צפייה בגרסה מלאה : הריבולברים חוזרים?............
פעם, בתחילת שנות ה-2000, כשהבמה לויכוחים היתה בג'יפטריפ ובכל יום שישי כולם נפגשו ב"בור", העיסוק המרכזי היה למדוד מהלכי מתלה.
כפטריות אחרי הגשם צצו כל מיני פטנטים מפוקפקים שנועדו להעצים את ה"פתיחה" - כלומר, בעיקר את האפקט הויזואלי שלה - אצל אחינו מסולסלי הקפיצים היה ה"דרופ-קיט", ואצלנו, רוכבי העלים, כיכב ה"רבולבר".
כמובן שנעילות ובקרות משיכה אלקטרוניות התגלו כפתרונות יעילים יותר מגלגל שצונח עמוק לתעלה/בור מבלי לספק אחיזה יעילה באמת. גם ג'יפטריפ כבר איננו ואפילו ה"בור" בתל-ברוך, כבר נסגר.
אבל המוח הסיני ההזוי לא מפסיק להגות לנו המצאות חדשות, והפעם כנראה מתליהם האחוריים של טנדרים נמצאים על הכוונת.
לי זה הזכיר את הרבולבר - נדנדה לקפיץ עלים, שיכולה לשנות אורך. אבל להבדיל מהרבולבר שהיה סוג של נדנדת-מספריים + פיבוט, כאן זה, נו... קצת קשה לי להסביר מה זה עושה אחרת מנדנדה רגילה ולמה זה טוב בדיוק. מה שאני כן סגור עליו - שזה כנראה סיני, וזה צבעוני (ולכן גם בולט לעין - בעיקר לעיניהם הקטנות, הצרות ורעות של נציגי מדינת ישראל).
אהה.... תמונות. כמובן:
137528137529
אני מוכרח לציין שלא התלהבתי מהרבולבר בזמנו, וגם הדבר הזה, אפעס.... כנראה לא יעלה על הג'יפ שלי... אבל זה מעניין.
מזכיר נשכחות ;)
אבי שופינסקי היה הגורו של הריבולברים. הוא ניסה לשכנע אותי לקנות, ואחרי שלא רציתי, נתן לי לנסיון והרכבתי אותם על הסופה.
לא הרגשתי שום שיפור או תועלת, אבל הייתי מנומס ואמרתי לו שכמה מאות שקלים "כבד עלי".
אבל הוא היה בחור צבעוני ונחמד.
בברכה,
יוני5
מזכיר נשכחות ;)
אבי שופינסקי היה הגורו של הריבולברים. הוא ניסה לשכנע אותי לקנות, ואחרי שלא רציתי, נתן לי לנסיון והרכבתי אותם על הסופה.
לא הרגשתי שום שיפור או תועלת, אבל הייתי מנומס ואמרתי לו שכמה מאות שקלים "כבד עלי".
אבל הוא היה בחור צבעוני ונחמד.
בברכה,
יוני5
אחחח, שופינסקי.... היו ימים. גם אני חיבבתי אותו.
אני זוכר שדווקא נתן פליישר עשה מעשה וייצר ריבולברים....
המקור אגב היה באמריקה, של טרהפלקס.
מבחינת ויזואליה של פתיחת מתלה זה דווקא עשה עבודה.
עד כמה הפתיחה הזו היתה גם יעילה בסיפוק אחיזה והתקדמות בפועל?.... נו שויין.
מה שבטוח זה שגם בארה"ב לא היה למוצר הזה אישור של DOT.
ועכשיו נדנדה בתוך נדנדה.
מה התועלת בזה? נבצר מבינתי.
טכנית, מבלי להיות מהנדס, אבל במה שקורה במערכות מתלים ובדגש על קפיצי עלים שאני מחזיק מעצמי כבעל מושג מסויים בהם - אני רואה פוטנציאל לבעיה בהתנהגות הכביש שנובעת מכוחות צד מוגברים על נדנדה ארוכה מדי + עוד נקודת תנועה/חופש.
ומדובר כאן בסרן אחורי שאחראי על יציבות כיוונית....
זה נראה שעל הכביש הנדנדה הפנימית בפנים ולכן אורך הנדנדה הכללי הוא כרגיל. רק החלק החיצוני.
נוסטלגיה, הייתי בתיכון כשערכתי ללבולדוג את התמונה הזו.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/17342-%D7%91%D7%A2%D7%93-%D7%90%D7%95-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%A8%D7%99%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%91%D7% A8%D7%99%D7%9D
שחר גרינברג
02-03-22, 14:17
אני מכיר את הסגנון נדנדה הזאת מאוסטרליה
שם הם טוענים שהיא גורמת לנסיעה יותר ״רכה״
(Soft ride shackles)
גם חברות אוסטרליות מוכרות מוכרות מוצרים דומים לדוגמא muji שמייצרת אותם לדימקס/הולדן
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
02-03-22, 14:29
https://munji.com.au/collections/isuzu-d-max-2008/products/shackles-standard-height-soft-ride?variant=31820784435309
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220302/fb83f2d231e75102d1a5d5f71577eee4.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
137528137529
פעם ראשונה שאני רואה כזה דבר. זה בארץ דרור?
מעניין שהכחול מורכב הפוך מהאדום.
יש הגבהה לטנדרים שמשווקת בארץ של חברה בשם STR שמגיעה עם כאלו היא אפילו מקבלת את חותמת משרד התחבורה איך שהוא.
כולם מהללים ומשבחים שזה מעולה (כנראה בעיקר כי זה עולה חצי מגבהה ראויה שכוללת עלים חדשים) למרות ששני קליינטים מקבוצת ההאנטר/טריטון שהתקינו כאלו כבר שברו עלים אחוריים ואחר כבוד גם רכשו עלים חדשים.
נראה שהאדום מותקן הפוך ובעצם לא עושה כלום חוץ מלהוסיף חופשים למתלה.
במצב "התקין" הקפיץ פשוט נופל עוד קצת לכיוון הקרקע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
GodsFather
02-03-22, 16:10
רבולברים, איזו המצאה יפה זו הייתה. בעיקר לתמונות מסתבר... אבל מה ידענו אז?
אני זוכר כשמוקי פ. והסופה המיוחדת שלו הגיע לבית הספר שלי עם הרבולברים של טרהפלקס, כולנו הזלנו ריר...
מה עשית עם השרשור הזה עכשיו, דרור [emoji57]
Sent from my HD1903 using Tapatalk
על פניו, נראה שזה מאפשר תנועה ישרה יותר של הקפיץ. כלומר במקום שהנדנדה תסתובב ברדיוס קבוע סביב הבורג בשילדה, הקפיץ יכול לנוע בקו כמעט ישר (בסגירת מתלה), מה שאמור בתאוריה לתת נסיעה נעימה יותר. זה גם נותן את האופציה להרכיב נדנדה מאוד ארוכה (שנותנת יותר גובה) בלי לפגוע בזווית העבודה הסטטית שלה.. הגובה כן יפגע באלמנטים גיאומטרים אחרים.
הבעיה המיידית שאני רואה בדבר הזה הוא שאם לא תגביל את המהלך הנדנדה הזאת (הקטנה יותר) פשוט תסגר הפוך.
יש הגבהה לטנדרים שמשווקת בארץ של חברה בשם STR שמגיעה עם כאלו היא אפילו מקבלת את חותמת משרד התחבורה איך שהוא.
כולם מהללים ומשבחים שזה מעולה (כנראה בעיקר כי זה עולה חצי מגבהה ראויה שכוללת עלים חדשים) למרות ששני קליינטים מקבוצת ההאנטר/טריטון שהתקינו כאלו כבר שברו עלים אחוריים ואחר כבוד גם רכשו עלים חדשים.
נראה שהאדום מותקן הפוך ובעצם לא עושה כלום חוץ מלהוסיף חופשים למתלה.
במצב "התקין" הקפיץ פשוט נופל עוד קצת לכיוון הקרקע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
זה באמת מ-STR (כלומר סיני למהדרין).
סט הגבהה לטנדרים
https://ae01.alicdn.com/kf/H43c149b657404b4ab23ba3bcf2a1c248M/H-TUNE-4x4-Accesorios-32mm-Front-Spacer-and-Rear-Extended-2-inch-G-Shackles-Lift-Up.jpg_220x220q90.jpg_.webp
https://he.aliexpress.com/item/32969046014.html?gatewayAdapt=glo2isr&spm=a2g0o.detail.0.0.5d424865ZPtFb2&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.274029.0&scm_id=1007.13339.274029.0&scm-url=1007.13339.274029.0&pvid=e7c02603-54a4-483d-9a6a-5a8c76c7b445&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.274029.0,pvid:e7c02603-54a4-483d-9a6a-5a8c76c7b445,tpp_buckets:668%232846%2381 15%232000&pdp_ext_f=%257B%2522sku_id%2522%253A%252 266603562770%2522%252C%2522sceneId%2522% 253A%25223339%2522%257D&pdp_pi=-1%253B251.51%253B-1%253B-1%2540salePrice%253BILS%253Brecommend-recommend
על פניו, נראה שזה מאפשר תנועה ישרה יותר של הקפיץ. כלומר במקום שהנדנדה תסתובב ברדיוס קבוע סביב הבורג בשילדה, הקפיץ יכול לנוע בקו כמעט ישר (בסגירת מתלה), מה שאמור בתאוריה לתת נסיעה נעימה יותר. זה גם נותן את האופציה להרכיב נדנדה מאוד ארוכה (שנותנת יותר גובה) בלי לפגוע בזווית העבודה הסטטית שלה.. הגובה כן יפגע באלמנטים גיאומטרים אחרים.
הבעיה המיידית שאני רואה בדבר הזה הוא שאם לא תגביל את המהלך הנדנדה הזאת (הקטנה יותר) פשוט תסגר הפוך.
מהסתכלות על הברגים ובמבנה, זה עובר דרך אותה הקשת בדיוק.. רק עם עוד דרגת חופש=פחות יציב.
גם לנוחות אני לא מבין צ’ה שה משנה ביחס למקור, גם כאן יש בושינג, ואפילו כפול במקום חיכוך של סט אחד.
איפה תוספת הגובה אם השאקל הקטן מעלה את העיגון חזרה לגובה מקורי/מאד קרוב?
גם לפתיחה לא ברור כמה זה נותן.
הקפיץ עלה ״מתקצר״ בפתיחה כי הקשת גדולה, ואז תיאורטית השאקל הקטן אמור לזוז קדימה ולמטה כדי לתת עוד טיפה מהלך.
אבל השאקל הנוסף קטנטן, וזה ייתן במקסימום את האורך שלו, כי העלה באורך מקורי ולא יכול להתארך.. אז אין לו איך לנצל את הלכאורה עוד אורך..
מוזר.
ehudzeelim
04-03-22, 21:32
התנועה לא יכולה לעבור באותה קשת אלא אם הנדנדות לא זזות אחת ביחס לשניה. ברגע שהקטנה זזה ביחס לגדולה (בפתיחת מתלה) המסלול יותר לינארי מהמסלול הקשתי עם נדנדה אחת.
ובמצב פתוח לגמרי ביחס למצב התחלתי כשהנדנדה הקטנה פונה כלפי מעלה, תוספת הגובה תהיה פעמיים אורך הנדנדה הקטנה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מהסתכלות על סרטון של המוצר בעלי אקספרס, אני לא רואה מה זה עושה שונה מנדנדה קצת מוארכת ביחס למקור חוץ מלהוסיף כפול בושינג ולהגדיל חופשים.
זה נמכר בעלי בקיט איזון (Leveling), כלומר לא באמת הגבהה.
במצב רגיל זה בגובה סטנדרטי, ואם הגבהת את המתלה הקדמי, אז קצת מטען מאחור והאף בשמיים, והיגוי נפגע.
בפתיחת מתלה אחורי, זה מגיע סה״כ לאורך של נדנדה קצת יותר ארוכה מהרגיל, ובפועל נותן כ-3סמ נוספים לפתיחה.
ובמצב פתוח לגמרי ביחס למצב התחלתי כשהנדנדה הקטנה פונה כלפי מעלה, תוספת הגובה תהיה פעמיים אורך הנדנדה הקטנה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
במקרה הכי טוב זה ייתן פתיחה (לא הגבהה) של כחצי מתוספת האורך של השאקלים יחד, כי הם בנטייה של כ-45 מעלות כשהמתלה פתוח לגמרי וזה לא במרכז הסרן, זה בקצה הקפיץ.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.