PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה מידות ומשקלים של נגררים



מוני אורבך
26-02-22, 09:19
אני רוצה לקנות נגרר עבור הגימיני.
הוא יכול לגרור נגרר עד 350 קילו ללא בלמים ו 750 כולל בלמים.
כמובן שאני מעדיף נגרר ללא בלמים.

אני לא ראיתי ביד 2 נגרר לכושר נשיאה של 350 המנימים היה 500
שאלתי גם בחברה הבונה נגררים. אמרו שהמינימום 500 ללא בלמים.
האם אין נגררים ל 350 ללא בלמים ?!
נשמע לי לא הגיוני, אשמח לחוות דעת מבוססת.
מה אומר התקן, אם יש כזה.

udi25
26-02-22, 09:44
אני רק שאלה?
משקל כולל 350,
כמה תשקול העגלה?
כמה כמה משקל העמסה נשאר?
האם זה יספק את הצורך?
האם זה יאפשר לך שטח פנים מספק להעמסה?
לכל משקל כולל יש שטח פנים להעמסה מקסימלי מוגדר בחוק.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוני אורבך
26-02-22, 09:56
אני רוצה נגרר בגודל של 1.8 על 1.3 כלומר 2.34 מטר רבוע
עד כמה שהצלחתי לברר באינטרנט עד 4 מטר רבוע מותר משקל כולל 500 קילו
עגלה בגודל כזה לא שוקלת יותר ממאה קילו.
מה שנותן לי משקל העמסה של 250 קילו.
לי אישית זה יותר ממספיק..
השאלה האם באמת מיצרים נגררים כאלו ?
עם משקל כולל של 350.
אולי אפשר לשנות ברשיון??

מוטי ג.
26-02-22, 09:57
במקרה אתמול ראיתי על הכביש עגלה קטנטנה, אני מניח שהיא פחות מ500 ק"ג,
יש 2 סוגי יצרני נגררים בשוק, כאלה שמרכיבים קיטים וכאלה שתופרים לפי מידות וצרכים ומשקלים,
פנה לאחד כזה שיודע לתת לך פתרון תפור לצרכיך

סולי
26-02-22, 10:59
אני רוצה נגרר בגודל של 1.8 על 1.3 כלומר 2.34 מטר רבוע
עד כמה שהצלחתי לברר באינטרנט עד 4 מטר רבוע מותר משקל כולל 500 קילו
עגלה בגודל כזה לא שוקלת יותר ממאה קילו.
מה שנותן לי משקל העמסה של 250 קילו.
לי אישית זה יותר ממספיק..
השאלה האם באמת מיצרים נגררים כאלו ?
עם משקל כולל של 350.
אולי אפשר לשנות ברשיון??


איך הגעת למסקנה שלא שוקלת יותר מ100קג?

ממליץ לך בחום להתחבר בפייסבוק לקבוצה אוסטרלית של בעלי סוזוקי עם נגררים כדי לקבל רעיונות:

"Suzuki 4wd trailer of Australia"

מוכרח גם לשאול מדוע המניעה מבלמים?
הייתי מחפש אך ההכי קלה שיש בשוק... ואפילו מוסיף לה בלמים.
הטיפ שלי אליך הוא משומשות של thulle מאלומיניום.

ולדעתי כדי שנגרר לא יהיה מגביל מדי בשטח יש לשנות את הייצול לטובת קלירנס ואת החיבור לוו לכזה שיודע לעבוד בכל הכיוונים.. וגלגלים תואמים לרכב הגורר גם כדאי.

נ.ב ראה את הקטנה בתמונה המצורפת.137445

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מוני אורבך
26-02-22, 13:11
אני לא מתכוון לנסוע עם הנגרר בשטח.
יש מספר בעיות עם בלמים.
ראשית הם משמעותית יותר יקרים מאלו ללא.
שנית הם דורשים תחזוקה ובדיקה.
ודבר שלישי אי אפשר לנסוע אתם רוורס.
לצרכי הם רק מסבכים ענינים ללא שום צורך.
היה לי נגרר באורך שתים וחצי מטר, לפי הרשיון הוא שוקל 200 קילו.
אז נגרר באורך מטר שמונים, אפילו הוא מברזל, לא נראה לי שישקול יותר מ 170 קילו.
משא של 180 קילו מספק לגמרי את הצרכים שלי.

סולי
26-02-22, 13:30
סליחה.. הנחתי שאתה מייעד אותו לשטח.

אתה לגמרי צודק... מלבד עניין הרוורס .. יכול להסביר?

אגב יש גם יתרון לבלמים, מורידים המון עומס מהרכב הגורר בזמן בלימה... אפילו בבלימת מנוע בלבד.

ודיברת בהתחלה על 100 קג.. ועכשיו עלית ל180קג.. בכל מקרה ממליץ לוודא את משקל הנגרר בפועל ולא עפ מה שכתוב ברישיון.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מוני אורבך
26-02-22, 14:03
יש יתרון לבלמים אבל במשקלים שאני צריך הוא זניח.
הבולם עובד בצורה מכנית לחלוטין. הבולם מופעל כאשר יש דחיפה לכיוון הרכבבמקום משיכה. זה עובד הירידות אבל גם אם נוסעים רוורס.
לגבי משקל הנגרר, לא שקלתי אבל הרושם שלי הוא שהעגלה שקלה פחות מ 200.
כאשר נותנים את הרשיון שוקלים את העגלה, המספר אמור להיות מדויק.
אני הבאתי את המקרה הגרוע ביותר, שהוא 170.
עדין נראה לי שעגלה כזו תהיה סביבות ה 100 קילו

Gilad
26-02-22, 14:37
יש לי שתי עגלות עם בלם - אין שום בעיה לסוע איתן רברס!
הבלם עובד רק כנגד התנגדות ש"מקצרת" את היצול, זה לא המצב ברברס.

גודל של עגלה כמו שאמרת ישקול הרבה יותר מ-100 קג אם מדובר בעגלה ביצור מקומי מברזל.יש לי נגרר דומה אבל עם בלמים, הוא שוקל לדעתי כ-200 קג לפחות.

אם אתה רוצה משהו קליל - חפש נגרר אלומיניום אבל אני מניח שיהיה יקר משמעותית.

אופציה מעניינת יכול להיות אולי נגרר בסגנון של אופנוע ים שמחובר עליו ארגז חפצים בסגנון THULE ?

asafk
26-02-22, 17:58
למה הגרור? אם למשל לאופנוע - יש גרור לאופנועים והוא מאוד קל.
גרור חפצים שוקל יותר כי יש מבנה.
עדיין רוב המשקל זה הסרן והיצול.
תיכנס לקבוצה בפייסבוק של נגררים למכירה (אני לא יודע איך קוראים לקבוצה) ושב עליה בסבלנות....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Oren Kipnis
26-02-22, 18:03
ראשית "גרור" ולא "נגרר"
גרור - שם עצם
נגרר - שם פועל

כמה נקודות.

1. אתה יכול לעדכן את רשיון הרכב של הג'ימני לכושר גרירה 350 ללא בלמים וכושר גרירה 1,300 עם בלמים. ככה זה בג'ימני שלי. כל מתקין ווי גרירה יכול, ואם לא תסתדר, כל אחת מהמעבדות המוסמכות תסדר לך את הענין.

2. אתה רוצה גרור 1.80*2.34. בלי בלמים תוצרת הארץ ישקול לפחות 200 ק"ג. אחרי שתעדכן כושר גרירה, הכל פתוח. גרורים 750 עם בלמים נפוצים מאוד.

3. אין בעיה לנסוע אחורנית כאשר אתה רתום לגרור עם בלמים. בתוך תופי הבלימה יש מנגנון רצ'ט המאפשר לך לנסוע אחורנית. כאשר תמשוך את הידית עד הסוף בחניה או חס וחלילה הגרור יתנתק והכבל ימשוך, מנגנון הבלימה יעבור את נקודת הרצ'ט.

4. מציע לך לחפש גרור המורכב בארץ על בסיס ערכה המיובאת מחו"ל. אלו טובים יותר.

בהצלחה.

מוני אורבך
27-02-22, 12:40
מעדכן.

לאחר ברור בעוד חברת ייצור נגררים.
ניתן לקנות נגרר ל 400 קילו באורך 180
ללא בלמים כמובן.
מותר לגרור אותו עם גימיני.

Oren Kipnis
27-02-22, 18:53
מעדכן.

לאחר ברור בעוד חברת ייצור נגררים.
ניתן לקנות נגרר ל 400 קילו באורך 180
ללא בלמים כמובן.
מותר לגרור אותו עם גימיני.

אסור לגרור גרור 400 ק"ג בלי בלמים עם סוזוקי ג'ימני !

מוני אורבך
27-02-22, 19:40
כתיבת משפט באותיות אדומות וקו מלמטה לא הופכות אותו לנכון.
אין נגררים מתחת ל 300 קילו.
היצרן מאפשר רק 350 ללא בלמים אבל אפשרי לשנוות ל 400 (אחרי הכול 50 קילו הבדל)
וזאת ע"יי פניה למעבדת הטכניון לדוגמא.
אלא אם כן יש לך מידע אחר שהמעבדות לא מאפשרות שינוי כזה ??

weref
27-02-22, 21:07
ראשית "גרור" ולא "נגרר"
גרור - שם עצם
נגרר - שם פועל

כמה נקודות.

1. אתה יכול לעדכן את רשיון הרכב של הג'ימני לכושר גרירה 350 ללא בלמים וכושר גרירה 1,300 עם בלמים. ככה זה בג'ימני שלי. כל מתקין ווי גרירה יכול, ואם לא תסתדר, כל אחת מהמעבדות המוסמכות תסדר לך את הענין.

2. אתה רוצה גרור 1.80*2.34. בלי בלמים תוצרת הארץ ישקול לפחות 200 ק"ג. אחרי שתעדכן כושר גרירה, הכל פתוח. גרורים 750 עם בלמים נפוצים מאוד.

3. אין בעיה לנסוע אחורנית כאשר אתה רתום לגרור עם בלמים. בתוך תופי הבלימה יש מנגנון רצ'ט המאפשר לך לנסוע אחורנית. כאשר תמשוך את הידית עד הסוף בחניה או חס וחלילה הגרור יתנתק והכבל ימשוך, מנגנון הבלימה יעבור את נקודת הרצ'ט.

4. מציע לך לחפש גרור המורכב בארץ על בסיס ערכה המיובאת מחו"ל. אלו טובים יותר.

בהצלחה.1300 קילו עם בלמים?
אשמח לקבל פרטים.

לפי התקנה:
משקל:*החוק מאשר לרכבים פרטיים*לגרור נגרר שמשקלו הכולל אינו עובר את רף ה- 500 ק"ג,*כל עוד הרכב הגורר שוקל יותר מ-1000 ק"ג לפחות.
נגררים מסוימים ומיוחדים, כדוגמת*נגרר לסירה, ייגררו רק על ידי רכב פרטי ששוקל 1550 ק"ג ומעלה.
מעבר לכך, וברכבי משא, יש לחשב את כושר הגרירה החוקי המותר, על פי סוג הנגרר: משקלם של נגררים בעלי בלמים לא יעלה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 1.93.
לעומת זאת משקלם המותר של נגררים חסרי בלמים, לא יעלה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 3.066.



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Oren Kipnis
27-02-22, 23:30
אין נגררים
נכון. יש "גרורים"


אין נגררים מתחת ל 300 קילו.
אין בעיה לייצר גרור למשקלים כאלו, רק תכין אב טיפוס לגרור אחד שאתה רותה, וזה הופך ליקר מאוד.


היצרן מאפשר רק 350 ללא בלמים אבל אפשרי לשנוות ל 400 (אחרי הכול 50 קילו הבדל)
וזאת ע"יי פניה למעבדת הטכניון לדוגמא.
אף מעבדה בארץ לא תחרוג מהוראות היצרן. במקרה של הג'ימני, כושר גרירת גרור ללא בלמים הוא 350 ק"ג.

Oren Kipnis
27-02-22, 23:55
1300 קילו עם בלמים?
אשמח לקבל פרטים.

אנא פנה להוראות היצרן.
במקרה של הג'ימני: כושר גרירת גרור בלי בלמים- 350 ק"ג וכושר גרירת גרור עם בלמים- 1,300 ק"ג.
איך אני יודע? יש לי כזה בבית.



לפי התקנה:
משקל:*החוק מאשר לרכבים פרטיים*לגרור נגרר שמשקלו הכולל אינו עובר את רף ה- 500 ק"ג,*כל עוד הרכב הגורר שוקל יותר מ-1000 ק"ג לפחות.
נגררים מסוימים ומיוחדים, כדוגמת*נגרר לסירה, ייגררו רק על ידי רכב פרטי ששוקל 1550 ק"ג ומעלה.
מעבר לכך, וברכבי משא, יש לחשב את כושר הגרירה החוקי המותר, על פי סוג הנגרר: משקלם של נגררים בעלי בלמים לא יעלה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 1.93.
לעומת זאת משקלם המותר של נגררים חסרי בלמים, לא יעלה על משקלו הכולל של הרכב הגורר חלקי 3.066.


אתה לא מעודכן.


<tbody>



</tbody>
91. (ב) לא יגרור אדם גרור או נתמך אלא לפי תנאי הגרירה שנקבעו ברשיון הרכב של הגורר, הגרור או הנתמך על-ידי רשות הרישוי ובלבד שבמקרה של סתירה בין תנאי הגרירה שנקבעו ברישיון הרכב של הגורר לבין תנאי הגרירה שנקבעו ברישיון הרכב של הגרור או של הנתמך, יגברו תנאי הגרירה שנקבעו ברישיון הרכב של הרכב הגורר.

תקנה 91 העוסקת בגרירה שונתה בשנת 2015 ומאפשרת עדכון כושר הגרירה ברשיון הרכב על פי הוראות היצרן. כל רכב !
"הוראת נוהל T-1-2016 עדכון כושר גרירה לרכבים במשקל כולל עד 2,200 ק"ג" של אגף הרכב פורסמה ב 21 במרץ 2016, והיא מפרטת את נוהל העדכון, בלי חישובים ובלי התחכמויות.
ניתן להוריד את המסמך בקישור https://www.car-importers.org.il/assets/files/74761592821965.pdf מאתר איגוד יבואני הרכב.
הוראת הנוהל תקפה לכלי רכב מכל השנים.
מיד עם פרסום הוראת הנוהל, התחלתי בטיפול, והייתי הראשון לעדכן כושר גרירה על פי הוראות יצרן, ובמקרה זה למכונית נוסעים משנתון ייצור קודם ל 2008.

gmike
28-02-22, 00:32
בעניין מידות ומשקל עצמי: יש לי נגרר אלומיניום גרמני(יבוא של ניסנבוים מיבניאל) משקל עצמי 140קג. מידות 130×240,מורשה 600קג.
אז יש נגררים שלא רחוקים מ100קג משקל עצמי.

ehudzeelim
28-02-22, 09:09
בעניין מידות ומשקל עצמי: יש לי נגרר אלומיניום גרמני(יבוא של ניסנבוים מיבניאל) משקל עצמי 140קג. מידות 130×240,מורשה 600קג.
אז יש נגררים שלא רחוקים מ100קג משקל עצמי.

משקל עצמי 140 ק"ג על סמך הרישיון?
או שגם שקלת אותו?

gmike
01-03-22, 00:48
על סמך הרשיון ותווית יצרן שעליו. לא מאמין שיצרן גרמני גדול ישחק עם זה

ehudzeelim
01-03-22, 07:13
יצא לי לראות שקילה של שני גרורים (קטנים יחסית, 500 ו-750 ק"ג), על מאזניים מדויקים. המשקל של כל אחד מהם היה גבוה מהמשקל המוצהר בעשרות ק"ג.
נכון שהם לא היו גרמניים.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
01-03-22, 07:18
אני מצטט יצרן נגררים (השם שמור במערכת)
"זו העגלה, מה אתה שארשום ברשיון שלה?"
[emoji23]

Asaf-a
01-03-22, 08:47
תמדוד בעצמך, הפערים יכולים להיות משמעותיים, ככל הנראה המשקל ברשיון הוא ללא גלגל ספייר ותושבת או כל קמצוץ אחר והליום בצמיגים דקיקים.


אסף-א
Asaf-a

ehudzeelim
01-03-22, 10:20
תקנה 91 העוסקת בגרירה שונתה בשנת 2015 ומאפשרת עדכון כושר הגרירה ברשיון הרכב על פי הוראות היצרן. כל רכב !
"הוראת נוהל T-1-2016 עדכון כושר גרירה לרכבים במשקל כולל עד 2,200 ק"ג" של אגף הרכב פורסמה ב 21 במרץ 2016, והיא מפרטת את נוהל העדכון, בלי חישובים ובלי התחכמויות.
ניתן להוריד את המסמך בקישור https://www.car-importers.org.il/assets/files/74761592821965.pdf מאתר איגוד יבואני הרכב.
הוראת הנוהל תקפה לכלי רכב מכל השנים.
מיד עם פרסום הוראת הנוהל, התחלתי בטיפול, והייתי הראשון לעדכן כושר גרירה על פי הוראות יצרן, ובמקרה זה למכונית נוסעים משנתון ייצור קודם ל 2008.

ומה קורה עם רכבים במשקל כולל מעל 2200?
האם יש תקנה שונה עבורם?
תודה

-->