צפייה בגרסה מלאה : קנסות למי שייכנס לירושלים עם דיזלים ישנים!!!
כתבה מהיום:
https://www.ice.co.il/auto/news/article/846201
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה, העוסק בעבירת קנס שנועדה לסייע בהסדרת התנועה של כלי רכב בעיר ירושלים, לשם צמצום זיהום האוויר הנובע מתחבורה בעיר. התיקון נועד לאפשר לעיריית ירושלים לאכוף, באמצעות קנסות, את איסור הכניסה לעיר לרכב מזהם.
ראש צוות חקיקה בעיריית ירושלים, עו״ד שמואל שפט, הציג את התכנית ואמר כי הכוונה היא לקנוס רכב מזהם שיכנס לירושלים, ולבצע אכיפה באמצעות מצלמות. לדבריו, האכיפה תבוצע כלפי כל כלי רכב במדינת ישראל שרשום ברישיון הרכב שהוא מזהם. הוא הוסיף כי בישראל קיימים כ-30 אלף רכבים כאלה, וכי בכניסה לעיר יוצבו תמרורים שיודיעו על כך. עוד ציין עו"ד שפט, כי רכב מזהם מוגדר כרכב דיזל ישן, שיוצר לפני שנת 2005, שיש בו פליטה מוגברת של חלקיקים.
ירושלמי עם דיזל 2002, יקנסו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
09-03-22, 15:15
אפשר להתקין מסנן בהנחה של 50% מטעם הרשויות ,
ככה לפחות כתוב במכתב שקיבלתי מעיריית ירושלים
אחרי התקנת המסנן הכניסה חופשית
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כבר שלחו מכתבים?
וועלינא.
מבין את העיקרון מאחורי הרעיון. רק לא אוהב שאני נמצא בצד שאוכל אותה.
ויותר לעומק, יש בישראל חוק. רכב צריך לעבור טסט שנתי/ חצי שנתי לגריאטריים. בטסט בודקים עשן ופליטת גזים. רכב שעומד בתקן יכול, לדעתי, לנסוע. רכב שלא.. יתקין מסנן ב 50% ״א״נחה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
09-03-22, 15:24
דרך אגב החוק לא כולל את כביש מספר 1 ונדמה לי שגם דרך בגין וכביש 60 מחוץ לסיפור אז שמי שלא ממש דחוף לו להיכנס לירושלים ורק חוצה אותה מדי פעם לא יקבל קנס
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
היה על הנושא הזה דיון ארוך סביב חיפה.
להבנתי לגבי רובנו שנוסעים ברכבים מסוג m1 (פרטי) זה לא אמור להיות בעייתי כי הרכבים האלה לא מוגדרים "רכב מזהם" גם אם הם דיזלים ישנים. אני לא בטוח מה קורה עם רכב מדברי או טנדרים...
זה גם הגיוני כי לרכב מסחרי יש בדרך כלל נסועה גדולה יותר ולכן ההשפעה שלו על זיהום האויר גדולה יותר.
כאן המקום לחדד שהתקנות האלה נועדו להפחית זיהום חלקיקי דיזל שהם מסרטנים ולא קשור לפליטת פד"ח שקשורה לאפקט החממה וכיו"ב.
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
ehudzeelim
09-03-22, 15:37
אתה צודק, זה רלוונטי לטנדרים, ל"ג'יפים" לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כתבו ששלחו מכתבים לכל בעלי הרכבים המזהמים. אני לא קיבלתי. אבל, בתור אחד שחי בתוך עמו ( תקשיבו, רישתו את כל ירושלים במצלמות אכיפה שמצלמות כל פיפס ואגף חניה של עריית ירושלים נופל תחת העומס שנוצר מאלפי ערעורי הקנסות שהמצלמות מצלמות ) לא פוסל שיפלו עלי . עוד סיבה לעזוב את העיר המעפנה הזאת
Sent from my iPhone using Tapatalk
כבר שלחו מכתבים?
ברישיון הרכב שלך מצויין "רכב מזהם"?
אני מציע - חיזרו לדיון הקודם שהיה לגבי חיפה.
בסוף זה משפיע על בעלי משאיות ישנות וכמעט ולא משפיע (לפחות בינתיים) על חברי הפורום כאן.
נשלח מהנייד
יונימוג אדום
09-03-22, 16:38
ברישיון הרכב שלך מצויין "רכב מזהם"?
אני מציע - חיזרו לדיון הקודם שהיה לגבי חיפה.
בסוף זה משפיע על בעלי משאיות ישנות וכמעט ולא משפיע (לפחות בינתיים) על חברי הפורום כאן.
נשלח מהנייד
עלי זה כן אמור להשפיע .
אני חבר הפורום המכובד הזה וגם בעל משאית איווקו משנת 1992 .
אבל לעבור בירושלים מתאים לי יותר עם הסיקס - הממש "היברידי" שלי ;)
אילן
ירושלמי עם דיזל 2002, יקנסו?
Sent from my iPhone using Tapatalkכתוב לך ברישיון רכב מזהם?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
09-03-22, 20:18
כבר שלחו מכתבים?
וועלינא.
מבין את העיקרון מאחורי הרעיון. רק לא אוהב שאני נמצא בצד שאוכל אותה.
ויותר לעומק, יש בישראל חוק. רכב צריך לעבור טסט שנתי/ חצי שנתי לגריאטריים. בטסט בודקים עשן ופליטת גזים. רכב שעומד בתקן יכול, לדעתי, לנסוע. רכב שלא.. יתקין מסנן ב 50% ״א״נחה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק שהתקן הזה השתנה דרסטית, לאורך השנים. ברמה של הורדה לאחד חלקי 50 מכמות הנוקסים, למשל. זה שאתה עומד בתקן של המודל שלך לא אומר שאתה לא מזהם.
ההיילקס שלי הוא דוגמא טובה. מוציא פחות מעשירית חלקיקי פיח ממה שהתקן למודל שלו מחייב, ועדיין מזהם עשרות מונים ביחס להיילקס מודרני. ברשיון שלו רשום שהוא מזהם וגם יש מדבקת מצורע על השמשה.
בישראל עדיין לא מודדים נוקסים בטסט, אבל אם היתה אז אין סיכוי שהרכב שלך היה עובר בדיקה כזו בתקן העדכני ביותר. בשביל לעמוד בזה צריך לכל הפחות מסנן חלקיקים והזרקת אוריאה, וכנראה גם ממיר קטליטי והזרקת מסילה משותפת או יוניט אינג'קשן.
ברישיון הרכב שלך מצויין "רכב מזהם"?
נשלח מהנייד
כתוב לך ברישיון רכב מזהם?
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא
אז כאמור, זה לא רלוונטי לגבי הרכב שלך.
(לפחות כרגע ... :) )
ehudzeelim
09-03-22, 21:43
רק שהתקן הזה השתנה דרסטית, לאורך השנים. ברמה של הורדה לאחד חלקי 50 מכמות הנוקסים, למשל. זה שאתה עומד בתקן של המודל שלך לא אומר שאתה לא מזהם.
ההיילקס שלי הוא דוגמא טובה. מוציא פחות מעשירית חלקיקי פיח ממה שהתקן למודל שלו מחייב, ועדיין מזהם עשרות מונים ביחס להיילקס מודרני. ברשיון שלו רשום שהוא מזהם וגם יש מדבקת מצורע על השמשה.
בישראל עדיין לא מודדים נוקסים בטסט, אבל אם היתה אז אין סיכוי שהרכב שלך היה עובר בדיקה כזו בתקן העדכני ביותר. בשביל לעמוד בזה צריך לכל הפחות מסנן חלקיקים והזרקת אוריאה, וכנראה גם ממיר קטליטי והזרקת מסילה משותפת או יוניט אינג'קשן.גם אם התקן השתנה עם השנים, להעניש בהסתכלות בדיעבד על הרכבים האלה כרכבים מזהמים זה מקסימום פופוליזם ומינימום שאיפה אמיתית לאוויר נקי. ובדיוק כמו שלא משנמכים את הרישיון למי שהוציא רישיון ב' כשהיה עד 4 טון, ל-3.5 טון, לא צריכים להוריד מהכביש רכבים רק על פי מודל ודגם. מה הקשר בין זה למניעת זיהום? תן לרכבים האלה לעבור מהעולם בקצב הטבעי שלהם, זה יקרה גם בלי עזרה של עיריית ירושלים וחיפה.
ואם המחשבה באמת מכוונת למניעת הזיהום, שלב ביניים הגיוני יותר היה לקבוע דרגות תקן זיהום באופן כרונולוגי לפי שנת הרכב ולסנן באופן שוויוני רכבים מזהמים, מכל הסוגים.
או פשוט לחייב את כל הרכבים לתקן החדש. מעניין כמה יישארו על הכביש [emoji12]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אתה צודק, זה רלוונטי לטנדרים, ל"ג'יפים" לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לג'יפים המדבריים זה רלוונטי בהחלט.
המגבלה דווקא רלוונטית לכל בעלי הטנדרים הישנים בפורום.
אני קיבלתי מהם מכתב לפני כחודשיים.
הזכיר לי את השורה משירה של נעמי שמר :
"...ואין יורד אל ים המלח בדרך יריחו."
לא מצאתי שום מפה שמסמנת את האיזורים האסורים בתנועה בחיפה או בירושלים.
שלטי האזהרה לגבי חיפה מתחילים כבר מצומת זכרון יעקב.
לא רחוק היום שנצטרך שכבת איזור אוויר נקי באופרואד...
ממה שהצלחתי להבין מהתקנה, ההגדרה של רכב מזהם לא מתבטלת בסטטוס אספנות.
מקווה שהנושא יטופל לאחר שמספיק רכבים של בעלי עניין יגיעו לסטטוס אספנות.
ואם המחשבה באמת מכוונת למניעת הזיהום, שלב ביניים הגיוני יותר היה לקבוע דרגות תקן זיהום באופן כרונולוגי לפי שנת הרכב ולסנן באופן שוויוני רכבים מזהמים, מכל הסוגים.
או פשוט לחייב את כל הרכבים לתקן החדש. מעניין כמה יישארו על הכביש [emoji12]
או לאפשר להם להתקין מנועים מודרניים יותר ומזהמים פחות ?
אוקיי, הגזמתי, אבל אפשר לפנטז, לא ?
או לאפשר להם להתקין מנועים מודרניים יותר ומזהמים פחות ?
אוקיי, הגזמתי, אבל אפשר לפנטז, לא ?
מה שאתה מציע הוא פתרון של ווין ווין. כל מה שזה דורש זה בעל אינטרס עם לובי מתאים בבית המחוקקים.
ehudzeelim
20-08-23, 09:22
מקפיץ ושואל
האם איסור הכניסה לירושלים עם "רכב מזהם" אכן נאכף?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לא נתקלתי...למיטב ידיעתי הם לא מתעסקים עם זה, אבל לא בוודאות מוחלטת..
ehudzeelim
20-08-23, 22:21
דיברו על מצלמות, עניינים..
יש סיכוי ששכחו אותנו עקב העומס
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אין קנסות ואין מצלמות שאוכפות זאת, ירושלמי עם היילקס 97...
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
21-08-23, 09:45
מעולה תודה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.