .
האמת שלא חשבתי על הדגם של הבנזין בכלל כי עם בנזין כרגע ומבלה יותר מדי בתחנות דלק, מטעמי חסכון ישר הלכתי לכיוון של הדיזל
תעשה תרגיל חשבונאי בדאסטר:
לטובת הדיזל תצטרך להוסיף 20000₪
אם נצמד להצהרת היצרן צריכת הדלק בבנזין 14.5 מול 18.5 קמ לליטר בדיזל
כלומר בפער הרכישה של הבנזין לעומת הדיזל תוכל לנהוג עוד 40000-45000 קמ.
ועם כל הסימפטיה לדיזל, ביום יום איכות החיים והעידון של מנוע בנזין סופר מודרני שקיים בגרסת 1.33 טובה בהרבה ממנוע הדיזל 1.5 הותיק.
לגבי הקומפאס ההיברידי 4*4, כדאי שתתעניין מה היכולות שטח שלו, איני מכיר הדגם אבל עם גלגלי 19״ לא הייתי מצפה ליכולות וחישוב צריכת הדלק בקטלוג מניח 45 קמ חשמליים, שבנסיעה ארוכה עם מזגן כנראה יגמעו מהר והצריכה האמיתית תהיה פחות מ20 קמ לליטר או הרבה פחות.
Asaf-a
אסף.א
קודם כל... דיזל. אל תחשוש. הדיזל הזול הוא פשוט יותר.... זול. מי שמתדלק הרבה לרוב גם מצטרף.לעסקת כרטיס תדלוק קבוצתי (יש למשל קבוצה כזו שארגן גולש בג'יפולוג ורבים באתר חברים בה) ונהנה מהמחיר הזול גם לא בתחנה המועדפת.
אוקיי הנחתי שזה שזה כמו בבנזין, תודה רבה. מה לגבי טיפולים בהשוואה לבנזין?
הכרטיס נשמע אחלה, איך אפשר להצטרף לכרטיס כזה?
לגבי דאסטר. ככל הנראה זו בחירה מדוייקת עבורך. יכולת שטח בסיסית - טובה יותר מכל ג'יפון אחר - יחד עם עלויות שוטפות של רכב פרטי וצריכת דלק נהדרת (לא כמו של מכונית היברידית כמובן). עם שיפורי שטח בסיסיים - הגבהה צמיגים ואפילו נעילה - אתה כבר תהנה מביצועי שטח מפתיעים ממש (מפתיעים אותנו. כל פעם מחדש. אתה לא יודע למה לצפות אז אתה לא תהיה מופתע)
מצד שני- בסוף כשחיידק השטח יתגבר אתה תגלה שזה עדיין 'רק קרוסאובר'. ולא.באמת רכב שטח. אני לא אומר שזו סיבה לא לקנות דאסטר אלא מזהיר לא להתאהב ולהיות במודעות כשהרגע הזה שבו זה פשוט לא מספיק - יגיע. אם הוא יגיע. ויש כאלו שמבחינתם לא צריך יותר כלום ולא נורא אם צריך לוותר על מסלול זה או אחר פעם ב..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
על צמיגים והגבהה שמעתי וחשבתי לעשות באמת, אקרא על נעילות כי בזה אין לי מושג. לגבי אם ארצה להחליף את הרכב בהמשך, אני תוהה אם לבדוק אופציה לדאסטר בליסינג וככה אוכל להחליף בעוד 3 שנים. מה שכן אני מניח שחוץ מהחלפה לצמיגי שטח לא אוכל לעשות שינויים ברכב
תעשה תרגיל חשבונאי בדאסטר:
לטובת הדיזל תצטרך להוסיף 20000₪
אם נצמד להצהרת היצרן צריכת הדלק בבנזין 14.5 מול 18.5 קמ לליטר בדיזל
כלומר בפער הרכישה של הבנזין לעומת הדיזל תוכל לנהוג עוד 40000-45000 קמ.
ועם כל הסימפטיה לדיזל, ביום יום איכות החיים והעידון של מנוע בנזין סופר מודרני שקיים בגרסת 1.33 טובה בהרבה ממנוע הדיזל 1.5 הותיק.
לגבי הקומפאס ההיברידי 4*4, כדאי שתתעניין מה היכולות שטח שלו, איני מכיר הדגם אבל עם גלגלי 19״ לא הייתי מצפה ליכולות וחישוב צריכת הדלק בקטלוג מניח 45 קמ חשמליים, שבנסיעה ארוכה עם מזגן כנראה יגמעו מהר והצריכה האמיתית תהיה פחות מ20 קמ לליטר או הרבה פחות.
Asaf-a
אסף.א
ממ האמת שעל זה לא חשבתי באמת, יש הבדל בין שתי הגרסאות בשטח?
ברוך הבא !
נראה לי שיש לך טעות רצינית בחישוב הנסועה.
מאחיהוד לת"א , 5 ימים בשבוע , אתה מעל 30 אלף קמ' בשנה ובלי לחשב את סופ"ש וטיולים.
בכל מקרה,
כנראה אתה בחור צעיר, אם כן,
סוזוקי ג'ימני "תפור" עליך לטיול כזוג (שלישיה כבר יהיה צפוף יותר) .
ג'ימני יקח אותך הכי "עמוק" בשטח ביחס לחלופות שהצעת.
חיסרון נוסף שלו, קצת פחות מהנה לנסיעות מנהלתיות ארוכות יום יומיות.
עוד אפשרות אוטומטית (מעט פחות טובה בשטח מדאסטר),
סובארו XV שתהיה בכביש נוחה ונינוחה יותר מהג'ימני ומניח שגם מהדאסטר.
בהצלחה בבחירה
רענן
צודק רענן תודה, שכחתי להכפיל את הכמות השבועית בחודשית
לגבי הג'ימיני, אני מכיר מישהו שיש לו, הוא אמר שהרכב חיה בשטח אבל על הפנים מבחינת נוחות בכביש. בגלל שאני אבלה יותר זמן בכביש נאלצתי לא לקחת אותו בחשבון.
לגבי XV, קראתי כתבות על מבחנים בשטח שעשו בינו לבין הדאסטר ואני מבין שהדאסטר עדיפה ובפער לא קטן..
הי
במשך המון שנים עשיתי את הדרך מחיפה לרעננה וחזרה כל יום.
זה 90 קמ כל כיוון.
בחלק האחרון של התקופה נסעתי עם דאסטר דיזל ידנית את הדרך הזאת.
עשיתי 35000 בשנה. כרגע על 180,000 ק׳מ.
האוטו היה לי, נוח. חסכוני. כיף.
אפשר לי לקצר פקקים בשדות. גם בחורף בגשם.
אם יש לך טיפה זמן תוכל לקרוא על חלק מהחוויות שלי פה באיזה שירשור.
האוטו אצלי עדיין ונוסע בכיף עדיין. גם מטייל. אפילו היינו במרסבה כמה פעמים.
סה׳כ אוטו חמוד.
( ישנה גם קהילה בואצאפ שמטיילת לא מעט אם תרצה להצטרף )
אפילו שלמה סובארו הזמין בסוף דאסטר [emoji2958]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220217/5eac05d55b5f4b8fbf42012fbb41417f.jpg
סובארואים עם גיר רציף. הרבה !! יותר נחותים מהדאסטר בשטח. לא מעט. מצד שני למרסבה הם יגיעו גם בקלות. ישנה בעיית פגושים שם. צריך לשים לב.
השאלה שטרם נענתה היא איך הדסטר בנזין 1.33 בשטח מול אותו הרכב דיזל 1.5.
כאשר השוו בזמנו את הדסטר בנזין 1.2 לדיזל, ה1.2 היה נחות עקב חוסר מומנט וגמישות.
ובנוסף מנוע ה 1.2 חלק מסדרה בעייתית
סביר להניח שהגרסה 1.33 השתפרה ביכולות שטח, לא יודע עד כמה.
יש פער של 20000₪ בין הגרסאות.
Asaf-a
אסף.א
מהקבוצות ניתן ללמוד שעדיין יש הבדל קטן לטובת הדיזל מבחינת כמה נמוך בסל׳ד מגיע המומנט.
אבל ההבדל הצטמק.
האוטו גם יותר חסכוני. מהבמזין הישן.
המנוע נחשב טוב.
לא לפסול את זה רק בגלל הבנזין.
מצד שני. כנראה זאת שנתו האחרונה של הדיזל. ויש להניח שישמרו מחיר טוב מאד כי אי אפשר יהיה להשיג יותר. בארץ.
גם כיום הדאסטר דיזל נמכר מעל המחירון. הרבה מעל.
אני אישית לא התנסיתי.
השאלה שטרם נענתה היא איך הדסטר בנזין 1.33 בשטח מול אותו הרכב דיזל 1.5
מהקבוצות ניתן ללמוד שעדיין יש הבדל קטן לטובת הדיזל מבחינת כמה נמוך בסל׳ד מגיע המומנט.
עד כמה שאני מבין מהודעות של בעלי דאסטרים עם מנוע ה-1.3, אין הבדל מהותי בינו לבין הדיזל מבחינת המומנט בסל"ד נמוך ואולי אפילו יתרון קטנטן לגרסת ה-150.
נושא נוסף שבו יכול להיות הבדל, אבל אין לי מידע/נסיון בו, זה מידת הלינאריות והזריזות של זמינות הכח בסל"ד נמוך שגם הוא חשוב ברכב כזה בתקיפת מכשולים במהירות נמוכה.
ההבדל העיקרי הבולט הוא בתחום צריכת הדלק (משמעותית לטובת הדיזל) וברמת הרעש והגמישות בכביש (לטובת הבנזין)
היות וה-1.3 הוא מנוע חדש, אולי יצוצו בהמשך יתרונות/חסרונות נוספים
השאלה שטרם נענתה היא איך הדסטר בנזין 1.33 בשטח מול אותו הרכב דיזל 1.5.
כאשר השוו בזמנו את הדסטר בנזין 1.2 לדיזל, ה1.2 היה נחות עקב חוסר מומנט וגמישות.
ובנוסף מנוע ה 1.2 חלק מסדרה בעייתית
סביר להניח שהגרסה 1.33 השתפרה ביכולות שטח, לא יודע עד כמה.
יש פער של 20000₪ בין הגרסאות.
Asaf-a
אסף.א
לפי אתר דאצ'יה, בנזין 4X4 ידני עולה 122,000
דיזל 4X4 ידני עולה 133,000
הפרש של 11 אלף ש"ח.
מעבר לכך, נתוני הספק ומומנט:
137381
על פי נתונים יבשים, מתקבל מומנט מקסימלי כמעט זהה בסל"ד כמעט זהה.
ההבדל המשמעותי הוא בסל"ד גבוה הרבה יותר להספק מקסימלי (גם גבוה הרבה יותר).
מה שכן, אולי יחסי העברה שונים? אין לי מידע.
בלי קשר הבנזין גם מאובזרת יותר, כולל חישוקים 17 בניגוד ל16 בדיזל.
לפי הנתונים היבשים.
הדאסטר דיזל העתיקה שלי. ( הכי עתיקה בישראל. היחידה 2014 ) שמגיעה בקלות ל 150 ( לפי מקורות זרים ).
אז ההבדל בכוחות סוס. זניח. כי ממילא אסור לנסוע במהירויות כאלו. והמומנט אותו דבר.
אז .. תקנה מה שבא לך ;)
בנזין שקט או דיזל בעל נוכחות.
בהקשר זה
מעבר לכך, נתוני הספק ומומנט:
137381
על פי נתונים יבשים, מתקבל מומנט מקסימלי כמעט זהה בסל"ד כמעט זהה.
ההבדל המשמעותי הוא בסל"ד גבוה הרבה יותר להספק מקסימלי (גם גבוה הרבה יותר)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220217/001616dbeaf7210aa706adc475a221d8.jpg
תודה לכולם על התגובות, אני עוקב.
אם הבנתי נכון אז המומנט הוא הכוח שמוזרם לגלגלים מהמנוע והשאיפה היא לקבל כמה שיותר ממנו בסל"ד יותר נמוך, אני מבין שגרסת הדיזל מעט טובה יותר בהקשר הזה.
יש לי שאלה לגבי הדיזל, עד כמה הוא מרעיש ובמיוחד בשיוט במהירות קבועה בטווח של 120-130 קמ"ש? היום אני נוסע על ג'וק בנזין ידני שב-125 הסל"ד מגיע ל-4000 והמנוע קצת צרחני ומעיק בשלב הזה. אני מניח שיש כאן גם קטע של בידוד רעשים אבל מזניח לרגע את הנתון הזה
בדאסטר אתה משייט במהירות כזאת על 2700-3000 סל׳ד.
אבל כנראה לא תשמע את זה. כי רעש הרוח בפסי הגגון יכסה את רעש המנוע ;)
יש לי שאלה לגבי הדיזל, עד כמה הוא מרעיש ובמיוחד בשיוט במהירות קבועה בטווח של 120-130 קמ"ש? היום אני נוסע על ג'וק בנזין ידני שב-125 הסל"ד מגיע ל-4000 והמנוע קצת צרחני ומעיק בשלב הזה. אני מניח שיש כאן גם קטע של בידוד רעשים אבל מזניח לרגע את הנתון הזה
אי אפשר להזניח את בידוד הרעשים - אפשר להניח שהוא זהה בדאסטר בין שני המנועים.
בשנתונים החדשים של הדאסטר, בידוד הרעשים השתפר פלאים.
יש אנשים שמפריע להם ההמהום של הדיזל, שיש לו נוכחות בולטת (לא מבין גדול בזה, אבל מנחש שמדובר בתדרים נמוכים שמנוע הדיזל מייצר)
אם עניין רעש המנוע הוא קריטי עבורך, עשה נסיעת מבחן ותחליט מה מתאים לך אישית
בדאסטר אתה משייט במהירות כזאת על 2700-3000 סל׳ד.
אבל כנראה לא תשמע את זה. כי רעש הרוח בפסי הגגון יכסה את רעש המנוע ;)
זה גם יעזור באיזשהו אופן ;)
- - - Updated - - -
אי אפשר להזניח את בידוד הרעשים - אפשר להניח שהוא זהה בדאסטר בין שני המנועים.
בשנתונים החדשים של הדאסטר, בידוד הרעשים השתפר פלאים.
יש אנשים שמפריע להם ההמהום של הדיזל, שיש לו נוכחות בולטת (לא מבין גדול בזה, אבל מנחש שמדובר בתדרים נמוכים שמנוע הדיזל מייצר)
אם עניין רעש המנוע הוא קריטי עבורך, עשה נסיעת מבחן ותחליט מה מתאים לך אישית
תודה צודק, נראה לי שזה מה שאעשה באמת
לפי אתר דאצ'יה, בנזין 4X4 ידני עולה 122,000
דיזל 4X4 ידני עולה 133,000
הפרש של 11 אלף ש"ח.
מעבר לכך, נתוני הספק ומומנט:
137381
על פי נתונים יבשים, מתקבל מומנט מקסימלי כמעט זהה בסל"ד כמעט זהה.
ההבדל המשמעותי הוא בסל"ד גבוה הרבה יותר להספק מקסימלי (גם גבוה הרבה יותר).
מה שכן, אולי יחסי העברה שונים? אין לי מידע.
בלי קשר הבנזין גם מאובזרת יותר, כולל חישוקים 17 בניגוד ל16 בדיזל.
בהשוואת מחיר שציינת השוואת רמות גימור שונות.
כאשר השוואתי את אותן רמות גימור באתר icar הפער היה 20,000₪
Asaf-a
אסף.א
זה רק אני או שאפחד לא שם לב?
גר באחיהוד ועובד בת"א.
אז למה לעזאזל לא להשתמש ברכבת.
היא תפורה עליך עם תחנה ליד הדלת...
ואז באמת הג'ימיני יהיה הכי הכי
(מזכיר לי חבר ששונא לנהוג ולכן לא עשה רישיון נהיגה ונסע מדי יום מכפ"ס לבת גלים באוטובוסים, 3 שעות לכל כוון תוך שהוא מוותר על רכב צמוד לפני עידן המיסוי.... כשהיה בן 36 ציית לפקודה ועשה רשיון, טסט מס 9...)
בעיקר כי הרכבת לא אמינה. פעם יש פעם אין. רכבת בוטלה. רכבת אין מקום וצריך לעמוד כל הדרך מעל חיילת ישנה.
בעיקר כי התנועה אל ומהרכבת לא נעימה .. בטח לא כשנורא חם או כשיורד גשם
ניסיתי את זה כמה פעמים והתוצאה היתה שהעדפתי לנהוג. מעל 12 שנים ..
רקבת ישראל זאת חוויה מאד לא נעימה.
נכון לצערי
נוסף על כל אלה בגלל עבודות חשמול בקו ת"א חיפה, הם צמצמו את שעות הפעילות והרכבות מסתיימות יותר מוקדם שזה בעייתי למי שנתקע בעבודה. הצפי שלהם לסיום העבודות הוא 2023 אבל לכו תדעו..
י
לפותח השרשור,
אתה בטוח שאתה יכול להסתדר עם ידני בפקקים הנוראיים ?
הכיוון נסיעה שלך בהלוך ובחזור זה "דוך" לפקקים.
אם הידני יירד מהפרק, אז כדאי לך לשקול,
פרייבט קטן חדיש וחסכני לנסיעות המנהלתיות,
ג'יפ / גיפון ישן לשטח.
רענן
אני יחסית גמיש בשעות היציאה וההגעה ומתזמן את זה ככה שאני נוסע אחרי שיא הפקקים. אבל יש פקקים שמגיעים בהפתעה והם מבאסים ללא ספק. לא חשבתי על הכיוון שהצעת כי אין לי מושג איזה רכבי שטח ישנים טובים ואמינים מבחינת שנתונים. יש משהו שיכול להתאים יחד עם מכונית קטנה למסגרת התקציב שלי?
אני יחסית גמיש בשעות היציאה וההגעה ומתזמן את זה ככה שאני נוסע אחרי שיא הפקקים. אבל יש פקקים שמגיעים בהפתעה והם מבאסים ללא ספק. לא חשבתי על הכיוון שהצעת כי אין לי מושג איזה רכבי שטח ישנים טובים ואמינים מבחינת שנתונים. יש משהו שיכול להתאים יחד עם מכונית קטנה למסגרת התקציב שלי?
סיאט איבזה חדשה
רכב שטח ראשון ,
סוזוקי גראנד ויטארה קצר 1.6 שנת 99 עד 2006
מעבר לנוחות בנסיעה מנהלתית בפרייבט, יש יתרון עצום ביתירות וביטחון
שביום א' יש פרייבט להגיע לעבודה ולא משנה עד כמה הטיול בסופ"ש היה קשוח.
נ.ב - גראנד ויטרה יגיע רחוק יותר בשטח מדאסטר וכל ג'יפון שחסר הילוך כוח.
רענן
בהשוואת מחיר שציינת השוואת רמות גימור שונות.
כאשר השוואתי את אותן רמות גימור באתר icar הפער היה 20,000₪
Asaf-a
אסף.א
צודק, ציינתי שהאבזור שונה (לטובת דגם בנזין).
אלו הדגמים היחידים שמופיעים באתר כרגע לכן אני מניח שאין עוד אופציות מהחברה.
- - - Updated - - -
סיאט איבזה חדשה
רכב שטח ראשון ,
סוזוקי גראנד ויטארה קצר 1.6 שנת 99 עד 2006
מעבר לנוחות בנסיעה מנהלתית בפרייבט, יש יתרון עצום ביתירות וביטחון
שביום א' יש פרייבט להגיע לעבודה ולא משנה עד כמה הטיול בסופ"ש היה קשוח.
נ.ב - גראנד ויטרה יגיע רחוק יותר בשטח מדאסטר וכל ג'יפון שחסר הילוך כוח.
רענן
כמובן להוסיף לרשימת ההוצאות אחזקת שני רכבים.
אין שום אמינות ברכב שטח ישן
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
אין שום אמינות ברכב שטח ישן
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
גם אם הרכב טופל כמו שצריך?
- - - Updated - - -
סיאט איבזה חדשה
רכב שטח ראשון ,
סוזוקי גראנד ויטארה קצר 1.6 שנת 99 עד 2006
מעבר לנוחות בנסיעה מנהלתית בפרייבט, יש יתרון עצום ביתירות וביטחון
שביום א' יש פרייבט להגיע לעבודה ולא משנה עד כמה הטיול בסופ"ש היה קשוח.
נ.ב - גראנד ויטרה יגיע רחוק יותר בשטח מדאסטר וכל ג'יפון שחסר הילוך כוח.
רענן
מעניין תודה אבדוק
על מה לשים דגש בבדיקה אם אני מוצא רכב כזה?
אין שום אמינות ברכב שטח ישן
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
פשש, איזה אקסיומה נתת ...
- - - Updated - - -
כמובן להוסיף לרשימת ההוצאות אחזקת שני רכבים.
נכון !
אבל מצד שני, הרבה שמחזיקים כך (אני בתוכם) יוצא להם יותר זול.
מבלי לכמת את השקט הנפשי ביתירות בפרט אם רכב השטח הוא גם הרכב היום יומי של האישה.
רענן
פשש, איזה אקסיומה נתת ...
זו לא אקסיומה
זה משפט
יש את חובבי הפרדת הרשויות וטיעוניהם נכונים.
אך מצד שני זה אומר יותר טסטים, יותר אגרות רישוי לשלם, יותר ביטוחים, יותר טיפולים, יותר חלקים כגון צמיגים ומצברים. כמו כן בקניית רכב שטח ישן בתקציב נמוך יש סיכוי גבוה ליפול על רכב לימון עמוס בעיות כשאם הוא משמש אך ורק לטיולים אז בהכרח התקלות יצוצו במיסגרת טיול מה שיגרום למפח נפש וירידה מכל העניין.
ישנה טענה חוזרת מצד מצדדי הפרדת הרשויות שכאילו אחרי כל טיול הרכב צריך להיכנס למוסך ולא יכול לשמש לנסיעה לעבודה. אם זה המצב אז כנראה שעושים משהו לא נכון או שהרכב כלל אינו מתאים לסוג הטיולים. אכן תמיד יש סיכוי לזה אך אם התדירות גבוהה צריך לעשות חושבים. ביותר מעשור של טיולי שטח בתדירות גבוהה, נזקקתי ל3 פעמים של פינוי למוסך כתוצאה מנזק בטיול.
כמובן אחזקה שוטפת של רכב שטח יקרה יותר מרכב רגיל ואת זה צריך להבין.
אישית במיקרה שלך הייתי נוטה לכיוון הדאסטר במידה ולא מפריע לך סגנון הלואו קוסט שלו, הגיר הידני והמחסור במערכות בטיחות אקטיביות חדשניות. זה רכב שיכול להגיע רחוק מאוד בשטח ומיצד שני מאוד חסכוני. במידה ולאחר כמה זמן תחליט שאתה רוצה שטח יותר קשוח, תוכל להחליף אותו ולפי מה שאני מבין הוא מבוקש בשוק המשומשות.
אין שום אמינות ברכב שטח ישן
זה בערך כמו להגיד שדאסטר הוא לא רכב לשטח...
זה בערך כמו להגיד שדאסטר הוא לא רכב לשטח...
וזה לא נאמר ?
נאמר, ואתה קוטל את האמירה הזו (בצדק לטעמי האישי) כמעט כל פעם מחדש, אז בבקשה:
Practice what you preach...
אני חושב מתוך נסיון אישי אפשר בכיף לטייל ויותר עם דאסטר.
אני גם חושב מתוך נסיון אישי שרכב שטח דיזל ישן זה בור בלי תחתית.
אני מצטער שזה לא בא לך טוב .. אבל זה מה שאני חושב :)
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
אין שום אמינות ברכב שטח ישן
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
תלוי כמה ישן.
אם הוא ישן, אבל תלוי מערכות חשמליות
או אפילו פנאומטיות שמנוהלות ע"י חיישנים
שמקושרים למחשב, אז אין יתרון לעובדה שהוא ישן.
והאמינות פוחתת.
אבל רכב שטח טיפש שמערכותיו בצורה הפשוטה והישנה.
הוא יותר אמין מהסיבה הפשוטה, יש לו פחות מה שיתקלקל.
החוק השני של התרמודינמיקה קובע שרכב ישן יהיה פחות ת אמין מרכב חדש. חוק זה חוק.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
החוק השני של התרמודינמיקה קובע שרכב ישן יהיה פחות ת אמין מרכב חדש. חוק זה חוק.
החוק הזה ישן והוא לא לוקח בחשבון שכבר לא מעט שנים רכבים חדשים נבנים לשרוד הרבה פחות זמן ממה שהיה נהוג פעם.
יש לדעתי סיכוי סביר שרכב בן 20-30 שני יהיה יותר אמין מרכב בן 10 שנים. וזה לפני שמתחילים לדבר אפילו על התחכמויות של מנועי טורבו קטנים וגירים רובוטיים ...
רכב שטח בן 10 הוא רכב ישן.
ומנסיוני רכב בן 20 ממש לא יותר אמין ממנו.
לגבי רכבים ממש ישנים וטיפשים? נגיד סיקסים? גם לפני 20 שנה הם היו לא אמינים בעליל. מה גם שרכבים מהסגנון של הכי "ברזלים" שיש, הם רכבים הארד קור שלא הייתי ממליץ למישהו שעושה את תחילת דרכו בשטח.
אין אף רכב שטח / כביש שביל / פנאי סופר עם גיר רובוטי.
דאסטר זה לא רכב סופר חכם. בטח לא הידני. הוא לא יותר חכם מויטארה בת 15.
יש נעילה מרכזית. חלונות חשמל ומחשב ניהול מנוע עם חיישן למבדה אחד.
ובאופן כללי, הדאסטר דיזל מוכח כרכב אמין למדיי.
עד היום לא נרשמו דברים מפחידים. ולא התגלו תפרים שנפתחו באמצע הצלבה.
להציע לבן אדם להחזיק שני רכבים. כשאחד מהם הוא נבלה עתיקה שבהגדרה. בזמן ההצעה. נכתב. לא יקרה כלום אם תשמיד את האוטו בסופ׳ש כי יש לך עוד מכונית.
אבל … לארגן גרר ומוסך ולאסוף עוד רכב זה מבצע לא פשוט שלוקח בעיקר זמן. המון זמן.
בטח ובטח כשאתה עובד במרחק 100 קמ מהבית. ומהמוסך. אני יודע. הייתי שם. שנים.
גם לארגן חלקים מאיביי ולחכות להם שבועות וחודשים זה לא משהו קל ואז אחרי שהגיעו. בהנחה שלא נאלצת לריב עם המכס ו/או חברת השילוח. אז צריך זמן. ( הרבה ) זמן לפרק להבין להרכיב לתקן … ולא לכולם יש מקום. כלים. ידע. זמן לזה.
זאת הרפתקאה.
בסופו של דבר תצטרכו להבין שעגלה עם סוס זה out .. אפילו שממש ממש מממממממש קשה להפנים ;)
ehudzeelim
19-02-22, 10:56
דיזל ישן או דאסטר חדש זה עניין סובייקטיבי.
ל-90% מהמשתמשים שלא מטפלים בעצמם ואין להם חבר עם ליפט בבית אין בכלל התלבטות שעדיף דאסטר.
ל-10% שכן יש את התנאים והידע - אין התלבטות עדיף להם דיזל ישן.
הרכב הכי משתלם בשיקלול הוצאות+יכולות הוא דיזל ישן. בעיקר בגלל שהעלות ההתחלתית שלו יכולה להיות רבע. או פחות. ושוב אני מדגיש, בתנאי שמטפלים לבד ויודעים מה עושים, ויש כוח וחשק להתעסק עם זה.
לפותח השרשור, הייתי ממליץ לא להתקרב לדיזל ישן בהתאם לתשובתך לסעיף ג' בשאלון.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
גם דאסטר אפשר לתקן בבית ברוב המקרים.
ההבדל הוא בצורך של הבן אדם וברמת ההתעקשות שלו … ;)
ehudzeelim
19-02-22, 11:15
גם דאסטר אפשר לתקן בבית ברוב המקרים.
ההבדל הוא בצורך של הבן אדם וברמת ההתעקשות שלו … ;)נכון, אבל עדיין עניין המחיר קנייה עושה את ההבדל. דיזל ישן יכול להיות זול מאד. דאסטר דיזל זה אחלה רכב, אבל יש לו חסרונות מסוימים ביחס לדיזלים ישנים, למשל גודל.
לקנות דיזל בן 15-25 במחיר של דאסטר חדש, את זה אני כבר לא ממש מבין.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
הסתכלתי על גרנד ויטארה ישנות כמו שרענן כתב וראיתי כלים שנראים ממש מעניינים ופתחו לי את התיאבון. אבל בדקתי ולצערי יהיה לי כבד כרגע להחזיק שני רכבים. אני אשאר עם ההחלטה ללכת על הדאסטר כרגע יחד עם אופציה למכור אותה בעוד 3 שנים ואז לעשות באמת קנייה של רכב שטח יותר רציני (אם באמת אדלק על התחום, מאמין שאז המצב הכלכלי יותר יאפשר). הייתי נעול על הדיזל אבל יצא לי לדבר עם המוסכניק שלי אתמול שאמר לי שכדאי לי ללכת על הבנזין כי המנוע החדש לא רע בכלל. הוא אמר לי שרק התיקונים במנוע דיזל יעלו לי כל מה שאחסוך בדלק ובשביל מישהו שרוב השימוש ברכב יהיה בכביש כרגע זו האופציה שכדאי לי לבחור בה. מה גם שאכן יש הבדל במחיר ההתחלתי בין השתיים. עד כמה שהבנתי ממעבר על מבחני שטח וממה שנכתב בהודעות קודמות, החסרון היחיד של הבנזין בשטח מול הדיזל הוא שבדיזל בעליות אפשר למשוך יותר על סל"ד נמוך בלי שהרכב יכבה ובלי להסתכן בשריפה של הקלאץ'. עד כמה זה יכול להיות פקטור משמעותי לגביי בהנחה שאני הולך על הבנזין?
נתחיל מזה שאם בנאדם רוצה לברוח מהעיר לשטח ... ולהתרחק באמת עדיף לו בכל סיטואציה להיות על רכב קשוח עם 2 סרנים ולא רכב רך(רוכי).
גם אם זה בשביל ההרגשה הפנימית... יש לכך ערך שלא תוכל לבטל בכמה שורות.. או בכלל. אם בנאדם מעדיף להתגלגל בגץרכב עם שלדה חסונה ושני סרנים .. זו העדפה לגיטימית.
מה המחיר שהוא מוכן לשלם על כך זה כבר העניין הבא, לרוב אתה מציג פשוט מראה למציאות... אבל הפעם אתה ממש לא מדויק.
להציע לבן אדם להחזיק שני רכבים. כשאחד מהם הוא נבלה עתיקה שבהגדרה.
***נבלה עתיקה זה נתון מהרישיון? מהמפרט הטכני או הדעה הסובייקטיבית והאנטי שלך? לדעתי הסובייקטיבית בניינטיז היפנים יצרו לדעתי את היצירות היותר אמינות .. במיוחד סוזוקי והן מזדקנות מעולה אם שומרים ומתחזקים כראוי... מה שקשה לומר על מרבית מה שיוצר לאחר שנת 2000, לכל רכיב ברכב יש תאריך תפוגה מתוכנן.****
בזמן ההצעה. נכתב. לא יקרה כלום אם תשמיד את האוטו בסופ׳ש כי יש לך עוד מכונית.
אבל … לארגן גרר ומוסך ולאסוף עוד רכב זה מבצע לא פשוט שלוקח בעיקר זמן. המון זמן.
****שטויות, ביטוח גרירה... ואנחנו לא בניינטיז, ואפשר להיות קצת יצירתי ברגעי משבר לא קרה כלום. אתה מצייר מצב בוא דאסטר שנתקע ורכב קשוח מהניינטיז אלו סיטואציות שונות***
בטח ובטח כשאתה עובד במרחק 100 קמ מהבית. ומהמוסך. אני יודע. הייתי שם. שנים.
*** המקרה שלך סתם צירוף גיאוגרפי גרוע****
גם לארגן חלקים מאיביי ולחכות להם שבועות וחודשים זה לא משהו קל ואז אחרי שהגיעו. בהנחה שלא נאלצת לריב עם המכס ו/או חברת השילוח. אז צריך זמן. ( הרבה ) זמן לפרק להבין להרכיב לתקן … ולא לכולם יש מקום. כלים. ידע. זמן לזה.
זאת הרפתקאה.
***שבועות וחודשים זה נדיר מאוד. רוב הספקים מהירים.
ולא חושב שבשביל גרנד ויטרה צריך מוסך מיוחד, חלקים מיוחדים, או פחות ידע ושיעורי בית מדאסטר. גם לדאסטר החברה מזמינים מחול לא?
אם אתה קצר בתקציב אתה תעשה את השיעורי בית האלו בין כה וכה... אם זה עם החברה המנוסים סביב המדורה או בעצמך בבית מול המחשב. זה חלק מהתחביב... ****
בסופו של דבר תצטרכו להבין שעגלה עם סוס זה out .. אפילו שממש ממש מממממממש קשה להפנים ;)
איש בדעתו יחייה... לא חייבים להטיף ולשטוף את המוח. (;
רק נרענן את היתרונות בהפרדת רשויות.
פחות בלאי .. . לרכבת כוח צמיגים לבלמים בולמים וכו. בטיחות .. בעצם רכב שטח לשטח .. ורכב כביש לכביש.. .זה הגיוני סהכ.
יתירות בעת תקלה זה ברור.
ביטוחים נכון... אבל ניינטיז זה אספנות כבר והביטוח והטסט שפויים לגמרי.
דלק יש מצב שבטווח ארוך משתלם יותר.. תלוי ברכבים ובנסועה.
הערך הרגשי ... קשה לי לכמת אותו לכסף... הבטחון... היכולת להתרחק יותר. גם כשסוער וחלק וקשה... ולא רק כשהכוכבים מסתדרים (כשמיישרים את הזיק (; )
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
גיא, הדברים שאתה כותב בנחישות וידענות נגד רכבים ישנים שקולים לדברים שנכתבים באותה נחישות וידענות כנגד הדאסטר ורכבים רכים בשטח.
יש עם זה (וזה) שתי בעיות:
א. הניסוחים (בשני הצדדים) גורפים וידעניים מדי
ב. זה חוטף שרשורים סדרתי באתר.
אז בחזרה לעניין:
עד כמה שהבנתי ממעבר על מבחני שטח וממה שנכתב בהודעות קודמות, החסרון היחיד של הבנזין בשטח מול הדיזל הוא שבדיזל בעליות אפשר למשוך יותר על סל"ד נמוך בלי שהרכב יכבה ובלי להסתכן בשריפה של הקלאץ'. עד כמה זה יכול להיות פקטור משמעותי לגביי בהנחה שאני הולך על הבנזין?
לחברה מהעבודה היה את דגם הבנזין החדש, היא התחילה לטייל איתו מבלי שהיה לה נסיון קודם והסתדרה לא רע. היא לא טיילה לבד אלא הצטרפה לקבוצות ולטיולים מודרכים בתשלום. עצתי לך: בחלק קטן מהפער במחיר בין הדיזל לבנזין, הירשם להדרכה של נהיגת שטח - זה יהיה הפקטור המשמעותי.
אבישי בהצלחה בבחירה!
הגיונית ושפוייה... במידה ותתאהב בתחום ותרצה להחזיק ברכב שטח קשוח... שתדע שיהיה קשה יותר ויקר יותר למצוא ולהחזיק כזה בעוד 3 שנים מאשר היום.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
גיא, הדברים שאתה כותב בנחישות וידענות נגד רכבים ישנים שקולים לדברים שנכתבים באותה נחישות וידענות כנגד הדאסטר ורכבים רכים בשטח.
יש עם זה (וזה) שתי בעיות:
א. הניסוחים (בשני הצדדים) גורפים וידעניים מדי
ב. זה חוטף שרשורים סדרתי באתר.
אז בחזרה לעניין:
לחברה מהעבודה היה את דגם הבנזין החדש, היא התחילה לטייל איתו מבלי שהיה לה נסיון קודם והסתדרה לא רע. היא לא טיילה לבד אלא הצטרפה לקבוצות ולטיולים מודרכים בתשלום. עצתי לך: בחלק קטן מהפער במחיר בין הדיזל לבנזין, הירשם להדרכה של נהיגת שטח - זה יהיה הפקטור המשמעותי.
ואו ..
אז רק לכאלו שיש להם שני סרנים חיים מותר להיות נחרץ … אוקי. למדתי משהו.
לגבי התיקונים היקרים בדיזל .. לא שמעתי על זה.
וסולי היקר. גם פה רשמתי מתוך הנסיון האישי הנחרץ שלי. היו לי נבלות דיזל ישנות. כשהן עוד היו יחסית חדשות.
שום דבר לא יכול להעיב על תחושת הביטחון והחדווה של הידיעה שהאוטו אמין. ואמין זה לא אומר פחות מ 30000 שח בשנה. אמין זה שאני בלב שקט יכול להניע עכשיו. לנסוע לשיטפונות. להחליט במקום להשאר לישון עד שירדו המים. ולדעת שהאוטו יגיע. יניע ויחזור.
אין ולא היה את זה בדיזל ישן. גם לא כזה שהחליפו בו את כל החלקים ..
תתעקשו עד מחר. אני גם אתעקש עד מחרתיים ;)
ואו ..
אז רק לכאלו שיש להם שני סרנים חיים מותר להיות נחרץ … אוקי. למדתי משהו.
מכיוון שציטטת אותי, תראה לי בבקשה איפה כתבתי דבר כזה.
הוא התבלבל...
אני כתבתי.. ולכל אחד מותר להיות נחרץ.
ולכל אחד מותר להוציא לו את האוויר מהבלון.
ואין התעקשות על 2 סרנים חיים.. אפשר להסתפק גם סרן אחד . יותר חשוב זה low.. שלדה לדעתי.
לא הבנתי את ההתעקשות על דיזל.
דובר פה על ג.ויטרה בנזין קצרה כרכב שני.
מי שחושש שרכב כזה לא יניע יש לו רכב מוזנח... לא מורכב ולא יקר.
אגב.. נראה שעברת הרבה רכבים..
בא לך לעשות סדר? איזה כמה זמן כמה קמ?סתם בשביל להבין.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
זה לא הדיון הזה. חלאס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לחברה מהעבודה היה את דגם הבנזין החדש, היא התחילה לטייל איתו מבלי שהיה לה נסיון קודם והסתדרה לא רע. היא לא טיילה לבד אלא הצטרפה לקבוצות ולטיולים מודרכים בתשלום. עצתי לך: בחלק קטן מהפער במחיר בין הדיזל לבנזין, הירשם להדרכה של נהיגת שטח - זה יהיה הפקטור המשמעותי.
מעולה תודה אז נראה לי שאלך עליו ואלך גם להדרכה, אחלה רעיון שלא עלה בדעתי ותמיד יש מה ללמוד :cool:
אבישי בהצלחה בבחירה!
הגיונית ושפוייה... במידה ותתאהב בתחום ותרצה להחזיק ברכב שטח קשוח... שתדע שיהיה קשה יותר ויקר יותר למצוא ולהחזיק כזה בעוד 3 שנים מאשר היום.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תודה סולי:)
אני מניח שאני אדבק כי אני איש שטח וגם ככה נדלקתי על מה שראיתי ביד שני. עשיתי את החישוב ולצערי שני רכבים קצת יחנוק אותי כרגע. סתם זרקתי 3 שנים בגלל שזה זמן תום האחריות על דאצ'יה חדשה. זה גם יכול להיות לפני, בכפוף לשיפור בעבודה.
למה לדעתך יהיה יותר קשה בעתיד למצוא רכב טוב?
כי לא מייצרים כבר כאלו רכבים, קשוחים ולא בטיחותיים.. הדרישה עולה עם הזמן וההיצע פוחת.
נ.ב .. דאסטר ממוגן, מוגבה עם צמיגים bf 50/50 נעול אחורה גם לדעתי יגיע לרוב המקומות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני מניח שאני אדבק כי אני איש שטח וגם ככה נדלקתי על מה שראיתי ביד שני. עשיתי את החישוב ולצערי שני רכבים קצת יחנוק אותי כרגע. סתם זרקתי 3 שנים בגלל שזה זמן תום האחריות על דאצ'יה חדשה. זה גם יכול להיות לפני, בכפוף לשיפור בעבודה.
אם ככה, אז תרשה לי לשתף אותך בהמשך הסיפור של החברה מהעבודה: בגלל אילוצים בריאותיים שחייבו אותה לעבור לגיר אוטומטי, היא מכרה את הדאסטר וקנתה ג'ימני אוטומטי חדש. אחרי כמה שבועות היא הצטרפה אלי להכנת מסלול של טיול התנדבות באזור שמורת אלונה-חורשן. חוצמזה שלא נמחק לה החיוך לרגע מהפרצוף, היו לא מעט מקומות שהיא אמרה בפירוש ש- "אין סיכוי שהייתי נכנסת לכאן עם הדאסטר". ואני לא מדבר על המדרגות הגבוהות של החורשן, זה היה בעיקר בשבילים מסומנים בשמורת אלונה.
*** לפני שגיא קופץ פה שוב: גיא עם הדאסטר היה עובר בכל המקומות האלו, אבל זה מצריך עבורו נעילות ומיומנות נהג. החברה, עם הג'ימני המקורי כולל צמיגי הכביש שהגיעו מהחברה, נסעה שם בכיף למרות שהיא לא נהגת מנוסה, וזה היה הטיול השני שלה עם הג'ימני מאז שקנתה אותו ***
רוצה לומר: יש פער משמעותי ביכולות בין הקרוסאוברים החדשים של היום (שהדאסטר הוא הטוב מביניהם לשטח) לבין רכבי השטח הקשוחים יותר, וזה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר ככל שהנהג פחות מנוסה. רכב שטח בעל יכולות טובות יותר יפצה על חלק מהטעויות של נהג בהתחלת דרכו בשטח. הייתי מציע לשקול שוב את הפרדת הרשויות או רכב בעל יכולות טובות יותר.
לחילופין, אם הדאסטר מדבר אליך, קנה דיזל בן שנתיים-שלוש שכבר חטף את ירידת הערך המשמעותית כך שכאשר תרצה להחליף ההפסד יהיה צנוע יותר.
אלו שבע האגורות שלי, בעקבות ההודעה המצוטטת.
אני חושב שדאסטר כאמור יהיה להנות מכל העולמות הכי הרבה.
אבל הוזכר ג'ימני - אני בתור מישהו שנוסע ביומיום ברכב שנחשב 'לא מפנק' בלשון המעטה - רועש רועד איטי מטרטר ומווברץ - כולל נסיעות לא קצרות לפחות אחת לשבוע - התרגלתי וזה באמת לא מפריע ולא מתיש כמו למי שרגיל למכונית כביש ונכנס מדי פעם לרכב כזה. והנה הג'ימני החדש - עם יכולת שטח נהדרת, ובכביש הוא בגדול מכונית קטנה. הדגם החדש כבר עם הספק נורמלי ולא מעייף לנהיגה, ונשאר עניין נוחות הנסיעה שגם היא לא רעה בכלל על כבישים מהירים.
אני חושב שמי שמוכן מנטלית לא להיות הכי מהיר, להעביר את הנסיעה הארוכה באיזי וכל זה עבור הערך המוסף הענק שיש בשטח - וואלה ג'ימני חדש - וכן, יש הבדל לעומת הג'ימני הקודם - יכול להיות אופציה סבירה.
ההימור לדעתי גם לא גדול. במקרה הרע זה יהיה סבל - ג'ימני כזה יימכר תוך יום ובמחיר גבוה מהמחירון. תכל'ס לא תפסיד כלום.
גם כאן אני ממליץ על נסיעת מבחן - חובה לדעתי כולל כביש מהיר - לראות אם זה נסבל. העניין כל כך אינדיבידואלי שאי אפשר לוותר על נסיעה כזו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
העניין הוא נסבל כשזה פעם בשבוע. או כשזה בדרך לטיול.
באופן יומיומי שעתיים וחצי נסיעה לכיוון זה יהרוג את כל הכיף מהאוטו, גם אם אתה פרד צעיר.
בשביל מתחיל בשטח, אין בעיה עם רכב כניסה כמו דאסטר. מה שכן, כדאי לבדוק ליסינג, כי למכור רכב שעשה כל כך הרבה קילומטראז' יהיה עם הפסד כספי ניכר. וכמובן שלקנות חדש לחלוטין יהיה טעות כלכלית.
ובלי קשר לסוג האוטו, עצה של זקן (טוב, יחסית לפורום אולי לא כל כך) עם נסיון. נסיעה יומית מאחיהוד לתל אביב, זה משהו שאפשר להתמודד איתו אם יודעים שזה זמני לחודש חודשיים. מעבר לזה, אתה עלול למצוא את עצמך שבור נפשית, גם בלי לשים לב לזה. כל מיני תופעות "מירוץ עכברים" שבכלל לא בטוח שתדע לקשר אותן.
ואני אשאל עוד שאלה,
מהן לדעתך שעות העומס? כי לדעתי אתה תופתע לרעה ממה שנהיה מכביש 6 בשנים האחרונות.
ואני אשאל עוד שאלה,
מהן לדעתך שעות העומס? כי לדעתי אתה תופתע לרעה ממה שנהיה מכביש 6 בשנים האחרונות.
במשך שנה נסעתי את כביש שש מבית קמה עד עין תות וחזרה פעם בשבועיים עם עצירה בת"א באחד הכיוונים, ואני שונא פקקים, אז ניסיתי בכל מיני שעות.
שעות העומס הן משש בבוקר עד שמונה בערב. זוועה.
לשמחתי (ולצערי במישור אחר) נגמלתי מהנסיעות לזכרון יעקב. כשאני צריך להיות במרכז אני יוצא מהבית בארבע בחצי לפנות בוקר (כן, זו שעה ללכת לישון, לא לקום..) ומדומם בחנייה של המשרד בת"א בשש בבוקר. בכל שעה אחרת זו פשוט מלחמה על הכבישים, איכס.
כביש 6 עמוס כל היום, וגם אני נשברתי מנסיעות של 90 ק"מ לכל כיון בכביש 6 כל בוקר וכל ערב, מזל שהגיעה הקורונה (אולי תישארי, please )
לנדב, שכחת לציין שהיא גם נסעה ב high ברוב המסלול, אני מודה שגם אני התרשמתי מהרכב, למרות שהיא תמרנה שם הרבה יותר ממני שמאלה וימינה (הנחתי שזה מחוסר בטחון ברכב, חדש אצלה אני יודע)
אני חושב שדאסטר כאמור יהיה להנות מכל העולמות הכי הרבה.
אבל הוזכר ג'ימני - אני בתור מישהו שנוסע ביומיום ברכב שנחשב 'לא מפנק' בלשון המעטה - רועש רועד איטי מטרטר ומווברץ - כולל נסיעות לא קצרות לפחות אחת לשבוע - התרגלתי וזה באמת לא מפריע ולא מתיש כמו למי שרגיל למכונית כביש ונכנס מדי פעם לרכב כזה. והנה הג'ימני החדש - עם יכולת שטח נהדרת, ובכביש הוא בגדול מכונית קטנה. הדגם החדש כבר עם הספק נורמלי ולא מעייף לנהיגה, ונשאר עניין נוחות הנסיעה שגם היא לא רעה בכלל על כבישים מהירים.
אני חושב שמי שמוכן מנטלית לא להיות הכי מהיר, להעביר את הנסיעה הארוכה באיזי וכל זה עבור הערך המוסף הענק שיש בשטח - וואלה ג'ימני חדש - וכן, יש הבדל לעומת הג'ימני הקודם - יכול להיות אופציה סבירה.
ההימור לדעתי גם לא גדול. במקרה הרע זה יהיה סבל - ג'ימני כזה יימכר תוך יום ובמחיר גבוה מהמחירון. תכל'ס לא תפסיד כלום.
גם כאן אני ממליץ על נסיעת מבחן - חובה לדעתי כולל כביש מהיר - לראות אם זה נסבל. העניין כל כך אינדיבידואלי שאי אפשר לוותר על נסיעה כזו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חשבתי על הג'ימיני אבל מישהו שלמד איתי ומחזיק בכזו אמר לי שהיא על הפנים על הכביש והוא לא ממליץ. אני אעשה גם בה באמת נסיעת מבחן כי אין לי מה להפסיד. מה שכן, ראיתי שיש גם גרסת אוטומט שמן הסתם תהיה יותר נוחה בכביש השאלה מה ההשפעה שלה על היכולת בשטח.
- - - Updated - - -
העניין הוא נסבל כשזה פעם בשבוע. או כשזה בדרך לטיול.
באופן יומיומי שעתיים וחצי נסיעה לכיוון זה יהרוג את כל הכיף מהאוטו, גם אם אתה פרד צעיר.
בשביל מתחיל בשטח, אין בעיה עם רכב כניסה כמו דאסטר. מה שכן, כדאי לבדוק ליסינג, כי למכור רכב שעשה כל כך הרבה קילומטראז' יהיה עם הפסד כספי ניכר. וכמובן שלקנות חדש לחלוטין יהיה טעות כלכלית.
ובלי קשר לסוג האוטו, עצה של זקן (טוב, יחסית לפורום אולי לא כל כך) עם נסיון. נסיעה יומית מאחיהוד לתל אביב, זה משהו שאפשר להתמודד איתו אם יודעים שזה זמני לחודש חודשיים. מעבר לזה, אתה עלול למצוא את עצמך שבור נפשית, גם בלי לשים לב לזה. כל מיני תופעות "מירוץ עכברים" שבכלל לא בטוח שתדע לקשר אותן.
ואני אשאל עוד שאלה,
מהן לדעתך שעות העומס? כי לדעתי אתה תופתע לרעה ממה שנהיה מכביש 6 בשנים האחרונות.
לגבי השאלה האחרונה, יש לי אופציה של לצאת בחמש לעבודה ולהגיע מוקדם וגם לצאת מוקדם, או לצאת בתשע ולצאת יותר מאוחר. עד כמה שראיתי מנסיוני המר הטווח של ארבע השעות בין לבין בבוקר הוא הסיוט הגדול
לגבי העבודה, אחרי פסח אני אמור לעבור למודל של 3 ימי נסיעות ויומיים עבודה מהבית אז אמור להיות יותר נורמלי
חשבתי על הג'ימיני אבל מישהו שלמד איתי ומחזיק בכזו אמר לי שהיא על הפנים על הכביש והוא לא ממליץ. אני אעשה גם בה באמת נסיעת מבחן כי אין לי מה להפסיד.
יש לו את הדגם החדש (מרובע) מנוע 1.6 או הישן עגלגל יותר מנוע 1.3 ?
בכל מקרה,
עדיף שתבקש יפה פה ממישהו עם ג'ימני מודל חדש להצטרף לנסיעה.
או נסיעת מבחן
מה שכן, ראיתי שיש גם גרסת אוטומט שמן הסתם תהיה יותר נוחה בכביש השאלה מה ההשפעה שלה על היכולת בשטח.
אני חושב שלמתחילים בשטח עדיף אוטומט.
אני אישית, אוהב ידני ברכב כביש (עדיף ספורטיבי) ,
אבל לא מתקרב לידני ברכב שטח.
בהצלחה בבחירה
רענן
יש לו את הדגם החדש (מרובע) מנוע 1.6 או הישן עגלגל יותר מנוע 1.3 ?
בכל מקרה,
עדיף שתבקש יפה פה ממישהו עם ג'ימני מודל חדש להצטרף לנסיעה.
או נסיעת מבחן
אני חושב שלמתחילים בשטח עדיף אוטומט.
אני אישית, אוהב ידני ברכב כביש (עדיף ספורטיבי) ,
אבל לא מתקרב לידני ברכב שטח.
בהצלחה בבחירה
רענן
יש לו את הדגם החדש
אלך לעשות נסיעת מבחן בדאסטר וגם בו ליתר בטחון ואז אחליט
תודה רבה על העזרה:cool:
Yaron.nahum
20-02-22, 18:41
לגבי השאלה האחרונה, יש לי אופציה של לצאת בחמש לעבודה ולהגיע מוקדם וגם לצאת מוקדם, או לצאת בתשע ולצאת יותר מאוחר. עד כמה שראיתי מנסיוני המר הטווח של ארבע השעות בין לבין בבוקר הוא הסיוט הגדול
לגבי העבודה, אחרי פסח אני אמור לעבור למודל של 3 ימי נסיעות ויומיים עבודה מהבית אז אמור להיות יותר נורמלי
אם תצא בחמש בבוקר מהבית , יכול להיות שתגיע יחסית בסדר
אבל הדרך חזרה תהיה ארוכה (אלא אם אתה מתכוון לעבוד 14 שעות ביום )
בכל מקרה נסיעה כזאת לדעתי הצנועה לא תהיה פחות מ 5 שעות ביום על הכביש. קח בחשבון
ומספיקה תאונה קטנה ואיחור בבוקר ביציאה של חצי שעה ואתה תבלה 7 שעות על הכביש.
אז לדעתי קח אוטומטי. זה משמעותית יקל עליך את הנסיעה
מתוך שנים של נסיון עצמי.
לצאת מהבית ב 5 זה כבר לא יעיל. פעם זה היה מספיק. היום הפקקים מתחילים ב 5:40 כזה …
הייתי חוזר גם יותר מוקדם. יוצא ב 15:00 לכיוון הבית
גם כבר הכי יעיל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.