צפייה בגרסה מלאה : ה-CJ8 של אמנון
הסיפור מתחיל כשאני ואבא שלי נוסעים באוטו ביום שישי קייצי.
במילים שמשדרות זלזול של נער בן 17 אני אומר לו משהו בסגנון: "למה אתה לא קונה איזה ג'יפ, לטייל ולהנות?"
אחרי שיחה קצרה הוא מחזיר אליי את הכדור כמתבקש ושואל " למה שאתה לא תקנה ג'יפ? לא יותר משתלם לך כרגע?"
ככה נולד הרעיון הממשי של לקנות ג'יפ ולהשהות זמנית את פרוייקט הבאגי החד מושבי, והחלו החיפושים.
התקציב לא רב, הוחלט על 18k, לי יש 12k ואבא שלי ישלים את השאר.
אחרי חיפושים בלוחות הרכב, הצטערתי לגלות שיש כ"כ הרבה CJים שחוטים במחירים גבוהים מאוד.
ראיתי אחד ב-14k, מהקריות, והיות ונראה היה שהמצב שלו מצויין (לפי הפרטים שהמוכר נתן), וכן גם נמרוד שגר קרוב הציע לעזור בבדיקה, קבענו.
בדקנו (ז"א נמרוד בדק, אני עקבתי אחריו), הולחט לרדת ממנו.
אחרי שבוע בערך שאני מתוסכל על המחירים הגבוהים של ה-CJים ביחס למצבם, נזכרתי באיזה CJ שירדתי איתו לערבה, במסגרת עבודה עם בחור שמארגן סדנאות וטיולים בשטח.
הרמתי טלפון, לא היה לי מה להפסיד.
הוא מוכן למכור ב-12k.
קבעתי איתו לבדיקה טכנית שאני אעשה עפ"י הכתבה של חנן לבדיקת CJ (http://www.jeepolog.com/163.html), התגלה כמצויין באופן יחסי.
מנוע במצב טוב, שלדה מצויינת, מכלולים במצב מצויין (גיר חדש מלפני שנה - חיל החימוש), הבודי מראה רקבונות, אבל לא מאוד רציניים, ולא מרתיע בכל מקרה. צמיגים גמורים, ברזנט זוועתי.
אחלה, 12k זה מחיר טוב למצב המכאני שלו! מה עוד גיליתי? הרכב רשום כרכב מדברי.
נקבע תאריך לבדיקת נהיגה על הרכב.
במסגרת העבודה שלי עם הבחור ירדנו למדבר שוב, ממשית ליתר דיוק, והיה לי סשן של שעתיים, רק אני והג'יפ, במדבר.
קבעתי חד משמעית שאני קונה אותו. עכשיו רק בירוקרטיה והרכב שלי - ועוד באחלה מחיר!
הסעיף המדברי של הרכב התברר כקוץ שתקוע עמוק. יש סעיפים מוגדרים וספציפיים לגבי מי יכול להיות בעל רכב מדברי. אני לא נכלל בהם.
אחרי תסכולים רבים מהתנהלות המוכר, טירטורים רבים, הוחלט מולו שהרכב יהיה אצלי עד שתהליכי הבירוקרטיה יסתיימו.
עוד הוחלט, שהמחיר יהיה 11k ש"ח ולא 12 כמו שהוא רצה בהתחלה.
לאחר מכן הסתבר לי שהסעיף המדברי דורש שינוי בעמדה מס' 1 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=12130&highlight=%F2%EE%E3%E4), ולמרות שזהו תפקידו של המוכר, אני ואבא שלי נסענו לחיפה לעמוד בתור שמעורר אימה בכל ג'יפאי.
עמדה מס' אחת עברה חלק, ועכשיו יש אפשר להעביר בעלות?
לא.
המחשב לא התעדכן בדואר.
אחרי שאני פוקד את סניף הדואר כל יום בשבוע וחצי האחרונים, נסעתי למשרד התחבורה הקרוב (חדרה) ושם הסירו את החסימה.
שוב עמדתי בתור רק לגלות שמי שמתחת לגיל 18 לא יכול להיות בעל רכב. המתסכל הוא שאני עוד פחות מחודש בן 18.
אבל עם בעל רכב בעייתי כמו זה שהיה לי עסק איתו אי אפשר להרשות עוד חודש ברבורים.
היום במזל טוב, אבא שלי העביר את הרכב על שמו.
זהו.
11,000 ש"ח נמסרו ואני מאושר עד הגג.
אז מה יש לנו?
מדובר ב-CJ8 שנת 88', הוא ארוך פתוח בצבע לבן שנהב, ברישיון מנוע 2200 סמ"ק.
זו סתם טעות הדפסה, המנוע 258 שעבר שיפוץ או הגיע מסדנאת Korolus (http://www.korolus.com/).
הרכב היה במקור רכב השכרה, ואחרי חמש שנים ככזה קנה אותו המוכר שממנו רכשתי.
הוא מחזיק אותו מ-93'.
ככה שבפועל, אני היד השלישית.
ברישיון על שם אבא שלי, כתוב ידיים קודמות 04, אבל בפועל אני הבעלים השלישי שלו.
ג'יפ סטנדרטי לגמרי, חוץ מבודיליפט 2" שאני מתכוון להוריד בקרוב.
רשימת ה- To Do + שיפורים + דיגומים:
להעיף את הכסאות ולהרכיב אחרים.
להחליף את כל הצנרת בתא המנוע.
החלפת רצועות.
לעבור על כל המכלולים המכאניים, לבדוק אם יש לשפץ\להחליף.
כמו כן החלפת נוזלים כללית בכל הרכב.
בניית ניתוק מהיר למוט מייצב.
שטיפת ראדיאטור.
להחליף גומיות (בושינגים) של קפיצי העלים.
להחליף מיסבי ספינדלים וצלבי נאקלים.
להרכיב תושבות מרכב חדשות ללא בודיליפט.
לבנות סידור איכסון מאחור.
להחליף שאקלים וברגי שאקלים.
כלוב מלא 8 נק' מינימום.
פגושים, מדרגות לחילוץ עם הייליפט.
ברזנט חדש.
להחליף קפיצי עלים.
צמיגי 33".
נעילות בשני הסרנים.
אפשר להגיד בעקרון שאני מתכנן לבצע את רוב העבודות שהציגו כאן בג'יפולוג ל-CJ, דוגמת חיזוק תיבת הגה.
ג'יפ בונים...
יש עוד שטויות ששכחתי כרגע כנראה.
הרשימה תעסיק אותי שנים טובות.. יש דברים בדחיפות ויש שממש לא.
תודות
קצת דבילי, אבל אני חייב - תודה לאתר לג'יפולוג, בלעדיו, שום סיכוי שהיה לי ג'יפ עכשיו.
הפורום הזה הוא ממש בית ואני שמח להכיר את החברים כאן! אני יודע כבר עכשיו שהאנשים שמצאתי כאן יהיו החברים שהם לעוד שנים.
לנמרוד תודה אישית על העזרה בבדיקה והתמיכה כאן!
אלון קסלר ואורי סולימני, תודה על הסבלנות והתמיכה הנפשית.
והתודה הכי גדולה לאבא שלי - שבלעדיו באמת לא היה לי ג'יפ.
הוא עזר בכל שלב ושלב, תמך והתרגש, התחרפן איתי ביחד על התהליך הארוך והמייגע.
תודה!
אם הגעתם עד כאן, תודה על הקריאה, קשקשתי לא מעט.
כרגע אין לי הרבה תמונות, רק את ההן מהמדבר, אבל אני אעדכן..
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28313
CJ עם מנוע 2200?
זה לא קטן בשבילו קצת?
(ולמרות שביקשת לא כאן-אבל תתחדש :grin: )
לא הייתי ברור מספיק - ערכתי את המשפט ההוא;
מדובר ב-CJ8 שנת 88', הוא ארוך פתוח בצבע לבן שנהב, ברישיון מנוע 2200 סמ"ק.
זו סתם טעות הדפסה, המנוע 258 שעבר שיפוץ או הגיע מסדנאת Korolus (http://www.korolus.com/).
ותודה!
אמנון,
מה רשום לך בדגם המנוע ברשיון?
לא בנפח המנוע, אלא בדגם המנוע.
T6 258.
עניין פשוט של טעות הדפסה..
מצויין.
חששתי שמא יהיה רשום שם משהו אחר.
תתחדש
אם אתה רוצה גומיות שחורות חדשות לקפיצים אז בוא לקחת (אם אתה ביום שבת בתחרות בראש העין אז זה לא רחוק).
יש לי בטח עוד כל מיני דברים שאוכל לתת לך.
הללוייה!
הגיע הזמן!
תתחדש.
תתחדש הגיפ נראה מקורי ויפה!
תודה!
הנה כמה תמונות מהטיול הראשון (הרשמי) בחורשן (מאחורי הבית..), לפי הסדר שעליתי\טיפסתי\ישבתי.
מזמן לא עידכנתי, אז אני מנצל את ההזדמנות לכתוב מכיוון שביום ראשון אני מתגייס (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=132614).
הג'יפ עבר מספר פרוייקטים בתקופה שעברה, התחלתי מניתוק מהיר למוט המייצב (http://www.jeepolog.com/232.html), מערכת טווין-סטיק (http://www.jeepolog.com/292.html), והפרויקט הרציני ביותר שלקח עידנים לסיים - Tube Fenders (http://www.jeepolog.com/289.html)!
צמיגי 33" הורכבו והמידה אושרה ברישיון.
החולפו בולמים קדמיים לרנצ'ו, ובקרוב גם אחוריים (תודה לארז!).
כמו כן תחזוקה שותפת כמובן.
זוג תמונות מהטיול אתמול. להתראות בעדכון הבא.
מברוק אמנון.
תחזור אלינו בריא שלם וחזק וגם גיבור!
בהצלחה לאן שתלך או תרוץ או תסע.
עדכון.
עברו שנתיים ו-9 חודשים מהפעם האחרונה שעידכנתי.
מה קרה לג'יפ? לא מעט.
- גשר גיר בתכנון וייצור עצמי, מורכב משלד וממיגון פלדה פריק.
- פגוש קדמי בתכנון וייצור עצמי, עם אוזני גרירה 20 מ"מ, צר וגיבור.
- גגון ענק עם ריצוף עץ, מתפרק בעזרת 4 ברגי 1/2" ושוקל 38 ק"ג.
- קרבורטור מוטוקראפט והצתת GM משופרת (עדיין לא מכוונת פיקס)
- דשבורד אלומיניום בתכנון ייצור עצמי, הפיצ'ר העיקרי בו הוא הפאנלים הפריקים שלו.
- התנעה ע"י מתג וביטול הסוויץ'.
- זיווד אכסון בין מושבי הרוחב של הג'יפ.
שופצו מערכות רבות;
- חשמל (לא עובד מספיק טוב עדיין)
- אלטרנטור
- סטרטר
- רדיאטור חדש + מיכל עיבוי חדש מיוחד
- קפיצי עלים טופלו אישית כל קפיץ
- בושינגים פוליאוריטן בכל הפינות
- שאקלים 110 מ"מ בין חור לחור מפלדה מיוחדת (מאוד), בעובי 6 מ"מ, בכל אחת מארבע פינות הג'יפ.
- הקופלונג של מוט ההגה (ההוא המחורבן בין המוט לתיבה שמפתח חופשים ענקיים) הוסב לצלב
יכול להיות ששכחתי משהו.
בכל מקרה זה לכרגע, יש עוד תוכניות, וגם חוסר בזמן.
מצרף כמה תמונות עדכניות.
אמנון.
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28328
קודם כל, הגיע הזמן לתקן את רצפת הנוסע, ויפה שעה קודם.
מוכרח לציין שראיתי אותך מולי בכביש 4 לפני כשבועיים, ולקח לי זמן לקלוט ולהבין מה זה נוסע מולי. מיד אחרי שחלפנו, ולפי הכנפיים, קלטתי זה אתה.
נראה יפה. עוד 3 חודשים אמור להיות לך זמן להכל...
כל הבודי שלי דורש תיקונים יסודיים, לא רק רצפת הנוסע. האופציה הכי טובה היא החלפתו באחר. הבעיה היא זמינות בודי ארוך ומחירו. כדי לתקן את הקיים צריך רתכת מיג, זמן, סבלנות, מקום ועוד. גם אז הוא כנראה יצא פחות חלש/יותר כבד מאחר במצב טוב.
שמיל, לא יודע מה ראית בכביש 4, אבל היום הג'יפ יצא מהחנייה אחרי שישב חודש וחצי, ולכביש 4 אני לא מתקרב בדר"כ, אז...
אמנון.
את הג'יפ שלך ראיתי בצומת רופין לכיון דרום. ללא ספק.
בג'יפ נהג בחור צעיר.
לא מתחייב על הזמן, יכול היות גם חודש, אבל כן מתחיב על זה שזה ג'יפ בצבע שלך, עם כנפיים כמו שלך, ועם ברזנט כמו שלך.
עכשיו, צא ובדוק איך הוא זז.
תודה רבה.
יש באיזור פרדס חנה ג'יפ בצבע כמו שלי, ארוך שמאוד מזכיר את שלי. עם כנפיים רגילות.
הג'יפ שלי באמת לא זז, אף אחד כאן לא במצב להזיז אותו חוץ ממני, מהבחינה שרוב הזמן בשבת בערב הוא מפורק למחצה במצב כזה או אחר. גם עד לפני אתמול הוא היה עם גגון (הזה מהתמונה), אני מניח שהוא לא היה עם כזה על הגג. אז באמת מעניין מה ראית.
מצרף עוד כמה תמונות.
סתם בשביל לפתור את התעלומה הגי'פ שראית הוא של חבר שלי מהמרכז..
באמת מפליא הדמיון בין הרכבים.. וד"א הוא בנה בודי חדש לגמרי מפח מגולוון לפני שנה.
הג'יפ שראית הוא ככל הנראה הג'יפ שלי, אני דיי הג'יפ היחיד שנראה כך באזור ומסתובב על כביש 4...
חבר הבודה מרשימה ביותר!
בקשר לבודי גם אני הייתי בדילמה הזו של: להחליף או לבנות ובסוף ייצר הבנייה ניצח ובניתי גוף שמחזיק מצויין ונוסע על כבישי ושבילי הארץ כבר שנה (שנים יגידו אם טעיתי או לא)...
בכל מקרה אשמח לעזור ולראות את עבודתך...
טמיר.
052-3390953
לאחר שלושה חודשים עצובים ללא טסט, אתמול עברתי טסט והג'יפ חזר לנגן בשדות.
אחרי הרבה קשיים ובעיות אני מרגיש שהגעתי עם הג'יפ לרמת ביצועים\אמינות טובה מאוד.
בעבר תהיתי לגבי הידרובוסט לבלמים. החלפתי שבוע שעבר צלחות בלימה קדמיות ויחד עם רפידות חדשות האוטו בולם נהדר. זה עפ"י היגיון שהביע חנן בזמנו - קודם קל לטפל במערכת הקיימת, לאחר מכן לשפר. אז עכשיו אני יכול להגיד, גם עם 33', האוטו בולם נהדר במצבו הכמעט מקורי.
נותרו מספר דברים לתקן לקראת הטסט הבא בעוד פחות משלושה חודשים, ועליתי היום על המקור לבעיות החוזרות שלי של החשמל - איתותים, שעון דלק, טעינה ואורות - זה השעון המרכזי והמגעים הרופפים בתוכו עצמו. אני מתכנן להחליפו בתקין (או חדש). בנוסף החלפת סעפת פליטה לאחת ללא סדקים כמו הנוכחית שלי, ותיקון משלים לברקסים האחוריים - תופי בלימה וסנדלים.
ואז, קדימה לטייל.
אמנון.
לא עדכנתי את השרשור הזה כמעט 13 שנים...
אני מנצל קצת זמן שיש לי ומעדכן, באיחור רב.
הג'יפ עדיין אצלי ועבר הרבה בתקופה הזו. בפוסט הזה (שכנראה הולך להיות ארוך מאוד, מזהיר מראש) אנסה לתאר את השיפוץ והבניה שעשיתי לג'יפ, שיפוץ שהתחיל בשנת 2011, התעצם מאוד במאי 2012 והסתיים באוגוסט 2012.
לתשומת לבכם, העבודה שמתוארת כאן בוצעה לפני כ-11 שנים, הייתי בצבא בזמנו, גיל 23-24.
עיקרו של השיפוץ היה החלפת הבודי המקורי הרקוב בבודי של סופה במצב טוב יותר. רכשתי בודי של סופה ארוכה וביוני 2011 הנחתי אותו על חמורים מתחת לעץ הפקאן ליד הבית, והתחלתי בעבודות פחחות והשבחתו.
141398
141399
141400
141401
141402
לשם הפרויקט נרכשה רתכת מיג גדולה ועוד כלים משלימים. החלפת רקבונות מקומיים, חיזוק חיבורים מקומיים שרותכו במפעל בריתוך נקודות, בתפרי ריתוך בריאים.
האזורים המועדים לפורענות במרכבים האלו נגלו כרקובים גם בבודי הזה, ובוצעו החלפות פחים מתחת למסגרת החלון, בפינות האחוריות של תושבות הבודי, בדופן ליד רגלי הנהג והנוסע, ומעל בתי הגלגלים האחוריים.
הבודי עבר התאמה לשלדת סיקס. בחרתי לשנות את הבודי ולא את השלדה. הוספתי בהתאם למיקומים הנדרשים תשתית לחיבור התושבות. זה כלל שתילת אומים צפים והכנת תשתית להם, הארכות ותמיכות פח.
העבודה החלה על הצד התחתון של הבודי. הפכתי אותו מספר פעמים בזמן העבודה, בעזרת פלשנצוק שחובר לעץ הפקאן.
141343
141344
141345
141346
141347
141348
141349
141350
141351
141352
141353
141354
141355
141356
141357
141358
141359
141360
141361
שימוש בפטיש פחחים למשיכה של השקע בקורה.
141362
בניה מחדש של פינת בית הגלגל.
141363
141364
141365
141366
141367
141368
קירור של הפיקים תוך כדי עבודה למניעת עיוותים.
141369
141370
141371
141372
141373
141374
הסרת הקורה המבנית, בהמשך תיבנה כאן תשתית לכלוב התהפכות.
141375
141376
141377
141378
141379
141380
141381
141382
141383
141384
141385
141386
141387
141388
141389
141390
141391
141392
תיקון רקבון במסגרת חלון קדמי
141393
141394
141395
141396
141397
מעבר לעבודות הפחחות וההתאמה לשלדה, חלק משמעותי נוסף היה הוספת תאי אחסון על ידי שימוש בחללים כלואים שבבודי סטנדרטי לא מנוצלים, כמו החלל בפינות האחוריות, החלל בין מיכל הדלק לפגוש האחורי, והחלל מתחת לתא האחסון המקורי בין בתי הגלגלים, בחלק הקדמי.
הרעיון היה להוסיף כמה שיותר תאי אחסון על מנת להיות מסוגל לנסוע עם כל הציוד שאני מעוניין ברכב ביום יום, ועדיין להרגיש כאילו אני נוסע ריק יחסית.
תאי האחסון בפינות האחוריות שהוגדלו על בסיס החלל הלא מנוצל בדרך כלל, קיבלו גם דלתות לגישה מצידי הרכב, אחד הפיצ'רים שאני מאוד גאה בהם.
החלל בין מיכל הדלק לפגוש האחורי (קיים רק CJ8 ארוך) נוצל לבניה של תא אחסון גדול שהגישה אליו היא מדלת ברצפת הבודי, מבפנים. הוא מאכלס ציוד בנגישות משנית.
סימון מתאר פתח הצד
141453
141454
בתמונה זו ניתן לראות גם את הנפח המבוזבז בחלק האחורי ביותר בבתי הגלגל. בתמונות הבאות נראית הסגירה שביצעתי.
הנפח הזה מתאחד עם פתחי הצד והנפח הקיים בבתי הגלגל.
141455
141456
141457
פרופיל מרזב "אף מים", ממנו נבנתה המסגרת לפתחי הצד.
141463
מסגרת מרזב מרותכת
141458
141459
141460
סגירת הפתח התחתון של החלל האחורי בבודי
141461
141462
141464
141465
הגדלת מקום האחסון האמצעי בבית הגלגל, מתוך הבודי
141466
141467
141468
141469
העמקת איזור האחסון האמצעי, מתחת לבודי
141470
141471
הסגירה של חלל האחסון האמצעי, רואים את הנפח שנוסף
141472
141473
141474
141475
141476
141477
141478
התאמת הנגדי לסגר, הוא הושחז למידה שמביאה לסגירה מהודקת של הסגר
141479
הארגז שיהיה נפח האחסון האחורי, לפני ריתוכו לבודי
141480
141481
פתיחת פתח ברצפה
141482
141688
141685
141686
ככה זה נראה סגור. אני לא מת על פתרון הנעילה, אבל זה עובד כבר 10 שנים...
141687
לאחר סיום תאי האחסון צבעתי את החלק התחתון של הבודי.
ניקיון הפח וצבע אפוקסי דו רכיבי (לא זוכר את הסוג, אולי אפשר לראות בתמונות)
141490
141492
141493
141494
141495
141496
הג'יפ הנוסע הובא לאחר כבוד לאיזור העבודה שלי, הוא פורק מהשלדה והונח בצד. גלגלתי אותו מתחת לבודי שהונף באוויר והונח בפעם הראשונה על השלדה. וואלה, התחבר טוב...
141511
141512
141513
141514
141515
141516
141517
141518
141519
141520
141521
141522
141523
על גבי הבודי בניתי כלוב 6 נק' כאשר הקשת הקדמית מחוברת לאזור הדשבורד עם חיבור מבני עד מפזר לחץ ברצפה. פרופיל RHS 40x40 מפלדה ST52 שימש לחיזוק האיזור שבשלב הפחחות דאגתי לפנות מהפח הפנימי והרקוב. הקשת הקדמית מחוברת אל הפרופיל הזה דרך תושבת מרותכת ומחוזקת עם משולשים. כל הקשתות חוברו בריתוך לבודי עם פלטות לפיזור לחץ. משולשים מאותו צינור בפינות האחוריות של הכלוב, וידיות לטיפוס נוח לקבינה.
השקעתי הרבה זמן בעיצוב הכלוב, הבודי של ג'יפ מודל בסולידוורקס, ולמרות שאין לי תמונה של הכלוב הסופי (אבדה, זה היה לפני 10 שנים...) הביצוע תאם לתכן בדיוק.
טעות שביצעתי היא שהכלוב נשאר די באותו הגובה של הקשת הקדמית. עשיתי את זה מתאמי אסטטיקה, זה נראה לי יפה יותר. אבל בדיעבד אני יודע להגיד שהכלוב מאחור נמוך מדי ליושבים שם. עם ספסלי האורך המקוריים איתם נסעתי עד ממש לאחרונה, היה לא נוח לנוסעים שם. מזל שלא הסעתי נוסעים יותר מדי, והיי, לפחות הכלוב נראה טוב.
שילבתי מחברים להידוק החלון הקדמי בחלקו העליון אל הכלוב ולא כמו במקור עם הכפתורים לדשבורד.
141554
141555
141556
141557
141558
141559
141560
141561
141562
141563
141564
141565
141566
141567
141568
141569
141570
141571
141572
141573
141574
141575
141576
141577
141578
141579
141580
141581
141582
141583
- - - Updated - - -
בנוסף וכחלק מהשיפוץ של כל הרכב, בוצעו גם פרוייקטים של בניית מיכל דלק ומיכל מים.
מיכל הדלק בייצור עצמי, נפח של כ-75 ליטר בערך (אף פעם לא מדדתי בפועל). פלדה בעובי 1.5 מ"מ מרותך ב TIG משתמש ביחידת המצוף המקורית. המיכל עבר ציפוי פנימי ב-POR15 למיכלי דלק לאחר הייצור, וצביעה חיצונית באפוקסי. את המיכל מחזיקה תושבת שמשמשת גם כמיגון מיכל דלק. הוספתי פתח ניקוז שמאז התגלה כשימושי מאוד, עוד כמה פתחים מתוברגים לשימוש עתידי אחר, אם יגיע צורך.
נחרט פתח מילוי דלק מאלומיניום במקום הפלסטיק הגדול המקורי.
מיכל המים בייצור עצמי בנפח של כ-20 ליטר שממוקם בחלל במרכז הבודי סמוך למדרגה בין הקבינה לחלק האחורי, בגחון של הרכב (בחלק התחתון של הבודי, בינו לבין השלדה). הוא חבוי מאוד.
המיכל עשוי מנירוסטה 304L בעובי 1.5 מ''מ, מרותך ב TIG. פתח המילוי ממוקם בתא האכסון הקדמי בכנף הימנית. פתח נשם בתא השמאלי. בתחתית המיכל פתחים מתוברגים, לאחד מהם מחובר ברז בידה עם צינור, שממוקם מתחת לבודי מתחת לכיסא הנוסע.
מיכל דלק לפני צביעה
141600
141601
מיכל המים לפני צביעה
141602
מיקום מיכל המים מתחת לבודי
141603
141604
141605
מיכל דלק בתוך החלל של השלדה
141606
תושבת המיכל
141607
141608
141609
141610
141611
141612
141613
141614
פתח מילוי מיכל מים.
141615
פנים הבודי נצבע בגוון צהוב עדין בצבע נירלט DTM, ובתי הגלגלים והכלוב נצבעו בשחור. הצבע נעשה תחת עץ הפקאן, תליתי וילונות להגנה, והיה כבר קיץ חם.
כל הבודי נצבע בצבע צהוב מדברי מט. החלטתי להימנע כמעט לגמרי מחומר פחחים, והיכן שיש גלים ושקעים שנשארו לאחר תיקון (תמיד נשאר), החלטתי להשלים איתם. זה ג'יפ טיולים, זה בסדר מבחינתי.
הרכב עבר הסבה להידרו-בוסט. אומנם כתבתי כאן בעבר שבתצורת סטוק עם מכלולים תקינים הרכב בלם טוב וזה נכון, אבל אין מה להשוות עם ההידרו. נועל גלגלים בקלות רבה.
המצבר מוקם מחדש בפינה השמאלית של תא המנוע, בגובה נמוך מהמקור והמקובל. הקטבים שלו עדיין נגישים. מעליו מוקם הדוד של פילטר האוויר, זה פינה המון מקום בצד השמאלי של תא המנוע. נבנה צינור יניקה מהקרבורטור לדוד מנירוסטה 3". הצינור מתחבר לדוד בעזרת V Clamp מנירוסטה.
החלפתי את קורת השלדה הרוחבית האחורית לחדשה מפח 6 מ''מ מכופף, והיא גם הפגוש האחורי. משולבת באוזני גרירה בריאות, וגם ביצעתי חיזוקים אלכסוניים בינה לבין קורות האורך של השלדה, כך שאם ממש רוצים ניתן לחלץ בשימוש וו הגרירה.
בניתי דלת אחורית לבודי שהגיע ללא אחת. היא משולבת במתקן גלגל ספייר שיושב על הבודי בשלוש נקודות. כן, הוא יושב על הבודי ולא על השלדה, ובנוי נכון וחזק ולטעמי עדיף מחיבור קונזולי על הפגוש. מחזיק כבר 13 שנה...
הכנפיים מצינורות שבניתי בעבר הוחלפו בכנפיים המקוריות של הג'יפ לאחר שעשיתי להם פחחות.
עת התבגרתי העדפתי לחזור למראה CJ המקורי. הוא יפייפה לדעתי.
גם מערכת החשמל עברה שיפוץ מקיף. נבנתה קופסת פיוזים חדשה עם גישה נוחה מתא המנוע. לא עוד הקונקטור מעבר קיר אש המקורי הישן שנשלפים ממנו חוטים.
141648
141649
141650
141651
141652
141653
141654
141655
141656
141657
141658
141659
141660
141661
141662
141663
141664
141665
141666
141667
141668
141669
תשתית חזקה מאוד למתקן גלגל ספייר
141670
141671
פנסי לד 7" אחוריים, תרומה של אסף. תודה!
141672
141673
141684
המצבר במיקומו החדש.
די נוח להגיע אליו גם היום עם כבלים, והוא פינה מקום חשוב לבית הפילטר.
141675
זיווד קופסת הפיוזים, היא נפתחת עם סגרי פרפר לגישה מהירה
141676
בפנים תושבות לבתי פיוזים ופתחים למעברי כבלים
141677
141678
הידרובוסט
141679
תשמע אתה לא שפוי ....בקטע טוב ,כן?
לא פחות ממדהים
אבל הכי מדהים היא כמות האמונה שלך בפקאן המסכן הזה .......[emoji6][emoji12][emoji6][emoji12]
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
חיכיתי לתגובה על זה.. יפה שזה עלה בתגובה הראשונה :cool:
זה אכן נראה מפחיד אבל שים לב לתמונה הבאה, קשרתי חבל בין הפלשנצוק לעץ השמאלי ביותר, והוא עובר דרך העץ הימני בתמונה ורק נשען עליו, למעשה לוחץ עליו ולא מנסה למוטט אותו. היי, זה עבד מעולה!
ותודה לשמיל על הפלשנצוק...
141689
אז לקראת סיום...
בנוסף כחלק מהשיפוץ ביצעתי גם את הדברים הבאים:
טיפלתי גם באגזוז, ובצלב מוט ההיגוי לתיבה.
חיזקתי את מכסה המנוע כדי שיהיה יותר רובוסטי.
החלפתי קלאץ'
גלגל תנופה וסטרטר של סופה
בניתי תושבות חדשות לכיסאות הקדמיים.
הרכבתי סט קפיצים חדש BDS של 2.5".
סללתי קווים חדשים לצנרת דלק, מפלדה עם חלצים בקצוות.
חלק מצינורות הבלם הקשיחים הוחלפו בחדשים.
כל מנגנוני הדוושות שופצו. חורים שעם הזמן נעשו אובליים מולאו בריתוך ונקדחו מחדש לקוטר ולטולרנס המתאים, הן בדוושת הבלם והן בדוושת הקלאץ'.
הוחלף קטע מצנרת הפליטה לחדש, והיציאה של הצנרת מוקמה בזווית שונה כלפי הקרקע באחורי הג'יפ. נבנו תמיכות טובות יותר לצנרת ממה שהיה בעבר.
היה גם פרויקט דאבלר (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2867-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%93%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%A4-CJ), שבוצע טרם השיפוץ, ב-2010, עליו יש כתבה באתר.
אני חושב שזה כל מה שכלל השיפוץ. הוא הסתיים באוגוסט 2012. ואני מקווה שהעדכון הבא לא יהיה עוד 10 שנים...
141691
141690
זה באמת מדהים
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
היילקס אספנות
29-11-22, 18:13
בהחלט מרשים.
תוכל לפרט מה הזיווד שאיתו אתה יוצא לטיול, באיזה הרכב? זוג/משפחה וכו.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
ehudzeelim
29-11-22, 18:26
נראה כמו השקעה עצומה במונחי זמן, עבודה מקצועית ביותר, והתוצאה יפיפיה. סחתיין
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
GodsFather
29-11-22, 18:39
עשר שנים... הזכרת לנו כמה זקנים אנחנו.
קראתי את מעלליך בהתהוותם ועדיין גם עכשיו לקרוא שוב במרוכז, מרשים מאד!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מרשים ביותר, סחטיין על הירידה לפרטים והמקצועיות
ובתור מי שהתחיל לא מזמן רומן עם רכב קשיש עם הרבה נשמה זה גם מעודד ומשמח
ראיתי שבהרבה מהריתוכים אתה מרתך רק בפיקים, האם בגלל עובי הפח? ומתי אתה מחליט לרתך בפיק ומתי זחל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה לכולם.
אמיר אכן 10 שנים... מזכיר לי שגם אני כבר לא בן 23...
בהחלט מרשים.
תוכל לפרט מה הזיווד שאיתו אתה יוצא לטיול, באיזה הרכב? זוג/משפחה וכו.
Sent from my SM-S901E using Tapatalkהרוב המוחלט של הטיולים שלי עם הג'יפ היו כרכב בודד, עם חבר או לפעמים שניים איתי ברכב, ולעיתים תכופות גם לבד, אני והג'יפ.
אבל הג'יפ הזה מהיום הראשון נועד למימוש רצונות לבנות דברים, הפרויקטים שביצעתי בו לאורך השנים לווא דווקא נעשו מתוך צורך אלא מהחשק לעשות אותם. כך גם הזיוודים בבודי.
אבל שלא אובן לא נכון, הזיוודים האלו באמת פרקטיים ועשו את החיים עם הג'יפ לכיפיים יותר.
אני נכנס לשלב בחיים שבו אני מקווה לטייל איתו הרבה יותר, וגם עם הגיל והתרחבות המשפחה אני כן מיישם שינויים מתוך צורך, כרגע על הפרק מימוש שני מושבים אחוריים בין בתי הגלגל שיהיה נוח לשבת בהם, וויתור על מושבי האורך.
אבל על זה ועל שאר הדברים שקורים עם הג'יפ כיום, בפוסט עתידי בתקווה בקרוב.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
מאלף!
מרתק לקרוא ולראות. עושה רושם שאנחנו חולקים הרבה תפיסות עולם בתחום זיווד ה CJ. אתה הוצאת לפועל כמה תוכניות מגירה שלי. נראה מעולה, חבל שרק עכשיו אתה משתף, הייתי יכול ללמוד ממך לא מעט לקראת הפרוייקט שלי...אבל אל דאגה כבר יש לי כמה שאלות לקראת ביצוע כמה מיני פרויקטים אצלי שאתה עשית.;)
שוב, ממש מרשים, גם התכנון וגם הביצוע. ועוד לחשוב שהרגשתי צורך להתריע בפניך לגבי בנייה של תושבות הרומסטר....(מה אני ידעתי) ממש קטונטי.
אם אפשר עוד תמונות של המוצר המוגמר מעוד זוויות.
נהניתי מהקריאה והתרשמתי מאד! תודה על השיתוף אמנון
סחטיין אמנון!!!
אומנם שרשור על ג'יפ... אבל השפרצתי ניטים!
וטוב שזנחת את השלדת צינורות בזמנו. . ..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
וואו.... מדהים.
כל הכבוד.
נשלח מהנייד
מוטי טויוטה
29-11-22, 22:52
אין מילים. פשוט שאפו
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.