PDA

צפייה בגרסה מלאה : תוכנות ניווט שטח - מורה נבוכים



idosit
15-03-22, 00:08
שלום לכולם

תוכנות ניווט שטח

האם מישהו יכול לעשות סדר
להציג את שלוש, ארבע התוכנות המובילות
תוך ציון ההבדלים: חוזקות / חולשות / נוחיות תפעול / אמינות / שירות / תמיכה / עדכנות / שפה / נק' עניין /התאמה לחומרה/ וכ"ו ......

הצגה טבלאית , יכולה להיות נוחה :-)

אני אגב, נשוי לעמוד ענן. חשבתי שהגיע הזמן לבדוק אופציות.

תודה,
עידו

מיכה100
15-03-22, 09:03
עוקב..
גם אני משתמש וותיק בעמוד ענן עם מפת סמ"ש, הבעיה העיקרית שלי איתם זה שהאפליקציה טוחנת את הסוללה ומחממת את הטלפון עד עילפון - אשמח לשמוע פתרונות.
לאחרונה התחלתי להשתמש גם באופרואוד עם מפת שביל נט, אך ורק משום שכל החברים משתמשים וצריך שפה משותפת בתכנון מסלולים.
ממש ממש לא מתחבר לממשק המסובך של אופרואוד ולגרפיקה של מפות שבילנט.
כל עוד צריך פשוט להישאר על המסלול ניחה, אבל ברגע שאני צריך להבין איפה אני באמת (כלומר להבין את הטופוגרפיה) אני פותח עמוד ענן.

erezgur
15-03-22, 11:18
במהלך השנים כתבתי כאן על אפשרויות ניווט השטח השונות הזמינות כיום, ייתכן והגיע הזמן לרענן קצת את הנושא.

בינתיים מספר נקודות להביא בחשבון (לא לפי סדר חשיבות בינתיים):

1. פלטפורמת הניווט - יש עדיין המנווטים על מחשבי חלונות (לפטופים / טבלטים), למרות שזה כנראה עולם הולך ונעלם. יש המנווטים על מכשירי אנדרואיד ויש על מוצרי אפל. ייתכן ויש עדיין המנווטים על מערכות מבוססות חלונות-CE אבל זה כבר עולם שנעלם כמעט לגמרי - לא כל התוכנות עובדות על כל הפלטפורמות.
2. תמיכה במפות הניווט - ישנן תוכנות המאפשרות עבודה עם מספר מקורות מפה, מקוונים (אונליין) או לא-מקוונים (אופליין), מפות חינמיות מבוססות OSM (Open Street Map), יש מפות חינמיות ויש בתשלום. ישנן תוכנות המאפשרות להפוך כל "תמונה" (למשל סריקה / צילום מפה) למפת רקע לניווט (בעזרת תהליך של עיגון / כיול - דקירה של לפחות 2 נקודות על התמונה וציון הקורדינטות שלה).
המפות שניתן לרכוש (בתשלום) הינן מפת סימון שבילים קלאסית (בדומה למפות הנייר המוכרות) ומפת סימון שבילים של שבילנט שנמכרת ברזולוציה טובה יותר וויזואלית נראת שונה ממפות הנייר.
לפעמים החלטה על מפת הניווט הרצויה, או דרישה שתהיה יכולת לטעון מפות נוספות / לעשות שימוש בצילומי מפה / סריקות וכו' - יכולה לפסול תוכנה זו או אחרת.
3. דרישות / יכולות נתמכות / רמת המורכבות והתחכום של תוכנת הניווט - יש כאלו המסתפקים בתצוגת המיקום הנוכחי שלהם על גבי מפה נעה, יש הדורשים יכולות רבות ומגוונות כמו ניתוח גבהים / שיפועים של המסלול המתוכנן / המבוצע בפועל(רוכבי אופניים והולכי רגל בעיקר), דשבורדים עם נתונים שונים (גובה, מרחק, קרבה לנקודות ציון / עניין, סטטיסטיקות וכו'), יש כאלו המעוניינים להציג מספר מסלולים / מקטעים / הקלטות מסלול היסטוריות / שימוש בצבעים, נקודות עניין ועוד, יש המשתמשים בתוכנות גם לצרכים נוספים כמו שייט, טיסה, נהגית ראלי / מירוץ (תמיכה בסיפור דרך, התראות קוליות לקראת פניות וכו').... כמובן שהדרישות השונות יכולות להכריע איזו תוכנת ניווט שטח תשמש אותנו.

מכיון שכנראה רוב הגולשים כאן משתמשים באנדרואיד או אפל, הבחירה תתמקד כנראה בחלופות הבאות, לא לפי סדר כלשהו (וכמובן אפשר יותר מחלופה אחת, אצלי ישנן מספר תוכנות שונות):

אנדרואיד - עמוד ענן, אופרוד, ישראל-הייקינג, אורוקס-מפס, טונאב
אפל (אני פחות בקיא אז מתנצל מראש) - עמוד ענן, אופרוד, טונאב, ישראל הייקינג, טופו-מאפ (עוד קיימת?), גורו-מפס

כאמור החלופות השונות נסקרו כאן מספר פעמים ואפשר לחפש בפורום, אוכל להרחיב מעט על החלופות מאוחר יותר.

guy888
15-03-22, 20:28
עמוד ענן ואופרוד הן כנראה המובילות ויכללו נקודות עניין ציבוריות שזה יתרון (ועומס שלהן הוא חסרון)
על שתיהן אפשר לשים מפות אופליין סמ"ש ושבילנט (שבילנט אפשר גם על טונאב)

באופרואוד יש בחר גדול יותר של מפות אונליין, תצאות ומפות היסטוריות (אותן אפשר להוסיף גם לאורוקס מפס)

אופרואוד יותר נוחה בתכנון מסלולים באפליקציה ובשיתוף נקודות עניין ומסלולים מתוכננים או מוקלטים, יש גם אופציה לקרות על גבי המפה את כל משתתפי הטיול (במידה ומשתמשים באופרואוד גם כן)

אורוקס מפס כנראה הכי משוכללת ולכן יותר מסובכת, שם יש אפשרות לייצר מפת אופליין מכל מפה/תצא אונליין

אני עברתי לאופרואוד מעמוד ענן לפני הגרסה האחרונה של עמוד שהיתה לא יציבה וכמעט ללא תמיכה, פותח אותה לפעמים בשטח אם אני נמצא באתר כלשהו ואין נקודת עניין באופרואוד.

מאז המעבר גם את רוב המוחלט של תכנוני המסלולים אני עושה באפליקציה ולא על המחשב.

יש לי מפת שבילנט על שתיהן וסמש רק על אופרואוד.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דרור ברלי
16-03-22, 09:07
אופרוד כנראה טובה יותר, אבל כבר התרגלתי לעמוד ענן ודי מרוצה.
אבל הגרפיקה של שבילנט ממש שגויה וממש לא מתאימה למבט מהיר בזמן נהיגה. לכן אני נשאר עם סמ"ש.

idosit
16-03-22, 18:14
האם לאופרוד, יש תמיכה / הדרכה ?

guy888
16-03-22, 18:25
האם לאופרוד, יש תמיכה / הדרכה ?יש. תמצא פרטים בדף שלהם בפייסבוק

יש גם מספר משתמשים שהעלו הדרכות ליוטיוב

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

eyalski
16-03-22, 19:55
יש בעמוד ענן בגרסת המחשב הביתי, מפת 1:50000 קלאסית. בגרסת הטלפון הנייד אין וחבל. (או שאולי יש דרך להעלות את המפה הזאת בדרך אחרת) .תכלס, יש בה המון שבילים שירדו מהמפות החדשות יותר וגם פירוט יותר טוב של הטופוגרפיה, נאקבים ושבילי הליכה.
יותר קל לתכנן מסלול בבית במחשב ולהשתמש ב OSM ISRAEL לבניית מסלול. אולי פחות משמעותי במסלולי ג'יפים, אבל לאופניים והליכה יש שכבות עם מסלולים יותר טובות.

גיא
16-03-22, 22:02
יש 1:50000 .. למה לא ?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220316/ba78f27c1ee8de31ba58be05ed0d6296.jpg

Sent from my DN2103 using Tapatalk

erezgur
16-03-22, 23:05
בצילום שלך יש מפת סמ"ש (בתשלום) ומפת ממ"ג.

באתר (ראה תמונה מצורפת) יש מפת ממ"ג (היא נקראת 1:50000 ומפת 1:50 "קלאסית" עליה הוא מדבר.
137629

נמרוד
18-03-22, 14:29
אין הבדל גדול בשימושיות מבחינתי בין עמוד ענן לאופרוד. אני לא משתמש ביכולות הקישוריות של אופרוד.

יש יתרון לעמוד ענן במאגר נקודות עניין גדול ועמוק יותר. יתרון שנובע מהיותה ראשונה. לכן אני משתמש תכלע'ס בעמוד ענן למרות שיש לי את את שתי האפליקציות.

לגבי מפות - קניתי גם ממ"ג וגם שבילנט. אם פעם היתי מדפדף בין המפות, מזמן הפסקתי. אני משתמש בשבילנט בלבד. אני לא רואה שום יתרון למפת 1:50K לבנה או ממ"ג מלבד נוסטלגיה.

למי שאין רגשות עזים בנושא מפות, אני ממליץ בחום על שבילנט על עמוד ענן או אופרוד, זה לא כל כך משנה.

מנחם רוזנבך
18-03-22, 16:17
אני כבר הרבה זמן נוסע עם כמה מחשבים/טלפונים במקביל ומריץ על כל אחד מהם תוכנת ניווט אחרת מנסה לבחון עם מי כדאי לעבוד ברצף.
רק כדי להבהיר נכון לכרגע אני נוסע עם המפות החינמיות שהתוכנות מציעות.
אחד הדברים שמשגע אותי מבחינת השבילים זה שלא כל השבילים מופיעים בכל המפות (למרות שאמורות להיות זהות מבחינת הטופוגרפיה).
גם הסמ"שים הצבועים שעל אותו שביל צבוע, לא מופיעים בכל התוכנות באותו צבע.


התוכנה הכי נעימה לעין זו הנווגייד הישנה והטובה, נכון שהטופוגרפיה לא השתנתה אבל כל השכבות לא מעודכנות (קצת בעיתי).

קצת הניסיון שלי.......

מנחם

גיא
18-03-22, 17:46
https://amudanan.co.il/beta/?fbclid=IwAR1DMKBT04NBW59uLinosKs-3KVA51-zZEFrRZKWoYgVhqoBnRFH8qK0do0

עמוד ענן ב 3D אתר ניסיון

asafk
18-03-22, 18:00
אצלי מותקן גם אופרוד וגם עמוד ענן. העמוד לפעמים עומד. זו הבעיה העיקרית שלו ולכן לאחרונה אני כמעט לא מפעיל אותו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

יובל48
18-03-22, 18:16
אצלי מותקן גם אופרוד וגם עמוד ענן. העמוד לפעמים עומד. זו הבעיה העיקרית שלו ולכן לאחרונה אני כמעט לא מפעיל אותו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אצלי הפוך,אוף רואד נתקעת במקום ולא זזה לעומת ע.ענן שזזה כרגיל.

ishc
18-03-22, 23:35
עמוד ענן עובדת רק עם אינטרנט וזה דיל ברייקר למשתמש החינמי.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נדב42
19-03-22, 07:06
נטשתי את אופרוד אחרי שגיליתי שהיא סוג של אח גדול שעוקב אחרי המשתמשים ושומר את ההקלטות שלהם על השרת כך שכל אחד יכול לראות איפה אחרים נסעו. אמנם אתה לא רואה מי נסע איפה, אבל עם צו בית משפט האח הגדול כנראה יוכל לדעת ...

asafk
19-03-22, 09:07
ואם אני לא מקליט?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מתן
19-03-22, 09:17
גם הסמ"שים הצבועים שעל אותו שביל צבוע, לא מופיעים בכל התוכנות באותו צבע.


מנחם

השינוי קורה כי מחליפים לשבילים מסומנים את הצבע לפעמים בשטח, עושים את זה בעיקר כי הוסיפו או הורידו שביל באזור או לחילופין הופכים שביל בצבע אדום לשביל ירוק/כחול (האדום דוהה מהר מאוד ביחס לשאר).
אחרי הסימון מעדכנים את עורך המפות של הועדה לסימון שבילים והיא זו שמעדכנת את מפות הסמ"ש, ומשם כל תוכנה מתעדכנת בזמן שונה.
לכן קורה השינוי בין המפה לשטח ולתוכנות הניווט השונות.
מתן

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

steed
19-03-22, 09:55
השינוי קורה כי מחליפים לשבילים מסומנים את הצבע לפעמים בשטח, עושים את זה בעיקר כי הוסיפו או הורידו שביל באזור או לחילופין הופכים שביל בצבע אדום לשביל ירוק/כחול (האדום דוהה מהר מאוד ביחס לשאר).
אחרי הסימון מעדכנים את עורך המפות של הועדה לסימון שבילים והיא זו שמעדכנת את מפות הסמ"ש, ומשם כל תוכנה מתעדכנת בזמן שונה.
לכן קורה השינוי בין המפה לשטח ולתוכנות הניווט השונות.
מתן

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

המדיניות של הוועדה לשבילי ישראל היא לעדכן את מפת הסמ"ש הדיגיטלית בהתאם להוצאת העידכונים של מפות הנייר. כיוון שכך, למרות שנתוני המפות הפנימיים של הוועדה מעודכנים מזה זמן, הרוכש לא יראה אותם.

לאופרואד ועמוד ענן אין שליטה על ההוצאה לאור של מפות הוועדה או שבילנט. התוכנות הן מתווכות שמוכרות את מה שהספקים מנפקים.

מפות Israel Hiking שלנו מתעדכנות ע"י המשתמשים והעידכונים זמינים לשאר הקהילה תוך דקות.

מתן
19-03-22, 09:59
נכון לגבי מפות הסמ"ש, כדי לשמור על התאמה בין המפות הדיגטליות והקשיחות כי לא מדפיסים מפות כל חודשיים.
ד.א מאותה סיבה בחלק מהמפות מופיעים שבילים שלא קיימים בשטח עדיין, כי מתכננים לסמן אותם בתקופה הקרובה.


Sent from my SM-A526B using Tapatalk

נדב42
19-03-22, 11:20
ואם אני לא מקליט?

אסף.


אז לא נשמר אצלך עותק. אם הבנתי נכון אין קשר בין הדברים.

מרגיז במיוחד שהם לא מציינים את זה בצורה ברורה, גיליתי במקרה פרסום שלהם לגבי שכבת המידע הזו.

שילמתי להם על סמ"ש ושבילנט, ובכל זאת נטשתי.

asafk
19-03-22, 11:28
אני לא צריך עותק של הקלטה שלא הקלטתי אז אין לי בעיה עם זה.
אבל באמת זה לא לעניין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גיא
19-03-22, 12:07
ואיך יודעים שיואב לא עושה את זה ?

Sent from my DN2103 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-03-22, 12:17
אני לא רואה שום יתרון למפת 1:50K לבנה או ממ"ג מלבד
מפת ממ״ג זה מינוח טכני של סוג המפה לא של התוכן, בגדול, תמונה סרוקה או מידע.
זה הר״ת בעברית של GIS.

אתה יכול להפוך כל מפה לממ״ג.
זה אפילו יתרון כי מפות כאלו דורשות פחות משאבי עיבוד וזיכרון במכשיר.

אישית,
אחרי התנסות עם האפליקציות השונות, התצוגה המסורתית של מפה טופוגרפית כמו ״פעם״ הכי נוחה לי בעיניים בזמן נסיעה.
הגוון רקע של השבילנט מעלים את הטופוגרפיה, זה ״ניווט על חוט״ אבל לא ניוווט עם השטח.

אני עובר בין המפות לראות האם יש מידע מוסף/שונה, אבל עמוד-ענן על החסרונות שלו, עדיין מוביל אצלי בשימוש.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ד ו ר ו ן
19-03-22, 12:21
ואם אני לא מקליט?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ואיך יבנו DB לאפליקציית מיפוי חינמית בלי שמישהו יקליט ברקע שבילים?

נדב42
19-03-22, 13:00
ואיך יודעים שיואב לא עושה את זה ?


לא יודעים. גם הרשעויות לא.

נדב42
19-03-22, 13:02
ואיך יבנו DB לאפליקציית מיפוי חינמית בלי שמישהו יקליט ברקע שבילים?בהסכמה וכוונה מודעת של המשתמשים.

ואם יצא לי בטעות לרדת משביל מסומן/מורשה, זה צריך להופיע בשכבת מידע פומבית ? ואח"כ שהרשעויות יוציאו צו ויחשפו מי זה טייל להם מחוץ לשביל המאושר ??

האח הגדול במיטבו, וזה עוד בא מאיתנו.
אני לא פותח יותר את האפליקציה הזו, יש מספיק חלופות אחרות.

ד ו ר ו ן
19-03-22, 13:15
ואיך יודעים שיואב לא עושה את זה ?

Sent from my DN2103 using Tapatalk
כי האפליקציה עובדת באופליין, גם בלי אינטרנט, והטלפון מראה לי שהיא לא מבקשת תקשורת מידע.

נדב42
19-03-22, 15:29
זה לא אומר כלום. גם אופרוד עובדת באופליין. זה לא אומר שהיא לא מעלה לשרת את נתוני האח הגדול בזמן שהיא מעדכנת את נקודות העניין וכו'.

amitaikl
21-03-22, 08:33
השני סנט שלי:
תכנון - מבצע באתר של IHM, כי הוא הכי נוח לתכנון. אח''כ מעביר את הקובץ לעמוד ענן, לראות אם יש איזו נקודה מעניינת שפיספסתי ואם כן מעדכן את המסלול. בסוף שומר אותו לאוף רואד. בתאי שטח/מסלולים חדשים אני לפעמים גם זורק את הקובץ לגוגל ארת' רק כדי לוודא שאין טעויות קריטיות.

ניווט:
אוף רואד. רכשתי את שתי המפות: שבילנט וסמ"ש.
בשבילנט אני משתמש בעיקר הטיולים רגליים. רמת הפירוט פחות רלוונטית לטיול רכוב.
במפות סמ"ש אני משתמש בעיקר ברכב, כשמכסים תאי שטח גדולים יחסית.

בכל מקרה, אני קורא לחזרה לשיתוף פעולה בין אוף רואד לIHM. המפות החינמיות של IHM הן ליגה. האפליקציה של אוף רואד יותר נוחה עבורי.

יובל48
21-03-22, 10:58
IHM נמצאת גם באתר וגם באפליקציה,מכיוון שחסרים בה שבילים רבים
אבל יש בה גם שבילים שלא מופיעים במפות הרשמיות התיכנון המיטבי
הוא לנדוד בין כל המפות ולבדוק איזה שביל קיים ובאיזה מפה .

MikiDuster
29-03-22, 18:58
אני משתמש קבוע ב oruxmaps
יש מפות וקטוריות חינם די מעודכנות
יש אפשרות להורדה כאוף ליין של strava heatmap
אני מוריד מסלולים מאופרוד ומלביש על האורוקס.
עמוד ענן הכי טוב בנקודות עניין.
אבל אורוקס .. זה הדבר

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

MikiDuster
18-04-22, 17:35
אפשרויות ליצור שכבות של מפות, שימו לב למפות החום.
(oruxmaps)
שווה להשקיע שעות וללמוד את האפליקציה הזו.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/c2663f5bd8300c266c1e92decc16b10c.jpg

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

steed
19-04-22, 12:39
אפשרויות ליצור שכבות של מפות, שימו לב למפות החום.
(oruxmaps)
שווה להשקיע שעות וללמוד את האפליקציה הזו.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/c2663f5bd8300c266c1e92decc16b10c.jpg

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

להבנתי המפות האלו לא מגיעות עם אורוקס. צריך להתקין קובץ הגדרות למפות נוספות.

כיום יש מגבלות לא פשוטות על הגישה למפות החום של סטרבה שלא דרך האתר/אפליקציה שלהם.

גם גוגל ושרותי מפות אחרים משנים את הגישה למידע שלהם מידי פעם כך שקובץ הגדרות ישן הופך פחות ופחות רלוונטי עם הזמן.

MikiDuster
19-04-22, 13:35
עובדhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220419/c36a19acb9aaf1bd7bab03badb03561a.jpg

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

tamir128
19-04-22, 17:40
אני משתמש קבוע ב oruxmaps
יש מפות וקטוריות חינם די מעודכנות
יש אפשרות להורדה כאוף ליין של strava heatmap
אני מוריד מסלולים מאופרוד ומלביש על האורוקס.

אבל אורוקס .. זה הדבר

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

לדעתי מסכם את הנושא.
אורוקס היא הטובה ביותר בהפרש מהמתחרות.
מפות סמ"ש יש בישראל הייקינג , חינם, חוקי ומעודכן, תצ"אות או מפות אחרות מכינים בעזרת MOBAC, ויש לך את הפתרון המלא והטוב ביותר לניווט, רכוב, רגלי, אופליין וכו'.
כשאני רוכב על אופני שטח אני גם מקליט את המסלול כולל דופק, אורוקס תומכת גם בזה ובפיצ'רים רבים נוספים.
גילוי נאות: אני סתם משתמש רגיל ולא מקבל שום טובת הנאה וכו'.

איל מ
19-04-22, 18:27
כאמור,
ביום שבו יבוא הגאון שידע להפוך את נקודות העניין של עמוד ענן לשכבה ברת שימוש (גם אם בתשלום) זאת תהיה הפעם הראשונה שאני אפתח את הארנק.
עד אז עם אורוקס (ורק בגלל שאופרואוד מקשים את החיים מאוד על שימוש במפות אופליין. כי מעבר לכך, זאת אפליקציה שנותנת לך אפשרות תכנון צירים נוחה וקלה, וגם נקודות עניין).

ishc
20-04-22, 03:03
למה מקשים את החיים? יש מפת אוף ליין חינמית שמורידים דרך האפליקציה וזהו.
דווקא עם אורקס ממש הסתבכתי.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

tamir128
20-04-22, 11:40
לאורוקס אכן יש עקומת למידה די משמעותית.
לוקח זמן לשלוט בכל הפונקציונאליות ולהבין את הראש אבל אחרי שעוברים את זה, היא הטובה ביותר.
רק לאנדרואיד - אין לאפל.

ishc
20-04-22, 15:18
הורדתי אתמול מהסקרנות. איזה פיצרים עושים אותה כל כך טובה?
החסרונות שאני רואה הם חוסר עק עניין. ותמיכה רק בקבצי GPX ולא twl.
היתרון אולי זה שאולי היא קלה יותר ותרוץ חלק יותר במולטימדיה באוטו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

tamir128
20-04-22, 18:29
הורדתי אתמול מהסקרנות. איזה פיצרים עושים אותה כל כך טובה?
החסרונות שאני רואה הם חוסר עק עניין. ותמיכה רק בקבצי GPX ולא twl.
היתרון אולי זה שאולי היא קלה יותר ותרוץ חלק יותר במולטימדיה באוטו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אכן אין לה את נושא נק' העניין. אפשר לבנות בסיס נתונים כזה אם מישהו ירים את הכפפה.
זו לא תוכנה מקומית, ניתן לנווט איתה בכל מקום בעולם.

יש תמיכה ב GPX, KML, KMZ, FIT, TXC, CSV.
twl זה פורמט עתיק ולא נתמך בשום מקום היום.

כמו שציינת, היא מאד קלה ומהירה וצריכת הסוללה שלה מאד נמוכה ביחס למתחרות.
היא גמישה וניתן בקלות להכין לה מפות / תצ"אות לכל איזור בארץ / בעולם בכל רמות זום שאתה מעדיף, והכל בניווט אופליין וצריכת סוללה נמוכה. (בניווט אונליין יש תמיכה מובנית בהמון מפות וניתן למעשה להשתמש בכל ספק פתוח).
ניתן להוריד ישירות מהתוכנה חלקי מפה לניווט אופליין.

ניתן להתחבר לאביזרים של מוני צעדים / פסיעות, מדי דופק וכו' מכל סוג פתוח.
ניתן לקנפג את ה UI בגמישות מלאה למה שמתאים לכל אחד.
יש תמיכה בשכבות: ניתן לטעון מסלולים / נק' עניין / מפות ואזורים כשכבה (למשל שטחי אש, שטחי A, B C שביל ישראל, מסלול שהוקלט הורד וכו').
ניתן להקליט מסלולים ולקבל עליהם סטטיסטיקות ונתונים מוקלטים אחרים כמו מהירות / דופק / סה"כ טיפוס וכו'.
יש תמיכה בניווט שיתופי כשניתן לראות שותפים לניווט על המפה.
יש תמיכה באתרים חיצוניים והעלאה אוטומאטית של המסלול כולל העלאה בזמן אמת כך שאחרים יוכלו לראות את המיקום שלך בזמן אמת.
יש תמיכה בשליחת סמס אוטמאטית לפי חוקים שאתה קובע ליעדים שאתה קובע למקרה שאתה צריך עזרה.
ואני בטוח שלא כיסיתי את הכל.
אבל העיקר לדעתי היא המהירות, האמינות והקלות היומיומית ושפע המפות והתצ"אות אופליין שניתן להחזיק ברמות רזולוציה טובות, כך שתמיד יש לך תכנה אמינה ומפורטת שתחלץ אותך כשאתה זקוק לעזרה ולא תגמור לך את הסוללה תוך 5 דקות.

בגיגול מהיר ניתן למצוא לא מעט מידע נוסף בעברית (באנגלית יש כמובן הרבה יותר) כולל מפות ניווט אוויריות לארץ להורדה ומידע נוסף.

ishc
20-04-22, 20:51
כל מה שמעניין אותי בתור מ'תמש הוא מפת סמש טובה בעלות זולה או חינמית אם יש כזו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

איל מ
20-04-22, 21:00
כשכתבתי בעיות עם המפות אופליין באופרואד, התכוונתי לזה.
ראשית המפת אופליין המובנית היא לא מספיק טובה (1gb לעומת 3 של ישראל הייקינג במקור), שנית לא ניתן לקשר מפה על כרטיס sd.
שלישית, גם כדי להצליח לקשר מםה שכבר יש לך על הפלא, צריך לעבור שבעת מדורי גיהנום. (לי למשל יש מספר מפות שמורות על כרטיס,שמדלגות איתי מפלא לפלא).

tamir128
20-04-22, 21:21
כל מה שמעניין אותי בתור מ'תמש הוא מפת סמש טובה בעלות זולה או חינמית אם יש כזו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ודאי שיש כזו.
נכנס לכאן:
https://israelhiking.osm.org.il/

מגיע לתפריט / אודות - מקרא / הורידו מפות רסטר ישנות עבור שימוש לא-מקוון ב-OruxMaps ו-Locus

מוריד מפה לאורוקס ברזולוציה שמתאימה לך (יש 2) ומעתיק אותה לספרית מפות באורוקס.

הכל חוקי, חינם ואופליין ככה שגם באמצע שמורת הנחלים הגדולים שאין קליטה, יש לך מפה וניווט.

ד ו ר ו ן
21-04-22, 08:41
לאורוקס אכן יש עקומת למידה די משמעותית.
לוקח זמן לשלוט בכל הפונקציונאליות ולהבין את הראש אבל אחרי שעוברים את זה, היא הטובה ביותר.
.
הטובה ביותר למה?
לניוט?
לתצוגה תוכ נסיעה?
לעבודה בלי רשת נתונים זמינה?
לתכנון ציר?
לנקודות עניין?
להוספת מפות?
להקלטת דופק ברכיבה?
לאפל? לאנדרואיד?
לטלפון או טאבלט?

בקיצור..
לכל תוכנה יש יתרונות וחסרונות.
מה ש״הכי טוב״ הוא הכי טוב בשבילך.

כדאי להתנסות בכמה ולראות מה הכי נוח לך אישית.

raanan
21-04-22, 09:19
בקיצור..
לכל תוכנה יש יתרונות וחסרונות.
מה ש״הכי טוב״ הוא הכי טוב בשבילך.

כדאי להתנסות בכמה ולראות מה הכי נוח לך אישית.
1+

לי אישית,
היה הכי טוב (טרם קבלת "מבול" התוכנות) ניווגייד הישנה נטולת הסיבוך והאופציות.
היום, מסתדר עם TWONAV .

רענן

tamir128
21-04-22, 12:56
הטובה ביותר למה?
לניוט?
כן
לתצוגה תוכ נסיעה?
כן
לעבודה בלי רשת נתונים זמינה?
כן
לתכנון ציר?
כן
לנקודות עניין?
לא
להוספת מפות?
כן
להקלטת דופק ברכיבה?
ודאי :)
לאפל? לאנדרואיד?
רק לאנדרואיד
לטלפון או טאבלט?
גם וגם

בקיצור..
לכל תוכנה יש יתרונות וחסרונות.
מה ש״הכי טוב״ הוא הכי טוב בשבילך.

ברור, אם יש יותר מאופציה אחת לעשות משהו וזה מבלבל אותך וגורם לך לזרוק לעזה את האפליקציה, אז אורוקס לא 'הכי טובה' בשבילך, אבל אם בודקים עושר של פיצ'רים, אמינות, מהירות, גמישות וצריכת אנרגיה, לדעתי אורוקס היא הטובה ביותר, וברור שכל מה שאני כותב הוא לדעתי.
לא הכל רלטיבי כמו שאופנתי היום, יש גם מדדים אבסולוטים.

כדאי להתנסות בכמה ולראות מה הכי נוח לך אישית.

תגובתי בכחול בגוף הציטוט.

ד ו ר ו ן
21-04-22, 18:15
התכוונת הכי טובה בשבילך.

איל מ
21-04-22, 20:49
ישראל הייקינג מפה מעולה לניווט מבוסס מכשיר.
אבל,
דלה מאוד בפרטים וטופוגרפיה. פחות מומלצת למי שגם רוצה לדעת באיזה נחל או עמק הוא נוסע, או לעשות הזדהות על השטח.
כנ"ל לגבי ירידה לרזולוציות של סוג ציר או עבירות בשלב תכנון הציר.

ishc
21-04-22, 21:42
ישראל הייקינג מפה מעולה לניווט מבוסס מכשיר.
אבל,
דלה מאוד בפרטים וטופוגרפיה. פחות מומלצת למי שגם רוצה לדעת באיזה נחל או עמק הוא נוסע, או לעשות הזדהות על השטח.
כנ"ל לגבי ירידה לרזולוציות של סוג ציר או עבירות בשלב תכנון הציר.אבל כבודו משתמש באורקס נכון? עם איזו מפה?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

איל מ
21-04-22, 21:52
כבודו משתמש בישראל הייקינג (זאת ששוקלת 3GB) בשילוב מפות טופגרפיות אחרות שכבודו לא מעוניין להרחיב את הדיבור עליהן. מדלג ביניהן תו"כ נסיעה (בלי להסתגל על הדרך באותו רגע, בד"כ בדיוק מול חריץ, או שביליסט ;) ).

biranit50
08-03-23, 23:44
השני סנט שלי:
תכנון - מבצע באתר של IHM, כי הוא הכי נוח לתכנון. אח''כ מעביר את הקובץ לעמוד ענן, לראות אם יש איזו נקודה מעניינת שפיספסתי ואם כן מעדכן את המסלול. בסוף שומר אותו לאוף רואד. בתאי שטח/מסלולים חדשים אני לפעמים גם זורק את הקובץ לגוגל ארת' רק כדי לוודא שאין טעויות קריטיות.

ניווט:
אוף רואד. רכשתי את שתי המפות: שבילנט וסמ"ש.
בשבילנט אני משתמש בעיקר הטיולים רגליים. רמת הפירוט פחות רלוונטית לטיול רכוב.
במפות סמ"ש אני משתמש בעיקר ברכב, כשמכסים תאי שטח גדולים יחסית.

בכל מקרה, אני קורא לחזרה לשיתוף פעולה בין אוף רואד לIHM. המפות החינמיות של IHM הן ליגה. האפליקציה של אוף רואד יותר נוחה עבורי.

מצטרף להצעה! לאור העובדה שאני מתכנן ב IHM ומנווט על אופרואד עם מפת שבילנט כנראה שילוב של השניים יתן פתרו מנצח

biranit50
11-05-23, 03:05
השני סנט שלי:
תכנון - מבצע באתר של IHM, כי הוא הכי נוח לתכנון. אח''כ מעביר את הקובץ לעמוד ענן, לראות אם יש איזו נקודה מעניינת שפיספסתי ואם כן מעדכן את המסלול. בסוף שומר אותו לאוף רואד. בתאי שטח/מסלולים חדשים אני לפעמים גם זורק את הקובץ לגוגל ארת' רק כדי לוודא שאין טעויות קריטיות.

ניווט:
אוף רואד. רכשתי את שתי המפות: שבילנט וסמ"ש.
בשבילנט אני משתמש בעיקר הטיולים רגליים. רמת הפירוט פחות רלוונטית לטיול רכוב.
במפות סמ"ש אני משתמש בעיקר ברכב, כשמכסים תאי שטח גדולים יחסית.

בכל מקרה, אני קורא לחזרה לשיתוף פעולה בין אוף רואד לIHM. המפות החינמיות של IHM הן ליגה. האפליקציה של אוף רואד יותר נוחה עבורי.

אחרי התכנון ב IHM איך מעביר את הסלול ל OFF ROAS?
נסיונות ה"יצא כ..." בפורמטים השונים נתקלו בסרבנות של OFF ROAD כ "קבץ לא נתמך"

erezgur
11-05-23, 08:11
נסה לשמור קובץ gpx, או עדיף (ומתאים גם לעמוד ענן) "יצא כ" all tracks to a single gox file" או משהו דומה.

נשלח מהנייד

biranit50
11-05-23, 10:27
ביצוא לwhatsapp ונסיון לפתח את הקבץ ב off road מתקבלת התגובה "קבץ לא נתמך"
הפתרון קצת עקום ומסורבל (לתשומת לב אנשי OFF ROAD, כי בעמוד ענן זה נפתח!):
ליצא למייל , מהמייל לשמור את הקבץ בספריה , להכנס ל OFF ROAD ו-טען קבץ מסלול מתוך הספריה.

biranit50
11-05-23, 11:14
תופעה משונה:
בWHATSAPP בנייד אין משום מה אופציה להוריד את קבץ הGPX שיוצא מ IHM.
בWHATSAPP בדפדפן במחשב WINDOWS דוקא יש. (לא ברור למה)
אז הורדתי אותו במחשב ושלחתי בWHATSAPP
אותו הקבץ (שכל מה שעשיתי לו זה לשמור אותו ולשלח חזרה ) כבר מזוהה ונפתח ע"י OFF ROAD.
לא ברור לי איזו "טרנספורמציה" עבר הקבץ כך שהפך בעיני OFF ROAD מבלתי נתמך לנתמך.
???

erezgur
11-05-23, 14:07
מה קשור ווטסאפ?
חוץ מזה, אצלי עובד גם מה שרשמת שלא עובד. בדיוק את עצמך שוב, אולי הגדרות שונות.

לגבי ווטסאפ וקובץ מסלול - לחיצה ראשונה תגרום להורדת הקובץ לתיקייה מקומית ולאחר מכן לחיצה נוספת תציע אפשרויות פתיחה שונות.

נשלח מהנייד

-->