PDA

צפייה בגרסה מלאה : אלפי מכוניות פולקסווגן, פורשה ובנטלי עולות באש



Alon
20-02-22, 18:24
ציטוט מ שריפת ענק באוניית המשא: אלפי מכוניות פולקסווגן, פורשה ובנטלי עולות באש (msn.com) (https://www.msn.com/he-il/money/other/%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%AA-%D7%A2%D7%A0%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7% AA-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%90-%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7% AA-%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7% 95%D7%92%D7%9F-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%94-%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%9C%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%A9/ar-AAU4E1X?ocid=entnewsntp)

שריפת ענק באוניית המשא: אלפי מכוניות פולקסווגן, פורשה ובנטלי עולות באש
החלק המענין:
הסיבות לפרוץ הדליקה טרם הובררו וסביר להניח שעוד ייחקרו בהמשך, אולם ככל שנוקפות השעות מסתבר שהבעיה עם הדליקה הזו גדולה הרבה יותר מהמכוניות שעלו באש. בשל כמות לא ברורה של כלי רכב חשמליים, היברידיים ופלאג אין, המצוידים בסוללות ליתיום - לא יהיה מנוס מלגרור את הספינה הבוערת לקרבת נמל על מנת לכבות את השריפה תוך שימוש בחומרים מיוחדים. במהלך הבעירה של סוללות הליתיום התחמוצת משחררת חמצן בתהליך הבעירה שלה - מה שגורם להתגברות של השריפה "מעצמה" ומקשה מאוד על כיבוי שלה גם תוך שימוש בכמויות מים אדירות.הדבר נדרש גם על מנת שיהיה אפשר לסלק את החומרים המרכיבים את הסוללות האלו באופן בטיחותי שלא יגרום לזיהום סביבתי.
ספינות גרר נשלחו לקרבת האונייה אולם לא ברור בשלב זה להיכן וכיצד תיגרר האונייה וכמה זמן יארך המבצע עצמו.

ymandel
20-02-22, 19:19
ועוד פרט מעניין,
בגלל סוג המטען באוניות RoRo, והנזק שיכול להגרם מכיבוי שריפות על ידי מים/אבקה, האוניות האלו רגישות במיוחד לשריפות .
בדרך כלל אוניות משתמשות במשאבות עצומות לכיבוי שריפות, כי מים לא חסר...
השילוב של זה עם מאות טונות של בטריות, רע מאד.
(ורעיל ,רק שלמרבה המזל האוניה עלתה באש אי שם בחצי הדרך, לב האוקיינוס)

Asaf-a
20-02-22, 20:40
זה באמת מעלה נקודה טובה, בלי קשר האם הרכבים באונייה בטעינה (כנראה שלא, אין סיבה) ככל שיתרבו עמדות הטעינה הביתיות בבתים משותפים ובחניונים תת קרקעיים, האם לא נדרש לחייב גלאי עשן ותשתית כיבוי למקרה ש?

ובכלל מעלה תרחישים ביטוחיים מעניינים…
אחלה תחקיר למדור הרכב בכלכליסט…

Asaf-a
אסף.א

ש01
21-02-22, 12:22
מעניין,
ובטח חכמים ומנוסים ממני כבר חשבו אבל,
למה לא פשוט להציף בקצף את סיפוני המכוניות.
ואם חוששים מטמפרטורה גבוהה שתפרק את המים לחמצן ומימן (שריפת מתכות), יש אבקות וגזים יעודיים לכך..

אולי נשמע על כך בעתיד לבוא

- - - Updated - - -



אחלה תחקיר למדור הרכב בכלכליסט…

Asaf-a
אסף.א

לכלכליסט יש עכשיו תחקירים חשובים יותר לבצע...
נכון או לא?
האם המקורות שלהם צדקו או שיקרו?
ואם שקרו - מה המניעים?
ועוד ועוד...

erezgur
21-02-22, 12:56
לכלכליסט יש עכשיו תחקירים חשובים יותר לבצע...


פספסת את העקיצה הפנימית

boaz avrahami
21-02-22, 14:21
ממשיכים במסורת שמירה על איכות הסביבה

יורם-דרומי
24-02-22, 13:42
ועכשיו,
זה הזמן להתפנות ולחשוב מה הלאה,
אז עוברים למכוניות היברידיות, חשמליות פלאג אין וכיוצ"ב,,,,

מה לעזאזל עושים לאחר מספר שנות שימוש ברכבים האלה, כשצריך להחליף את הסוללות?

לאן מפנים?

ועכשיו נמשיך לחשוב על כדור הארץ הירוק והנקי מפסולת

נמרוד
24-02-22, 13:57
מה לעזאזל עושים לאחר מספר שנות שימוש ברכבים האלה, כשצריך להחליף את הסוללות?

לאן מפנים?



שאלה מוזרה שחוזרת על עצמה שוב ושוב.

במה שונים הרכבים מונעי הסוללה מרכב בעירה פנימית של היום? גם וגם זה אחרי כמה שנות שימוש הופכים לגרוטאה, הגרוטאה מפונה למגרש גרוטאות רשמי יותר או רשמי פחות, ומשם היא מתחילה להתמחזר בקצב ששונה ממקום למקום ומדינה למדינה.

מכונית יכולה להשאר להחליד בלול במושב, או להתפרק במשך שנים לחלקים חילוף בפאתי אזור תעשייה, או להגרט לברזל. הסוללות יאספו בבוא היום וכבר היום קמות חברות שמתמחות בפרוק והמחזור שלהן כי חומרי הגלם בהם יקרים מאד.

הנקודה היא שאין שום דבר עקרוני שמקשה על מחזור סוללה. להיפך, חומרי הגלם היקרים יגרמו לזה להיות משתלם ככל שהצורך בסוללות יגדל.

Asaf-a
12-03-22, 07:39
זה באמת מעלה נקודה טובה, בלי קשר האם הרכבים באונייה בטעינה (כנראה שלא, אין סיבה) ככל שיתרבו עמדות הטעינה הביתיות בבתים משותפים ובחניונים תת קרקעיים, האם לא נדרש לחייב גלאי עשן ותשתית כיבוי למקרה ש?

ובכלל מעלה תרחישים ביטוחיים מעניינים…
אחלה תחקיר למדור הרכב בכלכליסט…

Asaf-a
אסף.א

https://www.ynet.co.il/economy/article/b1uxz4pzq?utm_source=ynet.app.ios&utm_term=b1uxz4pzq&utm_campaign=general_share&utm_medium=social&utm_content=Header

אני תוהה אם ההתקנה של עמדת טעינה פרטית בחניון צפוף בבניין מגורים כוללת גילוי עשן מעל הרכב הנטען, ספריקלר (כנראה לא מעשי בחניון נטול ספרינקלרים במקור) וחיבור בין הגלאי לעמדה לטובת הפסקת הטעינה במקרה של שריפה.

אם אני ועד הבית הייתי מוודא/ מבקש כמינימום את גלאי העשן הנ״ל ולהבין אם יש התראה מה ההמשך .


Asaf-a
אסף.א

איל מ
12-03-22, 09:50
לא חושב שספרינקלר יעשה משהו לרכב חשמלי שמתחיל לבעור.
בנוסף, מערכת כזאת מן הסתם חייבת להיות משולבת בניתוק החשמל.

asafk
12-03-22, 09:50
איך ספרינקלרים יעזרו במקרה של מצברים בוערים?
בגדול בחניון תת קרקעי גדול, כזה שבנוי מהרבה בטון, אני הייתי מוודא רק שאין שום דבר דליק קרוב לאותה מכונית, ואיוורור טוב להוציא את העשן עד שהיא תיכלה מעצמה.
אגב - מישהו יודע מה טמפ' הלהבה של מצברים כאלו?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
12-03-22, 09:59
תגדיר "שום דבר דליק", בטוח יש לידה עוד מכוניות, האם אש תעבור מאחת לשנייה ואז לכל החניון?

Asaf-a
12-03-22, 10:29
איך ספרינקלרים יעזרו במקרה של מצברים בוערים?
בגדול בחניון תת קרקעי גדול, כזה שבנוי מהרבה בטון, אני הייתי מוודא רק שאין שום דבר דליק קרוב לאותה מכונית, ואיוורור טוב להוציא את העשן עד שהיא תיכלה מעצמה.
אגב - מישהו יודע מה טמפ' הלהבה של מצברים כאלו?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

די תיארת את האונייה הנ״ל…, חניון גדול עשוי מברזל לא דליק


Asaf-a
אסף.א

נדב42
12-03-22, 10:31
מה באמת נהייה בסוף עם האונייה ?

guy888
12-03-22, 10:38
מה באמת נהייה בסוף עם האונייה ?ירדה למצולות.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-03-22, 12:45
איך ספרינקלרים יעזרו במקרה של מצברים בוערים?
בגדול בחניון תת קרקעי גדול, כזה שבנוי מהרבה בטון,

זהו שאם זה קרוב לקיר זה ממש אוכל את הבטון.. ומלהיט את הברזל בתוכו.

ש01
12-03-22, 19:56
לא חושב שספרינקלר יעשה משהו לרכב חשמלי שמתחיל לבעור.
בנוסף, מערכת כזאת מן הסתם חייבת להיות משולבת בניתוק החשמל.

ספרינקלר לא אמור לכבות את האש - רק למנוע ממנה להתפשט ("לשמור על אש קטנה").

עפ"י התקן, אם אינני טועה, רק לוח מעל 80 אמפר חייב בניתוק במקרה גילוי אש..

ומעניין אם הוראות מכ"ר (הנחיות קובעות לנושא בטיחות אש) לעמדות טעינה כבר הופצו... (לא..)
יש ר הנחיות של רשות החשמל והמילה אש לא מופיעה שם אפילו פעם אחת..

asafk
12-03-22, 20:04
הבעיה - שוב - היא לא עמדת הטעינה, אלא הבטריות הבוערות. מדובר בדליקה כימית כלומר מייצרת לעצמה חום וגם חמצן. במילים אחרות אי אפשר לכבות בשיטות שאנחנו מכירים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ש01
13-03-22, 14:57
יש חומרים יעודיים לנושא.
האם ידוע ה טמפרטורת הבערה?
עד טמפרטורה מסויימת, מים מקררים.
אפשר לקרר גם עם CO2
למתכות קלות (מגנזיום/טיטניום, אלומניום וכד') יש אבקה מיוחדת לחניקה

-->