צפייה בגרסה מלאה : מחלוקת סוערת בין פעילי סביבה לאופנוענים לקראת מירוץ בינלאומי במדבר יהודה
בחודש הבא יתקיים מירוץ בינלאומי לאופנועי שטח באיזור ים המלח ● מפגש פסגה ספורטיבי שמציג את פניה השפויות של ישראל, או פגיעה קשה בטבע המדברי הבתולי? תלוי את מי שואלים
https://www.zman.co.il/293986/
חנן-ג'יפולוג
01-03-22, 08:18
אם הצלחתי להבין נכון את הכתוב, אז בגדול יש בין רשות הטבע והגנים לרוכבים הסכמה מלאה: אם זה לא בתחום שמורות טבע אז הכול על הז...ן.
לא בטוח שאני אוהב את זה. גם אין בזה כל חדש אם אתם רגילים לראות סרטונים של רוכבי אנדורו מקומיים.
אם הצלחתי להבין נכון את הכתוב, אז בגדול יש בין רשות הטבע והגנים לרוכבים הסכמה מלאה: אם זה לא בתחום שמורות טבע אז הכול על הז...ן.
לא בטוח שאני אוהב את זה. גם אין בזה כל חדש אם אתם רגילים לראות סרטונים של רוכבי אנדורו מקומיים.
לרט"ג אין סמכות למנוע את המרוץ מחוץ לשמורות ,
מה שמטריד אותי למה הורידו את הסרטים ולמה לא מפרסמים ( גם לא לארגונים הירוקים ) את המסלול
אני יודע שהן מתכוונים לעבור בכמריר וכנפן
חנן-ג'יפולוג
01-03-22, 08:33
לא הכול עניין של סמכויות. יש גם את הקטע הפעוט הזה של... להיות אדם.
מכתב של החברה להגנת הטבע137517
לרט"ג אין סמכות למנוע את המרוץ מחוץ לשמורות ,
מה שמטריד אותי למה הורידו את הסרטים ולמה לא מפרסמים ( גם לא לארגונים הירוקים ) את המסלול
אני יודע שהן מתכוונים לעבור בכמריר וכנפן
בפן הספוטיבי תחרותי - לא נהוג לפרסם את תוואי המרוץ מראש על מנת למנוע ממתחרים להתאמן על התוואי טרם המרוץ.
בפן הספוטיבי תחרותי - לא נהוג לפרסם את תוואי המרוץ מראש על מנת למנוע ממתחרים להתאמן על התוואי טרם המרוץ.גם בצורה חשאית לחברה להגנת הטבע הם לא מוכנים לתת
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
מכתב של החברה להגנת הטבע137517
תודה דור על המכתב!
פשוט מדהים איזה ראיה צרה של החברה להגנת הטבע!
במקום להכניס את האירוע לשמורה, על דרכים מסומנות ומשולטות; ניתוב האירוע לאיזורים מוגדרים מראש; קצת פרסום חיובי ואיזה חתיכת תשלום מצד המארגנים, הם אמרו "לא" ובתמורה נקבל מירוץ ללא שום בקרה והגדרה, וזאת בהנחה שלא יעצר ע"י הרשויות ואז שוב יצא למדינת ישראל שם של חובבנים.....
תודה דור על המכתב!
פשוט מדהים איזה ראיה צרה של החברה להגנת הטבע!
במקום להכניס את האירוע לשמורה, על דרכים מסומנות ומשולטות; ניתוב האירוע לאיזורים מוגדרים מראש; קצת פרסום חיובי ואיזה חתיכת תשלום מצד המארגנים, הם אמרו "לא" ובתמורה נקבל מירוץ ללא שום בקרה והגדרה, וזאת בהנחה שלא יעצר ע"י הרשויות ואז שוב יצא למדינת ישראל שם של חובבנים.....
כשאתה כותב: "להכניס את האירוע לשמורה, על דרכים מסומנות ומשולטות" - לא נראה לי שאתה מבין על איזה סוג אירוע מדובר...
כשאתה כותב: "להכניס את האירוע לשמורה, על דרכים מסומנות ומשולטות" - לא נראה לי שאתה מבין על איזה סוג אירוע מדובר...יכול להיות.
דוגמאות מיוטיוב יש לך במקרה, שאשכיל?
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
גם בצורה חשאית לחברה להגנת הטבע הם לא מוכנים לתת
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
כי לדברי החברה להגנת הטבע הם יתנגדו לכל דבר שהוא לא מחצבה או שביל מסומן. התחביב שלנו הולך לאבדון לאט אבל בטוח, הירוקים יקחו לנו הכל בלי לחשוב פעמיים וגם בלי רציונל הגיוני, הכל כדי שיוכלו להשאר בבית ולהגיד שהמדבר שלהם "שמור". תנצלו את הזמן שעוד נשאר או שפשוט תתכוננו להפוך לעבריינים.
יכול להיות.
דוגמאות מיוטיוב יש לך במקרה, שאשכיל?
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
בגדול,
זה לחפש איפה קשה לנסוע, ולעשות את זה שם.
וגם, ההקפה צריכה להיות די קצרה, ועמוסה באלמנטים.
בשבילים מסומנים, קשה למצוא מספיק אלמנטים בצפיפות מספיקה.
בנוסף, יש בד"כ גם קטע ספיישל, שזה בגדול מסלול צפוף שבו נמדדים הזמנים. זה בד"כ שאח מתוחם ובו יוצרים מסלול מסומן עם סס"לים וטוחנים אותו (דמיין שדה לא גדול שהופכים אותו לסוג של ג'ימקאנה, רק בשטח).
תודה דור על המכתב!
פשוט מדהים איזה ראיה צרה של החברה להגנת הטבע!
במקום להכניס את האירוע לשמורה, על דרכים מסומנות ומשולטות; ניתוב האירוע לאיזורים מוגדרים מראש; קצת פרסום חיובי ואיזה חתיכת תשלום מצד המארגנים, הם אמרו "לא" ובתמורה נקבל מירוץ ללא שום בקרה והגדרה, וזאת בהנחה שלא יעצר ע"י הרשויות ואז שוב יצא למדינת ישראל שם של חובבנים.....
או שלא הבנתי אותך או שאתה מבלבל בין החברה להגנת הטבע לבין רשות הטבע והגנים (רשות שמורות הטבע לשעבר).
הרשות היא הגוף הממשלתי וזה שאחראי לאכיפת החוק, באופן מאוד מכליל ניתן להגיד שאם זה לא בשמורה זה לא מעניין אותם (זה כמובן לא מדויק אבל נכון למקרה הזה)
החברה היא גוף אחר לחלוטין, לא ממשלתי אלא ציבורי, האב הרוחני של אדם טבע ודין, צלול ושאר גופים ירוקים ציבוריים. בהרבה מאוד מיקרים (כמו זה) החלה"ט רואה את הדברים בדיוק הפוך מהרשות.
יכול להיות.
דוגמאות מיוטיוב יש לך במקרה, שאשכיל?
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
מדובר בענף פופולרי בעולם שנקרא Hard enduro שנולד כשסצנת האנדורו של שנות ה 2000 עשתה אורגיה עם סצנת המוטקרוס והטריאל. יצאה סצנה של רוכבים מזוכיסטים ומוכשרים בטרוף ששולטים באופנוע כאילו היה שלוחה של גוף של מתעמל קרקע אולימפי ומהירים כאילו היו רובי גורדון בדיונות של מרוקו...
בגדול הרעיון זה לעבור קטעי ספיישל קיצוניים ברמת העבירות שלהם ברקע הנופים של המקומות היפים בעולם (לא רק, יש גם חורים).
מסוג המרוצים שיש קבוצת עלית של רוכבים מקצוענים שבאמת מתחרים ושאר בני התמותה שמנסים רק לחוות כמה שיותר לפני שהם פורשים מסיבות בריאותיות או מכאניות. וזה לא ראלי של כמה שבועות, זה כמה שעות עד ימים בודדים (תלוי בארוע)
במרוץ של ארצברג לפני אי אלו שנים שעוד הייתי צופה אדוק, מתוך כמה מאות רוכבים שהתחילו הצליחו לסיים רק 5 רוכבים שהיו באותה זמן העלית של העלית של סצנת הרוכבים המקצועית באותה תקופה וגם הם הצליחו לסיים כי החליטו לאחד כוחות ולעזור אחד לשני (אסור לקבל עזרה מבחוץ ברוב הספיישלים). זה היה ארוע מכונן בסדרת המרוצים ההיא.
האליפות המרכזית היא סדרת מרוצי הארד אנדורו של רד בול כאשר יש כמה ארועים מרכזיים בשנה באתרים קבועים (רומניה, אוסטריה, טורקיה, ספרד, פולין....ועוד) ויש פה ושם תוספות אקזוטיות שממה שאני מבין המרוץ המדובר הוא אחד מהם.
מצד אחד וואו!! למי שזה מעניין אותו. מצד שני אין ספק שזה ארוע שדורש בדיקת היתכנות מעמיקה אל מול מגבלות ארגון ומשאבי הטבע..
כאן יש דוגמא למרוץ בטורקיה, הפואנטה שם זה הזנקה בחוף וסיום על ראש הר בגובה 2365 מ'):
https://www.youtube.com/watch?v=G5PlEzf2OCc&ab_channel=EnduroLifeMedia
לא מכיר את כל המסלולים בארצברג אבל חלקם עוברים במכרה נטוש ואז ביערות כמו שיש היום מרוצי אנדרו ואין לזה התנגדות
אפשר לקיים אירועים כאלה במקומות שכבר נרמסו על ידי הצבא, יש לא מעט כאלה, בערך שליש משטח המדינה מוגדר כשטח אש. אפשר גם לבנות מכשולים ומסלולים קשים ומטורפים כיד הדימיון, במקומות מסויימים אפשר לאפשר ניווט ובחירת צירים ללא קשר למערכת שבילים, נסיעה בפריסה לרוחב השטח וכל דבר אחר שאסור בשמורות טבע.
אפשר להגיע מתישהו להבנות עם צ.ה.ל שבשבתות וסופי שבוע יקצה שטחים מסויימים מרמת הגולן ועד הרי אילת לחובבים ולמתחרים. אפשר לבנות כמה מסלולים ולהקים טורניר ישראלי לפי איזורים בארץ.
יש גם אזורי כרייה וחציבה שכבר מוצו ומחכים לשיקום נוף או לתכנית אחרת ובהם אפשר להקים מסלול ייעודי.
בכל מקרה, בשמורות טבע, יש יותר מדי גורמים שרצוי וצריך להתחשב בהם, אפשר להשאיר את השטח לבעלי החיים ולמטיילים השקטים.
מלכתחילה לא היה מדובר על שמורות טבע.
זה שוב מביא אותנו למדרון המסוכן הזה שיהפוך את היוצרות מהכל מותר חוץ ממה שאסור - להכל אסור חוץ ממה שמותר.
וזה באמת יהיה סוף התחביב שלנו.
לא הבנתי אתכם (חלקכם).
כשגולשים כאן באתר נוסעים בשבת לכמריר זה בסדר, אבל אותו כמריר מתחת לשני גלגלים של הרוכבים הטובים בעולם מטריד אתכם?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא הבנתי אתכם (חלקכם).
כשגולשים כאן באתר נוסעים בשבת לכמריר זה בסדר, אבל אותו כמריר מתחת לשני גלגלים של הרוכבים הטובים בעולם מטריד אתכם?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkמה שעושים היום בכמריר זאת זחילה איטית ועדינה שלרוב לא משאירה סימנים חוץ מצמיגים.
תהייה בטוח שבתחרות מהירה וארגסיבית יפלו לא מעט רוכבים ואת הדלק והשמן שישפך אי אפשר לאסוף ולנקות
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
די, נו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זאת חלק מהבעיה שלנו.. כל אחד מאשים את השני. הרוכבים את הSBS והטרקטורנים את הג'יפים וכו' וכו'... עושים לנו "הפרד ומשול" ואנחנו נשארים עיוורים ובגלל זה ניפול. הפעם זאת תחרות אופנועים ופעם הבאה זה שילוט שאוסר נסיעה בשטח.. השלט לא מבדיל בין אופנוע SBS או ג'יפ.. אם יש לזה גלגלים זה יאסר.
כמו שיש ג'יפאים "ערסים", יש בין הרוכבים רופאים וקצינים בכירים בצבא.. תבינו שזה לא משנה, וכולנו ביחד באותה סירה.. חובבי דאצ'יה, חובבי ג'יפ, חובבי עבירות, רוכבים מתחילים, ערסים על טרקטורונים, טיילים רכובים באשר הם.. החוק לא יבדיל ביננו.. עכשיו זה הזמן להתאחד ולעשות מעשה, או שנשב ונתמרמר על האחר בזמן שלוקחים לנו את השטח.
גם בצורה חשאית לחברה להגנת הטבע הם לא מוכנים לתת
Sent from my SM-G960F using Tapatalkזה לא נכון - לפי מה שכתוב בכתבה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-03-22, 23:48
זה לא צריך להיות ג'יפאים נגד אופנוענים ולהיפך, ולא רוכבי טרקטורונים נגד האחרים וגם לא מחוקקים נגד משתמשי השטח הממונעים.
בסוף זה אנחנו מול עצמנו. זו הארץ של כולנו. אני בטוח שגם הכי קיצוניים כאן לא היו רוצים לראות שעל כל גבעת בר שהיא לא שמורה נעמדים עשרות כלים ממונעים בשורה ופותחים מצערת או כננת בלי חשבון לכלום וגם בטח אין אף אחד מגולשי האתר הזה שהיה רוצה שהכול יהיה סגור.
מה שכן צריכה להיות זו דרישה לדיון מאוזן של הגורמים השונים ובין הצרכים השונים, השתדלות רצינית להשתמש בשבילים הקיימים ובשטחים ההרוסים שכבר קיימים כאן לרוב, ויתכן שגם בשטחים בתוליים ברמה כזו או אחרת, מצומצמים, שיוגדרו לטובת עניין ספציפי כזה או אחר (נגיד בהקשר המדובר אנדורו או עבירות 4X4 אקסטרימית) .
כרגע מה שקורה בשטח זה שכל אחד מחליט לעצמו, וזה יגמר רע. הן מבחינה נופית ושמירת טבע והן מהבחינה שלכל פעולה כזו במוקדם או מאוחר יש תגובת נגד. הפוכה בכיוונה ולכל הפחות שווה בעוצמתה. זה אומר ששטחים שהיום פתוחים באופן לגיטימי יסגרו. לכולם.
אבל מכיוון שבתוך עמי אני חי, זה הרי לא יקרה. השטח ימשיך להיהרס. המחוקק יחליט וכולם ייללו.
כרגע מה שקורה בשטח זה שכל אחד מחליט לעצמו, וזה יגמר רע.
זה משפט רע (לנו), ברור לך מה יקרה אם מחוקק יאמץ אותו ועוד יביא סימוכין מהקהילה ...
חנן-ג'יפולוג
02-03-22, 00:09
זו המציאות. פתח יוטיוב ותראה. אף אחד לא צריך את האתר שלנו בשביל המידע הזה.
לגבי ""הרס" של טבע.
בד"כ נסיעה על תוואי של נחל או סלעים לא באמת גורמת נזק. וקצת דלק שנשפך מאופנוע לא משאיר כתם לאורך זמן. הם גם בנוים כך שברוב הנפילות לא נשבר המנוע ולא נשפך שמן. כך שכמריר לא יינזק מנסיעה בו. לפחותלא יותר מרכבים שמנפצים קארטר פה או דיפרנציאל שם.
הבעיה היא שבד"כ מכניסים אלמנטים של עליות, וזה הרבה פעמים על שלוחות, או גדות נחלים, שם הצלקות נשארות הרבה זמן.
לגבי האשמות כאן או האשמות שם, ככלל, נסיעה על אופנוע (ואופניים) כוללת גם תחום שפעם היה רק של ה"מקצוענים" והיום, כשרוב הכלים הם כלים מקצועיים ולא דושים רכים, הוא של הרוב, וזה נסיעה בסינגלים. מאופי העניין, זה כולל ירידה משבילים, והרבה יותר "בר בשטח".
אני חושב שאם הם היו אומרים שזה בכמריר לחלה"ט לא הייתה שום בעיה עם זה.
בסרטונים הם נסעו בר בשטח במקומות שאף אחד לא נסע לפניהם באזורים שהם ממש לא החצר האחורית של איזה מאהל או בסיס.
הנזק של ארוע "רשמי" הוא גדול. אחריו תמיד מגיעים המשפטים בסגנון " למה במרוץ מותר לעשות ככה ולי אסור?"
כולם צודקים, כי הכי קל זה להיות צודקים. להיות חכמים דורש הרבה יותר כי סוף מעשה במחשבה תחילה. זה מתחיל מכיבוד הזולת וממשיך משם .
אבל אנחנו דפוקים, ממש דפוקים.
סרטון יו-טיוב מסוף שבוע האחרון, איזור מצפה רמון ומערבה. אם לא מתהפכת לכם הבטן, כנראה שאין לכם רגישות לסביבה ולא תוכלו לשפוט את מידת הנזק.
https://www.youtube.com/watch?v=6Elig1MUjX8 בערך 10 דקות.
רוכב ומטייל כבר 40 שנה, אוהב ג'יפים, אופנועים ואופניים ולא מוצא שום דבר שמחבר בין האהבה שלי לשטח ולמכונות והדרך שהאנשים האלה, מטיילים.
סרטון אחד שמשקף את המצב, לא רק ספציפית של קבוצת הרוכבים הזאת, אלא משהו הרבה יותר רחב, לא רוכבים שם על שבילים, נאקבים או קו הגיוני, סתם חותכים בשטח דוך, בלי לקרוא את השטח, בלי לפתוח מפה, בלי לקרוא מילה על המקום, חוסר איכפתיות וטמטום שנובע אולי גם מחוסר הבנה בסיסי.
מקווה שזאת סתם חבורה רנדומלית של רוכבים ולא משהו שמאורגן על ידי "מומחה" לשטח שמוציא קבוצות לטיולים.
לדאבוני זה נראה כמו התנהלות ישראלית טיפוסית.
זה אמור להיות הרבה יותר פשוט - להלן הסכמה הטריוויאלית:
נתוני בסיס:
תחרויות וספורט מוטורי הן טובות, רצויות ואינטרס ציבורי ברור
אתגר
לא כל שטח מתאים לתחרויות מסוג זה
ישנם תאי שטח בהם הפגיעה שתיגרם על ידי פעילות מסוג זה תגרום לפגיעה אנושה ולכן אסור לקיים בהם תחרויות (ונסיעה..)
הפתרון:
יש לשבת יחד! בתיאום ובגישה קונסטרוקטיבית, מאגני התחרות, הרשות המקומית, הרט"ג / החברה להגנת הטבע ולמצוא מספר אתרים אופציונלים שיהיו לטובת כולם.
שימו לב שרק בשרשור הזה עלו כמה פתרונות טובים ומועילים.
אבל כשאין רצון, כשלא יושבים יחד, שכל אחד חושב שרק מלחמה באחר תקדם אותו, אנחנו מקבלים את ההתנהלות הישראלית הטיפוסית.
עצוב,
יוני5
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.