צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ סמוראי
שלום לכולם
כמה לדעתכם שווה סמוראי קצר 98 שלש שנים ללא טסט, רשיון מןפקד, חיצוני לא רע, כניראה בעיית מנוע. הגיפ במצב גולמי מוזנח. אני רוצה לקנות לפרוייקט ושישמש את הילדים.
שים לב שלדגם הנל קשה להשיג חלקים.
מה שחולק עם הדגם הקודם בעל קפיצי עלים עוד מילא...
אבל ציריות לדוגמא כבר כמעט בלתי אפשרי להשיג לדגם הזה. כנל משאבות בלם אחוריות, ידית איתות גם... ועוד.
לאור זאת ומבלי לדעת מה מצב הרכב...
אם יש רקבונות בפח.. וקומבינות בחשמל אלו יהיו הדברים היקרים ביותר לטיפול לדעתי.
מכניקה, מנוע ... קשה למצוא 1.3 טוב בימינו... גיר וטרנספר לא סיפור לשפץ או למצוא חלקים. כנל דרייבשאפטים וביצה אחורית שמשותפת לדגם הקודם.
אבל ציריות כאמור ודיפ קדמי מאוד קשה לאתר בימינו.
אולי להביא כנבלה לחלקים... יהיה כלכלי.
יש הרבה שמחפשים חלקים בשוק...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
שחר גרינברג
09-03-22, 12:49
שים לב שלדגם הנל קשה להשיג חלקים.
מה שחולק עם הדגם הקודם בעל קפיצי עלים עוד מילא...
אבל ציריות לדוגמא כבר כמעט בלתי אפשרי להשיג לדגם הזה. כנל משאבות בלם אחוריות, ידית איתות גם... ועוד.
לאור זאת ומבלי לדעת מה מצב הרכב...
אם יש רקבונות בפח.. וקומבינות בחשמל אלו יהיו הדברים היקרים ביותר לטיפול לדעתי.
מכניקה, מנוע ... קשה למצוא 1.3 טוב בימינו... גיר וטרנספר לא סיפור לשפץ או למצוא חלקים. כנל דרייבשאפטים וביצה אחורית שמשותפת לדגם הקודם.
אבל ציריות כאמור ודיפ קדמי מאוד קשה לאתר בימינו.
אולי להביא כנבלה לחלקים... יהיה כלכלי.
יש הרבה שמחפשים חלקים בשוק...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סולי איזה שנתונים אתה ממליץ כדי לקחת פרוייקט שיפוץ?
כדי לקבל סמו שיתן ביצועים טובים בשטח ושיהיה קל יחסית למצוא חלפים
ביצועים טובים= 95% מהמסלולים בארץ
5%= כמריר 669 וכו
Sent from my iPhone using Tapatalk
הייתי ממליץ להתקדם כבר לגימיני האמת,
סלילים בארבע פינות בסיס גלגלים שדומה כבר לסמו טנדר. מזגן. הגה כוח.
אבל אם ההתעקשות הוא על פתוח ... אז הייתי מחפש ארוך פתוח.
ואם קצר אז 95,6 עם קפיצי עלה.
הם מגיעים כבר עם סרנים רחבים, הזרקה, שאפט קדמי מחוזר בטרנספר...
הערה, סמוראי ישן גם משנות ה80 לרוב כבר עברו כל כך הרבה גלגולים. חלקם כבר עם סרנים רחבים, מנועים מוגדלים .. הזרקה, הגבהות נעילות, הגה כוח וכו... אז באמת שזה תלוי תקציב והדרישות שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
GodsFather
09-03-22, 14:52
ארוך פתוח זה האידיאל אבל יקר כמו סופה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יונימוג אדום
09-03-22, 16:47
ארוך פתוח זה האידיאל אבל יקר כמו סופה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יש לי חדשות בשבילך - אחזקה של סמוראי איננה זולה בהרבה משל סיקס/סופה , ואילו המנוע והתגובות לדעתי מצדיק הפרש קטן .
בבעלותי גם סיקס 90 וגם סמוטנדר 87 , עלות וזמינות החלפים לסיקס/סופה הינה כרבע עד מחצית מעלות החלפים לסוזוקי !
הסיקס לוגם סביב 6 קמ"ל לעומת 8-9 לסמוראי .
וכמה שווה החוויה להרגיש 6 בטור מגרגר :)
אילן
GodsFather
09-03-22, 17:22
אילן, היו לי גם זה וגם זה (קצרים). מסכים לגבי גרגור המנוע ועוד הרבה ממה שציינת.
לעומת זאת - סמוראי מרימים ביד. גם כשהוא שלם. סופה צריכה קצת יותר.
כמובן שאם יש לי האפשרות לבחור, אני הולך על הסופה. אבל זה לא על הפרק של פותש
Sent from my HD1903 using Tapatalk
שלום לכולם
כמה לדעתכם שווה סמוראי קצר 98 שלש שנים ללא טסט, רשיון מןפקד, חיצוני לא רע, כניראה בעיית מנוע. הגיפ במצב גולמי מוזנח. אני רוצה לקנות לפרוייקט ושישמש את הילדים.כמה שווה? כמה שישלמו עליו.
כמה לך שווה לשלם עליו? לדעתי אם אתה לא נעול על הדגם הספציפי הבעייתי הזה - אני חושב שאתה יכול להסכים לקחת אותו בחינם או תמורת סכום סמלי לפי 200 ש"ח לטון ברזל.
שיפוץ כזה ברמה סבירה יעלה עשרות בודדות של אלפים - יותר ממחיר של ג'ימני משומש במצב סביר. כלומר יותר ממחיר השוק לרכב הזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לדעתי.
אם הרכב פתוח ניתן להחליף לסרנים של גימיני ואז יש חלקים בשפע.
אם הרכב סגור תקנה גימיני.
לי יש סמוראי 89 לא היתה לי בעיה של חלקים. הרוב הגדול מזמין מחול.
והכיף שלי לעבוד על הסמוראי שהחלקים קטנים . ניתן לבצע הכול לבד.
הייתי ממליץ להתקדם כבר לגימיני האמת,
סלילים בארבע פינות בסיס גלגלים שדומה כבר לסמו טנדר. מזגן. הגה כוח.
אבל אם ההתעקשות הוא על פתוח ... אז הייתי מחפש ארוך פתוח.
ואם קצר אז 95,6 עם קפיצי עלה.
הם מגיעים כבר עם סרנים רחבים, הזרקה, שאפט קדמי מחוזר בטרנספר...
הערה, סמוראי ישן גם משנות ה80 לרוב כבר עברו כל כך הרבה גלגולים. חלקם כבר עם סרנים רחבים, מנועים מוגדלים .. הזרקה, הגבהות נעילות, הגה כוח וכו... אז באמת שזה תלוי תקציב והדרישות שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אחח סולי סולי.
אכן סמוראי ארוך הוא ה-סמוראי להשקיע בו ולהנות ממנו
והמודלים המשובחים של הסמוראי מתחילים ב94,
הגיר הטרנספר ההזרקה והעלים!
אבל מה אני מצפה מאחד שממליץ על ג'מיני שיבין ברכבים עם נשמה?
אולי בעצם אתה עם סמוראי רק כי אין ג'ימיני פתוח?
:confused:
סולי איזה שנתונים אתה ממליץ כדי לקחת פרוייקט שיפוץ?
כדי לקבל סמו שיתן ביצועים טובים בשטח ושיהיה קל יחסית למצוא חלפים
ביצועים טובים= 95% מהמסלולים בארץ
5%= כמריר 669 וכו
Sent from my iPhone using Tapatalkכבר אמרתי לך שאתה מחפש ג'ימיני לפי התיאור והתנאים שאתה רוצה. אבל אתה רוצה שיגידו לך שסמוראי מתאים לזה
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
שחר גרינברג
10-03-22, 11:44
כבר אמרתי לך שאתה מחפש ג'ימיני לפי התיאור והתנאים שאתה רוצה. אבל אתה רוצה שיגידו לך שסמוראי מתאים לזה
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
שקט אתה
רכב שטח לא קונים עם היגיון
את זה שנינו יודעים (אחרת שנינו היינו היום נוסעים על גימני)
יש אופי מיוחד לסמוראי שלפי דעתי פשוט אין לג׳מני
משהו בצורה
בפשטות
אז נכון שהוא לא חזק או מהיר
אבל יש בו קסם
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש גם כאלו חזקים ומהירים מגימינים חדשים (:
אבל האמת .. שאם זה לנפש.
אז ארוך או טנדר. תתרחק מהקצרים.
העלות סביב ה30k.
לעשות כזה חדש... 80k תתכונן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
שלי קצר (הסמוראי):D
ועדיין נותן המון נחת לנפש.
GodsFather
10-03-22, 14:03
כל סמוראי הוא אחלה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לקצרים 3 בעיות מובנות.. צריך להכיר בהן.
1. מקום/נפח אחסון.
2. בסיס גלגלים קצרצר לטוב ולרע... והרע מאוד רע. כל עלייה קטנה מסיטה את כל המשקל על הסרן האחורי מה שמקשה מאוד על הרכב לייצר התקדמות.
3. התנהגות קופצנית.
ארוך או טנדר, נקודה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
GodsFather
10-03-22, 20:03
סולי, אתה עם קצר. לי היה קצר סגור. רבים פה היו בעלי קצר, זה לא כזה נורא. אם יש אקזמפלר בהזדמנות, שווה לקפוץ על זה.
ארוך נדיר מאד ומחירם לא מצדיק. להוציא את המשופרים מהתחת, אבל זה לא הסיפור כאן.
טנדר? נשמע טוב, נראה טוב, אבל בתכלס, מתאים לאנשים קצרים כל עוד הקבינה בתצורת(ה) המקורית. ואם שומרים על רכבת כוח מקורית וסרנים אז בכלל מדובר במצרך אספנות נטו ולא הפאן שפותש מכוון אליו.
יאללה, תורך.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יונימוג אדום
10-03-22, 20:26
סולי, אתה עם קצר. לי היה קצר סגור. רבים פה היו בעלי קצר, זה לא כזה נורא. אם יש אקזמפלר בהזדמנות, שווה לקפוץ על זה.
ארוך נדיר מאד ומחירם לא מצדיק. להוציא את המשופרים מהתחת, אבל זה לא הסיפור כאן.
טנדר? נשמע טוב, נראה טוב, אבל בתכלס, מתאים לאנשים קצרים כל עוד הקבינה בתצורת(ה) המקורית. ואם שומרים על רכבת כוח מקורית וסרנים אז בכלל מדובר במצרך אספנות נטו ולא הפאן שפותש מכוון אליו.
יאללה, תורך.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אני עם טנדר מקורי מודל 1987 - 1300 , עם מזגן והגה כח .
ממש לא פרייר גם בשטח טכני , אין נעילות אך אורך השלדה מקנה לו עבירות טובה בהרבה לעומת הקצרים וגם לעומת הארוך ( יש הבדל גדול בשלדה ) .
הטנדר שלי משמש אותי בעסק ( מוכר מלא ) ולכן לא רשום אספנות .
לטיולי שטח ממש אני נוסע עם הסיקס ( כפול נעילות + כננת ) ממש עולם אחר .
אילן
סמוראי פתוח קצר זה כלי מגניב.
יש בו את הדבר הזה של הג'יפים הקטנים המקוריים. (חוץ מזה שהוא בול - אבל בול! במידות של וויליס מקורי) שהנהג יושב על הג'יפ ולא בתוכו. זו תחושת נהיגה שונה לחלוטין מבכל רכב שטח אחד. רואים את זה כשהג'יפ עולה בצד אחד על סלע והנהג מתיישר ולא נשאר מקובע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סולי, אתה עם קצר. לי היה קצר סגור. רבים פה היו בעלי קצר, זה לא כזה נורא. אם יש אקזמפלר בהזדמנות, שווה לקפוץ על זה.
ארוך נדיר מאד ומחירם לא מצדיק. להוציא את המשופרים מהתחת, אבל זה לא הסיפור כאן.
טנדר? נשמע טוב, נראה טוב, אבל בתכלס, מתאים לאנשים קצרים כל עוד הקבינה בתצורת(ה) המקורית. ואם שומרים על רכבת כוח מקורית וסרנים אז בכלל מדובר במצרך אספנות נטו ולא הפאן שפותש מכוון אליו.
יאללה, תורך.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אני לא דוגמא.
אני עם סמוראי סלילים .. שליישר ולשפר אותו לצרכיי עלה לי כמו פטרול עם השנים שחלפו, 13 במספר.
קצר סגור..? הלך המון מהפאן לטעמי והקשר לבחוץ... אם זה המצב מעדיף גימיני כאמור.
הבסיס גלגלים שלו קרוב יותר לשל סמוראי ארוך מקצר.
אני אישית לא מכיר הזדמנויות בקצרים...
נדיר שהם מזדקנים יפה.. ומחליפים יד.
30~ לסמוראי ארוך/טנדר זה סביר... לטעמי.
הם במצב נסיעה ומשופרים לרוב.
צודק לגבי הקבינה של הטנדר... אבל בכלל סמוראי זה עד 1.75 בכל מקרה.. לא משנה ממש באיזה תבחר.
ראה את הטנדר של שגיא לשעבר... רכב פאן אולטימטיבי לטעמי.
לדעתי בימינו אם אתה לא שוחה בכסף.. ואתה מתכנן לקנות גיפ מיושן עם 2 סרנים צריך לחשוב לטווח ארוך... זה כנראה הגיפ האחרון שלך.
גם הסמוראים.. גם הסיקסים הסופות והאינדיאנים.. וכן גם ההיילקסים לא מזדקנים יפה.. תלאות הזמן והשטח והידיים החסכניות.. חלק התהפכו, טבעו.. שופרו בצורה מבישה וכו'
הרכבים היפים שישארו בעוד 3-5שנים ידרוש עליהם הון אם בכלל יחליפו ידיים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
למה דווקא סמוראי?
צריך להיות מאוהב ספציפית ברכב.
כי בסוף הוא קצת לא פרקטי.
אחרי כמה שנים מבינים את זה
אבל "תקועים" עם רכב שטח פצפון ולא פרקטי במיוחד שעלה לך הון ונתת בו המון אהבה וקשה למכור. בטח במחיר ריאלי.
אם מכוונים לרכב טיולים
יש אלטרנטיבות עדיפות.
אם העניין זה אפשרות ספציפית זולה
שיכולה להיות "הזדמנות כלכלית"
צריך לחשב מראש טוב שלא תמצא עצמך מושקע בהזמנה במחיר של רכב שטח עדיף וחדיש יותר.
אני חולק על האמירה שסמוראי סופה סיקס מזדקנים לא יפה.
אני רואה רכבים צעירים מהם ב 10-15 שנה שמזדקנים באמת לא יפה ברמה שלא ניתן לשמר אותם בצורה ראויה.
אני רואה בעיניים סופות וסיקסים במצב נהדר ולא כאלו שהם מוזיאון.
דווקא הפשטות והספרטניות הם המפתח לאריכות ימים.
חייב לומר
שזמינות ועלות חלפים כמו גם ידע זמין הם פאקטור קריטי בבחירת רכב שטח כפרויקט .
גם כאן סיקס וסופה נותנים נוקאוט.
אתה מבין לאן אני הולך......
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
GodsFather
11-03-22, 09:16
אמר - פרויקט קטן ושיהיה לילדים.
סמוראי מפרקים ומרכיבים בלי להיות חסונים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
למה דווקא סמוראי?
צריך להיות מאוהב ספציפית ברכב.
כי בסוף הוא קצת לא פרקטי.
אחרי כמה שנים מבינים את זה
אבל "תקועים" עם רכב שטח פצפון ולא פרקטי במיוחד שעלה לך הון ונתת בו המון אהבה וקשה למכור. בטח במחיר ריאלי.
אם מכוונים לרכב טיולים
יש אלטרנטיבות עדיפות.
אם העניין זה אפשרות ספציפית זולה
שיכולה להיות "הזדמנות כלכלית"
צריך לחשב מראש טוב שלא תמצא עצמך מושקע בהזמנה במחיר של רכב שטח עדיף וחדיש יותר.
אני חולק על האמירה שסמוראי סופה סיקס מזדקנים לא יפה.
אני רואה רכבים צעירים מהם ב 10-15 שנה שמזדקנים באמת לא יפה ברמה שלא ניתן לשמר אותם בצורה ראויה.
אני רואה בעיניים סופות וסיקסים במצב נהדר ולא כאלו שהם מוזיאון.
דווקא הפשטות והספרטניות הם המפתח לאריכות ימים.
חייב לומר
שזמינות ועלות חלפים כמו גם ידע זמין הם פאקטור קריטי בבחירת רכב שטח כפרויקט .
גם כאן סיקס וסופה נותנים נוקאוט.
אתה מבין לאן אני הולך......
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
1. נכון צריך להיות מאוהב.
2. פרקטי זה גמיש. החסרונות ברורים.
הסמוראי יפני וככזה הכל עובד ומחזיק בדכ יותר מעשור (כרכב פאן כנראה עוד יותר) יש לזה משמעות של כסף וזמן.
גם הפח והשלדה למרות שהם דקים יותר עברו כנראה טיפול טוב יותר במפעל ולדעתי תראה פחות שלדות מפוררות בסמוראי מאשר בסיקס. ישמ מצב שזה גם עניין של עומסים ומשקלים. אבל בסהכ בסמוראי יפני אחידות המרכב, אטימות, תפקוד כפתורים מנופים ... ואפילו ההגה מרגישים לי אישית יותר טוב ביפני קטן מאשר אמריקאי מיושן.
ואגב הוא עדיין ספרטני מספיק לשיפוץ וטיפול עצמי לרוב גם בקלות יותר מסיקס/סופה.
יתרון מוחץ לדעתי לפתוח זה גם נושא הברזנט. אין מה לעשות הברזנט מועד לפורענות..., ריצרצים, תיקתקים, רצועות וחלונות...מלא אלמנטים שמושפעים מבלאי וגם סתם רוורס לענף סורר... בסיקס/סופה למיטב הבנתי אין פתרון זול מהמדף... סדר גודל של כמה אלפים נכון? ויום יומיים לכל הפחות עבודה והתאמות .? לפעמים גם צריך איזה ברזל או קשת להוסיף?
בסמוראי עם עודף מ700שח יגיע לך ברזנט חדש מהמדף עם כל היתרונות של יצרן אמריקאי מוכח, חלונות מושחרים או שקופים, פריקים או לא. מה שתרצה. מקס 1000שח.
לגבי הנפח לציוד? אם המטרה היא רכב טיולים לזוג. עם הציוד הנכון והסידור הנכון אתה לא תרגיש את זה... אלא תקבל תחושת חופש וקלילות מאוד גדולה.
קיצר חוזר ל-1.
צריך להיות מאוהב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק בשביל הגילוי הנאות
היה לי סמוראי 98 כמה שנים.
רכב נהדר. אמין. עביר וכיפי מאוד.
וכשעברתי לסופה 93
זה הרגיש כאילו יצאתי מאוטוביאנקי למרצדס .
אבל זה באמת לא העניין.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
חייב גם לתת גילוי נאות,
כבר 13 שנים שאני עובד על טנדר מודרני אוטמת יום-יום.
היום היילקס 2021... בעבר טריטון לפני כן דימקס...
ובכל זאת .. תמיד מחכה לרגעים מאושרים בסמוראי 98 שלי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני רק אציין שזה מגניב לשפץ רכב ישן וכו - אבל במשרד התחבורה עובדים על חקיקה שתהרוס להרבה אנשים את היכולת לקנות גרוטאה ולשפץ. אני אישית נפלתי על המסמכים אתמול ובהתחלה לא הבנתי על מה מדובר, עד שביקשתי שיחות הבהרה וכו - וקיבלתי תשובות מבאסות שזה בדיוק מה שאנחנו לא הינו רוצים שיקרה לנו מבחינת היכולת למצוא איזה סמו ישן ולקנות אותו ולשפץ כשיבוא לנו בטוב. אני מקווה כמובן שזה לא יקרה אבל אם מישהו רוצה לבצע חוקית את המהלך של לקנות רכב גרוטאה, לדעתי יש לו חודשים ספורים
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/hjc26t00wc
זאת באמת נקודה.
חבל שלא ציינת את זה בכתבה.
GodsFather
12-03-22, 15:03
לא מבין מהכתבה אם אני יכול לקנות רכב בלי טסט אבל מחויב לעשות לו אחד תוך 3 חודשים ומה קורה אם לא עשיתי לו טסט?
תומר, תן פרטים...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ehudzeelim
12-03-22, 15:45
לדעתי זה לא ישנה הרבה עבור מי שנכנס לפרויקט רכב אספנות כתחביב. היום אי אפשר לעשות העברת בעלות אחרי שעברו 3 חודשים לאחר שנגמר הטסט, אז אנשים לא קונים? ברור שקונים. אז מה ההבדל אם זה יהיה 3 חודשים לפני שנגמר הטסט במקום אחרי? מי שבאמת רוצה לקנות יקנה, ישפץ, יעביר טסט ואז יעביר בעלות. אולי אפילו יהיה אפקט חיובי עבור הקונים, כי המוכרים יהיו יותר לחוצים למכור לפני שכבר אי אפשר.
נכתב בהנחה שהבנתי את החוק החדש [emoji28]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
פעם היה איזה פסק דין שקבע שכדי לאפשר את חופש הקניין אי אפשר למנוע מאדם להעביר רכוש לאדם אחר (במקרה הזה רכבים).
ואם אני זוכר נכון, מאז החליטו שאפשר לבצע העברת בעלות לרכב ללא טסט, שלא שילם אגרות במשך כמה שנים.
אני קניתי בעבר רכבים שלא עברו טסט מעל לעשור וצברו חובות על האגרות שלא שולמו.
במשרד הרישוי חתמתי על מסמך שאני מאשר שהחובות עוברים אליי כבעלים החדש.
התקנה הזו משנה את זה בחזרה?
ehudzeelim
18-03-22, 20:32
מה שאתה כותב מעניין, כי לפני כשנה מכרתי רכב שהיה ללא טסט כחודשיים, ובבירור במשרד הרישוי לפני המכירה נאמר לי שעד 3 חודשים ללא טסט אין בעיה להעביר בעלות , ומעל 3 חודשים לא אפשרי. אולי סתם הטעו אותי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.