צפייה בגרסה מלאה : (נערך) התייעצות - נקרות - גוונים עם ילדים
רוצים לטייל שבוע הבא, קבוצה עם ילדים. מגוון כלי רכבים עם הילוך כוח, סטנדרטים או משופרים קלות.
יוצאים מהערבה לנחל נקרות עד חניון הלילה נחל גוונים.
1. באיזו שעה כדאי לכוון לצאת כדי להספיק להגיע לחניון סביב ארבע? מזכיר שזו קבוצה עם ילדים.
2. מצב מדרגת נקרות בעליה וגינת הסלעים? הנהגים מנוסים וקצת עבירות זה כיף אבל בכל זאת יש ילדים ולא בא לנו לבלות שעות בחילוצים.
3. מצב מעלה דקלים?
4. למחרת מתוכנן מסלול רגלי, לצאת מחניון הלילה לכיוון הר סהרונים, משם לבשביל הירוק לעין סהרונים וחזרה לחניון הלילה. מתאים לבני 4-6, יש אתגרים מיוחדים?
בכללי כל הערה תתקבל בברכה.
אני מודע לכך שיש סיכוי לגשם, יוקב ונבטל אם מזג האויר לא יאפשר.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מדרגת נקרות בעליה במצב לא משהו.
בפעם האחרונה הייתי לפני כמה שבועות עם ברונקו נעול כפול והיה צריך נהיגה מדוייקת אבל לא היה דרמטי מדי. עם טנדר נמוך על צמיגים 29 אתה תחרבן קוביות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אנחנו היינו לפני חודש בדיוק בנקרות, הייתה דרושה בנייה וכיוונים אבל לא נרשמו דרמות מיוחדות.
טרופר לא נעול ופאג'רויים סטנדרטים יחסית
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
מדרגת נקרות זה למעשה שתי מדרגות. במדרגה הראשונה אף אחד לא באמת מתקשה. רק צריך קצת קדימה ואחורה על המשטח המוגבל של המדרגה כדי לעשות את הפניה ימינה. במדרגה השניה יש כאלו שנלכדים. הסוד זה לבוא כמה שיותר רחב, לכוון לשלוחות הסלע ולא היכן ששחוק ולעלות בנחישות ולא בהססנות.
מעלה דקלים והמקטע שאחריו קצת טכני אבל לא אמור להיות בעייתי לנהג המנוסה. לשים לב שישר אחרי העליה של המדרגה של מעלה דקלים יש נפילה של מצוק מצד שמאל שנמצא קצת בשטח מת אז להצמד ימינה.
אנחנו היינו לפני חודש בדיוק בנקרות, הייתה דרושה בנייה וכיוונים אבל לא נרשמו דרמות מיוחדות.
טרופר לא נעול ופאג'רויים סטנדרטים יחסית
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalkלפי 3 חודשים בירידה, מצב המדרגה היה די רעוע, בנינו לא מעט, קצת הכוונה והיינו למטה. קבוצה משופרת קלות שפגשנו שם עלתה בכיוון ההפוך עם קצת הכוונה ובניה. לא נרשמו דרמות גדולות (2 ג'ימיניז' ורוביקון עלו בקלות, ל''ק קצר וטראקן עלו עם קצת יותר אגרסיות ובומים).
מסלול רגלי- מחניון הלילה, עין סהרונים ולפרסה- הליכה לא קצרה בדשדש של הנחל.
לקראת הפרסה יש בולדרים גדולים, בסה''כ קטע כיפי לילדים.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
המסלול הירוק לאורך הסכין של הר סהרונים יפהפה, אין בו אתגרים מיוחדים. לא בטוח שהייתי משאיר את הרכבים ללא השגחה בחניון, ואם מישהו נשאר אז תנצלו אותו להקפצה להתחיל את המסלול בקצה המערבי של הסכין ומשם רוב הדרך בירידה (יש קצת עלייה בהתחלה)
מדרגת נקרות זה למעשה שתי מדרגות. במדרגה הראשונה אף אחד לא באמת מתקשה. רק צריך קצת קדימה ואחורה על המשטח המוגבל של המדרגה כדי לעשות את הפניה ימינה. במדרגה השניה יש כאלו שנלכדים. הסוד זה לבוא כמה שיותר רחב, לכוון לשלוחות הסלע ולא היכן ששחוק ולעלות בנחישות ולא בהססנות.
הוא בא מלמטה, מהערבה.
בכיוון הזה המדרגה הראשונה היא הבעייתית השנה (היו שנים שהחומר וואדי הגיע עד למילה ולא הייתה כלל מדרגה).
במצבה היום היא גבוהה, בשפצ וצמודה לבולדר הגדול.
צחי,
זה עביר, אבל הזמן תלוי כמה רכבים אתם, אם הנהגים עלו משהו כזה פעם בחייהם, זה מאד משנה.
אם אין קבוצה תקועה לפניכם.
רכב בודד, נעול וגבוה, עם מכוון חיצוני, לקח לי כ-10דק של סידור אבנים כדי למתן שפצ ולא להיות צמוד לבולדר, ותמרון כדי לעבור את -2 המדרגות הצמודות.
מצד שני, שיירה ארוכה זה אומר הרבה ידיים עובדות.
שווה לרענן בראש עקרונות בניה נכונה (לא להתקמצן בגודל של אבני היסוד. אם גבר אחד מרים אבן בקלות, היא אולי קטנה מדי. ברווחים ביניהן אבנים קטנות יותר, ביניהן קטנות עוד יותר וכשכבר נראה שאין יותר מרווחים, ממלאים את כל הסדקים בחצץ). כדאי ורצוע כפפות עבודה, וכמובן לשמור על כללי בטיחות כשמרימים אבנים.
אם מתכננים נכון את הטיול, זאת נקודה מצויינת להפסקה לילדים שישחקו בזיפזיף בצד+פיקניק,
וקצת פעילות וחילוץ עצמות לגברים.
הוא בא מלמטה, מהערבה.
בכיוון הזה המדרגה הראשונה היא הבעייתית השנה (היו שנים שהחומר וואדי הגיע עד למילה ולא הייתה כלל מדרגה).
במצבה היום היא גבוהה, בשפצ וצמודה לבולדר הגדול.
צחי,
זה עביר, אבל הזמן תלוי כמה רכבים אתם, אם הנהגים עלו משהו כזה פעם בחייהם, זה מאד משנה.
אם אין קבוצה תקועה לפניכם.
רכב בודד, נעול וגבוה, עם מכוון חיצוני, לקח לי כ-10דק של סידור אבנים כדי למתן שפצ ולא להיות צמוד לבולדר, ותמרון כדי לעבור את -2 המדרגות הצמודות.ממתי חוות הדעת?
ממה שאני זוכר יש מדרגה גדולה ואחרי צריך לפנות חזק ימינה בכמה תמרונים?
הבעיה שהמעקף ארוך ומוציא אותנו רחוק.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
קחו בחשבון מספיק זמן כדי להגיע למדרגה ולהחליט במקום אם להתמודד איתה או לנסוע מסביב. המעקף אמנם ארוך אבל יפהפה בפני עצמו [emoji846]
אוקיי, בהנחה שמתחילום בצופר ורוצים להגיע לגוונים בארבע מתי עלי לצאת?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אוקיי, בהנחה שמתחילום בצופר ורוצים להגיע לגוונים בארבע מתי עלי לצאת?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מעין יהב עד חניון לילה גוונים זה שעתיים וחצי-שלוש נהיגת שטח. גינת הסלעים זה נסיעה איטית אבל רצופה, אין מה להתקע שם. לזה תוסיף זמן במדרגה שהיא צוואר הבקבוק היחיד. אם אתם קבוצה הומוגנית, מנוסה, ושאר הרכבים דומים לשלך, תחשב 10-15 בממוצע כפול מספר כלי הרכב.
ממתי חוות הדעת?
ממה שאני זוכר יש מדרגה גדולה ואחרי צריך לפנות חזק ימינה בכמה תמרונים?
הבעיה שהמעקף ארוך ומוציא אותנו רחוק.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
בדיוק.
זה עדיין המצב.
במקרה הגרוע, חוזרים למפגש חדב-נקרות וישנים שם בחניון.
זה חניון שאני מאד אוהב, והוא פחות בשימוש כי הוא באמצע המסלול.
קח בחשבון :
4 שעות עד למדרגה כולל קפה לא ארוך
שעה הסתבכות במדרגה + חצי שעה לגוונים
(לדעתי במעלה דקלים אין כמעט כלום..במדרגות נקרות ברגע שהראשון עבר תמיד אפשר למשוך, במידה ויש קבוצה לפניך בעליה או בירידה אולי תשרוף עוד זמן)
1 שעה הפסקת צהריים
סהכ 6.5 שעות עם ילדים,
הייתי יוצא לא אחרי 09:30.
הכי טוב זה שעברה שם איזה סידרה אחרי השיטפון האחרון ולפני הטיול שלכם, רצוי שאחד ההאמרים עם גרור. במקרה הזה הכל מסודר. החיילים חרוצים.
בגדול אתה מדבר על יום שלם לנקרות, עם או בלי לחזור לעיקוף של חדב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא בטוח שהייתי משאיר את הרכבים ללא השגחה בחניון,
גניבה או סתם פריצה/חבלה?
זה נכון בערך לכל חניון וכל מסלול רגלי.
מוטי, אל תיתן להם להפחיד אותך [emoji12]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני לא מפחד על שלי, הכי קל כשחונה טנדר ליד....
היה מצויין, למדרגה בנקרות לא הגענו.
במעלה קצרה אחד הרכבים בטיול הקריב ציריה לאלוהי המעלות.
קצת לא ברור לי המסלול שעשיתם. רשמת שהתחלתם בנקרות, המשכתם לקצרה ומשם ל40. זה לא כל כך עושה הגיון, אלא אם עשיתם גיחה מהנקרות לקצרה וחזרתם.
או שמראש נכנסתם לשטח במואה והתחברתם לנקרות דרך נחל קצרה וחרבת קצרה?
לגבי הפנצ'ר בנקרות- אל תתבאס אני רושם בכל שרשור ששואלים על הנקרות שזהו נחל שקרן (בד"כ בהקשר של ג'יפונים). הוא מזמין אותך אליו בלחישות מזמינות, ואתה מתפתה לתת גז. הרבה גז. ככל שנכנסים יותר פנימה עולה הבטחון ואיתו המהירות, דריפטים חביבים נכנסים למשוואה, ואז איזו אבן מרושעת מתחבאת לה בזיפזיף וגובה את מחירה בגומי, או בברזל, או באלומיניום. היא עושה זאת כבר עשורים על גבי עשורים, וראתה ג'יפים מכל הסוגים וכל הצבעים.
אגב, כשעושים את זה ממערב למזרח, התופעה יותר גרועה, כי יש כמה אבנים שתולות כאלו שמחכות ממש קילומטר לפני הכביש, כשהסוסים כבר מריחים את האורווה, והדרך פתוחה ומהירה.
לא, רשמתי שהתחלנו בערבה אז אני אחדד.
התחלנו בצופר על הציר השחור ואתה בצמיג קרעתי ברמת בנחל קצרה ולא נקרות כמו שרשמתי. משם לשביל האדום (נקרות) לכיוון מערב ובפיצול עם חניון הלילה של נקרות עברנו שוב לשביל השחור עד כביש 40 דרך נחל מישר וחדב.
בתמונה רואים שלמרות הכל היה מוצלח.
.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220306/96562e9050007b9da79802aa5b3a0b4f.jpg
יותר הגיוני.
פעם הבאה, אתם יכולים לקחת את העוקף של מעלה קצרה (סימון אדום, רץ על השלוחה שדרומית לנחל ומתחבר בדיוק אחרי הקטע הקשה חזרה לציר הרגיל).
או לוותר על הלנדרובר.... ;)
זה בדיוק מה שהדיסקו ואחד הרכבים האחרים עשו בסוף.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא הסכימו לוותר על הלנד רובר וגם עשיתי אח"כ את המעקף האדום, בקטע ההתחלתי בעלייה +המעלה לחירבה עם סיוע גרירה ע"י היילקס,את כל השאר רק על הנעה קדמית.
היה אחלה טיול כולם נהנו.
לוותר על הדיסקו אפשר גם אבל לא על היושבים בתוכו.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.