PDA

צפייה בגרסה מלאה : 2 Inches זה כל מה שאני מקבל בהגבהה סטנדרטית?!



אליעזר_מ
27-02-22, 11:14
אחרי לא מעט פעמים שגובה הג'יפון שלי הציק לי בשטח, ואפילו תקע אותי,
התחלתי לאחרונה לחשוב על כיוון של הגבהה (סוזוקי גראנד ויטארה 98).

בסקירת השוק שעשיתי, מאוד מאוד הופתעתי לגלות כי ההגבהות הסטנדרטיות הן רק של 2 inches כלומר כ 5 ס"מ.

אשמח להבין,
האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?

תודה רבה מראש!

מוטי ג.
27-02-22, 11:21
החוק בישראל מתיר הגבהה של עד 50 ממ

נמרוד
27-02-22, 11:24
אשמח להבין,
האם 2 inches זה אכן הסטנדרט?!
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?


כן, זה הסטנדרט.

ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?

raanan
27-02-22, 11:33
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?

תודה רבה מראש!
הם רק נראים !
גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...

מעניין,
רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?
ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1

אליעזר_מ
27-02-22, 12:00
ואחרי שנרגעת מההפתעה, בוא נהיה פרקטיים, איך חשבת להגביה את הגראנד ויטארה שלך? איזה קיט אתה רוצה לשים, איזה גודל צמיגים?

לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?

לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
במידה ויש, אשמח לקבל המלצות מקצועיות.

גודל הצמיגים אצלי 235/60R16




הם רק נראים !

גם אני פעם חשבתי שאבא שלי בגובה של אולסי פרי ...



מעניין,

רק עכשיו הגובה של הג'יפון שלך הפריע לך שנרשמת לאתר ?

ואגב, ב 1998 נמכרה ויטרה דור 1

האמת, לא השקעתי עדיין בכלל בשיפורים, זה חלום שנבנה עם הזמן..
את שלל הייעוצים שלי עד היום עשיתי ב Carsforum.

מה זה אומר דור 1?
מצרף תמונה של הרכב שלי
137466

erezgur
27-02-22, 12:05
קודם כל - ברוך הבא לפורום,

אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.

לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').

אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.

נמרוד
27-02-22, 12:24
אליעזר, אם אתה מעוניין באמת לשפר את יכולת השטח ולא רק את מראה הרכב, אז הגבהה סטנדרטית של 5 ס"מ היא משמעותית ומספקת. שני שינויים נוספים ולא פחות חשובים (יש יאמרו יותר חשובים, ואני בינהם):

1. צמיגי שטח מלא.

2. נעילת דיפרנציאל אחת לפחות, ורצוי שתיים.

אליעזר_מ
27-02-22, 12:30
קודם כל - ברוך הבא לפורום,

אתה צריך להכיר שני היבטים שונים הקשורים לשאלה שלך:
1. ההיבט החוקי - כפי שצויין למעלה - ניתן לרשום ברישיון הגבהה עד 50 ממ (שהם כ-2 אינטש).
2. משמעויות הנדסיות של הגבהה - שינוי זוויות והתאמות נדשות במבנה הרכב - אני לא מכיר את הרכב שברשותך, אבל צריך להבין שכאשר מגביהים את הרכב משתנות זוויות ויש השלכות ושינויי מבנה נדרשים כדי לאפשר את ההגבהה. כאשר מדובר בהגבהה צנועה של כ- 2'', כנראה שלא תצטרך לבצע שינויים נוספים (ההנחה היא שמהנדסי הרכב של היצרן הביאו בחשבון מידה מסויימת של "חופש", כך שהגבהה מינימלית לא תפגון בבטיחות / בשחיקת חלקי הרכב השונים וכו'), אבל הגבהות משמעותיות יותר מחייבות צעדים נוספים כמו הנמכת סרנים, החלפת זרועות, שינויי זוויות וכו'.

לרכבים שונים ניתן למצוא קיטי הגבהה שכבר דואגים לנושאים אלו והם כוללים הרבה יותר מרק בולמים וקפיצים (למשל זרועות ארוכות יותר וכו').

אם נעזוב לרגע את ההיבט החוקי - לפעמים הגבהה סטנדרטית + שינוי מידת צמיגים + שינויים קלים לשיפור זוויות גישה ונטישה (בפגושים למשל) - יתנו לך בפועל שיפור משמעותי בנסיעת שטח עם קיט הגבהה של 2'' בלבד.

תודה רבה על המענה המפורט!
אני מבין שמעבר לעלות של התקנת הקיט (הבנתי 6k פלוס מינוס), כדאי לי לשקול שינוי מידת צמיגים (כולל ברישיון?), וכן ביצוע שינויים בפגושים.
אני שואל את עצמי אם אני רוצה הוצאה שכזאת, או נכון יותר לשמור את העשירייה+ הזאת ולהשקיע אותם ברכב שעשה כבר את הדרך הזאת..
אגב, העלתי תמונה של הרכב בהודעה הקודמת שלי.

assafy
27-02-22, 12:41
לפעמים 5 ס"מ זה ההבדל בין מלך למלכה...

erezgur
27-02-22, 12:45
לא מבין עדיין כמה שיפור אפשר לקבל עם 5 ס"מ, זה נראה לי די זניח, מה אני מפספס?

לגבי קיט, האמת, אין לי שמץ של מושג, בינתיים רק ביררתי מחירים, הבנתי שמדובר על עלות של כ 6k.
....

מה זה אומר דור 1?


סוזוקי ויטרה הוא דגם ותיק שכבר מספר פעמים שינויים משמעותיים. כל שינוי כזה הוא דור... ראה למשל בויקיפדיה את הדורות השונים https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Vitara

כאשר אתה מברר מחירים של קיטי הגבהות, אתה אמור גם לדעת מה אתה מקבל - אילו קפיצים ואילו בולמים... לכך כוונה כאשר שואלים איזה קיט. קיטים מתקדמים יותר יכולים לכלול כאמור גם רכיבים נוספים החליפין רכיבי מתלה ברכב.

לגבי הגבהה של 5 סמ - תביא בחשבון שובה המרכב הנוכחי שלך הוא כ-22 סמ, אז 5 סמ נוספים פירושם 30-25 אחוזים... זה ממש לא מעט.

נשלח מהנייד

assafy
27-02-22, 13:19
קח בחשבון שההגבהה היא מהגובה המקורי של הרכב. אם הרכב שלך עם קפיצים ישנים ואולי אף עם המקוריים, סביר שהוא שקע בס"מ אחד או שניים ואז לאחר ההגבהה תגלה שהתרוממת ב7 ס"מ.
כמו כן, לא פחות חשוב הוא השיפור בריסון מול הבולמים הישנים והעייפים.

ishc
27-02-22, 13:26
שניה תעצור.
אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).
מאחור אין באמת בעיה להגביהה אבל המתלה הקידמי מאוד מגביל את ההגבה בלי הנמכת דיפ ולא קיימים הרבה בולמים קדמיים לרכב הזה שמאפשרים לנצל את ההגבהה.
בנוסף, מידת הצמיגים של 235/60/16 היא מידה מחורבנת, קוטר קטן, גובה דופן נמוך ומבחר צמיגים שמשאיר אותך עם AT רכים ופגיעים יחסית.
בכללי כל הפרונט של האוטו הזה מאוד פריך, מסרק הגה, בית דיפ קדמי, בולג'וינטים לא פריקים שמחייבים החלפת משולש וכו'.
אם הגובה מתחיל להפריע לך בשטח זמן טוב לשקול החלפת רכב.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

איל מ
27-02-22, 13:39
לגבי צמיגים, קח בחשבון שחוקית אין לך יותר מדי אופציות. לדעתי אתה יכול להרכיב 215/65/16, שזה אותו גובה אבל צר יותר, ואולי, 215/75/15 שזה צמיג מאוד צר אבל מעט גבוה יותר (יותר צמיג, פחות ג'אנט). בכל המידות האלו קשה למצוא צמיגי שטח. ובכלל, אני לא בטוח שלכל דגמי הויטארה מותר לרדת לג'אנט 15.
באחד מאתרי הצמיגים מופיעה גם המידה 195/80/15 שהוא ממש ממש צר, אבל גבוה. גם זאת מידה לא נפוצה.

ishc
27-02-22, 14:20
בגראנד ויטרה ארוכה אי אפשר לרדת לגאנט 15, הקליפר מפריע.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נדב42
27-02-22, 14:46
וכל אלו שנראים 10-20 ס"מ גבוה יותר? האם זה מחוץ לרישיון/או בייבוא אישי?



חלקם פשוט עם צמיגים קטנים ולכן נראים מאוד גבוהים, אחרים עם בודי ליפט שנותן מראה גבוה ולא תורם כלום לעבירות - שופוני בלבד.

יש קיטים של 4x4art שמגביהים ב-3" והם טובים לרכב, לא יודע כמה הם זמינים כרגע בארץ, הקיטים האלו גם מטפלים בזוויות העבודה של הציריות ע"י הנמכת הדיפרנציאל. קיט בשל ומוכר (העתקה של קאלמיני ז"ל).
מכיר קיטים כאלו שעוברים טסט עם רישום של הגבהה 50 מ"מ, אבל אי אפשר להבטיח שזה באמת יעבור לך בשלום.

בכל מקרה, לא הייתי עולה מעל 50 מ"מ עם קיט אחר. עד 50 מ"מ המבחר גדול יותר.

לגבי ג׳אנטים 15 - אולי ג׳אנטים ברזל כן יוכלו לעלות אצלך - צריך לבדוק פרטנית. וכמובן יש את סוגיית הרישום/חוקיות ...

ishc
27-02-22, 15:03
סליחה אני מתקן את עצמי.
תיאורטית אפשר לרדת לג'אנט 15 אם תשנמך את מערכת הבלימה למערכת של ויטרה קצרה או של הגרסה של שברולט של הדגם הזה אבל זה נשמע לי רעיון רע!!!
שום גאנט 15 שאני ניסיתי בזמנו לא עבד כולל כאלו עם אופסט שלילי.
הציעו לי אז להשחיז את הקליפרים אבל זה בהחלט היה נשמע לי לא לעניין.

לגבי הקיטים של פורארט/קלמיני. הם לא רעים אבל יוצרים בעיות אחרות בדגם הזה ולדעתי לא משנה באיזו אריזה יפה ימכרו אותם, אלו קיטים לא חוקיים.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

hadtomer
27-02-22, 15:33
אהלן וברוך הבא

חביבי- אנחנו לא באמריקה. 50 מילימטר הם המקסימום שביכולתך להתקין מבחינה חוקית.עזוב מהו הסטנדרט, השמים הם הגבול למי שגר בארהב ו 50 מ"מ הם הגבול כאן. זה לא נשמע כמו הרבה אבל זה ההבדל בין עובר כמעט ועובר היטב. לגבי מידת הצמיגים- לפני שינוי מידה עליך לבדוק במכון רישוי האם הדבר מתאפשר חוקית.

מעבר לכך, למיטב הבנתי כן יש ערכות הגבהה ליותר מזה- כמו הערכות של קלמיני ופור ארט. אבל אני פחות מבין בסוזוקי - וגם אין לי מושג האם זה חוקי

נדב42
27-02-22, 16:56
קלמיני לא קיימים יותר למיטב ידיעתי, נשארו התורכים ...

שמעון.פ
27-02-22, 19:40
אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.
הפתרון (הלא חוקי) שלי הוא. קניתי 5 ג'אנטים נוספים
(גם בשביל הרזרבי) והרכבתי עליהם צמיגים משומשים במידה
245/70/16 וכשיש טיול אתגרי אני מרכיב אותם.

אליעזר_מ
28-02-22, 14:38
שניה תעצור.
אני מכיר את הגראנד ויטרה דור ראשון מקרוב (הייתה לי כזו).

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


אני עם גרנד ויטרה 99 ואתה צודק שהמרווח גחון בו לא משהו.


נראה מכם, המכירים את הרכב שהענין לא פשוט בכלל.
האם מבחינתכם - המלצה חד משמעית היא לא לגשת?!

יש מישהו נוסף שהתנסה בזה עם הרכב הספציפי הזה.
אשמח לדעות נוספת.

erezgur
28-02-22, 14:49
האם מבחינתכם - המלצה חד משמעית היא לא לגשת?!

לא הבנתי את כוונתך - לא לגשת לאן?

הגבהה של 2'' (50 ממ) - בוודאי לגשת.
החלפה לצמיגי שטח / 50-50 - בוודאי מומלץ.
לבדוק אם אפשר להגדיל הצמיגים - בוודאי כדאי.

אם אתה נוסע בשטח והגובה הנוכחי לא מספק - בוודאי שכדאי לנסות לשפר את המצב או להחליף את הרכב לרכב שיותר מתאים.

hadtomer
28-02-22, 14:54
נראה מכם, המכירים את הרכב שהענין לא פשוט בכלל.
האם מבחינתכם - המלצה חד משמעית היא לא לגשת?!



היי. למה הכוונה לא לגשת. למה, להגבהה? הכול נובע מאילו טיולים אתה עושה ומה הן הדרישות שלך מהרכב. בלי לקבוע לעצמך "מפת דרכים" של מה אתה רוצה לעשות עם הרכב, יהיה קשה מאוד לדעת בעצם כיצד עליך לגשת לבעיה. וגם אז, יש בעיות שונות ויש דרכים שונות להתמודד.

אני מניח שאתה שואל על הגבהה בגלל שמצאת עצמך בטיול והרכב מגרד את הקרקע. (אני לא מכיר סיבה אחרת להגביה רכב תכלס, קוסמטיקה ומראה קרבי זה לא נחוץ) אז מן הסתם מה שאתה צריך זו אכן הגבהה. אבל מה זה "מגרד את הקרקע"- זה אומר טיילת עם המשפחה וקצת עשה רעש, או הגעת למדרגת הנקרות ושם הבנת שזה פשוט הרס לך את הטיול כי אתה לא יכול להמשיך. בכל מקרה,מן הסתם אם תגביה את הרכב המצב יהיה יותר טוב. אבל זה לא יהפוך את הרכב לרוצח, רק לרכב שהרבה יותר נעים לנסוע בו בשטח.

לגבי קושי ההגבהה, כל עוד אתה הולך על ערכות הגבהה חוקיות ומוכחות מבית יצרנים מוכרים ומוכחים אין לך קושי. זו התקנה פשוטה של חצי יום ולמיטב זכרוני בגראנד ויטארה אפילו הקפיץ נפרד מן הבולם מקדימה, שזה די נבון וקל לתחזוקה. אם אתה הולך על הערכות האחרות שיש בשוק, כלומר מה שגבוה מ 50 מילימטרים, מן הסתם זה דורש יותר "הינדוס" של הרכב, ואת זה יכולים להסביר כאן הרבה חברים שחיו היטב עם גראנד ויטארה, זה רכב שעם בניה נכונה יכול לעשות את רוב המסלולים בארץ בלי להתבייש. נהפוכו, המידות של הרכב מעולות, משתחל בכל מקום. חשוב לי לציין שוב ושוב ושוב-מעל 50 מ"מ זה לא חוקי. אני ממליץ שתשאל עצמך קודם כל מה אופי הטיולים שלך, היכן נתקלת בבעיה אשר נובעת מן ההגבהה, או יותר נכון מהיעדר ההגבהה. וגם אל תשכח, הגבהה זה אחלה אבל זה לא מה שהופך את הרכב למכונת טיולים. אני אישית מתקשה להבין איך ניתן להיכנס לשטח ללא נעילה, לדוגמה. אבל שוב, אנו לא מכירים ואני לא יודע על אילו מסלולים חשבת, כך שסתם ככה לזרוק לך "נעילה!! תתקין!!! זה אולי לרתום את העגלה לפני הסוס.

אני אישית טיילתי עם חבר עם גרנד ויטארה במשך כמה שנים, הרכב היה עם הגבהה 2 אינץ', צמיגים שלמיטב ידיעתי לא היו במידה המקורית- ונעילה אחורית. הרכב היה מעולה ועשה את העבודה.

אליעזר_מ
28-02-22, 16:30
לא הבנתי את כוונתך - לא לגשת לאן?

הגבהה של 2'' (50 ממ) - בוודאי לגשת.
החלפה לצמיגי שטח / 50-50 - בוודאי מומלץ.
לבדוק אם אפשר להגדיל הצמיגים - בוודאי כדאי.

אם אתה נוסע בשטח והגובה הנוכחי לא מספק - בוודאי שכדאי לנסות לשפר את המצב או להחליף את הרכב לרכב שיותר מתאים.


היי. למה הכוונה לא לגשת. למה, להגבהה?

...

אני אישית מתקשה להבין איך ניתן להיכנס לשטח ללא נעילה, לדוגמה. אבל שוב, אנו לא מכירים ואני לא יודע על אילו מסלולים חשבת, כך שסתם ככה לזרוק לך "נעילה!! תתקין!!! זה אולי לרתום את העגלה לפני הסוס.

אני אישית טיילתי עם חבר עם גרנד ויטארה במשך כמה שנים, הרכב היה עם הגבהה 2 אינץ', צמיגים שלמיטב ידיעתי לא היו במידה המקורית- ונעילה אחורית. הרכב היה מעולה ועשה את העבודה.

לא לגשת הכוונה לא לבצע את ההגבהה. ציטטתי שם 2 בעלי ויטארות שהיה נראה מההודעה שלהם שהדבר הזה לא מומלץ. אחד מהם כתב הסבר טכני (שלא הבנתי) מדוע המהלך הזה בעייתי ברכב הספציפי הזה.

לכן שואל, האם ישנם אנשים שעשו את זה בהצלחה ויכולים להמליץ.

בנושא הנעילה, אני ממש ממש רוצה לבצע גם. היו לי כמה הצלבות מציקות בשטח, בסוף למדתי שלפתרון קוראים נעילה.
2 שאלות אגב, בהקשר הזה: אתה יודע טווח עלויות? הבנתי שיש נעילה אחת ו 2 נעילות, האם הכוונה לקדמי ואחורי?

hadtomer
28-02-22, 17:20
לי אין סוזוקי כך שקשה לי לומר באופן מדויק. מחירה של נעילה אחורית אוטומטית הוא כ2,000 שקלים. לא כולל התקנה שעלותה היא 1000 עד 1500 שקלים. אני אישית קונה מוצרים כאלה באמאזון ולמעשה קניתי נעילה אחורית לפני כחודש, אבל אני לא בעל סוזוקי. נעילה אחורית נשלטת עולה יותר אך אני לא בקיא בסוזוקי. נעילות קדמיות אני לא מכיר את מה שזמין לסוזוקי.

לגבי מהי הנעילה, איך היא עובדת, יש כאן מדריכים רבים ולא מעט כתבות והסברים על נעילות, זה חומר קריאה מעניין, רק צריך להריץ חיפוש.

erezgur
28-02-22, 19:48
לא לגשת הכוונה לא לבצע את ההגבהה.
אז פשוט תכתוב "לא להגביה" ואז יהיה ברור למה אתה מתכוון מתוך כל מה שנכתב קודם.



ציטטתי שם 2 בעלי ויטארות שהיה נראה מההודעה שלהם שהדבר הזה לא מומלץ.

שוב, "הדבר הזה" - אני מניח שאתה שוב מתייחס להגבהה.
מה שצחי ושמעון רשמו הוא שאכן מרווח הגחון ברכב הוא "לא משהו", אני לא ראיתי שהם אמרו לא להגביה. צחי ציין שאת החלק האחורי אין בעיה להגביה. אני גם הבנתי מתשובתו שהוא מתייחס לשאלה שלך על הגבהה של יותר מ-2'', אבל אולי אני טועה ואז כדי להנות גם מהגבהה של החלק הקדמי נדרשים שינויים נוספים.



האם ישנם אנשים שעשו את זה בהצלחה ויכולים להמליץ.

סליחה אם אני כבר נשמר כמו מורה, אבל גם כאן אתה מדבר, למיטב הבנתי, על הגבהה, ממליץ להשתמש פשוט במינוח "הגבהה" או בפועל "להגביה" כדי שהמסר יהיה פשוט ומובן..

לגבי הנעילות - מדובר על נעילת דיפרנציאל של סרן. כמו שתומר כתב מעלי - שווה ללמוד קצת את הנושא על ידי קריאה בפורום, כי מדובר בנושא רחב מצד אחד ופופלרי מאד בפורום מצד שני. ניתן לנעול סרן בודד או שני סרנים (נעילה כפולה, או כפי שהרכב מכונה אצלנו - "נעול כפול"), אבל קודם תלמד מעט על הדיפרנציאל (לפעמים מכונה בקיצור דיפ). ישנן נעילות אוטומטיות וישנן נשלטות (כלומר שאתה שולט עליהן "ידנית", או בפשטות - "נועל". יש נעילות נשלטות מופעלות בעזרת לחיץ אוויר ויש בעזרת מנגנון חשמלי.
את השאר - תצטרך לחפש בפורום ובמילון שלנו, לקרוא, להתחיל להבין ואז לשאול נקודתית...

asafk
28-02-22, 20:08
למיטב זכרוני זו היתה הכתבה הראשונה בג'יפולוג

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1113-jeepolog-archive

ושום דבר משמעותי לא השתנה ב 20 שנה פרט להמון מוצרים סיניים, ונעילות חשמליות- מגנטיות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שמעון.פ
01-03-22, 00:10
אכן, לא התכוונתי שהגבהה לא תעזור. התכוונתי שהגבהה
בגרנד ויטרה נצרכת, כי המרווח גחון לא משהו.
ודע לך שהתוספת גובה של 5 ס"מ זה מאוד משמעותי ומועיל.

כשקניתי את הרכב ב-2014 היו לו קפיצים מקוריים
והוא היה ממש נמוך, ואז קניתי קפיצי הגבהה משומשים
שעזרו להגביה קצת.
בנוסף, התקנתי בתוך הקפיצים מאחור כריות של AIR LIFT
ש"מרימות" את הרכב מאחור.
וכפי שכתבתי קודם, לטיולים אתגריים במיוחד,
יש לי ערכת צמיגים במידה גדולה יותר שמוסיפים גובה
ועבירות מצויינת.
במצבו הנוכחי, (יש גם יחסי זחילה ונעילות אוטומטיות)
אין לי בעיה לעבור בכל המסלולים בארץ.
(אני לא מתכוון לכמריר ודומיו)
נעילה אוטומטית מאחור, עולה בסביבות 1500
ההרכבה תעלה עוד 1000
נעילה קידמית תדרוש החלפת חלקים ועבודה מורכבת יותר.

-->