PDA

צפייה בגרסה מלאה : דעתכם לשתי אפשרויות חיבור קופסת פיוזים.



Ben-t
08-03-22, 13:33
אני מתכן קופסת פיוזים בתוך הרכב לכמה צרכנים:

- נק מתח לאחורי הרכב -> שקע מצת עד 10 אמפר.
- מגבר קטן(סאב עם מגבר מובנה) של עד 8.5 אמפר.
- תאורת גג עתידית-> מלפנים ומאחור.
- אקססוריז עתידי שאם אני אצטרך יש לי נק בקופסת הפיוזים.

איך יותר נכון לבצע? להלן אפשרויות:

אפשרות א':
יציאה מהמצבר דרך פיוז ראשי של 80A ומעבר דרך ממסר. שאת הממסר ממתג הסוויץ (מיתוג משקע מצת בקדמת הרכב)
מהממסר אל קופסת הפיוזים לנק ראשית ומשם כל צרכן עם פיוז משלו.

אפשרות ב':
יציאה מהמצבר דרך פיוז 80A ישירות לקופסת הפיוזים. מה שאומר שתמיד יהיה בקופסת הפיוזים מתח. האם מסוכן? כדאי?
היתרון של זה שלא צריך להדליק סוויץ כל פעם שרוצים להשתמש בצרכן.

סכמה:
137582

ד ו ר ו ן
08-03-22, 14:24
אפשרות ב':
יציאה מהמצבר דרך פיוז 80A ישירות לקופסת הפיוזים. מה שאומר שתמיד יהיה בקופסת הפיוזים מתח. האם מסוכן? כדאי?
היתרון של זה שלא צריך להדליק סוויץ כל פעם שרוצים להשתמש בצרכן.
סכמה:

אם יש פיוז בתא מנוע אז יש הגנה.
לעניות דעתי זו הסכמה לחלק מתיבות פיוזים מקוריות ברכבים.
מתח/זרם קבוע ״חי״ לתיבה.
ממנה מנותב לצרכנים, חלקו לממסר אחרי סוויץ וחלקם ״חי״ כל זמן.

לדוג, שקע מצית שיש רכבים שבהם הוא פעיל כל הסמן, גם בלי סוויץ פתוח.

PW
08-03-22, 17:46
יקירי:
החשש המובן הוא ריקון המצבר, התשובה הנכונה תיקבע ע"פ השימוש.
אם השימוש יהיה בדרך כלל בחנייה ולמשכי זמן ארוכים ללא הנעה, נכון לא להתנות מתח בסוויץ' פתוח.
אם כל השימוש יהיה בד"כ כשהאוטו בתנועה ו/או לזמנים קצרים, שימוש בממסר עדיף.

udical
08-03-22, 20:23
לך על הפיתרון של עבודה עם ממסר, אבל במקום שיופעל ע"י ACC, תפעיל אותו ע"י מפסק נוסף.
ככה יש לך גם שליטה מלאה, גם אין לך תלות בצתב הסוויץ', וגם הגנה מפריקה/זליגה וכו

PW
08-03-22, 20:31
לך על הפיתרון של עבודה עם ממסר, אבל במקום שיופעל ע"י ACC, תפעיל אותו ע"י מפסק נוסף.
ככה יש לך גם שליטה מלאה, גם אין לך תלות בצתב הסוויץ', וגם הגנה מפריקה/זליגה וכו
ואללה, רעיון: חבר את הרגל שצריכה לקבל + למפסק חד קוטבי דו מצבי לרגל האמצעית.
קוטב אחד חבר ל + קבוע, קוטב שני ל + אחרי סוויץ'.
ברירת המחדל: מנותק. אפשר להעביר לחיבור קבוע או לחיבור אחרי סוויץ' - בקלות.

סולי
08-03-22, 23:33
עשיתי דבר דומה.

לקחתי פלוס מינוס בריאים מהמצבר לקבינה מתחת לכיסא נהג.

ליד המצבר על הקו שמתי circuit breaker ..פיוז עם מפסק של 150 אמפר.
הקו מזין תיבת פיוזים anl.

הצרכנים שמחוברים-
*כיסאות מחוממים10אמפר + סאב אקטיבי10אמפר.
(לשניהם גם פלוס אחרי סוויץ להפעלה)
*קומפרסור arb 50 אמפר (שליטה ממפסק בקבינה)
*מקרר (שליטה מהפלאפון) .. חוץ מהתאורה הפנימית אז גם אם הוא כבוי ואתה פותח מגירה נדלק האור.
*גוף חימום למיכל מים 17אמפר.
*מארז אנרגיה 40אמפר שמשמש גם כמצבר צרכנים.. בהחלפת שקע תקע וניתוק ברז על המצבר הראשי. נטען ב10אמפ.

סמוראי, רכב שלישי בבית .. לפעמים יוצא לטיול לפעמים לגיחה.. לפעמים סתם לסידורים או להביא את הילד מהגן..... לפעמים רק לפעמים פותח את המכסה מנוע ומנתק פשוט את הcb בלחיצת כפתור והקו צרכנים מנותק. לא שמתי לב לזליגות.

https://www.ebay.com/itm/30-300Amp-Waterproof-Car-Circuit-Breaker-Fuse-Reset-for-Boat-Auto-DC-12V-48V-/174978151409?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=705-154756-20017-0

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->