PDA

צפייה בגרסה מלאה : (גימני)הגבהה 5 אינץ לאו רוולושיין מבית צעד ישראלי- חוות דעת?



halevi
06-03-22, 21:19
כותרת

סולי
06-03-22, 22:05
אין לי ניסיון עם הקיט המדובר.

אבל כן יש לי ניסיון אישי עם סמוראי סליל מוגבה 4" .. ששונמך על ידי עם השנים...
ויש לי קצת ניסיון עם השוק הזה של סוזוקי אחרי 13 שנים עם הסמוראי והמון חברים סביבי עם סמוראים וגימינים... חלקם מוגבהים 4" ויותר.

שום דבר טוב לא תקבל מהתקנה של קיט גבוהה כל כך. אולי פוזה... וגם לא בטוח.
ממליץ לך בחום לחפש קיט מוצלח אחר סביב ה2".
כמו כן ממליץ על קיט מיצרן גדול ומוכר.
מאחר והגימיני לא שווק בארהב.. אתה "תקוע" עם יצרנים סינים, טורקים, אנגלים ואוסטרלים.

ההמלצה שלי להתרחק מהסינים ולשאוף לסט מלא מיצרן אוסטרלי מותאם למשקל הרכב.

עריכה: אם ההתעקשות שלך היא על גובה נוסף.. תחפש את הפתרון בהגדלת הצמיג.. ולכך יש השלכות נוספות, עלויות, חיזוקים הפחתות .. ועניין החוקיות שבטח גם פחות מעניין אותך אם בחנת קיט 5".
Sent from my SM-G781B using Tapatalk

halevi
06-03-22, 22:20
תודה על התגובה, החזקתי גימני שמוגבה 2.5 של EFS וההגבהה הייתה טובה.

כעת אני מחפש לקחת את זה למעבר למה שהייתי יכל לעשות, לכן שאלתי על ההגבהה.
כמובן שפוזה לא העניין :)

סולי
06-03-22, 22:28
אז עם קיט 5" אתה רק תלך אחורה.
מרכז הכובד יעלה משמעותית...הקשיחות, נוחות נסיעה תרד.. עקב מהלך סגירה קטן יותר הקיטים הללו משולבים בהנמכות רציניות לבאמפסטופים שגובלים את מהלך הסגירה., זוויות לא טובות של זרועות הרדיוס ביחס לקרקע, רעידות ובלאי גבוהה לגלי הינע. מהלך מתלה מקדימה שאולי מצתלם יפה... אבל בפועל עובד פחות טוב בזמן עליה... כל משקל הרכב הקצרצר הזה מוסט לאחור .. מעט מאוד משקל על הפרונט בשילוב קפיצים קשיחים מהמקור יגרם לפרונט שפחות רוצה לעבוד ולעקוב אחרי התוואי... ורכב שנוטה להניף גלגלים.

כל שילוב הדברים הללו או אפילו חלק מהם... ומבלי להגביה ב1סמ את הנקודה הכי נמוכה ברכב, הדיפרנציאל.. נראה לי מיותר.

ובנימה אישית ... העבירות של הרכב נקבעת בסוף ע"י הנהג. חשוב שרכב ירגיש יציב ונשלט.
נהג שירגיש בתוך הרכב לא בטוח או לא יציב .. יוריד את הרגל מהגז או יגש למכשול בפחות בטחון או יבחר נתיב לא אידיאלי.. או שלא (:

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
07-03-22, 07:51
הזוויות של מוטות הרדיוס הופכות לבעיה בהגבהה מעבר למה שהיה לך.
לאיזה גודל גלגל אתה מכוון?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שגיא S
07-03-22, 09:52
היי,
אמנם עבר קצת זמן מאז - אבל היה ברשותי ג'ימני עם הגבהה 4" (פורארט) במשך כמה שנים, והיום הוא אצל חבר טוב (שגם גולש באתר ואפילו עומד למכירה עכשיו).

אני עשיתי את כמריר עם חבורה של ג'ימני - שהכי גבוה מבינהם היה עם 4" הגבהה. ולא היה צריך יותר מזה.
האמת - אפשר היה להסתדר גם עם פחות מזה.

כמו שהגיבו לך לפניי - כדי באמת לעלות ברמת העבירות - השדרוג הכי טוב הוא להגדיל את הצמיגים למידה 237.75.15 (ובהתאם לתקן יחסי העברה בטרנספר), זה כבר באמת מקפיץ את היכולות משמעותית לרכב כמו הג'ימני.

ג'ימני עם 5" הגבהה, במיוחד עם השינויים שעושים היום עם כל הקיטים המאולתרים של ה4-לינק וכו', נוסעים נורא בכביש, והרבה מוכרים אותם מהר מאוד יחסית כי מתאכזבים מזה שהרכב כבר לא כיפי לנסיעה.

halevi
07-03-22, 11:54
הזוויות של מוטות הרדיוס הופכות לבעיה בהגבהה מעבר למה שהיה לך.
לאיזה גודל גלגל אתה מכוון?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מדובר על גלגל 235/75/15. כמובן עם יחסי העברה מותאים של סומו גיר


היי,
אמנם עבר קצת זמן מאז - אבל היה ברשותי ג'ימני עם הגבהה 4" (פורארט) במשך כמה שנים, והיום הוא אצל חבר טוב (שגם גולש באתר ואפילו עומד למכירה עכשיו).

אני עשיתי את כמריר עם חבורה של ג'ימני - שהכי גבוה מבינהם היה עם 4" הגבהה. ולא היה צריך יותר מזה.
האמת - אפשר היה להסתדר גם עם פחות מזה.

כמו שהגיבו לך לפניי - כדי באמת לעלות ברמת העבירות - השדרוג הכי טוב הוא להגדיל את הצמיגים למידה 237.75.15 (ובהתאם לתקן יחסי העברה בטרנספר), זה כבר באמת מקפיץ את היכולות משמעותית לרכב כמו הג'ימני.

ג'ימני עם 5" הגבהה, במיוחד עם השינויים שעושים היום עם כל הקיטים המאולתרים של ה4-לינק וכו', נוסעים נורא בכביש, והרבה מוכרים אותם מהר מאוד יחסית כי מתאכזבים מזה שהרכב כבר לא כיפי לנסיעה.

ידוע לך אם ההגבהה שציינתי בכותרת היא אחת מהמאולתרות ? ולגבי הפסקה השלישית מדובר בהגדלת הצמיגים וביחסים מתאימים.

ronbs
07-03-22, 11:58
כך בחשבון כישלון בטוח בטסט
עוד נתון חשוב שהגבהה בגימיני לא משנה מירווח גחון, הסרנים נשארים באותו גובה.
אים החלטתה לעבור את החוק הייתי מחליף צמיגים למידה 215, לפחות תגדיל את מרווח הגחון

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

halevi
07-03-22, 12:10
מכיר את נושא הטסט.
כמו שרשמתי, החזקתי גימני עם 215 נעולה כפול וכו.

מחפש את המעבר בשביל עוד טכני.

יחסים,מידת צמיג גדולה יותר ומוגבה

סולי
07-03-22, 12:26
אם הייתי צריך לבנות סוזוקי חדש מוכוון למסלולי עבירות, זו היתה כנראה הדרך שלי.

קפיצי הגבהה 2-2.5".
אם תמצא קפיצים פרוגרסיבים לקדימה ... רווח גדול לנוחות ולעבירות.

מוטות פנהרד מחוזקים מתכווננים למירכוז הסרנים לאחר הגבהה.
זרועות רדיוס מחוזקים עם תיקון זווית מובנה לקאסטר מקדימה/פיניון לאחורה בשילוב בושינגים גומי מקוריים בכל הקצוות.
יתנו מקסימום נוחות ומהלכי מתלה ויספקו את הברזל הקשוח יותר לעבודה שטח קשה.
מוט מייצב עם ניתוק מהיר.
צינורות בלם מאורכים.
התאמת הדרייבשאפטים במידה ובפתיחה מלאה הם במצב קיצוני מדי.
חיזוקים חיצוניים לסרנים כדי שיחיו בשלום עם 235 וכמובן יחסים מתאימים ונעילות.

בולמים להתאים כמובן למדידה של של מהלך מתלה בפועל.. אם מתחילים לרקוח לבד, וכמובן להקפיד על באמפסטופים בגובה מתאים למהלך הסגירה של הבולם.
המפתח הוא לעשות כמה שפחות וויתורים במהלך הסגירה.

תחזיק סט צמיגים במידה מקורית לטסט.

זהו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ronbs
07-03-22, 18:41
אני חושב שאתה צריך לשדרג לרנגלר קצר, פאגרו קצר, לנדקרוזר קצר.
לדעתי הגימיני חלש מדי גם במנוע וגם בחוזק המיכלולים לכאלו שיפורים.
בהצלחה

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

סולי
07-03-22, 18:44
רוב, החזקת בעברך בגימיני משופר?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

halevi
07-03-22, 18:56
אני חושב שאתה צריך לשדרג לרנגלר קצר, פאגרו קצר, לנדקרוזר קצר.
לדעתי הגימיני חלש מדי גם במנוע וגם בחוזק המיכלולים לכאלו שיפורים.
בהצלחה

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

יצא לי לעשות לא מעט שיירות עם הכלים שציינת. גם משופרים.

הגימני עבר את הטכנים בנסיון ראשון או שני לכל היותר..בזמן שהכלים שצוינו לעיל התקשו ואף עקפו...
פחות מסכים..בעיקר עם הפגרו ורגליו הקצרות :)

איל מ
07-03-22, 19:31
יצא לי לעשות לא מעט שיירות עם הכלים שציינת. גם משופרים.

הגימני עבר את הטכנים בנסיון ראשון או שני לכל היותר..בזמן שהכלים שצוינו לעיל התקשו ואף עקפו...
פחות מסכים..בעיקר עם הפגרו ורגליו הקצרות :)

מתי יצא לך לטייל עם לנדקרוזר שמוגבה בארבעה אינטש, ועם גלגלים גדולים בכמה מידות מהמותר?

סולי
07-03-22, 20:13
אומנם לא הפנית את השאלה אליי.
ואומנם לא לנקרוזר... אבל אני הייתי עם מפלצות אחרות, בכמריר... עם היילקסים משופרים וגראנד צירוקי משופרים בכבדות.
הסמוראי טנדר של שגיא על 32 צלח בקלילות אופיינית מה שהגדולים עם 35 ו5" ו6" הגבהה עבדו קשה יותר כדי לעבור....

זה לא מבחן ולא קביעה שסמוראי על 32 עביר יותר... יש יותר מדי משתנים. ויש מקומות בהם האינדיאני יראה עליונות ומקומות בהם ההיילקס יעלה באלגנטיות ויש מקומות שגם הגמד ילמד שיעור או שניים את הגדולים.

כל רכב והיתרונות שלו..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
07-03-22, 21:07
אז בשביל להכניס 235- לא מספיק 2"-3" ?
אני שואל כי בעיני הגבהה מיועדת בעיקר כדי לאפשר גלגלים גדולים יותר. כמה שצריך ולא להגביה יותר מזה. בטח לא כאשר נשארים על אותן תושבות זרועות רדיוס בשילדה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

GodsFather
07-03-22, 21:17
אז בשביל להכניס 235- לא מספיק 2"-3" ?
אני שואל כי בעיני הגבהה מיועדת בעיקר כדי לאפשר גלגלים גדולים יותר. כמה שצריך ולא להגביה יותר מזה. בטח לא כאשר נשארים על אותן תושבות זרועות רדיוס בשילדה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk2" זה די והותר.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

JohnnyEnglish
08-03-22, 09:30
היה לי ג'ימני דור קודם עם קיט הגבהה 2" של חברת efs (באמת שאני לא מבין את הטרנד הזה לרשום על כל הגבהה של 2" , שהיא 2.5" ).

בעת סיבוב הגה מלא, שיפשף צמיגים קדמיים 215/75 פגוש עד שעבר ניתוח להרמת סנטר .
מכיר אותו סיפור עם הגבהה של חברת x-shock.

אז להערכתי 235 זה בוודאות לעשות חיתוך טמבון קידמי ואולי גם קצת יותר גובה מ2".



Sent from my SM-G991B using Tapatalk

סולי
08-03-22, 09:36
לא רציתי להתנצח עם המהנדס .
אבל לחשוב שהגבהה מפנה מקום לגלגל גדול... זה שקר שיווקי.. או לכל הפחות ניסיון לפשט את המצב.

כדי לפנות מקום לגלגל גדול נהוג לחתוף כנפונים/ פגושים ו/או להנמיך במפסטופים ו/או להתקין וירטואל ליפט.

מעבר לזה יש לציין שהבודי של הגימיני הישן והחדש שונים לגמרי.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

GodsFather
08-03-22, 10:06
שכחת שאפשר גם לדחוף את הצמיג החוצה...

Sent from my HD1903 using Tapatalk

סולי
08-03-22, 10:12
שכחת שאפשר גם לדחוף את הצמיג החוצה...

Sent from my HD1903 using Tapatalkרק מייצר מקדימה יותר סיכוי לשפשוף בכנף למעלה ובקיר אש.

בדכ גלגל גדול במידה אחת או שניים יגע בבתי גלגל רק בעת סגירת מהלך.

יש לציין שהבודי של הסמוראי החדש שונה לחלוטין מהגימיני הקודם.. אז הניסיון פה לא בהכרח מעיד.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->