התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיישן חמצן מאזדה 3 2005



קוביבוי
25-02-22, 14:55
שלום.
עקב תקלת P0038 במאזדה 3 2005, קניתי והחלפתי חיישן חדש (מעלי אקספרס).
לאחר ההחלפה ואיפוס התקלה, התקלה עדיין מופיעה.
לאחר בירור יותר עמוק התגדלו ממצאים חדשים אודות החיישן שהוחלף, וקנקטור חיבור החיישן למחשב הרכב.
בקישור הזה: https://carsforum.co.il/topic/706059-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%9F-%D7%97%D7%9E%D7%A6%D7%9F-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94-3/#comment-6373064
יש דיון והרחבה על הבעיה. בסופו של דבר לא קבלתי תשובה.
אשמח מאוד אם משהו יקדיש כמה דקות ע"מ לעבור על השרשור הנ"ל. אולי יוכל לכוון אותי לפתרון הבעיה.
תודה מראש!

Gershon
26-02-22, 14:21
קוביבו
א.לא מחליפים חיישני חמצן לפי קודי תקלות אלא רק לפי מידה של DATA STREAM
ב.לא קונים חישני חמצן דרך עלי אקספרס-לא שווה אגורה

erezgur
26-02-22, 14:28
בקישור יש דיון והרחבה על הבעיה. בסופו של דבר לא קבלתי תשובה.
אשמח מאוד אם משהו יקדיש כמה דקות ע"מ לעבור על השרשור הנ"ל. אולי יוכל לכוון אותי לפתרון הבעיה.
תודה מראש!
עצה ידידותית - אם אתה באמת מבקש כאן סיוע, אני הייתי מצפה שתסכם את המידע מהשרשורים בפורומים האחרים בצורה מרוכזת כאן. לדעתי מעטים מאד האנשים שיטרחו לגלוש לפורומים אחרים ולקרוא שרשורים שלמים כדי לאסוף את פרטי המידע ולנסות לעזור לך.

קוביבוי
27-02-22, 23:53
לגרשון - א) החלפתי חיישן כי כך אמר מוסכניק מקצועי כשראה את קוד התקלה (לא הזכיר שום בדיקה מעבר).
ב) אני יודע שאיכות הקנייה אמורה להיות ירודה (איזה ברירה יש מול במחירים ההזויים שדורשים בארץ).
אך בכל אופן בדיקת התנגדות מעידה על תקינות גו"ח חיישן, ועכ"ז מופיע קוד שמעיד על בעיה בגו"ח (ע"פ דברי המוסכניק).
לכן קשה לי לתלות באיכות הקנייה.

ארז - אתה צודק, אין מנוס מלפרט.....

אשתדל לתמצת:
עקב קוד תקלה P0038 המעיד על תקלה גו"ח חיישן חמצן אחורי, קניתי חדש (בעלי אקספרס....), והחלפתי ללא שום קושי מיוחד.
לאחר החלפה ואיפוס תקלה (דרך סורק שמתחבר לאפליקציה לנייד), הופיע קוד תקלה "חדש" - P0138 (ממה שקראתי הבנתי שגם הוא קשור לחיישן חמצן הנ"ל, אך לא הבנתי מה בדיוק הוא מבטא).
לאחר איפוס נוסף וכיבוי\הנעה מס' פעמים, נעלם הקוד האחרון, ובמקומו חזר להופיע הקוד הוותיק P0038.
כמובן שמיד חשדתי שקניתי מוצר גרוע, אך מבדיקה נרחבת ברשת הבנתי שערך תקין התנג' גו"ח חיישן בין 1-15 אהם.
בדקתי ונמצא תקין - 3.8 אהם (מה שגרם לי לבדוק את הישן, ואכן הראה מצב של קצר).
פתאום ותוכ"ד התעסקות עם החיישן הישן, גיליתי שבידוד החוטים בקצה ממש התנמס והחוטים נגעו זה בזה.
הפרדתי ביניהם בכח (הבידוד נהרס באיזור זה), ואכן לאחמ"כ קבלתי ערך תקין - 13 אהם.
התקדמתי עוד קצת, ומקריאה ברשת הבנתי שבקונקטור של החיישן מצד הרכב בחיבור לחוטי הגו"ח, אמור להיות מתח מצבר.
בדקתי את המתח (לפני הנעה\לאחר הנעה) ואין מתח. מה שגרם לי לפתוח את קופסת הנתיכים.
מבדיקה ע"פ מדבקת היצרן, מסתבר שבשני הכניסות לנתיכים של חיישני החמצן, אין נתיך בכלל, למרות שע"פ המדבקה אמור להיות (מוזר).
בכל מקרה, עדיין היה נראה לי מוזר שעד היום הכל תיפקד תקין, וללא נתיך, ופתאום עכשיו שהבעיה תהיה קשור לכך.
בכל מקרה שמתי נתיך בשניהם, ועדיין לא היה מתח כלל. החזרתי את המצב כשהיה (בלי נתיכים).
זהו סיכום הסיפור.
שורה תחתונה:
א) מדוע אין מתח? התקלה קשורה לכך?
ב) מה פשר התקלה לדעתכם?
ג) האם לדעתכם כעת לאחר הפרדת החוטים בישן, שווה להחזירו ולבדוק אם קוד התקלה יחזור (צריך רעיון לשקם את הבידוד. אזור חם).
במידה וכן: האם ניתן רק לחברו (את הישן) לקונקטור שלו ולהשאיר את החיישן בחוץ, לצורך בדיקה שלא חוזר קוד הנ"ל (שלא אעבוד סתם קשה). האם זה יכול להוות אינדקציה? או שללא חיבור החיישן למקומו אקבל קוד שגיאה הנ"ל בכל אופן (גם אם הוא תקין), ולכן חובה לחברו למקומו לצורך הבדיקה?

מצורפים תמונות קודי התקלה ומצב החיישן הישן לפני ואחרי הפרדת החוטים (ממה שמדדתי הבנתי שגו"ח בין 2 החוטים השחורים)137481137482137483137480.

אני די מבולבל ולא יודע מה לעשות. אשמח לעזרתכם.
תודה מראש לעונים.

raanan
28-02-22, 01:04
א. רצוי שתכתוב בלי ראשי תיבות שנבין יותר.
ב. לא מובן אם מדובר בחיישן לפני הממיר או אחריו.
ג. מדידת התנגדות היא בדיקה רק של סליל החימום בחיישן
ולא בדיקה לחיישן עצמו.
ד. אם קיים לחיישן סליל חימום, אזי הוא צריך לקבל מתח בפתיחת סוויץ למספר דקות.
ה. גם חיישן מאלי אקספרס, מתאים ומיצרן איכותי, יבצע את העבודה.
(אצלי בסובארו B4 התקנתי חיישן חמצן/למדה בעלות של $38 (כולל משלוח)
במקום 1600 ש"ח שרוצים בארץ והכל תקין מעל שנה)

רענן

Gershon
28-02-22, 08:11
אני די מבולבל ולא יודע מה לעשות. אשמח לעזרתכם.
תודה מראש לעונים.
מוכן לעזור

קוביבוי
01-03-22, 00:38
לרענן:
א) אשתדל.....
ב) הזכרתי שמדובר בחיישן אחורי (אחרי הממיר)
ג) אני מודע לכך. קוד התקלה העיד על בעיה בגוף החימום, לכן היה חשוב לי לבדוק רק אותו.
ד) זהו לא נמדד מתח. פורט למעלה עניין הנתיך.
ה) גם אני מקווה שחיישן מאלי אקספרס יעשה את העבודה. רק צריך להבין מה התקלה.....

לגרשון:
מה בדיוק כוונתך כשאתה אומר "מוכן לעזור"?

raanan
01-03-22, 08:35
לרענן:
א) אשתדל.....
ב) הזכרתי שמדובר בחיישן אחורי (אחרי הממיר)
ג) אני מודע לכך. קוד התקלה העיד על בעיה בגוף החימום, לכן היה חשוב לי לבדוק רק אותו.
ד) זהו לא נמדד מתח. פורט למעלה עניין הנתיך.
ה) גם אני מקווה שחיישן מאלי אקספרס יעשה את העבודה. רק צריך להבין מה התקלה.....


צריך סכמה של הרכב ע"מ לוודא שכן צריך להיות מתח חימום לסליל.
אם צריך ולא קיים, אתה חייב להתחיל משם ולפתור את זה (שוב צריך את הסכמה).

לאחר שעברת שלב זה, יש לך שתי אפשרויות :
א. החלפת חיישן ולקוות לטוב (זה מה שבד"כ עושים במוסך)
כאשר אם זה לא עזר אז החשוד העיקרי הממיר הקטליטי.
ב. חיבור לסקאנר עם יכולת קריאת נתונים (כמעט "בזמן אמת")
לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה, בהתאם להבין האם הכל תקין
למעט מהממיר לחיישן או שיש בעיה עוד לפני הממיר.
את זה יכול לבצע איש דאגנוסטיקה מקצועי.

בהצלחה
רענן

erezgur
01-03-22, 09:40
לגרשון:
מה בדיוק כוונתך כשאתה אומר "מוכן לעזור"?

אני מניח שלזה:


את זה יכול לבצע איש דאגנוסטיקה מקצועי.

קוביבוי
01-03-22, 13:18
לגבי המתח:
העניין הוא שאין נתיכים בקופסת הנתיכים היכן שמזין את החיישנים (במידה ואכן הכיתוב O2 [ה2 מופיע בקטן כמו "בריבוע"] המופיע על מדבקת הקופסה המבארת כל נתיך למה שייך - אכן מציין את החיישנים הנ"ל). כך שאם הבעיה קשורה לכך, מדוע לא הייתה עד היום (מעולם לא היו שם נתיכים, מאז שהרכב אצלי לפחות).

אני שוב מדגיש שע"פ קוד התקלה, והכיתוב המופיע, מדובר בתקלת גוף חימום של החיישן. כך שבעצם זה או שהוא מקצר, או שלא מקבל מתח (יכול להיות משהו נוסף?). לגבי הקצר - בדיקת התנגדות תקינה. לגבי המתח - עדיין תעלומה כנ"ל.

בכל מקרה (אם נתעקש לתלות הבעיה במשהו אחר) יש לי באפליקציה שמתחברת דרך הסורק אפשרות DATA STREAM, השאלה מה בדיוק עלי לבדוק (יש שם מכלול דברים)?

אכן אין לי ספק שגרשון מקצועי בעני"ז, אך אני בפורום בכדי לחסוך עלויות תיקון (וגם ללמוד). בין היתר גם לשם כך הוא נועד, הלא כן?

תודה מראש לכולם.

raanan
01-03-22, 13:40
בשביל ללמוד, תתחיל באיתור הסכמה החשמלית.
(ברכבים שאני מכיר, יש שליטה של מחשב ניהול המנוע על סליל החימום)

Gershon
01-03-22, 19:03
בשביל ללמוד, תתחיל באיתור הסכמה החשמלית.
(ברכבים שאני מכיר, יש שליטה של מחשב ניהול המנוע על סליל החימום)
1+
ובנוסף יש SERVICE MANUAL ורב מודד.....

Gershon
01-03-22, 19:28
........................................ ......................
אני בפורום בכדי לחסוך עלויות תיקון (וגם ללמוד). בין היתר גם לשם כך הוא נועד, הלא כן?


ללמוד שלחסוך עלויות התיקון-שווה כסף גם.

קוביבוי
02-03-22, 00:06
היכן אני מאתר סכמה חשמלית של הרכב?

אכן יש רב מודד, אך אין מתח. איך אני מגיע לSERVISE MANUEL של הרכב?

Gershon
02-03-22, 06:54
היכן אני מאתר סכמה חשמלית של הרכב?

אכן יש רב מודד, אך אין מתח. איך אני מגיע לSERVISE MANUEL של הרכב?

1.ל-*SERVISE MANUEL* אתה לא תגיע בחיים
2.ל-SERVICE MANUAL אפשר דרכי
3.פרטים של מנוע-קוד\נפח.....?

raanan
02-03-22, 10:04
היכן אני מאתר סכמה חשמלית של הרכב?

אכן יש רב מודד, אך אין מתח. איך אני מגיע לSERVISE MANUEL של הרכב?
אני בד"כ קונה ספרות מנייר (קשה היום להשיג ולעתים גם יקר מאד).
היום בד"כ קונים קובץ דיגטלי , הנה דוגמאות בקישור (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=2005+mazda+3+SERVISE+MANUEL&_sacat=0)
חשוב לוודא התאמה לדגם שלך גרסה לארץ ייצוא (מנוע, גיר , וכו')
אח"כ לברור ולוודא שכולל סכמות חשמליות ואיתור תקלות.
בקיצור, ספר של היצרן תמיד עדיף.

בהצלחה
רענן

קוביבוי
02-03-22, 14:26
גרשון, גרמת לי לחייך. תודה.
מקבל את ההערה באהבה.

לגופו של עניין: נפח מנוע - 1598 סמ"ק. דגם מנוע - Z6. מס' מנוע - Z6-244006 (מס' שילדה - JMZBK12Z5-51157623)

תודה רענן, נחכה לתשובה מגרשון.

asafk
02-03-22, 22:07
זו תקלה של מתח גבוה בגוף החימום היא תידלק כתוצאה מקצר במעגל החימום או נתק בצד הגוף של המעגל, ובדרך כלל לא כתוצאה מנתק בצד המתח של המעגל (זה הצד שברוב המקרים מחובר למחשב)
בהנחה שבקרת גוף החימום היא על המתח - אתה צריך לבדוק משני הצדדים. כלומר גם התנגדות של גוף החימום כדי לוודא שהוא לא עם נתק פנימי או מקצר, וגם לבדוק את הריתמה כשהיא מנותקת מהחיישן, סוויצ' פתוח ומנוע דומם וקר - שיש 12 וולט בפין שמזין מתח לחימום, ורציפות לגוף בפין של הגוף.
זו בדיקה בסיסית כדי לדעת באיזה צד של הקונקטור יש בעיה - הריתמה או החיישן.

משם ממשיכים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

קוביבוי
02-03-22, 23:27
התנגד' הגוף בדקתי וציינתי לעיל (לכא' תקין).
מתח גם נבדק, אך לא היה (ציינתי את עניין הנתיכים). בכל מקרה, לא זוכר אם המנוע היה קר. אבדוק שוב לפי הנחייתך.

לא הבנתי מה כתבת בהקשר בדיקת רציפות? אם יש התנגד', ז"א שיש רציפות (אין נתק), הלא כן?

תודה.

Gershon
02-03-22, 23:38
אם יהיה שאלות-טלפון

asafk
02-03-22, 23:39
יש לך pinout של הקונקטור? ככה יהיה לי יותר קל להסביר את הכוונה.

(עריכה. גרשון העלה את הסכמה).

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

קוביבוי
03-03-22, 00:40
גרשון, תודה על הסכמה.
אני חושב שדי הבנתי מה הולך שם, אך איני רואה מה ניתן לבדוק מעבר להתנגדות ומתח (בהקשר גוף החימום של החיישן).

בכדי שאוכל להשוות ערכים, למה שמופיע בסכמה והנתונים, עליי לדעת האם החיישן שלי (אחורי), נחשב ל2 או 1? (אם אני 2, הרי שיש פער רציני בין הערך הנמדד, לערך הרצוי בחיישן החדש. בחיישן הישן לכא' ההתנגדות מתאימה, אחרי שהפרדתי החוטים כמובן כפי שמופיע לעיל).

בכל מקרה לפי הסכמה והנתונים אמור להיות מתח (לא יודע מה הסיפור עם הנתיכים שחסרים), מקווה שאצליח למדוד אותו במנוע קר.

אם יש תובנות נוספות מהסכמה הנ"ל אשמח לשמוע (עדיף שלא אטריד אותך בטל', אני מניח).

אסף, למה כוונתך pinout של הקונקטור? אתה רוצה תמונה שלו, מצד הרכב או החיישן?

-->